Sja, dat was ook wat mij als eerste opviel. Waarom zou je een groter scherm maken, als je de resolutie hetzelfde houdt? Zijn die 7"-ers niet meer leverbaar ofzo??XanderDrake schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:28:
Grmbl..... ik vrees dat we geen hogere reso's krijgen als ik dit zo zie
Dat is het em nou juist... Ik zie geen hogere resoCLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:33:
maar stel je voor 8,9" met 1024x768 schermpje ofzo... Gruwelijk!!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zo te zien is echt alleen de bovenste 'klep' met het beeldscherm erin anders tov. de huidige eeepc. Dus geen groter toetsenbord e.d. Is voor Asus natuurlijk het handigst ipv. een compleet andere met groter toetsenbord enzo, omdat er nu weinig aan de productielijn veranderd hoeft te worden. Al vind ik een groter beeldscherm niet echt een voordeel als de resolutie niet omhoog gaat.
Tsjaa waarom zijn er 17" laptops met dezelfde resolutie als m'n 14" laptopje...Blaurens schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:51:
Sja, dat was ook wat mij als eerste opviel. Waarom zou je een groter scherm maken,
als je de resolutie hetzelfde houdt? Zijn die 7"-ers niet meer leverbaar ofzo??
Tsjaa waarom hebben de 17" schermen en de 19" schermen allebei 1280x1024 pixels...
Dat is de 8" versie heh..XanderDrake schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:53:
Dat is het em nou juist... Ik zie geen hogere reso. Ik vrees het ergste!
Ik heb al wat geGoogled op 8,9" schermen en resoluties, maar kan werkelijk niks vinden

En ikzelf zou geen problemen hebben met een 7"/ 8" model-toetsenbordje.. M'n moeder bijvoorbeeld wel!
Dat gaat nogmaals over de 8" versie.. De 8,9" versie zal wat groter worden..Palomar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:56:
Zo te zien is echt alleen de bovenste 'klep' met het beeldscherm erin anders tov. de huidige eeepc. Dus geen groter toetsenbord e.d. Is voor Asus natuurlijk het handigst ipv. een compleet andere met groter toetsenbord enzo, omdat er nu weinig aan de productielijn veranderd hoeft te worden. Al vind ik een groter beeldscherm niet echt een voordeel als de resolutie niet omhoog gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 08-01-2008 16:03 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hallo Mensen,
Ik heb ook intresse in een een EEPC met name de 8G 4g, ik heb een beetje rond gebeld regio Tilburg, ik kwam uit bij een computer winkel in tilburg, Com4 Computers. Hun verwachten de EEEPC 8g 4g Black volgende week het betreft hier een US versie. Ik heb hem zelf al gepre-ordered voor €429,-. Staat verders nog niks op hun website over vermeld.
Ik volg het topic al een tijdje dus misschien hebben jullie er iets aan
Edit:
Ik krijg net en telefoontje van de des betreffende zaak, er was een foutje gemaakt. Het Gaat over een 4g black met webcam, 30 exemplaren. Ze verwachten de notebookjes maandag of dinsdag.
Ik heb ook intresse in een een EEPC met name de 8G 4g, ik heb een beetje rond gebeld regio Tilburg, ik kwam uit bij een computer winkel in tilburg, Com4 Computers. Hun verwachten de EEEPC 8g 4g Black volgende week het betreft hier een US versie. Ik heb hem zelf al gepre-ordered voor €429,-. Staat verders nog niks op hun website over vermeld.
Edit:
Ik krijg net en telefoontje van de des betreffende zaak, er was een foutje gemaakt. Het Gaat over een 4g black met webcam, 30 exemplaren. Ze verwachten de notebookjes maandag of dinsdag.
[ Voor 20% gewijzigd door crizp op 08-01-2008 23:31 ]
334,45 met verzending. Gisteren opgestuurd en vanochtend al geleverd (vriendin was gelukkig thuis).
En ik ben achteraf blij dat ik de zwarte heb genomen (wilde eerst wit maar was niet leverbaar) want hij oogt wat serieuzer. Kwestie van smaak natuurlijk.
En dan nu 7" tegen 24"

Alleen:

Ik heb geen dode pixels dus ben helemaal tevreden
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nog leuker wordt het als je een eventueel alternatief doel hebt
Ik heb er vandaag een besteld, en als we echt 16GB + Menlow + 8,9" voor 400e krijgen word de G1 een leuk klein servertje
Deze foto's vind ik erg bemoedigend, want van het feit dat ze niks vertelden, anders dan nieuwe shermgroottes werd ik wel wantrouwend.
*edit*
al gevonden
[ Voor 39% gewijzigd door Kul op 08-01-2008 16:54 ]
Op EEEUser zag ik een bericht waarin gerefereerd werd naar een artikel van de BBC van vandaag: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7173582.stm
"The entry level Eee with Wimax will cost about $999, according to reports."
Dat is nog aardig wat. Ik weet niet of er ook exemplaren komen zonder Wimax, aangezien je er hier volgens mij niets aan hebt, gewoon Wifi voldoet ook.
Dat is nog aardig wat. Ik weet niet of er ook exemplaren komen zonder Wimax, aangezien je er hier volgens mij niets aan hebt, gewoon Wifi voldoet ook.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Jozz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:32:
Op EEEUser zag ik een bericht waarin gerefereerd werd naar een artikel van de BBC van vandaag: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7173582.stm
Komt rechtstreeks uit het artikel op engadget.Perhaps most exciting, entry-level pricing for WiMax-ready notebooks will be $999 -- that's not the price of the WiMax Eee, although Jonny promises an attractive MSRP.
Bij de BBC zullen ze het waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd hebben. Een EEE van 1000$ lijkt geenszins logisch.
Weet iemand wat WiMAX uberhaupt inhoudt?
Check Wiki als je het niet weet?styxiered schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:48:
WiMax is feitelijk een concurrent voor UMTS. Het is eigenlijk een soort Wifi++, met hogere snelheden en veel groter bereik.styxiered schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:48:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ok, ik vond het al best duur.Kul schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:43:
[...]
[...]
Komt rechtstreeks uit het artikel op engadget.
Bij de BBC zullen ze het waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd hebben. Een EEE van 1000$ lijkt geenszins logisch.
Nou ik heb hier de 551 bios geïnstalleerd en hoera hij werkt
. Hij draait op 900mhz wel een stuk sneller maar stabiel? Toen ik hem een uurtje had draaien en even orthos begon, duurde het nog geen halve minuut voordat orthos ermee stopte
. Maarja die nieuwe versie,, ik moet de prijs nog zien. Zo'n Wimax kaartje zal wel behoorlijk kosten en het grotere scherm, als de 8" geen hogere resolutie heeft vind ik het nog niks want 800x480 is niet erg veel maar het uitrekken schiet je ook niet veel mee op. Ik ben dus wel heel benieuwd naar de prijs, want de EEE is echt snel ZAT voor alledaags werk, en als een stuk groter gaat worden ben je dat voordeel ook weer kwijt.
Die hogere snelheden zijn vooral theoretisch, het is Wifi++ op het gebied van bereik.Exirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:57:
WiMax is feitelijk een concurrent voor UMTS. Het is eigenlijk een soort Wifi++, met hogere snelheden en veel groter bereik.
Ik vond het eerst wel een goede standaard, maar sinds een tijdje denk ik eigenlijk dat HSDPA gewoon nog beter is, misschien iets langzamer.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Is dat niet een beetje duur!crizp schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:15:
Hallo Mensen,
Edit:

Een beetje erg, meer dan 300 euro zou ik er echt niet voor geven.
Verwijderd
Even een noob vraagje tussendoor
ik heb zojuist het 16GB nameless sd kaartje binnen gekregen en wil deze eigenlijk wel even testen op de snelheid die hij haalt. (vanwege de claim van de verkoper) maar waar test je dat mee?
Heb net hdtune gedraaid maar geen idee wat ik aan die uitkomst heb eigenlijk, krijg alleen een transfer rate en access time terug. Access time snap ik nog wel maar flashkaartjes worden toch beoordeeld op lees- en schrijfcapaciteiten?
Geen idee ook wat een burst rate zegt?
Geen idee ook wat een burst rate zegt?
Aan xandrake (voor de TS):
Ports: 3 USB 2.0, MMC/SD(HC)/MS(PRO) card reader, microphone and headphone
- Dit moet natuurlijk alleen SD(HC) en MMC zijn, Memorystick werkt niet.
Battery life: 3.5 hours (4-cell NiMH: 7.4V, 5200mAh, 2S2P); 2.8 hours (4-cell: 4400mAh)
- Het is geen NiMH accu maar een Li-Ion
Misschien is het ook handig om al een beetje te vermelden over de nieuwe Eee's?
Ports: 3 USB 2.0, MMC/SD(HC)/MS(PRO) card reader, microphone and headphone
Battery life: 3.5 hours (4-cell NiMH: 7.4V, 5200mAh, 2S2P); 2.8 hours (4-cell: 4400mAh)
Haha een 4G'tje voor 429,- doe mij er ook een!crizp schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:15:
Edit:
Rustig, rustig! TS zijn van zo'n topic is een zwaar beroeptimleferink schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:03:
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 08-01-2008 20:07 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Was niet bedoelt als opdracht hoor[b]CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:06
Rustig, rustig! TS zijn van zo'n topic is een zwaar beroepIk herken 't zelf namelijk maar al te goed
![]()
[ Voor 14% gewijzigd door timleferink op 08-01-2008 20:16 ]
Verwijderd
ok ik heb interesse in die Asus eee PC maar wil hem eerst eens echt zien en vasthouden kijken of het niet te klein is voor me. tevens wil ik hem gewoon in nederland kopen (geen CC en ook handiger ivm garantie enzo)
vandaag bij mycom geweest omdat hij op de pricewatch is verdwenen, daar hoorde ik dat er een hele boot vol niet de haven in mag (waarom geen idee) maar hij zou pas ergens halverwege februari in nederland komen
iemand meer info?
vandaag bij mycom geweest omdat hij op de pricewatch is verdwenen, daar hoorde ik dat er een hele boot vol niet de haven in mag (waarom geen idee) maar hij zou pas ergens halverwege februari in nederland komen

iemand meer info?
Dat sluit gewoon aan bij alle geruchten hierzo dusVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:26:
maar hij zou pas ergens halverwege februari in nederland komen
iemand meer info?
Lol, ik zal mn geestelijk gehandicapte broertje xandrake vragen of ie de TS updatetimleferink schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:03:
Aan xandrake (voor de TS):
checkPorts: 3 USB 2.0, MMC/SD(HC)/MS(PRO) card reader, microphone and headphone
checkBattery life: 3.5 hours (4-cell NiMH: 7.4V, 5200mAh, 2S2P); 2.8 hours (4-cell: 4400mAh)
Staat er alMisschien is het ook handig om al een beetje te vermelden over de nieuwe Eee's?
bla bla bla boot bla bla blaVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:26:
iemand meer info?
als de papieren in orde zijn is het met een dag of 4 bij de winkel, maarja... moet je wel de papieren op orde hebben
hoe dan ook duurt dat geen 5 weken extra, in die tijd is de volgende boot al weer hier.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
hahaha, ik weet niet precies waarom, maar ik moest lachen toen ik dit laspaQ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:07:
bla bla bla boot bla bla bla
Verwijderd
Flybook's hebben 8,9" scherpmjes met een reso van: WXGA 1024x600 pixels (16:9 verhouding)CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:58:
[...]
Dat is de 8" versie heh..
Ik heb al wat geGoogled op 8,9" schermen en resoluties, maar kan werkelijk niks vinden![]()
En ikzelf zou geen problemen hebben met een 7"/ 8" model-toetsenbordje.. M'n moeder bijvoorbeeld wel!
[...]
http://flybook.nl/nl/v33/v-specificaties.html
Verwijderd
damn das een nog vettere compacte PCVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:33:
[...]
Flybook's hebben 8,9" scherpmjes met een reso van: WXGA 1024x600 pixels (16:9 verhouding)
http://flybook.nl/nl/v33/v-specificaties.html
2400 euro kost ie (beetje google doet wonderen)
Verwijderd
hmmm ok das een beetje erg boven mijn budget (had ik al wel verwacht)Fraaank schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:21:
2400 euro kost ie (beetje google doet wonderen)
Ik heb een zwarte 8G. Zo ver ik weet is het een 701, dat staat ook op de doos. Nu probeer ik de huidige bios (0201) up te daten, maar het apparaat vraagt om 702.rom. Welk model heb ik nou?
Edit: Asus Update zegt ook dat ik model 702 heb... leuk als je een 701 koopt
[ Voor 18% gewijzigd door Dropsen op 08-01-2008 23:50 ]
De 8G is sowieso 702. Kijk ook maar eens aan de onderkant. Als je een rom hebt moet je die renamen naar 702.rom. Voor de 8G zijn er nog geen gelekte roms zoals v8804 of v0511. Alleen originele roms.Dropsen schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:29:
Ik heb een zwarte 8G. Zo ver ik weet is het een 701, dat staat ook op de doos. Nu probeer ik de huidige bios (0201) up te daten, maar het apparaat vraagt om 702.rom. Welk model heb ik nou?
Verwijderd
Ook ik heb de nieuwe bios geinstalleerd, ik kon em met setfsb niet naar 900mhz brengen, nu draair die wel goed op 900 mhz, het ziet er nu dus nog allemaal goed uit, ik hoor de fan nu wel zachtjes draaien. maar dat maakt niet zo uittimleferink schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:50:
Nou ik heb hier de 551 bios geïnstalleerd en hoera hij werkt. Hij draait op 900mhz wel een stuk sneller maar stabiel? Toen ik hem een uurtje had draaien en even orthos begon, duurde het nog geen halve minuut voordat orthos ermee stopte
.
sjaXanderDrake schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:24:
[...]
hahaha, ik weet niet precies waarom, maar ik moest lachen toen ik dit las![]()
ik geloof dat soort dingen gewoon nooit zo.
een HELE boot.
wat... 140 containers vol asussen?
En dan nog, laat je dit soort zendingen niet zomaar aan het toeval over.
Na de 'gelekte' 0511 bios van gisteren is er zojuist een officiele nieuwe BIOS versie verschenen op de Asus site, versie 0703:
http://update.eeepc.asus.com/bios/
Maar in tegenstelling tot de 0511 bios kan je nu niet voor de CPU snelheid kiezen, staat nog steeds op 630 (bij mensen die eerst de gehackte BIOS hadden en op 'Max Performance ingesteld' staat hij nu op 900 schijnt het) en je hebt niet de extra schermhelderheid van 0511. Meer informatie hier op EEEuser.
Edit: Het schijnt ook dat je vanaf 0511 kan upgraden naar 0703 (je kon van 0511 namelijk niet terug naar 0401 of een andere officiele BIOS), maar je kan van 0703 niet meer terug naar 0511.
Als je nog met de originele linux versie werkt kan je ook naar software update gaan, daar zou hij ook tussen moeten staan.
Ik zou alleen nog even wachten want zo te zien zijn er bijna geen verbeteringen in 0703 die niet al in de vorige officiele BIOS (0401) zaten. Behalve dat je niet meer naar 0511 kan. De accu problemen (incorrect herkennen van accu capaciteit) van 0511 schijnen wel te zijn opgelost. En de EEE draait een stuk koeler dan met 0511.
Ik draai zelf trouwens nog steeds met 0401, ik kijk eerst wel even de kat uit de boom nu er zoveel BIOSsen zijn die het niet toestaan om naar elkaar te upgraden
Maar in tegenstelling tot de 0511 bios kan je nu niet voor de CPU snelheid kiezen, staat nog steeds op 630 (bij mensen die eerst de gehackte BIOS hadden en op 'Max Performance ingesteld' staat hij nu op 900 schijnt het) en je hebt niet de extra schermhelderheid van 0511. Meer informatie hier op EEEuser.
Edit: Het schijnt ook dat je vanaf 0511 kan upgraden naar 0703 (je kon van 0511 namelijk niet terug naar 0401 of een andere officiele BIOS), maar je kan van 0703 niet meer terug naar 0511.
Als je nog met de originele linux versie werkt kan je ook naar software update gaan, daar zou hij ook tussen moeten staan.
Ik zou alleen nog even wachten want zo te zien zijn er bijna geen verbeteringen in 0703 die niet al in de vorige officiele BIOS (0401) zaten. Behalve dat je niet meer naar 0511 kan. De accu problemen (incorrect herkennen van accu capaciteit) van 0511 schijnen wel te zijn opgelost. En de EEE draait een stuk koeler dan met 0511.
Ik draai zelf trouwens nog steeds met 0401, ik kijk eerst wel even de kat uit de boom nu er zoveel BIOSsen zijn die het niet toestaan om naar elkaar te upgraden
[ Voor 56% gewijzigd door GekkePrutser op 09-01-2008 12:12 ]
Volgens mij kan je wel terug kwa BIOS. Ik weet niet of dit alleen in Windows kan maar ik weet van de Asus Flash utility dat je dan via een snelkoppeling in eigenschappen een command er achter kon zetten welke een BIOS flash forceert en dus de check om te kijken of het om een oudere versie gaat skipt.GekkePrutser schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:58:
Na de 'gelekte' 0511 bios van gisteren is er zojuist een officiele nieuwe BIOS versie verschenen op de Asus site, versie 0703:
Maar in tegenstelling tot de 0511 bios kan je nu niet voor de CPU snelheid kiezen, staat nog steeds op 630 (bij mensen die eerst de gehackte BIOS hadden staat hij nu op 900 schijnt het) en je hebt niet de extra schermhelderheid van 0511. Meer informatie hier op EEEuser.
Klopt, de /X optie, maar die werkt in dit geval niet, dat hebben mensen op die EEEUser thread al geprobeerd, helaasGENETX schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:12:
[...]
Volgens mij kan je wel terug kwa BIOS. Ik weet niet of dit alleen in Windows kan maar ik weet van de Asus Flash utility dat je dan via een snelkoppeling in eigenschappen een command er achter kon zetten welke een BIOS flash forceert en dus de check om te kijken of het om een oudere versie gaat skipt.
Edit: Ze hebben in het EEEUser topic nu wel een manier gevonden om van 0703 naar 0511 te flashen! Alleen van 0511 naar 0401 kan nog niet.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 09-01-2008 15:43 ]
Verwijderd
Ik volg dit topic al een tijdje .
Zelf gebruik ik sinds een week of 2 een 8G versie( upgraded mem naar 2GB) met full xp pro erop,.Werkt prima , maarrr ik baal wel een beetje dat ie idd niet op 900 mhz draait .
Ik ben dan ook te laat geweest om de 511 bios te downloaden want die wilde ik er wel op hebben maar ik wachtte nog ff op mogelijke addertjes onder het gras . ( Zoals naar later bleek de problemen met de accu van 511 ).
Nu ik hoor dat dat opgelost is met de 703 wil ik heel graag eerst de 511 proberen. En hem dan terwijl ie op 900 mhz staat upgraden met de 703.
Het schijnt dat je dan een stabiele versie hebt, semi officieel (omdat de 703 wel van Asus zelf komt) Alleen dan draait ie dus wel op 900 mhz ipv 630 .
In dat topic over die 511 bios heb ik eenmaal ergens gelezen dat je m ook kan upgraden met die 511 op een 8G 702C .
Kan iemand bevestigen of dat bij iemand gelukt was . Want anderen hoorde ik weer dat dat NIET kon.
In iedergeval , main reason voor deze post is eigenlijk .,
Wil iemand mij een link sturen met de 511 Bios ? Ik wil het iig gaan proberen. Maar kan de bios nergens meer krijgen/vinden.
Zelf gebruik ik sinds een week of 2 een 8G versie( upgraded mem naar 2GB) met full xp pro erop,.Werkt prima , maarrr ik baal wel een beetje dat ie idd niet op 900 mhz draait .
Ik ben dan ook te laat geweest om de 511 bios te downloaden want die wilde ik er wel op hebben maar ik wachtte nog ff op mogelijke addertjes onder het gras . ( Zoals naar later bleek de problemen met de accu van 511 ).
Nu ik hoor dat dat opgelost is met de 703 wil ik heel graag eerst de 511 proberen. En hem dan terwijl ie op 900 mhz staat upgraden met de 703.
Het schijnt dat je dan een stabiele versie hebt, semi officieel (omdat de 703 wel van Asus zelf komt) Alleen dan draait ie dus wel op 900 mhz ipv 630 .
In dat topic over die 511 bios heb ik eenmaal ergens gelezen dat je m ook kan upgraden met die 511 op een 8G 702C .
Kan iemand bevestigen of dat bij iemand gelukt was . Want anderen hoorde ik weer dat dat NIET kon.
In iedergeval , main reason voor deze post is eigenlijk .,
Wil iemand mij een link sturen met de 511 Bios ? Ik wil het iig gaan proberen. Maar kan de bios nergens meer krijgen/vinden.
Verwijderd
Volgens http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=8398&p=1 is hij te downloaden van
http://www.addr.com/~sweeney/EeePC%20Super.ROM maar wat ik gelezen heb is dat het niet zal werken op de 702c, maarruh: succes !
http://www.addr.com/~sweeney/EeePC%20Super.ROM maar wat ik gelezen heb is dat het niet zal werken op de 702c, maarruh: succes !
Asus Hacks mompelt vanalles over 8.9 " screens met redelijke reso's en 0511 BIOSsen 
De 8.9" zou mogelijk wel een grotere reso hebben dan de 7-8", zoiets als in het geval van de Flybook. Probleem is, de flybook kost mallotig veel, ik weet niet wat voor effect het scherm gaat hebben op de EEE.
De 8.9" zou mogelijk wel een grotere reso hebben dan de 7-8", zoiets als in het geval van de Flybook. Probleem is, de flybook kost mallotig veel, ik weet niet wat voor effect het scherm gaat hebben op de EEE.
Verwijderd
Umm de 7 inch lijkt zelf smooier

Is de 8 inch nou minder helder? Of is het de invalshoek?
Foto's zeggen weinig. Ik denk dat het idd vooral de kijkhoek is, en je weet zelf ook dat de helderheid softwarematig beperkt kan zijn.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:30:
Umm de 7 inch lijkt zelf smooier
Is de 8 inch nou minder helder? Of is het de invalshoek?
Verwijderd
Hee, waar heb je hem ergens gekocht? Het zou handig zijn als mensen een beetje zeggen waar ze hem gekocht hebben en wat ze van de shop vindenExirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:48:
[...]
334,45 met verzending. Gisteren opgestuurd en vanochtend al geleverd (vriendin was gelukkig thuis).
En ik ben achteraf blij dat ik de zwarte heb genomen (wilde eerst wit maar was niet leverbaar) want hij oogt wat serieuzer. Kwestie van smaak natuurlijk.
En dan nu 7" tegen 24"
[afbeelding]
Alleen:
[afbeelding]
Ik heb geen dode pixels dus ben helemaal tevreden
MVG,
Stijn
Verwijderd
Thx , ik zal vandaag of morgen eens gaan proberen, Ik laat t wel ff weten .Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:08:
Volgens http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=8398&p=1 is hij te downloaden van
http://gbax.com/Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:17:
Hee, waar heb je hem ergens gekocht? Het zou handig zijn als mensen een beetje zeggen waar ze hem gekocht hebben en wat ze van de shop vinden.
Staat ergens terug in deze draad (Pag 18 geloof ik)
Daarvoor kun je hier terecht: http://tweakers.net/shopreview , tenminste, zodra ze hier geleverd worden.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Hee, waar heb je hem ergens gekocht? Het zou handig zijn als mensen een beetje zeggen waar ze hem gekocht hebben en wat ze van de shop vinden.
MVG,
Stijn
Inderdaad. Prima zaak trouwens: snelle levering en had 'm via UPS in een dag binnen. Er was bij het bestellen iets fout gegaan waardoor de CC transactie dubbel was uitgevoerd. Na een mailtje is dat geld direct weer teruggestort. Niks dan lof over ze.Kul schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:29:
http://gbax.com/
Staat ergens terug in deze draad (Pag 18 geloof ik)
Toen ik hoorde dat Komplett eind december een kleine voorraad 4G's had viste ik helaas net achter het net. Ik had toen wel een pre-order gedaan voor de volgende lading met een verwachte leverdatum van 23 januari. Toen ik net thuiskwam lag er een briefje van TNT in de brievenbus dat ze een pakket wilden afleveren. Omdat ik nog geen mail had gekregen dat mijn bestelling was verzonden heb ik even met de klantenservice gebeld. Het blijkt dus dat er een computerstoring is geweest waardoor de orderstatus niet klopt en dat de levering eerder was dan verwacht.
Op de site van Komplett staat dat nog niet alle exemplaren zijn gereserveerd, dus als je snel bent heb je kans dat je nog voor dit weekend een EEE pc thuis hebt staan!
Op de site van Komplett staat dat nog niet alle exemplaren zijn gereserveerd, dus als je snel bent heb je kans dat je nog voor dit weekend een EEE pc thuis hebt staan!
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Thnx for the heads upPhehistyr schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:17:
Toen ik hoorde dat Komplett eind december een kleine voorraad 4G's had viste ik helaas net achter het net. Ik had toen wel een pre-order gedaan voor de volgende lading met een verwachte leverdatum van 23 januari. Toen ik net thuiskwam lag er een briefje van TNT in de brievenbus dat ze een pakket wilden afleveren. Omdat ik nog geen mail had gekregen dat mijn bestelling was verzonden heb ik even met de klantenservice gebeld. Het blijkt dus dat er een computerstoring is geweest waardoor de orderstatus niet klopt en dat de levering eerder was dan verwacht.
Alleen ik vraag me af of er nog veel mensen zon EEE willen ipv eentje met groter scherm.
http://www.engadget.com/2...o-wal-mart-by-months-end/

In vergelijking tot de eeepc.. deze heeft geen flashdisk en wat andere dingen.
Waardig alternatief?

Waardig alternatief?
[ Voor 18% gewijzigd door Tomino op 09-01-2008 17:51 ]
Je moet nog maar afwachten hoe lang die op zich laten wachten, en verder: die ene inch... Zoveel beter is het allemaal nou ook weer niet.XanderDrake schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:46:
Thnx for the heads up
Alleen ik vraag me af of er nog veel mensen zon EEE willen ipv eentje met groter scherm.
Verwijderd
Ok ,, heel erg balen ,
Mijn Eeepc is zo doo dat ie dus helemaal geen stroom meer lijkt te hebben. Niet met en niet zonder adapter aangesloten.
Het volgende gebeurde.
Ik had met het Bios Update programaatje een backup gemaakt van huidige bios.
Enomdat de nwe biossen idd geweigerd werden dacht ik , laat ik eens testen of de backup uberhaupt wel werkt.
En ja , werkte prima ,, hij ging opnieuw opstarten , erase ... reprogramming .. duurde ff , maar na een tijdje ( paar minuten zei die ,, dat ie klaar was en alles goed was . Toen stond er dus druk op aan uit knop om hem uit/ aan te doen .
Aangezien ie helemaal niet reageerde heb ik de batterij losgekoppeld . Aangekoppeld . ( al een keer of 10 inmiddels) en helemaal niks geen reaktie op aan uit knop ,, helemaal stroom loos.
Nog gekker is dat als ik m aankoppel aan de adapter , dat ie ook geen lampje geeft dat ie aan het laden gaat.
Het lijkt mij wel heel erg sterk dat dit door een bios failure kan komen .,
Iemand ideeen , of ik iets kan/moet resetten ?
Of dat de schakelaar of ergens in de buurt van de batterij iets stuk kan zijn ?
Graag hulp , Ben niet blij.
Mijn Eeepc is zo doo dat ie dus helemaal geen stroom meer lijkt te hebben. Niet met en niet zonder adapter aangesloten.
Het volgende gebeurde.
Enomdat de nwe biossen idd geweigerd werden dacht ik , laat ik eens testen of de backup uberhaupt wel werkt.
En ja , werkte prima ,, hij ging opnieuw opstarten , erase ... reprogramming .. duurde ff , maar na een tijdje ( paar minuten zei die ,, dat ie klaar was en alles goed was . Toen stond er dus druk op aan uit knop om hem uit/ aan te doen .
Aangezien ie helemaal niet reageerde heb ik de batterij losgekoppeld . Aangekoppeld . ( al een keer of 10 inmiddels) en helemaal niks geen reaktie op aan uit knop ,, helemaal stroom loos.
Nog gekker is dat als ik m aankoppel aan de adapter , dat ie ook geen lampje geeft dat ie aan het laden gaat.
Verwijderd
gbax online en komplett leveren beide alleen de UK versie als ik het zo zie.
Mijn vragen hierover:
Waarom bij komplett bestellen, als hij bij gbax toch echt een stuk goedkoper is?
Irriteert de UK toetsenindeling niet? Want bijvoorbeeld de @ enzo zitten op andere plaatsen?
Levert Gbax ook de zwarte kleur?
Mijn vragen hierover:
Waarom bij komplett bestellen, als hij bij gbax toch echt een stuk goedkoper is?
Irriteert de UK toetsenindeling niet? Want bijvoorbeeld de @ enzo zitten op andere plaatsen?
Da's gewoon de Packard Bell EasyNote XS met een ander stickertje er op. Daar is al een topic voorTomino schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:51:
[afbeelding]
Waardig alternatief?
Not in my book. Er zit een zwakke 1.2Ghz Via CPU in, waar die 900Mhz Celeron-M echt gehakt van maakt. En ik wil toch wel een beetje CPU-power hebben.Tomino schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:51:
[afbeelding]
Waardig alternatief?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Sinds ik enorme problemen heb gehad met computeronderdelen die ik bij een vaag bedrijfje op een beurs heb gekocht koop ik liever iets bij een zaak waar de garantie goed is geregeld. Die betere service is mij echt wel extra geld waard. En ik verwacht voor mezelf geen problemen met het toetsenbord, ik ben niet van plan om er hele verslagen op te typen.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:21:
gbax online en komplett leveren beide alleen de UK versie als ik het zo zie.
Mijn vragen hierover:
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Hij zat wel in een 701-doos...Jozz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:29:
[...]
De 8G is sowieso 702. Kijk ook maar eens aan de onderkant. Als je een rom hebt moet je die renamen naar 702.rom. Voor de 8G zijn er nog geen gelekte roms zoals v8804 of v0511. Alleen originele roms.
Mijn huidige bios is 0201, terwijl er volgens dit topic alleen een 0103 beschikbaar is voor de 702. Ligt dat nou aan mij...
Ik heb ook een 8G met 0201 bios.Dropsen schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Hij zat wel in een 701-doos...
Mijn huidige bios is 0201, terwijl er volgens dit topic alleen een 0103 beschikbaar is voor de 702. Ligt dat nou aan mij...
Heb je hem al gereset? Er zit een gaatje in de onderkant waar je hem met een paperclip kan resetten.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:01:
Ok ,, heel erg balen ,
Het volgende gebeurde.
Heb je dit al geprobeerd? http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=83354#p83354
[ Voor 65% gewijzigd door Jozz op 09-01-2008 19:04 ]
als ik dit soort dingen lees word ik al vlug huiverig voor het zomaar erop plempen van 'een' bios.
Ik wacht wel op een officiele bios MET 900 mhz
Verwijderd
Ik hoor dus van iemand anders dat exirion hem bij gbax heeft besteld. Hoe is het daar geregeld met garantie en hoe heb je het voor elkaar gekregen de zwarte te krijgen, want ik zie eigenlijk alleen de witte op de site staan, geen optie om kleur te changen oid.Exirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:48:
Ziet er zeker netjes uit, ben ook blij met de manier waarop ze nu de speakers weg werken. Weet iemand trouwens wat die middelste laptop is op de foto's van de nieuwe eee pc?Tomino schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:28:
[...]
Sweet!! Thanks voor het delen!
ziet er naar uit dat de prijs niet heeel veel hoger zal zijn.. verder alleen het scherm veranderd!
- eigen speculatie. Als ze er meer in wilden hadden ze wel meer veranderd aan het design. Nu is het echt alleen het scherm, als rest hetzelfde blijft zal de prijs echt niet met 200$ hoger uitvallen!
8.9 schijnt trouwens in een andere (lees grotere) behuizing te komen (*Marcel zoekt even de bron..*)
Geen idee eigenlijk, maar ik gok erop dat Asus Nederland de garantie verzorgt als een apparaat via een officiele dealer is gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:36:
Hoe is het daar geregeld met garantie
Ze hadden alleen maar zwarte aangeleverd gekregen dus wat op de site staat zegt weinig.en hoe heb je het voor elkaar gekregen de zwarte te krijgen, want ik zie eigenlijk alleen de witte op de site staan, geen optie om kleur te changen oid.
Verwijderd
Dan ga je nog lang wachten... Iemand had Asus gemaild ivm die vraag en zij vertelden dat er geen bios komt met 900Mhz optie.paQ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:32:
als ik dit soort dingen lees word ik al vlug huiverig voor het zomaar erop plempen van 'een' bios.
Op de website is het plaatje van een witte maar is niet gezegd dat je een witte krijgt. Bij je bestelling kun je vermelden welke kleur je verkiest en dan houden ze er rekening mee. Maar volgens mij zijn er meer zwarte beschikbaar dan witte.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:36:
[...]
Ik hoor dus van iemand anders dat exirion hem bij gbax heeft besteld. Hoe is het daar geregeld met garantie en hoe heb je het voor elkaar gekregen de zwarte te krijgen, want ik zie eigenlijk alleen de witte op de site staan, geen optie om kleur te changen oid.
Gbax is echt een prima winkel. Heb de mijne er ook vandaan, maandag avond besteld, dinsdag verzonden, woensdag geleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:49 ]
Verwijderd
Dit is met UPS neem ik aan? En weet jij meer over hoe het zit met garantie enzo?Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:47:
Gbax is echt een prima winkel. Heb de mijne er ook vandaan, maandag avond besteld, dinsdag verzonden, woensdag geleverd.
Verwijderd
Ga langs de Dynabyte of Dixons. De meeste hebben een PackardBell XS20 staan.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:26:
ok ik heb interesse in die Asus eee PC maar wil hem eerst eens echt zien en vasthouden kijken of het niet te klein is voor me. tevens wil ik hem gewoon in nederland kopen (geen CC en ook handiger ivm garantie enzo)
iemand meer info?
Dan weet je hoe groot de EEE pc is. Is ongeveer evengroot en op internet staan genoeg foto's. (allebij naast elkaar)
Apple MacBook. Wel jammer, ik moet aan de EEE pc omdat de reparatie van mijn MacBook evenveel moet kosten als 2 EEE pc'sPSPonderdelen schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:04:
[...]
Weet iemand trouwens wat die middelste laptop is op de foto's van de nieuwe eee pc?

Verwijderd
Ik HAD ook een 8G met een 0201 bios.Jozz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:00:
[...]
Ik heb ook een 8G met 0201 bios.
[...]
Heb je hem al gereset? Er zit een gaatje in de onderkant waar je hem met een paperclip kan resetten.
Heb je dit al geprobeerd? http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=83354#p83354
Dat reset ding had ik inderdaad al gevonden en geprobeert.
Het vreemde aan dit hele verhaal vind ik dus dat er gewoon geen fractie van stroom meer te bekennen is.Alsof er een emp bom op gevallen is. Alles geprobeert resetten , met batterij zonder batterij , sterker nog ik heb m echt HELEMAAL uitelkaar gehad ,, het enig wat ik niet gedaan heb inmiddels is de 3 chips van hun plek aangezien die gelijmd ofzo zitten.
Wel leuk om alles een keer zo te zien , best simpel ook.Ik heb nog een paar foto's gemaakt ook . Onder andere van een kaal moederbordje van 2 kanten.( geen idee hoe ik die bij dit bericht kan voegen.)
Ik baal goed , want ik had alles net prima en fijn eropgezet , en dat staat nu fijn te niksen op de ingebouwde flash kaart. Maar dat brengt me op een nwe vraag.
Als ik nu een nwe ga kopen ,, een 4G , dan kan ik toch gewoon die 2 kaarten swappen , net als het geheugen ?
Of zie ik dat te simpel ? ( geheugen moet zeker kunnen imo)
Dit is gewoon het VIA Nanobook reference design... Zie ook de HP Easynote XS20...Tomino schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:51:
[afbeelding]
Waardig alternatief?
Die ene inch boeit mij ook niet veel. Het is de 1.9" die mij intresserenExirion schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:53:
Je moet nog maar afwachten hoe lang die op zich laten wachten, en verder: die ene inch... Zoveel beter is het allemaal nou ook weer niet.
Precies, goede tip.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:13:
Ga langs de Dynabyte of Dixons. De meeste hebben een PackardBell XS20 staan.
Dan weet je hoe groot de EEE pc is. Is ongeveer evengroot en op internet staan genoeg foto's. (allebij naast elkaar)
Nieuwe scherm is mogelijk 1024x600 (bron).
Is net 'n ander merk ;-)XanderDrake schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:48:
Dit is gewoon het VIA Nanobook reference design... Zie ook de PB Easynote XS20...
Mij ook en helemaal door 't hieronder gequotte berichtjeDie ene inch boeit mij ook niet veel. Het is de 1.9" die mij intresseren
The new Eee PC will have a bigger 8.9-inch screen, not the current 7 incher. The resolution of the larger screen is 1024×600, which will address one of the most common complaints on the current Eee. A WiMAX-powered EEe PC is expected to be announced by Asus and Intel at the CES show in Las Vegas next week. Pricing may be closer to $499 versus the $399 of today’s Wi-Fi only version.According to the Commercial Times, the current 7″ panels used in the Eee PC cost $40 USD. The larger 8.9″ panels are estimated to cost between $55 to $60 USD. The current Eee PC uses a 90nm, 900MHz Celeron M processor running at 630MHz. But this year, Intel’s Menlow platform with a 45nm Silverthorne processor promises ten times the power efficiency of first generation UMPCs using Intel Celeron M, Pentium M and A100/A110 processors.
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 10-01-2008 11:19 ]
Verwijderd
Dat is wel het wachten waard als ik het zo bekijk!CLB schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:17:
[...]
Is net 'n ander merk ;-)
[...]
Mij ook en helemaal door 't hieronder gequotte berichtje
[...]
The new Eee PC will have a bigger 8.9-inch screen, not the current 7 incher. The resolution of the larger screen is 1024×600, which will address one of the most common complaints on the current Eee. A WiMAX-powered EEe PC is expected to be announced by Asus and Intel at the CES show in Las Vegas next week. Pricing may be closer to $499 versus the $399 of today’s Wi-Fi only version.According to the Commercial Times, the current 7″ panels used in the Eee PC cost $40 USD. The larger 8.9″ panels are estimated to cost between $55 to $60 USD. The current Eee PC uses a 90nm, 900MHz Celeron M processor running at 630MHz. But this year, Intel’s Menlow platform with a 45nm Silverthorne processor promises ten times the power efficiency of first generation UMPCs using Intel Celeron M, Pentium M and A100/A110 processors.
De extra specs voor de nieuwe Eee zijn dus een groter scherm, hogere resolutie, wimax, menlow platform en dus waarschijnlijk nog langer werken op een accu?
Verwijderd
Hot-news van mycom hoofdkantoor, heeft tehoren gekregen van asus dat De eee PC in nederland pas in april komt. Eerst gaan ze usa not supplyen daarna europa en NL is pas het 7e land na duitsland, rusland ect...
Dus klote, waar kan ik een usa toetsenbord versie goedkoop krijgen? Die Uk met die tekens op andere plek lijkt me te irritant.
Dus klote, waar kan ik een usa toetsenbord versie goedkoop krijgen? Die Uk met die tekens op andere plek lijkt me te irritant.
Ik merk het niet eens. Visueel is er niks mis mee, plus dat ik blind typ met een US layout ingesteld in de software. Typen zoals gewoonlijk dusVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:34:
Dit is toch een oud bericht, van voor CES 2008? Volgens mij weten we niet echt veel meer sindsdien. Ik ben vooral bang dat Asus die nieuwe 8.9" EEE's flink duur maken, zoals ze destijds 200$ beloofde maar niet leverde.CLB schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:17:
Mij ook en helemaal door 't hieronder gequotte berichtje
Goed nieuws verder, wat je kan afleiden van hiero.
CES zwemt in UMPC met Menlows, waarvan sommige zelfs Vista draaien! Dus Asus zal ook niet lang wachten met zulke EEE's te maken. Immers, de Celeron M's zijn bijna op en Menlow's zijn super klein, efficient, en cheap!
Dat weet ik echt niet.. Copy pastte het artikeltje ook maar van dat linkje...XanderDrake schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:11:
Dit is toch een oud bericht, van voor CES 2008? Volgens mij weten we niet echt veel meer sindsdien. Ik ben vooral bang dat Asus die nieuwe 8.9" EEE's flink duur maken, zoals ze destijds 200$ beloofde maar niet leverde.
Klinkt mij als zeer relaxed in de oren.. Iets groter, mooiere binnenkant en hogere reso ftw
Verwijderd

Even snel 3 pics gemaakt met m'n N73:
M'n EEE pc. Gekocht bij Komplett.nl. Jammergenoeg 1 dode pixel, redelijk in het midden van het scherm.
Verwijderd
Ik heb hem een paar uurtjes geleden ook bij gbax besteld. Jammer genoeg is hij net out of stock. 15 januari komt er nieuwe batch aan en krijg ik mijn eee pc geleverd. Waarschijnlijk heb ik hem dan voor dat weekend. Wel jammer, anders had ik hem deze maandag nog gehad.
Nu, als ik hier boven mij lees, moet ik wel hopen dat ik geen dode pixels krijg. Hebben meer mensen (veel) dode pixels op hun eee pc?
Ook wilde ik Gbax nog even quoten over de garantie:
Nu, als ik hier boven mij lees, moet ik wel hopen dat ik geen dode pixels krijg. Hebben meer mensen (veel) dode pixels op hun eee pc?
There is a 2 year warranty against manufacturing faults. You would contact Asus UK direct, via telephone 0870 120 8340, and they arrange the collection, repair and return. I would presume they would contact the closest Asus repair centre to you to arrange this.
Netjes dusVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:47:
[...]
Was het maar zo'n feestXanderDrake schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:11:
[...]
Immers, de Celeron M's zijn bijna op
edit:
220 euro voor een EEE...
[ Voor 21% gewijzigd door SgtStrider op 11-01-2008 00:09 ]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Helaas de surf
[ Voor 8% gewijzigd door LearnDriver op 11-01-2008 00:14 ]
Verwijderd
Ja deze heb ik ook gezien, maar dan denk ik bij mezelf, hoe groot is de kans dat bij mij het pakketje ook daadwerkelijk aan komtSgtStrider schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:02:
[...]
Was het maar zo'n feestD'r liggen nog duizenden van die dingen in stock voor OEM's. Maar kan ik concluderen uit jouw woorden dat je ook de volgende generatie EEE's afwacht?
edit:
220 euro voor een EEE...
carecake, webcammen doe je maar op je desktop
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Is niet het enige nadeel. Het geheugen zit op die dingen ook op het mainboard gesoldeerd.SgtStrider schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:14:
Dat de accu een stuk minder is, is doorslaggevend voor mij.
Maar was het niet zo dat de 4G surf toch ook upgradable was? Het zou niet zo zijn, maar ik heb ergens gelezen dat het toch kan..
Maar was het niet zo dat de 4G surf toch ook upgradable was? Het zou niet zo zijn, maar ik heb ergens gelezen dat het toch kan..
Ja precies, duizenden.SgtStrider schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:02:
Was het maar zo'n feestD'r liggen nog duizenden van die dingen in stock voor OEM's.
Ik ga er voor, ik geloof in Menlow! Totdat de eerste review het platform helemaal af fikt misschienMaar kan ik concluderen uit jouw woorden dat je ook de volgende generatie EEE's afwacht?
SgtStrider schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:14:
[...]
Volgens mij zat alleen bij de 2G's het geheugen vast gesoldeerd.Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:53:
[...]
Is niet het enige nadeel. Het geheugen zit op die dingen ook op het mainboard gesoldeerd.
En die webcam kan me idd niks boeien, heb bij m'n desktop ook geen webcam, gaat me voornamelijk om de accu, waar je dan later voor extra geld weer een grotere bij moet kopen
heb eergisteren ook mijn eee pc binnen
gekocht op jr.com in nyc..
nu zit ik in mijn hotel en hebben we gratis wifi.
maar ik kan niet connecten ,of ik krijg geen dhcp lease
ook in starbucks hetzelfde probleem , en als het wel lukt.
dan kan ik in mijn immessenger en of firefox het internet niet op.
als ik terug ben in NL , maar xp installeren
want snap niet hoe dit werkt met de standaard linux install iemand?
wat doe ik verkeerd.
heb overigens toch maar de 4g normale versie gekocht
de surf (zwart was op)
gekocht op jr.com in nyc..
nu zit ik in mijn hotel en hebben we gratis wifi.
maar ik kan niet connecten ,of ik krijg geen dhcp lease
ook in starbucks hetzelfde probleem , en als het wel lukt.
dan kan ik in mijn immessenger en of firefox het internet niet op.
als ik terug ben in NL , maar xp installeren
want snap niet hoe dit werkt met de standaard linux install iemand?
wat doe ik verkeerd.
heb overigens toch maar de 4g normale versie gekocht
de surf (zwart was op)
[ Voor 13% gewijzigd door xdc op 11-01-2008 03:53 ]
slimmehotspot.nl
Klopt niet, ik heb een 4g surf met 1gb geheugen.Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:53:
[...]
Is niet het enige nadeel. Het geheugen zit op die dingen ook op het mainboard gesoldeerd.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
En dat klopt dus.FlashBang schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:43:
Dat de accu een stuk minder is, is doorslaggevend voor mij.
Trouwens, nogmaals voor de mensen die een USA layout willen en garantie (okee wel terug sturen naar nieuw zeeland) en lage prijs a 300 euro:
www.dse.co.nz
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Misschien niet helemaal de goede plek om te vragen maar ik heb mijn sd kaart als "fixed disk" gemaakt onder XP, kan hem voor het wisselbestand ook aanwijzen als locatie maar XP vertikt het om het wisselbestand fysiek op de sd te zetten. 
Iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar krijg?

Iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Iemand nog interesse voor 2x 2GB 'gewone'-SD kaarten? €19,90 incl. verzenden bij www.1dayfly.nl, alleen vandaag geldig (al zal de voorraad ook wel snel op zijn).
Ik heb er al 2 besteld, kan ik heel wat op gooien voor bij mijn Eee
Ik heb er al 2 besteld, kan ik heel wat op gooien voor bij mijn Eee
[ Voor 46% gewijzigd door FlashBang op 11-01-2008 13:30 ]
Verwijderd
Zo'n geweldige aanbieding is dat toch niet?FlashBang schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:15:
Iemand nog interesse voor 2x 2GB 'gewone'-SD kaarten? €19,90 incl. verzenden bij www.1dayfly.nl, alleen vandaag geldig (al zal de voorraad ook wel snel op zijn).
Excl. verzenden that is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 13:30 ]
2 van die dingen bij Opus bestellen kost je 26 euro, vergeet de verzendkosten niet
Het is toch weer bijna de kosten van 1 kaart verschil.
Mensen hebben denk liever 1 grotere SD kaart dan tig kleine
Verwijderd
Yup en soms zijn die in verhouding zelfs goedkoper, kaartje van 16GB was in mijn geval 20,-goedkoper dan wanneer ik 8 van deze 2GB kaartjes zou aanschaffen.CLB schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:30:
Mensen hebben denk liever 1 grotere SD kaart dan tig kleine
Heb ondertussen m'n EEEtje besteld
, ze waren in het begin 429,- maar de winkel is gezakt naar 399,-
Voor de geintereseerde onder ons.
Linkje
Linkje
Er staat bij dat het een Surf is. Als dat echt zo is lijkt het me niet zo prachtig voor 400 euro.crizp schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:44:
Heb ondertussen m'n EEEtje besteld, ze waren in het begin 429,- maar de winkel is gezakt naar 399,-
Linkje
Voor een normale winkel geen webshop vind ik het wel een oké prijs, bij expansys bieden ze de EEEpc voor 375,-Offtrack schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:52:
[...]
Er staat bij dat het een Surf is. Als dat echt zo is lijkt het me niet zo prachtig voor 400 euro.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)