Toon posts:

[LCD] Nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen voor m'n nieuwe huis waarvan ik in april de sleutel krijg.
Onze kijkafstand is dan 5 meter.
Nu vraag ik me af welke LCD de beste keus voor ons is.
Onze voorkeur gaat uit naar de Philips 47 pfl 9632d zijn er nog alternatieven die ongeveer dezelfde specificaties heeft?

Kan je eigenlijk nog pixelgaranties kopen bij zulke tv's?

En welke periode is het best om een LCD te kopen?

alvast bedankt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:34:
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen voor m'n nieuwe huis waarvan ik in april de sleutel krijg.
Onze kijkafstand is dan 5 meter.
Nu vraag ik me af welke LCD de beste keus voor ons is.
Onze voorkeur gaat uit naar de Philips 47 pfl 9632d zijn er nog alternatieven die ongeveer dezelfde specificaties heeft?
Als je een nieuwe TV (wellicht geldt het voor elk apparaat) wilt kopen, moet je je een paar dingen afvragen:

• Welke functie(s) vind ik belangrijk?
• Wat is mijn budget?
• Keuze tussen de twee uitersten functioneel <--> design
• Ben je merktrouw (en zo ja, welk(e) merk(en)) of maakt 't je allemaal niet uit
• Maximale grootte van je TV

Je hebt inmiddels een TV op je shortlist staan. Geef eens aan waarom die TV je voorkeur heeft? Wil je perse een Philips LCD / Plasma, lees dan even de diverse algemene of specifieke topics over Philips apparatuur in dit subforum.

Daarnaast zou ik adviseren om altijd zelf te gaan kijken naar schermen en hoe het beeld op je overkomt ;)

Ga je voor philips, dan zijn dit wellicht interessante topics:
[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3)
Philips 37PF9731D/10 [deel 2]
Kan je eigenlijk nog pixelgaranties kopen bij zulke tv's?
Sommige internet leveranciers geven je de mogelijkheid om pixelgarantie te kopen, Philips hanteert de 99,999% norm (weet niet zeker van de laatste drie 9ens). Maar ik weet dat een hoop winkels een 0pixel defect garantie geven bij het afleveren.
En welke periode is het best om een LCD te kopen?
Het is altijd te vroeg want er komen altijd mooiere en betere modellen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
• Welke functie(s) vind ik belangrijk?
Ik wil hem voor gewoon dagelijks gebruik kopen(tv kijken,af en toe dvd tje en tele2voetbal)

• Wat is mijn budget?
2500 euro

• Keuze tussen de twee uitersten functioneel <--> design
functioneel maar geen lelijk ding

• Ben je merktrouw (en zo ja, welk(e) merk(en)) of maakt 't je allemaal niet uit
nee maakt me niks uit

• Maximale grootte van je TV
minimaal 47 inch max 52

Je hebt inmiddels een TV op je shortlist staan. Geef eens aan waarom die TV je voorkeur heeft?

Ik heb deze meerdere malen bij de IT'S gezien en vond het een heel mooi beeld ten opzichte van andere Samsungs en LG's .De Ambilight functie daar doe ik het niet voor maakt me dus niet uit of die het wel of niet heeft

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zult toch echt wat meer zelf uit moeten zoeken. Zeker als je van plan bent 2500 euro uit te geven mag er toch van je zelf verwachten dat je wat research hebt gedaan.

BtM909 heeft je aanwijzingen genoeg gegeven om het een en ander na te zoeken en uit te lezen. Doe er dus je voordeel mee! Verder moet je gewoon naar een echte degelijke winkel gaan met een dergelijk budget, en niet naar de It's (don't ask.. ik wist laatst niet hoe snel ik daar weg moest zijn van alle onkunde :X ).

Dit soort "wat moet ik kopen" topics zien wij zonder enige verdere uitwerking niet graag en gaan dus dicht.

Kortom: Werk aan de winkel! Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.