Toon posts:

[XP] gebruikers verwijderen via cmd?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb 1 account en die is van mijzelf
deze account heeft een password

ik zou graag dit account verwijderen maar als ik dit in het configuratiescherm wil doen, gaaat dit niet, ik dubbelklik op "gebruikersaccounts" maar hij opent dit niet.
al de rest vh config scherm werkt wel normaal

dan dacht ik van oke we zullen het accounst verwijderen via cmd
dus ik typ in: net user
dan net user "account" /delete maar dan geeft hij dit:

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/37027/2004665504201894936_rs.jpg

heb even een andere account via cmd aangemaakt, en dan op dezelfde manier verwijderd. dit ging dan wel :?

hoe kan ik dus mijn account verwijderen?

alvast bedankt
grtz atletieker

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32
Je kunt je eigen account niet verwijderen wanneer jij onder dat account bent ingelogd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
En daar bij komt nog dat je username een spatie bevat en dus tussen quotes gezet moet worden.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zet de username eens tussen ""

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
net user "Joeri Deleebeeck" /delete

:)

spuit 11

[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 04-01-2008 21:46 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dan

maar telkens als ik nu opstart moet ik mn wachtwoord ingeven, hoe krijg ik dit dan weg?

heb naam tussen " gezet

ik zal het eens gaan checken

bedankt!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb opnieuw opgestart maar nu komt mijn account er niet meer op maar gewoon administrator

ik zou dit zelf normaal wel kunnen uitzetten bij bebruikers accounts maar dit kan ik niet openen
hoe zou dit opgelost kunnen worden?

alvast bedankt!!

• Alex)
Je hebt zojuist je eigen account verwijderd ja... als het goed is heb je dus alleen nog maar een Administrator-account over...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het geval
maar ik moet bij de opstart het account eerst aanklikken voordat hij verder opstart

en ik kan de accounts niet wijzigen in het configuratiescherm
ale 't is te zegge: ik dubbelklik dus op dat pictogram maar hij opent het niet :?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 22:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Twee dingen:

1) Het is hier de gewoonte (en niet eens zo vreemd) om in de titel je windows versie te zetten.
2) Je zou ook eens wat duidelijker kunnen zijn met wat je precies bedoelt, want zoals je merkt krijg je dan geen gericht antwoord.

Ik pas nu de titel even aan, maar wees duidelijk met welke dingen je op klikt enzo.
Wij kunnen namelijk gelukkig niet meekijken met wat jij allemaal op je scherm tovert (en dat wil ik graag zo houden ;) ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
alt-92 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:40:
Wij kunnen namelijk gelukkig niet meekijken met wat jij allemaal op je scherm tovert (en dat wil ik graag zo houden ;) ).
Heb je nog nooit gehoord van VNC dan? :+

Ontopic: wat wilde je nou precies bereiken? Wat je nu hebt gedaan is je eigen useraccount weggegooid, zodat je alleen een Administrator-account overhoudt. Prima, dat kan, maar meestal wordt dat gedaan na een verse install van Windows, niet halverwege :+

Je logt nu in als Administrator (om automatisch in te loggen kun je de ASPNET-account ook weggooien, die wordt niet gebruikt - tenzij je IIS en ASP.NET op je XP-bak gebruikt, wat ik niet denk), en je wilt nu gebruikersaccounts beheren ofzo?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Of tweakui installeren

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry
even voor de duidelijkheid:
als ik wil opstarten moet ik dus in het aanmeldingsscherm op administrator klikken
nu zou ik graag hebben dat dit niet meer hoeft, dus dat ie vanzelf aanmeldt
maar het probleem is nu dat in het configuratiescherm "gebruikersaccounts" niet meer opent.
hoe kan dit opgelost worden,
of kan het "klikken op admin" op een andere manier worden uitgezet zodat hij dus vanzelf opstart

mvg,
atletieker

Verwijderd

Topicstarter
ok heb dus ondertss aspnet gedelete

maar nu vraag ik me nog af waarom ik dat niet gewoon kan wijzigen in configscherm?

(als k begin te zagen moet ge het maar zegge)

grtz

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik zal alvast maar een linkje naar de datarecovery in OM FAQ / Beleid en de Windows Clients - FAQ geven, als ie daadwerkelijk z'n useraccount heeft weggegooid...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1