Welke is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 12:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb weinig geld, maar ik heb twee redelijke kaarten gevonden voor een redelijke prijs. Nu vraag ik me af welke van de 2 beter is.
Ik heb de keuze uit een Geforce 8500 GT 512 MB en een Geforce 7600 GS 512 MB.

Ik heb geprobeerd om op wikipedia.com te zoeken naar die kaarten en ze te vergelijken, maar ik ben niet zo goed met hardware, en ik snap dus die specificaties van de kaarten totaal niet. Dat maakt het me erg moeilijk om ze te vergelijken.
Ik hoop dat er iemand hier is die er meer verstand van heeft dan ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer Google eens ipv Wikipedia, hier moet genoeg over te vinden zijn :)

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
probeer google eens zou ik zeggen. plus dat je topic titel niet echt goed is
http://208.69.34.230/search?hl=en&q=8500+vs+7600

[ Voor 24% gewijzigd door kid1988 op 21-12-2007 16:21 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
als je ons je budget zou kunnen vertellen, zouden we misschien tips kunnen geven?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Kijk bijvoorbeeld eens bij ome tom.
Daar moet je toch wat wijzer uit kunnen worden :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
:'(

Zoek eens naar '8500gt benchmarks' en naar '7600gs benchmarks' op google...

Hardware kun je sowieso niet vergelijken op specificaties, die zeggen namelijk geen drol over de performance.

Lees lijk **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en http://gathering.tweakers.net/forum/faq even door.

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 21-12-2007 16:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wikipedia is een goede plek voor achtergrondsinformatie en (juist) voor de termen die in specificaties staan. Maar je zult er geen vergelijking vinden van de prestaties van kaarten. Daar heb je reviews voor. Een goede review van een 8500GT zal het zeker met de 7600GS (z'n directe voorganger) vergelijken. Mogelijk staan deze twee kaarten in de VGA charts van Tom's Hardware, dan kun je ze in een oogopslag vergeleken zien en bovendien alternatieven ernaast. En als je termen tegenkomt in reviews die je niet snapt, dan is Wikipedia daar dus wel een goede plek voor :)

Sowieso kan het geen kwaad om even een review te bekijken, want het valt me op dat je hier twee kaarten neerzet met relatief trage GPU en zeer grote hoeveelheid videogeheugen. Bij zulke trage GPU is deze hoeveelheid geheugen totale overkill en zul je er geen voordeel aan hebben - terwijl het wel geld kost. Het zou slimmer zijn om een iets snellere kaart met minder geheugen te nemen - of om dezelfde GPU te nemen met minder geheugen en het bespaarde geld aan bier oid uit te geven. Op de soort resoluties waar je voordeel behaalt uit 512MB tov 256MB zijn spellen met deze GPU gewoonweg onspeelbaar.

Omdat dit toch wel een "welke moet ik kopen?"-topic is gaat hij dicht. In ieder geval wel lof voor het zelf op zoek gaan op Wikipedia :) Als je bij het lezen van reviews dingen tegenkomt die je niet snapt en die je niet op Wikipedia (of met Google) kunt vinden, dan is dan weer wel iets wat je zeker in een GoT topic kunt vragen. Sterker nog, dat zijn vaak de leukste topics :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.