Antec Sonata stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik heb een raar probleem: mijn computer, behuist in de Antec Sonata 2, ging van het weekend erg ruiken naar verbrand plastic. De computer bleef het gewoon doen maar nu in aanwezigheid van een zeer irritante hoge pieptoon. Toen ik mijn computer uit zette bleef de pieptoon aanwezig, deze ging pas weg als ik de stekker er uit haalde of de schakelaar aan de achterkant van de computer uit zette.
De computer blijft het echter gewoon doen als ik hem daarna weer aan zet. Eerst dacht ik dat een fan was doorgebrand aan de achterkant van de voeding in de case, deze draait namelijk niet. Dit schijnt echter te horen (volgens de winkel waar ik hem heb gekocht) en gaat alleen af en toe aan?

Mijn computer is verder niet over geklokt. Weet iemand wat het is?

Edit: Specs: 2 x Hitachi 250GB SATA300 8MB,
TwinMOS 2x1GB DDR SDRAM
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 3500
Asus Nvidia EN7800GT 256Mb
NEC ND-3540A Black OEM
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS OEM
En nog een TV kaart, cardreader, alles draaiend onder XP pro

[ Voor 21% gewijzigd door Moby op 29-11-2006 16:49 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
verbrand plastik en hoge pieptoon is meestal condensator gerelateerd. Het kan dus zijn dat je opeens een harde knal hoort en heel veel rook.

Ik denk dat een condensator aan het lekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Maar is het dan mogelijk dat de computer gewoon nog werkt? En is dat dan een condensator van de voeding of van een ander onderdeel? Overigens was er geen rookontwikkeling en/of een harde knal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Ja dan kan het zijn dat hij het nog doet. Maar dan gaat ie kapot met een knal.

Als er geen garantie opzit zou ik de voeding los schroeven en de condensators controleren.

Pas op condensators kunnen lang een lading vast houden. schok gevoelig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruik even aan je voeding, dan weet je vaak genoeg... Stinken is kapot en rijp voor garantie.
Een condensator kan je zelf vervangen indien er geen garantie meer op zit en je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Heel erg badankt, het is dus goed mogelijk dat de computer het nog doet maar dat de voeding langzaam aan het sterven is door een kapotte condensator.Door de webshop werd mij aangeraden om een RMA te doen, Ik heb nog garantie namelijk. Ik weet nog niet wat dat is maar dat ga ik uitzoeken. Waarschijnlijk ben ik mijn computer wel een lange tijd kwijt, daarom ook dit topic, als ik er zelf iets aan kan doen was het makkelijk geweest natuurlijk. Heel erg bedankt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
royjn schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:07:
Ja dan kan het zijn dat hij het nog doet. Maar dan gaat ie kapot met een knal.

Als er geen garantie opzit zou ik de voeding los schroeven en de condensators controleren.

Pas op condensators kunnen lang een lading vast houden. schok gevoelig dus.
Hahaha dat is wel erg verontrustend natuurlijk. Hij doet het wel, maar gaat kapot met een knal :P. Zelf zou ik dus echt niet normaal meer kunnen cmputeren, het zou me echt irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kwam ik laatst ook tegen... maar dat was nieuwe apparatuur, kwam uit de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als ik je verhaal lees dan moet ik ook meteen aan een condensator denken in je PSU, en het komt meer voor bij PSU van antec.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2091/1098.jpg

Bij mij was er een condensator ontploft in de standaard PSU van mijn Sonata 1. meer pics

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Sorry voor deze enorme rotschop maar ik wou nog even laten weten hoe het is afgelopen zodat het verhaal rond is. Ik heb mijn voeding ge RMA d en na (te) lang wachten heb ik een nieuwe gekregen die ze uit een nieuw bestelde kast hebben gehaal. Al met al anderhalf maand zonder computer gezeten maar alles doet het weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:08
maar hoe krijg je in vredensnaam die voeding zo kapot, heb je iets raars met je pc gedaan? Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen met de Sonata 2 dus. Is die voeding dan zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hij was niet heel erg stuk, mijn computer had enkel een kapotte condenstator en functioneerde ook nog toen ik hem opstuurde. Mijn ervaring is wel dat de voeding in de Sonata niet de allerbeste is, veel mensen in mij omgeving hebben hem ook maar vele daarvan zijn niet goed. Misschien toevalstreffers? Feit is natuurlijk wel dat de combinatie van kast en voeding van de Sonata niet erg duur is, en ik vind dat de prijs van een artikel over het algemeen wel iets zegt over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:38

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb vorig jaar mijn Sonata II voeding (450w) ook stuk gehad.
Een hoge pieptoon kwam eruit

Ik heb contact opgenomen met ANtec en zei hebben mij een nieuwe opgestuurd (nadat ik de mijna had opgestuurd, week zonder pc)

Nu doe ik vanmorgen mijn pc aan, heb ik precies hetzelfde hoge piep geluid!
Dat wordt dus weer Antec mailen..(en men pc kwijt zijn voor een week) :'(

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
Nee. Mijn Antec voeding is ook kapot -- binnen 13 maanden van licht gebruik.

Veel meer verhalen over de zeer lage kwaliteit van Antec voedingen hier: http://www.pjrc.com/about/rambling/antec.html

Op dit moment wacht ik op een Seasonic voeding als vervanger: http://tweakers.net/productsurvey/142047

Cliff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
nou, ik ga het in ieder geval proberen, maar als ik er zo veel problemen mee krijg dat ik m iets van acht keer moet terugsturen ga ik van ze eisen dat ik een andere voeding krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Interessant om te lezen dat meer mensen er last van hebben. Nu weet ik zeker dat ik een andere voeding koop als deze weer stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Mobyrick schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:36:
Interessant om te lezen dat meer mensen er last van hebben. Nu weet ik zeker dat ik een andere voeding koop als deze weer stuk gaat.
Dat moet je niet doen, als Antec zoals hier het geval is niet kan garanderen dat die voeding het blijft doen moet je gewoon een nieuwe eisen, bijvoorbeeld nadat je m vier keer in korte termijn RMA hebt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

De voeding kan nog zo goed zijn, met een slecht type condensators (bepaalde types/merken die gaan lekken) gaat elke voeding stuk; vroeg of laat (meestal binnen een paar jaar). tja, als je dan als fabrikant diezelfde slechte condensators blijft gebruiken is dat slecht voor de reputatie van zo'n bedrijf.

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 14-08-2007 00:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 10:45

BIM

Nothing interesting

Sinds deze week komt er ook een hoge pieptoon uit mijn antec sonata.
Ik kan je vertellen dat ik hier niet blij van wordt nu ik dit hier zo lees.
(ben maar ff gaan googlen, aangezien ik het erg irritant begon te vinden)

Snel maar ff kijken of er nog garantie op zit. Ik zet in ieder geval maar wel netjes m'n pc uit vanavond.
Het leuke is dat we hier 2 van die kasten hebben staan.... pfff :( omdat ze zo lekker stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 11:40
Ook hier vaak defecte antec voedingen, Ze gaan gewoon stuk omdat er goedkope chinese prutcondensators inzitten van het merk "Fuhhjyyu" en antec maakt zelf geen voedingen maar laat andere bedrijven dit doen en plakt er een eigen sticker op. Channel Well Technology, HEC, FSP Group en Seasonic. Seasonic maakt oa de Earthwatts serie maar dan met iets betere "OST" condensators IPV de goede "United Chemicon" condensators die seasonic in hun eigen lijn gebruikt.

Misschien is dit wel een interresante link.
http://www.jonnyguru.com/SMPS_UL.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dan weet ik ook ineens, dat ik anderhalf jaar naast een Antec voeding (die op scherp stond) gezeten hebt. Ik ga eens tijdelijk een andere voeding in mijn kast hangen, RMA zal ik achteraf wel zien.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 26-08-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIM schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:16:
Sinds deze week komt er ook een hoge pieptoon uit mijn antec sonata.
Ik kan je vertellen dat ik hier niet blij van wordt nu ik dit hier zo lees.
(ben maar ff gaan googlen, aangezien ik het erg irritant begon te vinden)

Snel maar ff kijken of er nog garantie op zit. Ik zet in ieder geval maar wel netjes m'n pc uit vanavond.
Het leuke is dat we hier 2 van die kasten hebben staan.... pfff :( omdat ze zo lekker stil zijn.
gelet op het tijdstip ben je er nu waarschijnlijk al achter dat je ook nog de schakelaar achter op de voeding om moet halen ;p
Inderdaad, ik heb hem ook (de pieptoon) Met de koptelefoon op was het uit te houden, maar nu begint mijn bak andere kuren te vertonen dus de voeding gaat RMA...
Ik hoop voor je (en voor de rest met dit probleem) dat je geen problemen krijgt met koude starts van je pc, zoals ik...
Pagina: 1