400 voor een surf? Zo, dan heb je er veel voor over ;x
Bij Komplett betaal je 350 euro voor een zwarte 4G ...
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
De mijne (die vanochtend om 9.17 geland is op Schiphol) heeft 304 euro gekost.Offtrack schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:52:
Er staat bij dat het een Surf is. Als dat echt zo is lijkt het me niet zo prachtig voor 400 euro.
Komt alleen niet van een webshop, maar van eBay.
(Then again, er was ook aal eentje voor 220, hierboven ergens
*edit* pagina 25 alweer
[ Voor 3% gewijzigd door Kul op 11-01-2008 14:15 ]
Verwijderd
dat is zuur beste afzetters, voor een SURF 
maar gelijk hebben ze, er zijn toch mensen die ze afnemen.
maar gelijk hebben ze, er zijn toch mensen die ze afnemen.
Verwijderd
Ik snap echt niet waarom amazon.com niet naar europa hun pakketjes sturen
. Anders had je daar al een 4G voor 270 euro (dus niet de surf).
Import/export regelingen en wetgevingen waarschijnlijk. Daarom zijn er ook Amazones voor andere landen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:33:
Ik snap echt niet waarom amazon.com niet naar europa hun pakketjes sturen. Anders had je daar al een 4G voor 270 euro (dus niet de surf).
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Dan koop je beter voor een klein beetje meer een 4GB SDHC Class 6. Snelheid is toch belangrijk, hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee wilt doen.FlashBang schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:15:
Iemand nog interesse voor 2x 2GB 'gewone'-SD kaarten? €19,90 incl. verzenden bij www.1dayfly.nl, alleen vandaag geldig (al zal de voorraad ook wel snel op zijn).
Ik heb er al 2 besteld, kan ik heel wat op gooien voor bij mijn Eee
Nou zo goedkoop had ik mijn 4g surf niet hoor, ik heb er 234 euro voor neer moeten leggenKul schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:14:
[...]
De mijne (die vanochtend om 9.17 geland is op Schiphol) heeft 304 euro gekost.
Komt alleen niet van een webshop, maar van eBay.![]()
(Then again, er was ook aal eentje voor 220, hierboven ergens)
*edit* pagina 25 alweer
Heb dan wel meteen 1gb geheugen en uit een normale shop met het standaard keyboard zoals we dat in NL hebben.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Da's wel erg goedkoop maar de link werkt niet meer.Kul schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:14:
[...]
(Then again, er was ook aal eentje voor 220, hierboven ergens)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 00:30 ]
Hoe beviel die Nieuw-Zeelandse shop? Heb je 'm al binnen?Sneezzer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:57:
Nou zo goedkoop had ik mijn 4g surf niet hoor, ik heb er 234 euro voor neer moeten leggen![]()
Heb dan wel meteen 1gb geheugen en uit een normale shop met het standaard keyboard zoals we dat in NL hebben.
Een 4G surf of normale 4G is wel genoeg voor m'n ma, maar zo'n tobo is een vereiste!
EDIT: Zie dat jij 'm daar niet vandaan had, maar via eBay.. Bij welke dude? Linkje?
Anderen ervaringen met die Nieuw-Zeelandse shop?
EDIT II: Heb die NZ-shop maar een gemailed.. Ze krijgen weer zwarte Eee's op de 21e dus ja..
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 12-01-2008 02:01 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben net bij hun winkel in nelson (NZ) geweest, de winkels kun je vergelijken met een soort kleine media markt.CLB schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:50:
[...]
Hoe beviel die Nieuw-Zeelandse shop? Heb je 'm al binnen?
Een 4G surf of normale 4G is wel genoeg voor m'n ma, maar zo'n tobo is een vereiste!
EDIT: Zie dat jij 'm daar niet vandaan had, maar via eBay.. Bij welke dude? Linkje?
Anderen ervaringen met die Nieuw-Zeelandse shop?
EDIT II: Heb die NZ-shop maar een gemailed.. Ze krijgen weer zwarte Eee's op de 21e dus ja..
Ik heb mijn Eee in San Francisco gehaald, maar daar sturen ze niets overzees.
Verwijderd
Gister mijne besteld op gbax.com!
Niet helemaal nutteloze post want ik wil ook melden dat de levertijd van komplett.nl met anderhalve week is vervroegd! Ze komen de 14e binnen! Ik heb mijne jammergenoeg moeten cancellen omdat ik bij gbax al betaald heb.
(Ondersteunt ie nou wel of geen SDHC, indien ja, zeker kijken op http://shop.transcend.nl/...tail.asp?ItemID=TS8GSDHC6 )
Niet helemaal nutteloze post want ik wil ook melden dat de levertijd van komplett.nl met anderhalve week is vervroegd! Ze komen de 14e binnen! Ik heb mijne jammergenoeg moeten cancellen omdat ik bij gbax al betaald heb.
(Ondersteunt ie nou wel of geen SDHC, indien ja, zeker kijken op http://shop.transcend.nl/...tail.asp?ItemID=TS8GSDHC6 )
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 09:45 ]
SDHC wordt gewoon ondersteund. 8Gig is volgens mij geen probleem. Het schijnt wel dat sommige 16Gig kaartjes niet (goed) werken.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:38:
Gister mijne besteld op gbax.com!
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Ok. MooiJozz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:11:
[...]
SDHC wordt gewoon ondersteund. 8Gig is volgens mij geen probleem. Het schijnt wel dat sommige 16Gig kaartjes niet (goed) werken.
Ik zou graag willen weten of mensen die hem besteld hebben op ebay bij ene ayi45tw, of die mensen er een euro adapter bij hebben gekregen. Dat je hem dus gewoon hier kunt gebruiken. Ik weet dat hier een topic over was maar dat is gesloten, en ik zou het graag willen weten, aangezien ik anders nog een apparte converter erbij moet kopen... Alvast enorm bedankt, en mijn excuus dat ik nu ietwat tegen de regels van het topic in ga.
één is geen, twee is één
Ja, je krijgt wel een adapter, maar die is vierkant en past niet in een stopcontact. Via Ebay kun je wel aan goede convertors komen, bijvoorbeeld zoiets: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItemWackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:29:
Ik zou graag willen weten of mensen die hem besteld hebben op ebay bij ene ayi45tw, of die mensen er een euro adapter bij hebben gekregen. Dat je hem dus gewoon hier kunt gebruiken. Ik weet dat hier een topic over was maar dat is gesloten, en ik zou het graag willen weten, aangezien ik anders nog een apparte converter erbij moet kopen... Alvast enorm bedankt, en mijn excuus dat ik nu ietwat tegen de regels van het topic in ga.
Deze gebruik ik zelf en die werkt prima.

Bedankt voor de snelle reactie! Zit dat ook stevig in elkaar zo'n adapter? Ik kan eventueel nog aan m'n vader vragen die wel overweg kan met de soldeerbout, om er een gewone stekker aan te zetten. Of die converter moet er goed en stevig inzitten...
één is geen, twee is één
Verwijderd
De adapter die ayi stuurt pas niet in onze stopcontacten. Zorg dus dat je een seperate adapter besteld. (Yogoda.nl, US-EU Reisstekker USA € 2,95) Ik had voor de adapter van ayi op een stekkerblok zonder randaarde geplugd, maar de adapter spronge er steeds uit. Toen heb ik voor nood de adapter met tie-raps vastgezet.
Succes
Sorry was iemand al te snel.
Succes
Sorry was iemand al te snel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 10:41 ]
Verwijderd
Converter past perfect; zelf kun je er weinig aan klooien met de soldeerbout.Wackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:38:
Bedankt voor de snelle reactie! Zit dat ook stevig in elkaar zo'n adapter? Ik kan eventueel nog aan m'n vader vragen die wel overweg kan met de soldeerbout, om er een gewone stekker aan te zetten. Of die converter moet er goed en stevig inzitten...
Zal ik meteen maar mijn allerlaatste redelijk offtopic vraag hier maar droppen. Hij is misschien dom maar ik ben wel ubuntu 7.10 gewend, hierbij kon je programma's instaleren met een soort gelijk venstertje als bij xp software is zegmaar (wie begrijpt me). Zo ook had ik Amsn erop gezet. Is dit ook gewoon mogelijk bij de eee pc?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:42:
[...]
Converter past perfect; zelf kun je er weinig aan klooien met de soldeerbout.
één is geen, twee is één
Hmm okay, ik wacht hun antwoord wel afSneezzer schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 02:32:
Ik ben net bij hun winkel in nelson (NZ) geweest,
Valt er via jou niks te fixen ofzo, 4G'tje met 'n US-keyboard
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gisteravond heb ik mijn witte 4G uk versie van Komplett eindelijk bezorgd gekregen. Ze hebben er gratis een verloopstekkertje bij geleverd, wat ik heel netjes vind. Het toetsenbord valt me heel erg mee. Mijn typsnelheid ligt zoals verwacht wel wat lager, maar ik zal hem toch niet gebruiken om hele verslagen uit te werken. De UK indeling is ook niet storend. Het enige teken dat ik regelmatig gebruik en dat op een andere plaats zit is @.
Dit is mijn eerste serieuze ervaring met linux. Het is inderdaad heel gebruiksvriendelijk, zolang je aan de standaard applicaties genoeg hebt. Een van mijn plannen was om een Sega Megadrive en een Snes emulator te installeren. Ondanks dat op de EeeUser.com wiki staat uitgelegd hoe dat moet worden gedaan ben ik er toch zeker een uur mee bezig geweest en moet ik die programma's telkens via de terminal starten. Voorlopig kijk ik het nog aan en probeer ik meer over linux te leren, zo snel geef ik me niet gewonnen
Dit is mijn eerste serieuze ervaring met linux. Het is inderdaad heel gebruiksvriendelijk, zolang je aan de standaard applicaties genoeg hebt. Een van mijn plannen was om een Sega Megadrive en een Snes emulator te installeren. Ondanks dat op de EeeUser.com wiki staat uitgelegd hoe dat moet worden gedaan ben ik er toch zeker een uur mee bezig geweest en moet ik die programma's telkens via de terminal starten. Voorlopig kijk ik het nog aan en probeer ik meer over linux te leren, zo snel geef ik me niet gewonnen
[ Voor 0% gewijzigd door Phehistyr op 12-01-2008 11:40 . Reden: typo ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Ubuntu met Amsn moet geen probleem zijn. Er zijn meer mensen die Ubuntu draaien. Ik heb zelf ff XP gedraaid, maar momenteel staat er EEEXubuntu op. Ik kan alleen wifi met WEP beveiliging nog niet goed aan de praat krijgen.Wackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:50:
[...]
Zal ik meteen maar mijn allerlaatste redelijk offtopic vraag hier maar droppen. Hij is misschien dom maar ik ben wel ubuntu 7.10 gewend, hierbij kon je programma's instaleren met een soort gelijk venstertje als bij xp software is zegmaar (wie begrijpt me). Zo ook had ik Amsn erop gezet. Is dit ook gewoon mogelijk bij de eee pc?
So I decided I couldn't wait any longer for the EEE to be officially launched in The Netherlands,
so I decided to order one from Taiwan.
By dooing so I've come to realise that it would eventually be cheaper anyway,
so I went to qbtitonline.com and placed an order.
I must say, the delivery was EXCELLENT, I ordered friday evening around 8PM,
monday my order was confirmed and sent.
I used express delivery, and Thursday the mailman delivered a nice package
So I decided I couldn't wait any longer for the EEE to be officially launched in The Netherlands,
(( it also came with the good converter, the one Jozz linked in his post))
It was a good thing that I was home alone at that moment,
cause I was bouncing trough the livingroom like a 5 year old who had way too much sugar.
After unpacking and fiddling with Xandros realised that I didnt like it at all,
so I booted VMware and toyed around with a couple of "Lited" versions of XP and Vista;
eventually I decided that I'd try to settle with Vista.... It looks better,
and would be much less of a fuss to get it installed from USB-stick
Currently I've just vLited my regular Vista Ultimate installation, and I'm on 1.7GB FREE,
however as I'm running windows update at the moment, that value has dropped to 1.10 GB
wich is not all to bad cause there is still alot of junk from the updates (like uninstallinformation)
wich I still have to delete.
Also, unlike that Vista tutorial on www.eeeasy.com I have not yet changed my
winsxs and software distribution location to a SDHC card due to the fact that I'm
still trying to get my hands on a couple of JST-connectors to mod my USBhub
((Update finished, no office yet, but im gonna settle with office 2k3 i think, I have 1.51GB free, and still not winsxs moved))
Already took my EEE apart and noticed that by only 2mm my hub (Sitecome micro hub without the casing) is too big, so It will have to be relocated in the PCI-e bay.
Also Vista actually is running quite fine, thou no real statistics on batteryconsumption etc,
due to I only have it since yesterday; as im typing this message my EEE is charging it's battery
(from 10 to 70% seems to go insane fast, but past 70% takes ages...)
While waiting for a set of JST-connectors (took apart every bit of
disposable electronics in house in search for one) I'll wait for my 2GB SODimm to arrive,
hope that will spice up my EEE a little.
------------------------------
Cant say that Vista is "ultimately" slow on the EEE, it runs like it should... maybe when you do alot of things at the same time it becomes noticeable, but with regular use, Vista is just fine.
Battery lifetime is estimated on 3 hours at this instance, have yet to test the "definitive value" however I still havent installed office2k3 yet, so estimated life-time is with using internet and msn only.
also to mind, I find that it takes a really really long time to charge the battery (5 hours plus)compared to the drain
(3 hours) but that is just me I think.
(( it also came with the good converter, the one Jozz linked in his post))
It was a good thing that I was home alone at that moment,
cause I was bouncing trough the livingroom like a 5 year old who had way too much sugar.
After unpacking and fiddling with Xandros realised that I didnt like it at all,
so I booted VMware and toyed around with a couple of "Lited" versions of XP and Vista;
eventually I decided that I'd try to settle with Vista.... It looks better,
and would be much less of a fuss to get it installed from USB-stick
Currently I've just vLited my regular Vista Ultimate installation, and I'm on 1.7GB FREE,
however as I'm running windows update at the moment, that value has dropped to 1.10 GB
wich is not all to bad cause there is still alot of junk from the updates (like uninstallinformation)
wich I still have to delete.
Also, unlike that Vista tutorial on www.eeeasy.com I have not yet changed my
winsxs and software distribution location to a SDHC card due to the fact that I'm
still trying to get my hands on a couple of JST-connectors to mod my USBhub
((Update finished, no office yet, but im gonna settle with office 2k3 i think, I have 1.51GB free, and still not winsxs moved))
Already took my EEE apart and noticed that by only 2mm my hub (Sitecome micro hub without the casing) is too big, so It will have to be relocated in the PCI-e bay.
Also Vista actually is running quite fine, thou no real statistics on batteryconsumption etc,
due to I only have it since yesterday; as im typing this message my EEE is charging it's battery
(from 10 to 70% seems to go insane fast, but past 70% takes ages...)
While waiting for a set of JST-connectors (took apart every bit of
disposable electronics in house in search for one) I'll wait for my 2GB SODimm to arrive,
hope that will spice up my EEE a little.
------------------------------
Cant say that Vista is "ultimately" slow on the EEE, it runs like it should... maybe when you do alot of things at the same time it becomes noticeable, but with regular use, Vista is just fine.
Battery lifetime is estimated on 3 hours at this instance, have yet to test the "definitive value" however I still havent installed office2k3 yet, so estimated life-time is with using internet and msn only.
also to mind, I find that it takes a really really long time to charge the battery (5 hours plus)compared to the drain
[ Voor 8% gewijzigd door LXSJason op 12-01-2008 12:06 ]
Failure is the mother of success
Ja leuk, raar dat de rest van de posts hier in Nederlands is
Zal ie ook wel op een ander forum geplaatst hebben....
Maar wat ik niet begrijp is dat mensen Vista op hun EeePC willen draaien....
Kan me niet voorstellen dat je zoveel waarde hecht aan die skin van vista dat je het daarom installeert. Voor de rest levert het volgens mij alleen maar nadelen op.
Maar wat ik niet begrijp is dat mensen Vista op hun EeePC willen draaien....
Het valt me sowieso op hoe krom mensen soms denken met dit soort apparaatjes:Palomar schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:18:
Maar wat ik niet begrijp is dat mensen Vista op hun EeePC willen draaien....![]()
Kan me niet voorstellen dat je zoveel waarde hecht aan die skin van vista dat je het daarom installeert. Voor de rest levert het volgens mij alleen maar nadelen op.
- Geweldig klein ding! Maar ja, 7" is wel klein he... keyboard mag ook wel wat groter, en meer usb aansluitingen graag!
- Ja, gamen gaat natuurlijk voor geen meter zo maar als ze er een nVidia in zetten koop ik 'm
- Wat een kutding, voor 200 euro meer heb je een echte laptop
Tegelijk willen ze iets wat zo klein mogelijk is maar als alles groter is heb je ineens een 'normale' laptop en is de meerwaarde van het apparaatje helemaal weg. En als je zelfs op een ding als dit nog serieus wil gamen dan spoor je niet. Maar goed, iedereen moet natuurlijk gewoon doen waar ie zin in heeft met z'n zelf gekochte en betaalde EEE.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Class 6 komt bij de meeste merken niet boven de snelheid van een SD uit, HC staat dan ook voor High Capacity, niet voor High Speed.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:07:
[...]
Dan koop je beter voor een klein beetje meer een 4GB SDHC Class 6. Snelheid is toch belangrijk, hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee wilt doen.
Geinig, die heb ik ook, voor 0,88 euro incl. verzendkostenJozz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:34:
[...]
Ja, je krijgt wel een adapter, maar die is vierkant en past niet in een stopcontact. Via Ebay kun je wel aan goede convertors komen, bijvoorbeeld zoiets: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Deze gebruik ik zelf en die werkt prima.
[afbeelding]

Ja dat begrijp ik, maar dan vertaal je 't toch netjes.. Doe ik ook altijdPalomar schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:18:
Zal ie ook wel op een ander forum geplaatst hebben....

FlashBang schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:43:
[...]
Geinig, die heb ik ook, voor 0,88 euro incl. verzendkosten
offtopic:
En waar heb je die vandaan als ik vragen mag...?
LaborGardens schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:36:
[...]
offtopic:
offtopic:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 ... verwacht alleen niet teveel van de kwaliteit van het ding, maar hij doet wel wat hij moet doen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 ... verwacht alleen niet teveel van de kwaliteit van het ding, maar hij doet wel wat hij moet doen.
Had iemand dit al gezien? De Eee op 800×600, 1024×768, 1280×1024 in XP..
[ Voor 10% gewijzigd door FlashBang op 12-01-2008 14:05 ]
Lijkt me puur een noodoplossing voor als je software hebt die echt niet goed werk op 800x480. Van 1280x1024 downscalen naar 800x480 wil je echt nietFlashBang schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:04:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
lol, ook maar even besteldFlashBang schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:04:
[...]
offtopic:
Reeds geprobeerd. Vind dat scalen erg handig, maar er zitten nog wel wat vieze bugs in die driver waardoor ik hem weer geuninstalled heb. Ik hou sowieso niet zo van zulk soort zelf in elkaar gehackte drivers. Wacht wel tot Asus of Intel met zoiets komt.Had iemand dit al gezien? De Eee op 800×600, 1024×768, 1280×1024 in XP..
8 dagen na de verzending, 11 dagen na de bestellingPalomar schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:27:
[...]
lol, ook maar even besteldSnap niet hoe dat kan voor $1,26 incl. shipping, maar ik zie wel of het aankomt
Hoelang duurde het bij jou dan totdat je het ding in huis had?
[...]
Reeds geprobeerd. Vind dat scalen erg handig, maar er zitten nog wel wat vieze bugs in die driver waardoor ik hem weer geuninstalled heb. Ik hou sowieso niet zo van zulk soort zelf in elkaar gehackte drivers. Wacht wel tot Asus of Intel met zoiets komt.
En ja, de drivers zijn idd nog niet helemaal perfect... wel mooi dat er aan gewerkt wordt natuurlijk
ik sta nu voor 2 opties. Ik kan hem of bij ene fido-dido999 kopen ook uit taiwan, of bij ayi45tw. Die ene fido=dido geeft er gratis een eu converter bij... in totaal kom ik uit voor een 4G bij fido-dido op=
€331,24 en bij ayi45tw op €337,86 Het opvallende is dus dat ayi45tw bijna 60 euro voor verzendkosten rekent, waar die fido-dido nog geen 40 euro rekent. Wat kan ik het beste doen? Bij die fido dido kopen met een converter er al gratis bij? Of zoals sommigen hier bij ayi45tw? Als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit iets op ebay gekocht dus een beetje voorzichtig ben ik wel.
€331,24 en bij ayi45tw op €337,86 Het opvallende is dus dat ayi45tw bijna 60 euro voor verzendkosten rekent, waar die fido-dido nog geen 40 euro rekent. Wat kan ik het beste doen? Bij die fido dido kopen met een converter er al gratis bij? Of zoals sommigen hier bij ayi45tw? Als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit iets op ebay gekocht dus een beetje voorzichtig ben ik wel.
één is geen, twee is één
Voor precies hetzelfde bedrag kun je 'm in Engeland bestellen en loop je niet het risico gedonder met de douane te krijgen...Wackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:57:
ik sta nu voor 2 opties. Ik kan hem of bij ene fido-dido999 kopen ook uit taiwan, of bij ayi45tw. Die ene fido=dido geeft er gratis een eu converter bij... in totaal kom ik uit voor een 4G bij fido-dido op=
Dus als ik het goed begrijp kan ik hem ook voor 330 euro incl verzending in engeland halen? ook de 4g gewoon zoals hij op ebay staat?
één is geen, twee is één
Ik heb mijn zwarte bij gbax.com vandaan. 4G model voor E334,50 met UPS Express verzending. Snelheid en service is ook dik in ordeWackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:24:
Dus als ik het goed begrijp kan ik hem ook voor 330 euro incl verzending in engeland halen? ook de 4g gewoon zoals hij op ebay staat?
Ja, reeds gepost, geanalyseerd en geplaatst in de OPFlashBang schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:04:
Dit is wel dé manier om een beetje te kunnen gamen op 640*480 of 1024*768. Nu nog de zware standby bugs fixen en wvga-oid ratio reso's toevoegen en we kunnen er iets mee
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dat is verder geen UK tobo indeling maar gewoon qwerty met alles opdezelfde plaats toch ofniet? Anders doe ik het misschien toch via ebay..Exirion schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Ik heb mijn zwarte bij gbax.com vandaan. 4G model voor E334,50 met UPS Express verzending. Snelheid en service is ook dik in orde
één is geen, twee is één
Ik heb 246,99 (229,99+17) ponden betaald (nu in bestelling), volgens gwk komt dat op +/-303,-... Of zie ik iets over het hoofd? [edit] Fucking hell... check net m'n credit card status is idd €330,-... wisselkoersen...Exirion schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:26:
[...]
Ik heb mijn zwarte bij gbax.com vandaan. 4G model voor E334,50 met UPS Express verzending. Snelheid en service is ook dik in orde
Enige verschil tussen us en uk indeling zijn dus een aantal tekens op andere plaatsen ?@ enzo.
[ Voor 8% gewijzigd door Offtrack op 12-01-2008 15:59 . Reden: wisselkoersen... ]
Dit is de layout:Wackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:35:
Dat is verder geen UK tobo indeling maar gewoon qwerty met alles opdezelfde plaats toch ofniet? Anders doe ik het misschien toch via ebay..

IMO een stuk fijner dan zo'n schreeuwerig aziatisch keyboard.
Met dat aziatische heb ik niet zoveel problemen. Het gaat me meer om de zekerheid. Even een hele domme vraag maar kan je met paypal ook gewoon een overboeking doen met ideal of gewoon op papier?
één is geen, twee is één
Verwijderd
idd, dit was voor mij dan ook de reden om hem bij gbax te kopen, alleen de pech dat hij net out of stock was en ik nu dus toch nog even moet wachten.Exirion schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:01:
[...]
Dit is de layout:
[afbeelding]
IMO een stuk fijner dan zo'n schreeuwerig aziatisch keyboard.
Je kan paypall koppelen aan je bankrekening. Het is dan vergelijkbaar met iDeal. Het is natuurlijk geen iDeal, het zijn concurrerende diensten.Wackoz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:13:
Met dat aziatische heb ik niet zoveel problemen. Het gaat me meer om de zekerheid. Even een hele domme vraag maar kan je met paypal ook gewoon een overboeking doen met ideal of gewoon op papier?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
n00bvraagje:
eeeclock gedownload en dit werkt prima
maar weer gereset na een reboot.
nu kun je hem wel standaard opstarten, en ook op een vooraf ingestelde snelheid, maar dit merk je niet met booten en is natuurlijk profiel afhankelijk.
toch maar een ander bios dan?
probleem is dat de ervaringen zo uiteenlopend zijn.
de een gaat het elemaal bij mis, en bij de ander werkt het prima
nu kun je hem wel standaard opstarten, en ook op een vooraf ingestelde snelheid, maar dit merk je niet met booten en is natuurlijk profiel afhankelijk.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Als je voor bios gaat moet je wel een 4G hebben. Voor de 8G zijn er geen geschikte biossen. Op EEEuser is er wel van alles te lezen over biossen. Zie ook dit topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=8398paQ schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:54:
n00bvraagje:
Dit gaat over de 0511 bios.
ik heb een 4G ja.
En van de 0511 bios heb ik ook gelezen.
maa rik lees ook verhalen over hangende systemen
systemen die niet meer aanwillen
of door problemen willen downgraden maar ook niet meer kan
maakt me soms wat huiverig.
En van de 0511 bios heb ik ook gelezen.
maa rik lees ook verhalen over hangende systemen
systemen die niet meer aanwillen
of door problemen willen downgraden maar ook niet meer kan
maakt me soms wat huiverig.
Verwijderd
Hee,
Heeft iemand van de tweakers al een touchscreen op zijn EEE PC gezet? Het schijnt redelijk makkelijk te zijn en kost ook nog niet eens zo veel:
http://cgi.ebay.com/7-inc...ViewItem#ebayphotohosting
Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar omdat het voor mij misschien wel een leuk projectje is
.
MVG,
Stijn
Heeft iemand van de tweakers al een touchscreen op zijn EEE PC gezet? Het schijnt redelijk makkelijk te zijn en kost ook nog niet eens zo veel:
Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar omdat het voor mij misschien wel een leuk projectje is
MVG,
Stijn
op youtube staat een filmpje hoe je het moet monteren.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:29:
Hee,
Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar omdat het voor mij misschien wel een leuk projectje is.
MVG,
Stijn
Paar pagina's terug heb ik de link gepost.
ben inmiddels over naar de 511 bios @900 mHz.
het scherm heb ik wel een stap of 4 terug gezet, want je moet haast een zonnebril op
Check de Eeeuser.com forums ook, daar zijn er al meer met zon touchscreen.
Is er iemand die Pan 0.119 (nzb newsreader) goed aan de praat heeft?
Ik krijg namelijk geen nzb's geladen. Ik kan ook geen nieuwere versie vinden voor debian/xandros.
Melding:
Sun Jan 13 20:41:32 2008 - Pan 0.119 started
Sun Jan 13 20:41:33 2008 - Error opening file "/home/user/.pan2/newsgroups.ynm" No such file or directory
Sun Jan 13 20:41:33 2008 - Loaded data backend in 0.0 seconds
Sun Jan 13 20:41:44 2008 - ERROR: Could not open source file /home/user/.pan2/article-cache/4787f387$0$18741$6f24588e@up.download2day.nl.msg: No such file or directory
Sun Jan 13 20:41:44 2008 - Couldn't load "/home/user/.pan2/article-cache/4787f387$0$18741$6f24588e@up.download2day.nl.msg": No such file or directory
Iemand enig idee?
ps de folders bestaan wel en een grouplist ophalen lukt ook
Ik krijg namelijk geen nzb's geladen. Ik kan ook geen nieuwere versie vinden voor debian/xandros.
Melding:
Sun Jan 13 20:41:32 2008 - Pan 0.119 started
Sun Jan 13 20:41:33 2008 - Error opening file "/home/user/.pan2/newsgroups.ynm" No such file or directory
Sun Jan 13 20:41:33 2008 - Loaded data backend in 0.0 seconds
Sun Jan 13 20:41:44 2008 - ERROR: Could not open source file /home/user/.pan2/article-cache/4787f387$0$18741$6f24588e@up.download2day.nl.msg: No such file or directory
Sun Jan 13 20:41:44 2008 - Couldn't load "/home/user/.pan2/article-cache/4787f387$0$18741$6f24588e@up.download2day.nl.msg": No such file or directory
Iemand enig idee?
ps de folders bestaan wel en een grouplist ophalen lukt ook
Verwijderd
Ik weet dat andere mensen dat hebben en dat er een youtube filmpje is, maar ik vroeg me gewoon af of het een tweaker al gelukt isFlashBang schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:34:
Check de Eeeuser.com forums ook, daar zijn er al meer met zon touchscreen.
tis grappig, maar het het zou voor mij niet echt toegevoegde waarde hebben.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 08:59:
[...]
Ik weet dat andere mensen dat hebben en dat er een youtube filmpje is, maar ik vroeg me gewoon af of het een tweaker al gelukt is.
Je hebt er immers ook weer iets voorzitten wat een doffer scherm maakt, weer een driver die moet laden, weer hardware die gevoed moet worden en het scherm vol met vieze vingervlekken.
't wordt weer meer een tablet dan.
maar cool is het wel
goed
ik heb alle biossen getest nu:
0405 standaard
0511 fsb en voltage instelbaar en een veel hogere brightness in het scherm.
0703 fan draait trager op de 0511 settings
8804 complete disaster
de 0511 sraait fantastisch
ware het niet dat de cpu nogal warm wordt en daardoor de fan hard gaat draaien.
met een beetje inetten raak ik zomaar de 56 - 57 graden. Later in de bios op low voltage gezet, maar hij lijkt niet af te koelen.
de 703 ehoudt de settings uit 0511 en geeft de fan een lagere rpm mee, mar wel met een irritante curve waarin de fan dan draait. blijft stil, maar toch.
de 8804 geeft een bruin OEM bootscherm, wel grappig.
maar bij windows booten begint al het gezever.
hij pakt de display driver niet, de aste schijf wil hij installeren, evenals de wifi, het geluid... zo'n beetje alles.
dat heb ik afgekapt en gedowngrade naar 0511.
daarop draai ik nu in de 630 modus (maar wle met helderder scherm.)
er zou eigenlijk iets moeten zijn waardoor je tussen de 630 en 900 in kan gaan zitten
0405 standaard
8804 complete disaster
met een beetje inetten raak ik zomaar de 56 - 57 graden. Later in de bios op low voltage gezet, maar hij lijkt niet af te koelen.
de 703 ehoudt de settings uit 0511 en geeft de fan een lagere rpm mee, mar wel met een irritante curve waarin de fan dan draait. blijft stil, maar toch.
hij pakt de display driver niet, de aste schijf wil hij installeren, evenals de wifi, het geluid... zo'n beetje alles.
er zou eigenlijk iets moeten zijn waardoor je tussen de 630 en 900 in kan gaan zitten

Probleem met Pan is opgelost. Eerst de grouplist helemaal ophalen was voldoende.
Kan nu tenminste weer bij mijn nieuwsgroepen ;-)
Kan nu tenminste weer bij mijn nieuwsgroepen ;-)
Ik had nog even een vraag over de eee pc. Wanneer je met een normale laptop 95% van de tijd thuis zit en hem aan het net spanning heb hangen, dan is dat niet goed voor je accu omdat die daardoor 'lui' kan worden, zo heb ik het opgemaakt uit wat info. Daarom halen sommige mensen de accu uit te laptop (accu opgelaad tot 40/50%) en leggen hem dan weg en gaan verder op normale netspanning. Is dit ook mogelijk bij de eee pc? Is het niet schadelijk? Iemand overigens enig idee hoe duur eenzelfde orginele accu kost?
één is geen, twee is één
Verwijderd
Dan vraag ik me af wat hij doet tijdens het gamenpaQ schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:22:
goed
0405 standaard
8804 complete disaster
De accu is het zwaarste deel van de de EEE en de pootjes zitten er ook onder zodat ie erop steunt. Verder moeten mensen niet zo hysterisch omgaan met accu's: het ding eruit halen en niet meer gebruiken is nog slechter dan 'm gewoon gebruiken en af en toe leeg te laten lopen. Een accu niet gebruiken, zeker als je 'm leeg laat lopen en niet tijdig oplaadt, is heel slecht.Wackoz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:28:
Ik had nog even een vraag over de eee pc. Wanneer je met een normale laptop 95% van de tijd thuis zit en hem aan het net spanning heb hangen, dan is dat niet goed voor je accu omdat die daardoor 'lui' kan worden, zo heb ik het opgemaakt uit wat info. Daarom halen sommige mensen de accu uit te laptop (accu opgelaad tot 40/50%) en leggen hem dan weg en gaan verder op normale netspanning. Is dit ook mogelijk bij de eee pc? Is het niet schadelijk? Iemand overigens enig idee hoe duur eenzelfde orginele accu kost?
als je een minilaptop aan de stroom laten hangen verlies je meer aan portabiliteid dan dat je aan winst behaald door de accu te sparen. Als je echt de accu goed wil houden moet je ervoor zorgen dat je hem nooit gebruikt. Mijn gouden tip is altijd accu leegtrekken om de zoveel tijd daarna accu nachtje in de diepvries zodat alle cellen klein worden en lekker helemaal op 0 staan daarna even laten aclimatiseren en dan weer opladen... Zo heb ik ook al accu's die niet meer wilden laden opnieuw tot leven gewekt.
Ik heb liever een apparaatje dat ik zo mee kan pakken als ik het nodig heb dan een apparaat waarbij je altijd een stopcontact in de buurd moet hebben...
Ik heb liever een apparaatje dat ik zo mee kan pakken als ik het nodig heb dan een apparaat waarbij je altijd een stopcontact in de buurd moet hebben...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Bovendien: wat heb je er in godsnaam aan om een accu in superconditie te houden als je 'm toch nooit gaat gebruiken? Net als een bloedgeile gadget kopen en 'm van volplakken met lelijke beschermfolie tegen de krassen. Dan ziet ie er een stuk belachelijker en lelijker uit dan met een paar krasjes door gebruiken. Als je een auto koopt laat je 'm ook niet 10 jaar ongebruikt in de garage staan zodat ie mooi blijft4play schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:39:
Weet je zeker dat dat een juiste methode is??? Ik heb nl. verschillende keren gelezen dat het uit den boze is om je li-ion accu helemaal leeg te trekken. Daar is ie zelfs tegen beveiligd, maar als je het gaat forceren door hem in de diepvries te leggen kan ik me voorstellen dat de beveiliging ook niet meer werkt. Ik zou wel 100% zeker zijn als je mensen dit soort dingen gaat aanraden.4play schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:39:
als je een minilaptop aan de stroom laten hangen verlies je meer aan portabiliteid dan dat je aan winst behaald door de accu te sparen. Als je echt de accu goed wil houden moet je ervoor zorgen dat je hem nooit gebruikt. Mijn gouden tip is altijd accu leegtrekken om de zoveel tijd daarna accu nachtje in de diepvries zodat alle cellen klein worden en lekker helemaal op 0 staan daarna even laten aclimatiseren en dan weer opladen... Zo heb ik ook al accu's die niet meer wilden laden opnieuw tot leven gewekt.
Andere tip die ik heb gelezen is om de accu altijd zoveel mogelijk opgeladen te laten. Dus als ie halfvol is gewoon weer opladen. Dat doe ik eigenlijk ook met alle apparaten met een li-ion batterij, en heb nog nooit gehad dat ze overdreven snel slechter werden.
Li-ion accu's hebben nl. geen geheugeneffect. Itt oudere ni-cad (en nimh?) die geloof ik wel lui konden worden.
Ga de accu van mn eeepc ook niet speciaal behandelen ofzo. Als ie minder wordt koop ik wel een nieuwe. Zullen nooit zo heel duur zijn lijkt me. Vooral als er over een tijdje misschien wel goedkope 3rd party batterijen komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 13-01-2008 16:21 ]
Da's niet 100% correct, 4play... LiIon batterijen verslijten ook als ze niet gebruikt worden. Deze site leert je alles wat je wil weten over batterijen: http://batteryuniversity.com/parttwo.htm4play schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:39:
Dan weet ik dat ook weer... Ik zie bij veel youtube filmpjes dat er een zwart hoesje bij de asus eee pc gelerd wordt. Dit zijn dan amerikaanse filmpjes... Als ik hem bij bijvoorbeeld gbax.com bestel, krijg ik dan ook zo'n hoesje erbij? ik dacht dat die dingen er niet bij de taiwanese ebay versie bij zat...
één is geen, twee is één
Hoesje zit er bij gbax ook bij.Wackoz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:36:
Als ik hem bij bijvoorbeeld gbax.com bestel, krijg ik dan ook zo'n hoesje erbij? ik dacht dat die dingen er niet bij de taiwanese ebay versie bij zat...
taiwanese ebay, mjah of je haalt m bij n taiwanese webshop (qbitonline) dan krijg je ook gewoon de hele reutemeteut, en eerlijkgezegd goedkoper dan die ebay-ers
heb nl 313 betaald (inc ruim 39 euro aan verzendkosten) moet wel zeggen, heb hem dan ook BINNEN 4 werkdagen geleverd gekregen.
Over mijn vorige post in t engels... tjuah mss netter geweest als ik t vertaald had maar goed, engels kunnen we vrijwel ook allemaal, of gaan we nou net zo gedragen als die uptight Fransen, die alleen hun eigen taal willen spreken/lezen/horen.
keuze voor vista, ehm, jah... had niet zo'n zin om extreem lang te klooien om usb-stick werkend te krijgen met xp, en daar vista wel vanaf usbstick geinstalleerd kan worden (standaard cd overkopieren) was dat de "beste" windowskeuze voor mij *had geen zin in een linux variant*
En daarnaast, echt snelheids verlies heb ik tot op heden niet gemerkt... *evenals alle problemen met vista in t algemeen waar iedereen het over heeft overigens*
Waar wel opgelet moet worden bij een UK EEE en een TW EEE is dat de UK ook een UK Qwerty heeft *wat opzich nog wel anders is als een US Qwerty *
Over mijn vorige post in t engels... tjuah mss netter geweest als ik t vertaald had maar goed, engels kunnen we vrijwel ook allemaal, of gaan we nou net zo gedragen als die uptight Fransen, die alleen hun eigen taal willen spreken/lezen/horen.
keuze voor vista, ehm, jah... had niet zo'n zin om extreem lang te klooien om usb-stick werkend te krijgen met xp, en daar vista wel vanaf usbstick geinstalleerd kan worden (standaard cd overkopieren) was dat de "beste" windowskeuze voor mij *had geen zin in een linux variant*
En daarnaast, echt snelheids verlies heb ik tot op heden niet gemerkt... *evenals alle problemen met vista in t algemeen waar iedereen het over heeft overigens*
Waar wel opgelet moet worden bij een UK EEE en een TW EEE is dat de UK ook een UK Qwerty heeft *wat opzich nog wel anders is als een US Qwerty *
[ Voor 7% gewijzigd door LXSJason op 13-01-2008 17:54 ]
Is xp nog te houden op de normale 4g? Qua ruimte bedoel ik dan. Ik heb wel iets gehoord over instaleren via usb stick maar niet veel. Hoe gaat dat in zijn werk? Ook waneer ik de support cd zou moeten gebruiken.. Hoe zorg ik er dan voor dat de eee pc hem pakt?
één is geen, twee is één
Al je vragen die je stelt zijn echt al 9300x beantwoord zeg

Ja, een beetje meer zelf uitzoeken mag best...CLB schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:26:
Al je vragen die je stelt zijn echt al 9300x beantwoord zeg
Verwijderd
Is er iemand die Photoshop en Flash gebruikt op de Eee? Ik gebruik die programma's redelijk vaak namelijk... maar ben ook niet de hele dag ermee druk. Is het dan verstandig op de Asus Eee aan te schaffen?
Flash vond ik op 1024x768 al wat behelpen met die toolbars e.d. in het beeld (die wel essentieel zijn). Laat staan op 800x480..... Photoshop zal hetzelfde verhaal zijn.
Maar anders moet je het gewoon zelf proberen door de resolutie van je huidige scherm op 800x600 te zetten en er rekening mee houden dat er dus nog wat vanaf gaat...
Maar anders moet je het gewoon zelf proberen door de resolutie van je huidige scherm op 800x600 te zetten en er rekening mee houden dat er dus nog wat vanaf gaat...
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 13-01-2008 20:44 ]
Verwijderd
Met de nieuwe hack van LazerTag (volledig op eigen risico ofc) kun je de resolutie al instellen op 1024x768 wat het dus perfect geschikt maakt voor Photoshop en Flash (als je het niet te professioneel aanpakt).
Lol, 'perfect geschikt' ? Die driver is nog behoorlijk buggy, en het beeld is zwaar kartelig op 1024x768 (of alles wat niet 800x480 is, wat inherent is aan het draaien van een niet-native resolutie op een tft-scherm).Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:09:
Met de nieuwe hack van LazerTag (volledig op eigen risico ofc) kun je de resolutie al instellen op 1024x768 wat het dus perfect geschikt maakt voor Photoshop en Flash (als je het niet te professioneel aanpakt).
Niet om het een of ander, ik vind de eeepc nog steeds een erg gaaf apparaatje, maar blijf wel objectief bij het geven van zulk advies. Voor flash en photoshop moet je niet op zo'n klein schermpje gaan prutsen. Of je moet echt niet de intentie hebben om er serieus mee bezig te gaan.
Wat overigens wel kan is een externe monitor aan te sluiten en die op bijv. 1280x1024 zetten. Dan wil het wel natuurlijk. Al blijft de processor dan wel wat zwakjes, vergeleken met core2duo's die in normale laptops zitten.
[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 13-01-2008 21:57 ]
Had ik al eens verteld dat mijn "nieuwste" laptopdie ik dit jaar vorig jaar gekocht heb een P3 600 is voor 75 euro...Palomar schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Li-ion accu's hebben nl. geen geheugeneffect. Itt oudere ni-cad (en nimh?) die geloof ik wel lui konden worden.
Mat andere woorden ik heb nog geen laptop met hippe accu's gehad en mijn info is blijven steken op techniek van 15 jaar geleden... ik heb inderdaad van die (na even opzoeken) ni-cad accu's zo weer aan de praat gekregen enzo. Maar dat is dus tegenwoordig niet meer zo... nouja scheelt weer een hoop in de vriezer leggen van je E3accu's dan
Niet mijn advies opvolgen dus gewoon die accu gebruiken en als de accu over 2 jaar toch stuk is lijkt me dat voor een E3PC geen probleem die is dan toch al afgeschreven. Het lijkt me erger om een Zepto high capasaty game PC accu te moeten vervangen dan een E3PC accu.
Hoe gammel zijn die E3PC's eingelijk sommige sites vinden ze erg plastic anderen vinden het er best goed uitzien voor het lage bedrag? iemand al slijtage ontdekt aan zijn E3PC?
Maakt mij geen zak uit dat het rammelt en er plastic uitziet aangezien je d'r ook maar een paar cent voor betaald maar zon ding moet toch wel 2 jaar mee kunnen. Dat lijkt me een goede houdbaarheid 2 jaar. Dat doe je met een telefoon ook ongeveer als je rustig aan doet.
Of zit ik er weer naast...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Verwijderd
En als ik nou Windows XP erop zet en die op 1024x768 zet? Of ben ik nou heel raar aan het praten?Palomar schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:55:
[...]
Niet om het een of ander, ik vind de eeepc nog steeds een erg gaaf apparaatje, maar blijf wel objectief bij het geven van zulk advies. Voor flash en photoshop moet je niet op zo'n klein schermpje gaan prutsen. Of je moet echt niet de intentie hebben om er serieus mee bezig te gaan.
kan iemand mij vertellen of de asus eee een voordeel heeft ten opzichte van de sony c1mgp die ik heb?

"Kijk mij eens even patsen met m'n Sony Vaio laptop..."El_Hefe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:08:
kan iemand mij vertellen of de asus eee een voordeel heeft ten opzichte van de sony c1mgp die ik heb?
[afbeelding]
Waarom vraag je dat in hemelsnaam? Bevalt ie niet? Kun je ze zelf niet vergelijken?
ja... althans, volgens mij hebben we het daar de hele tijd al over. Voor 1024x768 is die gehackte driver nodig. Maar omdat het schermpje (net als elk ander tft-scherm) een vaste resolutie heeft van, in dit geval, 800x480 ziet het er op 1024x768 lelijk uit. Ik neem aan dat je wel eens met een tft-scherm hebt gewerkt. Stel de resolutie in op iets anders dan waar die nu op staat en je ziet ongeveer wat ik bedoel.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:46:
[...]
En als ik nou Windows XP erop zet en die op 1024x768 zet? Of ben ik nou heel raar aan het praten?
Eerste wat mij opviel was juist dat ie super degelijk aanvoelt. Heb op het eeepc-forum zelfs nog een topic gepost hierover, zodat ik rekening kon houden met evt. zwakke punten: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6167 en geen enkele serieuze issues komen naar boven in de reacties van anderen.4play schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Hoe gammel zijn die E3PC's eingelijk sommige sites vinden ze erg plastic anderen vinden het er best goed uitzien voor het lage bedrag? iemand al slijtage ontdekt aan zijn E3PC?
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 14-01-2008 00:25 ]
Zonder dat ik ook maar een ding over die Sony opzoek kan ik nu al zeggen: prijs.El_Hefe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:08:
[afbeelding]
Wat wil je verder weten? Dat we de EEE vergelijken met de XPS 1330? Ik vind het ook nogal appels - fietsventieltjes vergelijken.
sorry , nee hij is langzaaaam en oud, 2002... hij heeft een hoog gadget gehalte maar dat was het ook. wat ik afvraag is of de cpu ook veel sneller is in de eee in vergelijking met TM5800 733 MHzXanderDrake schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:32:
[...]
Zonder dat ik ook maar een ding over die Sony opzoek kan ik nu al zeggen: prijs.
Wat wil je verder weten? Dat we de EEE vergelijken met de XPS 1330? Ik vind het ook nogal appels - fietsventieltjes vergelijken.
/edit, 2de hands is die evenduur als de asus eee.
[ Voor 5% gewijzigd door El_Hefe op 14-01-2008 00:53 ]
Probleem met mijn mp3 speler.
In de file manager zie ik de speler wel terug maar geen muziek. Ik kan wel muziek naar de speler copieren maar dat helpt helaas niet aangezien de speler dit weer niet kan afspelen...
iemand enig idee?
In de file manager zie ik de speler wel terug maar geen muziek. Ik kan wel muziek naar de speler copieren maar dat helpt helaas niet aangezien de speler dit weer niet kan afspelen...
iemand enig idee?
Wat is het er voor een?Sneezzer schreef op maandag 14 januari 2008 @ 06:38:
Probleem met mijn mp3 speler.
Een 'usb-stick-speler' zou in de filemanager moeten werken. Voor iPods en dergelijke heb je speciale programma's nodig.
Het is een USB "stick", de creative Zen-Stone. Ik zie heb wel in de filemanager maar kan de nummers die er opstaan niet zien, en alles wat ik erbij opzet kan ik niet afluisteren.
Volgens mij heeft dit met een soort windows media speler 10 feature te maken...
edit: hmm de MTP libraries dus..
Volgens mij heeft dit met een soort windows media speler 10 feature te maken...
edit: hmm de MTP libraries dus..
[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 14-01-2008 09:39 ]
Hangt er van af of het een zogenaamd MTP apparaat is. Ik gok dat de stone idd een USB Stick geval is echter. Misschien kun je proberen met de mtplib en mogelijk amaroK of GNOMAD Explorer.
Heb vorige maand een zwarte 4G besteld via eBay:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220177394296
Even de tijdlijn:
1 dec 07 Betaald via paypal
3 dec 07 Afgeschreven van rekening
12 dec 07 Pakketje opgestuurd volgens verkoper (paypal shipping label geprint)
14 jan 08 Chris wordt een beetje ongerust omdat hij er nog niet is
Tussendoor had ik alvast een stroomadapter besteld bij Yagoda, die er in no time was. Ook heb ik het leren hoesje van Brando inmiddels binnen. Maar van de laptop geen spoor. Ik heb de verkoper een tijd terug gemailed waarom hij er nog niet was. En zojuist nog even een mailtje achteraan gestuurd. Verzending zou volgens eBay (USPS priority) 5-10 buisiness days moeten duren. Oke we hebben de feestdagen gehad maar nu zou hij er toch eens moeten zijn dacht ik zo.
Van die tracking wordt ik dus ook niet veel wijzer:
http://trkcnfrm1.smi.usps...rigTrackNum=LJ606095590US
Is er een manier om er achter te komen waar en of de EEE uberhaupt ergens uithangt?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220177394296
Even de tijdlijn:
1 dec 07 Betaald via paypal
3 dec 07 Afgeschreven van rekening
14 jan 08 Chris wordt een beetje ongerust omdat hij er nog niet is
Tussendoor had ik alvast een stroomadapter besteld bij Yagoda, die er in no time was. Ook heb ik het leren hoesje van Brando inmiddels binnen. Maar van de laptop geen spoor. Ik heb de verkoper een tijd terug gemailed waarom hij er nog niet was. En zojuist nog even een mailtje achteraan gestuurd. Verzending zou volgens eBay (USPS priority) 5-10 buisiness days moeten duren. Oke we hebben de feestdagen gehad maar nu zou hij er toch eens moeten zijn dacht ik zo.
Is er een manier om er achter te komen waar en of de EEE uberhaupt ergens uithangt?
Zit nu al een hele tijd over alle plaatjes heen te kwijlen en ik zit toch wel errug te twijfelen. Aan de ene kant ben ik inmiddels helemaal verliefd, aan de andere kant zet ik m'n twijfels bij het schermpje. 7" lijkt me zo weinig, maar hoe het eruit ziet verschilt eigenlijk al per foto..
Is er toevallig iemand in de regio 's-Hertogenbosch (of eindhoven of utrecht, allemaal vlakbij met OV) waar ik een keertje mag komen kijken? of, anders geformuleerd: is er iemand in de regio die wel eens een biertje/bakkie koffie/jointje/whatever wil komen doen terwijl ik over z'n EEE heen kwijl?
Is er toevallig iemand in de regio 's-Hertogenbosch (of eindhoven of utrecht, allemaal vlakbij met OV) waar ik een keertje mag komen kijken? of, anders geformuleerd: is er iemand in de regio die wel eens een biertje/bakkie koffie/jointje/whatever wil komen doen terwijl ik over z'n EEE heen kwijl?
@ Xyzar * LXSJason zit in Eindhoven, wil wel n keer heen en weer OV-en naar 's Hertogenbosch

@ cvheereveld nope... "The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on December 12, 2007 to expect your package for mailing" >> wijst er op dat ie een tracker heeft aangevraagd maar het daadwerkelijke pakketje nog niet bij de US post heeft afgeleverd voor verzending.
-edit:
overigens kleine tip: hoe lang mag je er over doen om je geld terug te claimen omdat je product niet/nooit is aangekomen? wees daar optijd mee!
en dan de volgende keer kopen bij iemand met ietwat meer ebay reputatie (itt op moment van spreken 14) OF bij een web-shop ipv een veilingsite.
@ cvheereveld nope... "The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on December 12, 2007 to expect your package for mailing" >> wijst er op dat ie een tracker heeft aangevraagd maar het daadwerkelijke pakketje nog niet bij de US post heeft afgeleverd voor verzending.
-edit:
overigens kleine tip: hoe lang mag je er over doen om je geld terug te claimen omdat je product niet/nooit is aangekomen? wees daar optijd mee!
en dan de volgende keer kopen bij iemand met ietwat meer ebay reputatie (itt op moment van spreken 14) OF bij een web-shop ipv een veilingsite.
[ Voor 27% gewijzigd door LXSJason op 14-01-2008 12:38 ]
Als ik het goed lees, is hij nog helemaal niet bij de USPS aangekomencvheereveld schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:32:
gevoel voor gammelheid is volgensmij relatief...4play schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Maakt mij geen zak uit dat het rammelt en er plastic uitziet aangezien je d'r ook maar een paar cent voor betaald maar zon ding moet toch wel 2 jaar mee kunnen. Dat lijkt me een goede houdbaarheid 2 jaar. Dat doe je met een telefoon ook ongeveer als je rustig aan doet.
Of zit ik er weer naast...
voor mij is wel duidelijk dat ie wat "zwakker" overkomt als een gewone laptop (sidenote, heb mijn EEE als eens uit elkaar gehaald en mis de hardere *maar ook zwaardere* alu/metalen bodem/rand plaat.... onder het ttb zit er wel een maar die wordt gebruikt als heatsink (lol))
maar zonder dat ik m open zou hebben geschroeft lijkt hij mij stevig genoeg.
maar jah, tis ook afhankelijk van hoe je met je spul om gaat... (vergelijk het met n grote nintendo DS?)
----
edit: nog even over t gebruik van de EEE... om grote berichten te typen is het zekers NIET fijn, daarnaast is het toetsenbord voor mijn gevoel net wat te ongevoelig
[ Voor 13% gewijzigd door LXSJason op 14-01-2008 12:40 ]
Verwijderd
Mjah vergeleken met de DS is het een prulding, maar de DS staat er dan ook bekend om dat ie zo extreem stevig is.
Maar over het algemeen is het een prima ding, doordat ie zo weinig weegt krijg je wel het idee dat het wat zwakker is, maar het is toch wel stevig. De schanieren bij het scherm zijn steviger als op menig ander Asus laptop.
Het plastic voelt wel aan als plastic, maar niet als speelgoed, gewoon als normaal plastic.
Veel duidelijker wordt het er niet op, het is puur een gevoelskwestie, maar mijn mening: Niet extreem stevig, maar ruim stevig genoeg om em een paar jaar normaal te gebruiken.
Natuurlijk heeft niemand het ding al heel lang dus of ie echt lang mee gaat weet niemand.
Maar over het algemeen is het een prima ding, doordat ie zo weinig weegt krijg je wel het idee dat het wat zwakker is, maar het is toch wel stevig. De schanieren bij het scherm zijn steviger als op menig ander Asus laptop.
Het plastic voelt wel aan als plastic, maar niet als speelgoed, gewoon als normaal plastic.
Veel duidelijker wordt het er niet op, het is puur een gevoelskwestie, maar mijn mening: Niet extreem stevig, maar ruim stevig genoeg om em een paar jaar normaal te gebruiken.
Natuurlijk heeft niemand het ding al heel lang dus of ie echt lang mee gaat weet niemand.
Toen ik 'm uitpakte en in m'n handen had viel me eigenlijk meteen op dat ie boven verwachting stevig en netjes afgewerkt was. Beduidend beter dan wat je voor die prijs zou verwachten. Menig 500+ euro notebook van Fujitsu-Siemens is beroerder afgewerkt.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:41:
Het kunststof is prima maar bij de witte vind ik het er wat meer speelgoedachtig uitzien. De zwarte is gewoon netjes mat zwart en oogt zakelijk en degelijk. De schanieren zijn idd stevig en ik verwacht ook niet dat er snel scheurtjes in het kunststof zullen ontstaan op die plek. Verder vergelijk ik de EEE met een telefoon: leuk voor een jaar of 2 a 3, en wordt dan vervangen. Ik verwacht dat de EEE wat duurzaamheid betreft langer mee kan gaan dan dat.
@LXSJason: kewl
Drop me ff een mailtje dan spreken we wat af, k? (peter at smartpoint dot biz)
[ Voor 5% gewijzigd door Xyzar_ op 14-01-2008 12:50 ]
Mja, volgens de verkoper wordt de tracktrace niet geupdate voor internationale pakketjes. Het vreemde is dat ze 5 EEE's aanbood en dat de andere vier al lang aangekomen zijn bij kopers (met redelijk hoge feedback) en dat die al lang positieve feedback hebben gegeven. Zometeen maar even naar het postkantoor om te kijken of ze daar wat nuttigs weten.
daar ben ik het helemaal mee eensExirion schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:47:
[...]
Toen ik 'm uitpakte en in m'n handen had viel me eigenlijk meteen op dat ie boven verwachting stevig en netjes afgewerkt was. Beduidend beter dan wat je voor die prijs zou verwachten. Menig 500+ euro notebook van Fujitsu-Siemens is beroerder afgewerkt.
boven verwachting goed
Heren, jullie hebben het weer veel over verzendings problemen en dergelijken. Ik heb het gevoel dat sommige hier de private messages service nog moeten uitvinden 
Dusch nokken pleasch.
In Ander Nieuws
Instant On of SplashTop op de EEE.
Wel aardig, de al korte opstarttijd nog verkorten door een ultra lichtgewicht te plaatsen op de EEE. Je kan er alleen maar me surfen, skypen en chatten, maar voor het hele snelle werk is het best fijn.
De grote vraag is of je met wireless kan werken en eventueel externe modems (UMTS/HSDPA).
Dusch nokken pleasch.
In Ander Nieuws
Instant On of SplashTop op de EEE.
Wel aardig, de al korte opstarttijd nog verkorten door een ultra lichtgewicht te plaatsen op de EEE. Je kan er alleen maar me surfen, skypen en chatten, maar voor het hele snelle werk is het best fijn.
De grote vraag is of je met wireless kan werken en eventueel externe modems (UMTS/HSDPA).
Om dan even wat nuttigs bij te dragen:
Eerste indrukken mbt de Brando leren hoes, helaas dus nog niet getest icm de EEE. Verzending is niet heel snel maar dat kon ook aan de feestdagen liggen.
Het ding zit goed verpakt in een bubbeltjesenvelop. Daarin zit weer een stevige doos met een soort stof er in waar de hoes in is ingepakt. In de hoes zit een foam inlay om hem in vorm te houden. Echt top verpakt dus.
De hoes zelf is niet heel speciaal. Het is zoals op de plaatjes te zien een soort mapje wat je er omheenvouwt. Gaat dicht met een magneetslotje. Als je de laptop openklapt klapt de hoes zegmaar nog verder open. Kwaliteit is netjes. Binnen en buitenkant is een andere soort leer. Buiten glad glimmend binnen mat achtig. Er zit iets hards tussen voor de stevigheid. Alleen qua afwerking wat op aan te merken. Het blijft made in china dus de geperforeerde luchtgaatjes zijn niet allemaal geperforeerd of perfect recht in een rijtje. Het is even afwachten wat lang gebruik met het ding gaat doen, maar daar heb ik eerst een EEE voor nodig
.
Eerste indrukken mbt de Brando leren hoes, helaas dus nog niet getest icm de EEE. Verzending is niet heel snel maar dat kon ook aan de feestdagen liggen.
Het ding zit goed verpakt in een bubbeltjesenvelop. Daarin zit weer een stevige doos met een soort stof er in waar de hoes in is ingepakt. In de hoes zit een foam inlay om hem in vorm te houden. Echt top verpakt dus.
De hoes zelf is niet heel speciaal. Het is zoals op de plaatjes te zien een soort mapje wat je er omheenvouwt. Gaat dicht met een magneetslotje. Als je de laptop openklapt klapt de hoes zegmaar nog verder open. Kwaliteit is netjes. Binnen en buitenkant is een andere soort leer. Buiten glad glimmend binnen mat achtig. Er zit iets hards tussen voor de stevigheid. Alleen qua afwerking wat op aan te merken. Het blijft made in china dus de geperforeerde luchtgaatjes zijn niet allemaal geperforeerd of perfect recht in een rijtje. Het is even afwachten wat lang gebruik met het ding gaat doen, maar daar heb ik eerst een EEE voor nodig
Asus staat bij mij toch wel bekend als goede kwaliteit en super service. Tegenover FS, PB en Acer merk je toch snel dat Asus de schroevjes net iets beter aandraait, toch die 2 jaar garantie geeft, toch die recovery CD's zelf perst, toch net even een paar mm dikkere case maakt, en bij de duurdere series toch even een tasje en muis meelevert. De EeePC is dan goedkoop, het is ook weer typisch Asus kwaliteit. Bij de rest zie je dat Asus net ietsje duurder is, maar dat zie je ook direct terug. Wat dat betreft hoef je de EeePC ook niet te laten staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)