[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 36.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

paQ

UREN geklooi met een USB stick, en dit is aanhangen en gaan :')

|:(

heb met Nlite een uitgeklede versie van XP gemaakt.
ben benieuwd hoe de EEE dit gaat verwerken.

de XP drivers van de DVD van de EEE, zijn die trouwnes nog ergens downloadable?
het stomme is dat de DVD in 3 verschillende DVD stations NIET wilt laden, terwijl hij in de laptop van mijn vader prima pakt :?
Maar die zit wat ver weg nu.

Schijfje lijkt niets te mankeren en is origineel en nieuw.... heel vreemd

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de standaard XP erop en dat draait echt top, dus een uitgeklede versie moet helemaal goed werken.

(Al kun je nogal eens compatibility issues krijgen bij wat oudere games in een stripped XP weet ik uit ervaring)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een Eee besteld bij Komplett en krijg 'm volgens TNT vandaag geleverd. Ik zal over een paar uurtjes daarom ook zelf aan de slag gaan met het installeren van Windows XP op de Eee pc. Ik zie dat veel mensen daar moeite mee hebben. Maar, gebruiken jullie dan ook de XP3eSD Utility? Daarmee lijkt het mij allemaal vrij eenvoudig (als je een externe brander of hdd hebt tenminste).

Edit: Drivers kun je hier vinden (even model invullen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een externe DVD/CD geval hebt is het echt niet moeilijk.

Je hangt em eraan, stopt gewoon de officiele Windows CD in de drive, drukt op ESC bij het opstarten zodat je het boot menu krijgt en start op vanaf de CD.

Helemaal geen moeite, niets bijzonders, gewoon simpel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:30:
Ik heb gister een Eee besteld bij Komplett en krijg 'm volgens TNT vandaag geleverd. Ik zal over een paar uurtjes daarom ook zelf aan de slag gaan met het installeren van Windows XP op de Eee pc. Ik zie dat veel mensen daar moeite mee hebben. Maar, gebruiken jullie dan ook de XP3eSD Utility? Daarmee lijkt het mij allemaal vrij eenvoudig (als je een externe brander of hdd hebt tenminste).

Edit: Drivers kun je hier vinden (even model invullen)
Zoals je al eerder had kunnen lezen in dit topic heb ik XP3eSD gebruikt. Dat heb je overigens alleen nodig (zoals de naam van dat tooltje zegt) wanneer je XP op een SD (of ander usb apparaat) wilt installeren. Wanneer je gewoon op de SSD installeert werkt een gewone XP install, liefst nLited met het oog op de schijfruimte, perfect.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:19
Vraagje over MPEG-2

Ik ben zeer geinteresseerd in de EEE als portable "afspeel & backup" device voor mijn (onderwater) fotografie en film projecten. Volgens info op EeeUserforum zal mijn al wat oudere datatank (Apacer ShareSteno) goed aangesloten moeten kunnen worden.

Voor wat betreft fotografie voorzie ik geen problemen, maar wat ik nog niet echt heb kunnen terugvinden of de EEE mijn videomateriaal zal kunnen tonen. Wanneer ik het goed begrijp is VLC installeerbaar op de EEE, klopt dat? Zo ja, zal ik mijn (JVC Everio GZ-MG575 MPEG-2 720x480) filmpjes kunnen afspelen? Gaat dit altijd werken of moet ik nog rekening houden met beperkingen? De kwaliteit (schokkerig ofzo) vind ik overigens geen groot probleem, het gaat mij puur om het kunnen beoordelen van materiaal op de plek zelf. Bewerken en dergelijke doe ik toch achteraf thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

BreeeZe

Devt

_/-\o_ De mijne , nou ja, cadeautje voor m'n vriendin, is ook binnen :)

Gister besteld bij Komplett.nl (bedankt voor de tip mede tweakers ! ;) )

Schitterend apparaat, wel met UK keyboard lay-out (pond teken boven de 3) maar daar komen we wel overheen. (iig beter als een toetsenbord vol Taiwanese tekens :P)

Van het weekend gaat er waarschijnlijk ook XP op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreeeZe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:09:
(iig beter als een toetsenbord vol Taiwanese tekens :P)
Ben ik het dus absoluut niet mee eens, die tekens zitten erop, maar die zijn klein en zitten naast de normale tekens.

In mijn ogen is een normale layout belangrijker als hoe het eruit ziet (plus dat die Chinese tekens er eenvoudig af te halen zijn met een scherp mesje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 15:14

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:11:
[...]

Ben ik het dus absoluut niet mee eens, die tekens zitten erop, maar die zijn klein en zitten naast de normale tekens.

In mijn ogen is een normale layout belangrijker als hoe het eruit ziet (plus dat die Chinese tekens er eenvoudig af te halen zijn met een scherp mesje).
Ieder z'n voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:44
Op mijn EEE PC gebruik ik VLC om video's te streamen vanaf mijn netwerk (via Wifi). Geen haperingen of andere problemen ondervonden hiermee. Dus jouw opnamen beoordelen lijkt mij geen punt.

Groeten,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:11:
[...]

Eens, ik vind die Chinese tekens eigenlijk nog best geinig staan. Plus dat je 60 euro minder betaalt voor het apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

en geen garantie hebt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel garantie als je hem in het buitenland haalt, dat heeft Asus gewoon erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, gewoon normale Asus garantie over de hele wereld.

De Asus garantie is best goed, jammer dat ik er al zo vaak gebruik van heb moeten maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
het heeft me minstens 15 uur bij elkaar gekost om nergens te komen uiteindelijk.

En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.
Ik heb het gewoon op deze manier gedaan:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888

En dit is ook gebeurt in notime, enkel heb je usb stick en sd kaartje nodig maar tegenwoordig hebben de meeste mensen dit wel.

Misschien dat het binnenkort wel mogelijk is om een toetsenbord appart te krijgen zodat je geen last hebt van de andere layout. Ik ben ondertussen al gewend aan de qwerty layout enkel zie ik nergens ¨ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:46
volgens een asus medewerker heb je inderdaad garantie ALS je een factuur hebt van een erkende asus dealer!! Dus niet de taiwanees met zn kadootjes verpakking. Ik kwam er ook 2 weken geleden pas achter want ik heb ook bij onze ai32huppeldepup gekocht een maandje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 01:19
Mijn zwarte 8G met 2GB RAM van onze taiwanees is binnen en ik ben nu al verliefd geworden op het beestje. Ik ga er mee trouwen als ik er XP op kan installeren. Ik ga de methode met SD en usbstick proberen. Mocht me dit niet lukken, wie woont er in Tilburg en wil me zijn usb-cdrommert lenen voor een paar uurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:24:
[...]

Misschien dat het binnenkort wel mogelijk is om een toetsenbord appart te krijgen zodat je geen last hebt van de andere layout. Ik ben ondertussen al gewend aan de qwerty layout enkel zie ik nergens ¨ ?
gewoon links naast de enter toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Dropsen, waar heb jij 'm vandaan dan? Ik kon niks vinden die 'm ook naar NL verscheept :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 01:19
Triloxigen schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:57:
Dropsen, waar heb jij 'm vandaan dan? Ik kon niks vinden die 'm ook naar NL verscheept :o
Ik heb ayi45tw gemaild met de vraag wanneer ie de zwarte 8G binnen zou krijgen. Hij vertelde me dat als ik via paypal $600 overmaakte op zijn account en erbij zette waarvoor het precies was, hij hem op zou sturen. De 2GB ram kostte me $70. Overigens, dit is de aanbieding voor de zwarte: http://cgi.ebay.nl/Asus-E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ze zijn in stock zegt de veiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Windows XP & virus-scanners op de E3pc

Ik zou graag willen weten of er al ervaring is met virus-software. Ik wil op twee dingen letten:

- De kwaliteit; dat betekent voor mij NOD32 v3.0 of Kaspersky v7 ( laten we daarover nu niet
verder discusieren) 8)

- De "footprint", we willen uiteraard allemaal iets lichts.

Kan iemand hier al iets uit eigen ervaring op de EEE PC over melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb er geen realtime virusscanner opstaan, om verschillende redenen:
- windows opstarten duurt langer
- extra belasting/vertraging voor de niet al te zware hardware
- extra belasting voor de SSD door extra read/write-acties
- doe weinig dubieuze hacks/cracks/warez dingen op mn eeepc, dus weinig risico

Heb er alleen McAfee Stinger opstaan waarmee je je harddisk op de meest voorkomende virussen kunt scannen (on demand). Die kan ik af en toe even laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
Ik heb gekozen (mede dankzij de discussies op eeuser.com/forum voor AVG Free. Dat bleek de beste combinatie van prestatie en "footprint" te zijn. Ik heb hem realtime draaien en de prestaties leiden er niet merkbaar onder.

Groeten,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

uhm...

vertel eens ...
gisteren XP geinstalleerd, daarna heeft de update uren lang updates binnen gehaald, en in 1 klap ging ik van 1,4 GB vrije ruimte naar 88 MB :|
dit is natuurlijk niet terug te draaien? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jawel, in je C:\Windows directory al die $NTuninstal (oid) directory's) verwijderen... Al is 1,5GB aan zulke bestanden wel erg veel... PRobeer anders nog met CCleaner wat dingen op te ruimen. Of kijk met Treesize waar de grootverbruikers op je schijf zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollux4092 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:04:
Windows XP & virus-scanners op de E3pc

Ik zou graag willen weten of er al ervaring is met virus-software. Ik wil op twee dingen letten:

- De kwaliteit; dat betekent voor mij NOD32 v3.0 of Kaspersky v7 ( laten we daarover nu niet
verder discusieren) 8)

- De "footprint", we willen uiteraard allemaal iets lichts.

Kan iemand hier al iets uit eigen ervaring op de EEE PC over melden?
Neem gewoon AVG en anders kun je beter een topic openen over virusscanners en 'oudere computers'. Heb je zelf al de recommended system requirements opgezocht van beide programma's? Heb je ze al op je eigen computer geinstalleerd en gekeken wat het geheugen verbruik is? Anders krijg je namelijk hier een hele discussie over de virusscanners die niet direct relevant is...

Btw, een vriend van me gaat binnenkort naar NY. Ik zit nog te twijfelen om hem er daar eentje mee te laten nemen of nog een maand te wachten tot die in NL goed leverbaar is: wil per se een witte zonder de chinese-karakters er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Palomar schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:45:
jawel, in je C:\Windows directory al die $NTuninstal (oid) directory's) verwijderen... Al is 1,5GB aan zulke bestanden wel erg veel... PRobeer anders nog met CCleaner wat dingen op te ruimen. Of kijk met Treesize waar de grootverbruikers op je schijf zich bevinden.
verwijderd (maar 22 MB)
purgecache (scheelde ineens 350 MB)
ccleaner (19 MB :| )

uiteindelijk na IE7 zit ik weer aan de 300 MB <-- teleurstellend

Heb nu een nieuwe Nlited versie gemaakt en ga ik nu installeren (184 MB)
Hoe kan ik voorkomen dat mijn schijfje zometeen weer helemaal volstroomt met updates, maar dat ik toch redelijk up to date ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk dat het iets anders is dan updates, want ik (en veel anderen) updaten hun windows ook en ik heb nog nooit gehoord dat dat zoveel schuifruimte kost.

Heb je bijv. Hibernate aanstaan? Of nog iets anders geinstalleerd. Draai Treesize eens en kijk waar welke mappen de meeste data bevatten. Dat kan soms best voor verrassingen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

staan uit.
ik heb nu een verse install, met alle drivers erbij, 1,58 GB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Kan iemand me vertellen hoeveel je nog over hebt van de 4gb (bij een 4G dus :P ) als je WinFLP hebt geinstalleerd incl. drivers?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, zoek in de \Windows\ map de verborgen mappen die beginnen met $. Dit zijn de uninstall mappen voor patches/updates. Je kan ze verwijderen als je de updates toch houdt.

Zet ook system restore en restore points volledig uit voor je Windows, dat kan ook ENORM veel opslag schelen. Run een programma als Crap Cleaner o.i.d., om alle overbodige troep te verwijderen.

Dan heb je honderden MB's (zo niet >1GB) terug van je ruimte, gok ik. :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:34:
[...]

gewoon links naast de enter toets?
Vergeten te vermelden, heb een UK qwerty layout.

Ik gebruik zelf AntiVir als antivirus.

Je kan ook de pagefile verkleinen of zelfs uitzetten. Bij mij was dit 768MB dus dit scheelt ook wat in ruimte.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op mijn 'grote' PC gebruik ik het programmaatje WinMover, en dit leek me ook een erg handig programmaatje voor de EEE PC met XP. Hiermee kan je makkelijker en sneller vensters sluiten, minimaliseren, maximaliseren, en niet onbelangrijk bij zo'n klein schermpje: vergroten / verkleinen en verschuiven. Zie hier voor een filmpje en de download link.

Ik ga het in ieder geval uitproberen, zodra ik XP op die van mij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvr01
  • Laatst online: 30-06 17:00
Ik volg al een tijdje dit lijntje. Dit berichtje komt via mijn eee (wit 4Gb) deze is sinds gisteren in mijn bezit, via komplett.nl (was een mooie tip) Ik ben van plan om linux er op te laten staan. Of het xandros blijft weet ik nog niet, ik ben nu wat aan het tweaken, en heb net de full desktop geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinstalleerd? Geactiveerd bedoel je, hij zit er altijd al in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvr01
  • Laatst online: 30-06 17:00
Heb het via de aanwijzingen van wiki.eeeuser.com gedaan, via synaptec advanced-desktop-eeepc optie toevoegen etc.. lijkt mij installeren van een extra stukje software , en daarmee krijg je de mogelijkheid om een andere look via X activeren :) hoe dan ook het is een leuke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja je moet er iets voor downloaden ja ;) true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet nodig volgens mij hoor, maar wel zo makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik van deze eee pc heb gehoord ben ik er echt in de ban van! Ik heb een Macbook, maar gebruik hem amper, omdat je hem dus niet makkelijk overal kan gebruiken... en thuis heb je toch een echte PC.
Dus macbook eruit eee PC erin.. denk ik...

Pas in maart te koop? Damn! Gaat ie straks in NL echt 350 kosten of is komplett duurder?
Pm's met tips waar ik em moet kope zijn welkom.

Hoe warm wordt ie? Want ik haat dat ik mn macbook niet op schoot kan houden. Wordt ie ook zo warm of valt het wel mee?

Ik las dat er maar 1,4gig overblijft met de linux installatie, wat weinig! is er een manier om meer ruimte vrij te maken en lukt dat ook redelijk zonder teveel programma's te verwijderen?

Hebben alle 4G versies nou wel of niet een webcam? Dit is me nog niet helemaal duidelijk.

Iemand in Amsterdam (op de VU uva?) met zo'n eee PC, dat ik hem mogelijk zou kunnen zien of ie wel zo prettig is voordat ie besteld wordt over the web?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

misschien de startpost nog eens goed doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

(jarig!)
Eindelijk mijn 8G laptop uit Taiwan binnen gekregen en het draait prima voor zover ik nu heb kunnen controleren.

Maar ik ben nog niet aan verder testen toegekomen omdat de standaard Asus stroomadapter (9.5v/V3.51A) natuurlijk niet past in het stopcontact hier. Amerikaanse stekkeraansluiting.

Net even naar Mediamarkt geweest en een van Vivanco een soort universele stroomadapter gekocht (met een stuk of zes verschillende kleine ronde plugjes). En je kunt netjes voltages instellen van 1.5, 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12), het maximum is 300 mA. Even snel op GoT en EEE-userforum rondgekeken en het ziet er naar uit dat hij rond de 9.8 volt nodig heeft om goed te kunnen opladen.

Ik heb de adapter nu op 9v gezet en hij laadt af en toe op, maar af en toe ook niet. Hij switcht ook als ik de laptop aan heb staan tussen AC en batterij. Nog niet de ideale stroomadapter blijkbaar, als er mensen zijn die tips hebben wat betreft een adapter die het best aan te raden is, hoor het graag.

Maar nu de simpele oplossing, hopelijk. Ik had het idee om dan toch maar een conversie-stuk op die Asus adapter te zetten (dus Amerikaans naar Europees), dus datgene wat in het stopcontact moet. Aangezien die er tenslotte voor gemaakt is.

---

Ik zit te kijken op Wikipedia en zie dat het om een type B (UL-NEMA 5-15 USA 3 pin) pin gaat. Net op conrad.nl zitten zoeken, maar ik zie niet zo gauw conversiestukjes voor dat soort stekkers :?

[ Voor 11% gewijzigd door Tjeerd op 30-12-2007 14:58 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een standaard reisconvertertje gekocht voor 2 euro bij de lokale rotzooi boer...

Tis niets bijzonders ofzo, iedere electronicashop moet zoiets hebben liggen, ook de consumentenzaken als Dixons en Media Markt moeten dat wel hebben.

Je kunt trouwens voor nu ook de plug achterin een euro stekker stoppen, beetje lompe oplossing maar dan kun je in ieder geval laden.

Je moet echt minstens 9.5 volt in de input stoppen wil ie opladen, 9 volt werkt dus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

idd
standaard converter is voldoende.
ik zou er nooit zomaar een universele voeding aan gaan hangen.

als je per ongeluk de polen wisselt hang je... misschien
daarbij, de 3 pinnen plug kun je eraf klikken, en dan houd je de standaard US plug over.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 30-12-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

(jarig!)
Heb het al opgelost, ik had gelukkig - in mijn lade met vele snoeren/kabels van andere geimporteerde apparaten - nog een omzetter voor dit ding naar Europese stekker. Maar de beste medewerker bij Mediamarkt (Utrecht) had ook wel een omzetter liggen, maar die paste niet op de Asus-adapter. Misschien in Rotterdam nog eens kijken of een andere Utrechtse zaak - iemand suggesties? :p

Hij werkt nu perfect, laadt op als hij aan/uit staat en in het stopcontact zit. Nu even spelen met dit mooie ding :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik kreeg bij die van mij uit Taiwan wel een verloopstukje, alleen 'klikt' die niet echt goed in de stopcontacten hier (ding is vierkant, terwijl stopcontacten rond zijn, geaarde stopcontacten zijn helemaal no-go). Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/6y1rjn5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/7yi9e38.jpg

Koop tzt. als het ding uit is in NL wel es een normale NL adapter. Ik wil sowieso 2 adapters hebben, dan kan ik er 1 altijd thuis laten liggen bij mn bureau en 1 in mn tas ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 30-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Nestor schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:46:
Eindelijk mijn 8G laptop uit Taiwan binnen gekregen en het draait prima voor zover ik nu heb kunnen controleren.

Maar ik ben nog niet aan verder testen toegekomen omdat de standaard Asus stroomadapter (9.5v/V3.51A) natuurlijk niet past in het stopcontact hier. Amerikaanse stekkeraansluiting.

Net even naar Mediamarkt geweest en een van Vivanco een soort universele stroomadapter gekocht (met een stuk of zes verschillende kleine ronde plugjes). En je kunt netjes voltages instellen van 1.5, 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12), het maximum is 300 mA. Even snel op GoT en EEE-userforum rondgekeken en het ziet er naar uit dat hij rond de 9.8 volt nodig heeft om goed te kunnen opladen.

Ik heb de adapter nu op 9v gezet en hij laadt af en toe op, maar af en toe ook niet. Hij switcht ook als ik de laptop aan heb staan tussen AC en batterij. Nog niet de ideale stroomadapter blijkbaar, als er mensen zijn die tips hebben wat betreft een adapter die het best aan te raden is, hoor het graag.

Maar nu de simpele oplossing, hopelijk. Ik had het idee om dan toch maar een conversie-stuk op die Asus adapter te zetten (dus Amerikaans naar Europees), dus datgene wat in het stopcontact moet. Aangezien die er tenslotte voor gemaakt is.

---

Ik zit te kijken op Wikipedia en zie dat het om een type B (UL-NEMA 5-15 USA 3 pin) pin gaat. Net op conrad.nl zitten zoeken, maar ik zie niet zo gauw conversiestukjes voor dat soort stekkers :?
*kuch*

overigens heb je op vliegvelden vaak het meeste kans op van die simpele covertertjes.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Of de ANWB, bever zwerfsport, outdoorshops... etc

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

(jarig!)
Ja, maar dat zijn vaak de standaardomzetters toch? Dus je stopt je Nederlandse stekker erin en vervolgens kies je wat voor soort stekker het moet worden (buitenlandse stekker dus).

Vraag me dus af waar ze hier in Nederland omzetters verkopen waar je een Amerikaanse stekker in stopt en vervolgens een Nederlandse(Europese) stekker van kunt maken.

Maar goed, moet dus met de tijd nog maar eens langs wat winkels voor zo'n omzetter.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjeerd op 31-12-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en die van de ANWB zijn zojuist teruggeroepen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Palomar schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:19:
Ik kreeg bij die van mij uit Taiwan wel een verloopstukje, alleen 'klikt' die niet echt goed in de stopcontacten hier (ding is vierkant, terwijl stopcontacten rond zijn, geaarde stopcontacten zijn helemaal no-go). Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Koop tzt. als het ding uit is in NL wel es een normale NL adapter. Ik wil sowieso 2 adapters hebben, dan kan ik er 1 altijd thuis laten liggen bij mn bureau en 1 in mn tas ofzo.
Zoiets had ik ook gedaan, maar dan gewoon het hele stuk plastic er af.

Ik gebruik nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/Reis%20Stekker%20US-EU/1.jpg
Hier te verkrijgen: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Het is overigens niet mijn bedoeling om reclame te maken voor betreffende webshop. Ik heb verder geen aandelen of banden met hen behalve dat ik weleens wat daar bestel.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:13:
Ik heb gewoon de standaard XP erop en dat draait echt top, dus een uitgeklede versie moet helemaal goed werken.

(Al kun je nogal eens compatibility issues krijgen bij wat oudere games in een stripped XP weet ik uit ervaring)
Dan heb je iets te veel gestript. :+ (als je het goed doe functioneert hij 100%)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

(jarig!)
Jozz schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:38:
[...]

Zoiets had ik ook gedaan, maar dan gewoon het hele stuk plastic er af.

Ik gebruik nu deze:
[afbeelding]
Hier te verkrijgen: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Het is overigens niet mijn bedoeling om reclame te maken voor betreffende webshop. Ik heb verder geen aandelen of banden met hen behalve dat ik weleens wat daar bestel.
Kijk, die bedoelde ik dus, dank. Gelijk maar even wat bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze ook voor €2 gekocht bij Gamma. Ik heb heel die plastic eraf gezaagd en dan bijgevijld zodat het mooi plat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47

[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt erg op mijn mod hahaha...en het werkt goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 8G + 2G Ram ontvangen uit taiwan.
Toch mischien beter gewacht tot hij in België te koop was, want hij is toch wat duur uitgevallen als ik de richtprijzen wat hij hier zal kosten bekijk. Namelijk € 509,36 ( inc. €24 douane kosten )
Voor die prijs heb ik dan nog een qerty met chinese tekens i.p.v. een gebruikelijk azerty klavier in België. De voeding met amerikaanse stekker nemen we er dan maar bij, om dan nog maar te zwijgen over de garantie.
De stekker heb ik ook opgelost met een verloopstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Das wel vrij duur idd als alleen in feite de 4GB extra het verschil is tov. de 4G-versie (1GB ram kun je zelf wel kopen voor 2 tientjes). Betaal je bijna 200 euro voor alleen 4GB extra :o Voor dat geld kun je over een tijdje ook een leuke 32GB SD-kaart oid kopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 31-12-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje m.b.t. de nieuwe accesoires die zijn aangekondigd.. mag ik aannemen dat de extra accu's ook gewoon in de Surf versie zullen werken en dat de Surf versie hierdoor alleen nog verschilt door de webcam die ontbreekt? Alleen weet ik niet hoe duur zo'n accu zou moeten zijn en of het zich dus wel loont om een Surf te kopen met aparte accu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48

xdc

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:23:
Even een vraagje m.b.t. de nieuwe accesoires die zijn aangekondigd.. mag ik aannemen dat de extra accu's ook gewoon in de Surf versie zullen werken en dat de Surf versie hierdoor alleen nog verschilt door de webcam die ontbreekt? Alleen weet ik niet hoe duur zo'n accu zou moeten zijn en of het zich dus wel loont om een Surf te kopen met aparte accu :|
ik zit er ook aan te denken om een surf te kopen
(volgens mijn info zijn die accus uitwisselbaar', maar nog niet in het echt gezien)

in alle surf versies zit tegenwoordig ook 512mb ram , en deze is upgradable , maar niet met het luikje, je moet dan je hele eee pc openhebben (niet vastgesoldeerd volgens franse fora)

ik wilde dan de 2G surf kopen van 299,- dollar ipv de 4G (normaal) 399,- dollar

De verschillen (ook te vinden met de zoekfunctie) nog eens op een rijtje:

- 2G surf in verschillende kleuren verkrijgbaar (ik wil toch zwart dus geen voordeel)
-Geen Webcam (gebruik ik nu toch ook nooit)
-lagere mah waarde van de accu , dus minder accutijd (ja wel jammer, minpunt)
-geen accesoires zoals een beschermhoes. (wilde toch een hoes van pdair aanschaffen)
-512mb ram moeilijker upgraden (winxp draait ook prima met 512mb??, surfen , mp3)
-laatste nadeel en belangrijkste NADEEL hieronder waarover ik nog zit te tobben:

Nu is mijn enigste reden om een 4G te kopen omdat ik graag XP erop wil zetten.
Nu draait Xp wel vanaf een SDHC kaartje , maar vele malen trager (gezien op t filmpje dat hier werd gepost)

Volgens mij kan ik geen windows installeren op een 2G versie ? (correct me if i am wrong)
ik heb namelijk geen ervaring met WinXp lite , kortom hoeveel mb is een winxplite ? Weet iemand dit?
Dus winXP normale versie installen en later strippen is geen optie , want ik heb dan maar 2Gb tot mijn beschikking.

Als windowsxp gewoon op een 2G kan (qua schijfruimte) , is er voor mij geen reden meer om een normale te kopen en ga ik voor de 2G surf (!

[ Voor 3% gewijzigd door xdc op 31-12-2007 15:27 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

voor hoeveel verschil ook weer?
om nog maar te zwijgen over restwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk dat een default XP nog net wil op een 2G. Op mijn 4G EeePC gebruikt (een ietswat nLited) XP, incl. een paar geinstalleerde programma's, op dit moment 1,5GB (heb de swap-file wel uitstaan). Dé 'WinXP lite' bestaat niet, maar als je hem zelf wat kleiner maakt dmv. nLite dan moet het volgens mij makkelijk lukken op een 2GB. Met nLite strip je hem van te voren en daarna brand je je eigen 'Lite' CD.

Verder is 512MB ram ook eigenlijk wel genoeg. Ik heb zelf 1GB omdat het bijna niks kostte, maar denk er ook aan om die 512MB module er weer in te zetten, omdat hibernate (slaapstand) nu ook 1GB van mn schijf opslokt (en hibernate is eigenlijk wel ideaal).

Verder moet je er wel even op letten dat de 2G (soms?) vastgesoldeerd geheugen heeft. Kun je dan niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik zit met een gepimpte gestripte versie (nlited maar wel XPize en inmiddels alle updates en IE7) met virusscanner en trillian op 1,45 GB schijfruimte verbruik.
in idle (wifi, scanner en trillian aan) ongeveer 165 MB werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als naabje een paar vragen, is er iemand zo aardig om me een beetje te helpen? :)

Ik las dat er maar 1,4gig overblijft(bij de 4G versie) met de linux installatie, KLOPT dit? is er een manier om meer ruimte vrij te maken en lukt dat ook redelijk zonder teveel programma's te verwijderen?

Hebben alle 4G versies nou een webcam?

Iemand in Amsterdam (op de VU of uva?) met zo'n eee PC, dat ik hem mogelijk zou kunnen zien of ie wel zo prettig is voordat ie besteld wordt over the web?

Gaat ie zeker weten 350euro kosten straks hier in NL? En is er een mogelijkheid dat ie VOOR maart komt? Ik twijfel heel erg of ik hem bij komplett moet halen of moet wachten op de NL versie.

Hoe warm wordt ie? Want ik haat dat ik mn macbook niet op schoot kan houden. Wordt ie ook zo warm of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Al je vragen die je tig en tig keer stelt zijn gewoon easy peasy op te zoeken in dit topic/ Google |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh ik heb de topic goed gelezen en veel links, ik vraag ook ter bevestiging, klopt dit?

Bovendien meld de ene dat ie wel warm wordt de ander weer van niet. en de ene heeft een luidruchtige fan ect. Daarom vraag ik het.

Als je de antwoorden op de vragen toch zo goed weet waarom help je me dan niet eff ipv evenveel tijd kwijt te zijn aan een comment die niemand helpt?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
xdc schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:23:
[...]

ik zit er ook aan te denken om een surf te kopen
(volgens mijn info zijn die accus uitwisselbaar', maar nog niet in het echt gezien)

in alle surf versies zit tegenwoordig ook 512mb ram , en deze is upgradable , maar niet met het luikje, je moet dan je hele eee pc openhebben (niet vastgesoldeerd volgens franse fora)

blablah...
Klopt niet helemaal, mijn USA 4g surf heeft gewoon een luikje waardoor je het geheugen simpel kan vervangen. Heb er zelf 1GB ingezet.
Surf versies hebben idd geen webcam maar dat staat ook in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Nou volgend jaar het jaar van de EEE pc he :P Gelukkig nieuwjaar iedereen!
(vanaf z'n EEE :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hahaha hier ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Nog even wat leuks:
http://eeepc.asus.com/global/product.htm#acc
Ik wil wel zo'n accu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
die accu gaat alleen wel uitsteken (vergelijk de vorm maar met je huidige accu). Ben benieuwd of je eeepc er dan nog wel zo mooi gestroomlijnd uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
Er zijn 2 types accu's verkrijgbaar. Een normale 5200 Nah zoals die in de 4g zit en een 7800 Mah die dus wat groter is. Bij een engelse internet leverancier zijn ze bij voorintekening te verkrijgen. Voor respectievelijk 47 pond en 58,75 pond ((€ 60 vs € 75) vind ik ze stevig aan de prijs.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Het is weer eens zo ver; een EEE pc met groter scherm wordt half aangekondigd. link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me EEE nog steeds niet is al vanaf vorige week maandag op schiphol en is pas vanaf eergister te tracen op track&trace op nummer

3sepge8397695

https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/

hoelang moet ik nog wachten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

xdc schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:23:
Volgens mij kan ik geen windows installeren op een 2G versie ? (correct me if i am wrong)
ik heb namelijk geen ervaring met WinXp lite , kortom hoeveel mb is een winxplite ? Weet iemand dit?
Dus winXP normale versie installen en later strippen is geen optie , want ik heb dan maar 2Gb tot mijn beschikking.
Het kan vast wel, maar je houdt niet veel over. Bij mij was XPLite een paar honderd MB. Het grootste probleem zijn Windows updates je je OS steeds groter maken waardoor het Lite effect weg gaat. Mijn XP directory zit inmiddels op 2,2 GB (wel een install die er al meer dan 5 jaar op staat). Volgens mij is het enige Lite dat er nu nog aan is dat de default XP theme met groene startknop ontbreekt, voor de rest merk ik er vrij weinig meer van omdat je met iedere update een stukje volwaardige XP meekrijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 01-01-2008 17:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Marzman schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Het kan vast wel, maar je houdt niet veel over. Bij mij was XPLite een paar honderd MB. Het grootste probleem zijn Windows updates je je OS steeds groter maken waardoor het Lite effect weg gaat. Mijn XP directory zit inmiddels op 2,2 GB (wel een install die er al meer dan 5 jaar op staat). Volgens mij is het enige Lite dat er nu nog aan is dat de default XP theme met groene startknop ontbreekt, voor de rest merk ik er vrij weinig meer van omdat je met iedere update een stukje volwaardige XP meekrijgt.
je kunt wel bepaalde mappen/bestanden verwijderen, bijvoorbeeld de map ServicePackFiles in C:\Windows. Gevolg is wel dat je dan niet het laatste geïnstalleerde servicepack meer kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Misschien ook wel leuk om te weten, Backtrack 3 beta draait ook op de EEE PC. De wifi-driver is in de distributie aanwezig, en deze support monitoring & packet injecting. Ik heb hier thuis mijn eigen wpa2 netwerk al succesvol gekraakt dmv een dictionary attack (na het password op een woord ipv random reeks te zetten). Dit kan omdat de four-way handshake perfect is af te vangen. Al met al word deze pc dus steeds interessanter! :)

De backtrack 3 beta heb ik trouwens op een 8 gb sd kaart geinstalleerd, waar ik van tevoren met fdisk 2 partitie's op gemaakt heb, van 2 & 6 gb. Backtrack staat op de 2 gb partitie, en het is de usb-variant.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
We zijn weer aan het begin van een nieuw jaar dus het is weer tijd voor een aantal verse geruchten :)

Het ziet er naar uit dat de EEE flink in de spotlights gaat staan aankomende CES in Las Vegas. Gizmodo vertelde ons dat er allicht WiMax mogelijkheden worden toegevoegd aan een Next Gen EEE. nog 6 daagjes, kan niet wachten :)

Tevens zijn de officiele accessoires voor de EEE geintroduceert op de website van Asus. Enneuh, een dikke 6 cell's 7800mah kan bestelt worden *O* Ik schat zon 5u gebruikstijd!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eeePc'tje ook sinds maandag. Ik heb er meteen een paar verschillende OS'en op geprobeerd. De meegeleverde linux is wel leuk maar eerlijk gezegd is 1.4gig vrij toch wel bitter weinig. Ook staat er vanalles op wat ik eig niet nodig heb (games bv). Daarom had ik geprobeerd om zelf iets te configureren. Ik had ubuntu server gedownload en die geinstalleerd. draaide perfect maar geen wifi, acpi, etc... Na uren lang geprobeerd te hebben om die aan het werk te krijgen toch maar opgegeven en eeeXubuntu geinstalleerd. Die was veel beter maar er was ook minder dan 2gig vrij na updates ed. Ookal had ik mijn apt-cache gecleard. Dus toen toch maar een nLite iso gemaakt van uiteindelijk 250mb groot en die geinstalleerd. Na de install was er iets van een gig bezet (pagefile op 0mb gezet). Daarna heb ik mijn schijf gecomprimeerd en de nodige programmas geinstalleerd (firefox,thunderbird, musikCube,7zip). Nu heb ik momenteel 2.7 gig vrij, dus net geen gig in gebruik.

Maar ik kijk toch uit naar een linux distro die max een gig in gebruik heeft en waarbij je zelf kiest wat je wilt. apt-get is toch het makkelijkste wat je kan hebben vindk...

[edit]
typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
XanderDrake schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:59:
en dikke 6 cell's 7800mah kan bestelt worden.
Hij is toch alleen maar aangekondigt en kan toch nog niet besteld worden??? Zo ja, waar kan je hem kopen want dan doe k dat ASAP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Iemand al ervaring met de 2gig versie? Hoeveel schijfruimte heb je dan nog over etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jeroen797 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:24:
Hij is toch alleen maar aangekondigt en kan toch nog niet besteld worden??? Zo ja, waar kan je hem kopen want dan doe k dat ASAP :D
Nee nog niet, maar het laat vast niet lang op zich wachten :)
Fraaank schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:16:
Iemand al ervaring met de 2gig versie? Hoeveel schijfruimte heb je dan nog over etc?
goede vraag, ik heb nog geen 2G gespot hiero. Check misschien eens op Eeeuser forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jozz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:39:
[...]

je kunt wel bepaalde mappen/bestanden verwijderen, bijvoorbeeld de map ServicePackFiles in C:\Windows. Gevolg is wel dat je dan niet het laatste geïnstalleerde servicepack meer kan verwijderen.
Dan is het nog 1,7 GB. Als ik het me goed herinner ben ik ooit begonnen met een iso van 200 MB :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxiered
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 20:35
Even een paar vraagjes over de EEE:

1) Kun je een SDHC kaart in je cardreader proppen en daar dan bv Windows opzetten en kan hij dan daar ook van booten? Dan zou je SD kaart dus geconfigureerd moeten zijn als een tweede interne HDD, kan dit?

2) Waar haalt Komplett.nl zijn EEE's vandaan? Want informatique en pcs computers hebben ze nog niet op voorraad, dat vind ik vreemd.

3) Hoeveel geheugenbanken zitten erop?

4) Kun je nog wat doen met de tweede PCIe mini chip die erop zit?

5) Hoe is de opstarttijd van Windows en eeeXubuntu vergeleken met Xandros, die volgens sommigen in 15 á 20 seconden kan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
styxiered schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:39:
Even een paar vraagjes over de EEE:

1) Kun je een SDHC kaart in je cardreader proppen en daar dan bv Windows opzetten en kan hij dan daar ook van booten? Dan zou je SD kaart dus geconfigureerd moeten zijn als een tweede interne HDD, kan dit?
Ja, dat kan.
2) Waar haalt Komplett.nl zijn EEE's vandaan? Want informatique en pcs computers hebben ze nog niet op voorraad, dat vind ik vreemd.
Uit de UK
1
Ja, kijk eens op EEEuser.com.
5) Hoe is de opstarttijd van Windows en eeeXubuntu vergeleken met Xandros, die volgens sommigen in 15 á 20 seconden kan booten?
WindowsXP (nLited) ongeveer 30seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

is er al iemand die er meer van verwachtte en hem eigenlijk niet tot nauwelijks gebruikt?

ik ben nog steeds wachtende op de mijne en ben hier wel nieuwsgierig naar.

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

styxiered schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:39:

Kan maar je moet je windows aanpassen zodat hij tijdens het booten niet de USB devices reset anders ben je de pineut... ik heb een add-on die je met nLite intergreert waardoor windows USB drive proof is. De USB cardreader is alleen geen snelheids wonder

Engeland

1x SO-Dimm DDR2

Nee is een verkapte IDE poort

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:03:
[...]
Maar ik kijk toch uit naar een linux distro die max een gig in gebruik heeft en waarbij je zelf kiest wat je wilt. apt-get is toch het makkelijkste wat je kan hebben vindk...
Debootstrap is wat je nodig hebt. Daarna even wat acpi e.d. patches over je kernel gooien, de madwifi patch gebruiken, en de kernel recompilen. Aub, een debian / ubuntu systeem (net wat je wilt) naar keuze :)

[ Voor 50% gewijzigd door icyx op 01-01-2008 23:13 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:12:
[...]
Debootstrap is wat je nodig hebt. Daarna even wat acpi e.d. patches over je kernel gooien, de madwifi patch gebruiken, en de kernel recompilen. Aub, een debian / ubuntu systeem (net wat je wilt) naar keuze :)
Had ik al min of meer geprobeerd, ik had in vmware eerst een VM gemaakt en daar ubuntu server op gezet. Dan via apt-get fluxbox, mpd, firefox, etc opgehaald, de apt cache leeggemaakt en ik kwam uit op 600Mb ofzo. Maar toen ik het op mijn eeePC probeerde wou hij de patches niet aannemen voor de wifi, acpi, ... Ik heb er een paar uur aan gewerkt maar kreeg het maar niet in orde. Maar sinds dat op dag 1 was en ik nogal ongeduldig was heb ik niet 100% optimaal gewerkt wsl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

debootstrap is nog minmalistischer ;). Een debootstrap van debian sid is wat ik ooit nog wil doen, zodra ik tijd heb. De eerst komende twee maanden heb ik daar sowieso nog geen tijd voor... Verder zouden die patches gewoon moeten werken, in de VM deden ze het immers ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:37:
debootstrap is nog minmalistischer ;). Een debootstrap van debian sid is wat ik ooit nog wil doen, zodra ik tijd heb. De eerst komende twee maanden heb ik daar sowieso nog geen tijd voor... Verder zouden die patches gewoon moeten werken, in de VM deden ze het immers ook toch?
Dan zal ik debootstrap ook eens moeten bekijken :) en de patches worden idd goed geinstalleerd (gn zichtbare errors ed) maar ja, in een VM heb je natuurlijk de echte hardware niet... Maar op het eeepc user forum staan een paar goede tips heb ik gezien gisteren, zo is er een debian distro ook met xfce die geinstalleerd met alle patches iets van een 600mb zou gebruiken. Die ga ik eens proberen als ik een groter/sneller sd kaartje heb. Dan kan ik nog altijd fluxbox apt-get'en en xfce eventueel wegdoen. Ze zijn er wel nog volop aan aan't werken maar wat experimenteren heeft me nog nooit afgeschrikt ;)

Ach, so much to do... Maar ik ben in ieder geval razend enthousiast erover, mijn beste aankoop sinds lang vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)
[afbeelding]
Lol!Ik had ook deze adapter. Heb hem eerlijk gezegd iets netter gemod, (mbv ijzerzaag, slijpstenen en schuurpapier) en vervolgens met een lijmpistool aan de originele adapter gelijmd.
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4317/eeestekkercl0.jpg
fotootje gemaakt mbv webcam EEE 4G, via RDP

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ja, ik had alleen een schaar voorhanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
@ de reacties boven mij. Voor mensen die weinig met linux hebben en de aanpassingen daarvan. Komen al die versies met handleidingen ook online @ de bekende fora voor de mensen die het niet weten hoe het moet zodat anderen er toch gebruik van kunnen maken? :)

Ik denk van wel, maar toch even vragen.
Ik wacht persoonlijk toch even op de officiele launch hier, geen geld ATM en nog niet súper nodig merk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:16:
[...]

Dan zal ik debootstrap ook eens moeten bekijken :) en de patches worden idd goed geinstalleerd (gn zichtbare errors ed) maar ja, in een VM heb je natuurlijk de echte hardware niet... Maar op het eeepc user forum staan een paar goede tips heb ik gezien gisteren, zo is er een debian distro ook met xfce die geinstalleerd met alle patches iets van een 600mb zou gebruiken. Die ga ik eens proberen als ik een groter/sneller sd kaartje heb. Dan kan ik nog altijd fluxbox apt-get'en en xfce eventueel wegdoen. Ze zijn er wel nog volop aan aan't werken maar wat experimenteren heeft me nog nooit afgeschrikt ;)

Ach, so much to do... Maar ik ben in ieder geval razend enthousiast erover, mijn beste aankoop sinds lang vind ik!
offtopic:
Goede smaak heb je mbt fluxbox, ideale WM^^
Dit is inderdaad een mogelijke toepassing, maar ik weet niet of je (veel) gtk-software gebruikt? IK bedoel, als XFCE in die image zit, betekend dat ook dat er een hele bert GTK-libs bijgeleverd zijn. ALs je net zoals mij praktisch alleen QT libs gebruikt is dat dus zonde, en nog meer werk om te purgen.
Tomino schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:31:
@ de reacties boven mij. Voor mensen die weinig met linux hebben en de aanpassingen daarvan. Komen al die versies met handleidingen ook online @ de bekende fora voor de mensen die het niet weten hoe het moet zodat anderen er toch gebruik van kunnen maken? :)
De handleiding van debootstrap is niet moeilijk, man debootstrap na de installatie en je kan de manual lezen, debootstrap zelf is verder niet iets wat je 1-2-3 uitlegt, omdat er verschillende mogelijkheden zijn in gebruik. Op google is genoeg info te vinden.
Verder over die Debian image, ik vermoed dat dat gewoon op het eeeuser forum is gepost, dar zit waarschijnlijk een handleiding bij, en anders is het usb-distro-tje starten, fdisk gebruiken om alle partitie's te verwijderen, dd if=/path/naar/imdag of=/dev/sda en grub erop knallen. Het kan ook anders zijn, maar dit is het meest straight-forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:06:
hey,

is er al iemand die er meer van verwachtte en hem eigenlijk niet tot nauwelijks gebruikt?

ik ben nog steeds wachtende op de mijne en ben hier wel nieuwsgierig naar.

grt.
Heb je hem al gekregen, ik wacht n.l. ook vanaf de kerst (toen het vliegtuig naar beneden kwam)
Ik heb met de TNT Post gebeld over het EE....tw nummer en toen een nieuwe Nederlands TNT trackingnummer gekregen. En het nummer van de TNT inklaringsafdeling. Die blijken dus te druk te zijn en ik wordt verzocht om op een later tijdstip terug te bellen.
Als ik het nieuweTNT 3SEP.... nummer intoets komt er een melding;

Voorgemelde zending niet aangetroffen: mancoDe zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen
Zal morgen wel weer eens kijken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50
Ik heb een laptop nodig voor de opleiding, maar nu wil ik natuurlijk niet te veel geld uitgeven ;).
Nu lijkt dit me een prima oplossing maar heeft iemand ervaring met excel en powerpoint op de EEE pc?
Eventueel ook screenshotje, ik begrijp dat excel fijner werkt op een 20" beeldscherm maar het gaat erom dat het werkbaar is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
OpenOffice wordt standaard meegeleverd (of geinstalleerd, zo je wilt), en dat schijnt best aardig te werken (verwacht wel iets langere laadtijden etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:39:
[...]
offtopic:
Goede smaak heb je mbt fluxbox, ideale WM^^
Dit is inderdaad een mogelijke toepassing, maar ik weet niet of je (veel) gtk-software gebruikt? IK bedoel, als XFCE in die image zit, betekend dat ook dat er een hele bert GTK-libs bijgeleverd zijn. ALs je net zoals mij praktisch alleen QT libs gebruikt is dat dus zonde, en nog meer werk om te purgen.
Ja, ik gebruik best nog wel veel GTK apps. nm-applet, gnome-settings-manager voor de GTK themes wat mooi te maken, gnome-power-manager en evolution. Voor de rest gebruik ik vooral firefox en eclipse met wat plugins (ik ben php webdeveloper). Ik heb eens naar het ram verbruik gekeken op mijn VM en na het inloggen enzo gebruikte ik geen 60mb. Ideaal voor de eeePC dus want ik ga er geen ander latje RAM in steken. Ik vraag me wel af wat java/eclipse gaat doen, maar als het te zwaar is gebruik ik wel scite,mijn 2de favo editor :) Ik zal iets laten weten als ik het getest heb moest er interesse zijn :)

De distro waarover ik sprak was deze en het draadje op het forum vind je hier

[edit]

Wat OO.o writer/calc betreft, dat vroeg ik me ook af en ik heb het even geprobeerd op de standaard install en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van de snelheid! Een dualcore 3ghz is het natuurlijk niet, maar ik vond het in ieder geval meer dan doenbaar! Het is natuurlijk wel scrollen geblazen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
TerminalNL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:54:
Ik heb een laptop nodig voor de opleiding, maar nu wil ik natuurlijk niet te veel geld uitgeven ;).
Nu lijkt dit me een prima oplossing maar heeft iemand ervaring met excel en powerpoint op de EEE pc?
Eventueel ook screenshotje, ik begrijp dat excel fijner werkt op een 20" beeldscherm maar het gaat erom dat het werkbaar is! :)
Als je XP gaat gebruiken neem dan wel Office 2003 ipv 2007, dan houdt je tenminste nog wat van het scherm over. Zie ook dit: 2007 versus 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:39:
[...]

Heb je hem al gekregen, ik wacht n.l. ook vanaf de kerst (toen het vliegtuig naar beneden kwam)
Ik heb met de TNT Post gebeld over het EE....tw nummer en toen een nieuwe Nederlands TNT trackingnummer gekregen. En het nummer van de TNT inklaringsafdeling. Die blijken dus te druk te zijn en ik wordt verzocht om op een later tijdstip terug te bellen.
Als ik het nieuweTNT 3SEP.... nummer intoets komt er een melding;

Voorgemelde zending niet aangetroffen: mancoDe zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen
Zal morgen wel weer eens kijken........
Ik ook!

precies hetzelfde na veel bellen kreeg ik vandaag te horen van de douane dat ze hem op oudjaarsdag aan tnt mee hebben gegeven. echter belde ik daarna tnt en die zei dat deze vandaag om 10 voor half 1 is meegegeven.

volgens tnt post ontvang ik hem morgen. de mijne is vorige week maandag geland op schiphol ;)

ik hou je op de hoogte en succes!
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)