[HDD]HD voor Camera-opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stiefpa heeft ondertussen z'n 2de IDE HDD versleten die operationeel was in z'n camera-systeem. Het apparaat heeft 4 camera's die non-stop beelden opslaan op de HDD (250GB) en zo een retentie aanhouden van ongeveer een week met beeldmateriaal. Dit is ondertussen de 2de schijf met minder dan een jaar tijd die de geest geeft in dat apparaat. Mijn vermoeden is is dat de schijven niet voor 24/7 gebruik bedoeld zijn.

De schijf zit in een case waarin 2 fannetjes zitten om dat ding op temperatuur te houden, de schijf is echt ook 24/7 bezig ook (met opslaan). Na ongeveer elk halfjaar kapt de schijf ermee en kan deze weer RMA.

Aangezien het hier om 2 merken ging zoals Seagate & Maxtor vraag ik me toch af wat een betrouwbare schijf zou zijn voor dit soort gebruik. SCSI of S-ata is geen oplossing, aangezien dat ding alleen met IDE werkt.

Heeft iemand tips ? De schijf hoeft niet bijzonder snel te zijn, wel moet er een zo groot mogelijke opslagcapaciteit op zitten (minimaal 250GB / goed voor een week) en belangrijkste van allemaal hij moet het ook uithouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan moet je op zoek naar 'n zogenaamde Heavy Duty HDD :)
Die worden gebruikt in vliegtuigen/ fabrieken en zijn gemaakt om 24/7 te draaien!
Ik ken ze momenteel alleen in (high-end) laptops dus of ze er ook in 3,5" zijn weet ik niet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Tja ik denk niet dat je kan zeggen van die is goed en die niet. De hardware blijft gevoelig.
Ik heb nu al paar verschillende hdd's gehad sommige waren idd binnen weken/maanden kapot maar heb er ook stuk of 8 die nu al 4 jaar bijna 14 uur p/d draaien.

Als ik dan toch een advies moet geven zou ik eens kijken naar een samsung of WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:32:
Heavy Duty HDD :)
Die worden gebruikt in vliegtuigen/ fabrieken en zijn gemaakt om 24/7 te draaien!
Ik ken ze momenteel alleen in (high-end) laptops dus of ze er ook in 3,5" zijn weet ik niet
Ja, ik ben benieuwd waar je zulke dingen kan aanschaffen. Ik kan wel switchen naar een ander merk maar het is moeilijk te vertellen of deze het ook langer uit zal houden dan een half jaar. En om nu elk half jaar een schijf te moeten vervangen :+

Ik heb ook nog wel een Maxtor uit 1999 met 20GB aan opslagcapaciteit maar dat kreng is niet stuk te krijgen. De retentie van 20GB is minder dan een dag, dus dat is niet echt een oplossing ook :P

Ik zal eens rondbladeren op de PW ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een set SCSI disks niets voor je? Die dingen zijn er op gebouwd om lang mee te gaan en continu te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geschreven in de startpost, er kunnen geen SCSI disks in. Er kan alleen 1 schijf in via een removable bracket. Ik zou wellicht dat ding nog kunnen configureren over de manier waarop het opslaat wat minder load op de schijf brengen (dus bijv een seconde langer niet opnemen) maar daar los ik het probleem niet echt mee op. Heavy duty IDE HDD schijf, lijkt me dan ook een oplossing. Maar ik heb er nooit van gehoord :P En waar zijn die te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee of ze nog bestaan sinds Seagate de boel heeft overgenomen, maar Maxtor had voorheen de MaxLine serie. Dat waren disken speciaal voor gebruik in servers en dergelijke, dus 24/7 aan en in gebruik. En die waren er altijd ook gewoon in PATA variant.

Edit: Zo te zien heeft Seagate geen vergelijkbaar product. Alle enterprise producten zijn Sata, SCSI of SAS of iets dergelijks. En onder de Maxtor naam wordt zo te zien alleen nog extern spul geleverd.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 25-02-2008 18:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:51:
Dat heb ik geschreven in de startpost, er kunnen geen SCSI disks in.
Dan duw je er een SCSI controller in, of evt S-ATA controller, dat zal wat goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD?
Of anders iets als de NL35 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SSD van 250GB..
Ten eerste bestaan die niet, ten tweede zou je daar 10.000,- voor moeten betalen :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:57:
[...]

Dan duw je er een SCSI controller in, of evt S-ATA controller, dat zal wat goedkoper zijn.
Ik zie de meerwaarde er niet van in. De vraag blijft ook of er voldoende ruimte zal zijn in de bracket, aangezien exact dezelfde hier echt geen ruimte heeft voor een extra ding van 2CM diep.

Ik heb de webshop even gemaild over waar die vandaan komt, of er eventueel ook nog Maxline's zoals orion al aangaf, te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:59:
[...]

Ik zie de meerwaarde er niet van in. De vraag blijft ook of er voldoende ruimte zal zijn in de bracket, aangezien exact dezelfde hier echt geen ruimte heeft voor een extra ding van 2CM diep.
Een SCSI disk is net zo groot als een IDE 3.5" disk hoor. De tijd dat we nog met 5.25" disks werkten is al een tijdje geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even voor de duidelijkheid, het is dus geen PC waar je gewoon een controller bij kan prikken, maar een of ander dedicated apparaat?

Maxline zal lastig worden denk ik (zie edit). Maar kijk eens bij andere merken rond of ze niet nog een PATA enterprise/server lijn hebben?

En anders zou ik gewoon 1 of 2 disken op voorraad leggen en een of andere backup oplossing fixen. Zodat het bij een crash een kwestie is van nieuwe disk er in, backup terug en de kapotte disk RMA.

Of het moet zijn dat je die interne disk in z'n geheel kan omzeilen en de videodata kunt weg schrijven naar een of ander USB/FireWire/LAN storage apparaat met twee disken in RAID 1 ofzo. Dan is dat misschien ook nog een optie.

[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 25-02-2008 19:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:59:
SSD van 250GB..
Ten eerste bestaan die niet, ten tweede zou je daar 10.000,- voor moeten betalen :+
SSD van 16GB/32GB, wat voldoende moet zijn voor 1 dag. Verder een hd 1X elke 24u laten opspinnen en de 16/32 gig even laten overzetten waarna de hd weer uitkan voor de komende 24u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:01:
Even voor de duidelijkheid, het is dus geen PC waar je gewoon een controller bij kan prikken, maar een of ander dedicated apparaat?
Ja. Daarop zitten 4 camera's met IR en dergelijk op aangesloten. Dit apparaat geeft output op een kleine TV over wat er geregistreerd wordt. Een removable HDD zorgt ervoor dat alles opgeslagen wordt tot op een week (250GB HDD). Die interface is IDE en staat ook werkelijk 24/7 te pruttelen. Nu zie je maar weer dat 2 schijven van 2 merken het binnen een half jaar begeven, en dat het binnen een bedrijf operationeel staat niet zo vaak gebeuren mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
waren die western digital caviar RE (raid edition) ook niet beter qua levensduur of is het gewoon een nonsense term net als al die sli vista ready meuk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:01:
SSD van 16GB/32GB, wat voldoende moet zijn voor 1 dag. Verder een hd 1X elke 24u laten opspinnen en de 16/32 gig even laten overzetten waarna de hd weer uitkan voor de komende 24u.
Tsjaa dan ken ik er nog wel een paar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Tsjaa dan ken ik er nog wel een paar 8)7
Ja... Externe kabel naar buiten naar een Raid-5 opstelling....

Gewoon een Single-schijf IDE oplossing dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Zie net op marktplaats trouwens nog een leuke 300 gig maxline staan. Imho wel ietsje prijzig nog, maar misschien valt er wat met de verkoper te regelen. :)
De schijven verschillen niet eens zoveel met gewone desktop schijfjes, maar ze schijnen toch wel wat robuuster te zijn gebouwd en dus langer mee te gaan.

Ik zou daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Is het bijv die Maxline III series van maxtor? Dan is de keus snel gemaakt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 03:48:
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Is het bijv die Maxline III series van maxtor? Dan is de keus snel gemaakt natuurlijk :P
:+ (ja dus)

We vragen hier in Nederland toch echt teveel vaak voor onze 2ehands meuk...

edit: Uit verveling even opgezocht, en:
De MaXLine-serie wordt samengesteld door de "lucky good drives" te selecteren uit de productielijnen van de desktop DiamondMax series. De selectie vindt plaats op basis van factoren zoals de balancering van de platters, de 'vlieghoogte' van de koppen en de stijfheid van de platters. Exemplaren die op deze punten goed scoren kunnen een vijftien keer zo hoge MTTF hebben als de gemiddelde schijf op de productielijn. Bij een vertwaalfvoudigde workload, zoals het geval is bij nearline storage toepassingen, kan de MTTF verdubbeld worden naar 1 miljoen uur.
bron: http://tweakers.net/reviews/362/3

[ Voor 42% gewijzigd door warcow op 26-02-2008 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik denk toch dat je naar iets van flashgeheugen op zoek moet. Iets met bewegende delen is misschien toch iets te gevoelig voor een camera.

Is er geen mogelijkheid om de data via wifi / umts te streamen naar een server die het opslaat?

SSD disks van die grote bestaan (nog) niet, maar kun je misschien iets met een CF kaartje o.i.d.? Die zijn er tot 32Gb (pricewatch: Transcend 32GB TS32GCF133). Als je er een paar bij elkaar zet (zijn een stuk kleiner dan drives) kun je genoeg opslagcapaciteit maken.

Wat voor interface heb je in die camera hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rainmaker op 26-02-2008 09:33 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:59:
SSD van 250GB..
SSD = flash = beperkte aantal schrijfcycles. Lijkt me een goed plan ja :+
Ipv elk jaar nu elke maand een nieuwe schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens... Een SSD-oplossing is leuk, maar het gaat wel om continue geschrijf. En met SSD is dat op langere duur beperkt.

Een maxline 3 lijkt dus een goede oplossing te zijn. Er zijn maar een beperkt aantal webshops wat deze nog levert. Ik denk dat het meest logisch is als de schijf RMA gaat en wellicht ingeruild kan worden eventueel met bijbetaling voor een Maxline III serie. Scheelt kosten & is nog een handige oplossing ook.

en dan nog.. moeten een hoop mensen in deze thread eens lezen.. ik heb 3x gepost dat het ding een IDE-interface heeft 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet. Het aantal GB maakt op een bepaald punt wel degelijk uit, 250GB is bijv voor een week retentie. Dus alles met een week lang kan worden teruggehaald met video/audio. Stop je daar een stuk minder GB in is dat ineens ook een stuk minder :+

De vraag blijft of er een verloop kan worden geplaatst, als ik m'n eigen 5.25inch bracket onderzoek is daar een klein beetje ruimte in over. Die andere bracket zitten 2 fans geplaatst, en zit dus potdicht met een schijf erin.

Ik denk niet dat een HDD in een stuk plastic zonder airflow die 24/7 bezig is ten goede komt van de temperatuur. En laat nou net dat de issue zijn waarom schijven vaak willen stukgaan al hangen deze te lang belast in een warme omgeving. Vooral in de zomer krijg je er problemen mee dacht ik zo.

edit:
Waar stond die post van Hlpdsk nou 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik had m'n post verwijderd omdat ik niet dacht dat in een dedicated apparaat ruimte is voor zulke fratsen.

Maarre .. heb je geen foto van het binnenwerk of specs of zo? Mss is het namelijk vrij triviaal wel mogelijk om de storage buiten het apparaat te doen. En dan heb je natuurlijk legio mogelijkheden.

Dan kun je de schijven ook koel houden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3i7aJsAhUFoxxviekrASwQPH/thumb.jpg

Soort-gelijk apparaat dus... Ontbreekt de USB aansluiting en die removable bracket zit er ook in.

Daarin een IDE connector en 2 fannetjes. Er zit dus beperkt ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04

_Apache_

For life.

Hmm, dat was dus niet duidelijk nee.

Is een RAID oplossing niets voor jou? Dat het werk over verschillende - heavy duty - disks word weggeschreven? Zo is de load per hdd wat minder.

Dan vraag me bijvoorbeeld af of het allemaal wel goed geaard is, daar kunnen HDD"s ook slecht tegen.

Raid 5 (pci controller) met 4x 320Gb ofzo?! (dan word de tijd die nodig is om de hele schijf vol te schrijven langer en dus minder rewrites.)

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 26-02-2008 09:52 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bv. niet mogelijk om een IDE-2-SATA plug, of zelfs een IDE-2-USB2 plug aan de interne controller te hangen, en dan met een kabel te verbinden met een Drobo of NAS.

Je prikt de plug intern in de mobile rack op de IDE-poort, en laat de schijf dus uit het rack. Ipv daarvan een kabel die er voor uit komt (fans kunnen er ook uit).
_Apache_ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:50:
Is een RAID oplossing niets voor jou? Dat het werk over verschillende - heavy duty - disks word weggeschreven? Zo is de load per hdd wat minder.

Dan vraag me bijvoorbeeld af of het allemaal wel goed geaard is, daar kunnen HDD"s ook slecht tegen.

Raid 5 (pci controller) met 4x 320Gb ofzo?! (dan word de tijd die nodig is om de hele schijf vol te schrijven langer en dus minder rewrites.)
Lees het topic eens. Het gaat niet om een PC.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een omslachtige oplossingen hier zeg :P

Het ging me alleen om wat voor een betrouwbare schijf er zou zijn op IDE gebied. De meeste komen met (dure) SSD oplossingen, Raid waar toch geen ruimte voor is (waar leg je die schijven neer?), een Ide>S-ata connector... De oplossing ligt er al. Een maxline 3. Het gaat er niet om of de data nu veilig dubbelopgeslagen is, meer dat de schijf het wat langer uit zou houden dan een half jaar alleen :P

De ruimte in die bracket is heel erg beperkt. In zoverre dat er volgens mij niets meer bij zou passen, niet eens een centimeter meer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LlUDW56MBqShkIoSLAflfzcW/full.jpg

Dit is dus m'n eigen bracket met een random 3.5inch schijf erin. Bij die zwarte balk bovenin zitten namelijk 2 fannetjes voorop, die lucht erin blazen. Ik heb het precies zo geillustreerd als dat je het ziet. Nauwelijks ruimte meer voor *iets* over dus.

Ik ga dus kijken naar een Maxline III. Er hoeft absoluut geen peperdure SSD of Raid oplossing te komen, wellicht kan ik deze verotte schijf RMA'en en verruilen met een bijbetaling voor een Maxline III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kick.

En ja hoor, wederom heeft de nieuwe schijf het alweer begeven :P Doet niets meer dan getik. Waar ik achter kwam is dat het apparaat 2 schijven aankan. 1x Intern en 1x Extern. Mijn eerste insteek was om ipv een traditionele 3.5Inch schijf te gebruiken een 2.5Inch aangezien ik er nog eentje van 80GB liggen heb. Is goed voor bijna 4 dagen retentie. De schijf is kleiner, draait minder rondjes per minuut, iets zuiniger en vooral koeler. Als tijdelijke oplossing heb ik maar een 40GB maxtor geplaatst. Die zal het ongetwijfeld ook niet lang uithouden.

Iemand nog een idee met gebruik van desktopschijven of notebook-schijven? Het liefst zo goedkoop mogelijk. De notebook schijf wou ik via een IDE naar notebook converter aansluiten, en daarmee bespaar ik automatisch ruimte in zo'n casing. Het probleem is is dat er verder geen opties op het apparaat zitten om bijv de cachegrootte in te stellen, hij schrijft dus elke seconde domweg naar de HDD. 24/7 is dus funest voor zo'n schijf op langere termijn. Schijf gaat ondertussen RMA, die komt wel in een workstation. Ik zou bijv een extra koeler om de schijf (heatsink) kunnen plaatsen, zodat de schijf koeler draait dan usual. De fan(s) in de bay zijn al gestripped naar 7V omdat het al een herrie maakt @ 12v. Aangezien het apparaat nu enigzins goed opgeborgen in een gesloten ruimte staat zou dat nu niet meer uitmaken, een partij kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Zet er een WD AV in... die zijn voor dit soort toepassingen gemaakt...

Zie o.a. hier:

http://geizhals.at/a306859.html

In Duitsland in ieder geval volop te krijgen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ziet er redelijk goed uit ja. Inclusief 3 jaar garantie en redelijk betaalbaar ook.
Ik zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Ik weet niet zeker maar de AV zegt dat deze hd goed en snel achter elkaar kan opnemen van videobeelden(zonder de head te calibreren), en niet dat hij dit jaren achter elkar kan doen.

De temperatuur goed kontroleren en goed koelen. En de hd indien nieuw, snelformateren doen en met hd tune oppervlakte kontrolle doen, indien er 1 fout op staat, omwisselen voor een nieuwe.

Indien je nu een 1000Gb koopt en deze helemaal vol laat lopen, dan heb je 4 weken tot hij vol is en hij gaat 4x langer mee.

[ Voor 48% gewijzigd door jan99999 op 24-08-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar 4 weken aan opslagcapaciteit hebben is meer dan overkill. Ervanuitgaand dat er iets gebeurd is en de beelden gecontroleerd kunnen worden zou 3 tot 5 dagen al meer dan genoeg zijn. 1 Terabyte is echt overkill, als je het mij vraagt. Dat is bijna 2 weken? En dan ben je ook nog eens x dagen bezig aan het terugvinden van bijv een gebeurtenis als je het mij vraagt.

200GB is opzich meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Maar die 1 terr schijven worden waarschijnlijk minder zwaar belast en gaan dus langer mee. (iets wat de persoon boven je ook zegt)

Ben je trouwens nooit meer achter die maxlines aangegaan? (laptop schijven lijken mij niet erg relaxed, die gaan over het algemeen niet langer mee dan desktop varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het moet wel iets met koeling te maken hebben, want op mijn werk heb ik eens een systeem in elkaar moeten klussen dat 2 jaar lang 24/7 beelden heeft opgenomen op een metrostation. Dat was geen enkel probleem. Ik weet alleen niet meer wat voor schijf we daarvoor gebruikten. Ik weet alleen nog dat het op zich niets exotisch was; gewoon een 3,5" schijf.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:06:
Maar die 1 terr schijven worden waarschijnlijk minder zwaar belast
Waar baseer je dat op ? Omdat die schijf een grotere cache zou hebben? Dat apparaat heeft gewoon niet meer cache dus schrijft alles domweg naar de HDD. Soort dos-modus (16-bit zonder diskcaching). Voer maar eens een XP installatie uit in Dos zonder Diskcaching. Krijg je het soortgelijke effect (heel veel I/O en heel weinig gegevensoverdracht). Je zou dan bijna het apparaat de schuld geven voor het niet hebben van disk-caching en dergelijk. Openschroeven om te kijken is geen idee, wel een keer de settings nalopen maar dat acht ik maar klein.

Had nog niets gedaan met die High-duty's van maxtor. M'n stiefpa kennende moet het gewoon draaien en goedkoop ook. Een notebook HDD is klein, draait niet veel toeren en kan ik beter koelen dan een 3.5inch schijf, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom mail je de fabrikant van dat camerading niet eens? Zij maken immers een apparaat waarin eigenlijk alleen consumentenschijven kunnen (voor heavy duty heb je immers scsi). Misschien kunnen zij je vertellen wat voor harde schijf er in het apparaat moet. Neem aan dat ze hun eigen apparatuur immers zelf ook wel gebruiken / testen en op deze manier vreet dat ding hd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mr_Atheist schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:20:
Zet er een WD AV in... die zijn voor dit soort toepassingen gemaakt...

Zie o.a. hier:

http://geizhals.at/a306859.html

In Duitsland in ieder geval volop te krijgen.
Staan ook in de PW: klik.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:13:
[...]
Staan ook in de PW: klik.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
Die kan ik je niet geven
Serial ATA harde schijven » Prijzen
:+ En nee er is geen ruimte voor een S-ata naar IDE converter ofzo. Ik moet die fabrikant nog steeds bellen ja. Wellicht doet de voeding ook teniet in dat apparaat. Ik heb echt geen Idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Western Digital RE3 320gb

Is helaas wel SATA maar ik weet niet of er een mogelijkheid is voor een simpel sata controllertje? De schijf is gecertificeert voor 24/7 gebruik door Western Digital..

Als die videobeelden echt belangrijk zijn, zie ik niet in waarom je dan niet voor een paar tientjes een heel simpel moederbordje koopt met een zuinige Athlon LE-16xx ofzo erop. Scheelt je een hoop rompslomp, hoef je niet constant IDE schijven te vervangen en heb je een redelijk future proof systeempje waarop je later ook grotere sata schijven (ssd? :+ ) op aan kan sluiten. Ik heb geen glazen bol, maar een systeempje met alleen IDE lijkt me ook niet al te zuinig, dus je bespaart ook nog eens op stroomkosten..

[ Voor 40% gewijzigd door Wackoz op 26-08-2008 11:23 . Reden: was de laatste pagina vergeten :X ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Welk camera systeem is het ?

Misschien dat het systeem niet zo efficient omgaat met de disk of dat de voeding in het apparaat niet helemaal jovel is.

Daarnaast, zijn er meer klachten met google te vinden of ben je de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ARdiLraDDoM9cS7tu2WjjQYF/full.jpg

Dat apparaat in het midden dus. Ja, die beelden zijn belangrijk. Bewijsmateriaal bij bijv inbraak, schade of elk ander voorgeval dat zich plaatsgevonden heeft binnen het bereik van de camera's. Er was namelijk al eens graffiti tegen de garagedeur gekalkt en dat was eigenlijk de reden dat dat hele systeem erbij kwam. Ik weet op het moment weinig van het apparaat. Ik zal de specs eens opzoeken. Tevens ook met een multimeter oid de 12/5V lijn nalopen of deze ook binnen de juiste waardes blijves @ load. Een dedicated systeem, tja, dat zie ik niet als een oplossing omdat je een omgeving van software moet maken waarvan ik geen ervaring mee heb. Dit apparaat is een uitkomst als je je bedenkt dat je 'm alleen aan hoeft te zetten en op 'rec' hoeft te drukken (met kinderslot natuurlijk).
Pagina: 1