[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 36.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik moet zeggen dat ik mijn EEE ook erg stevig vind aanvoelen. Ik heb een HP Pavilion van ruim 3 jaar oud, maar dat plastic voelt toch echt minder sterk aan. Het kan natuurlijk wel zijn dat nieuwere HP's wel beter zijn, maar daar kan ik verder niet over oordelen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:35:
Asus staat bij mij toch wel bekend als goede kwaliteit en super service. Tegenover FS, PB en Acer merk je toch snel dat Asus de schroevjes net iets beter aandraait, toch die 2 jaar garantie geeft, toch die recovery CD's zelf perst, toch net even een paar mm dikkere case maakt, en bij de duurdere series toch even een tasje en muis meelevert. De EeePC is dan goedkoop, het is ook weer typisch Asus kwaliteit. Bij de rest zie je dat Asus net ietsje duurder is, maar dat zie je ook direct terug. Wat dat betreft hoef je de EeePC ook niet te laten staan.
Tjah, ervaringen verschillen nogal wat op dat gebied.

Ik heb jaren lang een Asus notebook gehad, helemaal perfect, toen die aan vervanging toe was heb ik weer een Asus notebook gekocht, een A8F, met tas en muis natuurlijk, het was toen immers een dure mainstream notebook.

Helaas is dat ding al 3x RMA gegaan wegens de brakke behuizing en de legio andere problemen die ik met het ding gehad heb (waarvan enkele zaken hier op GoT na te lezen), ook heb ik online en irl van een hoop mensen gehoord dat de nieuwere mainstream Asus series gewoon belachelijk slecht zijn vooral bij de schanieren.

De EEE PC is echter gewoon goed qua behuizing zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Over de stevigheid van de EEEPC: Ik was ook onder de indruk. Wel een paar minder positieve puntjes: het toetsenbord maakt erg veel rammelgeluiden, vooral bij bepaalde toetsen (pijltje naar beneden bijvoorbeeld), ik heb het idee dat het daar in die hoek een beetje los ligt. En dit was al voordat ik aan mijn EEEPC begon te prutsen ;). Verder gaan de muisknoppen nogal zwaar en met een zompig drukpunt.

De rest van de behuizing vind ik inderdaad erg stevig, wat me ook opviel is dat er een soort veer in zit die het scherm het laatste stuk dichtklapt. Hij trekt zichzelf dan echt stevig dicht en voelt niet aan alsof hij zomaar openklapt. Dit vind ik een bijzonder goed alternatief voor een schuif/druk slot of een magneet (zoals bij de macbook). De behuizing heeft ook erg weinig speling (zelfs nadat je hem een paar keer helemaal uit elkaar hebt gehad zit alles nog strak ;).

Wat bouwkwaliteit betreft dus beter dan een goedkope Dell ofzo maar helaas wel een paar zwakkere kantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Omdat ik hier nog steeds een hoop mensen zie twijfelen of ze een eee pc moeten aanschaffen zal ik zelf ook een korte review schrijven.

Ik gebruik de laptop vooral als bij computer, ik heb een goede desktop dus zocht ik iets compacts maar toch redelijk snel voor erbij. Dan is de EEE Pc een goede keus naar mijn mening, ik heb zelf gekozen voor de 8g versie met 1gig geheugen. Puur omdat ik een aantal filmpjes en mp3tjes etc altijd bij de hand wil hebben als ik onderweg ben o.i.d.

Na het openen van de doos (die naar mijn mening goed gevuld was met een extra muis, mooi mapje, voldoende boekjes en een driver cd.) ging een beetje kijken wat de kracht was van het machinetje. De standaard Xandros vond ik iets te beperkend en het duurde dus ook niet lang voordat ik XP erop had zitten. Met XP erop voldeed die eigenlijk al direct aan al mijn eisen. Booten gaat ook snel met +/- 30 seconden. Snel internetten, goed video streamen vanaf het netwerk (alleen met HD kwaliteit had die wat moeite dus die moest ik downsizen) en ook het spelen van een spelletje af en toe doet die goed. Ikzelf heb world of warcraft draaiend gekregen en ook vice city gaat prima. WoW is goed genoeg voor een beetje grinden of pvp "defending" maar het echte drukke werk word net teveel.

Ook had ik al redelijk snel na het aanschaffen al een 4gig sdhc kaartje gekocht zodat ik een leuke dual boot kon maken, op mijn 8g schrijf zit dus XP en op mijn 4gig sd kaart zit eeeXubuntu (een ubuntu distributie maar dan lichter en met eee pc drivers). Ook de eeeXubuntu werkt prima en is niet traag naar mijn mening. Dus qua software draait de EEE Pc een hoop.

Dan de laptop zelf, het 7" scherm is niet te klein voor mij. Ik internet vaak op mijn bed of op de bank en voor dat is de eee Pc echt perfect. Met het scrollen via de mousepad hoef ik zelden de resolutie op 800x600 te zetten. Meeste websites die ik bezoek werken dus prima.
Het plastic voelt ook niet goedkoop aan, zelf heb ik de zwarte versie en die ziet er echt netjes uit, zeker geen speelgoed aanzicht en het voelt ook robuust. Ook de hitte valt mee, hij wordt wel degelijk warm maar niet storend. De toetsen zijn in het begin erg wennen maar na een tijdje spelen met de eee pc kan ik redelijk snel en goed typen en dan typ ik met 6 vingers. (8 want ik gebruik er 2 voor de spatie :P)

Het enige probleem wat ik wel heb ondervonden is dat de mousepad af en toe net iets te gevoelig is. Hij klinkt vaker de linker muisknop in dan dat ik wil. Ook vind ik het nog steeds jammer dat er geen officiële 900 MHz bios is uitgebracht aangezien dat misschien net te kracht is die ik mis voor Hd. filmpjes.

Dus al met al vind ik de EEE Pc echt een super ding voor mij. Aangezien het precies die aanvulling is naast mijn desktop pc die ik zoek. Een handig voormaat, snel machinetje, handig als portable mediaplayer en ook zeer handig om notities te nemen onderweg.

Ik heb de EEE Pc nu ongeveer een week of 3 en ik heb express langer gewacht met het schrijven van een mini review omdat de meeste reacties na het ontvangen zijn van "WOW!!! SUPER!! etc." en ik wou juist meer een objectiever beeld geven. Ik hoop dat ik iemand geholpen met die verhaal en als je nog vragen hebt, laat het me dan maar horen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% eens met bovenstaande, ook precies mijn ervaring.

XP erop en knallen maar, hij doet ongeveer alles.

Wel heb ik het scherm op 800x600, dat werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toetsenbord zat bij mij in het begin ook wat los. Vooral als je helemaal rechtsonder op de pijltjestoets drukt dan beweegt het hele toetsenbord wat mee naar beneden. Echter, na een tijdje is dat vanzelf weg gegaan. Denk dat het tobo door typen vaster is gaan zitten...

Verder over de stevigheid, dat is Asus ook wel verplicht is, aangezien hij wordt aangeprezen als apparaatje dat je meeneemt naar het strand, op vakantie, in de trein e.d. Dan kunnen ze het niet veroorloven om erg te bezuinigen op de stevigheid (wat je bij een normale 'lompe' laptop nog wel kunt doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast is het natuurlijk een feit dat iets kleins eenvoudiger stevig te maken is tov iets grootst. Dus haast per definitie is het ding al steviger als menig groot notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn EEE nog voor het weekend heb. Ik wil er dan eigenlijk zowat gelijk xp opzetten. Met die 512 Ram loopt het niet heel lekker heb ik gehoord.
Welk geheuge hebben jullie erbij gekocht en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 512MB erin, draait top hoor.

Tis maar Windows XP een OS uit 2002 toen 256MB de mainstream was.

Windows XP gebruikt echt amper geheugen, 512MB is meer dan zat.

Ik had erover gedacht om 1GB erin te proppen (prijzen zijn toch super laag), maar niet gedaan omdat alles al perfect werkte.

Ongeveer ieder stuk standaard 1GB DDR2 SO-DIMM kan erin, het is verder geen bijzonder geheugen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:21:
Tis maar Windows XP een OS uit 2002 toen 256MB de mainstream was.
Amen. Ik heb in m'n grote notebook een hele tijd 256MB gehad en dat ging prima. 512 is al helemaal zat voor XP. Correctie trouwens: XP is zelfs uit najaar 2001.

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 14-01-2008 15:23 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, in die tijd was 128MB normaal, 256MB opkomende mainstream / aflopende highend en 512MB highend.

De EEE PC is dus voor XP standaard extreem geschikt, ook de 4GB opslag is meer dan genoeg, al heb je voor een paar euro een 4GB SD kaart erbij en dat is wel zo prettig (maar de EEE is normaal gezien geen download bak dus qua opslag kom je altijd wel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2GB is dus sowieso overkill? En voor spelletjes op XP (zoals GTA San Andreas bijvoorbeeld, vrij zwaar), is het daar wel handig voor om 1GB erin te stoppen? of ook niet echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:28:
En voor spelletjes op XP (zoals GTA San Andreas bijvoorbeeld, vrij zwaar), is het daar wel handig voor om 1GB erin te stoppen? of ook niet echt nodig?
Sja, voor gamen is zo'n dingetje natuurlijk nooit bedoeld geweest. San Andreas is idd een stukkie zwaarder dan GTAIII en Vice City en ik denk dat met name de CPU de bottleneck zal zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:28:
2GB is dus sowieso overkill? En voor spelletjes op XP (zoals GTA San Andreas bijvoorbeeld, vrij zwaar), is het daar wel handig voor om 1GB erin te stoppen? of ook niet echt nodig?
San Andreas startte wel en liep ook wel op mijn eee pc maar het is was veel te stotterend, en dat is met een 8g met standaard 1gig mem. Dus vergeet San Andreas maar zou ik zeggen. Vice City daarin tegen werkt als een trein. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik had er eerst 1GB in gezet, maar ik heb van de week weer gewoon het 512Mb reepje terug gezet. Ik gebruik nl. hibernate, en dat gaat met 512MB veel sneller, plus dat het minder schijfruimte inneemt. Verder had ik 1GB helemaal nergens voor nodig. Heb nu met 512MB ook de pagefile uit en nog nooit te weinig geheugen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:31:
[...]

Sja, voor gamen is zo'n dingetje natuurlijk nooit bedoeld geweest. San Andreas is idd een stukkie zwaarder dan GTAIII en Vice City en ik denk dat met name de CPU de bottleneck zal zijn.
Nouja het is er niet voor bedoeld, maar wel leuk natuurlijk 8) ! Ik nam San Andreas als voorbeeld omdat het een redelijk zwaar spelletje is voor de EEE, maar wel draait (zie youtube). Maarja het leukste lijkt me eigenlijk om er SNES spelletjes enzo op te spelen en dat moet neem ik aan makkelijk lukken zo?

Dan koop ik denk ik maar gewoon ff niks. Bedankt voor de tips! scheelt me toch wat euroos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een usb-mod gemaakt? ik ben benieuwd of, als je een usb hub intern aan 1 van de usb connectors hangt, de uitwendige connector nog werkt.

oftewel, kan je een een usb stekker splitsen zonder hub?

zie: http://beta.ivancover.com...Internal_Upgrades#USB_hub

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een review na de aanschaf van de EEE PC 4G uit Taiwan.
De bestelling en betaling heb ik op 22 december gedaan, de levering volgde op 4 januari inclusief € 30,05 inklarings-/handlingskosten.
Meteen XP erop gezet, niet de Nlite versie maar zelf de XP volgens de manual aangepast. Dit ging op zich redelijk. Echter na de nodige updates kwam er weer een hoop aan Mb's bij.
Het doel van de aanschaf is om de EEE op (business)reis mee te nemen. Snel een aantal noodzakelijke bestanden op een USB-stick gezet en vorige week zondag naar Polen gereden.
In de vijf verschillende hotels was er in vier hotels draadloos internet. Drie daarvan boden deze optie gratis aan. (kunnen we in West-Europa nog van leren)
De draadloze netwerken werden direct gedetecteerd en de ontvangst was dan ook volle bak.
Internetten en mail checken gaat dan ook prima.
In het laatste hotel (IBIS) in Warschau heb ik een Orange prepaid kaart gekocht voor 24h Internet. Daar kon ik later op het vliegveld nog handig gebruik van maken.
Tijdens de bezoeken heb ik de EEE gebruikt om diverse video's van de produkten van ons bedrijf aan de klanten te tonen. Iedereen komt dan wel een halve meter verder over tafel hangen, maar allé het is goed te volgen. Een min-punt is misschien wel het volume van de speakers, in deze set-up echt te weinig.
Vervolgens heb ik naast mijn Poolse collega in de auto gezeten, mijn visit reports getikt. Ondanks de slechte Poolse wegen en de soms risico-volle inhaal maneuvres, leverde dit geen problemen op.
Op de luchthaven ook volle ontvangst. In de Canadian 200 heb ik de EEE maar niet uit de tas gehaald. Het uitzicht was sowieso prachtig.
Later in de ICE-trein op weg naar huis heb ik zonder problemen het nodige tikwerk kunnen doen.
In dit geval vindt ik de EEE handiger dan een normaal notebook omdat je bij het werken op een notebook jezelf breder moet maken op de toch vaak beperkte ruimte.

Resumé:
* Handig voor op (business) reis door het kleine formaat en makkelijk mee te sjouwen door het geringe gewicht.
* De ingebouwde standaard (LINUX) mogelijkheden voldoen prima; naar mijn oordeel is het niet noodzakelijk om XP te installeren. Ben nu weer ook terug naar LINUX gegaan.
* De schermgrootte is voldoende bij dagelijksgebruik van 2 uur.
* Het vermogen van de speakers had iets meer gekunt.

(Inderdaad ik ben naar Polen gereden, rondgereden, en later weer terug gevlogen!)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Prijs indicatie Asus accessories:
* Headset: £23.50
* Mouse: £23.50
* Neoprene case: £35.25
* Battery (standard 4 cell): £47
* Battery (extended 6-cel): £58.75
* AC adapter: £23.50
http://eeepcworld.wordpre...ories-pre-order-at-clove/

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wat een achterlijke bedragen voor sommige dingen

muisje 35 euro :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
paQ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:56:

Inderdaad. Ik vind die muis er ook niet echt super uitzien ofzo... Wel een hele mooie prijs voor de accu! En dan heb ik het vooral over de 6 cells! 75 euro omgerekend is zeker niet gek veel. Wanneer ik hem binnenkort bestel doe ik er wel meteen een goed muisje bij. Iemand suggesties voor een muis die onder Xsandros werkt(en evt zelf gebruikt)?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Wackoz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Inderdaad. Ik vind die muis er ook niet echt super uitzien ofzo... Wel een hele mooie prijs voor de accu! En dan heb ik het vooral over de 6 cells! 75 euro omgerekend is zeker niet gek veel. Wanneer ik hem binnenkort bestel doe ik er wel meteen een goed muisje bij. Iemand suggesties voor een muis die onder Xsandros werkt(en evt zelf gebruikt)?
Wat voor muis zoek je dan? Volgens mij werkt elke normale muis onder Xandros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 3000, bij Office Centre voor € 20,00 (ex), Hierin kun je de USB Stick opbergen. Perfect onder Xandros en uiteraard Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

paQ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:56:

Tsjaa ach marketing... Zelfde als Apple keyboards / muisjes and so on.. Koop gewoon 'universal' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Jozz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Wat voor muis zoek je dan? Volgens mij werkt elke normale muis onder Xandros.
Draadloos muisje vind ik persoonlijk het fijnst. Hij moet niet nete klein zijn (zie je vaak bij cheap trust muizen). Dat je je hand er gewoon normaal op kan leggen en het gewoon fijn werkt. Ook geen 50 euro muis dus die 3000 lijkt me wel wat.. Ik zit eerlijk gezegd nog een heel klein beetje te twijfelen tussen een normale notebook en de eee pc. Ondanks dat ik het echt een gaaf ding vindt, zal ik het amper onderweg gebruiken. Echter ben ik 100% gadget verslaafd:P Ben ook niet van plan om 1200 euro aan zo'n ding uit te geven, maar als ik toch niet vaak weg ga is een normale, ietwat grotere misschien een betere keus.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-08 10:55
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:08:
Heeft iemand al een usb-mod gemaakt? ik ben benieuwd of, als je een usb hub intern aan 1 van de usb connectors hangt, de uitwendige connector nog werkt.

oftewel, kan je een een usb stekker splitsen zonder hub?

zie: http://beta.ivancover.com...Internal_Upgrades#USB_hub
simpel gezegd: NEE.
echter kan je wel de webcam connector omleiden naar een usb-hub, en daardoor x extra poorten te hebben dankzij usbhup aan de webcam usb.

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Iemand toevallig al LAMPP aan de praat gekregen op een EEE?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

CLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:16:
Tsjaa ach marketing... Zelfde als Apple keyboards / muisjes and so on.. Koop gewoon 'universal' :)
Ik heb een Apple Keyboard + Muisje, en zeker die muis komt zeker weten aan m'n EEE :)
Heel simpel, en kan in m'n rugzak zonder dat'ie kapot gaat, ideaal :) Voor weinig geld staan ze op marktplaats. (Ik heb er dus eentje zonder scrollbal, een model daarvoor)
cdl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:40:
Geen idee, maar het zou gewoon moeten kunnen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kul op 14-01-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
cdl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:40:
wat ging er dan mis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Hehehe het lampie ging uit :P Nee ik was benieuwd of een Apache server met PHP en MySql ook op een EEE te draaien is?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
nog andere mensen die al een hoes/tas of iets dergelijks hebben gekocht waar de eee precies in past (zonder adapter). Ik wil er namelijk eentje kopen aangezien de surf zonder hoesje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Laatst online: 20-08-2022
paQ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:27:
[...]

tis inmiddels gelukt :)

bij de instellingen van de drivertool van de videokaart heb ik de resolutie 800 x 480 vastgezet.

bij opstarten staan de bootscreens en loginschermen meteen in de juiste reso :)
Kan je iets meer uitleg geven waar je iets veranderd hebt want ik heb net hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sneezzer schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:57:
nog andere mensen die al een hoes/tas of iets dergelijks hebben gekocht waar de eee precies in past (zonder adapter). Ik wil er namelijk eentje kopen aangezien de surf zonder hoesje komt.
Heb daar ook even aan gedacht, maar wat heb je aan een tas die zo groot is als de EeePC? ;) Krijg je zo'n soort ladies purse :+ Ik heb gewoon een 15,4" laptoptas van caselogic gekocht, zodat er ook nog wat meer bij in past.

Maar mocht je toch iets kleins zoeken dan kun je denk ik het best kijken naar van die tasjes voor draagbare dvd-spelers. Die hebben een vergelijkbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Palomar schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:07:
[...]

Heb daar ook even aan gedacht, maar wat heb je aan een tas die zo groot is als de EeePC? ;) Krijg je zo'n soort ladies purse :+ Ik heb gewoon een 15,4" laptoptas van caselogic gekocht, zodat er ook nog wat meer bij in past.

Maar mocht je toch iets kleins zoeken dan kun je denk ik het best kijken naar van die tasjes voor draagbare dvd-spelers. Die hebben een vergelijkbaar formaat.
Ik wil zo'n hoes/tas gebruiken aangezien ik hem dan los in de rugtas kan stoppen. Dus als extra bescherming eigenlijk. Inderdaad zoiets als een ladies purse haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De EEE gaat het druk krijgen

Allemaal ten goede van ons de consument natuurlijk :)
Die Diamondville cpu ziet er goed uit!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:39:
Die Diamondville cpu ziet er goed uit!
Dat wel ja dit niet:
Een dualcore Diamondville-cpu zal in het tweede of derde kwartaal van 2009 zijn opwachting maken.
Dan hebben de huidige Eee'ers toch al weer 2 nieuwe versies gehad ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Xato schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
Omdat ik hier nog steeds een hoop mensen zie twijfelen of ze een eee pc moeten aanschaffen zal ik zelf ook een korte review schrijven.

...

Ook had ik al redelijk snel na het aanschaffen al een 4gig sdhc kaartje gekocht zodat ik een leuke dual boot kon maken, op mijn 8g schrijf zit dus XP en op mijn 4gig sd kaart zit eeeXubuntu (een ubuntu distributie maar dan lichter en met eee pc drivers). Ook de eeeXubuntu werkt prima en is niet traag naar mijn mening. Dus qua software draait de EEE Pc een hoop.

...

Ik heb de EEE Pc nu ongeveer een week of 3 en ik heb express langer gewacht met het schrijven van een mini review omdat de meeste reacties na het ontvangen zijn van "WOW!!! SUPER!! etc." en ik wou juist meer een objectiever beeld geven. Ik hoop dat ik iemand geholpen met die verhaal en als je nog vragen hebt, laat het me dan maar horen! 8)
Ja! Hier een vraag! Ik overweeg nl. om er eeen (whehe te flauw :/ _O- ) aan te schaffen en wil ook een XP/linux dualboot. Mijn vraag ergens in het begin van Deel2 was of het mounten van de andere partities een beetje makkelijk gaat? Dus is onder XP je linux (/media oid) makkelijk benaderbaar en vice versa? Thnx! :Y)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
daar ben ik ook nieuwsgierig naar. is het makkelijk 2 besturingssystemen op de ssd te zetten, of wordt dat te krap?
ik zit namelijk te twijfelen of ik anders een usb stick in wil bouwen. dit topic inspireert namelijk wel heel erg:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6380

alleen erg veel werk en solderen, wat voor mij nieuw zou zijn. is het ook mogelijk de hub niet te gebruiken, maar een bestaande usb poort om te leiden voor de usb stick? een poort minder kan ik wel hebben.

zijn er al veel nederlandse mods? niet dat m'n engels slecht is, maar ik ben een complete noob nog op hardware gebied, dus nederlands is al lastig zat:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:41:
Dat wel ja dit niet:
Een dualcore Diamondville-cpu zal in het tweede of derde kwartaal van 2009 zijn opwachting maken.
Dan hebben de huidige Eee'ers toch al weer 2 nieuwe versies gehad ;)
Ware het niet dat een single core Diamondville niet lang op zich zal laten wachten :>

Silverthorne, Diamondville, Montevinea... Intel heeft zo te merken zn melkkoe voor de toekomst gevonden!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
trimakassi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:50:
[...]

Ja! Hier een vraag! Ik overweeg nl. om er eeen (whehe te flauw :/ _O- ) aan te schaffen en wil ook een XP/linux dualboot. Mijn vraag ergens in het begin van Deel2 was of het mounten van de andere partities een beetje makkelijk gaat? Dus is onder XP je linux (/media oid) makkelijk benaderbaar en vice versa? Thnx! :Y)
In linux zijn mijn windows files wel benaderbaar, maar in XP kan ik niet op de sd card komen, hij geeft aan dat hij dan geformateerd moet worden. Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar ik moet sowieso nog wat leren op gebied van linux daarom heb ik ook de dualboot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
weet iemand een adres waar ik de brando/pdair slipcase kan bestellen in europa? Ik ben niet zo'n fan van ebay namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Laatst online: 09-09 16:12
Sneezzer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:22:
weet iemand een adres waar ik de brando/pdair slipcase kan bestellen in europa? Ik ben niet zo'n fan van ebay namelijk...
wat dacht je bij Brando zelf of bij PDAir zelf
hier kun je gewoon met je creditcard of met paypal betalen

snel en betrouwbaar (bestel er zelf regelmatig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xato schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 06:32:
[...]

In linux zijn mijn windows files wel benaderbaar, maar in XP kan ik niet op de sd card komen, hij geeft aan dat hij dan geformateerd moet worden. Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar ik moet sowieso nog wat leren op gebied van linux daarom heb ik ook de dualboot. :)
Ik kan hier natuurlijk een heel anti-microsoft/windows betoog gaan houden maar ik zal me inhouden aangezien deze post al lichtelijk off-topic is. Het komt erop neer dat linux het windows bestandssysteem (ntfs) wel ondersteund (terwijl dit een closed-source bestandssysteem is en de developers de specs van het systeem niet kennen). En microsoft de linux bestandssystemen (ext2/3 etc.) niet ondersteund terwijl dit allemaal open source systemen zijn (mischien dat er inmiddels iemand wel een ext2/3 driver voor windows heeft geschreven maar dat weet ik niet). Ik vind het wel leuk om te zien dat door de Eee meer mensen in aanraking komen met linux waardoor deze problemen voor meer mensen zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Nukhem schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Kan je iets meer uitleg geven waar je iets veranderd hebt want ik heb net hetzelfde probleem.
ik heb hem even niet bij de hand nu, maar zoek even het driver tooltje van je kaart.
als je die hebt geinstalleerd kun je die vanaf je bureaublad, rechtermuisknop benaderen.

Hier kun je op een van de tabbladen de resolutie bepalen (dus niet "automatic" oid)
deze heb ik ingesteld op 800x480, en sindsdien zijn mijn boot en logon screens in de juiste reso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Ze zijn er wel hoor . Maar dat verandert niets aan het feit dat het jammer van MS is dat ze het gewoon niet wíllen ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Sneezzer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:22:
Mischien kan je ze bestellen bij UMPCshop.nl met hun PDA broertje heb ik goede ervaringen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Ik heb mijn groene 4G surf net ontvangen, en de eerste indruk is erg goed. Het typen is wel even wennen, maar goed te doen. Het apparaat voelt degelijk aan, en is voeldoende snel. Maar ik heb er nog neit echt veel mee gedaan.

Ik ga nu eerst mijn 20" WS eraan hangen, kijken hoe dat gaat. :)
*edit* Nou, het scherm hang eraan, maar ik krijg nog niet een hogere resolutie dan 1024*786.. :(
Maar ik zal nog wat rondkijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kul op 15-01-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hang je 'm niet aan het scherm.. dan breekt die misschien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Na het gebruik van een draadje wil ik nu ook het draadloze netwerk wel even proberen, maar hij blijft maar op pending staan.

Kan dit te maken hebben met wep/wpa/etc?
Ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kul schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:45:
Na het gebruik van een draadje wil ik nu ook het draadloze netwerk wel even proberen, maar hij blijft maar op pending staan.

Kan dit te maken hebben met wep/wpa/etc?
Ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd.. :(
Gebruik je wel DHCP op je netwerk? Anders moet je eerst even onder 'Network' (niet 'Wireless') een nieuw profiel aanmaken, dan kan je handmatig je IP instellen.

Als je wel DHCP gebruikt, heb je misschien spaties in je WPA key? Dat schijnt wel eens problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Sorry voor het vals alarm... nog een keer geprobeerd, en jawel hoor :+
Maar bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-03 12:22
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Hang je 'm niet aan het scherm.. dan breekt die misschien >:)
*strijk* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27

FlashBang

Hoi.

Zo, lekker dan, 66 euro voor de douane ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

FlashBang schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:53:
Zo, lekker dan, 66 euro voor de douane ;(
all in the game :)

you win some, you lose some

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27

FlashBang

Hoi.

Zo is het ook natuurlijk :) En gelukkig heb ik hem alsnog goedkoper dan menig andere deal, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:36:
[...]

Ik kan hier natuurlijk een heel anti-microsoft/windows betoog gaan houden maar ik zal me inhouden aangezien deze post al lichtelijk off-topic is. Het komt erop neer dat linux het windows bestandssysteem (ntfs) wel ondersteund (terwijl dit een closed-source bestandssysteem is en de developers de specs van het systeem niet kennen). En microsoft de linux bestandssystemen (ext2/3 etc.) niet ondersteund terwijl dit allemaal open source systemen zijn (mischien dat er inmiddels iemand wel een ext2/3 driver voor windows heeft geschreven maar dat weet ik niet). Ik vind het wel leuk om te zien dat door de Eee meer mensen in aanraking komen met linux waardoor deze problemen voor meer mensen zichtbaar worden.
* trimakassi Trimakassi voelt zich lichtelijk aangesproken...

Ja dat is wel waar en dat weet ik ook wel, maar ik ben lange tijd windows gewend en heb nooit de noodzaak gehad om coldturkey "over te stappen". Op mn desktop loop ik te prutsen met ubuntu, dus dan is het wel prettig als je nog even terug kan. Voor mij is dit ook meer een tussenstap, als alles flex werkt blijf ik bij linux. Al was het alleen al vanwege het licentiegeklungel. En eigenlijk intresseert die hele open/closed source redernatie me niet zo heel veel, als het maar werkt! (Sorry voor het pragmatische/anti-tweaker gehalte... -O- )
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Had ik al min of meer geprobeerd, ik had in vmware eerst een VM gemaakt en daar ubuntu server op gezet. Dan via apt-get fluxbox, mpd, firefox, etc opgehaald, de apt cache leeggemaakt en ik kwam uit op 600Mb ofzo. Maar toen ik het op mijn eeePC probeerde wou hij de patches niet aannemen voor de wifi, acpi, ... Ik heb er een paar uur aan gewerkt maar kreeg het maar niet in orde. Maar sinds dat op dag 1 was en ik nogal ongeduldig was heb ik niet 100% optimaal gewerkt wsl ;)
Ik vraag me af hoe dit is afgelopen? Ik zag op het eeeuser forum dat het wel iemand 100% gelukt is. Hier verder nog goede ervaringen met vmware?

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

Kul schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Sorry voor het vals alarm... nog een keer geprobeerd, en jawel hoor :+
Maar bedankt voor de hulp :)
ik heb er anders nog wel steeds last van , (ubuntu)

alles blijft op pending staan , alleen een unsecured werkt wel...
ik ga maar over op winxp kijken of dat helpt

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zo te zien heeft LaserTag "concurrentie".

Een taiwanees heeft het voor elkaar gekregen om Intel's Virtual Resolutions te gebruiken, met het gebruik van de standaard drivers. Dus geen echte nasty bugs zoals bij LaserTag's scaledown drivers.

Ik vind het wel gaaf dat er zo veel mensen aan de slag zijn met de EEE :) echt een geweldige community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
heeft iemand zich hier al aan gewaagd?:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5417&p=1

door de hub op de camera connector aan te sluiten en de camera op de hub hoeft er niet gesoldeerd te worden op het moederbord, maar alleen op de hub. met vier poorten is bleutooth, touch screen en een 16gb flash drive best makkelijk te maken.

heeft iemand zich hier in verdiept en weet die persoon dan waar ik die 4 pins connectors kan vinden in nederland? of wordt het net als het touch screen ebay? want dan moet ik toch paypal eens gaan koppelen.

ik heb het idee dat de tweakers hier (sterker nog, alle nederlanders) meer interesse hebben in het software gedeelte, dan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyy

hoe knal je xandros vanaf de eee?
heb nu namelijk een cd-rom speler

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
met een geweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

issie weer met zijn vragen hoor
man man.... :|
nee hij heeft nu een cd rom speler.
dus:
je stript wat 3 aderige 220V kabel, sluit die aan op pennen 1, 10 en 14 van de IDE aansluiting.
ader van pen 1steek je in de USB poort LINKS van je eee
ader van pen 10 in de acterste van de RECHTER kant
en de laatste in de overgebleven ader in de andere USB poort.
dan 3 keer heel hard blazen in netwerkingang van de eee (links)
2 kusjes geven op de externe monitor uitgang (rechts)
en dan HEEL hard met je cd rom speler op je eee slaan (let op! NIET met een lite on doen, dan gaat het mis!!!) een keer of 6 is voldoende.
als je hem nu aanzet, zul je zien dat xandros niet meer opstart

[ Voor 89% gewijzigd door paQ op 15-01-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
lol :D dat wou ik net gaan zeggen
paQ schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:19:
issie weer met zijn vragen hoor
man man.... :|

[...]

nee hij heeft nu een cd rom speler.
dus:
je stript wat 3 aderige 220V kabel, sluit die aan op pennen 1, 10 en 14 van de IDE aansluiting.
ader van pen 1steek je in de USB poort LINKS van je eee
ader van pen 10 in de acterste van de RECHTER kant
en de laatste in de overgebleven ader in de andere USB poort.
dan 3 keer heel hard blazen in netwerkingang van de eee (links)
2 kusjes geven op de externe monitor uitgang (rechts)
en dan HEEL hard met je cd rom speler op je eee slaan (let op! NIET met een lite on doen, dan gaat het mis!!!) een keer of 6 is voldoende.
als je hem nu aanzet, zul je zien dat xandros niet meer opstart
owned :)

nee ik weet ook niet wat dit aan het topic toevoegd. Maar sommige mensen stellen echt te domme vragen..

[ Voor 74% gewijzigd door Ruler-Nrg op 15-01-2008 19:29 ]

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:02:
Heyy

hoe knal je xandros vanaf de eee?
heb nu namelijk een cd-rom speler
ehh laatste keer dan

kijk eens op de eeepc homepage van asus,

daar vind je dit bij drivers enzo

WinXP

Version E3556 2007/12/12 update
Description Eee PC 4G WIN XP Edition Quick Use Guide for English (E3556)
File Size 681.86 (KBytes)

als je echt niet zelf kan zoeken kan je hier klikken om het te downloaden...

daar staat het wel in denk ik...

hier staat ook heel veel info maar moet je wel EEEPC uit het menutje trekken en dan je eigen type...

kunnen we nu verder met de ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
haha, Tweakerts op zn best _/-\o_

Doordouwe: RTFM please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:41:
haha, Tweakerts op zn best _/-\o_

Doordouwe: RTFM please.
Aardig hoor en waarschijnlijk ook heel handig, die reactie op mijn post--> zodra xandros eraf is en Xp erop..

hoe delete je xandros? ik weet wel hoe ik xp erop moet zetten als ie leeg is.. of gaat ie er overheen????

En ik beloof je, daarna zijn ik geheel ontopic zijn, kan alleen niet verder nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:40:
[...]

Aardig hoor en waarschijnlijk ook heel handig, die reactie op mijn post--> zodra xandros eraf is en Xp erop..

hoe delete je xandros? ik weet wel hoe ik xp erop moet zetten als ie leeg is.. of gaat ie er overheen????

Als je opstart vanaf je XP cd-rom kan je tijdens het installeren de partities op de schijf wissen. Er staan er volgens mij 3 of 4 op, maar die kan je allemaal verwijderen.

Dit is overigens wel een heel erg basic vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupi
Ik ga het ook zo proberen denk ik zodra ik men eeepc heb. :) Enkel een vriend van mij heeft me verteld dat op de +5V van de webcam spanning blijft staan, ook als je de pc af zet! :S
Als dit zo is zal je baterij leeg lopen wanneer je pc af staat. Wil je dit niet moet je van ergens anders op je mobo de +5V gaan halen. Dus moet je alsnog gaan solderen op je mobo.
Zodra ik men eeepc heb kan ik het eens nameten of het effectie zo is. Of heeft iemand het al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
er zit nog een andere 5V maar dan is het voordeel weg. volgens mij (heb niet de hele thread gelezen, maar wel een groot deel) is de spanning er juist af wanneer de eee pc uit staat. mocht het niet zo zijn, wat ik betwijfel, dan kun je de webcam in het bios uitzetten en daarmee dus ook de hub met alles erop.

geen nederlandse tutorials nog helaas, zover ik kan vinden. dat touchscreen moet er namelijk inkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:52
Van wat ik heb gelezen op het eeeuser forum, was het zo dat er stroom op die poort stond als de laptop uitstond én in de oplader zat. Als de laptop gewoon uitstaat zonder oplader gaat die poort ook uit.

Dat was wat ik er van begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
je hebt gelijk, ik lees het nu net ook. bij opladen gebruikt hij stroom, maar dat is geen probleem, want je trekt de accu dus niet leeg.

ik lees alleen ook problemen van te weinig stroom en hubs die niet aangaan. voor touchscreen is het misschien niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupi
Dan kan je eventueel als je goed bent met solderen wel ergens anders ja stroom vandaan halen ;)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6036
ergens in het midden staat waar je de stroom kan halen. Maar dat zijn wel heel kleine pinnetjes dus moeilijker te solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
ik weet genoeg plekken, ik ken de plaatjes van het mobo ondertussen uit m'n hoofd 8)
alleen heb ik nog nooit een soldeerijzer in handen gehad 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door tuk217 op 15-01-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:40:
je neemt al de negatieve reacties wel met waardigheid, respect. O-)

Zo, al de accesiores zijn ongeveer bekend:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogeee.net/wp-content/uploads/2008/01/acceeess/all.jpg

Teveel om op te noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliegreens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
De verwachte aantallen bij Komplett worden steeds groter (4G Black). Ik heb er vandaag ook maar een besteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook aan te denken om er een te bestellen, hoewel de verwachte Asus EEE PC 801 met een 8 inch scherm ook wel aantrekkelijk is. Dus misschien toch maar een aantal maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
@xanderdrake, als ik dat zo zie zijn dat accesoires voor de europeesche (vaste land) markt. Die stekker is in elk geval voor de nederlandse muren.

Wat een afschuwelijke tassen trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Sneezzer schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:46:
@xanderdrake, als ik dat zo zie zijn dat accesoires voor de europeesche (vaste land) markt. Die stekker is in elk geval voor de nederlandse muren.

Wat een afschuwelijke tassen trouwens!!
Ik denk vooral dat dit de complete collectie is, incluus alle buitenlandse stekkers.

En ja, de muizen en de tassen vind ik niet fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

tis allemaal manga style ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Mensen, mag ik er even op wijzen dat het inmiddels 16 januari is? Kortom, halverwege januari O-)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

en precies waarom wijs je ons daarop???

mailtje wat ik kreeg van mycom

"Vraag:
Ik volg al een tijdje het nieuws rond de Asus EEEPC en ik vroeg me af of jullie
al een iedee hebben wanneer ik een NL exemplaar kan kopen.

Geachte heer/mevrouw ,

Wij verwachten deze rond april.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

MyCom"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Nou, omdat hij bij sommige winkels medio januari wordt verwacht. Kortom, in het midden van januari, that's now ;-) . Jammer om in de reactie van Mycom te lezen dat ze 'm in april verwachten.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
4play schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:

"Vraag:

Geachte heer/mevrouw ,

Met vriendelijke groet,

MyCom"
zou dit ook voor belgie gelden?(ik hoop natuurlijk dat hij zo snel mogelijk hier uit komt) ;( ;(

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:

"Vraag:

Geachte heer/mevrouw ,

Met vriendelijke groet,

MyCom"
Hoppa weer een maand later...
Een paar pagina's terug hadden ze het nog over Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dus veel plezier voor alle "nee ik wacht nog even op de nieuwere versie"-wachters
XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:44:
[...]

Hoppa weer een maand later...
Een paar pagina's terug hadden ze het nog over Maart.
Ja... die boot is natuurlijk weer omgedraaid :+

140 containers eee-tjes terug :'(

[ Voor 68% gewijzigd door paQ op 16-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft ook hun eigen EEE PC Surf 2GB nu uitgebracht, Kan ongeveer hetzelfde als de 2G surf, ook 2GB, Intel processor, geen optische schijf, erg licht, wifi, bluetooth. Kost geen $199 maar $1799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:47:
Apple heeft ook hun eigen EEE PC Surf 2GB nu uitgebracht, Kan ongeveer hetzelfde[blablalbla] . Kost geen $199 maar $1799.
En daar is het briljante aan de EEE weer _/-\o_ . En om nou $1799 voor een veredelde (want geen SSD) EEE neer te leggen gaat me iets te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:47:
Apple heeft ook hun eigen EEE PC Surf 2GB nu uitgebracht, Kan ongeveer hetzelfde als de 2G surf, ook 2GB, Intel processor, geen optische schijf, erg licht, wifi, bluetooth. Kost geen $199 maar $1799.
Moet er ook wel bij vermelden dat de EEE geen $ 199 kost maar 299 €. En dat zal ook de dood-doener zijn.
Want als de mensen in de mediamarkt een EEE zien voor pakweg 350 €, en ze zien erlangs dan een "volwaardige laptop" voor 450 €, dan is de keuze snel gemaakt hoor.
Ik weet dat je het niet kan vergelijken, en ik weet dat de EEE een uniek product is, maar toch zal het aan die prijs geen succes worden in west-Europa.

[ Voor 11% gewijzigd door phobosdeimos op 16-01-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien....
Een Apple is niet te vergelijken met de EEE, ik zou hem maar wat graag hebben.
Maar heb al een Macbook, en misschien binnenkort nog een EEE erbij? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
ik heb een macbook en een EEE plus ik heb de MB air besteld... lijkt me nu niet echt een appel-appel vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:04:
Moet er ook wel bij vermelden dat de EEE geen $ 199 kost maar 299 €. En dat zal ook de dood-doener zijn.
Bijna goed ;)

Het gaat hier over de 2G, en die kost weldegelijk 199$ in de VS :)

*@ hieronder*
Sorry moet $299 zijn :) (en $399 voor de 4G)

[ Voor 9% gewijzigd door Kul op 16-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Kul schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:10:
[...]

Bijna goed ;)

Het gaat hier over de 2G, en die kost weldegelijk 199$ in de VS :)
Schrale troost voor de Europese consument die 300 euro mag betalen voor het instapmodel (= 445 $ USD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:35
Acer, Dell, Hp, Msi en Gigabyte zijn ook bezig met mini laptops. Met intel shelton chips 1.6GHz, 533MHz FSB verbruik van 3.5W 8)
bron en hier

Ik wacht het allemaal nog even af tot er grotere schermen zijn van 9 of 10 inch met een wat hogere resolutie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Voor €450,- een echte laptop is misschien wat overdreven. Ik bedoel ik neem aan dat je dan een hp 530 bedoeld ofzo? Dat ding is ook best traag. 512 mb geheugen (eee ook) enkel leveren ze daar vista home basic op(waar dat op slaat weet ik nog niet) een intel celeron gevalletje rond de 1,6 geklokt zo uit mijn hoofd, en 80 gb hard disc. Als ze er nou xp op leverden met die specs dan zou ik hem denk ik wel boven de EEE kiezen aangezien hij dan nog zo'n 40 euro goedkoper is denk ik. (420 bij komplett - 40 = 380 euro) De EEE die ik ga importeren kost €330 in totaal. Voor dat prijs verschil haal ik dan liever die hp, maar natuurlijk ben ik dan weer best een noob op notebook gebied, en kies ik eigenlijk 9/10 keer the best bang for my buck. Maar neemt niet weg dat de EEE met zijn charmes mijn hart al gewonnen heeft;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Wackoz: voor 495 € heb je bij de mediamarkt in België best een leuke laptop:
een HP met 15.4inch BrightView scherm, 1gb ram DDR2, 1.5ghz Intel Core2Duo, DVD-writer, wifi, 80gb hdd 5400rpm.
En in Nederland zullen er waarschijnlijk nog betere aanbiedingen te vinden zijn zelfs.
Dus de prijs van de EEE in Europa moet echt zakken, als ze een commercieel succes willen behalen bij de doorsnee bevolking.
Het prijsverschil tussen dit "gadget" (eee) en een "normale laptop" is gewoon te klein.
Let op: ik apprecieer EEE als toestel zeker wel, ik vind het een erg leuk model, maar ik ben er redelijk zeker van dat het in Europa geen commercieel succes zal worden met de huidige kleine prijsverschillen tussen de EEE en een "echte laptop".

[ Voor 19% gewijzigd door phobosdeimos op 16-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56

Offtrack

Ondertitel

phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:57:
een HP met 15.4inch BrightView scherm, 1gb ram DDR2, 1.5ghz Intel Core2Duo, DVD-writer, wifi, 80gb hdd 5400rpm.
En in Nederland zullen er waarschijnlijk nog betere aanbiedingen te vinden zijn zelfs.
Dus de prijs van de EEE in Europa moet echt zakken, als ze een commercieel succes willen behalen bij de doorsnee bevolking.
Het prijsverschil tussen dit "gadget" (eee) en een "normale laptop" is gewoon te klein.
Let op: ik apprecieer EEE als toestel zeker wel, ik vind het een erg leuk model, maar ik ben er redelijk zeker van dat het in Europa geen commercieel succes zal worden met de huidige kleine prijsverschillen tussen de EEE en een "echte laptop".
Het belangrijkste punt is ook niet óf je voor een bijna zelfde bedrag 'een' laptop kan kopen. Maar vooral dat de EEE nog geen kilo weegt en budget laptops over het algemeen veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Offtrack schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:01:
[...]

Het belangrijkste punt is ook niet óf je voor een bijna zelfde bedrag 'een' laptop kan kopen. Maar vooral dat de EEE nog geen kilo weegt en budget laptops over het algemeen veel meer.
Daar heeft "de doorsnee consument" nog nooit om gemaald.
Bij 95% van de laptop advertenties die ik in de brievenbus krijg, of in de mediamarkt of harense smid zie, staat zelfs geen gewicht vermeld.
Het enige wat van tel is voor de consument is:
* prestaties (zo veel mogelijk gigabytes, megahertzen en GTX / Ultra / Mega benamingen)
* prijs
* design

En verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:07:
[...]

Bij 95% van de laptop advertenties die ik in de brievenbus krijg, of in de mediamarkt of harense smid zie, staat zelfs geen gewicht vermeld.
Het enige wat van tel is voor de consument is:
* prestaties (zo veel mogelijk gigabytes, megahertzen en GTX / Ultra / Mega benamingen)
* prijs
* design

En verder niks.
True, ik vertel wat vrienden dat ik een laptop aan ga schaffen (EEE) en meteen krijg je te horen: hoeveel gigabytes :') Merk Asus kennen ze niet (hoe dom kan je wezen? Maakt een van de beste en stevigste notebooks...) Ik denk dat ik als hollander wel kan zeggen dat de prijs meteen het eerste is waar men naar kijkt. Het is bijna altijd zo dat je op zoek gaat met de gedachte: Ik wil een laptop van maximaal 800 euro oid.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56

Offtrack

Ondertitel

phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:07:
[...]

Ik doel ook niet op de doorsnee consument. Ik doel op de mensen die nu wél een EEE kopen of zouden willen. Voor hen is het selling point dat het apparaatje zo licht is en makkelijk mee te nemen. De meesten van deze doelgroep zullen ook al een of meerdere andere (grotere) laptops hebben.

En deze doelgroep blijkt wereldwijd iig groot genoeg. De verkoop gaat als een malle. Hoe dat specifiek in Nederland zal gaan straks in april, of wanneer dan ook, is nog te bezien. Vooral omdat veel early adopters al hebben geïmporteerd. Maar ook in deze thread hoor je geluiden van mensen die wachten op de Nederlandse launch.

Maar zeggen dat het geen succes wordt omdat je voor iets meer geld een logge klapcomputer kan kopen lijkt me dus iets te kort door de bocht.

[ Voor 33% gewijzigd door Offtrack op 16-01-2008 23:03 . Reden: kleine toevoeging, terwijl Exirion ook druk aan het typen was... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:57:
Volgens mij snap je er gewoon niks van. Het feit dat de dingen niet aan te slepen zijn terwijl jij zegt dat het voor het geld te weinig biedt, zegt genoeg lijkt me. Blijkbaar hanteren mensen toch andere criteria dan jij denkt.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)