Antec voedingen 'hel': Ervaringen en advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174762

Topicstarter
In mei dit jaar heb ik een nieuwe pc samengesteld. Na een RMA geval met de harde schijf leek alles goed te gaan totdat mijn voeding (Antec Smartpower 2.0 500W) opeens eruit klapte... Weer een RMA ingediend en had na een week weer een nieuwe voeding. Volgende probleem: de gloednieuwe voeding maakte een hoog piepend geluid. Met name onder zware load hoorde ik een constante hoge toon. Omdat dit erg storend was heb ik opnieuw een RMA aangevraagd. Na 3 weken heb ik vandaag eindelijk mijn nieuwe voeding ontvangen... en rara: Ook deze voeding maakt hetzelfde piepende geluid. Deze zelfs nog iets erger dan vorige |:(

Ik heb beide keren de voeding in mijn oude pc gezet en ook in deze pc is het piepende geluid aanwezig.

Mijn vragen:
1: Is er een mogelijkheid dat het piepende geluid te wijten valt aan een ander onderdeel? Dus bv. dat mijn voeding piept doordat er iets mis is met mijn moederbord? Het is dan wel het geval dat de voeding als het ware kapotgemaakt wordt door een ander onderdeel omdat hij het geluid ook in een andere pc maakt.

2: Wat denken jullie dat ik nu het beste kan doen? Ik heb eerlijk gezegd het vertrouwen in de Antec Smartpower 2.0 een beetje verloren.
- Ik kan natuurlijk weer een RMA aanvragen en weer een paar weken wachten op een vervangende Smartpower voeding... met de kans dat hij weer piept o.i.d.
- Zelf ben ik van plan om aan de webshop-mensen (sallandautomatisering) te vragen of ik geen andere vervangende voeding kan krijgen, een Enermax o.i.d. Maar hoe groot is de kans dat ze hiermee akkoord gaan? Wordt dit uberhaupt wel eens gedaan door webshops? Ervaringen hiermee?
- Ik kan in het uiterste geval natuurlijk ook zelf een andere voeding kopen. Ik ben al bijna 4 maanden bezig met het (langdurig) werkend krijgen van mijn pc en begin het een beetje zat te worden! Een 100 euro extra om hem nu werkend te krijgen heb ik er eerlijk gezegd wel voor over :/

De gehele pc heeft trouwens altijd perfect gewerkt, op de piepende/defecte voedingen na dan.

Overige specs met name voor vraag 1:
- Abit KN8-SLI
- AMD Athlon x2 4200+
- Connect3d Radeon X1800XT
- 2 Gb (2x1024) Kingston Valueram
- Samsung SP2504C

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor de hulp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 15:11
Dat piepende geluid kan ook uit je modem komen, doet die van mij ook af en toe.

Draai alweer enkele jaartjes met een Antec Smartpower 400 watt, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modem? Mijn modem staat in de meterkast ;)
Ik denk dat je mijn (onboard) LAN bedoeld? Zou inderdaad kunnen, maar bij mij is het wel duidelijk de voeding. Beide voedingen maakte precies hetzelfde geluid in een andere pc... en het lijkt mij sterk dat mijn LAN-Controller/aansluiting de voeding sloopt en ervoor zorgt dat hij gaat piepen.

Ik weet overigens wel dat Antec voedingen normaal gesproken erg goed zijn, misschien heb ik heel veel pech of is deze lichting wat piepgevoelig o.i.d. Of het is toch echt mijn pc die de voeding sloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier piepen komt meestal van een spoel af in de voeding. Net zoals het soms voor komt dat zoon spoel op het moederbord piept.

Dit schijnt op te lossen te zijn door met een lijmpistool wat lijm in de spel te doen zodat het niet meer kan piepen. Maar of dat echt de oplossing is zul je even GoT moeten afzoeken.
Er zijn wel wat topic over als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thescanman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 16:23
geforce5_guy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:19:
Hier piepen komt meestal van een spoel af in de voeding. Net zoals het soms voor komt dat zoon spoel op het moederbord piept.

Dit schijnt op te lossen te zijn door met een lijmpistool wat lijm in de spel te doen zodat het niet meer kan piepen. .
Toch heb ik de vervelende ervaring dat piepende voedingen binnen korte tijd stuk gaan.
Een piepende voeding zou bij mij toch direct retour leverancier gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Thescanman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Toch heb ik de vervelende ervaring dat piepende voedingen binnen korte tijd stuk gaan.
Piepen hoeft niet meteen betekenen dat het kapot gaat. Het is het trillen van de spoel door het energie veld wat er komt. Niks mis mee, is normaal. Je ziet vaker dat ze al vast zitten met een lijm om dit
soort dingen te voorkomen.

Ik weet alleen niet wat voor lijm hiervoor geschilt zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geforce5_guy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:19:

Dit schijnt op te lossen te zijn door met een lijmpistool wat lijm in de spel te doen zodat het niet meer kan piepen. Maar of dat echt de oplossing is zul je even GoT moeten afzoeken.
Er zijn wel wat topic over als ik het goed heb.
Ja ik heb hier inderdaad wel eens iets over gelezen. Ik verlies helaas dan wel de garantie en omdat ik de vorige keer ook gewoon een nieuwe heb gekregen doe ik dat dan liever... Of nog beter: een andere voeding :)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 174762 op 23-08-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

Ik heb dit nu ook met een igreenpower 600 watt van coolermaster , nu al voor de 2e keer , :X heb hem net ingebouwd .

ook als ik ga scrollen of met spellen , 3dmark kan er ook wat van(piepen).

bij m'n zalman 40 heb ik dat niet.

[ Voor 33% gewijzigd door VIPER2001 op 27-08-2006 03:14 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

VIPER2001 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:12:
Ik heb dit nu ook met een igreenpower 600 watt van coolermaster , nu al voor de 2e keer , :X heb hem net ingebouwd .

ook als ik ga scrollen of met spellen , 3dmark kan er ook wat van(piepen).

bij m'n zalman 40 heb ik dat niet.
Hmm, scrollen in Internet Explorer toevallig? (offtopic maarja)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Gewoon even afwachten. In de 400 en 500 watt serie zitten een aantal productie fouten en deze zijn als het goed is bij de volgende revisie eruit. Het is natuurlijk wel heel vervelend. Wij krijgen op onze TD laatste tijd Antecs terug met bosjes... Doorgefikt, piepen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:31:
Gewoon even afwachten. In de 400 en 500 watt serie zitten een aantal productie fouten en deze zijn als het goed is bij de volgende revisie eruit. Het is natuurlijk wel heel vervelend. Wij krijgen op onze TD laatste tijd Antecs terug met bosjes... Doorgefikt, piepen etc...
Aah vandaar :) Dus jij denkt dat ik beter even kan wachten met een RMA totdat er een nieuwe revisie is? Weet jij toevallig wanneer dat is dan?
Ik heb nu nog niet echt zin om hem terug te sturen. Hij doet het voor de rest prima... En dat piepje hoor ik na 5 minuten toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

YellowNeck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:18:
[...]
Hmm, scrollen in Internet Explorer toevallig? (offtopic maarja)
yep, irritant zoiets , zou dat in alle nieuwe voedingen zo zijn ?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156112

ik wou namelijk ook zon antec 500watt smartpower kopen maar is het dan verstandiger om een andere te halen of om te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat als je wacht tot de productiefouten eruit zijn je aan de smartpower serie een hele goede voeding kan hebben. Ik heb zelf gewoon wat pech gehad, maar over het algemeen hoor je over Antec (en ook de smartpower voedingen) niets dan lof...

De afweging wachten op een nieuwe smartpower serie of nu een ander merk/type kopen kun je denk ik zelf het beste maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar heeft iemand enig idee waneer dit zal zijn de nieuwe productie of moet ik daarvoor antec mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Sorry hoor, maar er zijn genoeg andere (naar mijn mening betere) voedingen!

Ik vind dat het echt niet zo is dat je moet wachten totdat Antec eindelijk komt met een batch die geen problemen meer levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Sorry voor de dubbelpost, maar dit kwam ik tegen in een product survey:
(over een NeoHE 430 maar toch: )
De oude voeding was een Antec Smartpower, met kapotte condensator wegens hitteproblemen, met als resultaat een continu hoog piepend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49
Vriend van me heeft ook dezelfde voeding en zonder problemen. Mocht je hem willen inruilen bij een zaak of een nieuwe kopen: ik heb een Tagan U15-530Watt en die bevalt me echt perfect. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

DropjesLover

Dit dus ->

zelfde probleem hierzo gehad. ook RMA aangevraagd en dergelijke, maar dat duurde 2 weken (geen pc -> 8)7 ). na een week met de rma gebeld, bleek dat ze ze idd heel veel terug kregen, veel doorgefikt en piepend. het is een fout in de temperatuurcontoller, waardoor de fans te langzaam draaien en de boel gewoon oververhit raakt. Antec weet er van en er wordt aan gewerkt.

ondertussen heb ik mijn Smartpower ingeruild voor een Antec Neo HE 430, welke het vooralsnog perfect doet (en stiller is)
blacktarantulaX schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:59:
Sorry voor de dubbelpost, maar dit kwam ik tegen in een product survey:
(over een NeoHE 430 maar toch: )

[...]
mijn survey :P

[ Voor 20% gewijzigd door DropjesLover op 29-08-2006 12:31 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaar!!
De fans in alle 3 mijn Smartpower 500W voedingen draaiden eigenlijk altijd zeer traag. Als je je hand erachter houdt voel je nog geen zuchtje wind terwijl hij toch vrij warm aanvoelt. Daarnaast kwam er bij allemaal een beetje een aparte geur vanaf :/

Wordt dus toch weer een RMA :( De vorige keer ben ik hem 3 weken kwijt geweest :o

Wel een beetje slecht dat ik 3 keer zo'n vergalde voeding heb gekregen... Worden die niet teruggehaald ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar julie advies is dus om te gaan kijken voor een nieuwe voeding ipv te wachten voor de nieuwe batch antec smartpower voedingen
ik zat bijvoorbeeld te denk aan de forton blue power 500 watt dat is toch ook een goede want zoveel meer dan 70 wil ik er niet aan kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 11:37
Een radicale oplossing is om een paar extra intakefans in je case te zetten en daarmee een overdruk creeren in je kast. Dan druk je behoorlijk veel lucht via je voeding naar buiten. Dan krijg je echter weer dat geruis van de fans.
Je zou je voeding ook los kunnen koppelen en dan de goeie pinnetjes doorverbinden om te controleren of het echt de voeding is die piept.

Toevallig heb ik ook een antec smartpower 500W maar ik heb nog nooit last gehad van piepen ofzo. Voor mij is het een heerlijk stille voeding. Tijdens het gamen en zware load zet ik de fans aan en heb ik overdruk dan kun je goed voelen hoeveel warmte er uit je voeding komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernie op 29-08-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 11:05
Ik weet niet of mijn kast er ook toehoort, maar ik wilde een nieuwe topic aanmaken waarna ik hier terecht kwam.

Mijn verhaal:

Ik heb sinds een aantal weken last van een constante pieptoon uit me kast. Ik denk dat het me voeding is, aangezien wanneer ik de stekker uit de kast trek hoor ik de piep langzaam minder worden en daarnaast hoor ik de piep ook als de pc uitstaat (met de voedingskabel er nog gewoon in..). Ik heb een Antec Sonata II oftewel met een voeding standaard in deze kast. Ik hoop dat iemand mij van dit irriterende pieptoon af kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Roncom schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:03:
Ik weet niet of mijn kast er ook toehoort, maar ik wilde een nieuwe topic aanmaken waarna ik hier terecht kwam.

Mijn verhaal:

Ik heb sinds een aantal weken last van een constante pieptoon uit me kast. Ik denk dat het me voeding is, aangezien wanneer ik de stekker uit de kast trek hoor ik de piep langzaam minder worden en daarnaast hoor ik de piep ook als de pc uitstaat (met de voedingskabel er nog gewoon in..). Ik heb een Antec Sonata II oftewel met een voeding standaard in deze kast. Ik hoop dat iemand mij van dit irriterende pieptoon af kan helpen!
had ik dus ook, alleen werd ik er na een paar dagen al gek van...
in de sonata II zit de smartpower 450W standaard. het beste wat je kan doen is de voeding er uit slopen (daarvoor moet je ook de cpu koeler er uit halen ivm ruimtegebrek) en RMA sturen, je krijgt dan een andere terug, maar dat kan wel ff duren (in mijn geval 2 weken). misschien kun je net zoals ik tegen een meerprijsje een andere (betere) krijgen.

de smartpowers zijn de budget voedingen van Antec, de Truepowers zijn al veel beter en de Neo HE zijn de toppers.

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 29-08-2006 20:13 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Bedankt voor deze reactie, ik ga morgen direct actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar dus als ik hem bestel dan heb ik de kans dat ik dat ik een rma moet sturen heeft iemand dan nog een idee voor een alternatief voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Wel vreemd dat je, ondanks garantie, wel je verzendkosten heen en terug moet betalen. Helaas woon ik ook niet in de buurt dus wordt dat lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

For what's it worth : Ik heb thuis 2 Antec NEO Power 480 Watt voedingen en beiden maken geen rare geluiden oid :)

En er is keuze zat kwa andere merken : Tagan, Zalman, Enermax, Coolermaster, AOpen, Fortron, enz...

* nero355 stiekem wel een beetje Antec fanboy O-) :X

/EDIT :
DropjesLover schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:31:
de Neo series zijn ook topvoedingen, de smartpowers zijn de el cheapo budget dingen, welke problemen geven...
Anything is better then Q-Tec/Sweex :+

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 01-09-2006 12:35 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

nero355 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:57:
For what's it worth : Ik heb thuis 2 Antec NEO Power 480 Watt voedingen en beiden maken geen rare geluiden oid :)

En er is keuze zat kwa andere merken : Tagan, Zalman, Enermax, Coolermaster, AOpen, Fortron, enz...

* nero355 stiekem wel een beetje Antec fanboy O-) :X
de Neo series zijn ook topvoedingen, de smartpowers zijn de el cheapo budget dingen, welke problemen geven...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Idd de smartpowers zijn wat goedkoper. Als je niet geeft om je garantie kan je idd met lijmpistool de spoelen insmeren.

Ik ben tot nu toe altijd al tevreden geweest van Antecs, zeker van mijn huidige Phantom 350.

• Roncom
Ik mag mijn voeding terugsturen. Alleen stuit ik nu op een probleem met het loskoppelen. Ik krijg de voeding niet zo maar uit me kast. De koeler van de processor zit erg in de weg. Ik heb geen idee hoe ik die zomaar los kan koppelen, aangezien deze volgens mij best wel stevig vast zit. Heeft iemand een idee? Even voor de duidelijkheid, het gaat om de voeding in de Sonata II en om een Zalman 7700 processorkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer hem eens horzontaal neer te leggen je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb mijn voeding maandag ook teruggestuurd. Ik had een TruePower II 430 Watt die was doorgefikt na 4 maanden. Hoop dat ik hem niet te lang kwijt ben, maar vrees het ergste. Ben al lang blij dat SallandAutomatisering hem aannam, aangezien ik de originele verpakking niet meer had. (Wie bewaard die nou |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 12:25

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb ook een Antec gehad.
Zwaar baggerspul.

Hoog wattage met een lage prijs. Dit houdt de consument voor de gek.
Zodra deze voedingen ook maar een beetje load krijgen, pleurt alles in elkaar.

Aanrader: Niet kopen !

McFraGG de gekste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

380 watt antec truepower hier.
Draait superstabiel, en lekker stil.
Prijs was inclusief kast 100 euro.
Antec slechte koop? , ga ergens anders onzin verkopen ;) .

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58
RaR schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:24:
Ik heb ook een Antec gehad.
Zwaar baggerspul.

Hoog wattage met een lage prijs. Dit houdt de consument voor de gek.
Zodra deze voedingen ook maar een beetje load krijgen, pleurt alles in elkaar.

Aanrader: Niet kopen !
Grote onzin.
Antec is gewoon een A-merk en er is niks mis mee.
Dat jij een keer deze ervaring hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het zooi is.
Het is algemeen bekend dat het goed spul is, dus daar zal jouw ervaring niets aan veranderen.

Anoniem: 35978

Thescanman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Dat kan natuurlijk komen doordat de piepende (=trillende) spoel op een gegeven moment metaalmoeheid in de soldeerverbinding veroorzaakt waardoor de voeding stuk gaat. Het lijmpistool werkt dan preventief.

Zelf zou ik overigens toch voor een vervangende voeding van een ander merk gaan omdat ik het een slordigheid vind en ik wil geen slordig in elkaar getzette voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Probleem is bij mij opgelost. Heb de voeding mogen wisselen voor een Neopower 500watt tegen meerprijs. Hoop dat ik nu van de problemen af ben.

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik zit met het volgende..

Mij is de antec truepower uit de sonata 1 altijd goed bevallen en die heeft never nooit keuren vertoond. Echter, nu heb ik onlangs voor mijn broertje een pc gebouwd met een antec smartpower 350w (zat bij de kast) en voor mij zelf een pc met een smart power 500w (ook in kast).

Nou had me broertje al heel snel kuren, zijn voeding is er in totaal 2x uitgeklapt. (dus 2x zijn 350w smartpower kapot).
En nou had ik gisteren hetzelfde met mijn 500w smarpower. DAt is toch niet te geloven, 3 voedingen in 1.5 maand er uit??!

Kan het nog aan andere zaken liggen, iets als het stroom zoals die hier is aangelegd oid?

De pc's zijn ook niet dusdanig zwaar dat dat problemen meot geven.

Amd 3800+ am2 (geen x2) 6800GT @ die smartpower 350w
Core2 duo 6400 +7600GT @ smartpower 500w (verder op beide pc's geen bijzondere hardware)..

Morgen maar weer eens naar de pc boer..

weet niet wat ik nog van antec moet denken..

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
mijn antec voeding is een paar weken terug ook kapot gegaan. Het is een een 350 watt voeding die bij de volgende kast zat: Antec Solution SLK2650BQE

Afbeeldingslocatie: http://xs107.xs.to/xs107/06403/DSC00331.jpg

zoals je ziet zijn verschillende condensatoren gaan lekken. Je ziet ook allemaal gesmolten troep.

Is dit een gevolg van slechte cooling of door slechte condensatoren?

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:52
Zeer herkenbaar ik heb ook 2 antec voedingen germa'd omdat ze enorm stonken. een van de twee is ook daadwerkelijk doorgefikt. De laatste serie is heel erg slecht.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 20:31
Heb een Antec Smartpower 2.0 450 Watt, en hij draait al een jaar als een zonnetje, dus ik heb er niet zoveel last van hoor :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 15:22
3 Antec voedingen gehad. 2 zijn er door gebrand. Een collega heeft ook 2 Antec voedingen gahad en ook alle 2 stuk. Voeding kan niet genoeg stroom leveren. Hij heeft nu een Zalmann met een iets lagere wattage en geen probs meer.
In mijn 2 PC's zit nu een Enermax en in die andere een AC Ryan. Ik hoef geen Antec meer. Het is goedkoop maar niet altijd goed. Ze hadden vroeger ook al een probleem met een bepaalde serie.

[ Voor 3% gewijzigd door King Dingeling op 05-10-2006 10:37 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Pagina: 1