Kickje
Mijn zus woont ook 'weer' bij mijn ouders en zij betaald 300 euro net zoals iemand anders hier. Daarbij komt zorgverzekering, kleding en de verplichte eigen bijdrage (heb net een leuk accepgiro binnen

)
Mijn hypotheek is 345 alleen en daar heeft mijn zus een onderdak voor, eten, gezelligheid en psychologische bescherming + 45 euro voor iets anders + het overige geld.
Goed
Zus: WAO is 870 euro - 300 = 570 euro - 105 (vgz) = 465 euro en daar kan ze een klein autootje van rijden, dus rijk of arm, het komt op hetzelfde uit
Ik: 1307,65 vriendin 540 uitkering = - 870 (alle vaste automatische lasten).= ongeveer 940 euro over en daarvan gaat af:
Boodschappen 200 euro 2 personen = 740 euro over
Onze verslavinkjes zoals roken en een wijntje zo'n 150 euro voor 2 man = 590 euro over
Dan hebben we nog kleding nodig, geld voor als er iets kapotgaat en geld om ergens op een terrasje te zitten ook al gauw 200 euro, dus 390 euro over
Dan nog geld voor vervoer want we hebben geen auto dus zij moet een goede scooter hebben en ik rij al elektrisch ook al gauw 50 euro (strippen, treinkaartjes, kortingskaart), dus 290 over.
Wat? zo veel?
Van dat geld moet er worden gespaard en dit huis heeft ooit nieuw meubilair nodig en ik wil van de zomer een ander systeem en zij moet een goede scooter hebben, dus daar hebben we lang werk aan gehad en heel vreemd dat we géén 10.000 euro hebben staan hoor.
Maar we zijn blij want we zijn schuldenvrij.
Wij kennen de term zakgeld niet. We kopen wat we nodig hebben en luxe dingen bespreken we met elkaar. Ik een nieuw systeem waar zij ook profijt van zal hebben en zij een nieuwe scooter waar ik ook op zal rijden. Dus, zo werkt dat in Nederland. Niemand van de middenklasse of eronder houdt veel geld over. Het leven kost geld en 300 euro kostgeld vind ik meer dan heel netjes.
Als gaat het om het principe van betalen (kostgeld zonder financiële noodzaak) vind ik een ander verhaal en daar laat ik me liever niet over uit. Geld spekken kan ik zo ook
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 27-02-2008 07:36
. Reden: add ]