De topictitel geeft het min of meer al een beetje aan.
Aangezien ik thuiswonend ben en dus bijna geen lasten heb was ik benieuwd of ik
mijn 'kapitaaltje' niet beter kan besteden dan op de bank te laten staan?
De enige vaste lasten die ik maandelijks heb zijn de zorgverzekeraar, de verzekering
van mijn auto en wegenbelasting. Kostgeld oid hoef ik niet af te dragen en ook van mijn
salaris hoef ik geen deel af te staan.
Mijn 'kapitaaltje' bedraagd nu ong. 40.000 euro en ik vind het gewoon zonde om er niks mee
te doen.
Dit jaar heb ik weer ca. € 1000,- aan rente mogen ontvangen op mijn spaarrekening.
Op zich allemaal lekker, maar kan dit nou niet wat anders/beter/sneller?!
Zoals gezegd heb ik het geld de eerste 2 a 3 jaar nog helemaal niet nodig en verwacht
ik dat het kapitaal over 3 jaar (als ik niks zou doen en met de huidige rente en inkomen etc.) ongeveer op € 60.000 zal zitten.
Natuurlijk kan je het geld gaan beleggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal
niet in thuis ben en ik nogal bang ben al mijn zuurvediende geld gelijk allemaal weer te verliezen.
(I know, it's part of the job, maar toch)
Op dit moment ben in het bezit van een mooie auto en alles wat ik hebben wil kan ik zo kopen vandaar dat ik 'iets' met mijn geld wil gaan doen om er wat meer van te maken.
Over 2 a 3 jaar wil ik waarschijnlijk een huis gaan kopen/bouwen dus alles wat ik tot die tijd mooi 'gespaard' heb is natuurlijk mooi meegenomen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met dit 'luxeprobleem'.
Hoe gaan anderen hier mee om, of stel ik me gewoon een beetje aan en moet ik
trouw met mijn centen naar de bank blijven gaan?
Aangezien ik thuiswonend ben en dus bijna geen lasten heb was ik benieuwd of ik
mijn 'kapitaaltje' niet beter kan besteden dan op de bank te laten staan?
De enige vaste lasten die ik maandelijks heb zijn de zorgverzekeraar, de verzekering
van mijn auto en wegenbelasting. Kostgeld oid hoef ik niet af te dragen en ook van mijn
salaris hoef ik geen deel af te staan.
Mijn 'kapitaaltje' bedraagd nu ong. 40.000 euro en ik vind het gewoon zonde om er niks mee
te doen.
Dit jaar heb ik weer ca. € 1000,- aan rente mogen ontvangen op mijn spaarrekening.
Op zich allemaal lekker, maar kan dit nou niet wat anders/beter/sneller?!
Zoals gezegd heb ik het geld de eerste 2 a 3 jaar nog helemaal niet nodig en verwacht
ik dat het kapitaal over 3 jaar (als ik niks zou doen en met de huidige rente en inkomen etc.) ongeveer op € 60.000 zal zitten.
Natuurlijk kan je het geld gaan beleggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar helemaal
niet in thuis ben en ik nogal bang ben al mijn zuurvediende geld gelijk allemaal weer te verliezen.
(I know, it's part of the job, maar toch)
Op dit moment ben in het bezit van een mooie auto en alles wat ik hebben wil kan ik zo kopen vandaar dat ik 'iets' met mijn geld wil gaan doen om er wat meer van te maken.
Over 2 a 3 jaar wil ik waarschijnlijk een huis gaan kopen/bouwen dus alles wat ik tot die tijd mooi 'gespaard' heb is natuurlijk mooi meegenomen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met dit 'luxeprobleem'.
Hoe gaan anderen hier mee om, of stel ik me gewoon een beetje aan en moet ik
trouw met mijn centen naar de bank blijven gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 09-01-2008 21:30 ]