Folders mergen op 2 harddisks

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb 2 harddisks in 1 pc. Ik wil deze harddisks virtueel samensmelten, of de mappen die erop staan samensmelten.

Ik heb in google gezocht op merge/fuse/link folders enzo, maar kan er helemaal niets over vinden.

Wat wil ik:
ik heb op schijf E 2 mappen, de ene heet films, de andere heet series. Op schijf F heb ik deze 2 mappe n ook. Nu wil ik eigenlijk dat het volgende gebeurt:

Zodra schijf E vol is, zou windows automatisch verder moeten gaan op schijf F met de bestanden daar neerzetten. Als ik bijvoorbeeld 20 GB aan films ofzo download en daarmee schijf E vol maak, dan zou ie dus verder moeten gaan op F.

Ook zou ik graag willen dat als ik op de map films klik dat ik dan automatisch ineens alle films op beide schijven in beide mappen zie (als ware het 1 map).

Kent iemand een programma of truuk ofzo die dit kan?

Ik weet wel dat ik mijn schijf kan koppelen aan een map, maar daar staat bij: Koppelen aan lege NTFS-map, maar die map waaraan ik wil koppelen is natuurlijk niet leeg. Ook weet ik niet hoe deze functie zich laat zien in windows (ik bedoel: worden beide schijven dan gebruikt of alleen 1 speciaal voor die map?).
Kan iemand daar uitleg over geven eventueel met een screenshot?

Verwijderd

Wat jij wil is niet zonder meer mogelijk
Zolang de schijven ntfs zijn kan je wel inplaats van een patitie/hardeschijf aan een drive letter aan een map koppelen.
Dus dat een bepaalde map een andere hardeschijf/partitie benadert.

Maar de oplossing die denk ik het het meest voldoet is raid 0.
daarmee ziet die de hardeschijven als 1 groote harde schijf, echter heb je wel 2 indentieke schijven nodig daarvoor.

Maar that is as close as it gets ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 20:36 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 21:16

Sa1

nouja, je kunt natuurlijk met bijv super flexible file synchronizer ofzo alles naar één plaats kopieren en dan middels de dynamic volumes de drive extenden over de 'lege' schijf. Dan blijft hij de ene aanvullen tot ie vol is en gaat ie verder naar de volgende.

zo kan je oneindig volumes blijven toevoegen...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Blackmoon FTP server has this feature where it is possible to merge two physical folders into ONE Virtual Folder on the FTP.
Oftewel draai een FTP server programma, creer je virtuele folder, en draai dan ftpdrive om die ftp folder als normale windows folder te benaderen ...

ps. zoek eens op "two physical folders into virtual folder"

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 24-12-2007 20:40 . Reden: zoek hint ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Had windows niet standaard een of andere optie om van twee schijven 1 dynamische schijf maken, of net hoe dat ook al weer heet? Zodat je 1 schijfletter hebt, waar dan de twee schijven samengevoegd onder zitten :?

(Softwarematige JBOD dus)

Ah, al gevonden, staat dus gewoon in onze prachtige OM FAQ / Beleid / #dynamicdisks

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 24-12-2007 20:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dynamic Disks and Disk Groups

Dus 2 schijven converteren naar dynamische schijf. Even een nieuw volume aanmaken en de twee volumes spannen. Windows zal dan beginnen met data wegschrvijen op de eerste, en zit deze vol dan gaat ie vrolijk verder op de tweede, derde, vierde, enz. Valt er 1 hardeschijf uit, dan ben je alleen de gegevens die op die hardeschijf staan kwijt, de rest blijft behouden. Zou je met Raid 0 aan de slag gaan, en er valt een schijf uit, dan ben je gewoon alles kwijt.

Let wel, om de schijven te spannen moeten ze volgens mij wel eerst leeg zijn. Of anders worden ze voor je leeg gemaakt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Blorgg op 24-12-2007 20:50 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Orion84 schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:42:
Had windows niet standaard een of andere optie om van twee schijven 1 dynamische schijf maken, of net hoe dat ook al weer heet? Zodat je 1 schijfletter hebt, waar dan de twee schijven samengevoegd onder zitten :?

(Softwarematige JBOD dus)

Ah, al gevonden, staat dus gewoon in onze prachtige OM FAQ / Beleid / #dynamicdisks
Dat is toch hetzelfde als Dynamic File System ?? Dus dat je elke keer als je ruimte tekort kom in een map gewoon wat lege ruimte pakt van je schijf en daaraan toekent of niet ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nero355 schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:49:
[...]

Dat is toch hetzelfde als Dynamic File System ?? Dus dat je elke keer als je ruimte tekort kom in een map gewoon wat lege ruimte pakt van je schijf en daaraan toekent of niet ??
Nee, het is gewoon software raid. Waarbij je in dit geval dus kiest voor Spanning, ook wel bekend onder de term JBOD (Just a bunch of disks). Of begrijp ik je verkeerd en bedoelen we hetzelfde? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 24-12-2007 20:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je drukt je verkeerd uit :)
Het is geen JBOD, hierbij zou je immers per volume een schijf letter krijgen en werken de volumes/harde schijven onderling niet samen. Bij spanning wordt 1 volume verdeeld over meerdere harde schijven. Je krijgt dan dus 1 schijfletter. Of beter nog, meerdere volumes worden samengevoegd tot 1 groot volume.

Overigens kan je ook meerdere volumes op 1 harde schijf gebruiken voor spanning, maar dat zou niet echt zinvol zijn natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Blorgg op 24-12-2007 22:44 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Blorgg schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:54:
Je drukt je verkeerd uit :)
Het is geen JBOD, hierbij zou je immers per volume een schijf letter krijgen. Bij spanning wordt 1 volume verdeeld over meerdere hardeschijven. Je krijgt dan dus 1 schijfletter.

Overigens kan je ook meerdere volumes op 1 hardeschijf gebruiken voor spanning, maar dat zou niet echt zinvol zijn natuurlijk.
Ow, ok, dan heb ik JBOD gewoon helemaal verkeerd begrepen, altijd gedacht dat dat hetzelfde was als spanning (dus 1 driveletter voor meerdere fysieke disken), my bad. Doet natuurlijk niets af aan het verhaal dat Windows Dynamic disks de oplossing lijken te zijn voor het probleem van TS :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Tof wat een replys, nu weet ik gelijk waar ik het zoeken moet. Waar zou ik toch zijn zonder T-net... Dit gaat me wel lukken dan! ik heb drie schijven in dat systeem, 2 zijn toevallig identiek (how great are the odds, heb gratis schijven gebietst in kennissenkring)

Google is je vriend, maar dan moet je wel weten welke woorden je moet gebruiken blijkbaar...

edit:
tis gelukt, ben alleen 20 films in .avi formaat kwijtgeraakt... Dynamisch volume is inderdaad the answer, maar je kan alleen lege schijfruimte toevoegen aan een dynamisch volume. dus 1 moest leeg...
Sabnzbd is nu aan het stampen om de verloren films terug te halen

Voorbeeldje schijfbeheer met dynamische volume ingeschakeld (2x40GB=1x80 geworden)
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/8662/spannedvolumeee6.th.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Mar2zz op 25-12-2007 13:24 ]

Pagina: 1