Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mogelijke trojan/virus, pc niet meer toegankelijk.

Pagina: 1
Acties:

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb wat verkeerds geinstaleerd/aangeclicked waardoor mijn PC niet meer normaal in Windows XP kan komen. Hij start gewoon op maar zodra hij op het bureablad komt en programma's zoals Spysweeper opstarten krijg ik opdrachtpromt ervoor en sluit de pc weer af. In opdrachtpromt staat iets van:

c:\document en setting\user\blabla -s -c

Kan het niet helemaal bekijken aangezien het zo snel gaat overgens zijn er heel snel heel veel van dat soort regels in opdrachtpromt.

In veilige modus heb ik al scans gedaan van oa Spybot, Nod32 en Dr.Web; alle programma's hebben niks gevonden. Veilige modus dus het trouwens wel normaal. Wie weet wat ik nog kan doen?

Bij voorbaat dank,

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 17:42
Heb je iets in de map "Opstarten"? Ook handig is het kijken in het register welke progs automatisch opgestart worden en via computerbeheer welke service geladen worden

Verwijderd

zie je niets vreemd als je in veilige modus msconfig opent?

• Metalbuster
Nee ik zie niks in "msconfig" bij opstarten dus daardoor moet dat ding die voor dit probleem zorgt opstarten na het starten van het systeem zeg maar.
Ook handig is het kijken in het register welke progs automatisch opgestart worden en via computerbeheer welke service geladen worden
Wat bodoel je daar precies mee?

In opdrachtprompt wat hij opent in windows staat trouwens:
c:/documents en setting/user/leon shutdown -s -t 2
Tenminste dat is wat ik er van kan maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Metalbuster op 29-12-2007 19:21 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat commando zal dus je PC binnen 2 seconden afsluiten. Probeer in veilige modus eens in de opstarten map te kijken en daar alles uit te verwijderen.

Wat staat er trouwens in je msconfig ? Ik kan niet geloven dat er "niks" instaat...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Anders even proberen met tooltjes zoals HijackThis en/of StartupList. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Petervanakelyen
Je kan ook Autoruns van SysInternals gebruiken.

• Metalbuster
Probleem is opgelost, een scan van Spyware Doctor in veilige modus heeft alle trojans verwijderd.
Kan dus een slotje op. Toch bedankt voor de mensen die mij geprobeerd hebben te helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Metalbuster op 31-12-2007 12:51 ]

• Petervanakelyen
Metalbuster schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:51:
Probleem is opgelost, een scan van Spyware Doctor in veilige modus heeft alle trojans verwijderd.
Kan dus een slotje op. Toch bedankt voor de mensen die mij geprobeerd hebben te helpen.
offtopic: heb ondertussen geleerd dat er op GoT geen slotje op een topic komt wanneer het probleem is opgelost...

Pagina: 1