Aap schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:01:
[...]
Klopt
De mensen die thuis een CoD4 server hebben, hoe hebben jullie die geinstalleerd? met een minder legale versie? of ergens alleen een "cod4-server pakketje" gedownload? of nog een keer cod4 gekocht? of een dedicated versie gevonden

?
Linux
1. DVD van het spel in mijn game PC gegooid
2. De map 'Data' van de DVD gekopieerd en via netwerk geplakt op de Ubuntu 6.06 server.
3. Op de server een nieuwe map gemaakt in de home folder, daar alle bestanden van 'Data' in geplakt
4. Ergens op internet heb ik de COD4 linux server 1.4 gevonden (staat volgens mij ook op gamershell).
5. De cod4 linux server bestanden (stuk of 7 in een tar.bz archief) uitgepakt en bij in de data map geplakt waar de cod4 bestanden staan.
6. In de console de installer gedraait, met behulp van de readme heb ik de laatste versie van Punkbuster opgehaald en geinstalleerd
7. Poortje opengooienin de router naar interne ip van server.
8. Kijken of de server van mij in de internet list van de multiplayer terug te vinden is.
9. Proberen te connecten naar de server... >> lukte niet vanwege
localized_code_post_gfx_mp.ff error
10. Van mijn game-PC de
localized_code_post_gfx_mp.ff en
iw_12.iwd naar de server gekopieerd.
11. Het werkt!
12. Via de console waar de server op draait een aantal commando's ingevoerd voor het veranderen van de servername, aantal max players, max ping, gametype, map enz...
13. Spelen maar! (wel op een windows bak

)
XP/Vista
1. Start het spel op en klik op create game of create server oid...
2. Kies servernaam, max ping, max players, gametype, map enz...
3. Start server!
4. Ga naar router en zet poortje open naar je PC toe die de server host.
5. Kijk of je spel in de server list staat..
6. Spelen maar.
[
Voor 11% gewijzigd door
frankknopers op 27-12-2007 12:17
]