Geschikt moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 16:50
Welk moederbord kan ik het beste nemen voor de onderstaande specs:?

GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
Intel® Core™ 2 Quad Q6600
Asus EN8800GTS/HTDP 512MB

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie dion_b in "Asus P5N-E SLI of Asus P5N32-SLI premium..."

Oftewel; op je vraag kan je 100 verschillende antwoorden krijgen en dus nog geen steek verder zijn.
Meer info op PMG Beleid en PMG FAQ

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
bas1986 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:32:
Welk moederbord kan ik het beste nemen voor de onderstaande specs:?

GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
Intel® Core™ 2 Quad Q6600
Asus EN8800GTS/HTDP 512MB
MSI P35 platinum , Mooi bordje ondanks de rare rollercoaster goeie p35 chipset voldoende van alles op het board zelf en er zitten goeie condensatoren op het bordje en niet de goedkope zoals bij sommige Moederboard Fabrikanten

• bas1986
Mektheb schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:37:
[...]

MSI P35 platinum , Mooi bordje ondanks de rare rollercoaster goeie p35 chipset voldoende van alles op het board zelf en er zitten goeie condensatoren op het bordje en niet de goedkope zoals bij sommige Moederboard Fabrikanten
En wat zou een goed asus bordje zijn? Aangezien ik hier goede ervaringen mee heb. Hey hoeft ook geen budget bordje te zijn nl. Mag best 100 - 200 kosten.

Verwijderd

Als je niet van plan bent SLI te nemen.
Gigabyte DS3
Gigabyte DS3R als je raid erbij wilt
Gigabyte DS3P of DS4 als je alle raid functies wilt benutten en firewire wilt hebben

Als je wel SLI wilt:
P5N32-SLI premium

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:44:
Als je niet van plan bent SLI te nemen.
Gigabyte DS3
Gigabyte DS3R als je raid erbij wilt
Gigabyte DS3P of DS4 als je alle raid functies wilt benutten en firewire wilt hebben

Als je wel SLI wilt:
P5N32-SLI premium
Gigabyte maakt ook enorm goeie bordjes :)

EDIT : Asus P5n32 SLI is 1 van de goeie bordjes , ook al draai je geen sli tis een super bordje
Vind overgens tegenwoordig weinig leuke soeps van Asus is in dit geval heb je de Striker serie nog als ik het zo goed zeg

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 02-01-2008 16:57 ]

• bas1986
Mektheb schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:55:
[...]

Gigabyte maakt ook enorm goeie bordjes :)

EDIT : Asus P5n32 SLI is 1 van de goeie bordjes , ook al draai je geen sli tis een super bordje
Vind overgens tegenwoordig weinig leuke soeps van Asus is in dit geval heb je de Striker serie nog als ik het zo goed zeg
Ja, das waar maar die striker extreme is weer een beetje te veel van het goeie, of je moet een echte OC'er zijn.

• bas1986
bas1986 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Ja, das waar maar die striker extreme is weer een beetje te veel van het goeie, of je moet een echte OC'er zijn.
En deze?

Asus P5N32-E SLI

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Waarom schop je je eigen topic binnen 24 uur? En waarom ga je er bij voorbaat vanuit dat de Striker (met 680i chipset als ik me niet vergis) beter zou zijn dan een GigaByte DS3? En wat is er zo fantastisch aan Asus?

Dan nog een hoop vragen: wat is jouw definitie van beste? Goedkoopste? Best overklokbaar? Beste als je een grote RAID setup wilt? Beste voor een server?

Wat voor eisen stel je aan het moederbord, dat moet je eerst eens voor jezelf op een rijtje zetten. RAID? FireWire? WiFi? Gigabit LAN? VGA? Hoeveel SATA aansluitingen? Wat voor chipset? Etc. Vervolgens pak je een willekeurige grote webshop en ga je kijken naar de chipsets, vervolgens naar de prijs, en vervolgens naar de overige features. Vervolgens maak je een keuze en ga je reviews lezen die je prima zelf kunt vinden met google.

Dit is niet de bedoeling op GoT, neem ook de FAQ eens door onder het kopje 'Een topic openen'. Overigens kun je al aardig uit de voeten met bovengenoemde borden van GigaByte en MSI. Wat je ook kunt doen is hier op GoT kijken wat voor moederborden de andere tweakers gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 02-01-2008 18:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) "Welke ... moet ik kopen?"- topics zijn op GoT niet de bedoeling. Een Tweaker kan zich inlezen, z'n eisen bepalen en dan op zoek gaan naar mogelijkheden - en tenslotte zelf kiezen.
2) Het is volstrekt loos om een merk bepaald te hebben voor je ook maar naar chipset of features gekeken hebt. Bepaal je eisen, destilleer daaruit (mbv chipsetreviews) welke chipset je moet hebben. Kijk vervolgens naar de overige features die je wilt hebben. Pak alle borden met jouw chipset met die features. Dan heb je een aantal dat klein genoeg is om gericht reviews te lezen. Ga door met de borden die goed uit de reviews komen. Dat zijn in principe allemaal goede borden die aan je eisen voldoen. Zoek vervolgens op hoeveel ze kosten in Pricewatch, en pas dan evt voorkeur voor een bepaald merk toepassen (maar je wel afvragen of je jouw zuurverdiend geld in hun marketingbudget wilt steken als er goedkopere en even goede alternatieven beschikbaar zijn)
3) 2x achter elkaar posten binnen 24u is ongewenst. Gebruik de edit-knop als je iets wilt toevoegen :o

Al met al voldoet deze topic niet aan de eisen die we stellen qua zelfwerkzaamheid en gaat dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.