[Aspire 5`00] Geen beeld meer na reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:10
Goedendag,
ik heb een laptop gekregen acer aspire 5100 van een vriend
en ik zat daar mee te internetten en ineens crashte internet explorer.
nou ik moest toch voor updates rebooten vandaar dat ik dat heb gedaan
daarna heb ik nooit weer beeld gekregen..
ik heb geprobeerd
met en/of zonder voeding(kabel/accu)
externe monitor aansluiten
switchen met de FN +f5 (dat is voor beamers en dergelijke..)
poosje aan laten staan.
ik heb ook niet het gevoel dat hij doorstart.en in het netwerk vind hij hem ook niet na een tijdje.
heeft iemand de oplossing voor dit probleem want het is aardig lastig...
alvast bedankt
Merlijn

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bekijk het scherm eens goed.
Misschien zie je heel lichtjes letters staan. Dat zou erop duiden dat de backlight stuk is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• misterm90
ik heb er met mijn neus boven op gezeten maar ik zag geen letters.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Je hebt het erin gezet maar niet echt duidelijk voor mij

Heb je al eens geprobeerd om battery eruit, voeding eruit, paar keer aan/uit knop drukken, voeding erop, notebook aan ?

That's the way the cookie crumbles.

• misterm90
ok ik had dat nog niet geprobeerd
nu ffe gedaan maar nog steeds geen beeld..
ik vind het ook raar dat dat ineens na een reboot plaats vind
kan toch bijna eigenlijk niet ?

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Oh dat kan wel.. stel dat je notebooks iets doet wat ie niet leuk vind dan gaat hij op slot.. dan kan je symptonen krijgen als geen beeld of het start helemaal niet maar dat "slotje" haal je er meestal af door de notebook te ontladen en dus alle stroom eraf te halen. Als je ook geen beeld hebt op een extern scherm is er toch waar meer aan de hand. Geen garantie meer?

That's the way the cookie crumbles.

• misterm90
nee, jammer genoeg niet.

• misterm90
weet iemand waar het geheugen van deze laptop zit ? ik heb dit namelijk eerder gehad met mijn desktop en daar lag het aan het geheugen. in deze laptop zit 2gb.

// edit
hmm laat maar.. alle mogelijkheden qua geheugen al gehad. ( 1 geheugen blok eruit en dan die andere enz.) nog steeds geen vorderingen..
weet iemand dan hoe ik de bios kan resetten ? kheb hem nu toch al helemaal uitmekaar..

[ Voor 42% gewijzigd door misterm90 op 27-07-2007 16:11 ]

• misterm90
ik heb even doorgezocht..
en precies wat die vriend van die kerel heeft heb ik ook,

[quote]The laptop still starts (power ok), the fans whirl, the disk spins,
but no screen and no POST beeps. Removing memory and disk didn't make
a difference either.
I've tried holding the power button for 20 seconds, leaving the laptop
without battery and power for several hours, none of it helped.
[quote]

http://www.motherboardpoi...00-series-bios-reset.html

Verwijderd

Helemaal geen beeld (zelfs geen oplichting, lichtgrijs ahw), kans dat je processor de geest heeft gegeven. Bekeken hoe die er uitziet, blauwe vlekken?? Laat die eens ergens testen?

• misterm90
helemaal geen beeld. ook geen oplichtig of iets wat er ook maar op lijkt...
kheb processor losgehad.. mankeert niks aan
opgestart zonder processor en hij doet precies hetzelfde. als je de processor loshaalt moet je toch piepjes horen ?want ook zonder geheugen laat hij niks horen

• misterm90
ik hoor de harde schijf ook niet ratelen. ik weet niet of dat normaal wel zo was maar ik hoor hem nu niet meer ,

Verwijderd

mistermerlijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:22:
helemaal geen beeld. ook geen oplichtig of iets wat er ook maar op lijkt...
kheb processor losgehad.. mankeert niks aan
opgestart zonder processor en hij doet precies hetzelfde. als je de processor loshaalt moet je toch piepjes horen ?want ook zonder geheugen laat hij niks horen
Hier hoorde ik met een kapotte cpu ook niks (Compaq R3000), idem zonder memory (qua piepjes). Je harde schijf hoor je niet omdat die niet aangesproken wordt, zover komt het systeem niet. (hooguit spinnen bij opstarten laptop, koppen in positie rateltje). Toch maar eens die cpu en memory ergens laten testen?

• misterm90
hmmpf wel allemachtig jammer als het idd mn cpu zou zijn is namelijk een turion... laptop is nog geen jaar oud.
en garantie is waarschijnlijk verlopen omdat de laptop tegen de scooter uitlaat heeft gehangen.. en een hoek is helemaal gesmolten(bij de dvdbrander). maar dat was bijna direct na aankoop daarna heeft hij nog 3/4 maanden gewoon perfect gedraaid dus daar kan het niet aan liggen,

\\weet iemand of het gemakkelijk is om aan een mobile processor te komen ?, en is een laptop moederbord duur

[ Voor 16% gewijzigd door misterm90 op 28-07-2007 20:47 ]

• misterm90
hmm ik las iets over een knopje op het moederbord van acer dat de bios switche, weet echt serieus niemand hoe ik dat kan doen ? dat verbaast me ten zeerste. ik heb de laptop al helemaal uitmekaar liggen maar nog niks kunnen vinden... :? |:(

• misterm90
kick...?

Verwijderd

mistermerlijn schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:19:
hmm ik las iets over een knopje op het moederbord van acer dat de bios switche, weet echt serieus niemand hoe ik dat kan doen ? dat verbaast me ten zeerste. ik heb de laptop al helemaal uitmekaar liggen maar nog niks kunnen vinden... :? |:(
Soms wil een stroomloos laptopbord zijn bios wel eens resetten als je een minuut de aan-knop ingedrukt houdt. Lijkt mij niet je probleem te zijn, proberen kan geen kwaad natuurlijk. Bij mycom kunnen ze/willen ze onderdelen wel testen.

• misterm90
wat bedoel je met stroomloos ? geen accu + geen netstroom ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50
mistermerlijn schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:49:
wat bedoel je met stroomloos ? geen accu + geen netstroom ?
Ja, en dan de aanknop een paar keer indrukken, zodat de stroom weg kan vloeien

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
haal eens de dvd/cd rom drive los. Misschien veroorzaakt die de storing. Onder de laptop achter de cdrom/dvd drive zit er een schroef om hem los te maken. De schroef zit in de behuizing zelf en niet op de plaat waarbij je bij de cpu/ram kan komen

• misterm90
ok bedankt geweldig, ik zal het later eens proberen zit nu momenteel op vakantie

• misterm90
ik heb alles gedaan wat jullie zeiden, nog steeds geeen beeld,iets langer dan een minuut aan/uit knop vastgehouden, geen veranderingen kunnen merken,dvdspeler er helemaal tussenweggehaald
ook helemaal niks ik ben ten einde raad.. weet iemand nog een oplossing ?

Verwijderd

Jaaa, maar dat had ik al gezegd, cpu en memory laten testen. Als 1 van de 2 kapot is, kan je klooien tot st juttemis

• misterm90
haha ok ik had me hoop toch echt bevestigd op een los contactje maarja nou in ieder geval bedankt;)

Verwijderd

mistermerlijn schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:42:
haha ok ik had me hoop toch echt gevestigd op een los contactje maarja nou in ieder geval bedankt;)
Tja, nou zeg je wat, heb je het al geprobeerd zonder harddisk, misschien blokt die alles (gaar ivm crash, of juist de oorzaak van de crash?).
Herinner me: een keer een kapotte inverter, wat de laptop belette te starten, zelfs met een vga scherm eraan. Toen de kabel naar de lcd werd losgehaald werkte de vga wel, en startte de laptop wel op.
Maar ik denk toch cpu, iets minder, memory. Ebay kan nog wel eens een koopje opleveren, maar dan moet je eerstl weten wat je kopen moet. :P

• misterm90
haha precies ;) nou ik heb alles losgehad . maar er gingen 2 kabels naar de LCD.. 1 kleine en 1 dikkere.. waarschijnlijk was die kleine voor de Cam die op de bovenkant zat .maar die heb ik ook losgehad, ik ga morgen gewoon even kijken bij de pcboer wat hij mij kan leveren haha

Verwijderd

En dan maar duimen onderweg dat het niet je onboard video chip is

• misterm90
hmm dat hoop ik al helemaal niet .. is dat een duur grapje ?

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:13
Eerst even wat dingen op een rij zetten:

Harde schijf: Kan niet want je krijgt dan altijd wel je POST te zien
Geheugen: Kan niet, staat los van je POST
Processor: Misschien, maar volgens mij ook los van je POST

Inverter: Kan het niet zijn, daar heeft de OS niets mee van doen, als je je LCD loshaalt dan zal deze altijd naar de volgende Video ouput overschakelen (Net als bij een desktop), dit kan je natuurlijk wel proberen om te zien of de vga output het wel doet.

Met FN + F5 kan je alleen in windows werken daar dit een softwarematige toets combo is.

Als zelf al totaal geen beeld ziet vanaf het begin, vrees ik dat je lcd kapot is, en deze vervangen zal moeten worden.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Wat ik dan niet helemaal duidelijk vind in de TS:

Externe monitor eraan en daaronder staat switchen met FN+F5. Heb je al geprobeerd om de externe er aan te hangen, laptop ana te doen en direct het scherm dicht te klappen? Bij mijn Asus heeft dat als effect dat hij alleen mn Externe monitor pakt en hij dus zeg maar in een soort docked modus werkt, veel verschil is het niet, maar altijd te proberen.

Verder kun je garantie gaan claimen bij de winkel waar die gekocht is. De laptop is als ik het aan het model nummer zie net iets ouder als 1 jaar. Acer geeft idd 1 jaar garantie, echter heeft de EU een richtlijn van 2 jaar garantie op dergelijke apparaten. Nu heeft NL die weer niet overgenomen maar hangt het van het product af hoe lang je mag verwachten dat het zonder defect werkt. Een laptop zou toch 3 jaar mee moeten gaan (vaak de afschrijving in bedrijven) zonder problemen. Iig wel 2 jaar en dus heb je gewoon garantie. Let op wel via de winkel doen waar die gehaald is en niet via Acer! Ik weet het fijne er niet van maar is al vaker aan bod geweest op GoT en uiteraard is hier en via Google van alles erover te vinden. Veel suc6.

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 10-08-2007 13:46 ]

Verwijderd

Blackeagle schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:49:
Eerst even wat dingen op een rij zetten:

Harde schijf: Kan niet want je krijgt dan altijd wel je POST te zien
Geheugen: Kan niet, staat los van je POST
Processor: Misschien, maar volgens mij ook los van je POST
Stroomstoring harde schijf/ide controller kan het hele systeem platleggen, vóór de post.
Posten zonder memory of cpu?? Forget it
Inverter: Kan het niet zijn, daar heeft de OS niets mee van doen, als je je LCD loshaalt dan zal deze altijd naar de volgende Video ouput overschakelen (Net als bij een desktop), dit kan je natuurlijk wel proberen om te zien of de vga output het wel doet.

Met FN + F5 kan je alleen in windows werken daar dit een softwarematige toets combo is.
Wat heeft het OS hier mee te doen, er komt geen eens een post sequence, en deze kan wel degelijk door een kapotte inverter hangen, hier een voorbeeld
FN toets combi's werken vaak pre-os.
Als zelf al totaal geen beeld ziet vanaf het begin, vrees ik dat je lcd kapot is, en deze vervangen zal moeten worden.
Dan zou hij nog beeld op zijn vga uitgang moeten hebben, zoals je net zelf post.

• misterm90
ik heb hem nu aan de externe monitor hangen. laptop in 1 keer dichtklappen heeft hetzelfde/geen effect . ik denk dat ik hem maargewoon naar Stocklots ga brengen. maar ik heb daar geen ervaringen mee. dat zit in Meppel ik weet niet of ik ze moet vertrouwen daar ze me namelijk wel een Q-Tec voeding wouden aansmeren,, is ze niet gelukt uiteraard maar toch..
Pagina: 1