[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 36.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Offtrack schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:56:
De meesten van deze doelgroep zullen ook al een of meerdere andere (grotere) laptops hebben.
Inderdaad maar die is een stuk:
Groter: 14,1"
Zwaarder: 1,30 kg zwaarder
Duurder: Zal zo'n 1450,- schelen
Dus een Eee'tje (7" - 8,9") is meer dan welkom!
Exirion schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:01:
Blijkbaar hanteren mensen toch andere criteria dan jij denkt.
met hem ^^^

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Zo, net Beryl erop gezet...

SUPER!!! kan het iedereen aanraden, draait best goed namelijk (met best bedoel ik eigenlijk erg goed).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Hoi allen, ik lurk hier al een tijdje mee, ben ook van plan om er eentje te kopen. Ik wou eerst importeren, maar aangezien ik belg ben had ik liefst de azerty versie gehad (ja ik kan blind typen maar dit is gewoon kwestie van smaak).

In Frankrijk zijn de eerste winkels begonnen met pre-orderen, dus de azerty versie laat daar niet meer lang op zich wachten, gelukkig :) Hoop dat ze hier in België ook snel geleverd zullen worden, anders zal er es een tripje Frankrijk inzitten.

Wat hierboven trouwens vermeld wordt over de macbook air, deze heeft wel uitgebreidere specs en is daarom wel duurder. Imo gaat de vergelijking ook niet echt op, om echt mobiel te zijn is voor mij de 13,3inch van de mba toch nog te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een modem via hun mobiele telefoon gebruiken om zo overal internet te hebben? niet zo snel, maar toch. hij is immers zo makkelijk overal mee te nemen, laat het dan ook makkelijk zijn overal internet te hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een EEEPC is geen laptop, maar een UMPC. Een Ultra Mobile Portable Computer. Dat is niet te vergelijken met een laptop van 12, 13 of 15 inch! In zijn klasse, is de ASUS EEE PC een topproduct, ook voor 350 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoop mensen schijnen niet te begrijpen dat er een markt is voor KLEINE en goedkope laptops (of UMPC's). Het interesseert mij geen ruk dat je voor 400 euro ook een fantasische 15 inch laptop kan kopen, ik wil gewoon een klein exemplaar!!! Dus hou alsjeblieft op met zinloze vergelijkingen maar maak ruimte voor zinvolle gebruikerservaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:27:
Een EEEPC is geen laptop, maar een UMPC. Een Ultra Mobile Portable Computer. Dat is niet te vergelijken met een laptop van 12, 13 of 15 inch! In zijn klasse, is de ASUS EEE PC een topproduct, ook voor 350 euro!
De EEE is simpelweg geen volle laptop! Dat was ook nooit het doel geweest van Asus, dus alle vergelijkingen die sommige mensen op de vorige pagina maken zijn gewoon mank.
Als je wilt weten waarom dat zo is: zie OP bij Samengevat.
Dus phobosdeimos, koop jij maar mooi een 500€ kostende 15 incher. Meer EEE's voor ons :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:27:
De EEE is zelfs geen UMPC. Per definitie is hij wel Ultra Mobile, maar het concept van de UMPC betreft een soort mega PDA gemaakt met voornamelijk laptop onderdelen. Officieel is een UMPC nog makkelijker mee te nemen dan de EEE.
Niet dat ze dat beter maakt ofzo ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:16:
Een hoop mensen schijnen niet te begrijpen dat er een markt is voor KLEINE en goedkope laptops (of UMPC's). Het interesseert mij geen ruk dat je voor 400 euro ook een fantasische 15 inch laptop kan kopen, ik wil gewoon een klein exemplaar!!! Dus hou alsjeblieft op met zinloze vergelijkingen maar maak ruimte voor zinvolle gebruikerservaringen...
precies!
Ik werk nu op een iBook G4 12", redelijk klein dus. Maar deze is misschien aan het opraken (na 5 jaar intensief gebruik mag dat, alleen doettie het nog steeds plima). OS-X wil ik houden dus daar komt een grote(re) laptop voorin de plaats (omdat apple geen 12" meer heeft) en dus lijkt mij de eee een uitstekend alternatief voor erbij.
Een budget laptop is toch het minste van alles, [te groot voordeschommel, tekleinvoor de wip] beter dan een desktop gekocht voor een EUR of 500 en de eee als ultra verlengstuk van je computeromgeving?

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 17-01-2008 00:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:21:
Zijn er ook mensen die een modem via hun mobiele telefoon gebruiken om zo overal internet te hebben? niet zo snel, maar toch. hij is immers zo makkelijk overal mee te nemen, laat het dan ook makkelijk zijn overal internet te hebben >:)
Ja ik gebruik hem via bluetooth ( zon mini kaartje erin) en dan via mijn tytn met web n walk .
werkt perfect. ( nu alleen wachten op mijn nwe Eee,die helaas nu al weer ruim eenweek later lijkt te komen als verwacht via Gbax)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: zijn de speakers net zo groot als het rooster? Of zijn het piepkleine speakertjes verstopt achter een groot rooster?

Ik heb een 'mock up' (papieren doosje met een screenprint erop) gemaakt van dit apparaatje, en vind het scherm toch wel erg klein. 15 bij 9 cm toch? Das éénderde van mijn 12", die ik al op het randje vind.
Op Tomshardware staan plaatjes met het grotere (en dikkere!) scherm: http://www.tomshardware.c...Notebook,news-240337.html

Oh, hadden we maar OLED schermen!

Een foto op groter formaat: http://i19.tinypic.com/73jo94o.jpg Beeldvullend afdrukken (9 inch) op een A4'tje, en je hebt een lifesize EEE. (A4 is 'n centimeter smaller en lager dan de EEE).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:13:
Vraag: zijn de speakers net zo groot als het rooster? Of zijn het piepkleine speakertjes verstopt achter een groot rooster?
Lees deze tutorial maar eens goed door :)
http://beta.ivancover.com.../Eee_PC_Internal_Upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zo, Asus krijgt echt concurrentie:

http://www.digitimes.com/mobos/a20080116PD217.html

Na Acer en VIA gaat ook Gigabyte aan de slag met het produceren van de low-cost 7-8" lappies.
Tevens gebasseerd op Intel reference design.

Deze zomer moet een echte EEEiod oorlog worden >:)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

XanderDrake schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:29:
Deze zomer moet een echte EEEiod oorlog worden >:)
Cool :D

Dan kun je straks 2 keer per jaar een nieuwe laptop kopen :)
[/ buyfrenzy]

Nu komt de ontwikkeling van dit soort apparaten echt in een stroomversnelling. Ik ben echt heel benieuwd hoe de zaken er over 2 jaar voor staan, misschien is het dan wel mainstream, of nog zuiniger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15

sjirafje

No inspirational quotes here

Dit lijkt me wel een mooi schijfje om in je Asus Eee te frotten modden. Het gebrek aan opslag capaciteit is voor mij de reden geweest om nog geen Eee aan te schaffen. Nu kan ik wel een losse HD mee nemen, maar ik wil juist dat ik alleen maar 1 apparaat mee hoe te nemen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBang schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:53:
Zo, lekker dan, 66 euro voor de douane ;(
Same here, maar heb wel zonder chinese tekens uit HK!!

Klein WPA probleempje, het is zo bizar dat het apparaat gewoon helemaal geen geluid maakt!!! De speakers zijn overig wel echt goed, zeker voor zo een klein apparaat
!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Vraagje: Ik heb alle drie de topics gelezen (ik wil er natuurlijk zelf ook 1), en het viel me op, dat de mensen die er XP op zetten allemaal ongeveer hetzelfde verhaaltje posten:

"Ik heb een geweldig nLite image gemaakt, en na installatie is het maar ongeveer 200 MB (en erg snel)! Het is alleen jammer, dat het nu na het draaien van alle Windows XP updates toch weer 1.5-2 GB groot (en een stuk trager) is geworden..."

Maar ik heb nog niemand zien adviseren om dan gevoon die Windows Update niet te draaien. Dat lijkt me toch een enorme open deur. Ook het uitzetten van de pagefile en Windows Restore lijkt me een logisch ding om te doen.

Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Hoe duurzaam wordt de EEEPC eingelijk gemaakt. aangezien ze uit taiwan komen verwacht ik dat ze door kleine kinderen worden gemaakt en dat er eingelijk niet zo naar het mileu wordt gekeken bij Asus... Maar ik kan het natuurlijk fout hebben... Iemand een iedee hoe het zit met Asus en mileu?

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DiGuru schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:58:
Maar ik heb nog niemand zien adviseren om dan gevoon die Windows Update niet te draaien. Dat lijkt me toch een enorme open deur.
Wat denk je dat het nut is van windows update? Worden regelmatig vrij essentiele dingen mee gefixt. Je kunt wel met programma's als ccleaner (of gewoon handmatig in de windows-dir) de gecachete updatebestanden verwijderen. Scheelt ook al een hoop.
Ook het uitzetten van de pagefile en Windows Restore lijkt me een logisch ding om te doen.
Dat is idd zo logisch dat iedereen dat ook al doet zonder het elke keer te melden ;) Wordt geloof ik zelfs in de manual van de eeepc gemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 17-01-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
Palomar schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:15:
Wat denk je dat het nut is van windows update? Worden regelmatig vrij essentiele dingen mee gefixt. Je kunt wel met programma's als ccleaner (of gewoon handmatig in de windows-dir) de gecachete updatebestanden verwijderen. Scheelt ook al een hoop.
Ik doe dat eigenlijk nooit. Ik zet ook altijd meteen de firewall af, en verwijder alle Norton/Symantec rommel indien nodig. Installeer AVG. FireFox (wel met IE tab) en OpenOffice, gooi alle IE ikoontjes weg en je hebt een veilige PC, ook 3 jaar later.

Bijna alle veiligheidsupdates zijn nog steeds (direkt of indirekt) voor IE, of gaan er van uit dat je rechtstreeks, zonder router aan het internet hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

4play schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:14:
Hoe duurzaam wordt de EEEPC eingelijk gemaakt. aangezien ze uit taiwan komen verwacht ik dat ze door kleine kinderen worden gemaakt en dat er eingelijk niet zo naar het mileu wordt gekeken bij Asus... Maar ik kan het natuurlijk fout hebben... Iemand een iedee hoe het zit met Asus en mileu?
voor wat betreft milleu doet asus het wel goed
http://www.greenpeace.org...peace-guide-to-greener-el

"Examples of companies joining in the race to become green include the computer company ASUS (2), which has made substantial changes to its environmental policies.

wat betreft kindertjes weet ik het niet - en niet alle kinderarbeid is per se slecht maar dat is niet ontopic in dit forum lijkt me ;)

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 17-01-2008 20:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGuru
Tussen haakjes: de rest van de veiligheidsupdates is voor systeembeheerders, om te zorgen dat hun interne netwerk niet open komt te liggen. Maar daar heb je met een eee PC geen boodschap aan. En mocht je zo'n ding toch via de zaak aanschaffen en de IT afdeling doen hun ding, dan eis je natuurlijk minimaal de 8G.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

paQ

4play schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:14:
voor elke geproduceerde eee laten ze een CO2-OK scheet

kan me niet voorstellen dat ze door kleine kinderen gemaakt worden
het blijft een best wel serieus IT bedrijf in een steriele omgeving.
handle with care dus

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

ik heb zojuist ook even mijn eeepc geinstalleerd met windows xp lite (een188 mb versie!) . heb nog 1.89 Gb over van mijn 4gb sdd valt me reuze mee.

Installeren was een fluitje van een cent , met de vandaag gekochte usb2.0-ide adapter (wel teveel betaald 32,50!) maar gemak mag wat kosten.

alles draait netjes onder xp, alleen wat me nog niet gelukt is , is de webcam
als ik deze activeer loopt alles vast en reboot windows.
iemand tips en of raad hoe je de webcam werkend krijgt?
iemand evt drivers ?

heb trouwens alle offciele cdrom drivers gebruikt. geen andere wireless drivers zoals iemand anders in deel 2 , na traag wireless, hier geen problemen.
Ook het scherm is qua resolutie in te stellen tot 800x600 in windows xp , voor mij genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door xdc op 17-01-2008 21:48 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Webcam deed het hier direct al goed. Heb je windows wel geinstalleerd door in de bios OS installation op 'start' te zetten en direct daarna (voordat je drivers gaat installeren) dit weer op 'finish'? Ik weet niet precies wat dit doet, maar het staat zo in de manual..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus lanceert compacte U2-laptop
Uitgegeven: 17 januari 2008 15:29
Laatst gewijzigd: 17 januari 2008 15:33

Asus heeft woensdag een nieuwe compacte laptop geïntroduceerd: de U2. Dit 11,1 inch notebook beschikt over een luxe behuizing en klanten kunnen hem desgewenst laten uitrusten met extra energiezuinige en stille onderdelen.

De Asus U2 kan weliswaar met een normale harddisk worden uitgerust, maar op verzoek zet Asus er een extra stille en energiezuinige 32GB Solid State Disk (SSD) in. Verder heeft de U2 een extra zuinige Intel Core Duo-processor aan boord.

Fabrikant Asus benadrukt dat de U2 is opgebouwd uit ‘zeer solide en stijlvolle materialen’. Zo bestaat het frame van de U2 uit handmatig gepolijst roestvrij staal met koperen randdetails. Ook bij het scherm is gelet op het energieverbruik: dit is uitgerust met een LED-backlight, wat zorgt voor een lager stroomverbruik, een grotere helderheid en een kortere reactietijd.

bron

leek me wel wat voor dit topic. geen 10" versie maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Ja, erg on topic :'). Deze laptop heeft een prijskaart die ongeveer tien keer hoger is als die van de Asus EEE PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
pff, naast een EEE is dat nog steeds een joekel van een apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:09:
bron

leek me wel wat voor dit topic. geen 10" versie maar toch :)
Geloof me, dat is meer iets in de richting van een laptop voor executives zoals de Macbook Air :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees deze tutorial maar eens goed door :)
http://beta.ivancover.com.../Eee_PC_Internal_Upgrades
Mooie link naar een Über Tweaker!

Dus het zijn gewoon piepkleine ronde speakertjes, en toch vinden jullie het geluid opvallend goed?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Natuurlijk zijn het crappy speakertjes in vergelijking met een beetje boxenset voor de pc. De kwaliteit en volume is een beetje hetzelfde vergeleken met speakers die soms in tft's ingebouwd zitten. Niet hoogstaand, maar acceptabel en beter dan niets.... Er zijn iig laptops die slechter geluid hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Laatst online: 01-09 23:08
Zijn er ook EEE gebruikers, die dit ding gebruiken voor navigatie in de auto ? Lijkt mij namelijk wel een koele feature. Met een bluetooth dongle en een bluetooth GPS ontvangertje moet dit otch kunnen.

Iemand een advies over te gebruiken software ?

Ik zag al wat binaries verschijnen met de nieuwe i-go 2008 voor PC gebruik ( http://www.i-go.com/en ) en van vroegah kan ik me nog map-monkey herinneren ( http://www.map-monkey.co.uk/ ).

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:44:
Natuurlijk zijn het crappy speakertjes in vergelijking met een beetje boxenset voor de pc. De kwaliteit en volume is een beetje hetzelfde vergeleken met speakers die soms in tft's ingebouwd zitten. Niet hoogstaand, maar acceptabel en beter dan niets.... Er zijn iig laptops die slechter geluid hebben ;)
Bij mijn MSI lijkt het geluid wel afkomstig van piezo-speakertjes.
In notebooktests in tijdschriften beweren ze soms dat het geluid van een bepaald notebook 'opvallend goed' is. Waarom dat dan zo is verklaren ze niet.

In de EEE is trouwens wel voldoende ruimte naast het scherm voor grotere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nóg meer kapers aan de kust!

We kennen het ondertussen wel: 7" scherm, ULV CPU, klein, goedkoop enz. Wel met 40gb HDD.
Maar in dit geval hebben we het niet over het VIA reference design:

Afbeeldingslocatie: http://priceguru.in/wp-content/uploads/2008/01/aci-14999-subnotebook.jpg

Ik moet zeggen dat ik deze toch een stuk leuker vind dan de Nanobook!
Hij is goedkoper en vooral mooier dan VIA's aanbod.
Volgens mij is ie zelfs kleiner dan de XS20 en de EEE!
Tevens te gebruiken als Tablet 8) Zonder touchscreen weliswaar, maar handig voor filmpjes desalniettemin!

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 18-01-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:41:
[...]

Bij mijn MSI lijkt het geluid wel afkomstig van piezo-speakertjes.
In notebooktests in tijdschriften beweren ze soms dat het geluid van een bepaald notebook 'opvallend goed' is. Waarom dat dan zo is verklaren ze niet.

In de EEE is trouwens wel voldoende ruimte naast het scherm voor grotere speakers.
Oh? Meen je dat! I-go is op de PDA al erg cool. Ik heb nog een 220V converter achterin liggen, zal het eens gaan proberen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

15.000 euro :o

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Rs lijkt mij Ruppies ofzo...

ik weet even de wisselkoers niet die daar bijhoord maar lijkt me niet een duur ding...

edit:
ik was toch wel benieuwd

15,000.00 INR
Indische roepie
1 INR = 0.0174011 EUR = 261.017 EUR
Euro
1 EUR = 57.4676 INR

[ Voor 21% gewijzigd door 4play op 18-01-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
volgens mij hebben ze in India geen Euro's..

[ Voor 7% gewijzigd door miles op 18-01-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens een wisselkoersding op internet is dat zo'n 260 euro. Niet echt goedkoop dus, als je nagaat dat je in NL met extra belasting en heffingen etc. ws. wel weer het dubbele kwijt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Palomar schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:51:
Volgens een wisselkoersding op internet is dat zo'n 260 euro. Niet echt goedkoop dus, als je nagaat dat je in NL met extra belasting en heffingen etc. ws. wel weer het dubbele kwijt zal zijn.
dat is weer wat overdreven.

60 euro verzenden
65 euro BTW ongeveer (en dat is al eventueel)

wel domestic help-desk :+

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 18-01-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:51:
Ga uit van typische EEE prijzen: 350-400€
Als ie zo degelijk is als de EEE is ie het geld zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Kijk nou wat ik op http://hardware.info vind:
ASUS komt met Windows XP op EEE pc

Het succes van de EEE pc inspireert ASUS tot allerlei nieuwe uitbreidingen en upgrades voor de notebook. Een logische uitbreiding is het aanbieden van Windows XP als operating systeem aangezien dit de EEE-pc breder inzetbaar maakt voor allerlei toepassingen. ASUS in de VS heeft nu aangekondigd dat op basis van de vele verzoeken van hun channel-klanten, ASUS EEE-pc's met hierop Windows XP voorgeïnstalleerd gaat leveren.

De planning is om de mini-laptops vanaf het eerste kwartaal in de nieuwe uitvoering te gaan verschepen naar de channel partners in Noord-Amerika. De eerste modellen zijn voorzien van een 4 of 8 GB Solid State Disk. De prijzen zijn nog onbekend maar verwacht wordt dat dit de EEE-pc wel behoorlijk duurder zal maken.
Ik hoef hem niet met windows - hoop dat linux ook leverbaar blijft :)

[ Voor 0% gewijzigd door Blaurens op 18-01-2008 16:36 . Reden: d-t blijft moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

FlashBang

Hoi.

^Dat was allang bekend...?
Palomar schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:54:
Webcam deed het hier direct al goed. Heb je windows wel geinstalleerd door in de bios OS installation op 'start' te zetten en direct daarna (voordat je drivers gaat installeren) dit weer op 'finish'? Ik weet niet precies wat dit doet, maar het staat zo in de manual..
Same here met die webcam, niks in de bios gedaan. Ook niet dat start en finish, ik heb gewoon XP geinstalleerd zonder daar ooit iets aan te veranderen, en het werkt nog steeds perfect... ik zou ook niet weten wat het precies voor nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4play schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:26:
en precies waarom wijs je ons daarop???

mailtje wat ik kreeg van mycom

"Vraag:
Ik volg al een tijdje het nieuws rond de Asus EEEPC en ik vroeg me af of jullie
al een iedee hebben wanneer ik een NL exemplaar kan kopen.

Geachte heer/mevrouw ,

Wij verwachten deze rond april.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

MyCom"
Hier ga maar even van dit mailtje genieten:
9 januari
Beste mevrouw Lxxx,

De laatste berichten zijn dat deze pas in April gaat komen. Het betreft dan de NL versie met QWERTY toetsenbord en webcam, zonder chinese tekens. U kunt deze online reserveren en als u kiest voor vooruitbetaling dan kunt u betalen zodra het product binnen is.

Robbert van der Linde

Informatique computers en componenten BV

Weg en Bos 9

2661 DG Bergschenhoek

010-519 16 66 (Algemeen)
010-519 16 61 (Fax)
http://www.informatique.nl

Aja al 1tje gekocht van Misco :-)
G4 2GB NL
:*)

16GB SDHC besteld en is onderweg.
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Frontpage news:

Asus pakt uit, naast de bekende 7", 8" en 8.9" modellen komt er ook nog een 10" :)
En een 9" met touchscreen. Nou moet ik zeggen dat touchscreen op een niet-draaibaar laptopscherm mij een beetje onhandig lijkt. Not to mention expensive.
Maar ik kan wel wat markten bedenken: Onderwijs bijv. en voor presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarvandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:16:
Frontpage news:

Asus pakt uit, naast de bekende 7", 8" en 8.9" modellen komt er ook nog een 10" :)
En een 9" met touchscreen. Nou moet ik zeggen dat touchscreen op een niet-draaibaar laptopscherm mij een beetje onhandig lijkt. Not to mention expensive.
Maar ik kan wel wat markten bedenken: Onderwijs bijv. en voor presenteren.
je vergeet te vertellen dat wat er in het artikel wel staat dat de resolutie omhoog gaat naar 1024x600 (op de 9" en 10")

Ik gok dat de 10" wimax en 1024x600 krijgt voor een forse meerprijs.

Ik ben benieuwd wat dat met de prijs gaat doen, daar zijn ze akelig stil over...

[ Voor 4% gewijzigd door 4play op 18-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4play schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:44:
[...]

Rs lijkt mij Ruppies ofzo...

ik weet even de wisselkoers niet die daar bijhoord maar lijkt me niet een duur ding...

edit:
ik was toch wel benieuwd

15,000.00 INR
Indische roepie
1 INR = 0.0174011 EUR = 261.017 EUR
Euro
1 EUR = 57.4676 INR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blaurens schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:35:
Kijk nou wat ik op http://hardware.info vind:

[...]

Ik hoef hem niet met windows - hoop dat linux ook leverbaar blijft :)
En anders zet je die er toch zelf op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:11:
[...]

Hier ga maar even van dit mailtje genieten:
9 januari
Beste mevrouw Lxxx,

De laatste berichten zijn dat deze pas in April gaat komen. Het betreft dan de NL versie met QWERTY toetsenbord en webcam, zonder chinese tekens. U kunt deze online reserveren en als u kiest voor vooruitbetaling dan kunt u betalen zodra het product binnen is.

Robbert van der Linde

Informatique computers en componenten BV

Weg en Bos 9

2661 DG Bergschenhoek

010-519 16 66 (Algemeen)
010-519 16 61 (Fax)
http://www.informatique.nl

Aja al 1tje gekocht van Misco :-)
G4 2GB NL
:*)

Ach ja, in Frankrijk zijn ze nu toch al uit blijkbaar... (dus zo lang zal het nu ook niet meer duren denk ik)

http://www.eee-pc.fr/2008/01/18/l-eeepc-arrive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij lasernederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus EEE wordt precies ook in België gereleased volgende week. Op Pixmania.be staat hij alleszins aangekondigd. (http://www.pixmania.be/be...s/eeepc-701-4g-blanc.html) Op Pixmania.nl is dat wel nog niet het geval...
Dit komt waarschijnlijk door de Franse release die uitgebreid zal zijn voor het waalse landsgedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:10:
je vergeet te vertellen dat wat er in het artikel wel staat dat de resolutie omhoog gaat naar 1024x600 (op de 9" en 10")

Ik gok dat de 10" wimax en 1024x600 krijgt voor een forse meerprijs.

Ik ben benieuwd wat dat met de prijs gaat doen, daar zijn ze akelig stil over...
Ik ben sowieso benieuwd wat Asus gaat doen met de compleet nieuwe line up, oa kwa prijzen. Het zijn nog al wat modellen die Asus gaat releasen, als je er van uit gaat dat elk model minimaal een 4G en 8G versie gaat krijgen.
Vooralsnog is de resolutie een gerucht omdat ik nergens een Asus bevestiging kan vinden.
Laten we braaf met zn alle afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:26:
De Asus EEE wordt precies ook in België gereleased volgende week. Op Pixmania.be staat hij alleszins aangekondigd. (http://www.pixmania.be/be...s/eeepc-701-4g-blanc.html) Op Pixmania.nl is dat wel nog niet het geval...
Dit komt waarschijnlijk door de Franse release die uitgebreid zal zijn voor het waalse landsgedeelte..
dat zou heel mooi zijn jong, mocht het waar zijn natuurlijk 8)7

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op dit moment de beste manier om een 2G Surf te verkrijgen? Ebay voor $250 ex verzend?

De goedkoopste 4G kost ca. 300 euro via Duitse webwinkels

http://www.idealo.de/prei...2923_-eee-pc-4g-asus.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Na lang twijfelen heb ik zojuist de knoop doorgehakt en een zwarte 4G EEE PC besteld op qbitonline. Ik ben benieuwd :)

Nog een tip voor de mensen die het ook nog overwegen om er een bij qbit te bestellen: Kies ervoor om in dollars te betalen, met de huidige wisselkoers scheelde het mij grofweg €15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Kijk nou praten we _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bij die duitse site(s) zullen wel qwertz toetsenbord hebben/krijgen neem ik aan hè?

En Qbitonline, krijg je dan US toetsenbord met japanse tekentjes? En heb je daarbij kans dat er douane geld bijkomt?

Ik vraag dit, omdat ik mijn EEE nu meer dan een week geleden besteld heb bij Gbax. Ik was denkk bijna de eerste die net te laat orderde, en ze net out of stock waren. Het wachten duurt me een beetje lang en ik zie dat de prijzen een stukje lager kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik heb mijn eee 4g plus webcam in 3 dagen binnen gekregen van fido-dido999 uit taiwan met 512 mb meer geinstaleerd plus 8 gb SD kaartje voor 390 euro incl verz.(perfecte service en communicatie)
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik mijn 8 gb SD kaart kan lezen en gebruiken, want ik krijg nu steeds de mededeling "you do not have enough permissions to read /home/user/MMC-SD.
Mijn sony laptop leest hem probleemloos.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Soar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:04:
Na lang twijfelen heb ik zojuist de knoop doorgehakt en een zwarte 4G EEE PC besteld op qbitonline. Ik ben benieuwd :)

Nog een tip voor de mensen die het ook nog overwegen om er een bij qbit te bestellen: Kies ervoor om in dollars te betalen, met de huidige wisselkoers scheelde het mij grofweg €15 ;)
Oh? Hij scheelt op het moment 3 euro, toen ik em daar bestelde was het in euro's zelfs goedkoper! Altijd even controleren dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nog even wachten op de 8.9" (met 1024x reso) en Menlow dan is dat ding niet meer aan te slepen denk ik! Dan ga ik ook een 4G Surf halen, dan zijnde student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Reg. datum: 02 maart 2002

internetwinkel

Oh? Hij scheelt op het moment 3 euro, toen ik em daar bestelde was het in euro's zelfs goedkoper! Altijd even controleren dus ;)

en dan kun je wel praten over 3 euro, ik heb de mijne zonder extra btw van de ned. belastingdienst in 3 dagen binnen en voor mijn gevoel loop je bij qbit online een groter risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Sorry, zal het nooit weer doen, was offtopic zoals jullie dat geloof ik noemen en mislukt bovendien, maar heeft iemand een idee hoe ik nu de rechten krijg om met de extra SD kaart te werken in mijn eee

dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
FlashBang schreef op zondag 20 januari 2008 @ 03:58:
[...]

Verrek je hebt gelijk ook 8)7. Ik had het vergeleken met de omrekening die paypal gemaakt had maar daar zat ook al de conversie kosten in geloof ik, wat mij een vertekend beeld gaf. Naja, zo gewonnen zo gegronnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

janesh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:31:
Ik heb mijn eee 4g plus webcam in 3 dagen binnen gekregen van fido-dido999 uit taiwan met 512 mb meer geinstaleerd plus 8 gb SD kaartje voor 390 euro incl verz.(perfecte service en communicatie)
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik mijn 8 gb SD kaart kan lezen en gebruiken, want ik krijg nu steeds de mededeling "you do not have enough permissions to read /home/user/MMC-SD.
Mijn sony laptop leest hem probleemloos.
Mijn probleem is opgelost, gevonden op eeeuser.com. Dus mensen met hetzelfde probleem, volgens mij ontstaan na het updaten van de bios naar versie 0703 kijk even op deze link

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Fabrixcases heeft een hele hoop hoesjes en nu ook voor de EEE PC. Ik zag deze nog niet voorbij komen. En de kwaliteit is ook goed. En hier nog een paar foto's maar dan met EE PC.

[ Voor 50% gewijzigd door Rensz op 21-01-2008 10:41 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Waarom is he trouwens dat de 4G beter leverbaar is? Terwijl ik zelf meer iets heb dat de 8GB functioneler is?
Soar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:04:
Ik zie er niks over de verzendkosten. Hoeveel zijn die? :o

[ Voor 16% gewijzigd door Bender op 21-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op Gbax besteld, UK-version, maar is die adapter ook voor onze stopcontacten geschikt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
met een verloopstukje wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 09:30
Aangezien ik over drie weken op wereldreis ga, leek mij de eee pc een perfecte reisgenoot.
Ik neem al een video-, fotocamera, psp, Ipod en externe 2,5" harde schijf mee, maar een 'gewone' laptop was mij te veel van het goede om mee rond te gaan sjouwen.

Met de eee zijn al mijn bezwaren echter weg genomen.
Helaas natuurlijk nog niet beschikbaar in nederland zoals al eerder vermeld, en mijn pogingen om hem te importeren zijn tot nu toe ook nog op niets uitgelopen vanwege leverings en voorraad problemen.

Maar aangezien ik zowat in de hele wereld kom (behalve de US) was het mijn idee om hem gewoon 'onderweg' op te pikken.
Ik kan alleen nergens terug vinden waar de eee al gereleased is.
Vanuit de diverse reacties begrijp ik gedeeltelijk in europa, in amerika, nieuw-zeeland en gedeeltes van azie.
Maar weet iemand of hij ook bijv, in zuid-amerika is gereleased (nog drie weken en ik zit in buenos aires) of wellicht een overzicht waar hij allemaal al gereleased is?

Heb natuurlijk gegoogled maar niet iets van een overzicht kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

persyval schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:05:
Aangezien ik over drie weken op wereldreis ga, leek mij de eee pc een perfecte reisgenoot.
Maar aangezien ik zowat in de hele wereld kom (behalve de US) was het mijn idee om hem gewoon 'onderweg' op te pikken.
Hou er wel rekening mee dat je nog een externe USB DVD-drive nodig hebt om Windows te kunnen installeren. Dat lijkt me onderweg moeilijk of iig duurder te realiseren dan thuis waar je waarschijnlijk wel het nodige klaar hebt liggen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Exirion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:26:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je nog een externe USB DVD-drive nodig hebt om Windows te kunnen installeren. Dat lijkt me onderweg moeilijk of iig duurder te realiseren dan thuis waar je waarschijnlijk wel het nodige klaar hebt liggen.
Of hij werkt (gewoon) met Xandros.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jozz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:33:
Of hij werkt (gewoon) met Xandros.
Maar misschien wil ie dat niet, en dan is het goed om daar aan te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebbe ze gewoon een kleintje bij de handyman/andere gewone winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-08 10:55
Na ong een weekje de EEE te hebben moet ik zeggen dat ik absoluut tevreden ben erover :)
toetsenbord is nog wel een beetje wennen, toetsen vlieg je soms net iets te snel overheen zodat je eee de toetsaanslag net niet heeft gepakt...

946 gram + modificaties momenteel (usbhub, sdhcreader (in pci-e bay naast t geheugen), sdhc, bluetooth mee gewogen)
Vista draait lekker "snappy" maar het enige wat me nog niet is gelukt is winsxs naar mn sdhc te verplaatsen... helaas is dit wel iets wat me nu zorgen gaat maken want mijn winsxs folder is reeds 2GB... (1,2GB bij verse installatie....)
de "alom bekende winsxs moving" guide:

"ownership overnemen"
junction maken naar c:\windows\winsxs.moved (genaamd winsxs.link)
movefile gebruiken om winsxs te hernamen naar winsxs.moved en winsxs.link naar winsxs
reboot....
winsxs.moved kopieren naar sdhc (d:)
winsxs.moved hernoemen naar winsxs (d:)
----- tot hier gaat het goed ------
winsxs junction verwijderen.
junction maken naar d:\windows\winsxs
reboot...
c:\windows\winsxs.moved verwijderen....

iemand een idee?

-----edit: ik zal eens fotos maken :)

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 01:09
Ik wacht nog even op de release in Duitsland. Veel webshops daar bieden de 4g voor 300 euro aan.
Waarschijnlijk heb je dan wel een QWERTZ toetsenbord. Maar dat verschil is minimaal Wikipedia: QWERTZ

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madzib schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:43:
Ik wacht nog even op de release in Duitsland. Veel webshops daar bieden de 4g voor 300 euro aan.
Waarschijnlijk heb je dan wel een QWERTZ toetsenbord. Maar dat verschil is minimaal Wikipedia: QWERTZ
Waarschijnlijk kan je deze toetsen ook nog wel voorzichtig omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kan ook ja!

Iemand die dit niet vertrouwt!? 335,- voor 'n zwarte 4G met UK-toetsenbord vind ik wel lekker namelijk...

Had er maar een is inmiddels alweer verkocht zie ik :X

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 21-01-2008 16:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
CLB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:50:
Kan ook ja!

Iemand die dit niet vertrouwt!? 335,- voor 'n zwarte 4G met UK-toetsenbord vind ik wel lekker namelijk...
Er staat dat ie komt met een US keyboard, nog beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm dat is dan de eerste die ik op heel dat eBay vind met 'n US'je.. Had 't dus niet eens gezien!
Helaas al weg, maarja dit is ook offtopic gebabbel :) EDIT: Hij krijgt ze morgen weer binnen...

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 21-01-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Madzib schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:43:
Ik heb nu een qwertz op mijn laptop en het is behoorlijk irritant niet als je gewoon blind tiept maar als je ook maar even naar je tobo kijkt dan ben je gelijk in de war :( ook hebben die duitsers op de plaats van een ; en : een ö en Ö en op de plek van de ' en " een ä en Ä staan ik vind het mega irritant. Ook omdat boven de 1234567890 niet de juiste dingen staan, zo zitten de haakjes een verder naar links de (boven de 8 en de ) boven de 9, en de enter is groter :) querty technisch is er niets aan de hand maar de rest van de toetsjes is echt wel anders kwa opdruk dus die kan je niet omwisselen...

Maar gewoon dom blind doortikken er er is niets aan de hand maar ik weet niet of dat kan me een klein tobotje van de E3PC... op mijn huidige laptop gaat het goed maarja... dat is een 14" dus das full size laptop tobo en geen piepklein E3PC tobotje... Ik zou even wachten op een US layout...

edit:
ik tik dus wel met US indeling dus mijn toetsaanslagen kloppen niet met mijn knopjes opdruk

[ Voor 4% gewijzigd door 4play op 21-01-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
**NieuwsFlash**

Ik verwacht de release van de EEE 4G in Japan en Duitsland voor het einde van deze week!
Misschien zelfs met XP!

Dit gaat leuk worden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
alleen maar de 4G? :( Hopelijk is die duitse variant met een QWERTY, ik ga niet wachten tot april op dat ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Duits en QWERTY, hmm denk 't niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Qwerty of Qwertz reactie Duitse webshop:

Sehr geehrte Damen und Herren,

es handelt sich um eine deutsche QWERTZ-Tastatur. Online ist lediglich ein Beispielfoto des Herstellers abgebildet.

Mit freundlichen Grüßen
Stephanie Westerfeld
anobo.de Deutschland GmbH

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Hmmmz, nog langer wachten op de EEE met een "normaal" toetsenbord. Waarom doet Asus er nou zo moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Daarom haal ik er ook geen uit Duitsland. Zie ook dit plaatje van een QWERTZ-keyboard :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
MSoft06 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:31:
Hmmmz, nog langer wachten op de EEE met een "normaal" toetsenbord. Waarom doet Asus er nou zo moeilijk over?
Omdat ze niet zo snel kunnen produceren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
CLB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:50:
Kan ook ja!

Had er maar een is inmiddels alweer verkocht zie ik :X
Kunnen we deze persoon niet even msg-en voor een grote inkoopactie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

MSoft06 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:49:
Kunnen we deze persoon niet even msg-en voor een grote inkoopactie? :D
Mail 'm eens, nog een reply wat betreffende dat toetsenbord:

Eejeej I had just one question!
Does it has a UK keyboard and that's it or does it have a UK layout with extra Chinese signs on it?
Thanks in advance! Cheers CLB

Hi This is all in English as of now,they wont have other languages available untill july of 2008
Thanks Kelly

Dus denk dat het gewoon 'n UK is...

XanderDrake schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:03:
Rond de 475€ inclusief winxp zou ik leuker vinden voor de XS.

Nog even wachten XanderDrake... Inmiddels al van 600,- naar 525,- gegaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Misschien wel een aankoop waard wanneer dit ding in de Lage Landen verschijnt... Lijkt me erg handig voor op de trein en in de aula. :) Gebruikt iemand de EEE PC trouwens in combinatie met een primaire computer die Mac OS X draait?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[message :Y =29469284,noline].Arne schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:12[/message]:
Gebruikt iemand de EEE PC trouwens in combinatie met een primaire computer die Mac OS X draait?
Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0479_2.jpg

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triloxigen schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:31:
[...]

Omdat ze niet zo snel kunnen produceren :p
Waarom ga je er niet gewoon achter in Frankrijk. Daar komen ze ook deze week uit (23 januari). Deze zijn wel met Azerty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
Las dit net op de ASUS site van België het bericht van 6-8-2007: (10" was toen dus echt gepland)

Eenvoudig Draaglijke Prijs
Shih meldde verder dat ASUS volgens de planning in juli of augustus start met het verschepen van de units en er naar streeft dit jaar 200.000 units te verkopen – alle onder het ASUS-merk. Aan het ademloos luisterende publiek onthulde hij dat de Eee PC units een extreem concurrerend prijskaartje zullen krijgen van circa $199 voor de 7" units, en circa $299 voor de 10" versie.

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Madzib schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:18:
Las dit net op de ASUS site van België het bericht van 6-8-2007: (10" was toen dus echt gepland)

Eenvoudig Draaglijke Prijs
Shih meldde verder dat ASUS volgens de planning in juli of augustus start met het verschepen van de units en er naar streeft dit jaar 200.000 units te verkopen – alle onder het ASUS-merk. Aan het ademloos luisterende publiek onthulde hij dat de Eee PC units een extreem concurrerend prijskaartje zullen krijgen van circa $199 voor de 7" units, en circa $299 voor de 10" versie.
Het was lang een gerucht, met allerlei tegengeruchten die het alles behalve zeker maakte dat er een 10" zou komen. Kijk maar eens in de OP :)

Allicht komt ie er nog wel! Maar laten we nu maar even wachten op de 8" en 9" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Hier nog een screenshot van de prachtige interface waarvan ik mijn EEE heb voorzien.
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1976/eeescreenry3.png

Onder dit laagje draait eeeXubuntu, met bijna alle apps die ik ook op m'n 'grote' computer draai (Gobuntu AMD64).
De minimalistische omgeving geeft meer ruimte.
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2157/eeescreen2nh7.png

[ Voor 77% gewijzigd door Kul op 22-01-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik zat te denken of het niet mogelijk zou zijn het scherm 180 graden te draaien (dus uit zijn draaipunten halen en omdraaien) zodat het een soort tablet pc wordt maar dan kleiner en goedkoper (En natuurlijk met toevoeging er dan aan dat je de touchscreen mod toevoegt.

Iemand (die hem heeft o.i.d.) die mij daar een waarschijnlijkheidsniveau aan kan geven?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

geerttttt schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:10:
Ik zat te denken of het niet mogelijk zou zijn het scherm 180 graden te draaien (dus uit zijn draaipunten halen en omdraaien) zodat het een soort tablet pc wordt maar dan kleiner en goedkoper (En natuurlijk met toevoeging er dan aan dat je de touchscreen mod toevoegt.

Iemand (die hem heeft o.i.d.) die mij daar een waarschijnlijkheidsniveau aan kan geven?
Dat kan prima, je moet het scherm er uit halen, een gat in de bovenkant zagen, daar het scherm voor monteren, de binnenkant afwerken, en klaar is kees. Je moet echter wel vertrouwd zijn met de soldeerbout en zaag.

@hieronder:
Ebay, qwerty, met chinese tekens
UK, qwerty, maar wel UK
Maar zelf onderzoek doen kan ook geen kwaad ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kul op 22-01-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Waar kan ik deze nu goed kopen dus met qwerty toetsenbord enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
geerttttt schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:10:

Wordt lastig denk ik. Als je het scherm hardwarematig wil draaien moet je de bedrading verlengen denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/jkkmobile/R20niz6RHKI/AAAAAAAABfs/U-6hWKDP9VE/Img_0656s.jpg

Meer plaatjes: http://jkkmobile.blogspot...panel-to-asus-eee-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Beryl draait echt prachtig, als ik straks (lees na mijn wereldreis) weer thuis ben gaat mijn normale lap ook op linux over met beryl!

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)