Past dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 06:09
Ik heb een oude Toshiba laptop staan en wil het geheugen uitbreiden van 256mb naar 1 gb. Volgens aida32 zit er nu pc2700 SDRAM in. Op de pricewatch heb ik al 1 gb pc2700 gevonden. Past dit denken jullie in mijn laptop? ben bang dat het straks te groot is.. :o ik heb geen ervaring met het uitbreiden van het laptop geheugen, wel desktop.

[ Voor 13% gewijzigd door stimpyMGS op 08-01-2008 19:20 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik ben bang van niet. Notebooks hebben namelijk andere sloten dan desktops. Jij hebt SDRAM uitgekozen, terwijl je SO-DIMM nodig hebt ;) Linkje naar een webshop met notebook geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 08-01-2008 19:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het moet SODIMM zijn natuurlijk, zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/582 voor waar je dat spul kan krijgen.

• stimpyMGS
ok dus het maakt niks uit dat er nu sdram inzit? (volgens aida32 althans)
dit is dus gewoon hetzelfde als SO-DIMM als ik het goed begrijp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stimpy-NL schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:37:
ok dus het maakt niks uit dat er nu sdram inzit? (volgens aida32 althans)
dit is dus gewoon hetzelfde als SO-DIMM als ik het goed begrijp.
Sinds de P1 waar we nog met EDO of fastpage werkten is er voor notebooks niets anders meer geweest dan SDRAM (gezien RIMM nooit in notebooks is gebruikt, SO-RIMMS bestaan niet).
Of alle SODIMMen SDRAM zijn weet ik eigenlijk niet, er zijn EDO dimmen, heel misschien ook wel EDO SO-DIMMEN.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
SO-DIMM is een formaat voor SDRAM. Net zoals DIMM een formaat voor SDRAM is.
Ook DDR-SDRAM en DDR2-SDRAM kun je krijgen als SO-DIMM en uiteraard ook als gewone DIMM.

Tevens hoort dit topic in CSL thuis en zou je de Notebook FAQ door kunnen lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door kalizec op 08-01-2008 21:44 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mensen, let op!
Roep niet te hard dat er in laptops altijd So-Dimm's gaan.
Heb in mijn carriere toch al de nodige laptops in handen gehad waar gewoon desktop geheugen in verdween hoor. O.a. een aantal modellen Jewel notebooks, een aantal 17" Acers (van een jaar of 3 a 4 geleden, dat wel allemaal)...

Als de TS het niet zeker weet: Loop eens met je laptop binnen bij een goede computerwinkel, en vraag ze of ze zo kunnen zien voor je welk soort geheugen je nodig hebt.
Zij kijken, vertellen het je, en vervolgens zeg je gewoon dat je er nog even over wilt nadenken.
Kun je daarna beslissen of je het er door hun in laat zetten als ze het kunnen leveren (hij is immers toch al open geschroefd), of dat je hem weer dicht schroeft, en via het internet besteld...

• stimpyMGS
ok bedankt voor de info
denk dat k dan voor deze ga http://tweakers.net/price...-so-dimm-(dane-elec).html

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyMGS op 08-01-2008 21:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dit is wel erg basic - als je al de moeite genomen zou hebben de geheugen in je laptop daadwerkelijk te bekijken zou je hier al een en ander gemerkt hebben. Sowieso is het niet des Tweakers om zonder na te denken over wat er staat klakkeloos de output van tooltjes over te nemen. Luister je ook naar een hamer als je een spijker moet slaan? Nee, een hamer is gereedschap dat alleen waarde heeft icm menselijk kunnen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.