Beste Tweakers kan iemand mij ff helpen
Ik ben een Systeem aan het Installeren voor mn Pa dat systeem heeft een RAID-1 nodig,
Systeem:
-Antec Sonata 3
-Gigabyte P35-DS3R rv1.0
-2x Samsung spinpoint T166 500GB
-Conroe E6750
-Sapphire HD2600XT
-Kingston HyperX PC6400, 800Mhz
-``Mine'' CPU koeler
-Brander en DVD van Samsung
-Diskette
-Windows Xp Pro OEM
ik wil raid 1 maken,
ik heb dit in eerste instantie hardware matig geprobeerd maar daar liep ik vast
via Hardware:
Ik heb alles volgens boekje gedaan, eerst array gemaakt en
ik liep vast op het bootable maken via diskette daar lukte het me niet, ik heb meerdere malen bij de site geweest en een diskette gemaakt zoals stond beschreven in de handleiding maar tevergeefs kon ik A maar niet benaderen terwijl station A wel gwn in bios stond??? ook de array was op none dus installeren van xp kon vervolgens ook niet...
heb vervolgens maar array verwijdert, xp ge installeert op schijf 1 en wou raid1 dan maar op de software matige manier maken
maar daar veel over gelezen te hebben en vervolgens zelf dit te doen kom ik ook hier niet helemaal uit,
Situatie Nu :Link
http://album.zoom.nl/user/daanvanmarle/Tester/3854324/full/
als ik nou beide schijven dynamisch wil maken is ie weer niet opstartbaar
moet ik er nu een derde schijf inhangen en daar dan xp pro opnieuw opzetten?
het liefst wil ik gwn met twee schijven zoals overal staat met 2schijven, dat de ene het roer overneemt als de ander uitvalt... moet ik daarvoor opnieuw beginnen op de hardware manier??
aan de hand van die link, wat moet ik nu doen?
ik kom hier nu echt niet uit kan iemand mij ff helpen dit onderdeel heb ik nog nooit gedaan
reacties en suggesties zijn van harte welkom hier
alvast bedankt
Ik ben een Systeem aan het Installeren voor mn Pa dat systeem heeft een RAID-1 nodig,
Systeem:
-Antec Sonata 3
-Gigabyte P35-DS3R rv1.0
-2x Samsung spinpoint T166 500GB
-Conroe E6750
-Sapphire HD2600XT
-Kingston HyperX PC6400, 800Mhz
-``Mine'' CPU koeler
-Brander en DVD van Samsung
-Diskette
-Windows Xp Pro OEM
ik wil raid 1 maken,
ik heb dit in eerste instantie hardware matig geprobeerd maar daar liep ik vast
via Hardware:
Ik heb alles volgens boekje gedaan, eerst array gemaakt en
ik liep vast op het bootable maken via diskette daar lukte het me niet, ik heb meerdere malen bij de site geweest en een diskette gemaakt zoals stond beschreven in de handleiding maar tevergeefs kon ik A maar niet benaderen terwijl station A wel gwn in bios stond??? ook de array was op none dus installeren van xp kon vervolgens ook niet...
heb vervolgens maar array verwijdert, xp ge installeert op schijf 1 en wou raid1 dan maar op de software matige manier maken
maar daar veel over gelezen te hebben en vervolgens zelf dit te doen kom ik ook hier niet helemaal uit,
Situatie Nu :Link
http://album.zoom.nl/user/daanvanmarle/Tester/3854324/full/
als ik nou beide schijven dynamisch wil maken is ie weer niet opstartbaar
moet ik er nu een derde schijf inhangen en daar dan xp pro opnieuw opzetten?
het liefst wil ik gwn met twee schijven zoals overal staat met 2schijven, dat de ene het roer overneemt als de ander uitvalt... moet ik daarvoor opnieuw beginnen op de hardware manier??
aan de hand van die link, wat moet ik nu doen?
ik kom hier nu echt niet uit kan iemand mij ff helpen dit onderdeel heb ik nog nooit gedaan
reacties en suggesties zijn van harte welkom hier
alvast bedankt