Antec Smartpower 450 2.0 dood (pas op)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 22:01
Ik heb net een leuk geintje achter de rug met mijn computer.
AMD 4600X2
Asus A8N-E
Corsair twinx 2gig
Asus 8800GTS 320
1x Western Digital, 120 GB, 7200 Rpm, 1x Seagate baracuda 250 GB 7200.10
X-Fi Extreme music edition
En dus een Antec smartpower 450Watt 2.0

Ik kreeg eerst allemaal BSOD's. Vervolgens wilde hij helemaal niet meer starten en toen een brandend plastick lucht en een hoog piepend geluid.(met rook wolkje en al)
Snel PC uit.
Ik ben op zoek gegaan op tweaker forum en natuurlijk ook gegoogled en wat blijkt Antec maakt goede voedingen behalve de smartpower serie.
Nu is bij mij de neven schade beperkt gebleven tot een aantal keren chkdsk /f na het plaatsen van de nieuwe voeding het had echter meer schade aan kunnen richten.
Wat bij andere tweakers dus gebeurt is.
Hiermee geef ik dus een waarschuwing pas op met de antec smartpower 2.0 zeker in combinatie met zware load en warm weer.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is het verschil tussen een A-merk voeding en een C-merk. Een Sweex had waarschijnlijk wat hardware mee z'n graf in genomen, en de Antec sterft gewoon alleen zelf :)

Zelf een stuk of 2 a 3 dooie Smartpower 300Wattjes gehad een tijd terug. Ben maar van merk geswitched, heb het idee dat ze wat rotte series hebben gehad.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 23:00

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Wow... Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, voedingen die bij kapot gingen waren redelijk rustig doodgegaan. De ene stond de hele dag aan, kwam ik later de kamer in stonk alles naar rotte pindakaas, zette hem uit, weer aan, pats voeding kapot. Andere voeding haalde ik stekker eruit, hardware vervangen op mobo, stekker er weer in. Voeding kapot lol

Ik heb nog nooit antec gehad, alleen merkloos (beter dan sweex/trust), Chieftec en Thermaltake

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
strandbal schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:21:
Dat is het verschil tussen een A-merk voeding en een C-merk. Een Sweex had waarschijnlijk wat hardware mee z'n graf in genomen, en de Antec sterft gewoon alleen zelf :)

Zelf een stuk of 2 a 3 dooie Smartpower 300Wattjes gehad een tijd terug. Ben maar van merk geswitched, heb het idee dat ze wat rotte series hebben gehad.
Ik heb nu zelf ook een aantal Antec voedingen gehad, die allemaal stuk zijn gegaan. Ze zijn wat overhyped, die voedingen van Antec; maar eigenlijk zijn ze helemaal niet zo goed (noch echt zuinig). Ik ben maar naar Enermax overgestapt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt vaker voor met Antec voedingen, bij mij zijn ook 2 van die dingen opgegaan in rook, sindsdien dus geen Antec meer voor mij. Bij mijn voedingen was het zo dat de condensatoren niet helemaal lekker waren en daardoor problemen gaven. Met als gevolg dat er eea is gaan smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik sta op het punt een Antec NSK6500 met 430W voeding aan te schaffen.. Maar dit soort berichten word ik dan weer niet blij van en roept nogal wat twijfel op..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Lees voor de gein eens het artikel 'over 52KW aan voedingen getest' door op de T.net frontpage.
Bijna alle 'winnende voedingen' zijn van SeaSonic (OEM voeding bouwer), maar dan door anderen uitgebracht. Zo ook de Antec NeoHE serie (die dus wel erg goed is) en een aantal andere gerenommeerde merken.

Goedkoop spul van een A-merk is niet per definitie goed, zo is die SmartPower serie berucht voor z'n ploffen .... 450W is ruim voldoende voor je systeem, dus het moet echt een produktie-/ ontwerpfout zijn geweest en geen overbelasting.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik verwacht dat de verschillende typen ook wel een verschillende kwaliteit hebben.
Als je ziet dat ze bij elkaar 6 verschillende voedingen hebben van rond de 500W zou er toch wel een wezelijk verschil tussen moeten zitten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SKiLLa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:30:Lees voor de gein eens het artikel 'over 52KW aan voedingen getest' door op de T.net frontpage. Bijna alle 'winnende voedingen' zijn van SeaSonic (OEM voeding bouwer), maar dan door anderen uitgebracht. Zo ook de Antec NeoHE serie (die dus wel erg goed is) en een aantal andere gerenommeerde merken.
Antec voedingen worden door CWT gemaakt voor zover ik weet :)

Verder koop ik zelf alleen maar Antec voedingen en is er nog nooit een kapot gegaan. Zelfs voor een vriend een Sonata met 450 Watt Smart Power gekocht en die werkt nog steeds na 2 of 3 jaar !!

Zelf heb ik thuis een 350 Watt die bij mijn Antec 1035B II zat en voor mijn huidige systeem en die van mijn pa beide een NeoHE 480 Watt :)

* nero355 een beetje Antec fanboy enzo ... maar andere merken zijn ook OK zolang het A-Merken zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 17:40
mijn voeding (antec s.p. 2.0 450w) doet het nog steeds na 1.5 jaar.
Ik vind het alleen erg vreemd dat de outtake fan bijna nooit aanstaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn voeding, alleen geen plof. Bij mij bleef het bij een stukke condensator. zie Antec Sonata stuk? voor meer info
Omruilen doen ze niet moeilijk over, alleen als je geen reserve hebt liggen is het een beetje jammer want je bent hem toch wel even kwijt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij worden antec voeding zeer veel verkocht en heb je dus ook meer verhalen over uitval. Pas als je data van verkopers ziet kun je wat zeggen over wel of niet meer uitval bij antec...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Dit is de zoveelste keer dat ik lees over een stukke antec voeding dat ik toch maar eens even een account heb aangemaakt om hierop te reageren.
Zelf heb ik, mede op aanraden van wat ik las in topics op dit forum, een paar jaar geleden een antec kast + voeding gekocht. Na een paar weken begon de ventilator echter af en toe te ratelen, wat ik best storend vond, maar niet genoeg om in te ruilen. Ongeveer 18 maanden later kreeg ik een probleem met mijn computer, er leek wel spanning op te staan (ledjes brandden etc) maar de computer wilde niet starten. Om een lang verhaal kort te maken, na lang zoeken bleek dat de antec voeding wel spanning gaf maar niet op alle lijnen. Ik verwachtte dat gezien de goede naam van het merk dat die op zijn minst zichzelf zou uitschakelen als die niet meer goed werkt maar dat is dus niet altijd het geval.

Daarnaast heb ik een jaar na aankoop van mijn eigen antec iemand anders ook aangeraden om een antec kast+voeding te nemen en ook die is stuk gegaan na +/- 2 jaar.

Persoonlijk geloof ik niet meer in dat verhaal dat het misschien een slechte "batch" was want regelmatig hoor en lees ik over stukke antec voedingen. Voor mij is dat genoeg reden om nooit meer iets van dat merk te nemen.

Overigens doet mijn 5 jaar oude Qtek (en alle andere goedkope c merk voedingen die ik heb) het nog steeds perfect. Vroeger wist ik niet zoveel over de invloed van een instabiele voeding, maar inmiddels neem ik toch altijd een wat duurdere type, maar ik zou dus geen antec meer nemen.

Om toch beetje ontopic te komen, ik denk niet dat alleen jouw type voedingen van antec niet goed zijn want ik had dus een ander type en mijn kennis ook. Als ik jouw en alle andere tweakertjes een advies mag geven, probeer dit merk iig voor de voedingen te vermijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 217733 op 02-05-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176120

strandbal schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:21:

Die Antec hoort sowieso niet te sterven, dus is hij net zo bout als een sweex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 30-05 11:58
@fietspomp: En welk type Antec voeding heb je dan gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 02-05-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart_NL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:07:
@fietspomp: En welk type Antec voeding heb je dan gebruikt?
Antec True Power.
Heb destijds ook een mailtje gestuurd naar antec of ze niet gewoon even een goede fan willen opsturen vanwege het geratel, maar geen antwoord van gehad helaas.
maratropa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:51:
Volgens mij worden antec voeding zeer veel verkocht en heb je dus ook meer verhalen over uitval. Pas als je data van verkopers ziet kun je wat zeggen over wel of niet meer uitval bij antec...
2 v/d 2 op willekeurige momenten gekochte voedingen van antec die beide niet meer werken is denk ik toch wel erg toevallig. Ook anderen hebben ook meerdere voedingen gehad van antec die stuk zijn gegaan. Ik zou zeggen waarom zou je het risico nemen als de voedingen iig de schijn tegen hebben. Zelf heb ik nu een coolermaster iig 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 217733 op 02-05-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

nero355 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:35:
[...]

Antec voedingen worden door CWT gemaakt voor zover ik weet :)
De NeoHE en TruePower series zijn zeker SeaSonic producten, de rest zouden best Channel Well Technology producten kunnen zijn, dat weet ik dan weer net niet ;)

PS: Uitsluitsel over de bouwer van je voeding kun je krijgen door de UL code op de voeding ff online op te zoeken ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Deze voeding, zit die toevallig ook in de Antec Sonata II? Die wil ik namelijk gaan aanschaffen om een compleet nieuw systeem in te vestigen. Het toeval wil nu, dat een kennis van mij iets gelijkaardigs heeft meegemaakt; piepend geluid, een plofje en een stinkende... nou ja, jullie kennen het wel.

Als het nu blijkt dat de voeding die in deze kast zit (ook 450W) niet daverend is, dan denk ik er toch aan om een andere voeding aan te schaffen. Is dit nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

EleanorNL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:28:
Deze voeding, zit die toevallig ook in de Antec Sonata II? Die wil ik namelijk gaan aanschaffen om een compleet nieuw systeem in te vestigen. Het toeval wil nu, dat een kennis van mij iets gelijkaardigs heeft meegemaakt; piepend geluid, een plofje en een stinkende... nou ja, jullie kennen het wel.

Als het nu blijkt dat de voeding die in deze kast zit (ook 450W) niet daverend is, dan denk ik er toch aan om een andere voeding aan te schaffen. Is dit nodig?
Ik zit dus nu met een bijna aanschaf van een Antec NSK6500 met 430W voeding.. Eventueel deze kast zonder voeding aanschaffen en dan een andere losse voeding erin. Maar ja.. dan heb ik weer een keus uit 101 voedingen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EleanorNL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:28:
Doe jezelf een groot plezier en kies een ander merk ;). Als je nog niet overtuigd bent moet je eens kijken op http://www.pjrc.com/about/rambling/antec.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dat vind ik nou wel jammer. 100 euro voor zo'n nette kast, met 450W voeding vond ik nou wel een mooie prijs. Voedingen kosten tegenwoordig een aardige smak geld... misschien dat de leverancier er een andere voeding voor mij in kan stoppen... De meegeleverde voeding is dus echt geen aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EleanorNL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:41:
Dat vind ik nou wel jammer. 100 euro voor zo'n nette kast, met 450W voeding vond ik nou wel een mooie prijs. Voedingen kosten tegenwoordig een aardige smak geld... misschien dat de leverancier er een andere voeding voor mij in kan stoppen... De meegeleverde voeding is dus echt geen aanrader?
Ik zou zelf ook zeker geen smak geld betalen voor een voeding. Mijn coolermaster 430 W kostte bij een gewone (niet al te goedkope winkel) 40 euro us als je een beetje zoekt kun je wel iets leuks vinden voor (net onder de) 40 euro. Ik ben het met je eens dat het een mooie combo is om een kast met voeding te nemen voor 100 euro, maar zelf zou ik dan toch echt voor een ander merk gaan en dan desnoods 20-30 euro meer betalen. Als je straks toch problemen hebt met je comp zul je je voor de kop slaan dat je toch een antec hebt genomen. Als je toch voor antec gaat, probeer alvast een reserve voeding te regelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

hars73 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:31:
Ik zit dus nu met een bijna aanschaf van een Antec NSK6500 met 430W voeding.. Eventueel deze kast zonder voeding aanschaffen en dan een andere losse voeding erin. Maar ja.. dan heb ik weer een keus uit 101 voedingen ..
Wat is daar nou weer een ramp aan :?

Je neemt gewoon een X aantal winkels waar jij vaak iets koopt/goede ervaringen mee hebt.
Je kijkt welke voedingen ze verkopen en pikt daaruit alleen de A-Merken.
Even kijken hoeveel Watt genoeg is voor jouw systeem + een marge erbij.
Daarna kijk je welke voeding het goedkoopst is met dat Wattage en klaar ben je :)

Kunnen er nooit 101 zijn ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eens lang geleden een test gelezen over de te hoge wattages die vaak staan vermeld. Wat ik hiervan heb onthouden is dat wanneer het gewicht van een voeding werd uitgezet tegen het werkelijke vermogen dat de voeding kon leveren, het gewicht van de voeding een betere indicatie was dan wat vermeld stond op de doos (iig bij die test). Dus ik kijk vaak ook altijd even of de voeding niet "te licht" (in kg) is.

Verder is er een verschil tussen een slechte voeding en een voeding waarvan het wattage gewoon te hoog is opgegeven. QTek geeft vaak een veel te hoge waarde op, dus je moet nooit een 550 W Q-tek doen in een zwaar systeem. Maar verder vind ik het kwa merk wel meevallen. Je betaalt iig bij qtek niet voor overmatige reclame.
Bij antec hebben ze regelmatig gewoon echt slechte componenten in de voeding. Dat vind ik een veel ernstiger probleem want dat maakt een voeding altijd onbetrouwbaar, ongeacht de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 09:04
Ooit ook een Antec SmartPower 2.0 500W weg moeten doen, ding begon enorm te stinken, en ja, dat is toch niet echt relaxed als je ligt te pitten op dezelfde kamer :P

Als je een goede voeding zoekt moet je gewoon netjes de reviews lezen. Overigens moet ik wel zeggen dat ik enkel lof hoor over Seasonic, ze zijn dan wel iets aan de prijs, maar blijkbaar zijn het 'de echte'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 217733 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:18:
Ik heb eens lang geleden een test gelezen over de te hoge wattages die vaak staan vermeld. Wat ik hiervan heb onthouden is dat wanneer het gewicht van een voeding werd uitgezet tegen het werkelijke vermogen dat de voeding kon leveren, het gewicht van de voeding een betere indicatie was dan wat vermeld stond op de doos (iig bij die test). Dus ik kijk vaak ook altijd even of de voeding niet "te licht" (in kg) is.
Dat gewicht heeft ook te maken met de hoeveelheid koelblokken die erin zitten. Doorgaans kun je idd wel als stelregel pakken dat hoe zwaarder een voeding is, hoe beter ze zijn, al is dat niet altijd een directe lijn naar het vermogen.
Verder is er een verschil tussen een slechte voeding en een voeding waarvan het wattage gewoon te hoog is opgegeven. QTek geeft vaak een veel te hoge waarde op, dus je moet nooit een 550 W Q-tek doen in een zwaar systeem. Maar verder vind ik het kwa merk wel meevallen. Je betaalt iig bij qtek niet voor overmatige reclame.
Bij antec hebben ze regelmatig gewoon echt slechte componenten in de voeding. Dat vind ik een veel ernstiger probleem want dat maakt een voeding altijd onbetrouwbaar, ongeacht de belasting.
Het is Q-TEC overigens, Q-TEK maakt telefoons :P
Q-TEC is per definitie rotzooi, dit omdat ze gewoon niet in staat zijn een stabiel voltage te leveren op alle lijnen en daardoor gaat veel hardware dood (heb vaak genoeg hardware door zien fikken hierdoor).

En Antec heeft idd niet echt veel betrouwbare componenten heb ik al gemerkt, erg jammer, want ze hebben ook goed spul gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terw_Dan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:30:
[...]

Dat gewicht heeft ook te maken met de hoeveelheid koelblokken die erin zitten.
Daar dacht ik ook al aan, maar helaas kun je niet aan het gewicht zien hoe goed de condensators zijn en of er een beveiliging (te hoge temp/stroom) in zit. Daarom zie ik het meer als een extra indicatie. Een voeding moet gewoon niet lichter zjin dan soortgelijke voedingen van een ander merk.
[b][message=27953982,noline]
Het is Q-TEC overigens, Q-TEK maakt telefoons :P
Heb van beide eentje en die werken prima.
[b][message=27953982,noline]
Q-TEC is per definitie rotzooi, dit omdat ze gewoon niet in staat zijn een stabiel voltage te leveren op alle lijnen en daardoor gaat veel hardware dood.
Ik vraag me af of je dit zelf echt zelf hebt gemeten of dat het meer is omdat anderen dat ook zeggen (zie ik vaak op got). Wanneer je een voeding meer belast dan die aankan wordt de spanning ook instabiel. Ik zei al dat de power-rating altijd te hoog is, maar als de spanning ook niet stabiel is bij een lage belasting dan zijn het inderdaad geen goede voedingen. Ik heb er eentje en die werkt verder wel toppie en de spanningen zijn ook inorde. Maar ik kan er nog wel eens een osciloscoop aan hangen als ik me verveel om te kijken hoe die zich gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Voor mij ook liever geen Antec voeding:

1x truepower 450
1x smartpower 400
2 x smartpower 350

Allemaal voortijdig de geest gegeven.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
_O- ...Nou das toevallig ..(dat ik dit topic voorbij zie komen). heb net de voeding van mijn ouders vervangen in hun Sonata II kast. De voeding ligt nog achterin mijn auto. Dit is de 2e al.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172454

Ik heb momenteel een Antec NeoHE 500 Watt. De Antec NeoHE 450 Watt kreeg goede revieuws dus dacht ik waarom niet. Nu achteraf moet ik zeggen dat hij toch niet echt zo stil is als in de reviews beweerd werd. Ook komt er een gepiep uit de voeding wanneer deze iets zwaarder belast word.

Toch niet 100% tevreden en na wat ik hier nu lees lichtjes ongerust.

Ik ga misschien overschakelen naar de seasonic S12 maar dit zijn misschien dezelfde wat volgens een bovenstaande post beweerd. Enige waarheid hieraan als iemand dat weet ?

Ik wil nu niet dezelfde voeding komen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Is de kans groot dat hardware stuk gaat als de voeding er de brui aan geeft? Dat is wat mij betreft het grootste probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 21:35
heb ook 2x een antec smartpower 2. 0 450 watt kapot gehad.

Eerste keer was deze gewoon kapot. Vorige avond deed ie het nog, volgende dag aan en niets meer.. Kan gebeuren, Laten vervangen door winkel die hier niet moeilijk over deed

Enkele maanden later weer me voeding kapot. ALleen deze keer was ik gewoon muziek aan het luisteren toen ik wat rook. Ik denk krijg nu wat ik ruik wat. Ik achter me PC en zie zo allemaal rook uit de voeding komen. Als een gek me PC uitgezet.....

Condensator doorgebrand, Weer naar winkel en weer latne vervangen. Sindsdien haal ik maar de stroom van de voeding af door middel van knopje op PC om en stroomblok knop om. Hij maakt nu bij het opstarten een herrie (alles moet op stoom komen) en is daarna fluisterstil. Doet het nu maandje of 4 goed.

Overigens viel het me op dat zoals hierbovne ook beschreven was de andere 2 voedingen nooit een luchtstroom was aan de achterzijde van me voeding. Bij deze is dit wel het geval. Hier op het forum even naar gezocht, en wat blijkt. De temperatuurcontroller in de voedingen waren van slechte kwaliteit en gingen snel kapot. Zonder die dingen gaat de fan ook niet aan, Resultaat een te warme voeding. Dat in combinatie met de goedkope condensators die (wel in een batch) werden gebruikt is vragen om rampen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dus... is de voeding die standaard in een Antec Sonata II kast geleverd wordt, nou wel of niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 21:35
EleanorNL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:30:
Dus... is de voeding die standaard in een Antec Sonata II kast geleverd wordt, nou wel of niet goed?
Over het algemeen is de voeding niet slecht, maar de kans is groot dat deze ook de geest geeft. Er zijn mensne die nooit ergens last van hebben, en andere die 3x een nieuwe moeten krijgen..... Tis een kwesite van geluk ;)

Als je niet het risico wilt lopen moet je toch echt voor een duurdere voeding gaan.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou zo te horen koop ik wel de Antec NSK6000 (zonder voeding) ipv. de NSK6500 (met voeding). Ik heb dan alleen voor de voeding de onderstaande types uitgezocht die in aanmerking zouden komen in mijn prijsklasse:

* Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt
* Asus A-45GA, 450 Watt
* Be Quiet Straight Power, 450 Watt

Alle drie goede betrouwbare vervangers?

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 02-05-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 217733 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:41:
[...]
Ik vraag me af of je dit zelf echt zelf hebt gemeten of dat het meer is omdat anderen dat ook zeggen (zie ik vaak op got). Wanneer je een voeding meer belast dan die aankan wordt de spanning ook instabiel. Ik zei al dat de power-rating altijd te hoog is, maar als de spanning ook niet stabiel is bij een lage belasting dan zijn het inderdaad geen goede voedingen. Ik heb er eentje en die werkt verder wel toppie en de spanningen zijn ook inorde. Maar ik kan er nog wel eens een osciloscoop aan hangen als ik me verveel om te kijken hoe die zich gedraagt.
Ja, dit heb ik zelf gemeten. En ja, ik heb ook een zut van die dingen gehad die gewoon dood waren. Dit meten is dan weliswaar gewoon met een multimeter gedaan, maar daaruit bleek toch echt wel dat het brakkig was.
Q-TEC is gewoon rotzooi, dat het bij sommige mensen goed werkt is vaak meer een kwestie van geluk dan dat ze iets echt goeds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb dit dus ook gehad met een antec voeding, ik heb keurig een nieuwe voeding gekregen (ander type en meet watt) Maar door dit grapje is mijn mobo dus wel gestorven, hoe zit dat dan eigenlijk met de garantie ? Is antec niet gewoon verplicht je mobo te vergoeden ?
Ik had toevallig ook precies dezelfde mobo als deze kerel: http://www.pjrc.com/about/rambling/antec.html

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 02-05-2007 13:41 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_0
  • Laatst online: 13-04 21:36
hars73 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:16:
Ik sta op het punt een Antec NSK6500 met 430W voeding aan te schaffen.. Maar dit soort berichten word ik dan weer niet blij van en roept nogal wat twijfel op..... :X
Dan raad ik je een Coolermaster eXtreme Power 430W aan ;) Heb ik nog geen week geleden gekocht en presteert goed met mijn stroomvretende Pentium 4 NW en stroomvretende Radeon 9800 PRO :) Erg stil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Blijkbaar ben ik de enige zonder Antec problemen? Heb hier een NeoHE 55 en eentje in me Antec Aria. Beide nooit gezeik en lekker stil. Antec stond nou net bekend om hun voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

hars73 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:16:
_O- idd.. Ik wou net m'n qtec gaan verruillen voor een Anten 500Watt model :'( :P

Overigens zijn "flitsen" achterin een voeding vaak de zekering die doorslaat. Zo had ik zelf de voeding van m'n ouders geprobeerd te fixen door gewoonweg de zekering te vervangen, maar bij aanzetten gebeurde precies hetzelfde weer. Blijkbaar maakt zo'n voeding interne kortsluiting dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb bij Salland maar even gevraagd voordat ik mijn systeem ga aanschaffen en kreeg dit als antwoord:

"Het klopt inderdaad dat Antec in het verleden een fout in bepaalde modellen had, maar deze zijn inmiddels opgelost. De huidige behuizingen hebben de nieuwere revisie."

Iedereen die hier met problematische Antec voedingen zit... hoe oud zijn deze voedingen? Zijn ze bijvoorbeeld allemaal van vorig jaar of ouder? Of zitten er ook voedingen tussen die recent zijn gekocht of vervangen?

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 03-05-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hars73 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:07:
Ik heb bij Salland maar even gevraagd voordat ik mijn systeem ga aanschaffen en kreeg dit als antwoord:

"Het klopt inderdaad dat Antec in het verleden een fout in bepaalde modellen had, maar deze zijn inmiddels opgelost. De huidige behuizingen hebben de nieuwere revisie."

Iedereen die hier met problematische Antec voedingen zit... hoe oud zijn deze voedingen? Zijn ze bijvoorbeeld allemaal van vorig jaar of ouder? Of zitten er ook voedingen tussen die recent zijn gekocht of vervangen?
Als mensen 2 of 3 keer een voeding moeten inruilen is er denk ik meer een structureel probleem (goedkope en slechte componenten). Verder lees ik op de site die boven staat genoemd ook dat er problemen zijn met een heleboel types ook de meer recente Antec Earthwatt.
Maar hetgeen mij nog het meest verbaast is dat er soms ook andere componenten stuk gaan en dat antec geen beveiliging inbouwt. Voor mij is het belangrijkste aan een voeding dat die goed werkt en zodra die buiten de specificaties gaat of buiten zijn eigen capaciteit (te veel watt) zichzelf uitschakeld. Helaas blijkt dit niet zo te zijn bij antec.
Ik weet overigens niet welke voedingen dat wel hebben om eerlijk te zijn maar ik hoopte ergens dat antec voor de prijs die ze vragen het er wel konden inbouwen. Verder heeft het niet zoveel zin om een winkel te vragen of de producent die hij nog in voorraad heeft wel goed zijn. Weinig winkeliers geven dan eerlijk antwoord is mijn ervaring.
Wat je nu in ieder geval weet is dat er met heel veel types/versies antec voedingen wat mis is, dat de nieuwe reviesie beter is moet nog maar blijken. Persoonlijk zou ik me niet aangesproken voelen om met mijn dure systeem als proefkonijn te dienen, want mocht er iets stuk gaan door de antec, dan krijg je dat niet vergoed. Verder succes met je keuze, ik denk dat de kans op een stukke voeding zelfs bij antec niet eens zo heel groot is.

ps ik las ook op de site dat de voedingen soms een slechte kwaliteits temperatuur regelaar hadden en dat daardoor de fan niet goed werd aangestuurd met vaak als gevolg een te hoge temp. Bezuinigen op een temperatuur regelaar/beveiliging vind ik toch echt not done voor een merk als antec :'(.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 217733 op 03-05-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 217733 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:50:
[...]
Als mensen 2 of 3 keer een voeding moeten inruilen is er denk ik meer een structureel probleem (goedkope en slechte componenten). Verder lees ik op de site die boven staat genoemd ook dat er problemen zijn met een heleboel types ook de meer recente Antec Earthwatt.
Wat je nu in ieder geval weet is dat er met heel veel types/versies antec voedingen wat mis is, dat de nieuwe reviesie beter is moet nog maar blijken. Persoonlijk zou ik me niet aangesproken voelen om met mijn dure systeem als proefkonijn te dienen, want mocht er iets stuk gaan door de antec, dan krijg je dat niet vergoed. Verder succes met je keuze, ik denk dat de kans op een stukke voeding zelfs bij antec niet eens zo heel groot is.
...
Ik ben ook verder gaan zoeken hoor en kom in heel wat fora toch best veel problemen tegen met Antec voedingen. Ik heb mijn keus ook wel gemaakt denk ik hoor.. ik ga wel voor een Antec kast maar voor de Be Quiet Straight Power (450 Watt) voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiertOmta schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:39:
mijn voeding (antec s.p. 2.0 450w) doet het nog steeds na 1.5 jaar.
Ik vind het alleen erg vreemd dat de outtake fan bijna nooit aanstaat :?
zie mijn post hierboven, ik denk dat je temperatuur regelaar stuk is en dat je grote kans loopt dat je voeding over verhit raakt. Ik zou persoonlijk de voeding onmiddelijk vervangen met het oog op (een hele kleine kans op) brandgevaar. (Ik wilde een personal message sturen maar ik zie niet hoe dat moet op dit forum, ben nog maar paar dagen member)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Wat ik dan niet snap is: Telkens in csl een nieuw systeem moet worden gecontroleerd wordt er nooit iets gezegd van de antec voeding?? Mijn systeem heb ik ook laten controleren in csl(november 2006) en daar zit een antec truepower trio 550 watt in. De pc is nog nooit vastgelopen en de voeding blijft het goed doen(enkel vreemd dat hij ook warme lucht de kast inblaast 8)7 ) Hij draait nu al ongeveer een half jaar goed en ik ken veel mensen met een antec. Of is de truepower trio die ik heb(gekocht in november) dan misschein wel van goede kwaliteit?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 09:04
Net zoals met alles, heeft elk bedrijf zijn plus en min punten.

Antec heeft net iets mindere voedingen (alhoewel de Antec Neo He dus wel redelijke goed schijnt te zijn, zolang je de latere series ervan hebt, de eerste aantal series schijnen veel problemen gelevert te hebben.) maar erg goede kasten met enorme prijs/kwaliteit verhoudingen. Zo heeft CoolerMaster weer wat mindere fans (Ultra Silent case fans zogenaamd 13dBa, klopt geen zak van, Nexus fans van 19.2dBa (volgens fabrikant) zijn stiller) maar goedkope voedingen die nog best degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67663

Hmmm..

Ik had voor mijzelf een een klant een Antec Sonata 2 kast gebouwd.

Mijn kast zit vol met 'tweak-troep'
4 schijvem. en een GT7900..Geen problemen tot nu toe.

Vanavond bij de klant geweest, ding stond gewoon aan.

We raken per ongeluk zijn hoofdschakelijk op zijn verdeelblok, en alles valt uit.

PC is niet meer aan te krijgen....net 12 dagen oud....
Jammer dus, morgen maar omruilen, met de hele kast.

Dat is dus 50% uitval, op 2 verkochte systemen.....vind ik relatief wel hoog. Heb wel erger meegemaakt, mijn sweex 650 watt, fixte heel mijn p4c800 aan goort...:-(

<Edit>
Omruilen kon en mocht niet. Ik mocht alles uitelkaar halen, terwijl ik toch duidelijk vermeld had aan Altershit dat het systeem al in elkaar zat, ivm levering van dit systeem.
De voeding kan je er gewoon uithalen, testen, en constateren dat ie defect is. Mocht ik mooi even 2 weken wachten..zo oud is het systeem niet eens!! Ik heb er maar een nieuwe ingezet, en zal die oude voeding zelf wel bij Antec langsbrengen.....Slechte service.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 67663 op 14-05-2007 18:55 ]

Pagina: 1