[XP] Harddisk bevat geen data meer*

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:26
Gisteren tijdens het werken met mijn computer (DELL Dimension 4600 3.2 Ghz met Windows XP Professional incl. SP2) werd hij opeens zeer traag. Na een kwartier wachten heb ik de computer uit gezet en daarna weer opnieuw opgestart. Na het opstarten zag ik dat mijn icoontje voor het inloggen was veranderd en na het inloggen zag mijn desktop er anders uit. (Blank lichtgrijs scherm). Tevens waren de icoontjes van mijn taakbalk onderin allemaal veranderd in het standaard windows symbooltje. Ook waren alle symbooltjes in het startmenu veranderd in een standaard symbooltje. Het was niet meer mogelijk een programma op te starten.

Daarna kwam ik er achter d.m.v. de windows explorer dat alle bestanden op O Kb stonden. Alle mappen zijn nog aanwezig incl. alle bestanden, tevens hebben alle bestanden nog hun juiste symbooltje, echter ze zijn allemaal 0 Kb geworden en zijn daardoor niet meer te starten.

Mijn computer bevat twee fysieke harde schijven (C = Windows en I = Data) en op beide fysieke schijven staan alle bestanden op 0 Kb.

Alle data op mijn windows schijf en op mijn data schijf is verloren gegaan.

Als ik de eigenschappen van de schijven opvraag dan zegt het systeem dat de schijven voor ca. 95% leeg zijn. In werkelijkheid waren ze 95% vol.

Ik kan me niet voorstellen dat de data van de schijf weg is.

Mijn vraag is nu:

1) Is er nog een mogelijkheid om de data van de schijven af te halen of te redden????
2) Hoe kan dit gebeuren op beide harde schijven ?

Mijn dank reeds nu,

Johan

Verwijderd

Hallo,

Mij is op 29-12 exact hetzelfde gebeurd. Vanalles geprobeerd, echter tot heden nog zonder succes. Bestanden staan er nog maar zijn allen 0KB groot. Mocht ik een oplossing vinden dan zal ik hem op dit forum posten.

Ik zou het op prijs stellen wanneer jij hetzelfde doet indien er een oplossing bestaat voor dit probleem.

We zouden er zeer mee geholpen zijn wanneer eea valt te herstellen

Met vriendelijke groet,

Dave Meevissen

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Als je je systeem nog wel kunt booten dan zijn niet al je bestanden 0.
Welk OS gebruik je?
Doe eens een dir in je root-directory van je bootschijf en post die.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Werken jullie alle 2 met Vista? ik heb het probleem soms wanneer ik van mlijn ene schijf naar de andere kopieer dat sommige bestanden gewoon 0kb zijn en dus verloren, erg fijn hierdoor al een paar keer belangrijk werk kwijt geraakt, ook nog geen oplossing gevonden...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
@Sjoerd
Bachatero schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:06:
Gisteren tijdens het werken met mijn computer (DELL Dimension 4600 3.2 Ghz met Windows XP Professional incl. SP2)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Klinkt mij meer als een time-based virus oid.
Maar dit soort dingen doen zich vaker voor bij grotere bedrijven en dan krijg je na betaling een unlock key.
Overigens kunnen je windows files nooit 0kb zijn en je OS toch nog opstarten...
Je zou Veilige modus kunnen proberen en dan onder het Administrator account inloggen en dan gelijk je logboek gaan openen. (rechte muis op deze computer -> beheren (of manage indien engels OS ;) )
Verder zou ik ook gaan kijken naar vreemde services die misschien op de achtergrond mee draaien.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Het lijkt mij ook een virus maar degenen waar je tegen betaling je data terug kunt krijgen encrypten je data. In dit geval lijkt het erop dat de data weg is omdat de schijf 95% leeg is....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Verder is het erg handig om deze even door te nemen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:18

3DDude

I void warranty's

klaasbram schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:43:
Klinkt mij meer als een time-based virus oid.
Maar dit soort dingen doen zich vaker voor bij grotere bedrijven en dan krijg je na betaling een unlock key.
Overigens kunnen je windows files nooit 0kb zijn en je OS toch nog opstarten...
Je zou Veilige modus kunnen proberen en dan onder het Administrator account inloggen en dan gelijk je logboek gaan openen. (rechte muis op deze computer -> beheren (of manage indien engels OS ;) )
Verder zou ik ook gaan kijken naar vreemde services die misschien op de achtergrond mee draaien.
haha precies. heb je nog geen mail gehad dat je voor x dollar code kunt kopen om het te fixen ? of in de windows zelf ergens ? :P

Be nice, You Assholes :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat zie je vanaf een bootcd als je op de 2 schijven kijkt? B.v. knoppix ofzo. Wel een bootcd nemen die ntfs ondersteund he? ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is malware (zoals een virus) bepaald niet uit te sluiten, zeker als alle bestanden behalve evt standaard Windows files 0kb lijken of zijn. Safe mode / veilige modus is een optie om te kijken, maar als het toch brakke hardware / brak filesysteem is esloop je dan de boel: dan wil je zo veel mogelijk readonly werken. Schroef je HDD uit en ga readonly vanaf een andere PC kijken wat er te redden valt. Zorg dan wel dat er een goede, uptodate virusscanner draait op die PC (wat draaide er op je eigen PC?) en dat je daar zonder adminrechten werkt ;)

Kortom vwb (1+2): kijk verder even in de sticky topics van Beveiliging & Virussen en check de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tips over hoe verloren gegane data terug te halen. En met het risico te klinken alsof ik natrap: maak voortaan vaker backups.

Trouwens haal ik even Paniek!!! uit de topictitel en zet ik er het minder schreeuwerige maar meer informatieve [XP] voor in de plaats :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb een hekel aan Paniek en een sterke voorkeur voor vermeldingen van OS in topictitels ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
lijkt hierop: Mogelijke trojan/virus, pc niet meer toegankelijk. dus even scannen op virusen enzo

Verwijderd

Mijn systeem draait op windows XP. Het vreemde was dat alleen de bestanden op mijn 2e en 3e harddisk een 0KB grootte aangaven. Op mijn C-drive (windows drive) leek alles normaal. Na het rebooten van mijn systeem kreeg ik de melding dat windows niet meer kon worden opgestart.
Virusscanner erop loslaten ging dus niet meer. Vervolgens heb ik op de C-drive, windows opnieuw geïnstalleerd en nogmaals de directory's bekeken op de overige harddisks, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik gebruik overigens Norton Antivirus software. Daarnaast heb ik nog geen email ontvangen voor een zogenaamde unlock-code (helaas/gelukkig).

Wellicht dat ik met de juiste recovery-software nog eea kan terughalen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vast bedankt!

Dave Meevissen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vervolgens heb ik op de C-drive, windows opnieuw geïnstalleerd
Eeeuhm. Het was verstandig geweest als je eerst even de FAQ en/of wat oudere topics over hetzelfde had gelezen (edit: of dit topic, zie mijn eerderer reactie). Doordat je de boel nu hebt overschreven is de kans heel klein geworden dat je nog wat van je C-schijf kunt redden. Ga verder readonly te werk op elke schijf waar je enige data van wilt terughalen.

Ervaring: zie dus de OM (of de CSA) FAQ ;) Ik ben ooit redelijk geholpen door GetDataBack. Niet gratis, maar je data is vast een paar tientjes waard. Als je voor GDB gaat, koop dan natuurlijk wel de juiste versie afhankelijk van je bestandssysteem; en probeer eerst de trial versie (die niets terugzet, maar wle zegt wat er is gevonden) om te zien of het zin heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 31-12-2007 16:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:26
Bedankt voor de reakties.

Tot nu toe ben ik niet veel opgeschoten. Ik heb GetDataback uitgevoerd maar er is niet veel data terug gezet. Alleen wat oude bestanden. Ik vrees dat er niet veel meer aan te doen is. Men vindt op internet wel meer ervaringen over dit probleem terug ook op amerikaans/engels talige forums maar een oplossing geeft men niet.

Ik houd de HD nog even achter de hand, maar ik vrees het ergste!

Johan
Pagina: 1