Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:23:
Even een vraagje m.b.t. de nieuwe accesoires die zijn aangekondigd.. mag ik aannemen dat de extra accu's ook gewoon in de Surf versie zullen werken en dat de Surf versie hierdoor alleen nog verschilt door de webcam die ontbreekt? Alleen weet ik niet hoe duur zo'n accu zou moeten zijn en of het zich dus wel loont om een Surf te kopen met aparte accu

ik zit er ook aan te denken om een surf te kopen
(volgens mijn info zijn die accus uitwisselbaar', maar nog niet in het echt gezien)
in alle surf versies zit tegenwoordig ook 512mb ram , en deze is upgradable , maar niet met het luikje, je moet dan je hele eee pc openhebben (niet vastgesoldeerd volgens franse fora)
ik wilde dan de 2G surf kopen van 299,- dollar ipv de 4G (normaal) 399,- dollar
De verschillen (ook te vinden met de zoekfunctie) nog eens op een rijtje:
-
2G surf in verschillende kleuren verkrijgbaar (ik wil toch zwart dus geen voordeel)
-Geen Webcam (gebruik ik nu toch ook nooit)
-
lagere mah waarde van de accu , dus minder accutijd (ja wel jammer, minpunt)
-
geen accesoires zoals een beschermhoes. (wilde toch een hoes van pdair aanschaffen)
-
512mb ram moeilijker upgraden (winxp draait ook prima met 512mb??, surfen , mp3)
-
laatste nadeel en belangrijkste NADEEL hieronder waarover ik nog zit te tobben:
Nu is mijn enigste reden om een 4G te kopen omdat ik graag XP erop wil zetten.
Nu draait Xp wel vanaf een SDHC kaartje , maar vele malen trager (gezien op t filmpje dat hier werd gepost)
Volgens mij kan ik geen windows installeren op een 2G versie ? (correct me if i am wrong)
ik heb namelijk geen ervaring met WinXp lite ,
kortom hoeveel mb is een winxplite ? Weet iemand dit?
Dus winXP normale versie installen en later strippen is geen optie , want ik heb dan maar 2Gb tot mijn beschikking.
Als windowsxp gewoon op een 2G kan (qua schijfruimte) , is er voor mij geen reden meer om een normale te kopen en ga ik voor de 2G surf (!
[
Voor 3% gewijzigd door
xdc op 31-12-2007 15:27
]