Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Toch maar even lezenTwazerty schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:10:
Heb effe geen tijd om de bovenstaande post te lezen. Waren het allemaal Maxtors die sneuvelden?
Making an ass of myself since the 70's
Mweh. Ik ga 'm morgen RMA doen als ik de bon weer vinden kan. Ik ga niet elk merk testen en / of proberen. Ik zou bijna weer over willen gaan op betrouwbare tapestreamers die je voor een paar jaar in de kast leggen kan. Of een NAS in een ubergekoelde behuizing met een peperdure PSU oid. Zal je nog zien dat schijven het begeven 
Schijven uit 1999 met een omvang van gemiddeld 5 tot 15GB blijven miracileus nog steeds draaien, waarvan er ook 1 in m'n server die probleemloos werkt.

Schijven uit 1999 met een omvang van gemiddeld 5 tot 15GB blijven miracileus nog steeds draaien, waarvan er ook 1 in m'n server die probleemloos werkt.
jij moet wel echt pech hebben met je schijven. Weet je zeker dat het niet aan je systeem zelf ligt?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Verwijderd
Ik heb ook diverse harde schijven gehad maar geen 1 is doodgegaan? In deze kast die ik nu hebt zit er een 80mm fan aan de voorkant direct tegen 3 HDD te blazen en de luchtstroom gaat op deze manier naar achteren en daar blaast een 120mm fan de warme lucht uit de kast.
Heb jij ook zoiets? Zo nee, overweeg het eens als die mogelijkheid tenminste aanwezig is in je kast? Zo ja, hoeveel toeren maken ze dan? Zijn ze nog wel schoon?
Heb jij ook zoiets? Zo nee, overweeg het eens als die mogelijkheid tenminste aanwezig is in je kast? Zo ja, hoeveel toeren maken ze dan? Zijn ze nog wel schoon?
Zelfde mamaplank? Zelfde voeding? Misschien daar eens naar zoeken!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Quantum GrootPoot!!!!
Geweldig die dingen!!!
Zie er nog vaak een langs komen, en altijd werken!
Verder ben ik niet te spreken over Maxtor.... te vaak een dooie gehad.
Seagate is een stuk beter (metname de 40gb 7200 en 60gb 5400, doen het na 6 a 7 jr nog steeds prima)
Heb wel een aantal 160gb sata seagates moeten RMAen na een maand of 5/6...
Hitatchi hoef ik niet ivm warmte en lawaai..
Samsung is snel, stil en redelijk koel.
Heb er een aantal en die doen het super!
Het is moeilijk te zeggen wat de beste schijven zijn en uit welk jaar ze komen...
Geweldig die dingen!!!
Verder ben ik niet te spreken over Maxtor.... te vaak een dooie gehad.
Seagate is een stuk beter (metname de 40gb 7200 en 60gb 5400, doen het na 6 a 7 jr nog steeds prima)
Heb wel een aantal 160gb sata seagates moeten RMAen na een maand of 5/6...
Hitatchi hoef ik niet ivm warmte en lawaai..
Samsung is snel, stil en redelijk koel.
Heb er een aantal en die doen het super!
Het is moeilijk te zeggen wat de beste schijven zijn en uit welk jaar ze komen...
Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)
Gigabyte M55S Rev 2.0 (Nforce 550). Schijven zijn allemaal S-ata 2. Ik heb een jaar geleden met een S754 gebaseerd systeem gedraaid (Nforce 3 250) waarvan een mixed Ide/S-ata + Qtec & een X800XT PE. Dat heeft lang genoeg gedraaid, en daarvan was 1 schijf uitgevallen. Later op datzelfde systeem ook nog een Raid-0 van 2x160GB Maxtor gedraaid, en daarvan was wederom 1 schijf uitgevallen.Twazerty schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:45:
jij moet wel echt pech hebben met je schijven. Weet je zeker dat het niet aan je systeem zelf ligt?
Toen ik m'n PC vernieuwen wou had ik extra de kijk op kwaliteitscomponenten, Antec PSU met een rendement van 80% & 380Watts vermogen. Ik draai er een X2 3800+ @ 2.7GHz naast, + 4 HDD's, een X3850 MSI Oc edition, en de gebruikelijke DVD-Ram / DVD-Rom stations, en een idle floppy drive
Het is niet alleen bij mij, [HDD]HD voor Camera-opslag , mijn ouders hadden er ook last van. Het is vervelend om uitval tegenwoordig te hebben. En dat is jammer. De schijven van vroeger waren een stuk robuuster dan die van tegenwoordig.
Quintus slaat hier de spijker op z'n kop. Je denkt beslist niet te simpel. Oude mensen zijn ook niet veel gezonder als kleine kinderen, maar als een klein kind stomtoevallig alle gendefecten voor kanker in de eerste 10 jaar ontwikkeld, dan wordt het geen 80.Quintus schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:39:
[...]
Nee de oude zijn niet kapot te krijgen om dat de slechte exemplaren daarvan jaren terug al zijn uitgevallen. Dat is bij de nieuwe schijven nog niet het geval. Daarom vallen er ook meer nieuwe dan oude schijven uit.of denk ik nu te simpel?
Precies. Jammer dat je data verloren is gegaan. Maar het was natuurlijk niet slim om van je belangrijke/dierbare data geen backup te maken. Ook schijven van 3 maand gaan kapot, al koop je het beste merk.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:08:
[..]
Daarom is het maar beter het belangrijke altijd te backuppen, want het zou je zomaar gebeuren zonder enige aanleiding dat je schijf chrasht met alle gevolgen vandien.
Alle mensen die nu gereageerd hebben met "bla bla bla, bij mij zijn ook x nieuwe schijven kapot gegaan in de afgelopen x maanden". Domme pech, net als het kind van 10. De kans is er altijd. En tja, de mensen met HD's waar alles goed mee gaat die reageren hier niet zo veel.
Het lijkt me vrij duidelijk dat de veronderstellingen uit de startpost hier nog absoluut niet bewezen zijn. Als mensen echter grondige onderzoeken gaan posten dan ben ik zéér benieuwd en wordt dit topic toch nog een interresant nuttig topic ipv het jammer-topic dat het nu is. (wat overigens ook wel z'n charmes heeft
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
Ik kom zeker uit een parallel universum want de quantum bigfoot vind ik na de "deathstar"serie van Ibm de slechtste serie schijven die ik heb meegemaakt.Op de uni vielen die krengen echt bij bosjes uit.Bladerider schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:18:
Quantum GrootPoot!!!!![]()
Geweldig die dingen!!!
Nee, daar heb ik zeker geen goede herinneringen aan.Maar zo zie je maar hoe dat zelfs per persoon kan verschillen
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour