[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
@Amp: Er is ook een versie Youtube 2b, dit kan je downloaden op xboxscripts, of met het script xboxscripts. Die versie werkt voor mij wel, alleen vind ik de searchresults wat magertjes.

@Seninha: Volgens mij kan xbmc ook .srt laden voor af te spelen dvd's. Dus als je dvd's gaat kijken kan je altijd ff loeren op de subsites om tekijken of er ook een srt van die film of dvd is. Die worden wel heel mooi weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 17:19

Brantje

De post is daar >>

Even een verzoekje, mochten jullie de release van bigfoot downloaden.
Gebruik dan aub de 2de mirror.
Aangezien dat het dataverkeer nu al vrijhoog oploopt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39
Brantje schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:08:
Even een verzoekje, mochten jullie de release van bigfoot downloaden.
Gebruik dan aub de 2de mirror.
Aangezien dat het dataverkeer nu al vrijhoog oploopt.
Alvast bedankt.
Om de host te ontlasten verwijder ik voor een week de link naar je server :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Mar2zz: zal dat eens proberen. Thanks

OFF TOPIC:
weet iemand waar ik een Xbox gameport verlengkabel kan kopen.
Wil namelijk de IR ontvanger omder mn Plasma hangen zodat de Xbox zelf uit het zich kan. (tot ik mijn plan om deze in een mooi HTPC behuizing te plaatsen gebeurd is)

Tot nu toe heb ik alleen controller verlengkabel gevonden maar dat kan ik dus niet gebruiken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:04
offtopic:
@ xe0n, vennox en seninha: ik had precies hetzelfde probleem met de konig. Zie de post van whiteguy in een ander topic met hetzelfde probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25918862

Ik heb daarna een Big Ben verdeelkastje geprobeerd en mijn ervaringen in hetzelfde topic gepost:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29320841

Heeft even niet direct met xbmc te maken, maar wellicht helpt het jullie verder. (linkje naar dat Big Ben-kastje zet ik nog in dat topic, heb 'm van mijn broer)

[ Voor 3% gewijzigd door Synthetika op 14-01-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
seninha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:23:
[...]
OFF TOPIC:
Xbox gameport verlengkabel
controller verlengkabel
wat is het verschil? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

De meeste controller verlengkabels zijn met die kleine stekker die vlak bij de grote stekker zit.
deze:
Afbeeldingslocatie: http://datorfixarna.com/catalog/images/103155049.jpg
Je moet deze hebben:
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/40000102/Images/xbox-exten.jpg

Ik weet niet waar je dat zou kunnen krijgen, misschien kan je even op ebay kijken, daar kost het vaak geen rochel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, die onderste bedoel ik. Nu alleen nog eentje vinden :| Op ebay heb ik alleen de verlengkabel gevonden

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
seninha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:52:
Ja, die onderste bedoel ik. Nu alleen nog eentje vinden :| Op ebay heb ik alleen de verlengkabel gevonden
http://www.free-box.nl/pr...Path/21_27/products_id/69
deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:14
berties schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:04:
Relatieve verwijzingen gebruiken in plaats van absolute, dan kun je ze op beide locaties afspelen.
ahhh en hoe maak ik relatieve verwijzingen? En hoe zet ik trouwens shuffle aan tijdens mijn muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

DubbelU schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:40:
[...]

ahhh en hoe maak ik relatieve verwijzingen? En hoe zet ik trouwens shuffle aan tijdens mijn muziek?
Met notepad, dan moet je bijvoorbeeld:

C:\Muziek\Band\01-nummer.mp3 veranderen in:

01-nummer.mp3
02-nummer.mp3

etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Op de pc gemaakte m3u-files afspelen met xbox gaat niet werken voor mp3 verzamelingen die op het netwerk staan en met de xbox aangeroepen worden, de xbox zal volledig vastlopen. Ik heb ook met notepad zitten stoeien zoals
//NAS/Muziek/Artiest - Album
x:/mijn muziek/artiest - album

Mocht je het wel aan de praat krijgen, dan wil ik het graag weten hoe je dat gelukt is!!!!
(open maar eens een op de xbox gemaakte m3ufile op je pc, staan allemaal vreemde tekens in, klopt niets van... )

Voor shuffle:
Vul je playlist vanuit je directories (selecteer nummers met de gele Y-toets), druk op zwarte toets, nu zie je op xbox de actieve playlist. Vink in linkerkolom willekeurig aan. klaar is kees. Sneller is Auto-dj (of partymode, weet de naam niet meer) die zit in de mediabibliotheek. Voor alle muziek gewoon autodj starte, voor specifiek, ga eerst een selectie maken op bv artiest of genre of jaar ofzo en start dan autodj.

[ Voor 43% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2008 13:53 . Reden: shuffle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, dat is hem. Wel vaag dat ze deze controller extension cable noemen. Als je in Google zoekt krijg je de ene keer deze te zien en de volgende keer de andere type met aan de ene kan een ronde stekker. :|

Heb nu een Ebay winkel gevonden in Nederland die de juiste kabel verkoopt. Ben benieuwd of ze iets op voorraad hebben (moet er namelijk 2 hebben ivm afstand die ik moet overbruggen)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 10:00
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:35:
Op de pc gemaakte m3u-files afspelen met xbox gaat niet werken voor mp3 verzamelingen die op het netwerk staan en met de xbox aangeroepen worden, de xbox zal volledig vastlopen. Ik heb ook met notepad zitten stoeien zoals
//NAS/Muziek/Artiest - Album
x:/mijn muziek/artiest - album

Mocht je het wel aan de praat krijgen, dan wil ik het graag weten hoe je dat gelukt is!!!!
(open maar eens een op de xbox gemaakte m3ufile op je pc, staan allemaal vreemde tekens in, klopt niets van... )

[.....]
Het lukt wel, alleen moet je de playlist/m3u dan op dezelfde netwerkdrive zetten (zoals in die voorbeeld op x:
Dan kun je dus de m3u file in dezelfde directory zetten als de mp3 files of een relatieve verwijzingen maken. vb;
/Muziek/playlists (die bevat je playlist files)
/Muziek/Albums/Artiest1/Album1/1.mp3 (de mp3tjes zelf)

in de map /Muziek/playlist maak je een m3u file aan met daarin;
../Albums/Artiest1/Album1/1.mp3
../Albums/Artiest1/Album1/2.mp3 (enz).

Werkt prima

Ander voorbeeld;
/Muziek (die bevat je playlist files)
/Muziek/Albums/Artiest1/Album1/1.mp3 (de mp3tjes zelf)

in de map /Muziek/playlist maak je een m3u file aan met daarin;
Albums/Artiest1/Album1/1.mp3
Albums/Artiest1/Album1/2.mp3 (enz).

Werkt ook prima.
Zolang je dus niet van drive/netwerkshare hoeft te wisselen (mp3 en m3u op andere share) werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik hoop dat dit werkt, ik heb het altijd op dezelfde share/drive staan. Dus gewoon de map/map/.mp3? in een file zetten zonder verwijzing naar schijf ofzo? Of is het /map/map/.mp3?

Je bent mijn held als dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:42:
Ik hoop dat dit werkt, ik heb het altijd op dezelfde share/drive staan. Dus gewoon de map/map/.mp3? in een file zetten zonder verwijzing naar schijf ofzo? Of is het /map/map/.mp3?

Je bent mijn held als dit werkt!
map/map/
Kies je voor /map/map dan wordt het juist weer absoluut (immers / is de rootdirectory (linkje) en je geeft iets aan ten opzichte van die rootdirectory, namelijk in de dir: "map" onder de rootdirectory. Heb je het over "map/map" dan maakt het niet uit in welke directory je zit (root of niet) je gaat gewoon twee niveau's dieper naar map.

Hoop dat dat een beetje duidelijk is.

Oh ja, natuurlijk niet alleen maar "map/map/file.mp3" in de m3u file zetten, moet denk ik nog wel meer info in. Beter kun je een gemaakte m3u aanpassen en daar de relatieve links in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227507

Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:10:
[...]

Om de host te ontlasten verwijder ik voor een week de link naar je server :)
Ik heb op mijn webserver nog wel een aantal GB (4000 GB/maand) download quota over.
Ik wil deze ook wel beschikbaar stellen voor de download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 227507 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Ik heb op mijn webserver nog wel een aantal GB (4000 GB/maand) download quota over.
Ik wil deze ook wel beschikbaar stellen voor de download...
Heel tof dat je het aanbiedt, ik heb geen exacte cijfers maar ik weet dat het om tientallen GB's per maand gaat. En dan staat hij ook nog op Usenet. Dus ik ben bang dat je zo door die 4GB heen bent...
Ik houd het dus denk ik gewoon bij 2 mirrors (of eigenlijk dus 3) want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je website straks op zn gat ligt omdat je door je dataverkeer heen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zijn er nog mensen die weleens op xlink kai zitten met hun xdoos? heb het sinds kort aan de praat (xbmc-controlled) en heb ff de veel op xlink gespeelde spellen op de schijf gezet (forza, topspin, halo2, cod3). Zijn er nog veel gotters actief daar of niet? Er zijn wel een paar hele oude topics hierover, maar niets recents op got. Mijn nick daar is ook Mar2zz (of MarZzz, weet nie zeker).

Berties ik heb het gevoel dat je mijn held gaat zijn... Eindelijk mijn foobarplaylisttree-playlists (scrabble that!) op de xbox aan de praat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Heel tof dat je het aanbiedt, ik heb geen exacte cijfers maar ik weet dat het om tientallen GB's per maand gaat. En dan staat hij ook nog op Usenet. Dus ik ben bang dat je zo door die 4GB heen bent...
Ik houd het dus denk ik gewoon bij 2 mirrors (of eigenlijk dus 3) want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je website straks op zn gat ligt omdat je door je dataverkeer heen bent...
4000... toch mooi lijkt me (geen 4 dus)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:32:
[...]

4000... toch mooi lijkt me (geen 4 dus)
4000 GB!? Wacht even... =P
Mijn fout... Probyse heeft mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-07 16:19
Is het eigenlijk ook mogelijk om een share naar een XBOX map te maken (ipv andersom). Zoiets van een Samba dienst op XBMC. Of is FTP de enige mogelijkheid ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Voor zover ik weet niet, xbmc bevat alleen een smb/samba client en geen smb/samba server. Misschien in de vorm van een script? Maar ik ben het nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Is het mogelijk XMBC te updaten wanneer deze draait.
ik heb hem nl. als mijn main dash. Of moet ik dan ff dat cdtje bakken en dan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Of dat echt lekker werkt weet ik niet, uit voorzorg heb ik evo-x geinstalleerd (standaard dash is xbmc, maar evo-x zit onder e:/apps/).
Ik start via xbmc dan even evo-x en backup mijn user-data en scripts dir. Vervolgens xbmc in geheel verwijderen, nieuwe xbmc uploaden en backup terug zetten. Xbxo uit en weer aan....tada!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 08:41
Oke, heb nu een componet kabel en component op mijn LCD.
Ik kan dus beter beeld hebben dan eerst, maar weet niet precies hoe dat heet.
Dus is het ook lastig zoeken op Google.
Welke zoektermen moet ik ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230938

Heh, net een kabel van mijn slaapkamer naar een router getrokken, nu heb ik internet-toegang in mijn bed :P
Zal straks even naar die YouTube2 kijken, misschien dat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Maartend zoek op 720p AND xbmc en je vindt het wel. Ik denk dat dit ook maar eens in de topicstart opgenomen moet worden, aangezien dit wel erg vaak voorbij komt. XBMC-HD-explosie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Hm hoe kan ik dat voor elkaar krijgen om mijn oude dash te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:56
Spam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:27:
Is het eigenlijk ook mogelijk om een share naar een XBOX map te maken (ipv andersom). Zoiets van een Samba dienst op XBMC. Of is FTP de enige mogelijkheid ?
Dit zou inderdaad wel meesterlijk zijn! Torrentclient is er al, hdd upgraden is ook niet heel lastig meer, ik zie mogelijkheden! :*)
Vanuit je bedje je xbox een trap geven om een film te downloaden, afspelen op HDkwaliteit en als je wil ook nog even naar je klaptop streamen om te fikken oid! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stevenP schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
[...]

Dit zou inderdaad wel meesterlijk zijn! Torrentclient is er al, hdd upgraden is ook niet heel lastig meer, ik zie mogelijkheden! :*)
Vanuit je bedje je xbox een trap geven om een film te downloaden, afspelen op HDkwaliteit en als je wil ook nog even naar je klaptop streamen om te fikken oid! :)
Muziek downloaden in een handomdraai op je xbox :)

Dat 'HDkwaliteit', wij krijgen ergens deze week een Philips 42" ambilight met alles erop en dr aan (fullHD en w/e) kan je op je xbox HD naar je tv streamen? :?
Zou wel nice zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227507

Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:57:
[...]

4000 GB!? Wacht even... =P
Mijn fout... Probyse heeft mail...
4 Terrabyte/maand zou genoeg moeten zijn :)
Bigfoot heeft ook mail...
Meer later denk ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:44:
Maartend zoek op 720p AND xbmc en je vindt het wel. Ik denk dat dit ook maar eens in de topicstart opgenomen moet worden, aangezien dit wel erg vaak voorbij komt. XBMC-HD-explosie!
XBMC-HD-explosie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 08:41
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:44:
Bedankt.
Ik vond het idd ook vreemd dat het niet in de TS stond

Gedaan en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235986

@ Brantje: Updaten terwijl xbmc draait kan hoor...echter pakt hij niet de skin die op het moment actief is....De rest kan je gewoon verwijderen en opnieuw erin gooien.
Ik zet altijd even een skin aan, die ik anders nooit gebruik en update altijd als xbmc actief is, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Oke :).
Bedankt voor de info.
Zal vanmiddag ff gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
stevenP schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
[...]
Meesterlijk=Ik heb een pc die dient als server. Daarop heb ik sabnzbd geinstalleerd. Op de xbox heb ik het script torrentx geinstalleerd. Alle mappen van Sabnzbd heb ik gemount in bestandsbeheer van xbmc. Op mijn normale pc zoek ik nzb'tjes op en die gooi ik een een nzb-temp map op de server-pc. Als ik wil dat die server-pc gaat downloaden dan gooi ik met bestandsbeheer in xbmc het nzb-filetje in de map die sabnzbd in de gaten houdt. et voila... uurtje later mooi filmpke of serie ofzo... Volledig xbmc controlled (je kan sabnzbd pauzeren/resumen, downloads cancelen, prioriteren, complete downloads in andere shared mappen gooien op de server pc etc etc). Dezelfde setup kan met azureus voor torrents.

M.a.w.: wat je wil is al mogelijk, maar regel ff een pc die dat downen voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Hij wilt juist dat zijn xbox de torrents download.
Dat zou best makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja dat snap ik, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als ze eenmaal op je xbox staan dan kan je er zo weinig mee omdat alles via ftp moet. via een server/nas ofzo gaat het allemaal veel makkelijker, en kan ook je complete huisnetwerk er gebruik van maken. Als je op de xbox een game aan het spelen bent ben je de verbinding in het netwerk al kwijt, dus zijn die bestanden niet te gebruiken op dat moment voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Youtube werkt bij mij nog steeds niet :/ heb Youtube2a ook genomen maar daar werkt de navigatie niet :?
Niemand een oplossing?

Ohja, en is dat truckje van je ventilatoren zachter zetten ook veilig tijdens gamen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 230938 op 15-01-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Mar2zz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:40:
Ja dat snap ik, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als ze eenmaal op je xbox staan dan kan je er zo weinig mee omdat alles via ftp moet. via een server/nas ofzo gaat het allemaal veel makkelijker, en kan ook je complete huisnetwerk er gebruik van maken. Als je op de xbox een game aan het spelen bent ben je de verbinding in het netwerk al kwijt, dus zijn die bestanden niet te gebruiken op dat moment voor anderen.
helemaal mee eens, er zijn beter apparaten om als server te gebruiken, de xbox is meer een client

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anoniem: 230938 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:08:
Youtube werkt bij mij nog steeds niet :/ heb Youtube2a ook genomen maar daar werkt de navigatie niet :?
Niemand een oplossing?

Ohja, en is dat truckje van je ventilatoren zachter zetten ook veilig tijdens gamen?
Truukje werkt niet tijdens gamen. Werkt alleen in xbmc zelf. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het allemaal te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb al flink wat posts in deze groep doorgelezen, maar ik heb eigenlijk een simpele vraag die ik zo gauw niet beantwoord zie.
Als ik met een gemodde xbox heb met daarop xbmc geïnstalleerd, kun je dan ook via het netwerk (liefst wireless, kan dat met een xbos ook?) al je mediafiles streaming van je pc afspelen?

Dus stel je hebt een dvd op de harde schijf van je pc staan en je wilt die via je xbox afspelen, is het dan mogelijk om de boel (vob-bestanden etc) naar je tv te streamen via je xbox?

Of moet je eerst de boel kopieren naar je xbox?

Kun je er evt een externe usb-harde schijf op aansluiten en direct daar vandaan kijken?

[ Voor 0% gewijzigd door Westmania op 15-01-2008 17:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Westmania schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:
Ik heb al flink wat posts in deze groep doorgelezen, maar ik heb eigenlijk een simpele vraag die ik zo gauw niet beantwoord zie.
Als ik met een gemodde xbox heb met daarop xbmc geïnstalleerd, kun je dan ook via het netwerk (liefst wireless, kan dat met een xbos ook?) al je mediafiles streaming van je pc afspelen?

Dus stel je hebt een dvd op de harde schijf van je pc staan en je wilt die via je xbox afspelen, is het dan mogelijk om de boel (vob-bestanden etc) naar je tv te streamen via je xbox?

Of moet je eerst de boel kopieren naar je xbox?

Kun je er evt een externe usb-harde schijf op aansluiten en direct daar vandaan kijken?
Ik heb mijn Xbox ook wireless aangesloten, en stream daarmee films van mijn windows2003 server die in de studeerkamer staat. Je kan een speciale wlan gameconsole adapter kopen voor 80 euro ofzo, maar wat beter werkt is een Linksys WRT54GL router tweaken.

De WRT54GL is voorzien van de mogelijkheid er open source firmware op te zetten (de L in de typeaanduiding staat ook voor Linux), met bijv. de DD-WRT firmware kun je het apparaat als WLAN Ethernet bridge instellen, en zodoende IP adressen van je draadloze netwerk door te geven aan 4 UTP clients.

Deze constructie werkt als een trein! _/-\o_ Uiteraard haal je niet de doorvoersnelheden die je met wired LAN hebt (ik haal 1.7MB/sec), maar voldoende om DIVX/XVID materiaal te streamen. Het enige dat je zult merken is dat het cachen aan het begin van de film iets langer zal duren.

Voor zover ik ik weet kun je geen USB opslag media aansluiten op de Xbox, alleen USB-HID apparaten (Human Interface Device, dus invoerapparatuur).

Snap overigens niet hoe je de XBMC threads hebt kunnen doorlopen zonder daaruit op te maken dat netwerkstreaming mogelijk is 8)7 |:(

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Thanks! Denk dat ik dan toch maar een kabeltje leg van mijn router. Niettemin stream ik dan wel wireless van mijn pc, dus daar zit dan waarschijnlijk de bottleneck... Mischien daar ook nog een keer een kabel leggen. Want ik neem aan dat vob-bestanden te zwaar zijn voor streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik krijg van de bigfoot(mirror 2) een unexpected end of archive.
Iemand meer dit probleem?(heb het 2 keer gedownload)

De rar is corrupt in een texture map van Project Mayhem III.

Iemand een mirror, of doe ik iets fout?

na 4 keer downloaden is het wel gelukt.
Erg vreemd

[ Voor 10% gewijzigd door Animal op 15-01-2008 21:35 . Reden: Solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Animal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:51:
Ik krijg van de bigfoot(mirror 2) een unexpected end of archive.
Iemand meer dit probleem?(heb het 2 keer gedownload)

De rar is corrupt in een texture map van Project Mayhem III.

Iemand een mirror, of doe ik iets fout?

na 4 keer downloaden is het wel gelukt.
Erg vreemd
Wat je zegt... erg vreemd.
Ik ben hem nu zelf aan het binnenhalen, eens kijken wat hij doet... -wordt vervolgd-

Edit:

Klopt, ben hem nu opnieuw aan het uploaden, er is blijkbaar iets fout gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigfoot87 op 15-01-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Is er hier iemand die een mooie set-up heeft?
En met een mooie set-up bedoel ik een bioscoop-achtige opstelling of iig een mooie ruimte..

Even een extreem mooi voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://desertstorm.be/vincitop.jpg

We (GitKua en ik) zoeken namelijk een mooie foto om als pr-afbeelding te dienen op de frontpage van de nieuwe XBMC website. Laat het even weten via Dm of mail aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar waarom maak je niet gewoon een screen van xbmc, en dan van vier schermen in 1 ofzo. Bv Muziek (met die cdhoesjes), Films (dvd-picto's), Games (dvd-pictos) en Series (wide icons) mooi screenshotje van die schermen. Dat gaat meer over xbmc dan een ultra-bios-setup@home. Of gaat je site ook over homecinemasetups?

Misschien kan je een picje jatten uit het show je homecinema uit tweakersnet, en een xbmc-screen shoppen in de tv ofzo, dus beetje fotoshoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:37:
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar waarom maak je niet gewoon een screen van xbmc, en dan van vier schermen in 1 ofzo. Bv Muziek (met die cdhoesjes), Films (dvd-picto's), Games (dvd-pictos) en Series (wide icons) mooi screenshotje van die schermen. Dat gaat meer over xbmc dan een ultra-bios-setup@home. Of gaat je site ook over homecinemasetups?

Misschien kan je een picje jatten uit het show je homecinema uit tweakersnet, en een xbmc-screen shoppen in de tv ofzo, dus beetje fotoshoppen...
Je mag je er zeker wel mee bemoeien, goede ideeën zijn altijd welkom.
Misschien gebruiken we het allebei wel, in een flashanimatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Ik heb me xbox gewoon aan een kastje hangen, daar bepaal ik vanwaar ik geluid wil (tv,xbox,pc,radio).
En dat gaat dan naar me logitech 5.1 speakers.
Niet echt een boeiende set up. Maar ik kan altijd foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Bigfoot87 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:52:
Is er hier iemand die een mooie set-up heeft?
En met een mooie set-up bedoel ik een bioscoop-achtige opstelling of iig een mooie ruimte..

Even een extreem mooi voorbeeld:
[afbeelding]

We (GitKua en ik) zoeken namelijk een mooie foto om als pr-afbeelding te dienen op de frontpage van de nieuwe XBMC website. Laat het even weten via Dm of mail aub :)
Die bioscoop opstelling die je in die afbeelding ziet is eigenlijk van een tweaker die zijn home cinema / bioscoop ooit geshowed heeft in deze topic Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29 ... is wel al een tijd geleden en ik kan zo niet meteen achterhalen wie het is / welke tweaker maar als je in dat topic 't even vraagt dan zijn er zeker wel die het je kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bigfoot je mag ook wel een paar plaatjes mailen met een sketch hoe je het ongeveer hebben wilt, dan wil ik wel ff wat in elkaar shoppen. Een bestaande pic met een representatief xbmc scherm lijkt me moeilijk te vinden, dus er zal geshopt moeten worden (die davinci skin op die foto van jou is ook niet heel erg representatief, het gaat daar meer om de ruimte + tvscherm dan om xbmc). Ik ben geen photoshop wonder, maar dit is niet al te moeilijk en ik weet de weg in het programma wel. Wordt dan niet eerder als vrijdag, dan ben ik vrij en heb ik wel een paar uurtjes over als de kleine ligt te pitten. (flash kan ik niet)
Modbreak:Doe dast liever via DM; en niet in een topic waar het niet thuishoort

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 16-01-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de Philips 42 inch Full HD, Ambilight en weetikveelwat erop gekocht, een van de beste TV's van het moment (zelfde kwaliteit als aurea ong.).
Misschien als het er mooi uitziet een foto maken, heb een kleurrijke TVkamer :9

Maar ik lees dat het mogelijk is om 720p te streamen van de xbox af? hoe dan? :)

Oh, en Youtube werkt nog steeds niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 230938 op 16-01-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00
1) Philips maakt in de verste verte niet de beste LCDs ;)
2) Zoals al vele malen besproken hier: XBMC kan SD materiaal upscalen naar 720p of 1080i en kan GEEN HD materiaal afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:33:
1) Philips maakt in de verste verte niet de beste LCDs ;)
2) Zoals al vele malen besproken hier: XBMC kan SD materiaal upscalen naar 720p of 1080i en kan GEEN HD materiaal afspelen.
Oh oke, bedankt voor de info.

En over die TV..
http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+42PFL9632D-10
Maar hij staat nu naast mijn oude JVC breedbeeld (niet lcd :9) en dan vind ik het toch een best geil ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:50
renio schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:03:
[...]

Die bioscoop opstelling die je in die afbeelding ziet is eigenlijk van een tweaker die zijn home cinema / bioscoop ooit geshowed heeft in deze topic Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29 ... is wel al een tijd geleden en ik kan zo niet meteen achterhalen wie het is / welke tweaker maar als je in dat topic 't even vraagt dan zijn er zeker wel die het je kunnen zeggen.
Die homecinema is van Mauce. :9~ De xbmc is er wel in gephotoshopped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Heb de laatste tijd geen weerinfo meer, hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Zou het in de toekomst mogelijk worden om HD af tespelen?
Of is de xbox daar niet krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169886

Toen ik een nieuwe versie van XBMC er op wilde zetten is er ws wat fout gegaan, iig krijg ik zo'n zure foutmelding als de xbox aangaat en ik kan ook geen FTP connectie krijgen. De beginstartpost link werkt niet dus daarom maar deze msg.

Hoe kan ik dit in godsnaam fixen. Ik heb al 1001 cd/dvd/+/- gebrandt met verschillende boot ftp rescue software maar niets helpt. Het is een gesoftmodde xbox. Iemand een idee hoe ik hem weer kan laten werken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Welke foutmelding krijg je (foutcode links of rechtsboven in beeld) en wat bedoel je precies met "niets werkt"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Brantje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:22:
HD afspelen is mogelijk 8)7 , alleen is Xbox net niet sterk genoeg om m vloeiend af te spelen.
Mogelijk in de toekomst komt er nieuwe xbmc-lijn, 1 van vage geruchten is dat ze onder linux gaat draaien, misschien met die linux wel te mogelijk HD laten afspelen.
Maar zet er gewoon koeieletters op de bord in je achterhoofd: XBOX kan niet HD vloeiend afspelen, magere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Kom op...een beetje uitzoekwerk (2 pagina's in dit topic lezen) en je weet precies dat dat niet mogelijk is, en ook nooit mogelijk zal worden. |:(

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

best een interessant project voor mac gebruikers. Als de video goed speelbaar word; dan ook interessant voor hd content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik moest net andere xbox frisse installatie geven, Heb slayers 2.7
Enige stomme vraag: hoe krijg je voor elkaar als je bevesting op OK druk met afstandbediending?
Mijn controllers kabels zijn kapotgebeten door mijn lieve konijntje 8)7
Anders straks bij lokale boer controller halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zandhaas schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:49:
[...]

HD afspelen is mogelijk 8)7 , alleen is Xbox net niet sterk genoeg om m vloeiend af te spelen.
Mogelijk in de toekomst komt er nieuwe xbmc-lijn, 1 van vage geruchten is dat ze onder linux gaat draaien, misschien met die linux wel te mogelijk HD laten afspelen.
Maar zet er gewoon koeieletters op de bord in je achterhoofd: XBOX kan niet HD vloeiend afspelen, magere cpu.
Er komt niet mogelijk in de toekomst een nieuwe "xbmc-lijn", die komt er zeker.
En die heeft niks meer te maken met de xbox. Of toch niet in die zin dat je dan plots wel HD zal kunnen afspelen, daarvoor is de xbox gewoon niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 230938 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Oh oke, bedankt voor de info.

En over die TV..
http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+42PFL9632D-10
Maar hij staat nu naast mijn oude JVC breedbeeld (niet lcd :9) en dan vind ik het toch een best geil ding!
Totdat je een Plasma TV van Panasonic of Pioneer hebt gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

berties schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:34:
Welke foutmelding krijg je (foutcode links of rechtsboven in beeld) en wat bedoel je precies met "niets werkt"...
Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/bsod/xbox360_bsod_02.jpg

Ik krijg zoiets (dit plaatje is van de 360, kon geen normale xbox screenshot vinden). Hij doet niets als in dat hij niet vanaf de CD/DVD boot, maar de het xbox opstartscherm, even de cd leest, en het plaatje van net laat zien. Bel customer support blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die foutcode heeft een nummer van 1 t/m 21 ofzo. als je xbox gesoftmod is heb je een backup van je xbox-harddisk nodig om m weer te repareren als de bootdisks niet werken. Daar zijn programmaatjes voor, informatie daarover kan je vinden op xbox-scene, en dan zoeken op tutorials. Toen ik dit voor het eerst had ben ik meer dan een dag bezig geweest om alles weer ok te krijgen, maar ik had dus al wel een backup op mijn pc staan...

Ik heb het overigens na de tip van Fire69 te hebben gevolgd nog steeds niet voor elkaar om een andere dvd-player in xbmc te selecteren. Ik heb bij videoinstellingen naar verschillende xbe's (msdash, dvdx) laten verwijzen maar altijd blijft de default mplayer opstarten, ook al kies ik bij het opstarten van de video expliciet voor de dvdplayer. Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Hoe belangrijk is het installeren van een grotere harde schijf, als je xmbc gebruikt? Als je de content gaat streamen heb je een grotere harde schijf toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:25:
Die foutcode heeft een nummer van 1 t/m 21 ofzo. als je xbox gesoftmod is heb je een backup van je xbox-harddisk nodig om m weer te repareren als de bootdisks niet werken. Daar zijn programmaatjes voor, informatie daarover kan je vinden op xbox-scene, en dan zoeken op tutorials. Toen ik dit voor het eerst had ben ik meer dan een dag bezig geweest om alles weer ok te krijgen, maar ik had dus al wel een backup op mijn pc staan...
Ok bedankt man, helaas geen backup O-) van mijn hd. Ik weet iig in welke hoek ik moet zoeken om het weer aan de praat te krijgen. Klopt het dat de xbox de ftp boot cd/dvd niet pakt omdat hij gesoftmod is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:28:
Hoe belangrijk is het installeren van een grotere harde schijf, als je xmbc gebruikt? Als je de content gaat streamen heb je een grotere harde schijf toch niet nodig?
Ik heb zelf ook gewoon de standaard harde schijf in m'n xbox zitten en stream alles via het netwerk. Werkt perfect. Nadeel is wel dat je pc altijd aan moet staan (of aan moet zetten als je wilt gaan streamen :+ )

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00
Check Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid eens en lees dat je met de huidige snelle dualcore CPUs al moeite hebt om HD content af te spelen. Bedenk dan dat een XboX een Celeron 733 Mhz cpu aan boord heeft en trek je conclusie.....
PeaNutsss schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:39:
[...]

Ik heb zelf ook gewoon de standaard harde schijf in m'n xbox zitten en stream alles via het netwerk. Werkt perfect. Nadeel is wel dat je pc altijd aan moet staan (of aan moet zetten als je wilt gaan streamen :+ )
Er bestaat een WOL script (en ook een shutdown script) voor XBMC zodat je je PC vanuit XBMC aan kan zetten en uit kan zetten. Zo gebruik ik het altijd.

Heb een PC in de meterkast hangen en een xbox met XBMC in de woonkamer/slaapkamer/gamehoek op zolder staan. Vanaf elke lokatie kan ik mijn PC in de meterkast aan en/of uit zetten en content streamen naar mijn verschillende xboxen. Werkt ideaal.

@ westmania hieronder: streamen werkt met dvd isos, img en video_TS bestanden. Bekabeld is aan te raden, draadloos wil nog wel eens lastig worden met DVDs vanwege de hoge bitrate.

Maar die info had je natuurlijk al lang gelezen in een identieke vraag een paar pagina's terug ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Schweino op 17-01-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
[...]

Mooi! En dat werkt ook met dvd's die op de hd van je pc zitten? Stream je wireless of met kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 169886 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:33:
[...]

Ok bedankt man, helaas geen backup O-) van mijn hd. Ik weet iig in welke hoek ik moet zoeken om het weer aan de praat te krijgen. Klopt het dat de xbox de ftp boot cd/dvd niet pakt omdat hij gesoftmod is?
hoeft niet perse....ik heb ook een softmod en heb ook een foutcode 21 gehad. gelukkig kon ik met de boot dvd wel starten. en daardoor FTP'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm welke boot cd heb je daar voor gebruikt? ik heb een evox boot ding en een xbox recovery disc. en op wat voor disc heb je deze gebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Zandhaas schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:03:
ik moest net andere xbox frisse installatie geven, Heb slayers 2.7
Enige stomme vraag: hoe krijg je voor elkaar als je bevesting op OK druk met afstandbediending?
Mijn controllers kabels zijn kapotgebeten door mijn lieve konijntje 8)7
Anders straks bij lokale boer controller halen.
Toevallig vorige week net hetzelfde probleem gehad, dat kan dus niet met een afstandsbediening. Ik heb ook een controller gehaald bij de lokale boer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ligt aan je merk dvd-rom drive van de xbox welke media hij pakt (zie ook topicstart). Overigens kan je ook een normale dvd-romdrive van de pc eraan hangen, moet je wel ff stroom tappen van de harddiskstekker. Die dingen lezen alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Mooi! En dat werkt ook met dvd's die op de hd van je pc zitten? Stream je wireless of met kabels?
Werkt ook perfect met dvd's die op je hd staan. Ik stream normaalgesproken via kabels, wat ook wel aan te raden is als je dvd's gaat streamen Schweino was me voor :9
Schweino schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:
[...]

Er bestaat een WOL script (en ook een shutdown script) voor XBMC zodat je je PC vanuit XBMC aan kan zetten en uit kan zetten. Zo gebruik ik het altijd.

Heb een PC in de meterkast hangen en een xbox met XBMC in de woonkamer/slaapkamer/gamehoek op zolder staan. Vanaf elke lokatie kan ik mijn PC in de meterkast aan en/of uit zetten en content streamen naar mijn verschillende xboxen. Werkt ideaal.
Joh.. dat is wel ideaal :) .. ben er te lang uit geweest. Vanavond maar even kijken of ik dat scriptje ergens kan vinden.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:25:
[...]

Ik heb het overigens na de tip van Fire69 te hebben gevolgd nog steeds niet voor elkaar om een andere dvd-player in xbmc te selecteren. Ik heb bij videoinstellingen naar verschillende xbe's (msdash, dvdx) laten verwijzen maar altijd blijft de default mplayer opstarten, ook al kies ik bij het opstarten van de video expliciet voor de dvdplayer. Iemand nog ideeen?
Bij het opstarten expliciet kiezen voor dvdplayer gaat niet werken. dvdplayer is namelijk door het xbmc-team ontwikkeld ;)
Je moet er echt voor zorgen dat het via het originele ms-dashboard gaat.
Als je nou het originele ms-dashboard start (via de filemanager) en er dan een dvd in stopt, wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Kan er ook een Barracuda ATA II in (30Gb)? Of mag ik dat hier niet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee, je kan er gelijk welke disk in steken, zolang ze maar gelocked kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
[...]

Ik heb WOL ingeschakeld op mijn pc en een scriptje op de Xbox staan die hem wakker maakt. Hoef ik alleen maar mijn TV en Xbox aan te zetten. Als ik dan besluit om toch iets van mijn pc te gaan kijken kan ik 'em met een druk op de controller aanzetten.

Errug handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:31:
Kan er ook een Barracuda ATA II in (30Gb)? Of mag ik dat hier niet vragen?
Hier staat een lijst van hd's waar het zeker mee zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:16:
Ligt aan je merk dvd-rom drive van de xbox welke media hij pakt (zie ook topicstart). Overigens kan je ook een normale dvd-romdrive van de pc eraan hangen, moet je wel ff stroom tappen van de harddiskstekker. Die dingen lezen alles.
Je kan toch niet elke willekeurige dvd-rom drive aan je xbox aansluiten? Tenminste dat is wat ik altijd heb gelezen/begrepen... Zou wel beter zijn, aangezien de mijne heel veel leesfouten geeft en ik dus steeds toegewezen ben op de drive in mijn pc.

Gisteren even aan de slag gegaan met de Xypher skin (klik)
Is toch ook een echte lust voor het oog, zeker in combinatie met de 'backpacks' (klik)

Wat betreft het MyTV script: ik begrijp dat de maker ervan asap met een nieuwe versie komt (klik)

[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 17-01-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Hier staat een lijst van hd's waar het zeker mee zou moeten lukken.
Ik heb een st330630a:

Added Brand Model no. Size RPM Buffer Locking Program XBOX Posted by Comment #
1. 2003-09-04 Seagate ST330630A 30.61 GB 7200 2 MB No N/A Unk. SD_DRACULA... ''NOT LO... 0
2. 2005-04-18 Seagate ST330630A 30.61 GB 7200 N/A No 1.0A Unk. inx None 0
Page 1 of 1 Entries returned: 2

Zo te zien niet :( Locking is niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Surineeslander schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Je kan toch niet elke willekeurige dvd-rom drive aan je xbox aansluiten? Tenminste dat is wat ik altijd heb gelezen/begrepen... Zou wel beter zijn, aangezien de mijne heel veel leesfouten geeft en ik dus steeds toegewezen ben op de drive in mijn pc.

[...]
Tuurlijk, je kan eender welke drive gebruiken. Je kan dan alleen geen (originele?) games meer spelen. :)
Gisteren even aan de slag gegaan met de Xypher skin (klik)
Is toch ook een echte lust voor het oog, zeker in combinatie met de 'backpacks' (klik)
die Xephyr is echt ongelooflijk mooi, het is de enige skin (alpha6 had ik) die meerdere weken op mijn xbox gestaan heeft :)
Wist niet dat ze ondertussen al aan de alpha8 zaten!
Gebruik jij het op een lcd in hd-mode? Op een gewone 16:9 tv was soms wel te zien dat het eigenlijk voor hd ontworpen was.
Wat betreft het MyTV script: ik begrijp dat de maker ervan asap met een nieuwe versie komt (klik)
Is dit gewoon een Tv-gids voor op de xbox, of heb ik het verkeerd begrepen?

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 17-01-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 30-05 11:58
Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Tuurlijk, je kan eender welke drive gebruiken. Je kan dan alleen geen (originele?) games meer spelen. :)
Laatste keer dat ik een Xbox aan de binnenkant zag, zag ik dat de spannings-aansluiting van die DVD Drive geen gewone Molex-stekker was maar allemaal van die gele draadjes met een connector die ik nog nooit gezien had.. Die aansluiting zit in ieder geval niet op de optische drives in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon een molex-splitter gebruiken en stroom van je HD trekken.
Dvd gaat dan wel niet meer automatisch dicht als je je xbox uitzet, maar of je het daarvoor moet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Waar is een grotere harde schijf nou het belangrijkst voor? Alleen voor back up van films, games etcetera, of heb je m ook nodig voor die skins et cetera waar jullie over praten? (ofwel, heb je dan aan de standaard hd in je xbox niet genoeg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je moet ook het stroomstekkertje in de original xboxdvdrom player laten zitten anders boot je xbox niet. Als je dit doet kun je allerlei soorten dvd-r+r rw cd-r +r rw gebruiken en xbmc opnieuw installeren/ftp'en. eitje.

Ik heb xbmc op mijn c schijf staan, en kan niet alle skins tegelijk erop zetten, want die c schijf is zo vol. Verder is alle ruimte voor apps, games, emulators en roms.

[ Voor 28% gewijzigd door Mar2zz op 17-01-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:19:
Waar is een grotere harde schijf nou het belangrijkst voor? Alleen voor back up van films, games etcetera, of heb je m ook nodig voor die skins et cetera waar jullie over praten? (ofwel, heb je dan aan de standaard hd in je xbox niet genoeg?)
Aan de standaard harde schijf (10 GB) heb je inderdaad genoeg wanneer je je media altijd van een computer, DVD en/ of USB-stick afspeelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:24:
Je moet ook het stroomstekkertje in de original xboxdvdrom player laten zitten anders boot je xbox niet. Als je dit doet kun je allerlei soorten dvd-r+r rw cd-r +r rw gebruiken en xbmc opnieuw installeren/ftp'en. eitje.
Mja, ik ben verwend met mijn chip denk ik :P
Ik heb xbmc op mijn c schijf staan, en kan niet alle skins tegelijk erop zetten, want die c schijf is zo vol. Verder is alle ruimte voor apps, games, emulators en roms.
Waarom zet je xbmc niet op je e:\ ? Staat die disk zo echt vol met al die spullen? :?
Tijd voor een grotere disk dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-07 16:19
ik krijg al een tijdje de IMDB koppeling al niet meer werkend. Ik heb internet connectie (RSS + weather + XOT werkt) maar ik kan als ik een film selecteer niet meer movie info oproepen. Heb de build van 07-11-2007. Er zit ook een optie om aan een library toe te voegen maar dat was voorheen niet nodig.

Kan iemand mij helpen ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Laatst online: 11-06 10:12
Een vraagjuh..

Ik stream al mijn films vanaf mijn pc alleen zo nu en dan gooi ik ook wel eens wat films weg.. Is er een manier om de films automatisch uit je bibliotheek weg te halen als hij ziet dat de source er niet meer is? Nu wis ik elke film apart uit de bibliotheek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Ernieball_d schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:44:
Een vraagjuh..

Ik stream al mijn films vanaf mijn pc alleen zo nu en dan gooi ik ook wel eens wat films weg.. Is er een manier om de films automatisch uit je bibliotheek weg te halen als hij ziet dat de source er niet meer is? Nu wis ik elke film apart uit de bibliotheek..
Er zit daarvoor een optie ingebouwd in XBMC: Cleanup library ;)

Super! Dan gaat mijn gare drive er binnenkort uit. Kan ik tenminste beneden weer eens een dvdtje erin stoppen (scheelt weer wat trappen ;) )

die Xephyr is echt ongelooflijk mooi, het is de enige skin (alpha6 had ik) die meerdere weken op mijn xbox gestaan heeft :)
Wist niet dat ze ondertussen al aan de alpha8 zaten!
Gebruik jij het op een lcd in hd-mode? Op een gewone 16:9 tv was soms wel te zien dat het eigenlijk voor hd ontworpen was.
Ik gebruik de skin nog op een oude tv (jammergenoeg). Op een LCD moet deze skin er helemaal machtig mooi uitzien.
Maar sinds fontscaling in XBMC is ingebouwd, kan je deze skin heel goed gebruiken op een oude breedbeeld.

Is dit gewoon een Tv-gids voor op de xbox, of heb ik het verkeerd begrepen?
Yep, klopt. (Deze heeft dezelfde layout als de tvgids van digitale tv, misschien wel eens gezien)

[ Voor 64% gewijzigd door Dynamix op 17-01-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Spam schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:16:
ik krijg al een tijdje de IMDB koppeling al niet meer werkend. Ik heb internet connectie (RSS + weather + XOT werkt) maar ik kan als ik een film selecteer niet meer movie info oproepen. Heb de build van 07-11-2007. Er zit ook een optie om aan een library toe te voegen maar dat was voorheen niet nodig.

Kan iemand mij helpen ?
User-data directory backupen, alles wissen en nieuwe build er op zetten, zie de eerdere posts om te zien waarop je moet zoeken om deze te vinden. Daarna user-data dir terugplaatsen en het probleem moet verholpen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die tegen betaling misschien mijn xbox die nu vaag doet te fixen met een boot dvd en de nieuwste xbmc er op te zetten? ik ben de hele dag bezig geweest met dvd's, cd's, een drive proberen aan te sluiten maar ik kom er gewoon niet uit. ik heb er ook amper tijd voor dus wie is de handige harry die dit zonder problemen doet voor een zakcentje _/-\o_ alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Sinds een week heb ik mijn 3jaar oude XBMC maar eens vernieuwd naar de laatste BigFoot 'release' .

Ik kom alleen uit op 2 problemen..

1. Ik kan nergens meer de Deinterlace default op AUTO zetten. Of ik zit verkeerd te zoeken, maar kan die optie nergens meer terug vinden. Wel kan ik eenmaal als de film (DVD) gestart is de deinterlace van NONE op AUTO zetten, maar bij een volgende film staat ie weer vrolijk op NONE.

2. Met bladeren door menu's is de Xbox redelijk instabiel, als ik eenmaal een film of music playlist afspeel draait ie uren zonder problemen, maar zit ik een beetje door de menu's en playlists te bladeren wil de Xbox wel eens muurvast slaan. (niets doet het dan nog, alleen een cold reboot)

Iemand meer met deze problemen ?

Is een Xbox 1.6 met EvoxD8 bios en Avalaunch als startmenu.
(geen idee of het relevant is, probleem is zowel met PAL SD als in NTSC 720p en 1080i, aangesloten met zowel originele RGB SCART kabel en Koning Component kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:39

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Madshark schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:01:
1. Ik kan nergens meer de Deinterlace default op AUTO zetten. Of ik zit verkeerd te zoeken, maar kan die optie nergens meer terug vinden. Wel kan ik eenmaal als de film (DVD) gestart is de deinterlace van NONE op AUTO zetten, maar bij een volgende film staat ie weer vrolijk op NONE.
Onderin het menu waarin je dit instelt (tijdens het afspelen) staat als het goed is de optie "Set as default for all movies". Je tweede probleem weet ik helaas geen raad mee!

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.