Bios gefixed maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Linux_koen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08-2025

Linux_koen

Pc-Gamer = Veteranen-Gamer

Topicstarter
Hee tweakers,

Ik heb een paar weken geleden een mislukte bios flash gehad en had toen een nieuwe aangeschafd bij flashbios.org, het probleem was hij had de verkeerde chip gegeven hij dacht dat mijn mobo die ondersteunde terug gestuurd nieuwe terug nieuwe erin zet ik de computer aan en heb ik geen beeld! :'(
Hier werd ik nogal moe van omdat het ook was overkomen met mijn mislukte biosflash precies hetzelfde. Ik denk zelf dat het aan mijn mobo of videokaart ligt.

Kunnen jullie mij misschien helpen ?

Pc-Gamers zijn Veteranen-Gamers

Verwijderd

Test het eens met een andere videokaart. Lenen of zo. En test het ook eens met een PCI kaartje als je die nog ergens kunt vinden.

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Wat zou er dan gebeurd kunnen zijn met de videokaart (want na mijn bios flash deed hij het niet meer)?

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Ik had volgens mij iets gedaan met de instellingen in de bios 8)7 Heb ik misschien het beeld op een of andere manier uitgezet of gewijzigd |:(
Valt dit eigelijk te herstellen, zoja hoe?
Modbreak:Niet 2x achter elkaar posten <24u. Gebruik de edit-knop als je iets toe te voegen hebt :o

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 12-01-2008 12:07 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 14:33
Linux_koen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:52:
Ik had volgens mij iets gedaan met de instellingen in de bios 8)7 Heb ik misschien het beeld op een of andere manier uitgezet of gewijzigd |:(
Valt dit eigelijk te herstellen, zoja hoe?
Ten eerst we hebben hier een edit knop gebruik die aub :)
Ten tweede heb je het nu al geprobeerd met een pci vga kaart?

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
rafler schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:55:
[...]

Ten eerst we hebben hier een edit knop gebruik die aub :)
Ten tweede heb je het nu al geprobeerd met een pci vga kaart?
Excuses had ik even niet aan gedacht ;)
En ja ik heb het ermee getest

Weet iemand hoe je dit ongedaan maakt! Zonder de bios te reseten want daar ligt het denk ik niet aan want ik heb een nieuwe chip besteld en die gast die bios erop laten zetten en zou daardoor het probleem eigelijk opgelost moeten zijn omdat er een andere chip inzat!

[ Voor 52% gewijzigd door Linux_koen op 11-01-2008 18:41 ]

Verwijderd

Wat voor (type) bios is het? AMI toevallig??

Die kun je namelijk practisch niet flashen zoals flashbios.org dat doen (been there...) Dit kan voor meerdere biossen gelden...

Ken je niemand met eenzelfde soort mobo?

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:37:
Wat voor (type) bios is het? AMI toevallig??

Die kun je namelijk practisch niet flashen zoals flashbios.org dat doen (been there...) Dit kan voor meerdere biossen gelden...

Ken je niemand met eenzelfde soort mobo?
Daar weet ik eigelijk niks van |:(
Ik kan ook niet aan dezelfde mobo komen!
Maar ik denk zelf dat ik met de settings iets heb gedaan en dat ik nu geen beeld heb. Ik heb gehoord dat je via de sneltoets ook beeld kan krijgen ofzoiets dergelijks ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Waarschijnlijk was je originele conclusie dat het aan je BIOS lag voorbarig/onterecht. Oftewel een wijze les voor de volgende keer geleerd: eerst troubleshooten, dan pas geld uitgeven voor een "oplossing". Voor nu zit er niets anders op dan doen wat je aanvankelijk ook had moeten doen, namelijk stap voor stap uitzoeken wat nu wel aan de hand is. En daarvoor hebben de we troubleshooter geschreven.

Aangezien je niet eens één enkele spec geeft (en te zien aan je "daar weet ik eigenlijk niks van" ook niet bepaald moeite toont) en ook niets doet om zelf een oplossing te vinden voldoet dit topic niet aan de eisen die we op GoT stellen.

Oh, en ramaekd, waar haal je die "wijsheid" vandaan. Als je weet hoe BIOSsen geflashed worden op een externe flasher zou je moeten weten dat het gewoon puur een .bin bestand is. Of daar nu iets van AMI, Award, Phoenix of wat dan ooi in zit maakt voor de techniek helemaal niets uit.

* dion_b heeft vaak zat gehotflashed met al die merken BIOS programma en heeft nooit noemenswaardige problemen met een ervan gezien :o

Edit:
GoT Huisregels

Crossposten is op GoT niet de bedoeling, maar ik zie dat dit niet minder dan je vierde (!) topic is over dit probleem :o

Pc start niet meer op na bios update
Bios-chip vervanging
en
Bioschip gerepareerd geen resultaat

Voortaan gewoon in één enkele topic verder gaan. Ik sluit ook topics nummer twee en drie.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 12-01-2008 12:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.