[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 36.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17

paQ

Las Vegas schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:46:
Ben zelf ook van plan de 8 gig versie aan te schaffen. Maar heb nog enkele vraagjes:

-Als je XP op de EEE wilt, ben je dan genoodzaakt eerste de boel de formatteren voordat je XP erop kan zetten?

-Welke accesoires zijn noodzakelijk om erbij aan te schaffen? Of is het standaardpakket ook redelijk te doen? Want ik lees dingen over externe HD's etc...

Groetjes.
je kunt een multiboot aanmaken

en wat bedoel je met standaardpakket?
er zit een lader/voeding bij, en een hoes.
wat zou je nog meer willen?

handigis een IDE>USB2 adaptor of een externe DVD drive, en verder een SD kaart bijvoorbeeld.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

paQ schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:48:
[...]

je kunt een multiboot aanmaken

en wat bedoel je met standaardpakket?
er zit een lader/voeding bij, en een hoes.
wat zou je nog meer willen?

handigis een IDE>USB2 adaptor of een externe DVD drive, en verder een SD kaart bijvoorbeeld.
Nouja, ik doel eigenlijk op een externe HD erbij. Ik zou dus bijv die 8 gig kunnen gebruiken voor multiboot en dan de applicaties draaien via de externe HD die ik ook op mijn desktop gebruik?

Applicaties als photoshop etc :)

[ Voor 3% gewijzigd door London op 05-01-2008 19:57 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ben zelf ook van plan de 8 gig versie aan te schaffen. Maar heb nog enkele vraagjes:

-Als je XP op de EEE wilt, ben je dan genoodzaakt eerste de boel de formatteren voordat je XP erop kan zetten?

-Welke accesoires zijn noodzakelijk om erbij aan te schaffen? Of is het standaardpakket ook redelijk te doen? Want ik lees dingen over externe HD's etc...

Groetjes.
Bekijk deze review: http://www.geardiary.com/...asus-eee-pc-8gb-unboxing/
Hier staat precies wat er bij de 8G zit. Ik heb er zelf ook een, maar dan uit Taiwan, maar de inhoud is precies hetzelfde.

Verder heb je een convertor nodig omdat er geen europese stekker bij zit. Als je de EEE uit Taiwan of de US haalt kan je zo'n geval aanschaffen: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...6QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Een externe CD-rom/DVD speler of een IDE->USB adapter is ook wel handig. Bij die laatste heb je dus nog een (oude) cd-rom/dvd speler nodig, als je die niet hebt liggen of uit een pc kan halen is het goedkoper om een externe aan te schaffen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36

Antwoord op vraag 1: Ligt eraan. Je kan XP op de interne SSD schijf instaleren en dan moet je wel de hele schijf formateren en opnieuw partitioneren (stelt niks voor)

Antwoord op vraag 2: Ligt aan jezelf. Schijftruimte is en blijft gewoon niet veel. Als je je complete mp3 verzameling wil meenemen moet je daarvoor gewoon een sd kaartje of externe hardeschijf voor aanschaffen. Als je er enkel een paar documentjes, mp3 tjes en een 1 divx fimpje dan is 8gb genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zijn er inmiddels al wat meer ervaringen met andere bios versies daan 0204?
gezien de cpu speed / batterijduur verhoudingen

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 05-01-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:24:
zijn er inmiddels al wat meer ervaringen met andere bios versies daan 0204?
gezien de cpu speed / batterijduur verhoudingen
Over welke versie heb je het? Voor zover ik weet is de enigste bios met problemen de 8804.

Deze vga hack is een must-have voor de gamers :D Eindelijk cs 1.6 spelen zonder te moeten scrollen.
Afbeeldingslocatie: http://zids.homeftp.org/eee/vgahack.gif
Lees hier: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=7562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:30:
[...]

Over welke versie heb je het? Voor zover ik weet is de enigste bios met problemen de 8804.
gewoon ' een' andere die zich goed leent voor een prima verhouding batterij / cpu speed.
als ik de cpuspeed in de 0204 bios hoger dan 720 zet, loopt de boel vast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
even nagekeken...

Voor mensen die een standaard qwerty keyboard willen met de tekens op de normale plekken zoals we dat in NL gebruiken (@ boven de 2 etc.) en zonder chinese tekens. die kunnen hem bij www.dse.co.nz bestellen voor 300 euro (4g) en verzending is dan tussen de 30 en 50 euro.
Voor garantie moet je hem dan wel naar deze shop terug sturen... maar daar hebben ze al wel een garantie regeling voor op de site staan.

De nieuw zeelandse dollar is ongeveer op een 1 euro 2 dollar verhouding.

dus misschien een alternatief voor ebay?

[ Voor 14% gewijzigd door Sneezzer op 05-01-2008 21:02 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah wat is er mis met Chinese tekens? Er staan ook normale tekens op hoor, zelfs groot en dik, de Chinese tekens zijn klein en zitten aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 20:35
Ik hoor verschillende berichten dat hij pas medio MAART hier te krijgen. Kloppen deze berichten? Want informatique houdt nog steeds voet bij stuk dat ze hem in januari kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Thanks voor antwoord. Maar gezien de moeilijke levering in Nederland maakt het de keuze voor mij wel wat moeilijker. Istie ook nergens in een buurland te krijgen ofzo?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Las Vegas schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:18:
Thanks voor antwoord. Maar gezien de moeilijke levering in Nederland maakt het de keuze voor mij wel wat moeilijker. Istie ook nergens in een buurland te krijgen ofzo?
Zucht.... anders lees je het topic even door ofzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:14:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Windows XP Tablet PC Edition op de EEE ? Wat is nou het grote verschil tussen de TE en de normale versie van XP ?
XP Tablet is altijd icm een specifiek hardware-type, dus officieel kan het niet...
De voornaamste aanpassing zit in de aangepaste handschriftherkenning, en ondersteuning voor touchscreens. XP tablet is aardig, maar zeker niet super. Als je goeie tablet ondersteuning wilt kun je beter met Vista aan de slag; als je zorgt voor voldoende geheugen moet dat lukken.
Alleen heeft tablet weinig toegevoegde waarde als je geen touch-screen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

volgens mij moet de TS kit (via USB namelijk) gewoon werken, ook op normale XP versies.
daar zit aparte driver software bij en het is ook extra hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
styxiered schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:36:
Ik hoor verschillende berichten dat hij pas medio MAART hier te krijgen. Kloppen deze berichten? Want informatique houdt nog steeds voet bij stuk dat ze hem in januari kunnen leveren.
Informatique had al wel eerder grote verhalen dat ze hem als eerst konden leveren.

Denk dat ie in Nederland idd pas op zn vroegst in maart/april uitkomt. En dan wel de nieuwe versie met andere cpu en volledig passief gekoeld. Die komt dan nl. ook uit. Van de huidige zijn nl, maar een beperkt aantal beschikbaar vanwege de gebruikte restvoorraad cpu's die niet meer gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Informatique had al wel eerder grote verhalen dat ze hem als eerst konden leveren.

Denk dat ie in Nederland idd pas op zn vroegst in maart/april uitkomt. En dan wel de nieuwe versie met andere cpu en volledig passief gekoeld. Die komt dan nl. ook uit. Van de huidige zijn nl, maar een beperkt aantal beschikbaar vanwege de gebruikte restvoorraad cpu's die niet meer gemaakt worden.
Welke denk je dan dat beter is? Passief gekoelt klinkt goed, maar is deze dan niet ook langzamer/warmer?
Wee tiemand wat de voor en nadelen zijn van dit huidige model en die dan in NL uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een witte uit taiwan duurde even maargoed maar die chinese tekens geven voor mij geen problemen de echte letters zie je toch beter. Moet zeggen dat die best wel aardig presteert voor zo'n kleine laptop divx en dergelijke gaat allemaal perfect maar ook Vag-Com voor het controleren van foute in VW auto's draait soepel. Moet alleen nog office 2003 erop zetten en mijn eee pc is helemaal af en klaar :) heb nu nog 1.4GB vrij op mijn HD de pagefile staat wel uit. Ben nog aan het kijken hoe ik meer ruimte kan vrijmaken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De eerste extra accu is gespot :)
Alleen ik heb geen idee wat zn vermogen is...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:47
Ik heb nu een hoop gelezen over waar je hem wel en niet kan bestellen, of welke games hij kan draaien.

Maar mijn grootste vraag is die ik nog niet heb gezien, hoe handig is hij in het dagelijkse leven?
Bijvoorbeeld is hij fijn om in de trein te gebruiken en om een beetje mee te kunnen coden, dat soort dingen.

edit:
Nog een vraagje, weet iemand of de SDHC microSD kaartjes misschien ook een stuk langzamer zijn? Anders vind ik die namelijk ook het overwegen waard ivm andere apparaten :)

[ Voor 23% gewijzigd door LearnDriver op 06-01-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En als je 'm overal ter wereld wil kunnen gebruiken heb je deze nog:

http://www.worldconnect.ch/power/adapter.html

Ik herinnerde me net dat we er laatst eentje op een beurs uitgedeeld krijgen van een samenwerkend bedrijf. Erg handig nu ik die EEE binnenkort heb ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die is volgens mij al eerder in dit topic langsgekomen. Extra accu's komen als 5200mah (nu ook standaard) en 7800mah. Daar kun je dus wel een uur of 5 mee doen denk ik. Alleen steekt die zwaardere volgens mij wel wat extra uit, omdat ie groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:26:
Die is volgens mij al eerder in dit topic langsgekomen. Extra accu's komen als 5200mah (nu ook standaard) en 7800mah. Daar kun je dus wel een uur of 5 mee doen denk ik. Alleen steekt die zwaardere volgens mij wel wat extra uit, omdat ie groter is.
Mja, het is nogal moeilijk om te achterhalen of dit de zware accu is of niet, dankzij het low res plaatje :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Palomar schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Hij was al eerder genoemt in het topic toen de accu`s waren aangekondigt, maar dit zijn de eerste losse accu`s die je kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

In het dagelijks leven is hij wel handig alleen om heel lang er op te werken niet. Doordat de toetsen nogal klein zijn gaat coden niet zo heel lekker snel typ fouten maar misschien is dat wennen ik weet het niet in iedergeval ideaal om mee te nemen op vakantie voor fotos en dergelijke.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cool0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:57:
Doordat de toetsen nogal klein zijn gaat coden niet zo heel lekker snel typ fouten maar misschien is dat wennen ik weet het niet in iedergeval ideaal om mee te nemen op vakantie voor fotos en dergelijke.
Zo te zien typt ie inderdaad erg beroerd ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cool0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:57:
In het dagelijks leven is hij wel handig alleen om heel lang er op te werken niet.
Voor browsen en filmpjes kijken gebruik je niet zo veel toetsen :) Voor proggen en typen heb ik (en de meeste hier) andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
True, als ik hem ga kopen wil ik hem voornamelijk voor in de trein en uni gebruiken. Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht, dus daarom leek de EEE me een mooi ding voor mee op pad te nemen aangezien ik verder laptop-loos ben.
Maar als je hem alleen echt goed voor browsen en film kijken kan gebruiken moet ik nog even nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LearnDriver schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:44:
True, als ik hem ga kopen wil ik hem voornamelijk voor in de trein en uni gebruiken. Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht, dus daarom leek de EEE me een mooi ding voor mee op pad te nemen aangezien ik verder laptop-loos ben.
Maar als je hem alleen echt goed voor browsen en film kijken kan gebruiken moet ik nog even nadenken.
Coden gaat ook wel goed hoor, heb nu netbeans erop staan, dat gaat goed vloeiend en snel. Het typen ligt een beetje aan je zelf, bijv aan of je grote vingers heb ofniet etc. Maar voor mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Exirion schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Zo te zien typt ie inderdaad erg beroerd ja :P
Haha inderdaad.

De eee pc is eigenlijk voor erbij het is geen vervanging voor een compleet systeem. Om Word documenten aan te passen voor school is hij perfect maar op er nu 30 A4tjes op te gaan zitten typen weer niet.

Ik gebruik heb voor onderweg naar mijn werk als fun beetje internetten enzo maar voor mijn eigen bedrijf gebruik ik hem als diagnose laptop voor satelliet terminals ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Voor reizen is de laptop ook echt super!
Ik tik er dagelijks een verslagje op en dat gaat zonder problemen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai,

aangezien ik een leek ben in het overstappen naar xp. zou namelijk geen idee hebben hoe dit erop te zetten. dus laat ik het voorlopig even bij Xandros, totdat er een NL tutorial komt die ik kan gebruiken.

nu heb ik verder ook geen ervaring met xandros, en begriijp dat je niet vanaf .exe enzovoort programma's kunt installeren. maar hoe doen jullie dit dan en welke leuke progs gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cool0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:30:
De eee pc is eigenlijk voor erbij het is geen vervanging voor een compleet systeem.
Ik heb een iMac staan voor het reguliere werk en een notebook die het nog prima doet, dus de EEE is voor mij echt een 'tussendoor' apparaatje dat overal weer een stuk makkelijk mee naar toe te nemen is dan m'n normale laptop (die met 14" en 2.1kg ook niet echt groot/zwaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:48:
hai,

aangezien ik een leek ben in het overstappen naar xp. zou namelijk geen idee hebben hoe dit erop te zetten. dus laat ik het voorlopig even bij Xandros, totdat er een NL tutorial komt die ik kan gebruiken.

nu heb ik verder ook geen ervaring met xandros, en begriijp dat je niet vanaf .exe enzovoort programma's kunt installeren. maar hoe doen jullie dit dan en welke leuke progs gebruiken jullie?
dat ligt er een beetje aan....

...hoe vaak je dit nog gaat vragen in plaats van gewoon het inmiddels 39x geposte antwoord daarop te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Mijn vader gaat eind januari op zakenreis naar Las Vegas. Nu lijkt het mij wel mooi als hij een EEE PC kan meenemen. Ik welke winkels wordt de EEE PC verkocht? Online bij NewEgg, maar gewoon een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:01:
[...]

dat ligt er een beetje aan....

...hoe vaak je dit nog gaat vragen in plaats van gewoon het inmiddels 39x geposte antwoord daarop te lezen
wat wil je nou zeggen?

heb je een link oid voor me.. ik heb mijns insziens nog geen bevredigend antwoord gehad
had die dan 39x gepost >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat je het topic niet leest, en je vraag blijft reposten.

uit de startpost
Voor degene die toch liever Windows XP op de EEE willen draaien, dat kan! De hardware is compleet compatible met WinXP. De installatie zal niet zo makkelijk gaan als bij een normale laptop. De EEE PC beschikt namelijk niet over een DVD/CD Drive. Via netwerk, USB stick en Externe DVD/CD drive moet het wel gewoon lukken.

[ Voor 76% gewijzigd door paQ op 06-01-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 01:19
Ik heb XP succesvol geinstalleerd. Het draait, maar totaal niet lekker. Alles duurt super lang en hij is gruwelijk traag. Wat me opvalt is dat het HDDlampje rechtsonder voorop continu brandt. Heeft dit er misschien iets mee te maken? Of doe ik iets verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Dat hoort niet ik heb ook XP draaien en gaat echt super soepel binnen 30 sec is die helemaal klaar met opstarten. De progs die ik geinstalleerd heb

- Office 2003
- Mail client
- Vagcom
- Winrar
- Winamp
- VLC
- Divx, Xvid, AC3
- MSN Live 8.0

Met dit start die bij mij heel soepel op en is niet traag ik denk dat er bij jou installatie toch iets mis is. Ik heb wel gelezen dat de standaard webcam driver voor vertraging kan zorgen in windows xp (ik had er zelf geen last van) hier kan je de nieuwe driver downloaden

http://www.empiatech.com...._Installshield_072007.zip

Heb je ook alle drivers geinstalleerd die op de cd zijn meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe installeer je programma's met linux?
Modbreak:doordOUWE, wil je nu even stoppen met het vervuilen van dit topic? Je vraagt hier enorm eenvoudige vragen waarvan sommige niet eens in dit topic thuishoren! De vraag die je nu stelt is eenvoudig (en ook makkelijk op te zoeken) en heeft helemaal niets te maken met de EEE PC!

[ Voor 78% gewijzigd door Thandor op 06-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Zo, na drie volle dagen tweaken heb ik het eindelijk voor elkaar.

XP draait als een zonnetje, op mijn 4gb EEE-tje

Wat heb ik gedaan:
Geheugen naar 2 Gb opgewaardeerd
Bios geflashed
xp met Nlite tot minder dan 2 Gb terug gebracht
Een Flash disk met de Hitachi tool tot HD "omgebouwd"

Alle tweaks van www.eeeuser.com gebruikt om de sdd zomin mogelijk te belasten

Alle extra software op de FD gezet : te weten office 2003, nokia manager, cccleaner, HP printer software(DIK pakket), skype, Adobe reader, NOD32

Toch loopt de SDD, vooral door windows update met gemak bijna vol. Mensen die dus aan een dual boot denken, overschatten deze machine.. imo.
Het OS op de FD kost heel erg veel prestaties, ik heb een clas 6 FD (geprobeerd & snel weer wegggedaan)

Het grootste probleem is dus een goede nlite versie te maken...

NB de drivers staan op een DVD dus een externe cd brander (zoals ik nog had liggen) is niet echt ideaal.

Mijn voeding is type UK , door de verkoper (Komplett) voorzien van een handig eu verloop stukje, kun je dus ook b.v. in frankrijk mee terecht. Toen ik de voedig wat beter bekeek bleek dat ook de uk-stekker een opzet stukje is, daar onder zit een heel slim uitklapbaar US stekkertje... nog nooit erder gezien; handig!

Al met al zeker geen spijt. Maar reken wel op flink wat tijdsinvestering. Het zou mij niets verbazen als er straks levendig usenet verkeer in Nlite versies voor de EEE ontstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
beste Dropsen,

als je xp er gewoon, zonder nlite te gebruiken op knalt, zit gelijk je SDD vol, zodra hij aan zij laatste 300mb toe is vertraagt de machine enorm. heb je wat meer diskruimte vrij dan duurt d boot inderdaad 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Ik heb een 8G met 2G RAM, dus dat met de ruimte valt wel mee... Ik heb alle drivers van de cd-rom gebruikt. Zou een biosupdate kunnen helpen? Ik draai nog op versie 0201. Eens proberen of die webcamdriver uit zou maken... Het lijkt er op dat de eee nu vanalles aan het wegschrijven is naar de SSD, waardoor alles zo traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
Dropsen schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:11:
Ik heb een 8G, dus dat met de ruimte valt wel mee... Ik heb alle drivers van de cd-rom gebruikt. Zou een biosupdate kunnen helpen. Ik draai nog op versie 0201. Eens proberen of die webcamdriver uit zou maken... Het lijkt er op dat de eee nu vanalles aan het wegschrijven is naar de SSD, waardoor alles zo traag is.
De drivers staan er bijmij ook allemaal op, incl de web cam, de niewste bios bevat een fix voor het bios password, meer niet. Ik vermoed dat een ram upgrade je problemen oplost...(zie dat je net hebt aangevuld dat je al twee gig hebt)
Heb je alle tweaks uit de manual & die van www.eeeuser.com al uitgevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Pollux4092 op 06-01-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Heb net na jouw post mn eigen post geedit, ik heb er al 2GB inzitten, dus dat zit wel goed... Welke bios heb ik nodig nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
cool0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:58:
Dat hoort niet ik heb ook XP draaien en gaat echt super soepel binnen 30 sec is die helemaal klaar met opstarten.
30 seconden? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij duurt het wel een minuut (vanaf power-knop indrukken) totdat alles klaar is (wlan geconnect, klaar met laden). En dan heb ik zoveel mogelijk overbodige opstartprogramma's verwijderd en met nlite de install ook al wat kleiner gemaakt.

Omdat ik die 1 minuut wel vrij lang vind gebruik ik nu hibernate en dan is ie wel binnen 30 seconden gebruiksklaar. Nadeel is alleen dat hibernate een bestand ter grootte van je RAM op de harddisk opslaat... (bij mij 1GB van de totaal 4GB :X). Heb ik er alleen wel voor over, omdat het sneller is en je het ding op elk moment uit kunt doen en later weer aan kunt zetten in precies dezelfde staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 06-01-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Pollux4092 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:59:
Alle tweaks van www.eeeuser.com gebruikt om de sdd zomin mogelijk te belasten
Kan je dat iets gespecificeerder zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
Hier vind je een waardevol lijntje:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=3485 voor het bios

dit gaat over de instalatie:
http://wiki.eeeuser.com/windowsxp

[ Voor 32% gewijzigd door Pollux4092 op 06-01-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Pollux4092 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:59:Al met al zeker geen spijt. Maar reken wel op flink wat tijdsinvestering. Het zou mij niets verbazen als er straks levendig usenet verkeer in Nlite versies voor de EEE ontstaat..
Als ik het me goed herinner kan je bij nLite ook een ini file met je settings opslaan, lijkt mij dan een stuk beter om die te uploaden, en minder (of zelfs niet) illegaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:59:
hoe installeer je programma's met linux?
Ik wil niet bot zijn, maar als je een beetje zoekt (google op 'howto install [naam] xandros' vind je waarschijnlijk al best wat.

Hier staat ook nog het een en ander (zei het wat verder naar onderen)
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062

In principe is het gewoon:
sudo apt-get install [programmanaam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zou het ook wel op prijs stellen als mensen hun (goede) nlite settings willen sharen. Had er zelf ook al mee zitten spelen, maar mn install was echt veel compacter op geworden. Al heb ik ook niet het idee dat ik het progje helemaal optimaal benut heb (onkunde, nooit eerder gebruikt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:24:
[...]

Omdat ik die 1 minuut wel vrij lang vind gebruik ik nu hibernate en dan is ie wel binnen 30 seconden gebruiksklaar. Nadeel is alleen dat hibernate een bestand ter grootte van je RAM op de harddisk opslaat... (bij mij 1GB van de totaal 4GB :X). Heb ik er alleen wel voor over, omdat het sneller is en je het ding op elk moment uit kunt doen en later weer aan kunt zetten in precies dezelfde staat.
Doet hij er nog steeds 30 sec over in hybernate? Dat moet toch binnen enkele seconde opgestart zijn?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Enkele seconden heb ik nog op geen enkele pc meegemaakt. Altijd wel minstens 15-30 seconden.

Verwar je hibernate niet met standby? Dat is nl. iets anders. http://en.wikipedia.org/wiki/Hibernate_%28OS_feature%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik verwar me met standby ja. Waarom zetten jullie hem daar niet op dan? Zoveel energie kost dat toch niet (bij mijn desktop pc niet althans als ik het vergelijk met uitzetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Standby vreet je accu langzaam leeg. Schijnt dat ie in een nacht al 30% van je accu verbruikt. Zit ik niet echt op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Maar voor overdag is het toch wel goed te doen, als je hem een paar uurtjes standby laat staan tussen het werken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik heb er voor de rest geen ervarin mee, maar Is het niet mogelijk XP-embedded er op te zetten??

Ik weet wel dat er een tooltje voor is die kan scannen wat voor hardware je hebt en alleen die drivers meeneemt. Dan moet je toch een mooie kleine XP kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me een ding af voordat ik besluit de eee pc te kopen.

Welke eee pc versie zal beter zijn. De huidige met fan cpu of die in maart hier komt zonder fan? Zal die waarschijnlijk een slomere cpu hebben of niet?
En zal die warmer worden naar alle waarschijnlijkheid of juist koeler, al heeft ie geen fan?

Kortom welke eee pc raadden jullie me aan om te halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:36:
Welke eee pc versie zal beter zijn. De huidige met fan cpu of die in maart hier komt zonder fan? Zal die waarschijnlijk een slomere cpu hebben of niet?
Wat we kunnen afleiden van de dingen die we weten over het volgende model, is dat het waarschijnlijk is gebaseerd op een kleinere efficientere CPU die hoger is geclocked dan de huidige Celeron M. De verwachtingen zijn dat de prestaties ongeveer hetzelfde zijn, al dan niet iets sneller door de verbeteringen die 45nm met zich meenemen (ik vraag me af in hoeverre we de Silverthorne cpu kunnen vergelijken met een Penryn "L").
Waarschijnlijk zitten in de versie van de EEE waar ook de Silverthorne in zit, ook andere hardware upgrades. Mogelijk groter scherm, minder energie verbruik, WiMax, 3G, wat precies weten we niet. Hij zal ook waarschijnlijk iets duurder zijn. Asus vertelt ons er over op CES 2008, dus NU aan de gang is :)

Het punt waar ik mee zit is het volgende: als het nieuwe platform beschikt over allerlei nieuwe hardware die bedoelt is voor een andere een andere markt dan de huidige hardware (Celeron M, 910GML chipset en GMA 900 gpu bijvoorbeeld), in hoeverre kan de nieuwe EEE dan nog dezelfde dingen als dat ie nu kan? Als ze bijv. de gpu compleet hebben redesigned om zo efficient mogelijk te zijn, kan je er dan nog 3d games mee spelen?
Hoe zit het met drivers? Intel heeft een slechte reputatie wat drivers betreft, vooral omdat ze sloom zijn. Dat is bij de huidige hardware geen punt: alle chipsets zijn zo oud dat Intel alle tijd heeft gehad om de drivers bij te spijkeren. Zullen we ook zulke mazzel hebben bij de Poulsbo chipset?

Dus, of we er ook écht op vooruit moet nog blijken.

Nieuwer + Sneller != Beter. (in dit geval misschien dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor je reply.

Ik dacht dat er in maart dus een versie kwam met alleen andere cpu en dat in april pas een kwam met groter scherm, wimax ect.

Mocht er maar 1 nieuw duur model komen die wimax voor 500/600euro dan kan ik me beter haasten en deze kopen.. naja even einde van CES afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Vandaag presenteerd Asus trouwens hun plannen voor de 2de versie van de EEE op de CES show in las vegas. Waarscheinlijk zal de 2de versie 8,9 Inch scherm krijgen en een silverthorn processor maarja meer daar over vanavond ofzo denk ik aangfezien het daar nog 8 uur vroeger is dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Palomar schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:24:
[...]

30 seconden? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij duurt het wel een minuut (vanaf power-knop indrukken) totdat alles klaar is (wlan geconnect, klaar met laden). En dan heb ik zoveel mogelijk overbodige opstartprogramma's verwijderd en met nlite de install ook al wat kleiner gemaakt.

Als ik windows shutdown doet en echt uitzet en vervolgens opnieuw opstart doet hij er 31 sec over om compleet opgestart te zijn dus inclusief wlan en dergelijke om bij de windows login te komen (welkom) doet hij een krappe 16 sec over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=8398&p=1 Nieuwe bios uitgelekt wat er voor zorgt dat de eee pc op 900mhz loopt en het beeld veller is

"it looks like this BIOS only works on the '7A' and possibly 7B revisions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
PSPonderdelen schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:40:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=8398&p=1 Nieuwe bios uitgelekt wat er voor zorgt dat de eee pc op 900mhz loopt en het beeld veller is

Interessant, maar schijnt helaas niet te werken op de 702 8G. 4G 7C revision schijnt wel te werken. Zie ook dat topic voor reacties van mensen die dat geprobeerd hebben.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,
Ik heb een probleem met het verbinden met alle soorten van beveiligde draadloze netwerken met de EEE pc. zonder beveiliging gaat wel, maar zodra ik wep of wpa wil gebruiken gaat het mis en blijft ie hangen in 'pending' . Bij mij is het dus niet zo dat ik een space of zo in mijn wachtwoord heb.
Heb al wel gezocht op het web, zijn heel veel met problemen met draadloze netwerken, maar weinig goede oplossingen. Wie kan en wil me helpen?
Heb gewoon de default installatie, niets gewijzigd of zo.

Edit: het is me inmiddels gelukt om een eenvoudige WEP-verbinding te maken. Nu WPA nog, maar het gaat niet heel soepeltjes moet ik zeggen. Toetsenbord met chinese tekens erachter helpt ook niet echt denk ik...

[ Voor 23% gewijzigd door brutaltruth op 07-01-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Er wordt hier ook steeds gesproken over de opvolger als je daar op moet wachten tegen de tijd dat die er is komt er weer een nieuwe zal je daar dan op wachten?

Tevens is 500 a 600 euro best wel veel. De kracht van de eee was juist dat hij goedkoop was en klein. De huidige systeem eisen zijn ruim voldoende. Voor 500 a 600 euro koop ik wel een goedkope normale laptop. Mijn mening is dat die dan juist zijn doel voorbij schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

cool0 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:13:
Er wordt hier ook steeds gesproken over de opvolger als je daar op moet wachten tegen de tijd dat die er is komt er weer een nieuwe zal je daar dan op wachten?

Tevens is 500 a 600 euro best wel veel. De kracht van de eee was juist dat hij goedkoop was en klein. De huidige systeem eisen zijn ruim voldoende. Voor 500 a 600 euro koop ik wel een goedkope normale laptop. Mijn mening is dat die dan juist zijn doel voorbij schiet.
We weten nog bijna niks over de 2e generatie. ASUS heeft beloofd dat het in april komt. Het vermoeden is dat het menlow platform gebruikt gaat worden, er wimax in zit, en misschien zelfs een groter scherm. Over de prijs is nog niks bekend.

Tenslotte is er vandaag van 2pm tot 3.30pm lokale tijd een keynote van ASUS op CES in Las Vegas, waar de EEE (en diens volgende generatie) gegarandeerd aan bod komen. Wellicht is er morgen dus meer over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brutaltruth schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:59:
....Toetsenbord met chinese tekens erachter helpt ook niet echt denk ik...
Sorry maar ik denk dat dat er heel weinig mee te maken heeft...

Mijn opmerking die te laat kwam: Die WiMAX presentatie van Intel, Sprint en Asus is trouwens van 2 tot 3:30 PM, dus 23 tot 0:30 voor ons. Wordt vast geliveblogged op engadget of gizmodo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
http://www.engadget.com/2...s-xohm-wimax-press-event/

Live blog van het event :) Nou maar zien wat voor mooie dingen ze te vermelden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:11:
[...]

Sorry maar ik denk dat dat er heel weinig mee te maken heeft...

Mijn opmerking die te laat kwam: Die WiMAX presentatie van Intel, Sprint en Asus is trouwens van 2 tot 3:30 PM, dus 23 tot 0:30 voor ons. Wordt vast geliveblogged op engadget of gizmodo
Klopt, was even mijn frustratie die naar boven kwam.
Met de kleine toetsen is het natuurlijk wel makkelijker om een password foutje te maken.

WPA lukt nog steeds niet. Iemand al eens de drivers voor de wifi kaart geupdate?
überhaupt iemand WPA al draaiend onder default Xandros OS?

Ben eigenlijk ook nog op zoek naar een hack om 800x600 te kunnen scalen, kom dit trucje echter alleen maar voor Windows xp tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door brutaltruth op 07-01-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSPonderdelen schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:40:

ik durf het nog niet aan, want als ik nu met setfbs wil gaan overklokken haalt die net 850mhz.
strax wil die geneens meer opstarten met die nieuwe bios, en de oude bios terug zetten zit er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engadget vanaf presentatie: "New EeePCs planned, 7-, 8-, and 8.9-inches, different colors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:39:
ik durf het nog niet aan, want als ik nu met setfbs wil gaan overklokken haalt die net 850mhz.
strax wil die geneens meer opstarten met die nieuwe bios, en de oude bios terug zetten zit er ook niet in.
In principe is het wel een 900mHz CPU, dus hij zou het aan moeten kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij verhoogt die nieuwe bios ook het voltage van de cpu, waardoor 900MHz wel stabiel werkt. Setfsb verhoogt afaik alleen de fsb-frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:47:
engadget vanaf presentatie: "New EeePCs planned, 7-, 8-, and 8.9-inches, different colors."
Leuk al die aankondigingen, maar laat Asus eerst maar eens fatsoenlijk de huidige versie leveren en over een halfjaar ofzo zal die tweede versie vast past leverbaar zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan deze gadget ook aan te schaffen :), maar ik zit nog te twijfelen over de aankoop ervan. Het meeste heb ik nog moeite met de garantie als je de laptop in het buitenland besteld, wat zijn de voorwaarden dan bijvoorbeeld, zelf terug sturen? En zou je het als tweaker misschien zelf kunnen fixen (ik weet wel wat van pc's hoor).

Verder had ik nog de vraag of het moeilijk is om een 1GB Ram erbij te zetten en waar op het moment de meeste tweakers hun pctje bestellen :).

MVG,

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Exirion schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:51:
Leuk al die aankondigingen, maar laat Asus eerst maar eens fatsoenlijk de huidige versie leveren en over een halfjaar ofzo zal die tweede versie vast past leverbaar zijn in NL.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/aseeepc.jpg

'Worldwide availability at launch'lijkt me ook prima :)
Ben alleen nog wel benieuwd naar de prijs, anders koop ik er deze week nog een :S
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:54:
Verder had ik nog de vraag of het moeilijk is om een 1GB Ram erbij te zetten en waar op het moment de meeste tweakers hun pctje bestellen :).
1 GB ram erbij is een kwestie van openschroeven, reepje vervangen, dichtschroeven volgens mij. Niet heel moeilijk :)
En volgens mij bestellen de meesten op eBay.

[ Voor 28% gewijzigd door Kul op 07-01-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:51:
[...]

Volgens deze slide is er "worldwide availability at launch"
damn 2e keer vanavond dat ik te traag ben :) nog vaker f5en ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kul schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:55:
'Worldwide availability at launch'lijkt me ook prima :)
Ja, die verhalen kennen we :z

De huidige EEE was ook internationaal gelanceerd en was volgens alle websites snel leverbaar. De praktijk is meestal een beetje anders dan fabrikanten ons willen doen geloven. Ik heb het een beetje te vaak meegemaakt dat fabrikanten pas maanden na de officiele introductie fatsoenlijk kunnen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mare aan WiMAX heb je in Nederland toch niks?? God nu is er die presentatie en weet ik nog niet of ik nou een uk eee pc moet kopen of wachten... :(
Als ze nou verdomme die prijs bekend maakten en de datum voor NL :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10
Exirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:04:
[...]

Ja, die verhalen kennen we :z

De huidige EEE was ook internationaal gelanceerd en was volgens alle websites snel leverbaar. De praktijk is meestal een beetje anders dan fabrikanten ons willen doen geloven. Ik heb het een beetje te vaak meegemaakt dat fabrikanten pas maanden na de officiele introductie fatsoenlijk kunnen gaan leveren.
Dat komt omdat ze niet verwacht hadden dat de EEE zo populair zou worden, met de info die ze nu hebben zullen ze vast niet voor de 2e eraan branden.. Ezel en steen. :P
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Damn, you beat me to it :)
Asus claimde geen availability wereld wijd bij de 701 launch. Maar ja, daarnaast waren ze wel 2-3 maanden te laat :P we zullen zien.
Het is iig het wachten waard! 8" screen :> !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

Fiber- schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:09:
[...]

Dat komt omdat ze niet verwacht hadden dat de EEE zo populair zou worden, met de info die ze nu hebben zullen ze vast niet voor de 2e eraan branden.. Ezel en steen. :P
Ben benieuwd!
Je kon na de aankondiging echt overal lezen dat er een EEEPC kwam voor 199 dollar. En werkelijk IEDEREEN was er enthousiast over. Dus ze hadden wel kunnen weten dat het zo populair was. Ik hoop dat ze de system soecs gelijk houden anders wordt een EEEPC meer een gewone "wie heb de grootste en snelste" PC in plaats van een platform. Maar als ik asus was zou ik zoveel mogelijk verschillende modellen op de markt stampen. zelf zie ik liever dat ze de standaard een tijdje gelijk houden allemaal op 900 (echt 900 niet de 630 die ze nu draaien). Dan dat er binnen twee jaar 3 verschillende snelheden zijn. Dan draait speciaal op EEEPC's geschreven software weer niet op alle EEEPC's gelijk...

Beetje het Amiga effect heb je een amiga komen ze met een betere waardoor niet alle software draait enzo. Liever zie ik dat ze het eerste jaar geen nieuwe aankondigingen doen. Maarja het blijft een bedrijf en die willen maar een ding :)...

ben wel benieuwd of de windows een speciale versie is of gewoon XP...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

*kuch*prijs?*kuch*

groter scherm
XP
wimax

[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 08-01-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4play schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:46:
[...]
Maar als ik asus was zou ik zoveel mogelijk verschillende modellen op de markt stampen. zelf zie ik liever dat ze de standaard een tijdje gelijk houden allemaal op 900 (echt 900 niet de 630 die ze nu draaien). Dan dat er binnen twee jaar 3 verschillende snelheden zijn. Dan draait speciaal op EEEPC's geschreven software weer niet op alle EEEPC's gelijk...
Waar haal je deze console-achtige visie vandaan? Want ik heb dat nog nergens gelezen? Een sneller model zal niet andere software vereisen; het zal de programma's gewoon sneller draaien. Alleen met specifieke spellen was dat vroeger een probleem, voor zover ik weet hebben andere programma's nooit problemen gehad met een snellere CPU. (architectuur achterwege gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Laatst online: 10-09 20:35
Houdt het grotere scherm ook in dat het hele apparaat ook groter wordt? Of maken ze de randen gewoon korter, zodat hij hetzelfde formaat heeft als de 7" EEE PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styxiered schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:18:
Houdt het grotere scherm ook in dat het hele apparaat ook groter wordt? Of maken ze de randen gewoon korter, zodat hij hetzelfde formaat heeft als de 7" EEE PC?
Wij moeten het net zoals jij doen met de informatie die gister bekend is gemaakt. En dat is helaas niet zo bar veel. Mochten ze alleen voor een groter scherm gaan dan zouden de speakers een andere plek moeten krijgen. Mochten ze de hele eee groter maken dan komt er msichien ook wel een groter toetsenbord in (zou ook niet verkeerd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:32:
Mochten ze de hele eee groter maken dan komt er msichien ook wel een groter toetsenbord in (zou ook niet verkeerd zijn).
De fout die Asus niet moet maken is denk ik een te dure low-budget laptop maken. De EEE heeft twee grote voordelen: prijs en afmetingen. Als in dezelfde behuizing een groter scherm past is dat mooi, maar het hele apparaat groter maken zou loos zijn. Voor 450 euro heb je nu al een leuke budget laptop waar je alles mee kunt wat je wilt. Ik zie de Asus EEE meer als een tegenhanger van bijvoorbeeld een Nokia N800 of N810 (810 heeft ook een klein keyboardje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
styxiered schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:18:
In de berichtgeving gister heb ik gelezen dat de 8" wel in hetzelfde huisje gaat passen, maar dat de rest groter wordt. Bron: http://asuseeehacks.blogs...o-get-larger-screens.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Het lijkt me inderdaad niet handig als ze naar een groter formaat gaan. Die 8inch in de huidige behuizing, heeft die ook een hogere resolutie? Kan over de resoluties van de aangekondigde grotere schermen nog niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Roamor schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:54:
[...]

Waar haal je deze console-achtige visie vandaan? Want ik heb dat nog nergens gelezen? Een sneller model zal niet andere software vereisen; het zal de programma's gewoon sneller draaien. Alleen met specifieke spellen was dat vroeger een probleem, voor zover ik weet hebben andere programma's nooit problemen gehad met een snellere CPU. (architectuur achterwege gelaten)
Is niet hun visie maar het is mijn Visie het lijkt mij erg fijn om de EEEPC eerst een tijdje stabiel te houden. Zodat mensen lekker programma's kunnen schrijven voor de EEEPC. Maarja zoals ik al zeg het is niet Asus zijn visie het is meer MIJN perfecte machine beschrijving. Maarja vnauit ASUS is het gewoon zoveel mogelijk van die dingen op de markt plempen voor er een goed aternatief komt. Soort Ipod manier... overheersen van de markt en zorgen dat je populair wordt zodat de concurentie als slechter wordt gezien. Terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn...

Een EEEPC met windows en een snellere videokaart/processor is voor mij ook ideaal kan ik lekker LOTRO doen op het ding, dat kan nu wel maar niet ideaal... :)

[ Voor 7% gewijzigd door 4play op 08-01-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

4play schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:55:
Soort Ipod manier... overheersen van de markt en zorgen dat je populair wordt zodat de concurentie als slechter wordt gezien.
Kan het toch niet laten hier even op te reageren. Een markt overheersen en populair worden doe je niet door kutprodukten op de markt te zetten. De iPod was destijds uniek om meerdere redenen: een 1.8" harddisk en al snel 10GB storage. Niemand anders had dat. Verder het design en de bediening met een draaischijf: veel sneller te bedienen, zeker met een grote collectie muziek, dan andere spelers. Verder was het ding gewoon strak vormgegeven; mooi en functioneel, en het werkte gewoon goed. Wat dat betreft heeft Apple het succes toch echt te danken aan bepaalde kwaliteiten.

Beetje jammer dat een succesvol bedrijf bijna standaard gebasht wordt door mensen die vooral schoppen tegen alles wat populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pollux4092 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:07:
als je xp er gewoon, zonder nlite te gebruiken op knalt, zit gelijk je SDD vol, zodra hij aan zij laatste 300mb toe is vertraagt de machine enorm. heb je wat meer diskruimte vrij dan duurt d boot inderdaad 30 seconden.
Nee hoor, ik heb zelf XP Pro (incl. SP2) geinstalleerd zonder nlite en ik had meer dan 2.5GB vrije ruimte over op mijn 4GB EEEPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Exirion schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:27:
[...]

Kan het toch niet laten hier even op te reageren. Een markt overheersen en populair worden doe je niet door kutprodukten op de markt te zetten. De iPod was destijds uniek om meerdere redenen: een 1.8" harddisk en al snel 10GB storage. Niemand anders had dat. Verder het design en de bediening met een draaischijf: veel sneller te bedienen, zeker met een grote collectie muziek, dan andere spelers. Verder was het ding gewoon strak vormgegeven; mooi en functioneel, en het werkte gewoon goed. Wat dat betreft heeft Apple het succes toch echt te danken aan bepaalde kwaliteiten.

Beetje jammer dat een succesvol bedrijf bijna standaard gebasht wordt door mensen die vooral schoppen tegen alles wat populair is.
hoho

Ik heb nooit geroepen dat de Ipod slecht is. Het is een goed werkend apparaat maar er zijn nu betere en goedkopere oplossingen. Maar omdat ze de eerste waren die met het iedee kwamen hebben ze een dominate positie weten te bereiken. Nogmaals dat hebben ze door hard werken slimme marketing en een beetje op het goede moment op de goede plek gereleased/geluk hebben ze nu het merk net als walkman staat ipod voor MP3 spelers voor de massa... Dus dat hebben ze heel handig gedaan, nou niet zeuren dat ik een ipod basher ben zelf ben ik heel tevreden met mijn ipod alleen moet je wel beamen dat er nu ook andere betere producten dan een ipod op de markt zijn. Net als dat er tegenwoordig veel beter PDA's zijn die niet van PALM zijn maar ze wel de naam Palmtop krijgen van alle mensen die mijn PDA zien (ik heb dan wel een palm maartoch). Asus gokte op zon sucses met de EEEPC en dat hebben ze initieel gekregen. Volgens mij heeft APPLE ook niet gelijk toen de Ipod een sucses werd geroepen we gaan een grotere maken.

Dus een rustige opbouw van het producten gamma lijkt mij verstandiger. Als Apple gelijk had verteld 1/2 jaar na de introductie dit is de 30 GB versie we maken ook een versie met een kleurenscherm. Hadden ze hun eigen verkoop laten stagneren omdat er dan altijd mensen gaan wachten o pdie nieuwe versie. Dat zie je toch hier ook mensen willen wachten tot de wimax versie d'r is zonder dat ze weten hoelang dat duurt en hoe duur de wimax versie gaat worden...

Maar mij een random Ipod basher noemen vind ik iets te ver gaan...

iemand trouwens al rocketdock geprobeerd op de EEEPC... lijkt me leuk om dat als altenatieve bar te gebruiken en door de widescreen is het denk ik leuk aan de zijkant te plaatsen...

[ Voor 4% gewijzigd door 4play op 08-01-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

4play schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:19:
Dus dat hebben ze heel handig gedaan, nou niet zeuren dat ik een ipod basher ben zelf ben ik heel tevreden met mijn ipod alleen moet je wel beamen dat er nu ook andere betere producten dan een ipod op de markt zijn.
Welke dan? :) Ik ken heel wat MP3-spelertjes, ook van obscure Chinese toko's, maar qua bediening steekt de iPod nog altijd positief af bij de concurrentie.

En ik heb nu een tijdje zitten spelen met de iPod Touch en dat is absoluut het beste handheld apparaat dat ik ken. Hoe de software daarop gebruik maakt van een orientatiesensor en een gevoelig touchscreen is echt ongeevenaard. Dus ik zou er eens mee spelen en kijken of je dan nogsteeds betere MP3-spelers kent ;)

Maar goed, ontopic maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

exirion 1
4play 0

nouja je hebt mijn punt wel over markting van het apparaat...

edit:
extra info

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=7686

hier staat een artikel hoe je op je windows FLP kan ombouwen zodat er direct x op draait...

Ik ben een grote fan van windows FLP alleen jammer dat mijn printer niet intsalleerd en dat DX dus niet werkt, dat laatste is dus opgelost nu :)

[ Voor 65% gewijzigd door 4play op 08-01-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan er screenshots van de nieuwe 8 inch EEEpc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Precies. Dit kan ook met PMetjes.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:17:
Afbeeldingslocatie: http://multimediaman.info/eeepc/wp-content/uploads/2008/01/2.jpg
Damn, dat ziet er echt uit!
Afbeeldingslocatie: http://multimediaman.info/eeepc/wp-content/uploads/2008/01/4.jpg
Grmbl..... ik vrees dat we geen hogere reso's krijgen als ik dit zo zie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 11-09 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:17:
Sweet!! Thanks voor het delen! *O*

ziet er naar uit dat de prijs niet heeel veel hoger zal zijn.. verder alleen het scherm veranderd!
- eigen speculatie. Als ze er meer in wilden hadden ze wel meer veranderd aan het design. Nu is het echt alleen het scherm, als rest hetzelfde blijft zal de prijs echt niet met 200$ hoger uitvallen!

[ Voor 37% gewijzigd door Tomino op 08-01-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

troftnom schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:34:
Het lijkt me inderdaad niet handig als ze naar een groter formaat gaan.
Ik wil wel een 8,9" laptopje hoor! Altijd nog een stuk kleiner dan m'n 14,1" die ik momenteel heb..
Als dat gepaard gaat met een iets groter toetsenbordje en een hogere resolutie ben ik om hoor!!
7" is natuurlijk onwijs leukjes, maar stel je voor 8,9" met 1024x768 schermpje ofzo... Gruwelijk!!

Oewhjajaja en de witte rand heh, geilheid :9
Ikzelf wilde al 'n witte en zou de zwarte rand dan wel voor lief nemen maar dit..
Ben nog benieuwd naar de reso van de 8,9" versie eerlijk gezegd..
/me Dan wordt de 8 incher voor mama CLB en de 8,9 incher voor CLB zelf

2:43PM - New EeePCs planned, 7-, 8-, and 8.9-inches, different colors.
That's it, though, no pics, specs, or anything else we'd really want to see.
:X

Ben blij dat ik gewacht heb hoor eerlijk gezegd O-)
Iets betere proc (of merom), zo'n 16GB intern geheugen en 2GB RAM voor 400,- doen 't wel voor mij...
XP kan ik er dan altijd zelf nog wel opzetten en mocht het in die prijs zitten.. tsjaa easy peasy :9
@ Hierboven: Waarop baseer jij 'ziet er naar uit dat de prijs niet veel hoger zal zijn'

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 08-01-2008 15:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)