Bios-chip vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• Linux_koen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08-2025

Linux_koen

Pc-Gamer = Veteranen-Gamer

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn mislukte bios flash Oude topic daar ben ik op uitgekomen dat ik de chip laat vervangen door flashbios.org. Maar mijn vraag luid moet ik deze chip laten repareren of laten vervangen dit naar aanleiding dat de crashfree cd van asus ook niet heeft gewerkt en wat ik op mijn pc zie is niks als zwart beeld :/

Pc-Gamers zijn Veteranen-Gamers

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Even met flashbios.org overleggen wat de best oplossing is, chip vervangen of jou bestaande chip opnieuw laten flashen. (je heb wel een tang nodig om je chip uit zijn socket te trekken, als je in de buurt van nijmegen woont kan je die van mijn wel even lenen)

Vervangen gaat sneller omdat hij niet op jou chip hoeft te wachten, maar kost iets meer voor de nieuwe chip.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat die crashfee cd niet werkt heeft op zich niets te maken met de kwaliteit van de chip. Als het chipje defect is kom je daar vanzelf achter als je naar het ding gaat flashen (op een defecte chip krijg je nooit een juiste CRC).

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je hebt trouwens ook niet persé een tang nodig.
Je kan met een puntbektang en een paperclip, het paperclipje in het juiste model buigen om de bios chip eruit te krijgen. Als je nog voorzichtiger bent kan het ook gewoon om en om met een kleine platte schroevendraaier.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik gebruik toch liever een tang, dan dat ik er met een schroevendraaier in ga zitten porren. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mad_max234 schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:49:
Ik gebruik toch liever een tang, dan dat ik er met een schroevendraaier in ga zitten porren. ;)
Sluit ik me bij aan. Ik heb het voordat ik zo'n tang had ook geprobeerd met schroevendraaiers etc, maar de kans dat je daarmee de chip er niet recht uittrekt is vrij groot, met als gevolg dat je de pinnetjes verbuigt op de chip en dan kost het verdomt veel tijd om zo'n chip er weer netjes in te krijgen (als je hem niet sloopt).

• Linux_koen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08-2025

Linux_koen

Pc-Gamer = Veteranen-Gamer

Topicstarter
Ik heb de chip er al uit gehaalt met een omgebogen paperclip :)

Pc-Gamers zijn Veteranen-Gamers

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dubbel topic. Volgende keer gewoon in je eerste topic verder gaan. Dat was hier:
Pc start niet meer op na bios update

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.