Computer blijft piepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 23:44

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik deed vanmorgen men PC aan en kreeg "bieeep......bieeeep" en toen dacht ik al foute boel. Toen heb ik de Bios gereset d.m.v. CMOS batterijtje eruit te halen voor meerdere minuten, hierna was er het precies hetzelfde probleem
Ik heb toen het geheugen verwisseld met 1x 512 MB geheugen maar nog steeds bleef de PC piepen bij het opstarten toen zonder geheugen en nog steeds bleef die piepen :'(
De laatste keer dat de PC aan was heb ik geprobeerd met de MSI live BIOS updater de bios te updaten en toen kreeg ik een error dat was ongeveer "Flash verify error" maar daarna leek de PC perfect te werken.

Ook heb ik zoveel mogelijk hardware losgekoppeld maar ook dit had geen baat en hij bleef piepen.
Oh ja en ik krijg geen beeld op mijn monitor en heb zowel onboard als de gewone videokaart geprobeerd.

Ik heb in het boekje opgezocht wat de piepjes betekenen maar daar stond niks in toen heb ik op internet gevonden dat deze piep word veroorzaakt door een geheugenprobleem

Dit is mijn hardware.
Antec Solution SLK1650B, Zwart
MSI K9VGM-V
Samsung Spinpoint, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
1x 2GB Geheugen
NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2,
Voeding 350 watt Antec smartpower

Ik heb eerder dit jaar een soortgelijk probleem gehad (Klik hier voor dat topic)
En toen heb ik de PC met RMA teruggestuurd.

iemand nog goede ideen?

[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 26-12-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
bump : ((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Krijg je nog beeld? Tot hoe ver kan je komen ( bios, laden van OS etc. )?

Wel moet ik je vertellen dat het piep verhaal een bekend probleem is met de voeding die je in je systeem heeft. De antec smartpower is een gefaalde serie en is nogal onbetrouwbaar zoals hier te zien.

Antec Smartpower 450 2.0 dood (pas op)
Antec voedingen 'hel': Ervaringen en advies gevraagd!

Ik kan je niet garanderen dat het hier aan legt maar het is wel heel goed mogelijk omdat deze voedingen onbetrouwbaar zijn. Heb je toevallig een andere voeding ergens leggen? Dan zou je deze kunnen proberen erin te hangen en dan proberen te booten.

Je zou ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen doornemen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fox op 28-12-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik krijg totaal geen beeld, zowel de uitgang van de videokaart als de onboard kaart en andere monitor geprobeerd. Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar daar zag ik niks in dat mij verder helpt.
Ik ga morgen ochtend een andere voeding proberen.
Bedankt voor je reactie : )

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 29-12-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-04 23:34
Ik heb ook dat probleem gehad. Na het lezen van diverse fora en vragen, van alles uitgezocht en geprobeerd om achter oorzaak te komen, maar uiteindelijk heb ik hem ter reparatie aangeboden en bleek(binnen paar minuten) dat moederbord kapot was. Gelukkig had ik nog wel garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik denk dat er wat goed mis is gegaan met het flashen van je bios... Waarom ging je hem eigenlijk flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 19:28
Dit lijkt toch echt op een gevalletje mislukte flash van het bios. Kun je nog wel booten van een diskette (soms lukt dat nog, ondanks dat je geen beeld hebt)?
Little_captain schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:12:
De laatste keer dat de PC aan was heb ik geprobeerd met de MSI live BIOS updater de bios te updaten en toen kreeg ik een error dat was ongeveer "Flash verify error" maar daarna leek de PC perfect te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Als je je verveelt mag je langskomen in Sneek, ik heb hier zo'n debug kaartje zodat je precies kan zien waar in de bios hij vast loopt. Kan je ook met een andere voeding, en ander geheugen testem (AM2 CPU heb ik niet)
Pagina: 1