Nieuwe monitor 24" (Full HD)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.453 views sinds 30-01-2008

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe monitor. Momenteel heb ik een 17", maar zo'n grote ziet er wel gaaf uit :P Dus ben ik gaan kijken. een 22" lijkt me wel boeiend, maar als ik dan toch bezig ben wil ik toch graag een hoge resolutie. Oftwel een stapje hoger dan 22". Alleen is het toch een moeilijke keuze.

Zo is er de keuze tussen de paneelsoorten. Ik ben een gamer, kijk films, en stel niet al te hoge eisen aan mijn beeld. Ik zie dat TN-panelen het goedkoopst zijn, maar dat daar toch wat dingen mis mee zijn, zoals de kijkhoek? Over het algemeen zit ik niet erg ver van het scherm af, maar ik kan wel wat plaats maken waardoor ik er ongeveer 30 cm vanaf zit, verder wel recht ervoor. Het schijnt dat je dan niet veel last hebt van een slechte kijkhoek. Ook zag ik IPS panelen die ook nog wel binnen mijn budget vallen, de rest (MVA enzo) zijn al gauw een stuk duurder.

Ik weet in ieder geval eigenlijk al dat ik die HP monitoren niet wil, dat glossy vind ik maar niets. Samsungs daartegen vind ik wel slick :P Maarja, alles is eigenlijk verder ook goed. Mijn oog is dus ook al gevallen op de Samsung 245B (T is me wat duur) en de LG L245WP-BN (zitten aardig wat aansluitingen op zo te zien, verder weet ik niet wat er goed/slecht aan is).
Mijn oog is daarnaast net ook gevallen op een nieuwe monitor op de site van LG, de LG L246WH. Ik denk dat deze meekomt in de nieuwe serie 20"+22" modellen (207WT en 227WT). Ziet er ook wel goed uit, maar is volgens mij nog niet verkrijgbaar. S-IPS paneel. Het enige probleem is dat er geen DVI op zit, alleen D-Sub... dat is niet echt goed nieuws of wel?

Als het even kan wil ik graag mijn Xbox 360 Premium erop aansluiten, zodat ik deze ook in Full-HD kan spelen, alleen schijnt dat met VGA (het enige alternatief voor een niet-X360 Elite) maar tot 720p gaat... Dit is echter geen vereiste, maar ik weet ook niet wat voor aansluitingen er daarvoor nodig zijn. Het is een Premium, dus er zit geen HDMI op (is daar geen conversiekabel voor?).

Mijn budget is ongeveer 550~600 euro. Ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zinu op 30-12-2007 23:26 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor hoge resoluties ben je gebonden aan DVI/HDMI. Al kan D-SUB/Component wellicht hoger, bij hogere resoluties ben je meer gebaat bij een digitaal signaal.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19

Format-C

Tracing Rays

\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Neem die eens door. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 30-12-2007 23:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 12:27

jasjenl

Liab A Tymo

Dat topic is wel redelijk oud en achterhaald inmiddels...

Ik zou toch even kijken naar een Dell 24 inch. Qua adviesprijs weliswaar boven je budget, maar als je het topic over de Dell schermen doorneemt, zul je zien dat zo'n scherm wel voor een prijs die misschien haalbaar voor je is te koop is.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19

Format-C

Tracing Rays

jasjenl schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:35:
[...]
Staat wel wat nuttige info in toch? :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:26:
Voor hoge resoluties ben je gebonden aan DVI/HDMI. Al kan D-SUB/Component wellicht hoger, bij hogere resoluties ben je meer gebaat bij een digitaal signaal.
Best dom van LG dus, een Full HD monitor leveren zonder DVI (HDMI is niet echt iets voor PC's...)?
jasjenl schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:35:
[...]

Ik zou toch even kijken naar een Dell 24 inch. Qua adviesprijs weliswaar boven je budget, maar als je het topic over de Dell schermen doorneemt, zul je zien dat zo'n scherm wel voor een prijs die misschien haalbaar voor je is te koop is.
Maar Dell schermen kun je alleen bij Dell zelf krijgen hè?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zinu schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:36:
Best dom van LG dus, een Full HD monitor leveren zonder DVI (HDMI is niet echt iets voor PC's...)?
Is om kosten te besparen. Het kan wel, hoge resolutie via dsub (ik heb het eerst ook gehad op mijn Dell 24 inch, toen ik nog geen pc had met dvi), maar ideaal is het zeker niet.
Maar Dell schermen kun je alleen bij Dell zelf krijgen hè?
Nee, zoals je in dat Dell topic zou kunnen lezen worden ze ook via ebay of via Qsix verkocht.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
En die andere twee monitoren die ik noemde en diens vragen?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:50
de HP W2408h is mischien wel een hele goede optie, daar hoor je meer positiefs over als de samsung BW versies.

Deze heeft ook HDMI

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Zinu schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:23:
Ik weet in ieder geval eigenlijk al dat ik die HP monitoren niet wil, dat glossy vind ik maar niets. Samsungs daartegen vind ik wel slick :P
Beter lezen aub. Het is altijd een optie, maar liever niet, omdat ik het design maar niets vind.

[ Voor 13% gewijzigd door Zinu op 31-12-2007 00:16 ]

Verwijderd

Ik zou DVI sowieso bovenaan mijn verlanglijst zetten.
Een monitor gebruiken zonder DVI is een doodzonde. Helemaal als je veel geld gaat uitgeven aan een dergelijk formaat.

Ik heb zelf de 245b van samsung en ben er uitermate tevreden mee.
Je mist ten opzichte van andere modellen misschien een paar ingangen maar voor mij is een DVI en VGA ingang voldoende (HDMI en Component etc heb ik wel op mijn 42" plasma zitten :P)

De xbox 360 kan je inderdaad aansluiten op je monitor middels VGA.
Volgens mij kan je dan echt wel hoger dan 720p (je werkt ook niet met HD maar VGA resoluties)
Ik kan je geen duidelijkheid geven over welke resoluties maar dat weet google wel.
Hij kan in ieder geval wel hoger en geeft een heel strak beeld (Ik heb geen 360 maar wel zo'n kabel waar zo af en toe een 360 op aangesloten word ;))

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Volgens de Xbox-site kan ie maar tot 720p dus. Klik.
  • Video-uitvoerinstellingen van 480p of 720p

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:17

Meller

Much to learn, you still have

Zit hier zelf tegen een 24 IIyama aan te kijken.

Full HD is echt top en helemaal niet shiny. Verder heeft het een hdmi input dus perfect voor andere consoles. Mooie van dat alles, hij is nog goedkoop vergelijken met jouw modellen.

check de pricewatch

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zinu schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:53:
Volgens de Xbox-site kan ie maar tot 720p dus. Klik.

[...]
Even wat googlen hier en daar leert dat je inmiddels wel 1080p via vga op een 360 kan doen.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ja, anders kun je nog upscalen schijnbaar.

Heb nog even zitten kijken naar de LG L245WP. GoT topic.

Zit een leuk MVA paneel op (goed spul toch?), en de reactietijd is zelfs vele malen beter dan Samsung's geprezen 2ms op de 226BW. Daarnaast zit er dus alleen D-Sub en HDMI op, maar in de doos zit een HDMI --> DVI converter op. Geeft dit veel beeldverlies of valt zoiets erg mee?

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Geen beeldverlies volgens mij. 't signaal is digitaal dus zou niks uit moeten maken.

Hoe kom je er trouwens bij dat de LG L246WH een S-IPS paneel heeft? Ik dacht dat ie een TN had, maar kan er niet veel over vinden.
Ik ben zelf van plan een LG L245WP te kopen, maar als die LG L246WH een S-IPS paneel heeft neem ik die wel =)

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Nee, dat is gewoon verkeerde info in de factsheet zo te zien. Eigenlijk wel stom. Het is gewoon TN.

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
LG L245WP heeft wel degelijk een MVA panaal. Dit als bewijs: http://www.lesnumeriques.com/article-240-1815-35.html

Check de video.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Dat weet ik...

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
In welke gevallen is een slechte kijkhoek (bij een TN-paneel) echt hinderlijk? Ik zit namelijk altijd rest voor het scherm, 25~35 cm ervanaf, en ik ben de enige die het gebruikt (er zijn dus niet mensen die altijd mee moeten kijken op mijn scherm ofzo). Ook ben ik een gamer.

Mijn vraag is dus ook: in welke gevallen is de kijkhoek van TN echt hinderlijk? Wat voor situaties moeten zich dan voordoen?

Verwijderd

Op het moment ben ik in het bezit van een acer 24'

De rede dat ik een 24' heb genomen is : Ik weet dat ik spijt zou krijgen indien ik een kleinere versie had genomen. En inderdaad zou hem voor geen geld willen wisselen. 8)7
Liever 1 groot dan twee kleintjes.

**SPAM**

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 31-12-2007 14:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topics op GoT zijn niet kant-en-klare gerechten, het zijn recepten om zelf aan het koken te gaan. Als je afhaalchinees wilt ga je maar naar je lokale Mediamarkt ofzo...

Ook in een oud topic staan zaken waar je op kunt/moet letten bij aanschaf. Verder is dit gewoon een "Wat moet ik kopen?" topic en die willen we op GoT niet.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 31-12-2007 14:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.