Pc start niet meer op na bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 1.411 views sinds 30-01-2008

• Linux_koen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08-2025

Linux_koen

Pc-Gamer = Veteranen-Gamer

Topicstarter
Goedendag Tweakers,

Mijn Computer start niet meer op na BIOS update. Ik heb een asus m2n dh moederbord ik heb de jumper al verzet en weer terug gezet maar dat werkte blijkbaar niet. Mijn beeldscherm staat op ''no signal'' (klinkt logish :)) ik zie verder helemaal niets. Ik had geupdate via de cdrom via het programma EZ Flash 2. Ik ben naar de directory van de BIOS gegaan heb het geopend het was mij wel duidelijk dat er van zelf werd reboot ik dacht dat het al reboot was en ik zag niks op het scherm toen had ik hem opnieuw opgestart alweer niets toen had ik dat gedaan met de jumper wat niet werkte.
Wie kan mij helpen ?

Met vriendelijke groet,

Linux_koen

[ Voor 4% gewijzigd door Linux_koen op 28-09-2007 16:39 ]

Pc-Gamers zijn Veteranen-Gamers

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Niemand ?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Mislukte bios flash waarschijnlijk, zit er niet zo'n crashfree bios op? volgens mij kan die 'm weer automatisch vanaf de asus cd terugflashen namelijk

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Probeer eens een bios reset. (evt googlen hoe dit in z'n werk gaat, of lees de handleiding van je mainboard)

Overigens geef je weinig info, type mainbord zou prettig zijn evenals bios versie(huidig) en de nieuwe versie.

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Waarschijnlijk niet want toen ik hem wou opstarten met de cd deed die niks of ik moet nog kijken naar andere cd's

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:59:
Probeer eens een bios reset. (evt googlen hoe dit in z'n werk gaat, of lees de handleiding van je mainboard)

Overigens geef je weinig info, type mainbord zou prettig zijn evenals bios versie(huidig) en de nieuwe versie.
Het moederbord is een am2 socket en de bios de huidige weet ik niet en de nieuwste is 0702 (all os)

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Ik heb in mijn handleiding gekeken en er staat dat ik mijn ''onboard battery'' moet verwijderen dan pas met die jumper aan de slag en weer de jumper op default dan opnieuw de batterij er in doen en dan moet die het weer doen mijn vraag is nou waar staat die batterij?
Mijn vraag is ook is dit veel werk of kan ik beter een andere manier proberen om mijn bios weer stable te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Linux_koen op 28-09-2007 17:33 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.pricerunner.com/prod/6_1_10_14_692431s/Asus_M2N_DH.jpeg

Het batterijtje vind je daar bij de rode SATA aansluitingen. Gewoon even er uithalen en de jumper verzetten. Wel de jumper terugzetten voor je terug de stroom eropzet en boot.

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Je bedoelt dat zwarte rondje of niet ?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Linux_koen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:20:
Je bedoelt dat zwarte rondje of niet ?
Jah met dat glimmende ding erin :)
Er zit een klipje aan de zijkant... die even in derichting van het zwarte duwen met een schroevendraaier of iets in die richting (let wel op dat je de stroom van de pc afhaalt) en dan springt de batterij er vanzelf uit ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Nano2009 op 28-09-2007 18:23 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
Linux_koen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:50:
het was mij wel duidelijk dat er van zelf werd reboot ik dacht dat het al reboot was en ik zag niks op het scherm toen had ik hem opnieuw opgestart alweer niets
Ik denk dat je hiermee de boel verprutst hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PMG FAQ
Deze al eens doorgenomen? Daar staan zat dingen in die je nog kunt proberen.

Verder, gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif als je wat aan je post wil toevoegen, je topic continu schoppen komt redelijk aso over

[ Voor 63% gewijzigd door TERW_DAN op 28-09-2007 18:25 ]

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
ThinkPad schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat je hiermee de boel verprutst hebt.
Dat denk ik ook ja!
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:25:
PMG FAQ
Deze al eens doorgenomen? Daar staan zat dingen in die je nog kunt proberen.

Verder, gebruik [afbeelding] als je wat aan je post wil toevoegen, je topic continu schoppen komt redelijk aso over
Yep al gedaan

[ Voor 38% gewijzigd door Linux_koen op 28-09-2007 19:09 ]

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Ik heb het al geprobeerd met dat batterijtje pc uit stekker eruit batterijtje er uit gehaald jumper op ''clear'' gezet na 5 á 10 sec. weer op default stekker erin pc aan nog steeds niks :'(
Misschien is er ook iets met mijn videokaart :?

[ Voor 11% gewijzigd door Linux_koen op 28-09-2007 19:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat er iets mis is met je vidkaart lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk heb is de bios vernaggeld bij het flashen. Als je een losse bioschip hebt dan kun je zo'n ding opsturen naar flashbios.org, heb je die niet, dan wordt dat een stuk lastiger (ik weet dat flashbios sommige vastgesoldeerde biossen nog weet te fixen, lukt dat niet dan moet je een andere plank halen).

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Damm :(

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Ik heb de processor eruit gedaan en dan weer geboot. Ze zeggen dat je dan een ''Bliep'' of zoiets dergelijks moet horen. Ik heb een soort ''Pok'' geluid gehoort en daardoor denk ik dat het niet door de Mobo komt !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je PC het niet meer doet na een BIOSflash mag je er van uitgaan dat de oorzaak ook deze flash is. Waarschijnlijk heb je te vroeg gereboot en is je BIOS nu corrupt. Het enige wat je eigenlijk kan doen is de crashfree BIOS methode proberen. Anders zal je je chip moeten laten vervangen of een nieuw moederbord moeten kopen.

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
Je kan natuurlijk je chip opsturen naar zo'n bedrijf dat hem dan weer herprogrammeerd, kost je rond de 15 euro totaal, of je riskeert hotflashen maar ik weet niet of dat bij die PLCC chipjes werkt.

[BIOS hotswap] op andere chipset flashen

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Mijn moederbord (K8N, s754) gaat automatisch naar een bios op cd zoeken als het bios corrupt is geraakt. Nog nooit gebruikt, maar het lijkt me dat nieuwere moederborden vast ook wel zoiets hebben. Wellicht ff in de handleiding kijken? ;)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23
Houd eens op met dat vervelende omhoog trappen van je topic:
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:25:

Verder, gebruik [afbeelding] als je wat aan je post wil toevoegen, je topic continu schoppen komt redelijk aso over

omniscale.nl

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Nou ik denk dat ik dat chipje gewoon opstuur naar www.flashbios.org die weten er wel raad mee :)
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties ;)

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
Ik heb een nieuwe chip besteld en erin gezet, maar zonder resultaat ! |:( (zwart beeld). Toen ben ik erachter gekomen dat het waarschijnlijk niet door de chip komt maar dat ik wat settings had gewijzigd 8)7 Valt dit terug te zetten want waarschijnlijk is er niks met mijn videokaart gebeurt alleen stom liggen prutsen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In de sluitmessage van je laatste crosspost van dit topic heb ik je aangeraden om zelf wat meer inzet te tonen en (o.a.) de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aangeraden.

Het zou je erg sieren als je daadwerkelijk zelf eens wat moeite ging doen ipv met veel smileys schreeuwerig om hulpt te vragen...

Oslik blyat! Oslik!

• Linux_koen

Linux_koen

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:14:
In de sluitmessage van je laatste crosspost van dit topic heb ik je aangeraden om zelf wat meer inzet te tonen en (o.a.) de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aangeraden.

Het zou je erg sieren als je daadwerkelijk zelf eens wat moeite ging doen ipv met veel smileys schreeuwerig om hulpt te vragen...
Dat heb ik al lang gelezen voor dat ik die topic had geopend! :?
Ik heb ook de search gebruikt, andere site's bezocht, google enz.
Weet je wat anders los ik het wel zelf op!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe dat dan, want je toont in dit topic en in je anderen werkelijk geen enkele eigen inzet :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.