Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:03:
[...]

Zet SPI uit in Firewall en dan doet je FTP het
Hier stond SPI al uit en dat lostte hier niets op. Met sommige clients kan ik wel connecten(bijv. flashfxp) en andere niet(standaard windows en centos ftp client). (voorheen werkte dit overigens wel prima met een sitecom router, dit is dus duidelijk een beperking van de dir 655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Hier stond SPI al uit en dat lostte hier niets op. Met sommige clients kan ik wel connecten(bijv. flashfxp) en andere niet(standaard windows en centos ftp client). (voorheen werkte dit overigens wel prima met een sitecom router, dit is dus duidelijk een beperking van de dir 655)
Je conclusie is Onzin.
Routers maken geen enkel onderscheid tussen verschillende programma's/clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Edgarz schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:36:
[...]

Je conclusie is Onzin.
Routers maken geen enkel onderscheid tussen verschillende programma's/clients.
Kan iets milder dan "je conclusie is onzin" maar ik zal het vertalen; als je andere FTP sites kan bezoeken en een paar niet dan ligt het veelal aan de FTP server en niet aan jouw kant. Heb jij een FTP server en mensen kunnen jou niet bereiken dan is dat op te lossen door SPI uit te zetten (eigen ervaring).

En wat anders, ik heb 3x de ant24-0501c besteld om te kijken of ik hiermee mijn signaal kan boosten. Dit is een omni-directionele antenne.

Zal verslag uitbrengen als ik ze binnen heb.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Sm0k3r schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Kan iets milder dan "je conclusie is onzin" maar ik zal het vertalen; als je andere FTP sites kan bezoeken en een paar niet dan ligt het veelal aan de FTP server en niet aan jouw kant. Heb jij een FTP server en mensen kunnen jou niet bereiken dan is dat op te lossen door SPI uit te zetten (eigen ervaring).

En wat anders, ik heb 3x de ant24-0501c besteld om te kijken of ik hiermee mijn signaal kan boosten. Dit is een omni-directionele antenne.

Zal verslag uitbrengen als ik ze binnen heb.
Milder? Als ik had gezegd: "dat is een zeer domme reactie die getuigt van 0,0 inzicht" dan had de kwalificatie wel op zijn plaats geweest. Beetje overgevoelig? ;)

De ant24-0501c is 5 dBi, net zoals de standaard antennes die op de 655 zitten (als ik mij niet vergis). In ieder geval kan ik melden dat met 9dBi antennes het signaal echt ontzettend goed (80% >) is overal in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Edgarz schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:24:
[...]

Milder? Als ik had gezegd: "dat is een zeer domme reactie die getuigt van 0,0 inzicht" dan had de kwalificatie wel op zijn plaats geweest. Beetje overgevoelig? ;)

De ant24-0501c is 5 dBi, net zoals de standaard antennes die op de 655 zitten (als ik mij niet vergis). In ieder geval kan ik melden dat met 9dBi antennes het signaal echt ontzettend goed (80% >) is overal in huis.
2dBi zijn de standaard antennes van de DIR-655, anders zou ik echt geen 15 euro x3 besteden aan stukjes plastic.

En ik ben alles behalve overgevoelig, mensen die zo communiceren zijn niet dom maar onwetend, oftewel geen verstand van techniek, zodoende dat ik in meer woorden uitleg dat het niet aan hem ligt.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Sm0k3r schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:36:
[...]

2dBi zijn de standaard antennes van de DIR-655, anders zou ik echt geen 15 euro x3 besteden aan stukjes plastic.

En ik ben alles behalve overgevoelig, mensen die zo communiceren zijn niet dom maar onwetend, oftewel geen verstand van techniek, zodoende dat ik in meer woorden uitleg dat het niet aan hem ligt.
Vandaar dat ik ook geen goed bereik heb in ons huis -_- is overal beton...
Ik weet niet wat Sitecom heeft, maar die komen verder... Ik zal eens nieuwe antennes aanschaffen. Ik zag op Marktplaats 3 9dBi voor 15 euro. :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Sm0k3r schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:36:
[...]

Je bent de beste ;) . En een gevoelig type (compliment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Edgarz schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:01:
[...]

Je bent de beste ;) . En een gevoelig type (compliment).
Ik ben de beste.... waarom hoor ik dat zo vaak, begint eentonig te worden >:)

De DIR-855 (wat veels te duur is trouwens vergeleken met DIR-655) heeft 5dBi antennes standaard.

Morgen zijn de antennes hopenlijk binnen, dus check meteen met een applicatie wat verschil is op zelfde locatie voor en na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ok ik heb de antennes binnen en er gebeurt iets heel vreemds, singnaal naar mijn PS3 is omhoog gegaan met 5% maar signaal naar mijn notebook met 8% omlaag.

Ik weet dat de antennes van 5dBi meer stroom vreten en wellicht moet de Atheros chip in de DIR-655 wennen aan het feit dat hij meer moet voeden (neem aan dat voeding via chip loopt).

Ben nu bezig met rebooten router en 1 voor 1 de antennes switchen, dus van standaard antenne naar nieuwe en kijken wat er veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Hmmmm denk dat mijn theorie een bepaalde logica bevat, mijn ps3 heeft opeens 100% signal strength.... :*)

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/1313/photo0044g.jpg

Hij is van 70% naar 90% - 100% gegaan, dus het werkt, alleen router ziet er nu opeens minder aantrekkelijk uit met 3 hele grote antennes.. maar ja performance gaat voor looks.

[ Voor 105% gewijzigd door Sm0k3r op 26-03-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Nou hier dan een pic. van de router (en ja het is een heel groot bierviltje):

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7492/photo0045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Anders gebruik je gewoon ff de edit knop... |:(

Ontopic, zo beroerd ziet het er niet eens uit met de antennes, eens kijken of ik ook nog ergens wat andere antennes op de kop kan tikken als het inderdaad zoveel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

DyStiC schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:45:
Anders gebruik je gewoon ff de edit knop... |:(

Ontopic, zo beroerd ziet het er niet eens uit met de antennes, eens kijken of ik ook nog ergens wat andere antennes op de kop kan tikken als het inderdaad zoveel scheelt.
Ik ben bewust van het bestaan van de edit knop, maar aangezien het 3 onderwerpen zijn heb ik er losse posts van gemaakt.

En ik zou maar a-merk antennes kopen, dragonext bijvoorbeeld heeft 12dBi antenne maar de DIR-655 kan maar een bepaalde hoeveelheid stroom afgeven om antenne te voorzien, +/-7dBi is max van normale router, check maar eens op www.3com.nl daar zie je een antenne met ECHT 10dBi en die kost 100 euro+.

Dus de antenne die ik heb gekocht is bewust gedaan, na veel fora te hebben gelezen ben ik voor deze gegaan, kijk maar naar prijs verschil tussen de 5dBi Di-pool antenne en de 5dBi omni-directionele antenne (alleen uiterlijk zegt genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:34
@Sm0k3r

Heb je naast het bereik ook de doorvoersnelheid in de oude en nieuwe situatie getest?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn deze niet net zo goed voor 6,-?
http://www.netwerkproduct...nidirectioneel-p-576.html
Afbeeldingslocatie: http://www.netwerkproducten.com/imagemagic.php?img=images/179221.jpg&w=225&h=150&page=prod_info

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

DeOS schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:07:
@Sm0k3r

Heb je naast het bereik ook de doorvoersnelheid in de oude en nieuwe situatie getest?
Ofcourse, maar die was helaas al maximaal bij mij, het ging puur om de PS3 beter te bereiken en dat is gelukt.

Mijn notebook inclusief 4965AGN intel chip had altijd al 100% ook al zit ik op de plee (is trouwens aan te raden ipv tijdschrift), alleen mijn PS3 onder mijn TV had maar 68% - 75% nu niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Sm0k3r op 26-03-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik zie verder geen specs, zoals bij de D-link ftp://ftp.dlink.eu/datasheets/ANT24-0501C.pdf

Zij roepen iets meer dan alleen maar "5dBi gain" en prijs vind ik verdacht laag.

Bij auto- PC- en netwerk- onderdelen is veelal goedkoop duurkoop, bijvoorbeeld goedkope 1000W voeding of goedkoop geheugen etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:42:
Hier iemand die me kan helpen met mijn port-forward ftp probleem?

Dlink DIR-655, ftp porten forwarden lukt niet
Heb telefonisch contact gehad en heb uiteindelijk nieuwe beta firmware gekregen. Alles(virtual server ipv port forw en port ranges invoeren kan nog steeds niet) lijkt nu te werken!

Erg goede en vriendelijke support daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog tips om het signaal te versterken van mijn DWA-556? Hiervoor gebruikte ik altijd een intel wifi op mijn laptop (meestal 90/100% signaal) maar nu ik deze DWA-556 gekocht heb voor mijn PC zit ik met een signaal sterkte van 70-75% (gamen gaat niet echt lekker, geen/amper verbinding, download snelheid is wel prima). Deze is gekoppeld aan een belking54g router.

Ik zit overigens op zolder met 2 lagen beton.

Alvast bedankt.

/me edit

Heb de antennes een beetje afgesteld en zit nu rond de 80% maar de ping in games blijft slecht. Ik probeerde tevens een pingtest via speedtest.nl maar krijg timeouts/geen resultaat. Vreemde is dat browsen/downloaden verder prima werkt.

Enkele opties die ik morgen zal proberen is o.a. firmware updaten, en instellingen nalopen. Las ook dat je kanalen eventueel moet veranderen (dit heb ik nog nooit gedaan maar neem aan dat dit via de router moet gaan). Is het ook mogelijk dat ik mijn netwerkkaart op g verbinding moet zetten?? Misschien dat dit ook een conflict veroorzaakt in de kwaliteit van het signaal (er probeert immers een sneller verbinding contact te maken met een oudere g verbinding).

Andere opties zou natuurlijk een bijhorende DIR-655 kunnen kopen(of betere antennes) maar vind het gewoon vreemd dat mijn oude laptop verbinding het in verleden zonder problemen deed en deze "duurdere" wlan kaart het toch ietsje laat afweten (of mijn gebrek aan kennis hehe).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:27:
Heeft iemand nog tips om het signaal te versterken van mijn DWA-556? Hiervoor gebruikte ik altijd een intel wifi op mijn laptop (meestal 90/100% signaal) maar nu ik deze DWA-556 gekocht heb voor mijn PC zit ik met een signaal sterkte van 70-75% (gamen gaat niet echt lekker, geen/amper verbinding, download snelheid is wel prima). Deze is gekoppeld aan een belking54g router.

Ik zit overigens op zolder met 2 lagen beton.

Alvast bedankt.

/me edit

Heb de antennes een beetje afgesteld en zit nu rond de 80% maar de ping in games blijft slecht. Ik probeerde tevens een pingtest via speedtest.nl maar krijg timeouts/geen resultaat. Vreemde is dat browsen/downloaden verder prima werkt.

Enkele opties die ik morgen zal proberen is o.a. firmware updaten, en instellingen nalopen. Las ook dat je kanalen eventueel moet veranderen (dit heb ik nog nooit gedaan maar neem aan dat dit via de router moet gaan). Is het ook mogelijk dat ik mijn netwerkkaart op g verbinding moet zetten?? Misschien dat dit ook een conflict veroorzaakt in de kwaliteit van het signaal (er probeert immers een sneller verbinding contact te maken met een oudere g verbinding).

Andere opties zou natuurlijk een bijhorende DIR-655 kunnen kopen(of betere antennes) maar vind het gewoon vreemd dat mijn oude laptop verbinding het in verleden zonder problemen deed en deze "duurdere" wlan kaart het toch ietsje laat afweten (of mijn gebrek aan kennis hehe).
Een vraagje; staat jouw DWA-556 qua instellingen op N/G of alleen G en een hele vreemde vraag; heb je jouw antennes omhoog staan richting plafond of beneden richting jouw vloer?

[ Voor 6% gewijzigd door Sm0k3r op 01-04-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:28:
[...]

Heb telefonisch contact gehad en heb uiteindelijk nieuwe beta firmware gekregen. Alles(virtual server ipv port forw en port ranges invoeren kan nog steeds niet) lijkt nu te werken!

Erg goede en vriendelijke support daar :)
welke versie?
Altijd leuk om te weten :P
Ik heb mijne laatst geflasht naar 121eub07, ik had een 1.21 van eind 2008. Die andere is van jan of feb dit jaar en werkt stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:34:
[...]

Een vraagje; staat jouw DWA-556 qua instellingen op N/G of alleen G en een hele vreemde vraag; heb je jouw antennes omhoog staan richting plafond of beneden richting jouw vloer?
Ik heb de DWA-556 op N staan (zag overigens geen optie om deze uberhaubt op G te zetten). Ik heb de antennes op verschillende richtingen geprobeerd en merk dat als ik 1 richting trapgat wijs en andere 2 richting vloer krijg ik tot nu toe beste resultaat (75-80%). Zonder antennes krijg ik 60%(was nieuwsgierig), alle 3 naar grond of alle 3 naar trapgat +/- 70%.

Inmiddels ook de drivers geupdate maar zag verder geen verschil. Verder zie ik ook geen opties om iets in te stellen voor mijn wlan kaartje.

/me edits..

Ik zal van het weekend even mijn laptop er bij pakken en alle technische specificaties doornemen van de intel wifi kaartje. Ben toch wel nieuwsgierig mijn intel kaartje beter presteert.

Router staat op kanaal 11, enige andere signaal dat ik ook ontvang is van de buren die op kanaal 1 staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb een probleem met het instaleren van de shareport utility op mn computer (Vista)
Ik krijg steeds de foutmelding ProductLanguage:1043.
Vervolgens krijg ik de melding na installatie dat het installeren fout gegaan is e opnieuw moet.

Iemand enig idee wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

noteboeki schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:25:
Ik heb een probleem met het instaleren van de shareport utility op mn computer (Vista)
Ik krijg steeds de foutmelding ProductLanguage:1043.
Vervolgens krijg ik de melding na installatie dat het installeren fout gegaan is e opnieuw moet.

Iemand enig idee wat er misgaat?
Welke versie installeer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
De nieuwste van hun site.
Maar het is al gelukt om de een of andere manier is het niet voldoende om administrator te zijn...
Heb dus accountbeheer volledig uitgegooid (waardoor je dus ook niet steeds die verveldende vragen over wel of geen toestemming krijgt) en toen ging het installeren zonderproblemen :)

Iemand een idee over een goede USB harddisk welke goed funktioneert op de Dlink, ik heb
overigens de Dir635.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb zelf een Freecom. Er zijn er maar erg weinig die niet werken. Gebruik wel een USb schijf met eigen voeding. Dit kan een bottleneck zijn bij de DIR serie omdat de huidige snelle USB schijven ook de nodige stroom behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb hem nu ook binnen.
hij slaat alleen me settings niet op dus dat gaan we ff uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh bekend probleem blijkbaar.
Fixed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 104% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat een prutsers daar bij Dlink zeg, ze dalen snel zo in mijn aanzien. Op de site stond van gister tot vandaag ook firmware 1.30 alleen die deed zaken als "Removed 802.11b support" Maar het leukste was ook nog dat je niet meer terug kan naar oude firmware. Dus toen mensen emaal gingen klagen op dlink forums hebben ze firmware er weer af getrokken... (link staat er nog wel op download site, maar doet het niet meer, ook al zo slordig).

Met de woorden dat ze er nog is goed naar kijken en dan zien ze het wel weer, dan denk ik jongens jongens is dit nou een professioneel networking bedrijf?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel slordig ja. Er zal vast wel een manier komen om terug te gaan naar een oude firmware. Het zou niet veel ingewikkelder moeten zijn dan een nieuwe firmware te compilen waar de 11b ondersteuning weer hersteld is.

Ik gebruik de 655 nu al twee maanden en hij is redelijk stabiel. Ik heb een paar keer gehad dat ik bij zwaar torrentgebruik geen websites meer kon openen (DNS staat via router-IP). De volgende keer zal ik proberen de DNS-servers van mijn ISP handmatig in mijn netwerkadapterinstellingen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,
Kan mij iemand in het kort vertellen welke opties ik wel en welke ik zeker niet moet
inschakelen om de beste uploadsnelheid te halen ?

Ik heb sinds kort glasvezel van onsbrabantnet en de downloadsnelheid is 94 mbs en de uploadsnelheid 72 mbs , volgens mij moet de uploadsnelheid wel sneller kunnen.

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je handmatig ge uploadsnelheid in de router ingesteld? (ik vermoed dat dat het beste is). Bij mij heb ik hem handmatig op 2048 gezet. Als jouw glasvezel 100Mbps upload heeft, dan zet je hem op 102400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:31:
Dat is wel slordig ja. Er zal vast wel een manier komen om terug te gaan naar een oude firmware. Het zou niet veel ingewikkelder moeten zijn dan een nieuwe firmware te compilen waar de 11b ondersteuning weer hersteld is.

Ik gebruik de 655 nu al twee maanden en hij is redelijk stabiel. Ik heb een paar keer gehad dat ik bij zwaar torrentgebruik geen websites meer kon openen (DNS staat via router-IP). De volgende keer zal ik proberen de DNS-servers van mijn ISP handmatig in mijn netwerkadapterinstellingen in te stellen.
dat heeft niets met je DNS te maken maar alles met het dichttrekken van je upload met torrents(die al redelijk beperkt is). Ook al download je niets, met een volle upload komt er ook vrijwel geen data meer binnen (TCPIP is een systeem van vragen (up) en geven (down)...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:38:
[...]

dat heeft niets met je DNS te maken maar alles met het dichttrekken van je upload met torrents(die al redelijk beperkt is). Ook al download je niets, met een volle upload komt er ook vrijwel geen data meer binnen (TCPIP is een systeem van vragen (up) en geven (down)...)
Dat probleem is mij bekend, maar in mijn geval niet van toepassing. Mijn internetsnelheid is 15Mbps/2Mbps. Mijn max upload in µTorrent staat altijd op 30KB/s of 50KB/s, en de maximale downsnelheid op 1024KB/s. Maar het toen het probleem zich voordeed zat ik ver van de 1024KB/s down. Ook het maken van teveel verbindingen kan de router platleggen, maar ik maak vrijwel nooit meer dan 100-200 gelijktijdige verbindingen. En het was zelfs zo dat de router direct na het "resumen" van de torrents al geen bezoek van webpagina's meer toeliet, dus op een moment dat er nog maar enkele verbindingen actief zijn. Na een reboot van de router kon hij weer uren zonder problemen downloaden. Het probleem is sindsdien niet meer voorgekomen, maar de volgende keer dat ik weer iets moet downloaden zal ik het aantal verbindingen wat opschroeven om te kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze uploadsnelheid sneller als ik iets wijzig in de D-link dir655 ?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/454769730.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:54:
Kan deze uploadsnelheid sneller als ik iets wijzig in de D-link dir655 ?
[afbeelding]
QoS volledig uitzetten wat resulteerd in "knallen maar, oftewel deuren helemaal open". En ik mag aannemen dat jij bedraad test en niet wireless N toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:58:
[...]

QoS volledig uitzetten wat resulteerd in "knallen maar, oftewel deuren helemaal open". En ik mag aannemen dat jij bedraad test en niet wireless N toch?
Ja ik heb bedraad getets en QoS op router inderdaad uitgeschakeld.

Het vreemde is dat ik met utorrent wel 10MBs uploadsnelheid haal.
Dus ik denk dat er met de verbinding niet veel mis is , alleen met de snelheid testen haalt
iw het niet. vreemd niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:19:
[...]

Ja ik heb bedraad getets en QoS op router inderdaad uitgeschakeld.

Het vreemde is dat ik met utorrent wel 10MBs uploadsnelheid haal.
Dus ik denk dat er met de verbinding niet veel mis is , alleen met de snelheid testen haalt
iw het niet. vreemd niet ?
10MB/s (80Mbps) is bijna hetzelfde als 73Mbps. Dat scheelt 7Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik krijg de laatste tijd vaak de log boodschap :

Blocked incoming ICMP error message (ICMP type 3)

De internet verbinding valt dan even weg en herstelt zich daarna wel weer, maar
ik zou toch graag weten hoe dit komt , is iets van de laatste dagen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwste firmware 1.31?
Link = http://support.dlink.com/...w.asp?productid=DIR%2D655; kies US country; paste dan nogmaals dezelfde URL).
Ik zag deze firmware 'officieel' aangekondigd op het DLink forum; http://forums.dlink.com/index.php?topic=5244.0. Als je hieraan begint kun je niet meer downgraden naar firmware 1.2x, dus da's tricky (die werkt nl. prima bij mij).
Ik ben met name geinteresseerd in de MacOSX support die deze 1.31 firmware versie zou hebben voor Shareport (USB support) middels een aparte MacOSX utility die ook via die US support page te vinden is. Dit werkt namelijk niet met de 1.21 firmware op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:20:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwste firmware 1.31?
Link = http://support.dlink.com/...w.asp?productid=DIR%2D655; kies US country; paste dan nogmaals dezelfde URL).
Ik zag deze firmware 'officieel' aangekondigd op het DLink forum; http://forums.dlink.com/index.php?topic=5244.0. Als je hieraan begint kun je niet meer downgraden naar firmware 1.2x, dus da's tricky (die werkt nl. prima bij mij).
Ik ben met name geinteresseerd in de MacOSX support die deze 1.31 firmware versie zou hebben voor Shareport (USB support) middels een aparte MacOSX utility die ook via die US support page te vinden is. Dit werkt namelijk niet met de 1.21 firmware op de Mac.
En zo verplicht Dlink je alsnog stiekum om te upgraden naar 1.30 of hoger omdat het dus kennelijk niet werkt op lagere firmwares :) Ik heb er nu 1.22b05 op staan maar bij mij werkt het allemaal ook niet op m'n Macbook, of kan dat ook liggen aan de Shareport-versie? (ik heb degene van de US-site).

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Lau26 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:50:
[...]

En zo verplicht Dlink je alsnog stiekum om te upgraden naar 1.30 of hoger omdat het dus kennelijk niet werkt op lagere firmwares :) Ik heb er nu 1.22b05 op staan maar bij mij werkt het allemaal ook niet op m'n Macbook, of kan dat ook liggen aan de Shareport-versie? (ik heb degene van de US-site).
Als ik jullie was zou ik wachten op een EU versie, klinkt afgezaagd maar wifi wetgeving is anders daar dan in europa, heel misschien zend hij minder goed of hard, milder etc etc.

Better safe than sorry toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
de nieuwste Shareport software werkt blijkbaar alleen met 1.3x +

Ik wacht even de eerste bevindingen af met firmware 1.31. Het apparaat is bij mij redelijk onstabiel, maar waarschijnlijk ligt dat nog aan een aantal instellingen ofzo. QoS, WISH staan al uit, maar toch reset de router zichzelf regelmatig, zonder enige aanleiding. In de logs is hier niets van terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Sm0k3r schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Als ik jullie was zou ik wachten op een EU versie, klinkt afgezaagd maar wifi wetgeving is anders daar dan in europa, heel misschien zend hij minder goed of hard, milder etc etc.

Better safe than sorry toch?
Zo een tech guy van Dlink heeft aangegeven dat ze in EU versie wel 3G optie willen laten zitten. Maar dat je van US versie weer naar EU versie kan flashen.

Dus ik heb eerst die er op gezet en dan wachten op global / EU versie. (dat duurt allemaal zo lang bij Dlink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik heb een externe USB harddisk.
Kan ik die gewoon aansluiten op de achterzijde van mijn D-link 655?
En ziet hij hem dan automatisch...?
Of moet ik die SharePort installeren?
Kan iemand dit even uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

speedbeertje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:13:
Ik heb een externe USB harddisk.
Kan ik die gewoon aansluiten op de achterzijde van mijn D-link 655?
En ziet hij hem dan automatisch...?
Of moet ik die SharePort installeren?
Kan iemand dit even uitleggen...
Je moet Shareport installeren voor het gebruik van de USB aansluiting.
Voor firmwares 1.01 t/m 1.22beta05 => versie 1.14
Voor firmwares 1.30 e.v. => Shareport versie 1.10
(klinkt niet logisch maar die Taiwanzen lezne immers ook van links naar rechts :) )

Je kunt je externe HDD gewoon aansluiten. Hou er wel rekening mee dat een USB poort in een router heel weinig voeding kan geven aan de HDD, dus zorg voor een HDD met eigen voeding (sommige 5400 toeren HDD's werken soms wel zonder eigen voeding). Bij USB sticks hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken.

In de router (http://192.168.0.1/Basic/USB.shtml) moet je ook 'Shareport' selecteren als toepassing voor de USB connector. Vervolgens Shareport opstarten, HDD aansluiten en als het allemaal goed gaat ziet Shareport vanzelf de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

hellboy123 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:15:
de nieuwste Shareport software werkt blijkbaar alleen met 1.3x +

Ik wacht even de eerste bevindingen af met firmware 1.31. Het apparaat is bij mij redelijk onstabiel, maar waarschijnlijk ligt dat nog aan een aantal instellingen ofzo. QoS, WISH staan al uit, maar toch reset de router zichzelf regelmatig, zonder enige aanleiding. In de logs is hier niets van terug te vinden.
Als je de config van de vorige firmware hebt gerestored dan kan de router instabiel worden. Oplossing; resetten naar factory defaults en handmatig opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

SithWarrior schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:52:
[...]

Dus ik heb eerst die er op gezet en dan wachten op global / EU versie. (dat duurt allemaal zo lang bij Dlink)
Zeker nooit een KiSS/Linksys DP600 gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
Edgarz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:20:
[...]

Je moet Shareport installeren voor het gebruik van de USB aansluiting.
Voor firmwares 1.01 t/m 1.22beta05 => versie 1.14
Voor firmwares 1.30 e.v. => Shareport versie 1.10
(klinkt niet logisch maar die Taiwanzen lezne immers ook van links naar rechts :) )

Je kunt je externe HDD gewoon aansluiten. Hou er wel rekening mee dat een USB poort in een router heel weinig voeding kan geven aan de HDD, dus zorg voor een HDD met eigen voeding (sommige 5400 toeren HDD's werken soms wel zonder eigen voeding). Bij USB sticks hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken.

In de router (http://192.168.0.1/Basic/USB.shtml) moet je ook 'Shareport' selecteren als toepassing voor de USB connector. Vervolgens Shareport opstarten, HDD aansluiten en als het allemaal goed gaat ziet Shareport vanzelf de HDD.
Ik heb versie A4 - 1.21EU, dus zou ik versie 1.14 moeten gebruiken.
Maar op de site staat alleen versie 1.10, hoe kom ik dan aan 1.14.
Mijn HDD heeft een eigen voeding.
ps; ik kan geen shareport vinden bij mijn usb-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
Ok,
Maar daar staat ook een Firmware versie bij, moet ik die ook in mijn D-Link zetten?
Want ik heb begrepen dat er een optie moet in staan waar ik "Shareport" moet instellen.
Ik heb nu versie A4 - 1.21EU, niet dat ik mijn D-Link verknal ofzo....
Sorry als het domme vragen zijn, maar heb er niet zoveel verstand van...

[ Voor 4% gewijzigd door speedbeertje op 05-05-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nee de firmware hoef je er niet op te zetten, die kan je gewoon EU laten. Alleen die tool downloaden is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:35
Had nooit van Shareport gehoord en wilde meteen naar huis rennen om een USB harddisk er in te prikken en data te streamen naar de PS3. Dat gaat niet werken uiteraard. PC zal dus nog even aan moeten blijven staan ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de uploadsnelheid.
Als ik test met speedtest.net kom ik niet hoger dan 65000 kbps.

Als ik kijk in de router bij QOS engine kijk dan staat daar measured uplink speed is 99847 kbps.

Is dit goed ? of moet ik nog iets bijstellen ? :/

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:34
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:50:
Goedemorgen,
Ik zit nog steeds een beetje in mijn maag met de uploadsnelheid.
Als ik test met speedtest.net kom ik niet hoger dan 65000 kbps.

Als ik kijk in de router bij QOS engine kijk dan staat daar measured uplink speed is 99847 kbps.

Is dit goed ? of moet ik nog iets bijstellen ? :/

eppo55
Ik heb QoS uitstaan en verder alles standaard. Ik heb een A3 versie en die doet 120-130 kB/s met Bittorrent, ben nu aan het downen en zie die snelheden aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:32:
[...]

Ik heb QoS uitstaan en verder alles standaard. Ik heb een A3 versie en die doet 120-130 kB/s met Bittorrent, ben nu aan het downen en zie die snelheden aangegeven.
Ik heb QOS ook uitstaan.
120-130 kb/s is maar weinig , of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:34
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb QOS ook uitstaan.
120-130 kb/s is maar weinig , of niet ?
Het is kB, dus kByte en niet kb (kbit). 130 kB/s is gelijk aan 1040 kbit/s, wat weer gelijk is aan ca. 1 Mbit/s. Niet super snel, maar voor Torrents zeker acceptabel. Overigens haal ik met downen van bijv. drivers vaak 1 MByte/s (= 8 Mbit/s, bijna max. van mijn UPC lijn), dus aan de DIR-655 router ligt het niet. DL snelheden zijn vooral afhankelijk van de UL snelheid van de uploader ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 06-05-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 09:00
Ik heb ergens gelezen dat de Dlink Dir655 geen TCP/IPv6 zou aankunnen. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Tja tis maar wat je onder de noemer "aankunnen" laat vallen. Op dit moment nog niet nee, al zijn ze bij dlink naar eigen zeggen wel druk bezig om hun huidige routers line (waar onder deze) te updaten zodat ie als het straks echt nodig is voor alle ISP's er klaar voor is.

(Ipv6 tunnel werkt wel met dir 655)

[ Voor 6% gewijzigd door SithWarrior op 06-05-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Als ik m'n 3G-stick op m'n DIR-655 (1.22b05) aansluit staat op de statuspagina (in router-configuratie) achter cable status: ''disconnected''. Wil dit zeggen dat m'n 3G-stick niet ondersteunt wordt? Zo ja is er een manier om ze alsnog samen te kunnen laten werken/communiceren want anders zou het wel erg balen zijn :'(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

ik heb via de dlink dir-655 2 pc's bedraad aangesloten.
als ik nu bestanden van de ene naar de andere pc overzet gaat dit met
een snelheid van 9,50 MB/sec.

Kan dit niet sneller ?

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:24:
ik heb via de dlink dir-655 2 pc's bedraad aangesloten.
als ik nu bestanden van de ene naar de andere pc overzet gaat dit met
een snelheid van 9,50 MB/sec.
Kan dit niet sneller ?
Zeker wel, het lijkt er sterk op dat jouw verbinding (eentje van de twee of beide) niet op gigabit snelheid werken.

Zelf haal ik tussen 2 PC's aan de WAN kant van de DIR-655 de maximale snelheid die de hd in de PC's kan leveren. Dus iets van 65 MB/s volcontinue.

En als ik iperf gebruik om te testen dan haal ik tegen de 95 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fractal schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:55:
[...]

Zeker wel, het lijkt er sterk op dat jouw verbinding (eentje van de twee of beide) niet op gigabit snelheid werken.

Zelf haal ik tussen 2 PC's aan de WAN kant van de DIR-655 de maximale snelheid die de hd in de PC's kan leveren. Dus iets van 65 MB/s volcontinue.

En als ik iperf gebruik om te testen dan haal ik tegen de 95 MB/s.
En hoe kom ik erachter of mijn pc's op gigabit snelheid werken ?
en hoe kan ik dat aanpassen ?

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ga naar je network settings en klik op details bij je LAN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Sm0k3r schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:30:
Nou hier dan een pic. van de router (en ja het is een heel groot bierviltje):

[afbeelding]
Ligt het aan mij of staat er nergens aangegeven waar je deze antennes kan kopen?
Zou je zo vriendelijk willen zijn dat even mee te delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb een exteren USB HDD aan de Shareport gehangen, en netjes Shareport geinstalleerd.
Echter connect hij niet automatisch, is dit een bug of moet ik iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
eX0duS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:18:
Ik heb een exteren USB HDD aan de Shareport gehangen, en netjes Shareport geinstalleerd.
Echter connect hij niet automatisch, is dit een bug of moet ik iets instellen?
Volgens mij kan je dat instellen bij de configuratie-opties van het programma (Shareport dus) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lau26 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:14:
Als ik m'n 3G-stick op m'n DIR-655 (1.22b05) aansluit staat op de statuspagina (in router-configuratie) achter cable status: ''disconnected''. Wil dit zeggen dat m'n 3G-stick niet ondersteunt wordt? Zo ja is er een manier om ze alsnog samen te kunnen laten werken/communiceren want anders zou het wel erg balen zijn :'(
Kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Lau26 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:53:
[...]

Volgens mij kan je dat instellen bij de configuratie-opties van het programma (Shareport dus) ;)
De instellingsopties zijn maar zeer beperkt, en ik zie daar dan ook geen instellingen voor... Versie van de dlink.nl site gehaald (0.94).

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Firmware is trouwens 1.21EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
eX0duS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:25:
[...]

De instellingsopties zijn maar zeer beperkt, en ik zie daar dan ook geen instellingen voor... Versie van de dlink.nl site gehaald (0.94).

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Firmware is trouwens 1.21EU.
Ik zou daar nix meer vandaan halen in het vervolg. Ik gebruik de US website om alles vandaan te halen: http://support.dlink.com/...w.asp?productid=DIR%2D655.
Is ook veel duidelijker vind ik door de beschrijvingen die erbij staan (van wat je icm wat moet gebruiken enzo). Ik zou als ik jou was daar Shareport Utility versie 1.14 vandaan halen, dan zou daar de optie bij de instellingen moeten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Maar dan zou ik versie 1.31 er op moeten flashen, ik weet niet of dat wel een goed idee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
eX0duS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:38:
Maar dan zou ik versie 1.31 er op moeten flashen, ik weet niet of dat wel een goed idee is?
Nee hoor als je de beschrijving van de onderste download van het kopje ''applications'' ziet dan staat daar bij: ''To be used with Firmware 1.21 or prior'' dus daar bedoelen ze ook jou firmware-versie mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
1.14 geinstalleerd, helaas geen optie voor automatische connectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Edgarz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:22:
[...]

Als je de config van de vorige firmware hebt gerestored dan kan de router instabiel worden. Oplossing; resetten naar factory defaults en handmatig opnieuw configureren.
idd had ik dat ook al gevonden. Dus heb ik alles van scratch opnieuw opgebouwd. Helaas nog steeds een regelmatig wegvallende router. Al is het op dit moment nog maar max 5x per dag. 8)7 . Als laatste redmiddel gooi ik de laatste 1.31 er nog even op, als hij dan nog niet goed werkt gaat ie terug naar d-link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
eX0duS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:26:
Hmm das minder.. en raar, want de optie zit wel in de Shareport hier op m'n Mac :?

Quote: ''automatically connect newly discovered USB devices'' (kun je dan aan en uitvinken).

[ Voor 6% gewijzigd door Lau26 op 09-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

eX0duS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:26:
PC Shareport 1.10 is voor firmware versie 1.21 en lager
PC Shareport versie 1.10 is voor router firmware versie 1.30 en hoger

1.14 heeft geen auto connect, de nieuwe 1.10 wel.

LET OP: upgraden naar 1.30 + betekent dat je niet meer terug kunt naar lagere firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

hellboy123 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:22:
[...]

idd had ik dat ook al gevonden. Dus heb ik alles van scratch opnieuw opgebouwd. Helaas nog steeds een regelmatig wegvallende router. Al is het op dit moment nog maar max 5x per dag. 8)7 . Als laatste redmiddel gooi ik de laatste 1.31 er nog even op, als hij dan nog niet goed werkt gaat ie terug naar d-link...
Wegvallende connecties kan ook te maken hebben met storing door een AP van de buren óf door de energiebesparende stand van je wireless kaart. Probeer dus alle kanalen uit, dit kan voor iedereen anders zijn.

Als de wireless conncetie wegvalt omdat de de hele router contac verliest met je modem dan heb je een ander probleem. Kijk dus even na in de logs waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router ook sinds een paar dagen. Ik heb toch maar eens de overstap gewaagd naar gigabit verbinding voor mijn netwerk. Helaas vallen mij de prestaties hiervan vies tegen. Als ik iets van mijn windows 7 machine naar mijn xp computer wil kopiëren haal ik nog geen 5 mb/s. Andersom is het niet veel beter. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Aan mijn hardeschijven kan het ook niet liggen in mijn windows 7 machine zit een spinpoint F1 van 1 TB en in mijn xp systeem zit een 750GB seagate schijf. Verder maak ik gebruik van cat 5e kabels.

Op mijn xp systeem staat alleen windows firewall aan en op mijn normale pc staat kaspersky internet security.

Mijn netwerkkaarten zijn ook goed. Bij het ene systeem maak ik gebruik van de onboard kaart (asus p5q pro) en in mijn xp systeem heb ik een gigabit kaartje gezet met volgens mij de meest recente drivers

Weten jullie waar het aan kan liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Edgarz schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:39:
[...]

Wegvallende connecties kan ook te maken hebben met storing door een AP van de buren óf door de energiebesparende stand van je wireless kaart. Probeer dus alle kanalen uit, dit kan voor iedereen anders zijn.

Als de wireless conncetie wegvalt omdat de de hele router contac verliest met je modem dan heb je een ander probleem. Kijk dus even na in de logs waar het om gaat.
Energie besparende functies van mijn laptop staan uit. Het is niet alleen het draadloos dat wegvalt, maar de hele router lijkt zich te resetten. Ook alle "vaste" computers verliezen de verbinding. De volgende keer dat het weer gebeurt zal ik de log hier neerzetten. Alle lampjes van verbonden computers/draadloos gaan even uit en gaan een seconden later weer aan. Duurt bij elkaar maximaal 10seconden totdat ik weer verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:24:
Ik heb deze router ook sinds een paar dagen. Ik heb toch maar eens de overstap gewaagd naar gigabit verbinding voor mijn netwerk. Helaas vallen mij de prestaties hiervan vies tegen. Als ik iets van mijn windows 7 machine naar mijn xp computer wil kopiëren haal ik nog geen 5 mb/s. Andersom is het niet veel beter. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Aan mijn hardeschijven kan het ook niet liggen in mijn windows 7 machine zit een spinpoint F1 van 1 TB en in mijn xp systeem zit een 750GB seagate schijf. Verder maak ik gebruik van cat 5e kabels.

Op mijn xp systeem staat alleen windows firewall aan en op mijn normale pc staat kaspersky internet security.

Mijn netwerkkaarten zijn ook goed. Bij het ene systeem maak ik gebruik van de onboard kaart (asus p5q pro) en in mijn xp systeem heb ik een gigabit kaartje gezet met volgens mij de meest recente drivers

Weten jullie waar het aan kan liggen?
Toch je configuratie vrees ik, bij mij gaan gigabit verbindingen zeer goed.

Bekende vragen zin:
- zelf gemaaket kables of prefab
- hoe staand de NIC's ingesteld (10/100/1000/auto)
- Zijn er firewalls actief op de clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

hellboy123 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Energie besparende functies van mijn laptop staan uit. Het is niet alleen het draadloos dat wegvalt, maar de hele router lijkt zich te resetten. Ook alle "vaste" computers verliezen de verbinding. De volgende keer dat het weer gebeurt zal ik de log hier neerzetten. Alle lampjes van verbonden computers/draadloos gaan even uit en gaan een seconden later weer aan. Duurt bij elkaar maximaal 10seconden totdat ik weer verbinding heb.
Welke firmware draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Edgarz schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Bekende vragen zin:
hmm, ik haal 12.8MB/s op me cat5e kabels(zelfmade, 10meter met stekkers er opnieuw op, STP btw) :P, mijn pc(VIA Rhine2) en pc beneden (nForce) zijn 100mbit en laptop is gigabit op de pci-express. Met Windows Firewall aan :) Ook auto dinges in router, maar vanmiddag laptop aangesloten direct op de router: Taakbeheer gaat van 1 gigabit, naar 100mbit als ik de kabel aansluit, met een CAT5 UTP 8)7. Maar zelf heb ik ook een raadsel: Ik kan van mijn pc naar pc beneden niet harder dan 6.50MB/s zenden. Ophalen gaat met ~10MB/s... Het zal wel aan mijn pc liggen, maar ik kom er niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik zou zeggen: verschillende kwaliteit gigabit NICs. Vaak zijn 10/100/1000 problemen te voorkomen door niet de AUTO stand te kiezen maar expliciet 1000 in te stellen. verder zijn Realtek gigabit kaarten niet echt super...(weet niet of je deze gebruikt trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Bekende vragen zin:
Ik maak gebruik van Realtek kaarten aan de ene kant van mijn p5q-pro deze kan ik niet eens op 1000 zetten maar alleen op 100 of op auto. Aan de andere kant gebruik ik ook een realtek kaart deze staat wel op 1000.

Op beide pc`s zie ik de verbinding wel als 1 Gbps. Ik heb speciaal nog spiek splinter nieuwe kabels gehaald. Ik maak verder alleen gebruik van de windows firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Edgarz schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:52:
[...]

Welke firmware draai je nu?
Ik draai nu firmware 1.22 op een hardware A4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hellboy123 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:22:
[...]
Heb hier sinds de aanschaf van mijn DIR-655 in juli 2008 ook continu problemen mee gehad. Allerlei soorten firmware en instellingen gebruikt. Ook andere drives voor wireless kaarten (2200bg, 3945abg & 4965agn, linksys wusb54g). Twee keer contact opgenomen met de helpdesk en situatie uitgelegd. 'Goede' instellingen doorgekregen, mochten deze niet werken dan mocht ik het product retourneren. Instellingen werkte dus niet, dus product maar geretourneerd en geld terug gekregen.
Werk nu met een experiabox (welke een betere verbinding heeft dan de dir-655), Volgens de helpdesk medewerker zit er een slechte serie routers tussen met een brakke wlan-chip. Eens kijken wat ik ga gebruiken. Misschien gewoon een wrt54gl welke ik hiervoor ook heb gebruikt, maar helaas was overleden na vele jaren trouwe en stabiele dienst.
Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Hallo allen. Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Dir655 (gekocht bij Pixmania bij een aanbieding). Ik heb echter meteen problemen met het installeren van de router. Ik heb Alles-in-één van Ziggo en had hiervoor een Belkin Gigabit router waar het internet wel werkte. Tijdens de setup wizard krijg ik op mijn vaste PC tijdens het opslaan van de instellingen de foutmelding dat er een fout is opgetreden met het verbinden met internet. Ik kies voor Dynamische IP adres verkrijgen wanneer dat gevraagd wordt. Ook heb ik de Ziggo modem voordat ik hem aansloot op de router opnieuw opgestart en daarna pas de WAN poort verbonden. Het WAN lampje gaat ook gewoon branden (hij knippert wel licht alsof het lijkt dat er veel activiteit is).
Doe ik helemaal opnieuw hetzelfde met mijn laptop, dan krijgt mijn laptop niet eens een interne IP adres toegewezen, wat ervoor zorgt dat ik tijdens de wizard de foutmelding krijg dat het apparaat niet is gevonden.

Zowel laptop als PC draaien Windows Vista Ultimate 32bit. Ik heb nu echt geen idee wat ik moet doen om mijn router werkend te krijgen. Als ik de WAN in mijn oude router plug dan pakt hij hem meteen. Please help me!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Amiet01 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:43:
Hallo allen. Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Dir655 (gekocht bij Pixmania bij een aanbieding). Ik heb echter meteen problemen met het installeren van de router. Ik heb Alles-in-één van Ziggo en had hiervoor een Belkin Gigabit router waar het internet wel werkte. Tijdens de setup wizard krijg ik op mijn vaste PC tijdens het opslaan van de instellingen de foutmelding dat er een fout is opgetreden met het verbinden met internet. Ik kies voor Dynamische IP adres verkrijgen wanneer dat gevraagd wordt. Ook heb ik de Ziggo modem voordat ik hem aansloot op de router opnieuw opgestart en daarna pas de WAN poort verbonden. Het WAN lampje gaat ook gewoon branden (hij knippert wel licht alsof het lijkt dat er veel activiteit is).
Doe ik helemaal opnieuw hetzelfde met mijn laptop, dan krijgt mijn laptop niet eens een interne IP adres toegewezen, wat ervoor zorgt dat ik tijdens de wizard de foutmelding krijg dat het apparaat niet is gevonden.

Zowel laptop als PC draaien Windows Vista Ultimate 32bit. Ik heb nu echt geen idee wat ik moet doen om mijn router werkend te krijgen. Als ik de WAN in mijn oude router plug dan pakt hij hem meteen. Please help me!
Als je een nieuwe router aankoppelt moet je je Ziggo modem even een minuut of 5 uitzetten. Vervolgens aanzetten en als het goed is werkt het dan. Het Ziggo modem van mijn ouders had dit ook bij het plaatsen van een nieuwe netwerkkaart. Blijkbaar onhoudt de Ziggo modem het MAC adres van het aangesloten apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 12-05-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb de Ziggo modem de hele nacht uitgelaten, in de ochtend oude router losgekoppelt en modem aangezet. Daarna weer alle stappen gevolgt voor de D-Link, maar nog steeds dezelfde foutmelding. Waarom werkt het nooit gewoon in één keer :( .

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 13:24
Amiet01 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:08:
Ik heb de Ziggo modem de hele nacht uitgelaten, in de ochtend oude router losgekoppelt en modem aangezet. Daarna weer alle stappen gevolgt voor de D-Link, maar nog steeds dezelfde foutmelding. Waarom werkt het nooit gewoon in één keer :( .
Waarschijnlijk een overbodige opmerking, maar heb je de naam van je router wel veranderd naar je ziggo-computernaam (cc245252-a zeg maar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb dat nog nooit ergens moeten doen en weet ook niet hoe ik aan de Ziggo modem naam moet komen. Waar moet ik dat aanpassen in de router? Ik heb naar eigen zeggen volgens mij nooit de modem direct aangesloten op de pc (misschien alleen dat de monteur dat had gedaan bij het installeren) en altijd via de oude router ge-internet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router nu ook een tijdje en ben er toch niet helemaal tevreden over.

Heb nu de 1.21 firmware draaien; deze is opzich stabiel.
Vooral het bereik van de router valt me tegen.

Ik heb hem in mn meterkast aan de chello modem. Bereik op zelfde verdieping en 1 verdieping daarboven is prima.
Echter ga ik nog een verdieping hoger, door 2 betonnen vloeren en een deur dan kan ik vrijwel niet internetten.

Heb al veel getweaked en optimale instellingen van fora gehaald; maar dit maakt niet veel uit.
Mn chip in de HP laptop is de intel5100

Is de afstand gewoon te groot of is die dlink gewoon te zwak?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Je maakt het je router wel erg moeilijk. In een meterkast (electrische velden, muren, gesloten deur) en dan nog verwachten dat-ie door twee verdiepingen gewapend beton heen komt.

Je verwachtingen zijn te hoog gespannen. Plaats je router op of rond de middenverdieping (of sowieso buiten de meterkast) en je hele huis heeft voldoende dekking.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 13-05-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Verder nog niemand ervaring met firmware 1.31, zodat je Shareport 1.10 kan gebruiken?
Want dat er geen autoconnect is, is wel een groot en raar gemis, waarom kan dat niet gewoon?

[ Voor 35% gewijzigd door eX0duS op 13-05-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaFreakhead schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:49:
[...]

Waarschijnlijk een overbodige opmerking, maar heb je de naam van je router wel veranderd naar je ziggo-computernaam (cc245252-a zeg maar?)
Da's al een tijdje niet meer nodig bij Ziggo en hoeft ook nergens in de router vermeld te worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet iemand dan wat ik wel kan proberen? Ik kan echt niets bedenken wat ik fout doe of wat ik kan veranderen. Ik heb het inmiddels ook al via XP geprobeerd de wizard te runnen en dat resulteert er ook in dat ik de foutmelding krijg tijdens het controleren van de internetverbinding.

Edit:
Ik heb ook het stappenplan van de Ziggo gebruikersforum gevolgd om de modem te resetten en router uitdoen etc. Dit hielp ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Amiet01 op 13-05-2009 21:48 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nou nu ook nog eens geprobeerd om mijn pc MAC adres te klonen en ook dat werkt niet. Ook kan ik de modem niet bereiken via de D-Link router. Kijk ik achteraf met mijn oude router naar de geregistreerde MAC adressen (max 3), dan krijg ik wel netjes mijn ingevoerde MAC adres te zien (de gekloonde van de pc dus). Zowel bij dat MAC adres als het MAC adres van mijn oude router staat "dynamisch" achter. Ook staat er nog een ander MAC adres waar "statisch" achter staat.

Ik heb echt geen idee wat ik nu nog moet doen. Het feit is in ieder geval dat de modem wel connectie heeft, maar dat de router constant probeert te establishen. Please help!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

eX0duS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:46:
Verder nog niemand ervaring met firmware 1.31, zodat je Shareport 1.10 kan gebruiken?
Want dat er geen autoconnect is, is wel een groot en raar gemis, waarom kan dat niet gewoon?
Bij mij werkt 1.31 en nieuwe Shareport perfect, heel veel extra mogelijkheden. Maar ik zie enkele problemen bij gebruikers, waarvan de oorzaak niet bekend is.

Wacht het even af, na de upgrade naar 1.3x kun je nl. niet meer terug.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste