Gisteren tijdens het werken met mijn computer (DELL Dimension 4600 3.2 Ghz met Windows XP Professional incl. SP2) werd hij opeens zeer traag. Na een kwartier wachten heb ik de computer uit gezet en daarna weer opnieuw opgestart. Na het opstarten zag ik dat mijn icoontje voor het inloggen was veranderd en na het inloggen zag mijn desktop er anders uit. (Blank lichtgrijs scherm). Tevens waren de icoontjes van mijn taakbalk onderin allemaal veranderd in het standaard windows symbooltje. Ook waren alle symbooltjes in het startmenu veranderd in een standaard symbooltje. Het was niet meer mogelijk een programma op te starten.
Daarna kwam ik er achter d.m.v. de windows explorer dat alle bestanden op O Kb stonden. Alle mappen zijn nog aanwezig incl. alle bestanden, tevens hebben alle bestanden nog hun juiste symbooltje, echter ze zijn allemaal 0 Kb geworden en zijn daardoor niet meer te starten.
Mijn computer bevat twee fysieke harde schijven (C = Windows en I = Data) en op beide fysieke schijven staan alle bestanden op 0 Kb.
Alle data op mijn windows schijf en op mijn data schijf is verloren gegaan.
Als ik de eigenschappen van de schijven opvraag dan zegt het systeem dat de schijven voor ca. 95% leeg zijn. In werkelijkheid waren ze 95% vol.
Ik kan me niet voorstellen dat de data van de schijf weg is.
Mijn vraag is nu:
1) Is er nog een mogelijkheid om de data van de schijven af te halen of te redden????
2) Hoe kan dit gebeuren op beide harde schijven ?
Mijn dank reeds nu,
Johan
Daarna kwam ik er achter d.m.v. de windows explorer dat alle bestanden op O Kb stonden. Alle mappen zijn nog aanwezig incl. alle bestanden, tevens hebben alle bestanden nog hun juiste symbooltje, echter ze zijn allemaal 0 Kb geworden en zijn daardoor niet meer te starten.
Mijn computer bevat twee fysieke harde schijven (C = Windows en I = Data) en op beide fysieke schijven staan alle bestanden op 0 Kb.
Alle data op mijn windows schijf en op mijn data schijf is verloren gegaan.
Als ik de eigenschappen van de schijven opvraag dan zegt het systeem dat de schijven voor ca. 95% leeg zijn. In werkelijkheid waren ze 95% vol.
Ik kan me niet voorstellen dat de data van de schijf weg is.
Mijn vraag is nu:
1) Is er nog een mogelijkheid om de data van de schijven af te halen of te redden????
2) Hoe kan dit gebeuren op beide harde schijven ?
Mijn dank reeds nu,
Johan