De nieuwe Dell laptops inspiron 1525

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 33.816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:17

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/29600.jpg

Basis uitrusting

Intel® Pentium Dual Core Processor T2330 (1,60 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)
3 jaar basisgarantie
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera NIET inbegrepen
Jet Black met matte afwerklaag
15,4-inch WXGA (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm
1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
120 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
8x DVD+/-RW optisch station, met software
4-cel lithium-ion hoofdbatterij (24 W/h)
Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Minikaart - Europa - alleen voor Pentium Dual Core
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Services & Software
Bevat ook
Geïntegreerde Intel® Graphic Media Accelerator X3100
65 W wisselstroomadapter
Stroomkabel van 1 meter voor Europa
Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (QWERTY)

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspnnb_1525_design1.jpg

Pure zelfexpressie
Uw notebook, uw uitstraling! Een reeks coole, nieuwe patronen, een ruime keuze aan levendige kleuren, afwerklagen en opvallende accenten maken van de Inspiron 1525 de kleurrijke en stijlvolle notebook waaraan u echt uw eigen uitstraling kunt geven.

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspnnb_1525_design2.jpg

Altijd verbonden
Met een uitgebreide selectie draadloze oplossingen met Bluetooth, Wi-Fi en Mobile Broadband zit u safe. En dankzij een reeks antennes die in uw notebook zijn ingebouwd, geniet u van uitstekende connectiviteit, waar u ook bent.Mobile Broadband: handige ingebouwde Mobile Broadband- opties, die beschikbaar zijn via meerdere serviceproviders, bieden u ultrasnelle connectiviteit, overal waar uw provider mobiele telefonie aanbiedt.
Exclusieve Dell Wi-Fi Catcher: een eenvoudige schakelaar waarmee u gemakkelijker draadloze netwerken kunt detecteren, zelfs zonder uw systeem op te starten.
Bluetooth: sluit uw randapparaten veilig aan zonder kabels.

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspnnb_1525_design3.jpg

Digitaal leven
Herdefinieer uw high-definition leven met een uitzonderlijke audiovisuele, film- en multimedia-ervaring.

Dell MediaDirect Met één knop krijgt u toegang tot films, uw agenda, contactpersonen en presentaties zonder dat u hoeft te wachten tot uw besturingssysteem is opgestart.
Accessoires voor Videocommunicatie Chat met vrienden en familie met de optionele webcam (2 megapixel), dubbele digitale microfoons en oordopjes.
Andere multimediafuncties Twee hoofdtelefoonaansluitingen, aanraaktoetsen voor de bediening van multimedia en geïntegreerde IEEE 1394a zorgen voor een geweldige multimedia-ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspnnb_1525_design4.jpg

Eenvoudige en slimme services
Snelle en eenvoudige verkoop en support op maat van uw wensen. Bescherm uw notebook, detecteer problemen en los ze op via Dell ConnectTM en de CompleteCareTM Accidental Damage-service.

het schitterende metallic toetsenbordje:
Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08045/dell-inspiron-1525-1s881.jpg
(foto Door: bolivian)

Reviews:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4175
http://www.capwoc.com/per...ieuwe-dell-inspiron-1525/

[ Voor 40% gewijzigd door agaam op 26-01-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je vermeldt nu alle "kijk hoe je leven beter wordt"-reclame voor non-Tweakers... Ik wil specs!
Van je linkje:

* 15.4-inch WXGA (1280 x 800) CCFL TrueLife (glossy) screen
* 2.0GHz Core 2 Duo T7250 processor
* 2GB DDR2-667 SDRAM (up to 4GB DDR2 SDRAM available)
* 120GB 5400 RPM SATA HDD
* 8x Dual-layer DVD±RW drive
* Video: Intel Integrated Graphics Media Accelerator X3100
* Wireless: Dell Wireless 1390 802.11g Mini Card
* Mobile Broadband: Dell Wireless integrated mobile broadband mini-cards Sprint and Verizon serice
* Colors: Multiple colors and finishes available
* Media Card: 8-in-1 flash memory reader
* Input and Output Ports: 4 USB 2.0, HDMI, VGA, IEEE 1394a, RJ11, RJ45, 2 headphone, 1 microphone, 1 ExpressCard 54mm slot, 3 mini-card slots, consumer IR, S-Video
* No webcam (optional Integrated 2.0 megapixel webcam available)
* Windows Vista Home Premium
* Dimensions: 1.00" - 1.48" (height) x 14.05" (width) x 10.08" (depth)
* Weight: 5.9lbs with 6-cell battery
* Base configuration price: $499
* Price as tested: $1,024 ($874 after instant savings)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
RemcoDelft schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:26:
Je vermeldt nu alle "kijk hoe je leven beter wordt"-reclame voor non-Tweakers... Ik wil specs!

[...]
was ik net mee bezig je was te snel heeeeeeeeeeeeel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

agaam schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:30:
[...]
was ik net mee bezig je was te snel heeeeeeeeeeeeel snel
De Dell-reclame nonsens kan je net zo goed weghalen, ervaringen is waar het om gaat. Prijzen in $ betekent dat ze nog niet verkrijgbaar zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:37:
[...]

De Dell-reclame nonsens kan je net zo goed weghalen, ervaringen is waar het om gaat. Prijzen in $ betekent dat ze nog niet verkrijgbaar zijn?
kijk even op de dell site daar staan ze echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ziet er een mooi systeempje uit; doet mij qua specs wat denken aan de recenste revisie MacBooks. Persoonlijk hecht ik ook veel belang aan het uiterlijk van een (computer/)laptop en ik moet toegeven dat dit één van de mooiere Dells is die ik al gezien heb, hoewel ik de dikte wat vind tegenvallen. Prijs lijkt me ook dik oké, chapeau.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

agaam schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:38:
[...]
kijk even op de dell site daar staan ze echt
Waarom geef je dan niet de euro-prijzen? Het is niet interessant dat Dell verwisselbare covers belangrijk vind (huisvrouwen denken er misschien anders over :+ ), maar meer wat het echte gewicht is (kg ipv lbs), wat de batterijtijd is, hoe goed het scherm is, etc :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:40:
[...]

Waarom geef je dan niet de euro-prijzen? Het is niet interessant dat Dell verwisselbare covers belangrijk vind (huisvrouwen denken er misschien anders over :+ ), maar meer wat het echte gewicht is (kg ipv lbs), wat de batterijtijd is, hoe goed het scherm is, etc :)
mischien was ik te vlug om hem direct neer te zetten, heb het nu aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248781

Ja inderdaad mooi systeempje, ik heb net vorige week een vostro 1500 besteld en denk erover om hem te cancelen voor deze. Zal straks ff op de site kijken of ik een leuk config kan samenstellen, heb al met dell gebeld en annuleren van de vostro kan nog:) dus wie weet. Iemand hier nog suggesties welke beter is? en zal XP ook op deze laptop draaien? Ik wil dat er wel bij op hebbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08-2023
Zo, oude compaq presario heeft het na 7 jaren trouwe dienst eindelijk begeven :'( Dus tijd voor een nieuwe laptop _/-\o_ De 1525 zag er nice uit, en de laptop wordt alleen gebruikt voor huis tuin en keuken bezigheden. Gamen zal ik er ook niet op doen. Heb gekozen voor de volgende specs:
  • Intel® Core™2 Duo Processor T5450 (1,66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
  • 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
  • Geïntegreerde Intel® Graphic Media Accelerator X3100
  • 120 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
  • Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
  • 8x DVD+/-RW optisch station, met software
  • Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa
  • 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
  • 2,0 megapixel webcamera
  • Alpine White Colour met speciale hoogglanzende afwerking
  • 15,4-inch WXGA+-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™
Totaal prijs komt uit op € 750.00 incl verzendkosten. Niet heel duur voor een laptopje dat volledig naar wens is. Zit alleen nog te twijfelen over de Wireless-N-minikaart. Heeft iemand hier ervaring mee? Begrijp dat de Dell wireless niet altijd even top is. Maar moet sowieso nog een wireless-N routertje kopen, dus tips over de combi Inspiron 1525 en type router zijn welkom!

'Ze' verwachten dat hij op of voor 1-2 geleverd wordt... kan niet wachten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Oké ik heb er één besteld op 15-1, volgens de website van dell (ik heb vaak ingelogd) ging hij netjes volgens schema

1. Voorbereiding
2. Spulletjes bij elkaar zoeken
3. Produceren
4. Testen
5. Inpakken
6. Verzenden

Hij is vanochtend in stadium 6 aangekomen maar nu krijg ik dit?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/dell.JPG

Ben ik nu raar of gaat UPS (waar hij dus volgens de website nu ligt) hem een maand opslaan in een depot in Ierland of is dit gewoon een fout van de website??

Het ging zo goed 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ligt het nu aan mij of is die Inspiron 1525 eigenlijk niet zo'n beste value-for-money tov een Vostro 1500? Voor 600 euro inc BTW heb je een Core 2 Duo Vostro met webcam, bluetooth, wireless-n, 9-cells accu upgrades, terwijl je voor dat bedrag een slechts een Inspiron 1525 met Core Duo, een kleurtje en 6-cells accu hebt. De accessoires zijn heel scheef geprijsd tussen deze 2 vrijwel gelijke laptops: webcam is 24 euro voor de Vostro, 40 euro voor de Inspiron, bluetooth idem, wireless n is 12 vs 20 euro, accu upgrade gratis vs 20 euro, etc (BTW meegerekend in deze voorbeelden). Dell is natuurlijk vrij om te vragen wat ze willen, maar dit geeft toch een beetje het gevoel dat consumenten flink worden uitgeknepen en de zakelijke klant een veel betere deal krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 19-01-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Anoniem: 83168 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:52:
Oké ik heb er één besteld op 15-1, volgens de website van dell (ik heb vaak ingelogd) ging hij netjes volgens schema

1. Voorbereiding
3. Produceren
4. Testen
5. Inpakken
6. Verzenden

[afbeelding]

Ben ik nu raar of gaat UPS (waar hij dus volgens de website nu ligt) hem een maand opslaan in een depot in Ierland of is dit gewoon een fout van de website??

Het ging zo goed 7(8)7
toon volledige bericht
als dat wel zo is duurt het wel heel lang ja, zit ook op men laptop te wachten. maar staat bij mij al 3 dagen op status 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd ja, nouja, ga er vanuit dat ik hem in ieder geval voor volgende week maandag heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 14:32
Anoniem: 83168 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:52:

1. Voorbereiding
3. Produceren
4. Testen
5. Inpakken
6. Verzenden

[afbeelding]

Het ging zo goed 7(8)7
toon volledige bericht
Klik eens op "UPS" achter "Naam van transporteur"
Dan kom je als het goed is op de statuspagina van UPS waar je je bestelling kunt volgen ;) Dell verandert zelf de leverdatum namelijk niet meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:13
Dreamvoid schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:24:
Ligt het nu aan mij of is die Inspiron 1525 eigenlijk niet zo'n beste value-for-money tov een Vostro 1500? Voor 600 euro inc BTW heb je een Core 2 Duo Vostro met webcam, bluetooth, wireless-n, 9-cells accu upgrades, terwijl je voor dat bedrag een slechts een Inspiron 1525 met Core Duo, een kleurtje en 6-cells accu hebt. De accessoires zijn heel scheef geprijsd tussen deze 2 vrijwel gelijke laptops: webcam is 24 euro voor de Vostro, 40 euro voor de Inspiron, bluetooth idem, wireless n is 12 vs 20 euro, accu upgrade gratis vs 20 euro, etc (BTW meegerekend in deze voorbeelden). Dell is natuurlijk vrij om te vragen wat ze willen, maar dit geeft toch een beetje het gevoel dat consumenten flink worden uitgeknepen en de zakelijke klant een veel betere deal krijgt.
Tel daar nog eens bij dat de Vostro een metalen legering behuizing heeft t.o.v. de plastieke inspiron, en de extra's zoals een waterproof toetsenbord met Mylar coating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
Dreamvoid schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:24:
Heb even gekeken, maar m.i. liggen de prijzen idd op sommige samenstellingen lager. Als je echter meer personaliseert dan kom je met de Vostro weer iets hoger uit. Blijft natuurlijk een spelletje. Wel/geen verzendkosten, wel/geen korting, wel/geen BTW. Flink uitgeknepen consumenten gaat niet op. Heb even de Vostro 1500 proberen samen te stellen met mijn specs (zie stukje terug) en kom dan weer iets duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
Uhm, misschien een idee om deze topic onder deze te laten staan? [Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Persoonlijk vindt ik het een beetje onzinnig om een apart topic hiervoor te openen, terwijl er weinig verschil is met de 1520.

Verschillen met de 1520: nieuws: Dell introduceert nieuwe Inspiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Even lichtelijk offtopic:
4-cel lithium-ion hoofdbatterij (24 W/h)
Staat dit serieus zo op de Dell-site? W/h is J/s/h, een soort versnelling van energieverbruik dus? Wat knullig!
Dit nadat ik ze een paar jaar geleden wees op hun kleine lettertjes onder advertenties: "1 GB is 1 biljoen bytes", wat ze een paar maanden later aanpasten zonder ook maar een reactie te mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PCMedic schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:50:
Uhm, misschien een idee om deze topic onder deze te laten staan? [Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Persoonlijk vindt ik het een beetje onzinnig om een apart topic hiervoor te openen, terwijl er weinig verschil is met de 1520.

De leus is ook niet voor niets: De Dell 1525 is alles wat de Dell 1520 had moeten zijn. Niet voor niets dat die laatste al zo snel weer vervangen is voor een opvolger.. Maar je hebt wel enigsinds gelijk..
Pumanike schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:27:
[...]

Klik eens op "UPS" achter "Naam van transporteur"
Dan kom je als het goed is op de statuspagina van UPS waar je je bestelling kunt volgen ;) Dell verandert zelf de leverdatum namelijk niet meer ..
Gedaan, dan krijg je idd zo'n UPS tracking venster maar daar staat: "Billing information received". Uitleg bij diezelfde status geeft: "UPS heeft de opdracht tot verzenden ontvangen maar heeft het pakketje nog niet noodzakelijkerwijs bij de verzender opgehaald"

Met andere woorden: Het ding ligt nog bij Dell, komende maandag halen ze hem op, dinsdag in Nederland, dagje gekloot rond schiphol en als er niets mis gaat is hij er hopelijk donderdag of vrijdag..

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 83168 op 19-01-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nwyck schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:48:
Heb even gekeken, maar m.i. liggen de prijzen idd op sommige samenstellingen lager. Als je echter meer personaliseert dan kom je met de Vostro weer iets hoger uit. Blijft natuurlijk een spelletje. Wel/geen verzendkosten, wel/geen korting, wel/geen BTW. Flink uitgeknepen consumenten gaat niet op. Heb even de Vostro 1500 proberen samen te stellen met mijn specs (zie stukje terug) en kom dan weer iets duurder uit.
Klopt, omdat je voor een 1.6 GHz C2D met 2 GB kiest. Neem je genoegen met een 1.4 GHz C2D en 1 GB dan is een Vostro bijna 100 euro goedkoper dan een vergelijkbare Inspiron, raar is dat. Blijft idd een spelletje, die Dell site :) Ik kom er trouwens net achter dat de Inspiron 1525 een HDMI aansluiting heeft en de Vostro niet, dat is wel weer een pluspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
Het idd een spelletje, en er moet tenslotte geld verdient worden...

Al met al denk ik dat de Inspiron 1525 wel een goede keus is voor een hoop consumenten (en voor mij in dit geval).

Is wat kleinert dan normaal, geeft (god mag weten waarom je d'r blij mee zou zijn) een klein beetje een Apple gevoel met die Alpine white cover. M'n vriendin vindt de Inspiron trouwens ook briljant. En ze snapte niet dat een vriendin van haar ook een witte laptop (MacBook) heeft gekocht die het dubbele kost! Zo begrijp je weer hoe de 'normale' consument (ze is nl. zeker geen digibeet) hier tegen aan kijkt. Onvoorstelbaar |:( Maar wel een briljante reactie! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
PCMedic schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:50:

het is dus de nieuwe versie, dus kun je de topic van 1520 ook laten vallen, en op deze topic verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
agaam schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:38:
[...]

het is dus de nieuwe versie, dus kun je de topic van 1520 ook laten vallen, en op deze topic verder gaan?
true!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

nee de inspiron 1520 heeft tenminste een goede videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is ook een andere computer dan die besproken wordt in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Doet die HDMI poort op de 1525 eigenlijk ook audio? Ik zie dat nergens bevestigd, kan iemand met zo'n ding dat eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49584

Ik heb sinds vrijdag ook zo'n mooi apparaatje. De levertijd viel mij erg mee, donderdagavond besteld, de vrijdagmiddag een week later in huis.

Mijn eerste indruk is erg okay. Mooi toetsenbordje, fraai aanvoelende materialen en, laten we eerlijk zijn, hji ziet er slick uit. Sierlijke rondingen en fraai mat zwart in combinatie met met een gerubbed metallic.

Nadeel voorlopig is dat ik XP er nog niet naar tevredenheid op heb kunnen krijgen. Het is een enorm gedoe om alle drivers bij elkaar te snorren, de Vista only support CD hielp ook niet. Dus doe ik het maar met Vista. En dat wil weer niet lekker met mijn Speedtouch 580 samenwerken als het om WPA-PSK gaat, dus dan maar via WEP (bekend probleem met Vista, naar het schijnt).

Overall ben ik erg tevreden voor €700.

Specs:
• C2D T5450
• 2048 MB
• 15.4" WXGA
• 160 GB SATA
• Intel GMA X3100
• Jet black :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Anoniem: 49584 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:46:
Ik heb sinds vrijdag ook zo'n mooi apparaatje. De levertijd viel mij erg mee, donderdagavond besteld, de vrijdagmiddag een week later in huis.

Mijn eerste indruk is erg okay. Mooi toetsenbordje, fraai aanvoelende materialen en, laten we eerlijk zijn, hji ziet er slick uit. Sierlijke rondingen en fraai mat zwart in combinatie met met een gerubbed metallic.

Nadeel voorlopig is dat ik XP er nog niet naar tevredenheid op heb kunnen krijgen. Het is een enorm gedoe om alle drivers bij elkaar te snorren, de Vista only support CD hielp ook niet. Dus doe ik het maar met Vista. En dat wil weer niet lekker met mijn Speedtouch 580 samenwerken als het om WPA-PSK gaat, dus dan maar via WEP (bekend probleem met Vista, naar het schijnt).

Overall ben ik erg tevreden voor €700.

Specs:
• C2D T5450
• 2048 MB
• 15.4" WXGA
• 160 GB SATA
• Intel GMA X3100
• Jet black :9
toon volledige bericht
heel mooi, zou je ook foto,s er van kunnen maken zet ik ze even in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem gisteravond ook besteld, heb mijn vostro 1500 geannuleerd vind dit model toch net wat mooier,verwachtte leverdatum 18-02-2008.
Specs:

- C2D T5450
- 2048 MB
- 15.4" WXGA (geen truelife)
- 160 GB SATA
- 6 cel accu
- 3 jaar hardwaresupport
- Jet black

totaal net even over de 700 euro, ik hoop dat de laptop ook redelijk stil is zie namelijk nog niet veel reviews @bolivian mischien kun jij hier ff op reageren. Ook ik wil XP wel op deze machine hebben hoop dat het gaat lukken ik hoop dat er ook wel wat drivers van de vostro 1500 gebruikt kunnen worden die ondersteunt wel xp .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is bij inmiddels aangekomen. Heb hem nog niet kunnen zien want hij ligt op het adres van mn ouders maar komende vrijdag zal ik even wat fotos maken en posten..

ook jet black trouwens, denk dat ik dat 10x zo mooi vind als al die glanzende zuurstokkleurtjes :9~

@ hierboven: waarom geen truelife?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 83168 op 23-01-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ entail ,ik had eerst een vostro besteld met truelife, maar zag later in diverse reviews dat het scherm dan nogal spiegelt. Dit staat op ZDNET bij de review van de vostro 1500 (knip):

TrueLife
De Vostro 1500 heeft een scherm van 15,4 inch dat optioneel te vervangen is met een TrueLife-scherm. TrueLife verhoogt de kleurhelderheid en het contrast, maar doet dat middels een reflecterende laag. We zijn niet zo gelukkig met een dergelijke technologie omdat het te veel omgevingslicht weerspiegelt, waardoor vooral werken in daglicht erg moeilijk wordt. Gelukkig heeft onze Vostro 1500 deze laag niet.

Ook op diverse forums zag ik dat de meningen uiteen liepen vandaar dat ik het toch maar achterwege gelaten heb bij deze bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor juist veel positiefs over de laag die juist gemaakt is om niet te reflecteren maar ik zal een onderbouwde mening pas vrijdag kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

agaam schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:06:
[...]

heel mooi, zou je ook foto,s er van kunnen maken zet ik ze even in de startpost
't Is nu wat donker en mijn W810i is geen technisch wonder, ;). Ik maak er morgen wel een paar. nog verzoekjes?

Als opwarmertje het schitterende metallic toetsenbordje:

Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08045/dell-inspiron-1525-1s881.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, en ik heb er ook een review over geschreven, te lezen op mijn blog:
Mijn nieuwe Dell Inspiron 1525

Inclusief extragratis "hoe krijg ik XP werkende op dit beestje" discussie, ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
Zo, eindelijk is hij binnen. Na 1 keer een dag voor niets gewacht te hebben, en twee keer niet thuis te zijn geweest, heb ik de UPS bezorger eindelijk getroffen. Doe mij maar TNT. Kan ik hem tenminste ASAP om de hoek ophalen als ik niet thuis ben en niet op 50 km afstand ;-)

Eerste indruk. Top laptop qua configuratie. Is meer dan wat ik er van verwacht had. Loopt soepel qua snelheid. Ook van Vista ja. Daarnaast is het TrueLife scherm perfect. Amper weerspiegeling, en mocht dat wel het geval zijn dan is het zeker niet storend. Ook de videokaart valt me zeker mee (nee, gamen doe ik idd niet op m'n laptop). Webcam is ook top. Deze heeft een flinke kijkhoek. Ook de geluidsproductie van de fans is prima.

Maar, alleen voordelen zijn er natuurlijk niet. Wat me eerlijk gezegd zwaar tegen valt is de behuizing. Deze is zeer dun en fragiel. Bij de boxen is bijvoorbeeld duidelijk te zien op welke punten hij vast zit, hier zie je de behuizing glooien. Ook de ' Apline-white' cover is dun. Zo dun zelfs dat op de bevestigingspunten de verlichting het scherm er doorheen schijnt. Opzich is er meer te leven, alleen ik was een solide tank als laptop gewend. Gewoon eentje die als onderzetter o.i.d. kan fungen.

Ander nadeel is het geluid. Deze is wel beroerd, dat had ik niet verwacht voor een media laptop.

Maar nadelen wegen zeker niet op tegen de voordelen, mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bolivian herken je het verhaal van nwyck fragiele behuizing en glooien bij de boxen, verzoekje zou je van de genoemde area's ff picjes kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nwyck schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:08:
Maar, alleen voordelen zijn er natuurlijk niet. Wat me eerlijk gezegd zwaar tegen valt is de behuizing. Deze is zeer dun en fragiel. Bij de boxen is bijvoorbeeld duidelijk te zien op welke punten hij vast zit, hier zie je de behuizing glooien. Ook de ' Apline-white' cover is dun. Zo dun zelfs dat op de bevestigingspunten de verlichting het scherm er doorheen schijnt. Opzich is er meer te leven, alleen ik was een solide tank als laptop gewend. Gewoon eentje die als onderzetter o.i.d. kan fungen.

Ander nadeel is het geluid. Deze is wel beroerd, dat had ik niet verwacht voor een media laptop.
Wat bedoel je precies met dat glooien van de behuizing bij de boxen? Op welke punten is dat bij jou zo? Misschien kun je er een foto van maken, ik zie het namelijk niet bij mij. En ook schijnt de verlichting er bij mij nergens doorheen. Dat zou natuurlijk aan de kleur kunnen liggen (die volgens mij erg mooi is, daar wil ik wel een foto van zien, :9).

Het geluid is inderdaad niet heel best. De twee jaar oude Toshiba Satellite van een vriend klinkt significant beter. Maar goed, daar heb je een stereoset voor, ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem inmiddels binnen en vind het naar eigen zeggen een prachtig apparaat. Hiervoor had ik een inspiron 1501. Als ik nu moet verzinnen wat er negatief is ten opzichte van dat apparaat:

* De toetsaanslag is wat duidelijker hoorbaar (maar ik zit toch meestal op een extern keyboard)
* Het geluid is niet om over naar huis te schrijven, beetje blikkerig (95% van de tijd op een externe set en door de high definition chipset is dit meer dan uitstekend geluid te noemen, eerder heel goed en een duidelijke verbetering ten opzichte van de 1501)
* Er zit bij mij een rare 'film' van plakspul over de linkerkant van het touchpad. Niet plakkerig maar de vingers glijden er nog niet helemaal netjes overheen. Was eerst helemaal maar ben nu een uurtje of 3 bezig en de rechterkant is al prima dus dit zal over 6 uurjes ook wel over zijn...

Verder alleen lof.

* Vista draait snel!
* Weinig geluid, niet al te veel koelen
* Batterijduur uitzonderlijk lang
* Echt een hele mooie diepe weergave op het scherm met dat Truelife
* Uitstekend uiterlijk, ik heb die jetblack variant genomen en dit ziet er zeer luxe en solide uit
* Scherm is mooi dun
* Naar mijn mening prima afwerking, mooi matzwart ipv vies glanzend plastic oid..

Ik heb verder geen glooing of een slechte behuizing kunnen ontdekken. Bij mij schijnt ook nergens licht doorheen en voelt alles solide aan.

Hieronder nog wat foto's, had geen tijd meer om thumbnails te maken dus dan maar even zo

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwyck
Anoniem: 49584 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Wat bedoel je precies met dat glooien van de behuizing bij de boxen? Op welke punten is dat bij jou zo? Misschien kun je er een foto van maken, ik zie het namelijk niet bij mij. En ook schijnt de verlichting er bij mij nergens doorheen. Dat zou natuurlijk aan de kleur kunnen liggen (die volgens mij erg mooi is, daar wil ik wel een foto van zien, :9).

Het geluid is inderdaad niet heel best. De twee jaar oude Toshiba Satellite van een vriend klinkt significant beter. Maar goed, daar heb je een stereoset voor, ;).
Zal binnenkort even proberen foto's te maken en mijn issues >:) er op te zetten. Klinkt allemaal erger dan het is, maar details in afwerking houd ik altijd wel van. Ben er nog steeds er blij met m'n nieuwe laptop moet ik zeggen, en die Vista valt me eerlijkgezegd behoorlijk mee :-)

Heb trouwens zojuist pas de Wifi-cattcher ontdekt (was weer een echt RTFM' etje) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:27:
Ik heb hem inmiddels binnen en vind het naar eigen zeggen een prachtig apparaat. Hiervoor had ik een inspiron 1501. Als ik nu moet verzinnen wat er negatief is ten opzichte van dat apparaat:
Mooie foto's entail, :).

Hoe heb jij je Vista draaien? The full monty, met alle eye candy op standje "impress me", of gewoon met het thema Windows Klassiek? Dat laatste bevalt mij namelijk prima. Herkenbaar en supersnel.

Qua batterij, als ik een beetje aan het gotten ben gaat-ie bijna drie uur mee. Nu zal ik voornamelijk op netstroom werken, maar het is fijn om te weten dat die 6-cell accu wel wat kan hebben. Hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49584 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 03:22:
[...]

Mooie foto's entail, :).

Hoe heb jij je Vista draaien? The full monty, met alle eye candy op standje "impress me", of gewoon met het thema Windows Klassiek? Dat laatste bevalt mij namelijk prima. Herkenbaar en supersnel.

Qua batterij, als ik een beetje aan het gotten ben gaat-ie bijna drie uur mee. Nu zal ik voornamelijk op netstroom werken, maar het is fijn om te weten dat die 6-cell accu wel wat kan hebben. Hoe zit dat bij jou?
Full monty dus, werkt prima. Batterij gaat lang mee. Is het nou zo dat je het beste nog steeds zo'n batterij uit de computer kan halen als je echt een week lang ononderbroken op netstroom werkt. Het komt namelijk wel eens voor dat een laptop een week op m'n bureau staat zonder mee te gaan naar college of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansenmac
  • Laatst online: 26-06-2019
Ik heb er eentje besteld op 20 januari. Die zou afgeleverd worden voor of op 8 februari. Afgelopen zaterdag (2 feb) was mijn order overgegaan van preproductie naar productie. Gister stond hij weer doodleuk in preproductie. Vandaag krijg ik dan een mailtje: we proberen 10 maart te halen.

Van mij hoeft het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:13
Dell was ooit zo'n betrouwbare firma, maar tegenwoordig met al die problemen (levertijden van enkele maanden, 80% van laptops leveren ze met afschuwelijke bagger schermen, 90% van de laptops heeft die irritante fluit-toon, ...) zou je toch wel 2 keer nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Anoniem: 83168 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:31:
[...]

Full monty dus, werkt prima. Batterij gaat lang mee. Is het nou zo dat je het beste nog steeds zo'n batterij uit de computer kan halen als je echt een week lang ononderbroken op netstroom werkt. Het komt namelijk wel eens voor dat een laptop een week op m'n bureau staat zonder mee te gaan naar college of iets dergelijks...
Nee, je laat de batterij beter zitten. Hij stopt automatisch wel met opladen eenmaal die volgeladen is. Het is echter van essentieel belang dat de chemicaliën van de batterij in beweging blijven, dus je werkt best af en toe eens op de batterij.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Arne schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:59:
[...]

Nee, je laat de batterij beter zitten. Hij stopt automatisch wel met opladen eenmaal die volgeladen is. Het is echter van essentieel belang dat de chemicaliën van de batterij in beweging blijven, dus je werkt best af en toe eens op de batterij.
Ah ok, bruikbaar antwoord. Weinig moeite ook om af en toe de stroomkabel eruit te trekken.

Heb 'm nu wat langer in huis en moet zeggen dat ik nog steeds prima tevreden ben. Heb nog geen minpuntjes kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

Heb maandag ook een laptop besteld. Zijn er nog meer mensen die besteld hebben en die nu wachten op de bezorging?
Ik wil wel eens weten hoe lang men gemiddeld wacht op de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Iemand ook opgemerkt dat Dell de prijzen van extra's voor de 1525 heeft verhoogd? Een kleurtje kost nu €37 ipv €30, de webcam is ook duurder. En de CPU's zijn ook een stapje omlaag gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is dit al een tijdje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor tegenstanders van Windows Vista, ;) : In de review van mijn Inspiron hebben we in de comments met aantal mensen ons best gedaan om Windows XP werkend te krijgen op deze te gekke laptop. En uiteindelijk is dat prima gelukt. Ik heb voor het gemak een how-to gemaakt: Hoe installeer ik Windows XP op een Dell Inspiron 1525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252228

Ik heb sinds kort ook deze laptop. Ik was juist erg verbaasd over de snelle levertijd. Besteld op 16 jan. en ik had hem 21 jan.
Zeer goede laptop. Het geluid en beeldscherm (erg glimmend) zijn wat minder. Maar verder ben ik zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mijne staat sinds 4-2 in preproductie. Ik wil hem zo graag hebben. Maarja, we wachten nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64376

Anoniem: 251684 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:15:
Heb maandag ook een laptop besteld. Zijn er nog meer mensen die besteld hebben en die nu wachten op de bezorging?
Ik wil wel eens weten hoe lang men gemiddeld wacht op de levering?
Mijn vriendin had 20 januari (of ommenabij) besteld. In eerste instantie stond de opleverdatum op 18 feb, maar dat is iets wat Dell standaard doet. Na 2 weken in preproductie te hebben gestaan stond ie plots op in productie. De dag daarna was ie echter weer in preproductie!

Na wat bellen werd gezegd dat hij wel in productie zou zijn en dat hij de 12e bij ons zou moeten zijn.. Niet dus. Vandaag stond er doodleuk op de site dat ie vanaf gisteren in bestelling stond en dat de opleverdatum ergens in maart lag!

Later kregen we een mail waarin ze zeiden dat ze problemen hadden met onderdelen, en dat daarom niet geleverd zou worden. Dus na 3 weken hoopvol te wachten heeft mn vriendin haar bestelling maar ingetrokken.

Dus.. succes! :)

dan heb ik geluk gehad dus... nouja, ik ben nog steeds zeer tevreden en heb er nu eindelijk ook een passende sleeve bij gevonden. Ding besteld in New York. Ding wordt gemaakt in Italy maar wordt hier in Europa niet verkocht?? Althans, kon weinig vinden :P

Tucano notebook second skin 15,4 normal

Anoniem: 83168 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:
dan heb ik geluk gehad dus... nouja, ik ben nog steeds zeer tevreden en heb er nu eindelijk ook een passende sleeve bij gevonden. Ding besteld in New York. Ding wordt gemaakt in Italy maar wordt hier in Europa niet verkocht?? Althans, kon weinig vinden :P

Tucano notebook second skin 15,4 normal
Dan heb je inderdaad geluk gehad. Hoop dat het geluk ook aan mijn zijde zal gaan staan.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253347

Ik heb deze laptop 19 feb. besteld, en de leverdatum staat op 23 maart.. Dat duurt nog zo lang! Hij staat wel al sinds 19 feb. in pre-productie. :) Weet iemand hoe lang elke fase ongeveer duurt? En krijg je van te voren te horen wanneer hij precies word geleverd? Zodat je kunt zorgen dat er iemand thuis is? O god, ik kan echt niet wachten, ik wil 'm zo graag hebben! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Heeft iemand al ubuntu geinstalleerd op dit type van Dell. Ik zie dat Dell in de VS wel de 1525 met ubuntu shipped, maar ik ben benieuwd of deze ook eenvoudig zelf te installeren is op de 1525 en wat daar de ervaringen mee zijn.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Heeft iemand wel eens geprobeerd om een spel te spelen op die intel GMA 3100? Dan bedoel ik geen crysis enzo maar gewoon een spelletje als battlefield 1942 of iets in die trant. Een low graphics fpsje. Battlefield kan namelijk al met 32 mb video geheugen draaien en is echt niet zwaar. De sims ed. zal je hier vast makelijk op kunnen draaien maar het gaat me dan voornamelijk om de low end fpsjes. Dit zou het verschil voor mij tussen een 1720/1 of 1525 maken..

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

ja het kan wel hoor.
op een toshibax3100 kan ik met 100fps counterstriken.
dat is meer dan op de 8600GT M (alleen de 100fps daalt wel bij drukke plekken of smokes)
je moet wel de pc even een kwartiertje opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Anoniem: 114361 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:21:
ja het kan wel hoor.
op een toshibax3100 kan ik met 100fps counterstriken.
dat is meer dan op de 8600GT M (alleen de 100fps daalt wel bij drukke plekken of smokes)
je moet wel de pc even een kwartiertje opwarmen.
Bedankt voor je reactie! Ik vond de meerprijs tussen een 1720 of xps m1530 met 8600m GT wel erg veel geld en aangezien ik toch amper game en meer op consoles de rest doe denk ik dat ik gewoon een 1525 kan kiezen. Battlefield heeft naar mijn ervaring minder hoge eisen dan counterstrike dus...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

rickmans schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:22:
Heeft iemand al ubuntu geinstalleerd op dit type van Dell. Ik zie dat Dell in de VS wel de 1525 met ubuntu shipped, maar ik ben benieuwd of deze ook eenvoudig zelf te installeren is op de 1525 en wat daar de ervaringen mee zijn.
iemand?

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236261

Hoi,

Ik heb eergister mijn Dell Inspiron 1525 binnengekregen. Echt een topapparaat!

Alleen nu zit ik met een probleem. Ik probeer mijn notebook met HDMI aan te sluiten op mijn Samsung 32" (LE32SB) maar bij elke resolutie krijg ik geen fullscreen en zijn er zwarte balken om mijn desktop.

Heeft iemand een idee hoe ik dit fullscreen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even een snelle vraag, ik wil deze laptop voor mijn moeder bestellen (ze wil perse een rood kleurtje ;) ), maar ik vroeg mij af welke wireless kaart het beste is:

Dell™ Wireless 1395 802.11b/g Mini-Card - Europe - Pentium Dual Core Processors [Inbegrepen in prijs]

Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors meerprijs € 0,00

Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Minikaart - Europa - alleen voor Pentium Dual Core meerprijs € 0,00

Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]

Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - alleen voor Pentium Dual Core [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors [meerprijs € 10,00 of € 1/maand-1]

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa - alleen voor Pentium Dual Core [meerprijs € 10,00 of € 1/maand-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]

deze

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit bij de inspiron 1525?

- Ventilator soms irriterend door het plotse starten/stoppen
- Touchpad reageert niet altijd onmiddelijk

Ik heb er namelijk ook een besteld, en ik vond dit op deze site. Is dat bij jullie ook echt zo, of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

rickmans schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:22:
inmiddels een gokje gewaagd :+, en Ubuntu draait zonder problemen out of the box (zoals verwacht eigenlijk).
peeter94 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:03:
Hallo allemaal,

Herkennen jullie dit bij de inspiron 1525?

- Ventilator soms irriterend door het plotse starten/stoppen
- Touchpad reageert niet altijd onmiddelijk

Ik heb er namelijk ook een besteld, en ik vond dit op deze site. Is dat bij jullie ook echt zo, of valt het mee?
Nee dat herken ik niet, zowel niet onder windows als onder ubuntu.

[ Voor 38% gewijzigd door rickmans op 24-03-2008 10:06 ]

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Oke, mooi! En hoe zit het met de warmte?

[ Voor 52% gewijzigd door peeter94 op 24-03-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

peeter94 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:09:
Oke, mooi! En hoe zit het met de warmte?
Daar heb ik niet echt verstand van :+ (tenminste ik heb geen idee wat heel goed is en wat niet iig), het is niet dat die erg heet wordt als je er lang mee zit te werken. Momenteel is de temperatuur na 3 uurtjes nagenoeg nonstop werken:
code:
1
2
3
4
rick@rickubuntu:~$ acpi -V
     Battery 1: charged, 100%
     Thermal 1: ok, 44.0 degrees C
     AC Adapter 1: on-line

[ Voor 6% gewijzigd door rickmans op 24-03-2008 10:31 ]

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
  • Laatst online: 11:13
Levertijd was ruim 9 weken bij mij. Mooi apparaat!!!

Ik heb alleen vanaf het begin problemen met het geluid. Het kraakt vaak bij afspelen van muziek en filmpjes etc. Dit ligt niet aan de aansluitingen, met de 2 headphone jacks geprobeerd en standaard speakers.
Hebben meer mensen hier last van!?

Ik zal dit snel testen met een externe USB soundcard.

Over vista Ultimate SP1: het ziet er gelikt uit (AERO), maar vind het niet solide aanvoelen vergeleken met oude Inspiron 2200 Windows XP SP3. Deze reageert sneller en voelt solide aan.

[ Voor 5% gewijzigd door tamayo op 25-03-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
rickmans schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Daar heb ik niet echt verstand van :+ (tenminste ik heb geen idee wat heel goed is en wat niet iig), het is niet dat die erg heet wordt als je er lang mee zit te werken. Momenteel is de temperatuur na 3 uurtjes nagenoeg nonstop werken:
code:
1
2
3
4
rick@rickubuntu:~$ acpi -V
     Battery 1: charged, 100%
     Thermal 1: ok, 44.0 degrees C
     AC Adapter 1: on-line
Oke, dat had ik wel een beetje verwacht. Ben benieuwd wanneer 'ie komt, heb via de mail besteld, maar heeft sinds vrijdag nog steeds niet teruggemaild. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik had hem binnen drie weken binnen. Kreeg eerst de bevestigingmail niet binnen, maar na even bellen werd die herzonden en kon ik betalen en toen was die op zich binnen no time binnen. :+.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
rickmans schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:21:
Ik had hem binnen drie weken binnen. Kreeg eerst de bevestigingmail niet binnen, maar na even bellen werd die herzonden en kon ik betalen en toen was die op zich binnen no time binnen. :+.
Ik heb inmiddels ook even gebeld, en nu is het ook rond. Geschatte leverdatum: 25-04-2008! :o Maargoed, misschien komt 'ie van mij ook binnen 'no time' binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229761

Kan er iemand mij iets meer vertellen over die Wifi Catcher en dat Media Direct gedoe? Ik versta niet goed dat het systeem niet moet booten om al je Muziek, films, powerpoints etc te kunnen weergeven...

En hoe zit het met de koeling van deze laptop op minder vlakke oppervlakten? (meeste laptops mag je bvb niet op een donsdeken van een bed leggen aangezien meeste laptops koelen langs onder en langs achter, of is dat hier anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Anoniem: 229761 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:46:
Kan er iemand mij iets meer vertellen over die Wifi Catcher en dat Media Direct gedoe? Ik versta niet goed dat het systeem niet moet booten om al je Muziek, films, powerpoints etc te kunnen weergeven...

En hoe zit het met de koeling van deze laptop op minder vlakke oppervlakten? (meeste laptops mag je bvb niet op een donsdeken van een bed leggen aangezien meeste laptops koelen langs onder en langs achter, of is dat hier anders?)
Volgens mij start ie windows gewoon wel op, en start daarna automatisch mediadirect. In ieder geval wel op mijn inspiron 6400..

Volgens mij kan je deze laptop beter niet in bed ofzo nemen, zonder dat de cooler vrij is. Ik zorg altijd dat de cooler ruimte heeft. Anders word ie me echt te heet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
is er eigenlijk veel verschil tussen een inspiron 1525 en een xps1530 qua behuizing?

Kan deze laptops helaas nergens bekijken en moet wel een beetje stevig zijn...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Ik heb zojuist ook een 1525 besteld in de UK (T8100, 3GB, 250GB, 1680x1050 met truelife, WIFI-N en bluetooth).
Wilde graag een hoger resolutie scherm. Op de website is alleen 1200x800 leverbaar.
Telefonisch is echter ook 1440x900 en 1680x1050 leverbaar. Ik heb laatsgenoemde besteld.

Dus als je graag een hogere resolutie wilt is het raadzaam dell even een belletje te geven.

Veni vidi volavi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257726

heb vorige week ook een inspiron 1525 besteld.
vandaag al binnen!!, verwachte leverdatum was 24-04-08.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

wow, de 1525 heeft in tegenstelling tot de andere inspirons WEL een HDMI-aansluiting, zou er ook een 1725 komen met HDMI? Weet iemand daar meer van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Heb na veel twijfelen de 1525 besteld, en ik wou op 700 euro blijven. Heb nu dus gewoon de laatste optie gekozen en in principe niets toegevoegd. Lijkt me een erg mooie laptop om als Media Center te gebruiken namelijk. Hopelijk werkt die HDMI aansluiting goed...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260297

Een vraag over de cheapo versies: ik heb een heel klein budget; ik wilde eigenlijk onder de 400 blijven met een laptop maar dat is bijna onmogelijk. Nou vraag ik me af iemand van jullie ervaring heeft met de 529 euro versie (dat is dus met de korting eraf, normaal 579); degene met 2048 mb ram en een intel celeron 540 processor. Ik ga em hoofdzakelijk voor tekstverwerken gebruiken, maar ik vraag me af of vista wel lekker draait met zo'n (niet duo core) processor en of hij video-applicaties uberhaupt kan bijhouden. Ik ben wel van plan de slimmed-down versie van vista te herinstalleren of xp erop te gooien, maar het blijft een langzame processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Heb ook een Inspiron 1525 besteld. Levertijd is top want hij komt morgen al aan als het goed is (5 dagen levertijd :))

Vriendin bedacht zich ineens dat het toch wel leuk was om een kleur te bestellen maar kan dit later nog? Zijn de covers voor de Inspiron een soort van frontjes?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258270

Ik heb ook een laptop inspiron 1525. Hij werd heel vlot geleverd itt de vermelde leverdatum.
Nu heb ik 'm al enkele dagen in gebruik en begint hij wel zeer vreemd gedrag te vertonen...
lees hier: [Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Hij doet dit weeral (de taakbalk vanonderen is helemaal door mekaar geklutst en hij reageert niet als je ergens op klikt :-s ), en ik heb geen idee waaraan dat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260297

Ik heb inmiddels de nieuwe versie van de Vostro 1510 besteld. Ik maak een review na een paar weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De Inspiron 1535 is inmiddels ook op komst, de foto's staan al oa op Engadget. Wordt qua uiterlijk wat zakelijker, met een MacBook-achtig toetsenbord met van die kleine platte toetsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261550

supersysteem! hij soeft echt en is razendsnel. levertijd is idd erg snel. dacht eerst; dat wordt dus een maand wachten. verwachte levertijd was 3 weken, kreeg 'm na 5 dagen al, keurig!

gelijk maar win xp erop gezet(slipstream cd) had niet zo'n zin helemaal weer te moeten wennen aan vista.later alsnog aan vista begonnen(nieuwsgierig) en ach 't valt best mee, er is een hoop te tweaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 261550 op 17-05-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258270

Zijn hier mensen met het TrueLife beeldscherm?
Ik heb dit ook en merk dat ik het kijken naar dit scherm heel snel ontzettend vervelend en vermoeiend ga vinden.
Hoe hebben jullie het ingesteld? Want ik denk (hoop) dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik wil een basis laptopje kopen.
Voorwaarden:

max 550 euro
alles erop en eraan (wifi, bluetooth, webcam, hdmi of dvi, core duo, 2gb, > 120GB HD, Dvd brander).
zilverkleurig of wit mooi design

Ik kom dus automatisch op de Inspiron uit, nu dus precies voor 529 inc verzend/webcam/kleur.
Met 5% korting zelfs maar 502 euro.
Zijn er nog alternatieven of is er maar een keuze voor deze eisen? Een MacBook Pro ziet er iets gelikter uit maar dan ben je 1.000 euro meer kwijt.

Zijn er andere laptops met zo een mooi wit/zilver design in deze prijsklasse?
Heeft iemand wat pics van de zilverkleurige? In dit topic staat een zwarte en die is al mooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 16-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 20:19
Mijn Acer is kaduuk, dus moet op zoek naar een nieuwe klapdoos. Wil nu wel een iets betrouwbaarder merk vandaar Dell. Heb gewone basiseisen dus de 1525 lijkt me meer dan geschikt, maar heb een vraag aan eventuele eigenaren:
Hoe bevalt de hdmi-out? Geeft ie zowel video als audio door (wat wel zou moeten)? En speelt ie HD (720p/1080p) bestanden vloeiend af, via HDMI?

Zit aan deze processor te denken:
Intel® Pentium Dual Core Processor T2370 of T2390 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 20:10

Wekkie

Yeah

bramberk15 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:00:
Mijn Acer is kaduuk, dus moet op zoek naar een nieuwe klapdoos. Wil nu wel een iets betrouwbaarder merk vandaar Dell. Heb gewone basiseisen dus de 1525 lijkt me meer dan geschikt, maar heb een vraag aan eventuele eigenaren:
Hoe bevalt de hdmi-out? Geeft ie zowel video als audio door (wat wel zou moeten)? En speelt ie HD (720p/1080p) bestanden vloeiend af, via HDMI?

Zit aan deze processor te denken:
Intel® Pentium Dual Core Processor T2370 of T2390 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)
De 26e komt de nieuwe Inspiron 15 incher uit dus als ik jou was zou ik nog even wachten :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 14:56
Wekkie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:02:
[...]

De 26e komt de nieuwe Inspiron 15 incher uit dus als ik jou was zou ik nog even wachten :)
Is die ook beschikbaar in nederland? of alleen amerika? want ik weet niet zeker of dit wel een worldwide release is

[ Voor 13% gewijzigd door Excellence1 op 20-05-2008 23:02 ]

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
De 1535 dus...
nieuws: Refresh Dell Inspiron-laptoplijn gelekt

1535 op 26 Mei idd, maar of dat dan ook voor Nederland is betwijfel ik. Maar goed, ik denk dat de 1535 naast de 1525 zal blijven bestaan dus de vraag is wat de prijsstelling wordt. Mijn budget ligt rond de 500 euro, dus of de 1535 neemt de prijsstelling v/d 1525 over of de 1535 wordt duurder wat dan zowieso geen optie meer voor mij is. Maar iig thnx voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 20:10

Wekkie

Yeah

bramberk15 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:42:
De 1535 dus...
nieuws: Refresh Dell Inspiron-laptoplijn gelekt

1535 op 26 Mei idd, maar of dat dan ook voor Nederland is betwijfel ik. Maar goed, ik denk dat de 1535 naast de 1525 zal blijven bestaan dus de vraag is wat de prijsstelling wordt. Mijn budget ligt rond de 500 euro, dus of de 1535 neemt de prijsstelling v/d 1525 over of de 1535 wordt duurder wat dan zowieso geen optie meer voor mij is. Maar iig thnx voor de heads-up.
Het is inderdaad maar de vraag of 'ie de 26e ook al in Nederland beschikbaar is. Ik zou in ieder geval als ik jou was even kijken hoe hij in Amerika gepositioneerd wordt (en gereviewed). Mocht 'ie dan nog niet in Nederland te koop zijn kan je desnoods besluiten te wachten of om gewoon voor de 1525 te gaan :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja ik kan niets vinden over een eventuele release de 26e hier in NL. Wel wat berichten op websites maar die praten mekaar allemaal na. Op Dell.nl hebben ze nu wel wat acties lopen icm de huidige 1525 die 28/05 aflopen zoals:
gratis bezorgen
gratis webcam
gratis kleur/design

Dit zou kunnen wijzen op de intro v/d 1535 dus ik wacht gewoon even af. Is er nog wel iemand die mijn eerdere vraag over HDMI output kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Hmmm, die nieuwe range heeft Displayport. In hoeverre kun je een Displayport op een HDMI-TV aansluiten? Is dat compatible of heb je daar nog niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

http://www.datapro.net/techinfo/displayport_info.html :
DVI and DisplayPort - Aside from DVI's lack of audio support, the two interfaces are fairly compatible. If all goes as planned, consumers will be able to convert from DVI to DisplayPort with a simple adaptor, or use a DVI-to-DisplayPort cable. Expect to see audio-injectors in the near future as well.

HDMI and DisplayPort - These interfaces are so similar, it's ridiculous. DisplayPort 1.1 was released to be fully compatible with HDMI 1.3; there is little-to-no difference between the two. Consumers will be able to purchase simple HDMI adaptors for DisplayPort hardware, or can make use of HDMI-to-DisplayPort cables.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 08-06 05:53
er lekt verder bijzonder weinig uit over de 1535. Zelf denk ik niet dat hij duurder wordt dan de huidige 1525. Er zit immers maar 150 euro verschil met de XPS-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica