[laptop 5100 kapot maar wat ?]

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 15:09
hallo ik heb een acer 5100 gekregen van een vriend die hem toch niet meer gebruikte. er zat wat brandschade aan maar hij deed het nog perfect. na ongeveer 3 maanden speelde ik ermee en er liep iets vast dus ik had em op reset gedrukt maar hij gaf nooit van zn leven meer beeld alle fans ( is maar 1 ) draaien eerst op volle toeren en worden daarna aangestuurt
het eerste wat ik natuurlijk heb gedaan is een externe monitor erop aansluiten maar ook dat gaf geen beeld.nu heb ik na een aantal weken de knoop doorgehakt met mezelf en de laptop helemaal uitmekaar geschroeft ( er zat geen garantie meer op ) ik heb nu los het moederbord voor me liggen zonder ook maar iets erop ook geen scherm alleen geheugen erin meer niet

maar nog steeds slaat de externe monitor eventjes aan maar gaat dan direct weer uit.
weet iemand een mogelijke oorzaak ?

gr Merlijn

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om het ram geheugen eens te vervangen door een ander latje,maar dit klinkt meer als een opstandig moederbordje.. Cmos Reset zou ook nog een optie kunnen zijn,hoe je dit moet doen is per moederbord vershillend.. maar ik denk dat je dat wel op google kan vinden

• misterm90
hmm ik had al gezocht maar ik kan nergens de cmos batterij vinden.

Verwijderd

heb je de handleiding van het apparaat nog toevallig? daar zal het vast wel in staan...
je hebt m iig al open liggen,dus de cmos batterij of jumper kun je vast wel zo zien zitten ;)
kijk eens op het moederbord of je ergens het woord "cmos" of "bios reset" ziet,als er een jumpertje op zit,verzet die dan even.. als er iets van n batterij zit,haal die er dan (VOORZICHTIG!!) uit

• misterm90
dat is dus juist het probleem hele moederbord ligt er al uit maar ik zie nergens iets met CMOS of jumper en ik zie 1 blauw ding met batt1 staan maar die zit vastge(last)(soldeerd) moet ik maar gaan opoffferen en loswrikken ?

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

mistermerlijn schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:24:
dat is dus juist het probleem hele moederbord ligt er al uit maar ik zie nergens iets met CMOS of jumper en ik zie 1 blauw ding met batt1 staan maar die zit vastge(last)(soldeerd) moet ik maar gaan opoffferen en loswrikken ?
Als er een CMOS-clear jumper op zit, zit 'ie hoogstwaarschijnlijk dicht bij die batterij. Of misschien zit er een klein schuifschakelaartje.

Maar verder kan ik je ook niet helpen.

Heb je al eens geprobeerd om het LCD scherm aan te sluiten nu toch alles los ligt? Wel oppassen met de inverter (het kleine printje dat de backlight aanstuurt, meestal met een bliksemschicht erop). Daar staat een hoge spanning op en dat kan gevaarlijk zijn. Zorg dat je hem niet per ongeluk aanraakt, en zorg dat er niks op je bureau slingert dat kortsluiting kan veroorzaken.

Macbook Pro

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tags zijn hier in PMG niet verboden, maar een topictitel dat een en al tag is...? Nee, dat is niet bepaald de bedoeling.

Verder over bedoeling gesproken, we verwachten in een topicstart duidelijke specs (misschien weet iemand van de Acer helpdesk wat er exact in een "5100" zit, maar de rest van ons niet), duidelijke probleemomschrijving ("na ongeveer 3 maanden speelde ik ermee en er liep iets vast" - wat was je aan het doen? welke programma's draaiden toen je vastliep? Kreeg je een BSOD, een zwart scherm, iets anders?), en stap bij stap pogingen om zelf tot een oplossing te komen.

Toegegeven, bij een laptop heb je minder opties dan bij een desktop, maar verder dan even een externe monitor aanprikken kom je toch echt wel. Kijk eens hier - er is meer dan genoeg van toepassing: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Edit:
Iets kwam me al bekend voor aan dit topic en nu zie ik het:
[Aspire 5`00] Geen beeld meer na reboot
en
[Aspire 5100] bios resetten van laptop

Een topic over een probleem is genoeg, twee is nergens voor nodig en drie begint aardig op een blok voor het hoofd te lijken :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 26-12-2007 00:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.