De nieuwe Dell laptops inspiron 1525

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 33.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]

deze

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit bij de inspiron 1525?

- Ventilator soms irriterend door het plotse starten/stoppen
- Touchpad reageert niet altijd onmiddelijk

Ik heb er namelijk ook een besteld, en ik vond dit op deze site. Is dat bij jullie ook echt zo, of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

rickmans schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:22:
Heeft iemand al ubuntu geinstalleerd op dit type van Dell. Ik zie dat Dell in de VS wel de 1525 met ubuntu shipped, maar ik ben benieuwd of deze ook eenvoudig zelf te installeren is op de 1525 en wat daar de ervaringen mee zijn.
inmiddels een gokje gewaagd :+, en Ubuntu draait zonder problemen out of the box (zoals verwacht eigenlijk).
peeter94 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:03:
Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit bij de inspiron 1525?

- Ventilator soms irriterend door het plotse starten/stoppen
- Touchpad reageert niet altijd onmiddelijk

Ik heb er namelijk ook een besteld, en ik vond dit op deze site. Is dat bij jullie ook echt zo, of valt het mee?
Nee dat herken ik niet, zowel niet onder windows als onder ubuntu.

[ Voor 38% gewijzigd door rickmans op 24-03-2008 10:06 ]

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Oke, mooi! En hoe zit het met de warmte?

[ Voor 52% gewijzigd door peeter94 op 24-03-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

peeter94 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:09:
Oke, mooi! En hoe zit het met de warmte?
Daar heb ik niet echt verstand van :+ (tenminste ik heb geen idee wat heel goed is en wat niet iig), het is niet dat die erg heet wordt als je er lang mee zit te werken. Momenteel is de temperatuur na 3 uurtjes nagenoeg nonstop werken:
code:
1
2
3
4
rick@rickubuntu:~$ acpi -V
     Battery 1: charged, 100%
     Thermal 1: ok, 44.0 degrees C
     AC Adapter 1: on-line

[ Voor 6% gewijzigd door rickmans op 24-03-2008 10:31 ]

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
  • Laatst online: 02-09 13:43
Levertijd was ruim 9 weken bij mij. Mooi apparaat!!!

Ik heb alleen vanaf het begin problemen met het geluid. Het kraakt vaak bij afspelen van muziek en filmpjes etc. Dit ligt niet aan de aansluitingen, met de 2 headphone jacks geprobeerd en standaard speakers.
Hebben meer mensen hier last van!?

Ik zal dit snel testen met een externe USB soundcard.

Over vista Ultimate SP1: het ziet er gelikt uit (AERO), maar vind het niet solide aanvoelen vergeleken met oude Inspiron 2200 Windows XP SP3. Deze reageert sneller en voelt solide aan.

[ Voor 5% gewijzigd door tamayo op 25-03-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
rickmans schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Daar heb ik niet echt verstand van :+ (tenminste ik heb geen idee wat heel goed is en wat niet iig), het is niet dat die erg heet wordt als je er lang mee zit te werken. Momenteel is de temperatuur na 3 uurtjes nagenoeg nonstop werken:
code:
1
2
3
4
rick@rickubuntu:~$ acpi -V
     Battery 1: charged, 100%
     Thermal 1: ok, 44.0 degrees C
     AC Adapter 1: on-line
Oke, dat had ik wel een beetje verwacht. Ben benieuwd wanneer 'ie komt, heb via de mail besteld, maar heeft sinds vrijdag nog steeds niet teruggemaild. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik had hem binnen drie weken binnen. Kreeg eerst de bevestigingmail niet binnen, maar na even bellen werd die herzonden en kon ik betalen en toen was die op zich binnen no time binnen. :+.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
rickmans schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:21:
Ik had hem binnen drie weken binnen. Kreeg eerst de bevestigingmail niet binnen, maar na even bellen werd die herzonden en kon ik betalen en toen was die op zich binnen no time binnen. :+.
Ik heb inmiddels ook even gebeld, en nu is het ook rond. Geschatte leverdatum: 25-04-2008! :o Maargoed, misschien komt 'ie van mij ook binnen 'no time' binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij iets meer vertellen over die Wifi Catcher en dat Media Direct gedoe? Ik versta niet goed dat het systeem niet moet booten om al je Muziek, films, powerpoints etc te kunnen weergeven...

En hoe zit het met de koeling van deze laptop op minder vlakke oppervlakten? (meeste laptops mag je bvb niet op een donsdeken van een bed leggen aangezien meeste laptops koelen langs onder en langs achter, of is dat hier anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:46:
Kan er iemand mij iets meer vertellen over die Wifi Catcher en dat Media Direct gedoe? Ik versta niet goed dat het systeem niet moet booten om al je Muziek, films, powerpoints etc te kunnen weergeven...

En hoe zit het met de koeling van deze laptop op minder vlakke oppervlakten? (meeste laptops mag je bvb niet op een donsdeken van een bed leggen aangezien meeste laptops koelen langs onder en langs achter, of is dat hier anders?)
Volgens mij start ie windows gewoon wel op, en start daarna automatisch mediadirect. In ieder geval wel op mijn inspiron 6400..

Volgens mij kan je deze laptop beter niet in bed ofzo nemen, zonder dat de cooler vrij is. Ik zorg altijd dat de cooler ruimte heeft. Anders word ie me echt te heet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
is er eigenlijk veel verschil tussen een inspiron 1525 en een xps1530 qua behuizing?

Kan deze laptops helaas nergens bekijken en moet wel een beetje stevig zijn...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Ik heb zojuist ook een 1525 besteld in de UK (T8100, 3GB, 250GB, 1680x1050 met truelife, WIFI-N en bluetooth).
Wilde graag een hoger resolutie scherm. Op de website is alleen 1200x800 leverbaar.
Telefonisch is echter ook 1440x900 en 1680x1050 leverbaar. Ik heb laatsgenoemde besteld.

Dus als je graag een hogere resolutie wilt is het raadzaam dell even een belletje te geven.

Veni vidi volavi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vorige week ook een inspiron 1525 besteld.
vandaag al binnen!!, verwachte leverdatum was 24-04-08.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, de 1525 heeft in tegenstelling tot de andere inspirons WEL een HDMI-aansluiting, zou er ook een 1725 komen met HDMI? Weet iemand daar meer van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb na veel twijfelen de 1525 besteld, en ik wou op 700 euro blijven. Heb nu dus gewoon de laatste optie gekozen en in principe niets toegevoegd. Lijkt me een erg mooie laptop om als Media Center te gebruiken namelijk. Hopelijk werkt die HDMI aansluiting goed...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over de cheapo versies: ik heb een heel klein budget; ik wilde eigenlijk onder de 400 blijven met een laptop maar dat is bijna onmogelijk. Nou vraag ik me af iemand van jullie ervaring heeft met de 529 euro versie (dat is dus met de korting eraf, normaal 579); degene met 2048 mb ram en een intel celeron 540 processor. Ik ga em hoofdzakelijk voor tekstverwerken gebruiken, maar ik vraag me af of vista wel lekker draait met zo'n (niet duo core) processor en of hij video-applicaties uberhaupt kan bijhouden. Ik ben wel van plan de slimmed-down versie van vista te herinstalleren of xp erop te gooien, maar het blijft een langzame processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heb ook een Inspiron 1525 besteld. Levertijd is top want hij komt morgen al aan als het goed is (5 dagen levertijd :))

Vriendin bedacht zich ineens dat het toch wel leuk was om een kleur te bestellen maar kan dit later nog? Zijn de covers voor de Inspiron een soort van frontjes?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een laptop inspiron 1525. Hij werd heel vlot geleverd itt de vermelde leverdatum.
Nu heb ik 'm al enkele dagen in gebruik en begint hij wel zeer vreemd gedrag te vertonen...
lees hier: [Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Hij doet dit weeral (de taakbalk vanonderen is helemaal door mekaar geklutst en hij reageert niet als je ergens op klikt :-s ), en ik heb geen idee waaraan dat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de nieuwe versie van de Vostro 1510 besteld. Ik maak een review na een paar weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Inspiron 1535 is inmiddels ook op komst, de foto's staan al oa op Engadget. Wordt qua uiterlijk wat zakelijker, met een MacBook-achtig toetsenbord met van die kleine platte toetsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersysteem! hij soeft echt en is razendsnel. levertijd is idd erg snel. dacht eerst; dat wordt dus een maand wachten. verwachte levertijd was 3 weken, kreeg 'm na 5 dagen al, keurig!

gelijk maar win xp erop gezet(slipstream cd) had niet zo'n zin helemaal weer te moeten wennen aan vista.later alsnog aan vista begonnen(nieuwsgierig) en ach 't valt best mee, er is een hoop te tweaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen met het TrueLife beeldscherm?
Ik heb dit ook en merk dat ik het kijken naar dit scherm heel snel ontzettend vervelend en vermoeiend ga vinden.
Hoe hebben jullie het ingesteld? Want ik denk (hoop) dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een basis laptopje kopen.
Voorwaarden:

max 550 euro
alles erop en eraan (wifi, bluetooth, webcam, hdmi of dvi, core duo, 2gb, > 120GB HD, Dvd brander).
zilverkleurig of wit mooi design

Ik kom dus automatisch op de Inspiron uit, nu dus precies voor 529 inc verzend/webcam/kleur.
Met 5% korting zelfs maar 502 euro.
Zijn er nog alternatieven of is er maar een keuze voor deze eisen? Een MacBook Pro ziet er iets gelikter uit maar dan ben je 1.000 euro meer kwijt.

Zijn er andere laptops met zo een mooi wit/zilver design in deze prijsklasse?
Heeft iemand wat pics van de zilverkleurige? In dit topic staat een zwarte en die is al mooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Mijn Acer is kaduuk, dus moet op zoek naar een nieuwe klapdoos. Wil nu wel een iets betrouwbaarder merk vandaar Dell. Heb gewone basiseisen dus de 1525 lijkt me meer dan geschikt, maar heb een vraag aan eventuele eigenaren:
Hoe bevalt de hdmi-out? Geeft ie zowel video als audio door (wat wel zou moeten)? En speelt ie HD (720p/1080p) bestanden vloeiend af, via HDMI?

Zit aan deze processor te denken:
Intel® Pentium Dual Core Processor T2370 of T2390 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

bramberk15 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:00:
Mijn Acer is kaduuk, dus moet op zoek naar een nieuwe klapdoos. Wil nu wel een iets betrouwbaarder merk vandaar Dell. Heb gewone basiseisen dus de 1525 lijkt me meer dan geschikt, maar heb een vraag aan eventuele eigenaren:
Hoe bevalt de hdmi-out? Geeft ie zowel video als audio door (wat wel zou moeten)? En speelt ie HD (720p/1080p) bestanden vloeiend af, via HDMI?

Zit aan deze processor te denken:
Intel® Pentium Dual Core Processor T2370 of T2390 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)
De 26e komt de nieuwe Inspiron 15 incher uit dus als ik jou was zou ik nog even wachten :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Wekkie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:02:
[...]

De 26e komt de nieuwe Inspiron 15 incher uit dus als ik jou was zou ik nog even wachten :)
Is die ook beschikbaar in nederland? of alleen amerika? want ik weet niet zeker of dit wel een worldwide release is

[ Voor 13% gewijzigd door Excellence1 op 20-05-2008 23:02 ]

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
De 1535 dus...
nieuws: Refresh Dell Inspiron-laptoplijn gelekt

1535 op 26 Mei idd, maar of dat dan ook voor Nederland is betwijfel ik. Maar goed, ik denk dat de 1535 naast de 1525 zal blijven bestaan dus de vraag is wat de prijsstelling wordt. Mijn budget ligt rond de 500 euro, dus of de 1535 neemt de prijsstelling v/d 1525 over of de 1535 wordt duurder wat dan zowieso geen optie meer voor mij is. Maar iig thnx voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

bramberk15 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:42:
De 1535 dus...
nieuws: Refresh Dell Inspiron-laptoplijn gelekt

1535 op 26 Mei idd, maar of dat dan ook voor Nederland is betwijfel ik. Maar goed, ik denk dat de 1535 naast de 1525 zal blijven bestaan dus de vraag is wat de prijsstelling wordt. Mijn budget ligt rond de 500 euro, dus of de 1535 neemt de prijsstelling v/d 1525 over of de 1535 wordt duurder wat dan zowieso geen optie meer voor mij is. Maar iig thnx voor de heads-up.
Het is inderdaad maar de vraag of 'ie de 26e ook al in Nederland beschikbaar is. Ik zou in ieder geval als ik jou was even kijken hoe hij in Amerika gepositioneerd wordt (en gereviewed). Mocht 'ie dan nog niet in Nederland te koop zijn kan je desnoods besluiten te wachten of om gewoon voor de 1525 te gaan :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja ik kan niets vinden over een eventuele release de 26e hier in NL. Wel wat berichten op websites maar die praten mekaar allemaal na. Op Dell.nl hebben ze nu wel wat acties lopen icm de huidige 1525 die 28/05 aflopen zoals:
gratis bezorgen
gratis webcam
gratis kleur/design

Dit zou kunnen wijzen op de intro v/d 1535 dus ik wacht gewoon even af. Is er nog wel iemand die mijn eerdere vraag over HDMI output kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, die nieuwe range heeft Displayport. In hoeverre kun je een Displayport op een HDMI-TV aansluiten? Is dat compatible of heb je daar nog niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

http://www.datapro.net/techinfo/displayport_info.html :
DVI and DisplayPort - Aside from DVI's lack of audio support, the two interfaces are fairly compatible. If all goes as planned, consumers will be able to convert from DVI to DisplayPort with a simple adaptor, or use a DVI-to-DisplayPort cable. Expect to see audio-injectors in the near future as well.

HDMI and DisplayPort - These interfaces are so similar, it's ridiculous. DisplayPort 1.1 was released to be fully compatible with HDMI 1.3; there is little-to-no difference between the two. Consumers will be able to purchase simple HDMI adaptors for DisplayPort hardware, or can make use of HDMI-to-DisplayPort cables.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
er lekt verder bijzonder weinig uit over de 1535. Zelf denk ik niet dat hij duurder wordt dan de huidige 1525. Er zit immers maar 150 euro verschil met de XPS-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

D
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:36:
Hmmm, die nieuwe range heeft Displayport. In hoeverre kun je een Displayport op een HDMI-TV aansluiten? Is dat compatible of heb je daar nog niets aan?
Dat is helaas niet compatible met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Mijn 2,5 jaar oude Acer (512mb/1,7ghz Centrino) had geen problemen met t afspelen van 720p bestanden maar 1080p trok ie niet echt. Een 1525 (2048mb/1,83ghzCore2Duo) zal dat wel vloeiend doen? Heeft iemand hier ervaring mee, het afspelen van 1080p op een 1525? Er zit een hdmi-poort op, dus vloeiend afspelen van 1080p zou ideaal zijn icm een hdtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
maxtrash schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:31:
er lekt verder bijzonder weinig uit over de 1535. Zelf denk ik niet dat hij duurder wordt dan de huidige 1525. Er zit immers maar 150 euro verschil met de XPS-lijn.
is het gebruikelijk dat dell zomaar nieuwe laptops zonder aankondeging op internet zet?
Ik hoop dat 1535 maandag online staat want dan ben ik de gene die hem het eerst bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Mmm ik heb even zitten zoeken naar info over de hdmi-poort v/d 1525, en kwam dit tegen:

I call Dell last night and got confirmation that HDMI doesn't have sound capability. It was only intended only for video. Strangely, there is an Intel High Definition Audio HDMI that is loaded and working. But the only place where it is seen, is in the device manager.

Anyway, if it is true that it is only video, then there is the s/pdif exit on the right side often mentionned as a s-video exit on many web sites and in the manual. But the manual also states that audio output can be obtain from this connector, so it would be a s-video connector with 7 wires instead of two. In the manual, it shows two types of adapter that allows to connect a tv with s-video or component, plus audio which can be either standard audio (probably stereo) or numerical audio. Unfornately the book doesn't specify the part number for this adapter. Technical support didn't know the part number neither did the Dell part department. It can only be found in the US Dell site, but not in Canada.

Dus is de hdmi-poort nu enkel video, of ook audio? En mocht het ook audio zijn, wordt er dan ook 5.1 op doorgegeven? Of kan dit niet icm de geluidskaart v/d 1525? Zou iemand met een 1525 hier antwoord op kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
de 26 is voorbij en de 1535 is nog niet op de site te vinden...
ik ga denk ik maar voor de 1525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:36:
Dus is de hdmi-poort nu enkel video, of ook audio? En mocht het ook audio zijn, wordt er dan ook 5.1 op doorgegeven? Of kan dit niet icm de geluidskaart v/d 1525? Zou iemand met een 1525 hier antwoord op kunnen geven?
Waarom zou je nou in hemelsnaam ervoor kiezen om een hdmi-poort erop te zetten die GEEN audio ondersteunt? Ten eerste had je daarvoor DVI kunnen gebruiken. Ten tweede....WHY???? Moet je TWEE kabels gaan vastkoppelen als je een keer een filmpje wil zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Waarom zou je nou in hemelsnaam ervoor kiezen om een hdmi-poort erop te zetten die GEEN audio ondersteunt? Ten eerste had je daarvoor DVI kunnen gebruiken. Ten tweede....WHY???? Moet je TWEE kabels gaan vastkoppelen als je een keer een filmpje wil zien. :(
Er wordt gevraagd of de HDMI-poort naast video ook audio doorstuurt. Ja, dat doet de HDMI-poort, ook in 5.1.

Jammer van je dat je zo furieus reageert, er wordt een doodnormale vraag gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja ik stelde de vraag omdat er op diverse fora nogal tegenstrijdige berichten over waren. HDMI is zowel video als audio, dus normaal gesproken zou het idd moeten werken. Maar door de tegenstrijdige berichten rees er enige twijfel bij mij, vandaar de vraag. HDMI was een vereiste voor mijn nieuwe laptop, maar uiteindelijk besloten om ipv een Inspiron een XPS 1530 te kopen (ook met HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Er wordt gevraagd of de HDMI-poort naast video ook audio doorstuurt. Ja, dat doet de HDMI-poort, ook in 5.1.

Jammer van je dat je zo furieus reageert, er wordt een doodnormale vraag gesteld.
Mijn furie was niet gericht naar bramberk15 maar naar Dell, aangezien Dell bramberk15 zou hebben verteld dat die dus GEEN audio doorstuurt (staat er toch hierboven?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Ik was ook van plan om zeer binnenkort de inspiron 1525 te bestellen, maar tot mijn verbazing kan die sinds vandaag niet meer geselecteerd worden met een wxga+ beeldscherm!!
Hoop dat dit te maken heeft met de komst van de 1535 of tijdelijk is, anders moet ik echt een andere laptop gaan uitzoeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
is bij de NLDHSONL-N0652516 gewoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
corrado20vt schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:26:
is bij de NLDHSONL-N0652516 gewoon te bestellen.
Bij mij is die optie er niet hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 1525 ontvangen. Prima ding, maar de fan gaat continu even aan (bij gewoon surfen) en dan stopt ie er weer mee. Fan maakt erg veel lawaai, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:11:
Vandaag de 1525 ontvangen. Prima ding, maar de fan gaat continu even aan (bij gewoon surfen) en dan stopt ie er weer mee. Fan maakt erg veel lawaai, is dat normaal?
wat is veel lawaai? bij mij gaat ie zo af en toe es, maar dan maar een heel smooth niet echt storend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
mijn vader heeft sinds van de week deze laptop en is een erg mooi ding.
De fan gaat maar weinig aan en als die het doet hoor je hem voor 20 a 30 sec.

Hij is ook lekker snel en de accu duur is ook nog eens goed 2,5 tot 3 uur

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
heiders schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:14:
Ik was ook van plan om zeer binnenkort de inspiron 1525 te bestellen, maar tot mijn verbazing kan die sinds vandaag niet meer geselecteerd worden met een wxga+ beeldscherm!!
Hoop dat dit te maken heeft met de komst van de 1535 of tijdelijk is, anders moet ik echt een andere laptop gaan uitzoeken |:(
Ben ik dan de enige met dit probleem? kan het bij geen enkele configuratie meer vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
heiders schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Ben ik dan de enige met dit probleem? kan het bij geen enkele configuratie meer vinden!
\wat is het verschil tussen een lcd met wxga en zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
WXGA: resolutie van 1200*800
WXGA+: resolutie van 1440*900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
bramberk15 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:29:
WXGA: resolutie van 1200*800
WXGA+: resolutie van 1440*900
thnx ;)
Naja... met 1200*800 kan ik best nog wel mee leven...
en trouwens, voor de 1440*900 moest je bijbetalen dus dat was geen grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
Kan nou niemand zeggen of zij ook geen wxga+ scherm meer kunnen selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
heiders schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:19:
Kan nou niemand zeggen of zij ook geen wxga+ scherm meer kunnen selecteren?
Anders bel je de Dell hotline even. Volgens mij waren er via die lijn meer opties.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]
15,4-inch WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife

dit zijn de huidige keuzes op internet maar inderdaad bellen helpt. Ik wilde perse GEEN truelife en dat was gewoon mogelijk. Ik heb 26 (vrijdagavond) besteld en gister 3-6 geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Moet trouwens zeggen dat ik verbaasd ben over de compleetheid. Ik wist niet eens dat er een afstandbediening bij zat!

De coating is wat rubberachtig wat wel fijn is. Ik denk dat dit na een jaar niet zo gaat glimmen op de plaatsen waar je polsen raken als bij de 6400. Accu gaat ook langer mee dan verwacht waardoor ik toch blij ben niet de 142euro kostende 9cell gepakt te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
corrado20vt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:49:
15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]
15,4-inch WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife

dit zijn de huidige keuzes op internet maar inderdaad bellen helpt. Ik wilde perse GEEN truelife en dat was gewoon mogelijk. Ik heb 26 (vrijdagavond) besteld en gister 3-6 geleverd!
De 26e viel niet op een vrijdag maar op een maandag 8)7 , maar waarom wil je geen truelife? Dat is toch mooier...

Ik heb de mijne de 27e besteld en hij staat nu al 6 dagen op preproductie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
corrado20vt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:57:
Moet trouwens zeggen dat ik verbaasd ben over de compleetheid. Ik wist niet eens dat er een afstandbediening bij zat!

De coating is wat rubberachtig wat wel fijn is. Ik denk dat dit na een jaar niet zo gaat glimmen op de plaatsen waar je polsen raken als bij de 6400. Accu gaat ook langer mee dan verwacht waardoor ik toch blij ben niet de 142euro kostende 9cell gepakt te hebben
Afstandsbediening??? Heb je een inspiron 1525??? Die kreeg ik er (afgelopen week) niet bij...

Zie inderdaad op de site wel twee keuzes voor de schermen maar heb zelf de 1440X900 en dat is al klein zat, kan me niet voorstellen dat nog meer pixels in een beeldscherm het er duidelijker op maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
Hoe is eigelijk de webcam van de 1525? Er staat wel dat het 2 MP is maar hoe is de kwaliteit?
Kan misschien iemand een filmpje of een foto maken? Bij voorbaat danque! :)

edit

nou had ik nog een vraag, krijg je bij de inspiron nog een kabel meegeleverd om hem bijv. aan een tv ( niet hdmi) vast te koppelen zodat je op je tv films kan kijken?

[ Voor 34% gewijzigd door Excellence1 op 05-06-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Nou een truelife vind ik niet zo heel veel mooier dat het die constante schittering waard is.

Ik heb een 6400 nu een jaar gehad waar ze per ongeluk een truelife gelevrd hadden terwijl die duurder was. Ik vind het gewoon niet fijn als er een schemerlamp achter je brand zie je dat erg goed. Buiten zitten hoef je niet te proberen. Ook wil je op accu toch je scherm kunnen zien dan moet deze echt op grote helderheid staan om maar niet te veel andere reflecties er door heen te zien. Dat is dan nog niet best op accu. Ook vallen vuildeeltjes op een gewoon scherm niet op.

Wat de afstandbediening betreft:

Ik heb de 1 na duurste 1525 besteld want dan kun je alle kortingsbonnen gebruiken en dan is die uiteindelijk goedkoper dan een goedkope naar dezelfde wensen. Ik had maar 3 wensen, T8300, 4GB en 7200rpm schijf. Met die 3 wensen was de 1 na duurste het goedkoopst met de bonnen. €638 inc btw

Bij die duurdere jongen zat gratis, bluetooth (niet nodig maar leuk bij verkoop), vista ultimate (9 vd 10 dingen niet nodig maar leuk bij verkoop), upgrade naar wireless-N kaart (ook niet nodig maar leuk bij verkoop) en een afstandbediening (leuk als ik in bad zit! kan de laptop mooi op de wc staan en ik kan languit film kijken!)

Een hoop extra's die helemaal niets kosten maar bij verkoop zorgen dat je een complete laptop aanbied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
Excellence1 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:56:
Hoe is eigelijk de webcam van de 1525? Er staat wel dat het 2 MP is maar hoe is de kwaliteit?
Kan misschien iemand een filmpje of een foto maken? Bij voorbaat danque! :)

edit

nou had ik nog een vraag, krijg je bij de inspiron nog een kabel meegeleverd om hem bijv. aan een tv ( niet hdmi) vast te koppelen zodat je op je tv films kan kijken?
niemand antwoorden op deze vragen?? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Excellence1 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:07:
[...]

niemand antwoorden op deze vragen?? O+
Webcam is van redelijke kwaliteit niet te vergelijken met die cheapo krengen.
En deze zou ik dan ook plaatsten in het midden segment,
Nee er zitten geen kabels bij om het op de tv aan te sluiten

[ Voor 8% gewijzigd door the squaler1 op 06-06-2008 20:00 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mijn 1525 had ook geen afstandsbediening - is die bij Dell na te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik ga toch eens met dell contact opnemen. Mn wireless kaart in de 1525 is een wireless-n geval maar de snelheid is vaak echt laag vergeleken met mn andere laptop. Download ik op mn 6400 dan geeft de speedtest 13600kb/s aan maar met de 1525 zit ik vaak tussen 1600 en 3200kb/s

Ook valt tijdens groete bestanden downloaden wel eens de verbinding weg en die kan ik dan niet meer herstellen. Hij ziet mn router dan gewoon helemaal niet meer terwijl deze op mn oude laptop gewoon blijft werken. Opnieuw opstarten van laptop en router is dan het enige wat helpt.

meer mensen met dat probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik wil binnekort (binnen 3 maanden) ook een inspiron 1525 gaan kopen. Alleen nu zag ik dat de snelheid van de harde schijf (SATA) vrij laag is, 5400 rpm. Is dat heel erg? Heeft iemand daar ervaringen mee?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ik heb de 7200rpm schijf en die is echt wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een inspiron 1525? Want ik heb bij de config aanpassen gekeken op de website van Dell NL en je had alleen een 5400 rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
corrado20vt schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:00:
Ik ga toch eens met dell contact opnemen. Mn wireless kaart in de 1525 is een wireless-n geval maar de snelheid is vaak echt laag vergeleken met mn andere laptop. Download ik op mn 6400 dan geeft de speedtest 13600kb/s aan maar met de 1525 zit ik vaak tussen 1600 en 3200kb/s

Ook valt tijdens groete bestanden downloaden wel eens de verbinding weg en die kan ik dan niet meer herstellen. Hij ziet mn router dan gewoon helemaal niet meer terwijl deze op mn oude laptop gewoon blijft werken. Opnieuw opstarten van laptop en router is dan het enige wat helpt.

meer mensen met dat probleem???
nee bij mij download hij op de pc met 1500 kb/s en met de laptop 1400 kb/s dus er zit bij mij niet zo heel veel verschil
IK heb de laptop gisteren ontvangen en ik moet zeggen dat hij er echt vet uitziet. ben echt blij dat ik em heb gehaald.

Heb em ook op de tv aangesloten _/-\o_ _/-\o_ dit word vanavond films kijkee:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:38:
Op een inspiron 1525? Want ik heb bij de config aanpassen gekeken op de website van Dell NL en je had alleen een 5400 rpm schijf.
Ik had ook enkel de keuze voor een 5400rpm schijf.
Je kan er natuurlijk wel een sneller model zelf in monteren, maar dan heb ik er geen idee van hoe het zit met de hitte.
Je vent zal wel meer aanslaan denk ik.
Bij mij komt hij vandaag binnen. Jammer genoeg is er niemand thuis, dus ik hoop dat ze mijn briefje in acht nemen en hem iets verderop gaan afleveren.
Ik ben benieuwd.

One Man Can Make A Difference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corrado20vt schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:11:
ik heb de 7200rpm schijf en die is echt wel snel
Hoe kom je dan aan deze schijf, zelf ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
een paar weken geleden behoorde de 7200rpm schijf wel tot de opties. Ik moet zeggen dat het lekker vlot draait en dat het energie gebruik er niet duidelijk onder te lijden heeft. Ik heb al een aantal maal vlot 4uur gehaald met mn 6cel accutje. Ongeveer hetzelfde als ik haalde met mn inspiron 6400 met 5400rpm schijf en een 9-cell's accu van 140euro.

Als je de 7200rpm wilt zou ik gewoon eens bellen. Ik wilde perse een scherm zonder dat blinkende truelife en dat ging alleen via de telefoon, op de site was die keuze niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Voila, de laptop is binnen.
Ik ben er nu mee op deze site :-)
Eerste indrukken:
Ziet er erg goed uit en de snelheid is ok.
Wat ik wel al heb opgemerkt: deel waar de speakertjes zitten is bultig. Loopt totaal niet recht.
Accu duur is niet echt super, maar dat kan ook zijn omdat ze nog niet "ingewerkt" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 12:33
KI2000 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:35:
Wat ik wel al heb opgemerkt: deel waar de speakertjes zitten is bultig. Loopt totaal niet recht.
Nu je het zegt, ik zie het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
jepper schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:34:
[...]

Nu je het zegt, ik zie het ook.
bij mij lopen ze gewoon recht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Jammerjammer. Heb zojuist Vista Ultimate (64-bit) op m'n inspiron 1525 (t5750) geinstalleerd. Alles werkende, behalve de scrollfunctie van het touchpad :(.

Iemand n idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
jepper schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:00:
Jammerjammer. Heb zojuist Vista Ultimate (64-bit) op m'n inspiron 1525 (t5750) geinstalleerd. Alles werkende, behalve de scrollfunctie van het touchpad :(.

Iemand n idee hoe dit op te lossen?
nieuwste stuurprogramma al gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Excellence1 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:57:
[...]

nieuwste stuurprogramma al gedownload?
Vanzelfsprekend.... Die is er alleen maar voor 32-bit....

Ga er dan maar 32-bit ultimate op zetten. Scroll is toch wel een gemis. Maakt verder ook niet uit, want wil macintosch er op dual-booten. Dus Vista zal dan hopelijk niet vaak gebruikt worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Ondertussen heb ik er al wat meer kunnen op werken.
Algemeen ben ik dus echt tevreden van de snelheid waarmee Vista draait. Héél vlotjes.
De bouwkwaliteit vind ik toch een beetje minder. Zoals eerder vermeld heb je het visuele aspect bij de afdekking van de speakers boven het toetsenbord. Dit is bultig.
Daarbovenop voelde mijn Toshiba toch heel wat solider aan.
Het gekleurde covertje dat ik er gratis bij kreeg, is wel mooi afgewerk.

Tot hier toe heb ik twee "problemen ondervonden".
Terwijl ik muziek beluister via mediaplayer en vervolgens de optie "scannen voor netwerken" bij hun "war driving" programma afzet of aan zet, dan hapert de muziek. Erg vreemd. Heb dat nog niet gehad bij het gebruik van andere programma's.
De geschatte batterijduur is nogal onstabiel. Geen idee op welke basis dat berekent wordt, maar hij kan plots van 3u30 resterend uitschieten naar 2 uur resterend. Daarbij zijn er geen belangrijke wijzigingen in de belasting van de computer.
Heeft iemand anders daar ook last van?

Verder heb ik heel wat problemen gelezen van inspiron 1525 gebruikers met SP1 van Vista. Bij de meesten werkte bluetooth niet meer of kon de computer plots niet meer in "hibernate" gaan.
Ik heb hier echter persoonlijk geen problemen van ondervonden. SP1 draait bij mij sinds gisteren.

Als er in de komende maanden geen frapante hardware problemen optreden, dan is mijn conclusie de volgende:
Een laptop die waar geeft voor zijn geld. Het is en blijft een budget notebook, dus je kan niet verwachten dat je dezelfde kwaliteit krijgt als bij bijvoorbeeld Toshiba of HP.
Het is zonder twijfel we de beste laptop die je voor die prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Ik heb ook sp1 draaien. Heb dat probleem met bluetooth ook, moet er nog ff een keer naar kijken als ik tijd heb. Zonder sp1 zag ik m'n gsm gewoon bij 'deze computer' staan, nu niet meer en nu vraagt hij om drivers... Zou natuurlijk kunnen dat het aan 64-bit ligt. Ga er deze week 32-bit op zet ivm scroll-functie (zie paar posts terug). Dat van de slaapstand klopt wel, heb een paar keer gehad dat ik 'm dichtklapte, en na 5 minuten weer open, dan starte hij niet... bleef ie zwart. Verder heb ik nu een onwijs volle schijf, volgens Treesize staat er voor 23gb aan system volume information, dat is volgens mij de data van systeemherstel. Hoop dat mac os goed draait, want dan stap ik over.

edit: wat ook niet werkt is de geluidsdriver (denk dat dát niet aan sp1 ligt). Hij werkt wel, er komt namelijk gewoon geluid uit de ingebouwde speakers, en als je een hoofdtelefoon in de laptop stopt, wordt het geluid daar mooi heengestuurd. Maar de ingebouwde microfoon werkt niet en de 2e aansluiting voor een hoofdtelefoon ook niet. Ga morgen echt zsm 32-bit erop zetten :D. Mac os 10.5.2 kalyway ligt ook al klaar :D

[ Voor 23% gewijzigd door jepper op 16-06-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de video kaarten die erin zitten? Ik las dat het wordt aangeraden naast de geïntegreerde video kaart ook nog een ander aan te schaffen. Heeft iemand dit gedaan? Heeft iemand hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:28:
Hoe zit het trouwens met de video kaarten die erin zitten? Ik las dat het wordt aangeraden naast de geïntegreerde video kaart ook nog een ander aan te schaffen. Heeft iemand dit gedaan? Heeft iemand hier problemen mee?
In de inspiron 1525 wordt gebruik gemaakt van de intel x3100 chip, deze is niet echt geschikt voor recente 3D games. Ik ben zelf nog aan het twijfelen welke laptop ik ga aanschaffen voor mijn studies. Ik heb namelijk ook de Vostro 1710 op het oog. Deze is in België voor dezelfde prijs mét 8600M GS en 17"-scherm te krijgen. (tot en met morgen zelfs -€30 en gratis leveringskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:28:
De 1525 heeft alleen een geintegreerde (X3100) videochip, er kan geen vervangende videokaart in zoals bij de Vostro (of de oudere Inspiron 1520).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
vista sp1 en bluetooth is hier geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
corrado20vt schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:28:
vista sp1 en bluetooth is hier geen probleem.
Klopt helemaal. Had de bijgeleverde driver niet geinstalleerd, die deels widdcomm installeert. Nu draait alles perfect en kan ik mijn agenda mooi delen met windows agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Iemand de die een idee heeft of de simkaart houder die achter/onder de accu zit werkt? Zou je een HSDPA kaartje aan de gang krijgen op een of andere manier. Ik kwam het ding toevallig van de week tegen, ik wist niet eens dat ie er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak zelf nog gebruik van een hspda expresscard met simkaart want ik heb geen geintegreerde mobile breedband kaart. was mezelf trouwens helemaal nog niet opgevallen die simsleuf maar goed, ik denk dus dat wanneer je een mobile breedband kaart in laat bouwen je dan daar je sim in moet plaatsen? zal denk ik wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corrado20vt schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:09:
Iemand de die een idee heeft of de simkaart houder die achter/onder de accu zit werkt? Zou je een HSDPA kaartje aan de gang krijgen op een of andere manier. Ik kwam het ding toevallig van de week tegen, ik wist niet eens dat ie er zat.
ik maak zelf nog gebruik van een hspda expresscard met simkaart want ik heb geen geintegreerde mobile breedband kaart. was mezelf trouwens helemaal nog niet opgevallen die simsleuf maar goed, ik denk dus dat wanneer je een mobile breedband kaart in laat bouwen je dan daar je sim in moet plaatsen? zal denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Ik heb sinds een paar maanden de 1525. Prima laptop maar hij is zo af en toe ontzettend warm, ik heb het idee dat de ventilator niet altijd goed aangestuurd wordt als de laptop op netstroom werkt.
Daarnet was hij weer ontzettend warm, de ventilator ging pas aan nadat ik de computer herstartte, de lucht die eruit kwam was ontzettend heet, de ventilator begon ook direct op het hoogste toerental te draaien.

De laptop heeft de laatste updates, ook van de bios.

Iemand bekend met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een bump, heb deze laptop's (2 stuks) sinds januari

Beeldscherm, bagger kwaliteit.....maakt een piep geluid bij lager zetten, resolutie (Fn+pijltjes toets), kijkhoek is 0,0....zwart is niet zwart, maar grijs.

De Fan's is een ramp, beginnen (ook als je niets doet) te draaien, op een zeer hoge toerental zwaar irritant. Normaal filmpje kijken zit er niet bij, aangezien (audio gedeelte) boxen ook niet echt "je van het" is, de fan's blazen harder als je film.

Wil je een stofzuiger kopen, koop een inspiron 1525

Ben nu aan t kijken voor een nieuwe laptop, geen Dell meer voor mij....

Volledige review moet ik nog maken. Gr en veel suc6 er mee

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 21:45 ]

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Heb een nieuwe inspiron 1525 met een wireless dell 1505 draft module. Valt me op dat de snelheid waarmee ik draadloos een file over het netwerk blaas bijzonder laag is t.o.v. mijn oude laptop met hierin een linksys kaartje.

Met de oude laptop haal ik ruim 2000 kbytes/s
Met de nieuwe laptop is dit ongeveer de helft 1000 kbytes/s

Uiteraard is dit voor het internetten geen probleem, maar het is wel lastig voor overig netwerkverkeer naam mijn server.

Maak gebruik van een 802.11g accesspoint. Misschien moet ik toch over naar 802.11n?

Heeft hier iemand ervaring mee?

ps. Voor de rest dik tevreden over de 1525, moet alleen erg wennen aan Vista.

Update: :) heb nog eens zitten experimenteren met diverse settings. Had als beveiliging wpa en heb hem nu op wpa2 aes gezet. Dat scheelt een slok op een borrel. Ik haal nu een snelheid van 2300 kbyte/s op het netwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door nico_van_wijk op 25-09-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Yess, heb eindelijk alle hardware werkend @ 64-bit! Enige probleem was eigenlijk de scroll van de touchpad, die ik uiteindelijk werkend heb gekregen met de volgende driver: http://www.x-drivers.com/...itory/func,select/id,6335.
Verder moeten de geluids-, bluetooth- en wirelessdriver apart geinstalleerd worden (zitten dus niet in de windows update). Deze kun je gewoon van de dell-site halen.

Good luck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
erg jammer... na verschillende pogingen werkt het toch niet optimaal. Na verloop van tijd flipt de muis, en daarmee ook het toetsenbord. Toch maar wachten op nóg betere drivers.....

[ Voor 199% gewijzigd door jepper op 08-10-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Laatst online: 02-09 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:20:
Ff een bump, heb deze laptop's (2 stuks) sinds januari

Beeldscherm, bagger kwaliteit.....maakt een piep geluid bij lager zetten, resolutie (Fn+pijltjes toets), kijkhoek is 0,0....zwart is niet zwart, maar grijs.

De Fan's is een ramp, beginnen (ook als je niets doet) te draaien, op een zeer hoge toerental zwaar irritant. Normaal filmpje kijken zit er niet bij, aangezien (audio gedeelte) boxen ook niet echt "je van het" is, de fan's blazen harder als je film.

Wil je een stofzuiger kopen, koop een inspiron 1525

Ben nu aan t kijken voor een nieuwe laptop, geen Dell meer voor mij....

Volledige review moet ik nog maken. Gr en veel suc6 er mee
Hebje ook nog wat postiefs of wat?? je kan wel leuk alle negatieve dingen opnoemen, maar er zijn vast wel wat positieve dingen toch?

Ik heb deze klapjap ook, en ik vind de fans idd vervelend, maar hij werkt verder wel lekker. Zwart is zeer zeker zwart, ik heb m nog vergeleken met een oude macbook. Het enige wat ik jammer vind is de graka die zuigt bij CSS.. kan ook misschien komen omdat ik dat aero aan heb staan.. toch maar een keer proberen.

Hoe dan ook voor dat geld een leuke laptop.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlhendrix schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:25:
[...]Hebje ook nog wat postiefs of wat?? je kan wel leuk alle negatieve dingen opnoemen, maar er zijn vast wel wat positieve dingen toch?Ik heb deze klapjap ook, en ik vind de fans idd vervelend, maar hij werkt verder wel lekker. Zwart is zeer zeker zwart, ik heb m nog vergeleken met een oude macbook. Het enige wat ik jammer vind is de graka die zuigt bij CSS.. kan ook misschien komen omdat ik dat aero aan heb staan.. toch maar een keer proberen.Hoe dan ook voor dat geld een leuke laptop.
Heb ook nog wat positiefs te melden :P
Spec's 2.1 Dualcore Centrino, 3mb L2.......4gig ram....Fsb 800

1: laptop heeft 4 usb poorten ipv 3 dat is lekker
2: laptop heeft S-video en Hdmi is ook super lekker
4: bleutooth is een leuke bijkomstigheid
5: Snelheid is ook goed, alleen heel erg jammer dat door het extreem ventileren (lees: stofzuiger) ik de laptop vaker uit als aan heb.

Schandalig dat ze zo veel geld voor zo'n bagger product durven te vragen, is net iets beter als een Acer, zeer zeker niet te vergelijken met een Compaq/Hp of een Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ik hoor mijn ventilator zeer zelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:08
Ik heb een 1525 hersteld na een jeneverongeluk, moederbord volledig opgekuist en nu werkt alles weer.
Alles behalve het toetsenbord. Kan ik bij dell een ander toetsenbord krijgen? Misschien een garantiecase inbrengen???

Wat is het toestel eigenlijk waard?
Inspiron 1525 Pentium Dual Core T2390 1.86Ghz, 533, 1MB

Display 15.4" Widescreen WXGA (1280x800) with TrueLife
2.0 Mega pixel web camera
LCD Back Cover Jet Black Matte

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 160GB Serial ATA (5400RPM)
Optical Drive 8xDVD+/-RW Drive including SW
Battery Inspiron Primary 6-cell 56WHr Li-Ion
Graphic Intel Integrated GMA X3100
Dell Wireless 1505 Wireless-N Mini-PCI Card EUR (Pentium Dual Core Processors)
Ram zou ik natuurlijk kunnen aanpassen aan inkoopprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
mmmm als ik vista service pack 2 installeer gaat mijn draadloos netwerk op zn gat. Het lampje blijft branden, de device manager zegt dat er niks aan de hand is maar ik zie geen enkel netwerk in de buurt. Een systeem herstel lost het op maar dan ben ik dat service pack 2 weer kwijt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
d4damager schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:14:
Ik heb een 1525 hersteld na een jeneverongeluk, moederbord volledig opgekuist en nu werkt alles weer.
Alles behalve het toetsenbord. Kan ik bij dell een ander toetsenbord krijgen? Misschien een garantiecase inbrengen???

Wat is het toestel eigenlijk waard?

[...]

Ram zou ik natuurlijk kunnen aanpassen aan inkoopprijs...
keyboard kun je via ebay voor paar euro kopen, dit zijn dingen die bij Dell zelf flink overprijsd zijn. Overigens zal een Azerty toetsenbord (mocht je dat nodig hebben) vermoedelijk wel duurder zijn.
Heb zelf voor een oude laptop ook wel eens een nieuw toetsenbord gekocht. Voelde aan als een upgrade omdat het weer zo nieuw aanvoelde aan je vingers. In het algemeen vind ik het dus wel een aanrader om na de 3-4 jaar een nieuw keyboards erin te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
maxtrash schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:20:
[...]

keyboard kun je via ebay voor paar euro kopen, dit zijn dingen die bij Dell zelf flink overprijsd zijn. Overigens zal een Azerty toetsenbord (mocht je dat nodig hebben) vermoedelijk wel duurder zijn.
Heb zelf voor een oude laptop ook wel eens een nieuw toetsenbord gekocht. Voelde aan als een upgrade omdat het weer zo nieuw aanvoelde aan je vingers. In het algemeen vind ik het dus wel een aanrader om na de 3-4 jaar een nieuw keyboards erin te steken.
ik heb toevallig van de week ook een nieuw toetsenbord via ebay binnengekregen en werkt perfect. Het toetsenbord was €7,85 en verzending ook zoiets. Nu hopen dat onze dikke kater niet weer een sprintje over mn toetsenbord probeert te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Mag het hier verder over de Inspiron i5 ook?

De inspiron heeft een upgrade gekregen, niet alleen qua hardware, maar ook qua looks en bouw. Ik wist niet wat ik zag op de Dell website, maar de inspiron 15 met i5 is afgewerkt met geborsteld metaal! Wat een schitterend ding is het geworden zeg. :9
Pagina: 1 2 Laatste