Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Tjah, ervaringen verschillen nogal wat op dat gebied.GENETX schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:35:
Asus staat bij mij toch wel bekend als goede kwaliteit en super service. Tegenover FS, PB en Acer merk je toch snel dat Asus de schroevjes net iets beter aandraait, toch die 2 jaar garantie geeft, toch die recovery CD's zelf perst, toch net even een paar mm dikkere case maakt, en bij de duurdere series toch even een tasje en muis meelevert. De EeePC is dan goedkoop, het is ook weer typisch Asus kwaliteit. Bij de rest zie je dat Asus net ietsje duurder is, maar dat zie je ook direct terug. Wat dat betreft hoef je de EeePC ook niet te laten staan.
Ik heb jaren lang een Asus notebook gehad, helemaal perfect, toen die aan vervanging toe was heb ik weer een Asus notebook gekocht, een A8F, met tas en muis natuurlijk, het was toen immers een dure mainstream notebook.
Helaas is dat ding al 3x RMA gegaan wegens de brakke behuizing en de legio andere problemen die ik met het ding gehad heb (waarvan enkele zaken hier op GoT na te lezen), ook heb ik online en irl van een hoop mensen gehoord dat de nieuwere mainstream Asus series gewoon belachelijk slecht zijn vooral bij de schanieren.
De EEE PC is echter gewoon goed qua behuizing zoals ik al zei.
De rest van de behuizing vind ik inderdaad erg stevig, wat me ook opviel is dat er een soort veer in zit die het scherm het laatste stuk dichtklapt. Hij trekt zichzelf dan echt stevig dicht en voelt niet aan alsof hij zomaar openklapt. Dit vind ik een bijzonder goed alternatief voor een schuif/druk slot of een magneet (zoals bij de macbook). De behuizing heeft ook erg weinig speling (zelfs nadat je hem een paar keer helemaal uit elkaar hebt gehad zit alles nog strak
Wat bouwkwaliteit betreft dus beter dan een goedkope Dell ofzo maar helaas wel een paar zwakkere kantjes.
Ik gebruik de laptop vooral als bij computer, ik heb een goede desktop dus zocht ik iets compacts maar toch redelijk snel voor erbij. Dan is de EEE Pc een goede keus naar mijn mening, ik heb zelf gekozen voor de 8g versie met 1gig geheugen. Puur omdat ik een aantal filmpjes en mp3tjes etc altijd bij de hand wil hebben als ik onderweg ben o.i.d.
Na het openen van de doos (die naar mijn mening goed gevuld was met een extra muis, mooi mapje, voldoende boekjes en een driver cd.) ging een beetje kijken wat de kracht was van het machinetje. De standaard Xandros vond ik iets te beperkend en het duurde dus ook niet lang voordat ik XP erop had zitten. Met XP erop voldeed die eigenlijk al direct aan al mijn eisen. Booten gaat ook snel met +/- 30 seconden. Snel internetten, goed video streamen vanaf het netwerk (alleen met HD kwaliteit had die wat moeite dus die moest ik downsizen) en ook het spelen van een spelletje af en toe doet die goed. Ikzelf heb world of warcraft draaiend gekregen en ook vice city gaat prima. WoW is goed genoeg voor een beetje grinden of pvp "defending" maar het echte drukke werk word net teveel.
Ook had ik al redelijk snel na het aanschaffen al een 4gig sdhc kaartje gekocht zodat ik een leuke dual boot kon maken, op mijn 8g schrijf zit dus XP en op mijn 4gig sd kaart zit eeeXubuntu (een ubuntu distributie maar dan lichter en met eee pc drivers). Ook de eeeXubuntu werkt prima en is niet traag naar mijn mening. Dus qua software draait de EEE Pc een hoop.
Dan de laptop zelf, het 7" scherm is niet te klein voor mij. Ik internet vaak op mijn bed of op de bank en voor dat is de eee Pc echt perfect. Met het scrollen via de mousepad hoef ik zelden de resolutie op 800x600 te zetten. Meeste websites die ik bezoek werken dus prima.
Het plastic voelt ook niet goedkoop aan, zelf heb ik de zwarte versie en die ziet er echt netjes uit, zeker geen speelgoed aanzicht en het voelt ook robuust. Ook de hitte valt mee, hij wordt wel degelijk warm maar niet storend. De toetsen zijn in het begin erg wennen maar na een tijdje spelen met de eee pc kan ik redelijk snel en goed typen en dan typ ik met 6 vingers. (8 want ik gebruik er 2 voor de spatie
Het enige probleem wat ik wel heb ondervonden is dat de mousepad af en toe net iets te gevoelig is. Hij klinkt vaker de linker muisknop in dan dat ik wil. Ook vind ik het nog steeds jammer dat er geen officiële 900 MHz bios is uitgebracht aangezien dat misschien net te kracht is die ik mis voor Hd. filmpjes.
Dus al met al vind ik de EEE Pc echt een super ding voor mij. Aangezien het precies die aanvulling is naast mijn desktop pc die ik zoek. Een handig voormaat, snel machinetje, handig als portable mediaplayer en ook zeer handig om notities te nemen onderweg.
Ik heb de EEE Pc nu ongeveer een week of 3 en ik heb express langer gewacht met het schrijven van een mini review omdat de meeste reacties na het ontvangen zijn van "WOW!!! SUPER!! etc." en ik wou juist meer een objectiever beeld geven. Ik hoop dat ik iemand geholpen met die verhaal en als je nog vragen hebt, laat het me dan maar horen!
Verwijderd
XP erop en knallen maar, hij doet ongeveer alles.
Wel heb ik het scherm op 800x600, dat werkt erg prettig.
Verder over de stevigheid, dat is Asus ook wel verplicht is, aangezien hij wordt aangeprezen als apparaatje dat je meeneemt naar het strand, op vakantie, in de trein e.d. Dan kunnen ze het niet veroorloven om erg te bezuinigen op de stevigheid (wat je bij een normale 'lompe' laptop nog wel kunt doen).
Verwijderd
Verwijderd
Welk geheuge hebben jullie erbij gekocht en waar?
Verwijderd
Tis maar Windows XP een OS uit 2002 toen 256MB de mainstream was.
Windows XP gebruikt echt amper geheugen, 512MB is meer dan zat.
Ik had erover gedacht om 1GB erin te proppen (prijzen zijn toch super laag), maar niet gedaan omdat alles al perfect werkte.
Ongeveer ieder stuk standaard 1GB DDR2 SO-DIMM kan erin, het is verder geen bijzonder geheugen ofzo.
Amen. Ik heb in m'n grote notebook een hele tijd 256MB gehad en dat ging prima. 512 is al helemaal zat voor XP. Correctie trouwens: XP is zelfs uit najaar 2001.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:21:
Tis maar Windows XP een OS uit 2002 toen 256MB de mainstream was.
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 14-01-2008 15:23 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
De EEE PC is dus voor XP standaard extreem geschikt, ook de 4GB opslag is meer dan genoeg, al heb je voor een paar euro een 4GB SD kaart erbij en dat is wel zo prettig (maar de EEE is normaal gezien geen download bak dus qua opslag kom je altijd wel uit).
Verwijderd
Sja, voor gamen is zo'n dingetje natuurlijk nooit bedoeld geweest. San Andreas is idd een stukkie zwaarder dan GTAIII en Vice City en ik denk dat met name de CPU de bottleneck zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:28:
En voor spelletjes op XP (zoals GTA San Andreas bijvoorbeeld, vrij zwaar), is het daar wel handig voor om 1GB erin te stoppen? of ook niet echt nodig?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
San Andreas startte wel en liep ook wel op mijn eee pc maar het is was veel te stotterend, en dat is met een 8g met standaard 1gig mem. Dus vergeet San Andreas maar zou ik zeggen. Vice City daarin tegen werkt als een trein.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:28:
2GB is dus sowieso overkill? En voor spelletjes op XP (zoals GTA San Andreas bijvoorbeeld, vrij zwaar), is het daar wel handig voor om 1GB erin te stoppen? of ook niet echt nodig?
Verwijderd
Nouja het is er niet voor bedoeld, maar wel leuk natuurlijkExirion schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:31:
[...]
Sja, voor gamen is zo'n dingetje natuurlijk nooit bedoeld geweest. San Andreas is idd een stukkie zwaarder dan GTAIII en Vice City en ik denk dat met name de CPU de bottleneck zal zijn.
Dan koop ik denk ik maar gewoon ff niks. Bedankt voor de tips! scheelt me toch wat euroos.
Verwijderd
oftewel, kan je een een usb stekker splitsen zonder hub?
zie: http://beta.ivancover.com...Internal_Upgrades#USB_hub
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 20:08 ]
Verwijderd
De bestelling en betaling heb ik op 22 december gedaan, de levering volgde op 4 januari inclusief € 30,05 inklarings-/handlingskosten.
Meteen XP erop gezet, niet de Nlite versie maar zelf de XP volgens de manual aangepast. Dit ging op zich redelijk. Echter na de nodige updates kwam er weer een hoop aan Mb's bij.
Het doel van de aanschaf is om de EEE op (business)reis mee te nemen. Snel een aantal noodzakelijke bestanden op een USB-stick gezet en vorige week zondag naar Polen gereden.
In de vijf verschillende hotels was er in vier hotels draadloos internet. Drie daarvan boden deze optie gratis aan. (kunnen we in West-Europa nog van leren)
De draadloze netwerken werden direct gedetecteerd en de ontvangst was dan ook volle bak.
Internetten en mail checken gaat dan ook prima.
In het laatste hotel (IBIS) in Warschau heb ik een Orange prepaid kaart gekocht voor 24h Internet. Daar kon ik later op het vliegveld nog handig gebruik van maken.
Tijdens de bezoeken heb ik de EEE gebruikt om diverse video's van de produkten van ons bedrijf aan de klanten te tonen. Iedereen komt dan wel een halve meter verder over tafel hangen, maar allé het is goed te volgen. Een min-punt is misschien wel het volume van de speakers, in deze set-up echt te weinig.
Vervolgens heb ik naast mijn Poolse collega in de auto gezeten, mijn visit reports getikt. Ondanks de slechte Poolse wegen en de soms risico-volle inhaal maneuvres, leverde dit geen problemen op.
Op de luchthaven ook volle ontvangst. In de Canadian 200 heb ik de EEE maar niet uit de tas gehaald. Het uitzicht was sowieso prachtig.
Later in de ICE-trein op weg naar huis heb ik zonder problemen het nodige tikwerk kunnen doen.
In dit geval vindt ik de EEE handiger dan een normaal notebook omdat je bij het werken op een notebook jezelf breder moet maken op de toch vaak beperkte ruimte.
Resumé:
* Handig voor op (business) reis door het kleine formaat en makkelijk mee te sjouwen door het geringe gewicht.
* De ingebouwde standaard (LINUX) mogelijkheden voldoen prima; naar mijn oordeel is het niet noodzakelijk om XP te installeren. Ben nu weer ook terug naar LINUX gegaan.
* De schermgrootte is voldoende bij dagelijksgebruik van 2 uur.
* Het vermogen van de speakers had iets meer gekunt.
(Inderdaad ik ben naar Polen gereden, rondgereden, en later weer terug gevlogen!)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 20:35 ]
* Headset: £23.50
* Mouse: £23.50
* Neoprene case: £35.25
* Battery (standard 4 cell): £47
* Battery (extended 6-cel): £58.75
* AC adapter: £23.50
http://eeepcworld.wordpre...ories-pre-order-at-clove/
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
muisje 35 euro
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Inderdaad. Ik vind die muis er ook niet echt super uitzien ofzo... Wel een hele mooie prijs voor de accu! En dan heb ik het vooral over de 6 cells! 75 euro omgerekend is zeker niet gek veel. Wanneer ik hem binnenkort bestel doe ik er wel meteen een goed muisje bij. Iemand suggesties voor een muis die onder Xsandros werkt(en evt zelf gebruikt)?paQ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:56:
wat een achterlijke bedragen voor sommige dingen
muisje 35 euro
één is geen, twee is één
Wat voor muis zoek je dan? Volgens mij werkt elke normale muis onder Xandros.Wackoz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:05:
[...]
Inderdaad. Ik vind die muis er ook niet echt super uitzien ofzo... Wel een hele mooie prijs voor de accu! En dan heb ik het vooral over de 6 cells! 75 euro omgerekend is zeker niet gek veel. Wanneer ik hem binnenkort bestel doe ik er wel meteen een goed muisje bij. Iemand suggesties voor een muis die onder Xsandros werkt(en evt zelf gebruikt)?
Verwijderd
Tsjaa ach marketing... Zelfde als Apple keyboards / muisjes and so on.. Koop gewoon 'universal'paQ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:56:
wat een achterlijke bedragen voor sommige dingen
muisje 35 euro
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Draadloos muisje vind ik persoonlijk het fijnst. Hij moet niet nete klein zijn (zie je vaak bij cheap trust muizen). Dat je je hand er gewoon normaal op kan leggen en het gewoon fijn werkt. Ook geen 50 euro muis dus die 3000 lijkt me wel wat.. Ik zit eerlijk gezegd nog een heel klein beetje te twijfelen tussen een normale notebook en de eee pc. Ondanks dat ik het echt een gaaf ding vindt, zal ik het amper onderweg gebruiken. Echter ben ik 100% gadget verslaafd:P Ben ook niet van plan om 1200 euro aan zo'n ding uit te geven, maar als ik toch niet vaak weg ga is een normale, ietwat grotere misschien een betere keus.Jozz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:09:
[...]
Wat voor muis zoek je dan? Volgens mij werkt elke normale muis onder Xandros.
één is geen, twee is één
simpel gezegd: NEE.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:08:
Heeft iemand al een usb-mod gemaakt? ik ben benieuwd of, als je een usb hub intern aan 1 van de usb connectors hangt, de uitwendige connector nog werkt.
oftewel, kan je een een usb stekker splitsen zonder hub?
zie: http://beta.ivancover.com...Internal_Upgrades#USB_hub
echter kan je wel de webcam connector omleiden naar een usb-hub, en daardoor x extra poorten te hebben dankzij usbhup aan de webcam usb.
Failure is the mother of success
Ik heb een Apple Keyboard + Muisje, en zeker die muis komt zeker weten aan m'n EEECLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:16:
Tsjaa ach marketing... Zelfde als Apple keyboards / muisjes and so on.. Koop gewoon 'universal'
Heel simpel, en kan in m'n rugzak zonder dat'ie kapot gaat, ideaal
Geen idee, maar het zou gewoon moeten kunnencdl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:40:
Iemand toevallig al LAMPP aan de praat gekregen op een EEE?
[ Voor 19% gewijzigd door Kul op 14-01-2008 22:47 ]
wat ging er dan mis?cdl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:40:
Iemand toevallig al LAMPP aan de praat gekregen op een EEE?
Hehehe het lampie ging uit
Dat zeg ik!
Kan je iets meer uitleg geven waar je iets veranderd hebt want ik heb net hetzelfde probleem.paQ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:27:
[...]
tis inmiddels gelukt
bij de instellingen van de drivertool van de videokaart heb ik de resolutie 800 x 480 vastgezet.
bij opstarten staan de bootscreens en loginschermen meteen in de juiste reso
Heb daar ook even aan gedacht, maar wat heb je aan een tas die zo groot is als de EeePC?Sneezzer schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:57:
nog andere mensen die al een hoes/tas of iets dergelijks hebben gekocht waar de eee precies in past (zonder adapter). Ik wil er namelijk eentje kopen aangezien de surf zonder hoesje komt.
Maar mocht je toch iets kleins zoeken dan kun je denk ik het best kijken naar van die tasjes voor draagbare dvd-spelers. Die hebben een vergelijkbaar formaat.
Ik wil zo'n hoes/tas gebruiken aangezien ik hem dan los in de rugtas kan stoppen. Dus als extra bescherming eigenlijk. Inderdaad zoiets als een ladies purse hahaPalomar schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:07:
[...]
Heb daar ook even aan gedacht, maar wat heb je aan een tas die zo groot is als de EeePC?Krijg je zo'n soort ladies purse
Ik heb gewoon een 15,4" laptoptas van caselogic gekocht, zodat er ook nog wat meer bij in past.
Maar mocht je toch iets kleins zoeken dan kun je denk ik het best kijken naar van die tasjes voor draagbare dvd-spelers. Die hebben een vergelijkbaar formaat.
Allemaal ten goede van ons de consument natuurlijk
Die Diamondville cpu ziet er goed uit!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat wel ja dit niet:XanderDrake schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:39:
Die Diamondville cpu ziet er goed uit!
Een dualcore Diamondville-cpu zal in het tweede of derde kwartaal van 2009 zijn opwachting maken.
Dan hebben de huidige Eee'ers toch al weer 2 nieuwe versies gehad
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja! Hier een vraag! Ik overweeg nl. om er eeen (whehe te flauwXato schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
Omdat ik hier nog steeds een hoop mensen zie twijfelen of ze een eee pc moeten aanschaffen zal ik zelf ook een korte review schrijven.
...
Ook had ik al redelijk snel na het aanschaffen al een 4gig sdhc kaartje gekocht zodat ik een leuke dual boot kon maken, op mijn 8g schrijf zit dus XP en op mijn 4gig sd kaart zit eeeXubuntu (een ubuntu distributie maar dan lichter en met eee pc drivers). Ook de eeeXubuntu werkt prima en is niet traag naar mijn mening. Dus qua software draait de EEE Pc een hoop.
...
Ik heb de EEE Pc nu ongeveer een week of 3 en ik heb express langer gewacht met het schrijven van een mini review omdat de meeste reacties na het ontvangen zijn van "WOW!!! SUPER!! etc." en ik wou juist meer een objectiever beeld geven. Ik hoop dat ik iemand geholpen met die verhaal en als je nog vragen hebt, laat het me dan maar horen!

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
ik zit namelijk te twijfelen of ik anders een usb stick in wil bouwen. dit topic inspireert namelijk wel heel erg:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6380
alleen erg veel werk en solderen, wat voor mij nieuw zou zijn. is het ook mogelijk de hub niet te gebruiken, maar een bestaande usb poort om te leiden voor de usb stick? een poort minder kan ik wel hebben.
zijn er al veel nederlandse mods? niet dat m'n engels slecht is, maar ik ben een complete noob nog op hardware gebied, dus nederlands is al lastig zat:P
Ware het niet dat een single core Diamondville niet lang op zich zal laten wachtenCLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:41:
Dat wel ja dit niet:
Een dualcore Diamondville-cpu zal in het tweede of derde kwartaal van 2009 zijn opwachting maken.
Dan hebben de huidige Eee'ers toch al weer 2 nieuwe versies gehad
Silverthorne, Diamondville, Montevinea... Intel heeft zo te merken zn melkkoe voor de toekomst gevonden!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
In linux zijn mijn windows files wel benaderbaar, maar in XP kan ik niet op de sd card komen, hij geeft aan dat hij dan geformateerd moet worden. Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar ik moet sowieso nog wat leren op gebied van linux daarom heb ik ook de dualboot.trimakassi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:50:
[...]
Ja! Hier een vraag! Ik overweeg nl. om er eeen (whehe te flauw![]()
) aan te schaffen en wil ook een XP/linux dualboot. Mijn vraag ergens in het begin van Deel2 was of het mounten van de andere partities een beetje makkelijk gaat? Dus is onder XP je linux (/media oid) makkelijk benaderbaar en vice versa? Thnx!
wat dacht je bij Brando zelf of bij PDAir zelfSneezzer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:22:
weet iemand een adres waar ik de brando/pdair slipcase kan bestellen in europa? Ik ben niet zo'n fan van ebay namelijk...
hier kun je gewoon met je creditcard of met paypal betalen
snel en betrouwbaar (bestel er zelf regelmatig)
Verwijderd
Ik kan hier natuurlijk een heel anti-microsoft/windows betoog gaan houden maar ik zal me inhouden aangezien deze post al lichtelijk off-topic is. Het komt erop neer dat linux het windows bestandssysteem (ntfs) wel ondersteund (terwijl dit een closed-source bestandssysteem is en de developers de specs van het systeem niet kennen). En microsoft de linux bestandssystemen (ext2/3 etc.) niet ondersteund terwijl dit allemaal open source systemen zijn (mischien dat er inmiddels iemand wel een ext2/3 driver voor windows heeft geschreven maar dat weet ik niet). Ik vind het wel leuk om te zien dat door de Eee meer mensen in aanraking komen met linux waardoor deze problemen voor meer mensen zichtbaar worden.Xato schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 06:32:
[...]
In linux zijn mijn windows files wel benaderbaar, maar in XP kan ik niet op de sd card komen, hij geeft aan dat hij dan geformateerd moet worden. Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar ik moet sowieso nog wat leren op gebied van linux daarom heb ik ook de dualboot.
ik heb hem even niet bij de hand nu, maar zoek even het driver tooltje van je kaart.Nukhem schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:00:
[...]
Kan je iets meer uitleg geven waar je iets veranderd hebt want ik heb net hetzelfde probleem.
als je die hebt geinstalleerd kun je die vanaf je bureaublad, rechtermuisknop benaderen.
Hier kun je op een van de tabbladen de resolutie bepalen (dus niet "automatic" oid)
deze heb ik ingesteld op 800x480, en sindsdien zijn mijn boot en logon screens in de juiste reso
Mischien kan je ze bestellen bij UMPCshop.nl met hun PDA broertje heb ik goede ervaringen.Sneezzer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:22:
weet iemand een adres waar ik de brando/pdair slipcase kan bestellen in europa? Ik ben niet zo'n fan van ebay namelijk...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Ik ga nu eerst mijn 20" WS eraan hangen, kijken hoe dat gaat.
*edit* Nou, het scherm hang eraan, maar ik krijg nog niet een hogere resolutie dan 1024*786..
Maar ik zal nog wat rondkijken
[ Voor 18% gewijzigd door Kul op 15-01-2008 11:51 ]
Kan dit te maken hebben met wep/wpa/etc?
Ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd..
Gebruik je wel DHCP op je netwerk? Anders moet je eerst even onder 'Network' (niet 'Wireless') een nieuw profiel aanmaken, dan kan je handmatig je IP instellen.Kul schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:45:
Na het gebruik van een draadje wil ik nu ook het draadloze netwerk wel even proberen, maar hij blijft maar op pending staan.
Kan dit te maken hebben met wep/wpa/etc?
Ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd..
Als je wel DHCP gebruikt, heb je misschien spaties in je WPA key? Dat schijnt wel eens problemen te geven.
*strijk*CLB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Hang je 'm niet aan het scherm.. dan breekt die misschien![]()

* trimakassi Trimakassi voelt zich lichtelijk aangesproken...Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:36:
[...]
Ik kan hier natuurlijk een heel anti-microsoft/windows betoog gaan houden maar ik zal me inhouden aangezien deze post al lichtelijk off-topic is. Het komt erop neer dat linux het windows bestandssysteem (ntfs) wel ondersteund (terwijl dit een closed-source bestandssysteem is en de developers de specs van het systeem niet kennen). En microsoft de linux bestandssystemen (ext2/3 etc.) niet ondersteund terwijl dit allemaal open source systemen zijn (mischien dat er inmiddels iemand wel een ext2/3 driver voor windows heeft geschreven maar dat weet ik niet). Ik vind het wel leuk om te zien dat door de Eee meer mensen in aanraking komen met linux waardoor deze problemen voor meer mensen zichtbaar worden.
Ja dat is wel waar en dat weet ik ook wel, maar ik ben lange tijd windows gewend en heb nooit de noodzaak gehad om coldturkey "over te stappen". Op mn desktop loop ik te prutsen met ubuntu, dus dan is het wel prettig als je nog even terug kan. Voor mij is dit ook meer een tussenstap, als alles flex werkt blijf ik bij linux. Al was het alleen al vanwege het licentiegeklungel. En eigenlijk intresseert die hele open/closed source redernatie me niet zo heel veel, als het maar werkt! (Sorry voor het pragmatische/anti-tweaker gehalte...

Ik vraag me af hoe dit is afgelopen? Ik zag op het eeeuser forum dat het wel iemand 100% gelukt is. Hier verder nog goede ervaringen met vmware?Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:28:
[...]
Had ik al min of meer geprobeerd, ik had in vmware eerst een VM gemaakt en daar ubuntu server op gezet. Dan via apt-get fluxbox, mpd, firefox, etc opgehaald, de apt cache leeggemaakt en ik kwam uit op 600Mb ofzo. Maar toen ik het op mijn eeePC probeerde wou hij de patches niet aannemen voor de wifi, acpi, ... Ik heb er een paar uur aan gewerkt maar kreeg het maar niet in orde. Maar sinds dat op dag 1 was en ik nogal ongeduldig was heb ik niet 100% optimaal gewerkt wsl
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
ik heb er anders nog wel steeds last van , (ubuntu)Kul schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:55:
[...]
Sorry voor het vals alarm... nog een keer geprobeerd, en jawel hoor![]()
Maar bedankt voor de hulp
alles blijft op pending staan , alleen een unsecured werkt wel...
ik ga maar over op winxp kijken of dat helpt
slimmehotspot.nl
Een taiwanees heeft het voor elkaar gekregen om Intel's Virtual Resolutions te gebruiken, met het gebruik van de standaard drivers. Dus geen echte nasty bugs zoals bij LaserTag's scaledown drivers.
Ik vind het wel gaaf dat er zo veel mensen aan de slag zijn met de EEE
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5417&p=1
door de hub op de camera connector aan te sluiten en de camera op de hub hoeft er niet gesoldeerd te worden op het moederbord, maar alleen op de hub. met vier poorten is bleutooth, touch screen en een 16gb flash drive best makkelijk te maken.
heeft iemand zich hier in verdiept en weet die persoon dan waar ik die 4 pins connectors kan vinden in nederland? of wordt het net als het touch screen ebay? want dan moet ik toch paypal eens gaan koppelen.
ik heb het idee dat de tweakers hier (sterker nog, alle nederlanders) meer interesse hebben in het software gedeelte, dan de hardware.
Verwijderd
hoe knal je xandros vanaf de eee?
heb nu namelijk een cd-rom speler
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 19:05 ]
man man....
nee hij heeft nu een cd rom speler.Palomar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:11:
met een geweer?
dus:
je stript wat 3 aderige 220V kabel, sluit die aan op pennen 1, 10 en 14 van de IDE aansluiting.
ader van pen 1steek je in de USB poort LINKS van je eee
ader van pen 10 in de acterste van de RECHTER kant
en de laatste in de overgebleven ader in de andere USB poort.
dan 3 keer heel hard blazen in netwerkingang van de eee (links)
2 kusjes geven op de externe monitor uitgang (rechts)
en dan HEEL hard met je cd rom speler op je eee slaan (let op! NIET met een lite on doen, dan gaat het mis!!!) een keer of 6 is voldoende.
als je hem nu aanzet, zul je zien dat xandros niet meer opstart
[ Voor 89% gewijzigd door paQ op 15-01-2008 19:24 ]
lolPalomar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:11:
met een geweer?
ownedpaQ schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:19:
issie weer met zijn vragen hoor
man man....
[...]
nee hij heeft nu een cd rom speler.
dus:
je stript wat 3 aderige 220V kabel, sluit die aan op pennen 1, 10 en 14 van de IDE aansluiting.
ader van pen 1steek je in de USB poort LINKS van je eee
ader van pen 10 in de acterste van de RECHTER kant
en de laatste in de overgebleven ader in de andere USB poort.
dan 3 keer heel hard blazen in netwerkingang van de eee (links)
2 kusjes geven op de externe monitor uitgang (rechts)
en dan HEEL hard met je cd rom speler op je eee slaan (let op! NIET met een lite on doen, dan gaat het mis!!!) een keer of 6 is voldoende.
als je hem nu aanzet, zul je zien dat xandros niet meer opstart
nee ik weet ook niet wat dit aan het topic toevoegd. Maar sommige mensen stellen echt te domme vragen..
[ Voor 74% gewijzigd door Ruler-Nrg op 15-01-2008 19:29 ]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
ehh laatste keer danVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:02:
Heyy
hoe knal je xandros vanaf de eee?
heb nu namelijk een cd-rom speler
kijk eens op de eeepc homepage van asus,
daar vind je dit bij drivers enzo
WinXP
Version E3556 2007/12/12 update
Description Eee PC 4G WIN XP Edition Quick Use Guide for English (E3556)
File Size 681.86 (KBytes)
als je echt niet zelf kan zoeken kan je hier klikken om het te downloaden...
daar staat het wel in denk ik...
hier staat ook heel veel info maar moet je wel EEEPC uit het menutje trekken en dan je eigen type...
kunnen we nu verder met de ervaringen...
Doordouwe: RTFM please.
Verwijderd
Aardig hoor en waarschijnlijk ook heel handig, die reactie op mijn post--> zodra xandros eraf is en Xp erop..XanderDrake schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:41:
haha, Tweakerts op zn best![]()
Doordouwe: RTFM please.
hoe delete je xandros? ik weet wel hoe ik xp erop moet zetten als ie leeg is.. of gaat ie er overheen????
En ik beloof je, daarna zijn ik geheel ontopic zijn, kan alleen niet verder nu
Als je opstart vanaf je XP cd-rom kan je tijdens het installeren de partities op de schijf wissen. Er staan er volgens mij 3 of 4 op, maar die kan je allemaal verwijderen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:40:
[...]
Aardig hoor en waarschijnlijk ook heel handig, die reactie op mijn post--> zodra xandros eraf is en Xp erop..
hoe delete je xandros? ik weet wel hoe ik xp erop moet zetten als ie leeg is.. of gaat ie er overheen????
Dit is overigens wel een heel erg basic vraag.
Ik ga het ook zo proberen denk ik zodra ik men eeepc heb.tuk217 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:00:
heeft iemand zich hier al aan gewaagd?:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5417&p=1
...
Als dit zo is zal je baterij leeg lopen wanneer je pc af staat. Wil je dit niet moet je van ergens anders op je mobo de +5V gaan halen. Dus moet je alsnog gaan solderen op je mobo.
Zodra ik men eeepc heb kan ik het eens nameten of het effectie zo is. Of heeft iemand het al gevonden?
geen nederlandse tutorials nog helaas, zover ik kan vinden. dat touchscreen moet er namelijk inkomen
Dat was wat ik er van begreep.
ik lees alleen ook problemen van te weinig stroom en hubs die niet aangaan. voor touchscreen is het misschien niet voldoende.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6036
ergens in het midden staat waar je de stroom kan halen. Maar dat zijn wel heel kleine pinnetjes dus moeilijker te solderen
alleen heb ik nog nooit een soldeerijzer in handen gehad

[ Voor 4% gewijzigd door tuk217 op 15-01-2008 23:44 ]
je neemt al de negatieve reacties wel met waardigheid, respect.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:40:

Zo, al de accesiores zijn ongeveer bekend:

Teveel om op te noemen
Verwijderd
Wat een afschuwelijke tassen trouwens!!
Ik denk vooral dat dit de complete collectie is, incluus alle buitenlandse stekkers.Sneezzer schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:46:
@xanderdrake, als ik dat zo zie zijn dat accesoires voor de europeesche (vaste land) markt. Die stekker is in elk geval voor de nederlandse muren.
Wat een afschuwelijke tassen trouwens!!
En ja, de muizen en de tassen vind ik niet fantastisch...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
mailtje wat ik kreeg van mycom
"Vraag:
Ik volg al een tijdje het nieuws rond de Asus EEEPC en ik vroeg me af of jullie
al een iedee hebben wanneer ik een NL exemplaar kan kopen.
Geachte heer/mevrouw ,
Wij verwachten deze rond april.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
MyCom"
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
zou dit ook voor belgie gelden?(ik hoop natuurlijk dat hij zo snel mogelijk hier uit komt)4play schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:
en precies waarom wijs je ons daarop???
"Vraag:
Geachte heer/mevrouw ,
Met vriendelijke groet,
MyCom"
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Hoppa weer een maand later...4play schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:
en precies waarom wijs je ons daarop???
"Vraag:
Geachte heer/mevrouw ,
Met vriendelijke groet,
MyCom"
Een paar pagina's terug hadden ze het nog over Maart.
Ja... die boot is natuurlijk weer omgedraaidXanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:44:
[...]
Hoppa weer een maand later...
Een paar pagina's terug hadden ze het nog over Maart.
140 containers eee-tjes terug
[ Voor 68% gewijzigd door paQ op 16-01-2008 15:11 ]
Verwijderd
En daar is het briljante aan de EEE weerVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:47:
Apple heeft ook hun eigen EEE PC Surf 2GB nu uitgebracht, Kan ongeveer hetzelfde[blablalbla] . Kost geen $199 maar $1799.
Moet er ook wel bij vermelden dat de EEE geen $ 199 kost maar 299 €. En dat zal ook de dood-doener zijn.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:47:
Apple heeft ook hun eigen EEE PC Surf 2GB nu uitgebracht, Kan ongeveer hetzelfde als de 2G surf, ook 2GB, Intel processor, geen optische schijf, erg licht, wifi, bluetooth. Kost geen $199 maar $1799.
Want als de mensen in de mediamarkt een EEE zien voor pakweg 350 €, en ze zien erlangs dan een "volwaardige laptop" voor 450 €, dan is de keuze snel gemaakt hoor.
Ik weet dat je het niet kan vergelijken, en ik weet dat de EEE een uniek product is, maar toch zal het aan die prijs geen succes worden in west-Europa.
[ Voor 11% gewijzigd door phobosdeimos op 16-01-2008 18:06 ]
Verwijderd
Een Apple is niet te vergelijken met de EEE, ik zou hem maar wat graag hebben.
Maar heb al een Macbook, en misschien binnenkort nog een EEE erbij? :-)
Bijna goedphobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:04:
Moet er ook wel bij vermelden dat de EEE geen $ 199 kost maar 299 €. En dat zal ook de dood-doener zijn.
Het gaat hier over de 2G, en die kost weldegelijk 199$ in de VS
*@ hieronder*
Sorry moet $299 zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Kul op 16-01-2008 20:36 ]
Schrale troost voor de Europese consument die 300 euro mag betalen voor het instapmodel (= 445 $ USD).Kul schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:10:
[...]
Bijna goed
Het gaat hier over de 2G, en die kost weldegelijk 199$ in de VS
één is geen, twee is één
een HP met 15.4inch BrightView scherm, 1gb ram DDR2, 1.5ghz Intel Core2Duo, DVD-writer, wifi, 80gb hdd 5400rpm.
En in Nederland zullen er waarschijnlijk nog betere aanbiedingen te vinden zijn zelfs.
Dus de prijs van de EEE in Europa moet echt zakken, als ze een commercieel succes willen behalen bij de doorsnee bevolking.
Het prijsverschil tussen dit "gadget" (eee) en een "normale laptop" is gewoon te klein.
Let op: ik apprecieer EEE als toestel zeker wel, ik vind het een erg leuk model, maar ik ben er redelijk zeker van dat het in Europa geen commercieel succes zal worden met de huidige kleine prijsverschillen tussen de EEE en een "echte laptop".
[ Voor 19% gewijzigd door phobosdeimos op 16-01-2008 20:59 ]
Het belangrijkste punt is ook niet óf je voor een bijna zelfde bedrag 'een' laptop kan kopen. Maar vooral dat de EEE nog geen kilo weegt en budget laptops over het algemeen veel meer.phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:57:
Wackoz: voor 495 € heb je bij de mediamarkt in België best een leuke laptop:
een HP met 15.4inch BrightView scherm, 1gb ram DDR2, 1.5ghz Intel Core2Duo, DVD-writer, wifi, 80gb hdd 5400rpm.
En in Nederland zullen er waarschijnlijk nog betere aanbiedingen te vinden zijn zelfs.
Dus de prijs van de EEE in Europa moet echt zakken, als ze een commercieel succes willen behalen bij de doorsnee bevolking.
Het prijsverschil tussen dit "gadget" (eee) en een "normale laptop" is gewoon te klein.
Let op: ik apprecieer EEE als toestel zeker wel, ik vind het een erg leuk model, maar ik ben er redelijk zeker van dat het in Europa geen commercieel succes zal worden met de huidige kleine prijsverschillen tussen de EEE en een "echte laptop".
Daar heeft "de doorsnee consument" nog nooit om gemaald.Offtrack schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:01:
[...]
Het belangrijkste punt is ook niet óf je voor een bijna zelfde bedrag 'een' laptop kan kopen. Maar vooral dat de EEE nog geen kilo weegt en budget laptops over het algemeen veel meer.
Bij 95% van de laptop advertenties die ik in de brievenbus krijg, of in de mediamarkt of harense smid zie, staat zelfs geen gewicht vermeld.
Het enige wat van tel is voor de consument is:
* prestaties (zo veel mogelijk gigabytes, megahertzen en GTX / Ultra / Mega benamingen)
* prijs
* design
En verder niks.
True, ik vertel wat vrienden dat ik een laptop aan ga schaffen (EEE) en meteen krijg je te horen: hoeveel gigabytesphobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:07:
[...]
Daar heeft "de doorsnee consument" nog nooit om gemaald.
Bij 95% van de laptop advertenties die ik in de brievenbus krijg, of in de mediamarkt of harense smid zie, staat zelfs geen gewicht vermeld.
Het enige wat van tel is voor de consument is:
* prestaties (zo veel mogelijk gigabytes, megahertzen en GTX / Ultra / Mega benamingen)
* prijs
* design
En verder niks.
één is geen, twee is één
Ik doel ook niet op de doorsnee consument. Ik doel op de mensen die nu wél een EEE kopen of zouden willen. Voor hen is het selling point dat het apparaatje zo licht is en makkelijk mee te nemen. De meesten van deze doelgroep zullen ook al een of meerdere andere (grotere) laptops hebben.phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:07:
[...]
Daar heeft "de doorsnee consument" nog nooit om gemaald.
En deze doelgroep blijkt wereldwijd iig groot genoeg. De verkoop gaat als een malle. Hoe dat specifiek in Nederland zal gaan straks in april, of wanneer dan ook, is nog te bezien. Vooral omdat veel early adopters al hebben geïmporteerd. Maar ook in deze thread hoor je geluiden van mensen die wachten op de Nederlandse launch.
Maar zeggen dat het geen succes wordt omdat je voor iets meer geld een logge klapcomputer kan kopen lijkt me dus iets te kort door de bocht.
[ Voor 33% gewijzigd door Offtrack op 16-01-2008 23:03 . Reden: kleine toevoeging, terwijl Exirion ook druk aan het typen was... ]
Volgens mij snap je er gewoon niks van. Het feit dat de dingen niet aan te slepen zijn terwijl jij zegt dat het voor het geld te weinig biedt, zegt genoeg lijkt me. Blijkbaar hanteren mensen toch andere criteria dan jij denkt.phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:57:
Wackoz: voor 495 € heb je bij de mediamarkt in België best een leuke laptop:
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)