[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 36.842 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:00:
ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek :'(
Externe cd/dvddrive aansluiten, in de bios de opstartvolgorde aanpassen en bijgeleverd cd'tje erin proppen. :P Geen idee of dit aansluit bij jouw vraag maar dit zorgt in ieder geval voor een clean install van Xandros. ;)

Iemand nog een idee over het 2GB simmetje? :? Bestellen heb ik geen zin meer in (heb nog 3 buitenlandse orders openstaan voor allerlei zaken) en als het simmetje van 35,- (theoretisch) zou moeten werken dan schaf ik die wel aan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
paQ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:00:
Ben ik abuis? of is er geen Engelse handleiding op de CD-rom van de Taiwanese versie?

er staan drie mapjes bij manual
tc
sc
en

in alle drie zit een chinese handleiding :?

ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek :'(
En deze handleidingen heb je ook al bekeken?
http://dlsvr02.asus.com/p...701)/e3555_EeePC4G_XP.zip
http://dlsvr02.asus.com/p.../e3556_EeePC4G_XP_QSG.zip
http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3509_EeePC701_web.zip
http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3510_EeePC701_web.zip

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

paQ

aah danku ;)

lees in de handleiding dat er een verborgen restore partitie is.
en dat klopt ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Even een vraagje over de snelheid...
als ik in /proc/cpuinfo kijk zie ik dit:

pprocessor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 13
model name : Intel(R) Celeron(R) M processor 900MHz
stepping : 6
cpu MHz : 900.000
cache size : 512 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 2
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe
bogomips : 1268.61
"/proc/cpuinfo" [readonly] 20 lines, 446 characters

Ik neem aan dat mijn 4g surf dus "echt" op 900mhz draait (af fabriek).
Zijn er mensen die hier 630 hebben staan zoals op sommige fora wordt beweerd?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb het niet getest, maar heb ergens gelezen dat Xandros altijd 900MHz rapporteert, terwijl dit 630 is in werkelijkheid. Denk dat Asus dat er gewoon hardcore in heeft geprogrammeerd, zodat mensen hier geen vragen over gaan stellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:13:
[...]

Externe cd/dvddrive aansluiten, in de bios de opstartvolgorde aanpassen en bijgeleverd cd'tje erin proppen. :P Geen idee of dit aansluit bij jouw vraag maar dit zorgt in ieder geval voor een clean install van Xandros. ;)

Iemand nog een idee over het 2GB simmetje? :? Bestellen heb ik geen zin meer in (heb nog 3 buitenlandse orders openstaan voor allerlei zaken) en als het simmetje van 35,- (theoretisch) zou moeten werken dan schaf ik die wel aan. :Y
Vind persoonlijk de combinatie boottool (van asus cd) en een 1GB+ usbstick fijner werken, zeker omdat meer mensen een 1GB+ usbstick hebben dan een externe dvddrive.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje uit de spelletjes, maar nu met de EEE wordt het weer heel verleidelijk...
Heeft iemand een suggestie voor een leuke vrij verkrijgbare racegame, a la need for speed ofzo, en die lekker loopt op de EEE? (voor gebruik op XP)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_vb schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:10:
[...]

Vind persoonlijk de combinatie boottool (van asus cd) en een 1GB+ usbstick fijner werken, zeker omdat meer mensen een 1GB+ usbstick hebben dan een externe dvddrive.
Mjah, had geen zin in geklooi met een stick dus ik heb gewoon even een drive uit mijn desktop getrokken. :P
Werkt mi veel sneller en makkelijker. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:39:
[...]

Mjah, had geen zin in geklooi met een stick dus ik heb gewoon even een drive uit mijn desktop getrokken. :P
Dan heb je zeker een speciale IDE-kabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:20:
[...]

Dan heb je zeker een speciale IDE-kabel gebruikt?
Mjah, gewoon een usb -> ide/sata adaptertje gehaald bij een lokaal computershopje. ;) Is zo'n pakketje inclusief stroomadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb me rotgezocht, hierzo en op internet maar vind het nergens...
Zijn er al concrete bronnen wanneer de Eee hier in NL te koop zal zijn!?
Geruchten van 'eind januari' en dergelijke ken ik nou wel, maar iemand die 't echt weet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zo. Ik ben weer in NL :)
Sneezzer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:26:
Ik neem aan dat mijn 4g surf dus "echt" op 900mhz draait (af fabriek).
Zijn er mensen die hier 630 hebben staan zoals op sommige fora wordt beweerd?
Om de dubieuze reden draait de EEE op 900mhz in Linux modus en 630 in WinXP modus. Dit is al eens getest door iemand op het EEE users forum, waar de persoon een Celeron M PC systeem (geen laptop dus) op 900mhz liet draaien en de resultaten in Linux met de EEE vergeleek. Ze kwamen overeen, ongeveer.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar in WinXP draaien zowat alle EEE's op 630mhz. Dit doet Asus waarschijnlijk om de accutijd hetzelfde te houden tussen de efficiente Xandros en de inefficientere WinXP. Zodra er een EEE versie komt met WinXP er standaard op, zal Asus wel moet een officiele BIOS update komen, schat ik.
CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:31:
Ik heb me rotgezocht, hierzo en op internet maar vind het nergens...
Zijn er al concrete bronnen wanneer de Eee hier in NL te koop zal zijn!?
Geruchten van 'eind januari' en dergelijke ken ik nou wel, maar iemand die 't echt weet?
Mja, we hebben tot nu toe alleen maar onofficiele onzin voorgeschoven gekregen door Mediamarkt en consorten. Ik schat halverwege Januari 2008.

In Ander Nieuws
Er is een wiki opgesteld met een meer practische kijk op de EEE. Dus het meer gebruik dan technische informatie. Leuk voor huidige gebruikers: EEEwiki

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand die al wist dat Komplett 'm ook op de site heeft staan?

Alle kleuren (wit/ zwart/ roze/ groen/ blauw) 4G MET webcam voor 349,- en 2G voor 299,-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

begrijp ik het nou goed dat het niet mogelijk is met de xandros install om meerdere userprofielen te creeeren en daarmee in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die leveren hem nog niet denk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat vanaf eind januari ;)

Iemand al 'n PDair hoes gekocht?

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc7.jpg

Ook verkrijgbaar in zwart en rood en kost zo'n 35 Euro!

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 26-12-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handig voor bij de eee

http://www.speurders.nl/dagknaller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Super bedankt, OP materiaal. :)
Verder is Komplett een zeer goede webshop, ik zal em zeker hier bestellen zodra ze em hebben.
Dank voor de heads up, maar ik denk dat je meer hebt aan één 4gb SDHC kaart :)
En eentje die sneller is, natuurlijk.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:11:
Staat vanaf eind januari ;)

Iemand al 'n PDair hoes gekocht?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook verkrijgbaar in zwart en rood en kost zo'n 35 Euro!
Heb liever zo'n soort gesloten hoesje die er ook al bijgeleverd wordt, maar dan met ruimte voor wat accessoires (SD-kaart, USB-stick, adapter e.d.). Die jij noemt is gedeeltelijk open, waardoor er volgens mij zand, stof, kruimels etc. in de usb-poortjes kunnen komen als je hem in je tas hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:28:
Dank voor de heads up, maar ik denk dat je meer hebt aan één 4gb SDHC kaart :)
En eentje die sneller is, natuurlijk.
idd, 2 x 2GB lijkt me erg onhandig. Het losse kaartje raak je dan zo kwijt.

Heb nu 4GB class 6 (grootste wat bij de lokale winkel te koop was), maar ik wil meer :P Ik wil eigenlijk 16GB, want die zijn al redelijk goedkoop te krijgen op Ebay (80 euro oid). Alleen kan ik die nergens in NL vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 26-12-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:28:
Super bedankt, OP materiaal. :)
Verder is Komplett een zeer goede webshop, ik zal em zeker hier bestellen zodra ze em hebben.
Vond ik nou ook! Bestel 'm zeker ook bij Komplett, anders bij Informatique :)
Heb ze al gemailed of dit 'n NL versie is, dus zonder UK toetsenbord en met goede adapter...

Ook gevraagd of ik 'm kan pre-orderen, als dat zo is, heb ik 'm zeker in januari.. met '10 verwacht' 8)7
Palomar schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:32:
Heb liever zo'n soort gesloten hoesje die er ook al bijgeleverd wordt, maar dan met ruimte voor wat accessoires (SD-kaart, USB-stick, adapter e.d.). Die jij noemt is gedeeltelijk open, waardoor er volgens mij zand, stof, kruimels etc. in de usb-poortjes kunnen komen als je hem in je tas hebt zitten.
Jij wel ja.. Ik vind deze er wel chique'jes uitzien.. dus als iemand 'm al heeft.. :)
En ik zou 'm lekker onder m'n arm doen en stoer door de stad lopen, niks in 'n tas :9

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 26-12-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48

xdc

CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:59:
[...]

Vond ik nou ook! Bestel 'm zeker ook bij Komplett, anders bij Informatique :)
Heb ze al gemailed of dit 'n NL versie is, dus zonder UK toetsenbord en met goede adapter...

Ook gevraagd of ik 'm kan pre-orderen, als dat zo is, heb ik 'm zeker in januari.. met '10 verwacht' 8)7

[...]

Jij wel ja.. Ik vind deze er wel chique'jes uitzien.. dus als iemand 'm al heeft.. :)
En ik zou 'm lekker onder m'n arm doen en stoer door de stad lopen, niks in 'n tas :9
ik vind hem ook zeer stoer , vooral die krokodillenlederen ;) (imitatie)
als jij hem nu aanschaft en ons REAL life pics geeft, want die showcase pics zijn vaak mooier dan de hoesjes in het echt zijn is mijn ervaring met piel frama hoesjes met de oude compaq ipaqs...

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55

FlashBang

Hoi.

Zó dan.... middagje + avond bezig geweest met nadenken over deze aankoop, en nu toch maar gedaan... 292 euro incl. verzending voor de zwarte 4G versie, bij qbitonline.

Ik had hem eerst al bijna gekocht bij een of andere Duitse webshop, maar die was 319 euro en heeft een qwertz keyboard waarschijnlijk, toen kwam ik een paar Engelse shops tegen, maar hij was nergens op voorraad, en de goedkoopste was 315 euro ofzo...

Maar goed, ik kijk er naar uit! eeXubuntu lijkt me wel mooi om erop te zetten, ik ben sowieso al ubuntu fan, dus dat komt ook goed uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door FlashBang op 26-12-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je wel rekening houden met 13 tot 17 werkdagen voordat je hem ontvangt, is mij verteld door Jacky (correspondent Qbitonline.com) best lang dus.

ik heb hem voor 12 euro meer express laten verzenden, ik verwacht hem via Qbitonline morgen of overmorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

/me Dan heeft CLB 'm inmiddels al bijna van Komplett.nl :9

@ Hieronder: Dat moet je zelf weten natuurlijk... Als jij genoeg hebt aan 4GB extra opslag!?

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 26-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet ;)

sdhc kaartje moet je toch minimaal 4gb hebben?

http://www.memoryshop.nl/zoeken?query=sdhc&x=11&y=15

of is 8 gb echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je toch online gaat bestellen zou ik wel 8GB nemen. Heb je al vanaf 40 euro. Meer is altijd beter. Vooral als de prijs niet veel hoger is ;) Mn 4GB heb ik al bijna vol met een paar spellen en mp3'tjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik neem zelf deze:
Klikky

Ik zit alleen met die snelheden... 6mb/s doet het niet echt voor mij, maar hoger dat dat gaat het meestal niet. Hoewel, Class 6 zegt dus minimaal 6mb/s, maar maximaal staat niet genoteerd. Vaag verhaal.

Maar goed: dit gekwebbel over SD kaarten is offtopic, kunnen we het weer hebben over de EEE :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn class 6 kaartje haalt constant 15MB/s (getest met HDtune). De SSD haalt 25MB/s, dus die 15MB/s vind ik wel netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:34:
[...]

idd, 2 x 2GB lijkt me erg onhandig. Het losse kaartje raak je dan zo kwijt.
Idd. Heb nu 16GB sd voor 63,- in bestelling staan. :P Eens kijken of het kaartje het waar maakt. ;)

Die hoes is trouwens echt verschrikkelijk! :X Daar wil je toch echt niet mee gezien worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Weet iemand of er al een lijst EN plek met packages is met games?
Anders moet ik steeds de source compileren namelijk (als iemand anders het al heeft gedaan is dat dus makkelijker).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je hier: http://www.eeewiki.org/list:games iets vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48

xdc

waarom neemt iedereen een "relatief dure sd kaart"

je kan toch ook een portable hdd usb 2.0 erbij nemen , 2,5 inch..
99 dollar voor een 120 of 160Gb versie ....

ok het is iets minder portable , maar nog steeds goed te doen.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Idd, 'iets minder portable' ;) Ik wil gewoon alles intern en geen losse dingen eraan hebben bungelen. Heb trouwens al wel een externe 160GB 2.5, daar niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
xdc schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:19:
waarom neemt iedereen een "relatief dure sd kaart"

je kan toch ook een portable hdd usb 2.0 erbij nemen , 2,5 inch..
99 dollar voor een 120 of 160Gb versie ....

ok het is iets minder portable , maar nog steeds goed te doen.
Best een verschil toch? Met een SD heb je practisch interne uitbreiding van je schijfruimte, met een externe hdd sleep je constand een energievretend 2" blok en kabel mee.
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:39:
[...]

Ik heb beiden en in geval van een windows installatie geef ik je gelijk, maar dat tooltje van asus op die cd maakt in 5 minuten een installatie usbstick voor je en nog eens 5 minuten later heb je xandros opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door mark_vb op 26-12-2007 23:34 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Die SSD hoe hangt die intern aan de EEE pc ? Die SD-cardreader hangt aan de USB poort dat is nu niet echt bijster snel. Als er IDE intern zit dan kun je een lekkere 266x CF erin hangen die die standaard SSD er uittrekt en dan heb je ook nog eens 8GB of meer :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit gesoldeerd op het moederbord en is inderdaad gewoon een CF module die in IDE modus draait.

(Bij sommige nieuwe 8G versies zit ie niet meer op het moederbord maar als PCI-E kaartje, werking is verder gelijk)
XanderDrake schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:54:
Om de dubieuze reden draait de EEE op 900mhz in Linux modus en 630 in WinXP modus. Dit is al eens getest door iemand op het EEE users forum, waar de persoon een Celeron M PC systeem (geen laptop dus) op 900mhz liet draaien en de resultaten in Linux met de EEE vergeleek. Ze kwamen overeen, ongeveer.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar in WinXP draaien zowat alle EEE's op 630mhz. Dit doet Asus waarschijnlijk om de accutijd hetzelfde te houden tussen de efficiente Xandros en de inefficientere WinXP. Zodra er een EEE versie komt met WinXP er standaard op, zal Asus wel moet een officiele BIOS update komen, schat ik.
Nofi maar dit is natuurlijk echt complete onzin... 8)7

De FSB is geregeld vanuit de BIOS, er zijn BIOS versies die de FSB op 70mhz gooien en die em op 100mhz gooien. Onder Linux zal het gros geen rekening houden met de lagere FSB, enkel de rated FSB maal de uitgelezen multiplier, dat geeft 900 mhz. Ook de standaard CPU governors dus niet, er zijn wel tooltjes die daadwerkelijk de FSB uitlezen, die geven dan ook gewoon 70mhz aan bij de 70mhz FSB BIOS versies.

Zie ook het EEE user forum voor meer info hierover.

Waarom Asus het gedaan heeft? Niet iedere CPU blijkt te willen lopen op 1 volt op 900mhz, dit komt omdat ze eigenlijk rated zijn voor 1.25 volt op die snelheid, maar dit zou een kortere accutijd betekenen (zowel onder Linux als onder Windows). Asus geeft natuurlijk geen reet om de accutijd onder Windows, plus dat dit zeer afhankelijk is van wat je er precies mee doet. Ook is bij normaal gebruik de CPU en het geheugen helemaal niet de bottleneck, enkel het relatief trage CF SSD ding wat erin zit.

Al helemaal onzin is dat Xandros veel efficienter zou zijn tov Windows XP, het is maar net hoe je de boel instelt (En Xandros staat nu niet echt bekend als lean and mean, eerder dat ie qua interface veel op XP lijkt en daardoor makkelijker te gebruiken voor Windows XP gebruikers). Sterker nog, in een directe vergelijking tussen de Windows XP kernel en een vanilla 2.6 kernel wint de XP kernel het waarschijnlijk.

Er is binnen de Linux community juist zoveel kritiek op het feit dat standaard distro's (zelfs de wat slankere distro's zoals een Debian testing of zelfs een Debian stable) zo enorm bloated zijn. En ook de kernel heeft flink wat kritiek gekregen omdat er wat aan efficientie is ingeleverd tov betere compatibiliteit.

Linux is nog altijd niet geschreven door magische kabouters, het is dus echt niet op een of andere magische manier veel efficienter als Windows (als het uberhaupt al efficienter is).

Aangezien bij de EEE PC de bottleneck het schijfje is de performance onder XP zeer vergelijkbaar als onder (de extreem slecht afgewerkte) default Xandros installatie. Ook qua accutijd heb ik zelf (en nog nergens gelezen) nog geen verschil gemerkt. Sterker nog, de default drivers onder Windows hebben wel powermanagement, terwijl default onder de pre-installed Xandros de CPU continue op 100% staat. Je zal dus zelfs een betere accutijd onder XP hebben.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 00:55 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:54:
Zit gesoldeerd op het moederbord en is inderdaad gewoon een CF module die in IDE modus draait.

(Bij sommige nieuwe 8G versies zit ie niet meer op het moederbord maar als PCI-E kaartje, werking is verder gelijk)
Dat betekend dus dat de Mini-PCIe connector eigenlijk een IDE Connector is ?

Maar het is dus mogelijk om er een IDE kabel aan te solderen :)

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:07:
[...]

Dat betekend dus dat de Mini-PCIe connector eigenlijk een IDE Connector is ?

Maar het is dus mogelijk om er een IDE kabel aan te solderen :)
Nee, het mini-pcie kaartje heeft gewoon een klein controllertje erop die door het moederbord wordt aangesproken (de normale controller die op het moederbord zit zit ook op dezelfde bus aangesloten).

Als je goed zoekt kun je vast wel een mini PCI-E IDE controllertje ergens vinden, maar veel makkelijker is een USB-IDE controllertje die je voor 20 euro bij menig winkel haalt. (En zelfs USB-SATA is tegenwoordig goed te krijgen).

USB2.0 kan 480 mbit aan, dit is dus ruim snel genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 00:16 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:15:
[...]
Nee, het mini-pcie kaartje heeft gewoon een klein controllertje erop die door het moederbord wordt aangesproken (de normale controller die op het moederbord zit zit ook op dezelfde bus aangesloten).

USB2.0 kan 480 mbit aan, dit is dus ruim snel genoeg.
IDE heeft naar mijn weten stuk lagere latency, bovendien moet hij dan de USB bus delen.

Maar zowel die onboard controller als die (zogenaamde) Mini PCI-e 8GB SSD hebben een IDE controller, dus wat er door die connectors loopt is IDE en je kunt er dus een IDE poort inmaken wat dus ideaal is, en veel sneller dan USB :)

Verwijderd

Nee, het is niet IDE.

Het presenteert zichzelf alleen als IDE omdat het makkelijk is, een IDE compatibility modus dus.
Net zoals menig CF kaartje dat kan waardoor je dmv een simpel convertertje een CF kaart op je IDE poort kunt prikken.

De controller die hangt tussen het NAND flash geheugen en het moederbord zorgt voor de aansturing van het geheugen en heeft aan de andere kant gewoon een PCI-E aansluiting, er komt dus nergens daadwerkelijk IDE bij kijken, alleen in de software.

Zie ook: http://www.asources.com/g...y/album/sddfront.jpg.html

De controller is een Silicon Motion SM223, een CF 4.0 PCI(-e) controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 00:27 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:21:
Nee, het is niet IDE.

Het presenteert zichzelf alleen als IDE omdat het makkelijk is, een IDE compatibility modus dus.
Net zoals menig CF kaartje dat kan waardoor je dmv een simpel convertertje een CF kaart op je IDE poort kunt prikken.

De controller die hangt tussen het NAND flash geheugen en het moederbord zorgt voor de aansturing van het geheugen en heeft aan de andere kant gewoon een PCI-E aansluiting, er komt dus nergens daadwerkelijk IDE bij kijken, alleen in de software.

Zie ook: http://www.asources.com/g...y/album/sddfront.jpg.html

De controller is een Silicon Motion SM223, een CF 4.0 PCI(-e) controller <---bron ?.
Haha, zo grappig :)
De controller is een Siliconmotion SM223 wat dus niets anders is dan een CompactFlash controllertje.
Vergeet niet dat Compact Flash gewoon IDE is :)
Ik heb hier de datasheet van de SM222, het broertje van de SM223 (die eigenlijk nauwelijks verschillen, volgens mij alleen aan de kant van de NAND-chips maar dat interresseert me niet)
http://www.nextwarehouse.com/DS/iERP/ATA_SMB_DMA.pdf
Daarin zie je dat de chip prima in True IDE modus kan draaien wat hij dus ook 99% zeker doet in de Eee PC.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
OK, I stand corrected :)
Ik dacht dat ik iets in die richting las, maar het zal iets anders geweest zijn.

Maar, nu kan Asus aangeklaagt worden omdat ze beweren 900mhz cpu's te hebben terwijl ze toch bijna 30% lager zitten. Is dat de bedoeling?

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:36:
[...]

OK, I stand corrected :)
Ik dacht dat ik iets in die richting las, maar het zal iets anders geweest zijn.

Maar, nu kan Asus aangeklaagt worden omdat ze beweren 900mhz cpu's te hebben terwijl ze toch bijna 30% lager zitten. Is dat de bedoeling?
Nope, Asus heeft nooit officieel gezegd dat de CPU ook echt op 900mhz zou gaan lopen.

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:36:
[...]

Haha, zo grappig :)
De controller is een Siliconmotion SM223 wat dus niets anders is dan een CompactFlash controllertje.
Vergeet niet dat Compact Flash gewoon IDE is :)
Ik heb hier de datasheet van de SM222, het broertje van de SM223 (die eigenlijk nauwelijks verschillen, volgens mij alleen aan de kant van de NAND-chips maar dat interresseert me niet)
http://www.nextwarehouse.com/DS/iERP/ATA_SMB_DMA.pdf
Daarin zie je dat de chip prima in True IDE modus kan draaien wat hij dus ook 99% zeker doet in de Eee PC.
Ha ha zo grappig. Al zou de SM223 in true-IDE modus kunnen draaien, wat heb je daaraan? Hij draait op de EEE PC niet in IDE modus aangezien het signaal over PCI-E heen gaat...

En compact flash is niet hetzelfde als IDE, het lijkt er alleen erg veel op zodat conversie makkelijk mogelijk is (maar de SM2xx kan bijvoorbeeld ook eenvoudig SD aan wat helemaal niet op IDE lijkt).

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Je bent wel lekker bijdehand he :P
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:40:
Nope, Asus heeft nooit officieel gezegd dat de CPU ook echt op 900mhz zou gaan lopen.
Opvallend genoeg staat er niets op de Asus site over snelheden. Maar alle webshops die ik checkte geven wel aan dat de EEE op 900mhz draait. Ergens gaat het fout, en is de klant eigenlijk de dupe van misinformatie.

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Bij Komplett zijn er nu een paar op voorraad.

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344278

Vanochtend waren er nog 10. Op het moment van schrijven nog 8.

[ Voor 26% gewijzigd door Rensz op 27-12-2007 10:42 ]

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 14:22

2P

:wq

Ik heb net met Komplett gemailed en ze mailden terug dat ze de UK versie verkopen. Ik zag verder bij mijn bestelling dat ze er een power adapter bij leveren.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Het scheint dat Asus bezig is met een 8,9" scherm ze zij n teminste in onderhandleing met een fabrikant van 8,9" schermen dat zegt natuurlijk niets maar er scheinen ook al wat uitspraken gedaan te zijn waaruit om te maken is dat er een Eee met 8,9" scherm aankomt

• Palomar
  • Niet online
Schijnt dat dat vnl.onbevestigde geruchten zijn (tenzij je met een bron komt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:18:
[...]

Kijk hier eens:

dit is mn T&T nummer :

EE459716030TW

http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html

kan er op schiphol.nl geen chocola van maken.

iemand enig idee wanneer deze aan zal komen?
net gebeld met tnt post, ze schijnen het zo druk te hebben op de luchthaven dat het waarschijnlijk na oud & nieuw wordt voordat ik mn EEE pc krijg :(

helaas ;)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:44:
[...]
Ha ha zo grappig. Al zou de SM223 in true-IDE modus kunnen draaien, wat heb je daaraan? Hij draait op de EEE PC niet in IDE modus aangezien het signaal over PCI-E heen gaat...
Het is IDE signaal wat over een PCI-e connector gaat.
De SM223 is niets anders dan een NAND -> CF (IDE) convertertje. Breek een willekeurige CF kaart open en je hebt grote kans dat je ook een SM223 tegen komt. En hoe denk je dan dat Asus die SM223 aangesloten heeft ? Het ding kan niet via PCI-e praten, direct USB ook al niet Niets is makkelijker dan hem aan de IDE bus van de southbridge te hangen aangezien je daar geen extra logica voor nodig hebt, niet vreemd dus ook dat hij in het bios als IDE apparaat wordt herkend aangezien ik niet zou weten waaraan je dat ding beter kan hangen.

Klopt het trouwens ook dat de interne SM223 als Slave wordt herkent in de bios ? Als die SSD die via de Mini-PCIe zit aangesloten op Master staat ingesteld heb je dus waarschijnlijk kans dat je ze gewoon naast elkaar kan gebruiken.

Als iemand zin heeft kan hij het ook doormeten, als het goed is staan dan de IDE pinnen van de interne SM223 parallel met de mini PCI-e connector

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Rensz schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:42:

Groot nieuws :) Officieel beschikbaar in NL _/-\o_

Dus uiteindelijk hebben we de December deadline wel gehaalt.

• Palomar
  • Niet online
Heeft iemand ook al een Logitech VX Nano muis op zn EeePC geprobeerd? Ik ben nl. benieuwd hoever dat 'tiny' ontvangertje daadwerkelijk uitsteekt op de EeePC. In een van de vorige delen postte iemand een plaatje van die ontvanger, maar dat was in een andere laptop.

• Roamor
  • Niet online
Was dat niet een Bluetooth module?

• Palomar
  • Niet online
Hier staat 'Logitech nano receiver' op: http://spicygadget.com/wp...07/09/vx-nano-plugged.jpg

Vind ik eigenlijk te ver uitsteken om er permanent in te laten zitten. Maar ik weet niet hoe dat er op een eeepc uitziet.

Je hebt deze dingen idd ook als bluetooth.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 27-12-2007 12:32 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:14:
[...]

Groot nieuws :) Officieel beschikbaar in NL _/-\o_

Dus uiteindelijk hebben we de December deadline wel gehaalt.
Vind ik niet echt aangezien het UK versies zijn... Twijfel wel... Denk dat ik er zo een bestel!
EDIT: Ahh shit, ze hebben alleen de witte... en mn moeder wil 'n zwarte *bummer*
Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:27:
In een van de vorige delen postte iemand een plaatje van die ontvanger
Iemand = CLB! En hij zal even ver uitsteken hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sLAUL2TY494Z1huvoGBwzWpa/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kTrWdhec0ie7WkbgfYnJboyI/thumb.jpg

Waar leveren ze dit keyboard dan 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/item981/big_a4.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 27-12-2007 13:12 ]

• Rensz
Rensz schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:42:

Nu nog maar 6.

Verwijderd

Nog maar 2. Ik heb er ook eentje besteld.

Edit: 13.50 uur, alles verkocht. Ze hebben er 23 januari weer 11 op voorraad. Nu maar hopen dat mijn bestelling op tijd was, want de site liep volgens mij achter op de werkelijke bestellingen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 13:54 ]

• Rensz
En uitverkocht.

Eind januari weer voorraad. Misschien de zwarte vandaag nog.

[ Voor 68% gewijzigd door Rensz op 27-12-2007 13:54 ]

• Palomar
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:36:
[...]

Iemand = CLB! En hij zal even ver uitsteken hoor :)

[afbeelding] [afbeelding]
thnx :) Alleen dat is volgens mij niet de ontvanger van de VX Nano, maar een bluetooth adapter. Zou de VX nano precies hetzelfde zijn, of misschien dat ie niet iets minder uitsteekt? Want op die plaatjes steekt ie echt te ver uit. Ws. zou ik hem er dan uithalen als ik de muis niet gebruik, en dan kan ik net zo goed een goedkopere muis kopen met een normale receiver...

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:10:
[...]

Het is IDE signaal wat over een PCI-e connector gaat.
De SM223 is niets anders dan een NAND -> CF (IDE) convertertje. Breek een willekeurige CF kaart open en je hebt grote kans dat je ook een SM223 tegen komt. En hoe denk je dan dat Asus die SM223 aangesloten heeft ? Het ding kan niet via PCI-e praten, direct USB ook al niet Niets is makkelijker dan hem aan de IDE bus van de southbridge te hangen aangezien je daar geen extra logica voor nodig hebt, niet vreemd dus ook dat hij in het bios als IDE apparaat wordt herkend aangezien ik niet zou weten waaraan je dat ding beter kan hangen.

Klopt het trouwens ook dat de interne SM223 als Slave wordt herkent in de bios ? Als die SSD die via de Mini-PCIe zit aangesloten op Master staat ingesteld heb je dus waarschijnlijk kans dat je ze gewoon naast elkaar kan gebruiken.

Als iemand zin heeft kan hij het ook doormeten, als het goed is staan dan de IDE pinnen van de interne SM223 parallel met de mini PCI-e connector
Hoe moet dat dan werken? De mini-PCIe connector is gewoon geheel functioneel als PCIe connector en dus niet als IDE connector, mensen hebben er al ander spul aan gehangen en ook de USB pinnen zijn getest aanwezig.

• Palomar
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:36:
[...]

Waar leveren ze dit keyboard dan 8)7

[afbeelding]
ik vind dat sowieso een vreemd toetsenbord. De lay-out zal wel gewoon US zijn, maar de 'Fn'-icoontjes op de F1-F10 knoppen zijn heel anders dan bij mij. Ik zie bijv. een knop voor sleep en ook iet swat op bluetooth lijkt (op F10).

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:55:
[...]
Hoe moet dat dan werken? De mini-PCIe connector is gewoon geheel functioneel als PCIe connector en dus niet als IDE connector, mensen hebben er al ander spul aan gehangen en ook de USB pinnen zijn getest aanwezig.
Nope integendeel zelfs.
De Mini-PCIe connector van de WiFi kaart kun je inderdaad gewoon als Mini-PCIe gebruiken maar die SSD aansluiting (die dus alleen fysiek mini PCIe is) juist niet, zoek maar op ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:54:
[...]

thnx :) Alleen dat is volgens mij niet de ontvanger van de VX Nano, maar een bluetooth adapter. Zou de VX nano precies hetzelfde zijn, of misschien dat ie niet iets minder uitsteekt? Want op die plaatjes steekt ie echt te ver uit. Ws. zou ik hem er dan uithalen als ik de muis niet gebruik, en dan kan ik net zo goed een goedkopere muis kopen met een normale receiver...
Zijn precies 't zelfde... steken dus gewoon te ver uit naar mijn idee |:(
Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:57:
[...]

ik vind dat sowieso een vreemd toetsenbord. De lay-out zal wel gewoon US zijn, maar de 'Fn'-icoontjes op de F1-F10 knoppen zijn heel anders dan bij mij. Ik zie bijv. een knop voor sleep en ook iet swat op bluetooth lijkt (op F10).
Niet eens gezien eerlijk gezegd.. Doelde meer op QWERTY met @ en # op de goede plaats >:)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 27-12-2007 14:07 ]

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Ik draai nu vrolijk Windows XP Pro op mijn EEE pc. Nu dacht ik als ik mijn scherm dichtklap dat ik dan de laptop als oversized mp-3 speler zou kunnen gebruiken. Dit gaat allemaal, maar als ik de laptop dichtklap, blijft het LCD scherm aanstaan. Ik heb nu al bij energiebeheer ingesteld dat het scherm na 1 minuut uitschakeld als de laptop niet wordt gebruikt, maar als ik Media Player Classic gebruik dan blijft het scherm gewoon aanstaan :S. Weet iemand dus een progje waarmee je je scherm "uit" kan zetten (met een bepaalde toetsencombinatie ofzo) om zo stroom te besparen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen797 op 27-12-2007 14:24 ]

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:02:
[...]

Nope integendeel zelfs.
De Mini-PCIe connector van de WiFi kaart kun je inderdaad gewoon als Mini-PCIe gebruiken maar die SSD aansluiting (die dus alleen fysiek mini PCIe is) juist niet, zoek maar op ;)
Ik kan het niet vinden, heb je een bron? :p

• Palomar
  • Niet online
[edit] Was reactie op Jeroen 797 (dat geneuzel over mini pci er ook aldoor tussendoor :P)
Zit er in MPC niet een optie om de screensaver te enablen/disablen? Ws. staat dat aan, omdat je normaliter niet wilt dat je scherm in standby gaat als je een filmpje kijkt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 27-12-2007 14:26 ]

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:25:
Zit er in MPC niet een optie om de screensaver te enablen/disablen? Ws. staat dat aan, omdat je normaliter niet wilt dat je scherm in standby gaat als je een filmpje kijkt ;)
Heb net gekeken, maar kan niet zo`n optie vinden :S. Weet iemand of je dat bij MPC zoiets kan instellen?

• Rensz
Kan je de EEE PC gewoon upgrade met een normaal ddr2 SO-DIMM bankje upgrade?
Zoals deze?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:24:
[...]
Ik kan het niet vinden, heb je een bron? :p
Mijn theorie met de SSD in het PCI-e slot achterin klopt iig. Één wordt master en de andere slave :)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6640
Op de PCI-e SSD zit ook gewoon een SM223 (NAND -> IDE (CF))
Ik kan alleen nergens vinden dat het andere PCI-e slot wel of niet werkt, als je iets vind laat het even weten.
Rensz schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:34:
Zoals deze?
Dat moet geen probleem zijn inderdaad

[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 27-12-2007 15:01 ]

Verwijderd

Zoals deze?
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar en had exact dezelfde vraag ook al gesteld. ;)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:01:
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar en had exact dezelfde vraag ook al gesteld. ;)
Zoals deze?
Ja dat zou gewoon moeten kunnen. de EEE gebruikt geen bijzonder geheugen.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Waarom is de leverbaarheid zo lastig?
Ik ben ook op buitenlandse sites geweest maar daar is het of niet uit voorraad leverbaar of versturen ze het niet naar nederland (en vaak beide).

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom... Omdat hij nog niet verkrijgbaar is misschien 8)7

• paQ

paQ

Triloxigen schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:41:
Waarom is de leverbaarheid zo lastig?
Ik ben ook op buitenlandse sites geweest maar daar is het of niet uit voorraad leverbaar of versturen ze het niet naar nederland (en vaak beide).
waarom is/was de wii amper verkrijgbaar

er zijn er 350000 geleverd over heel de wereld.
er zitten misschien nog 1.500.000 miljoen te wachten

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:27:
Heeft iemand ook al een Logitech VX Nano muis op zn EeePC geprobeerd? Ik ben nl. benieuwd hoever dat 'tiny' ontvangertje daadwerkelijk uitsteekt op de EeePC. In een van de vorige delen postte iemand een plaatje van die ontvanger, maar dat was in een andere laptop.
ik heb er 1, ik zal even wat fotos maken met me phone..
Het is iig een super muisje. Ligt echt lekker in de hand, en met handige zijwaartse scroll.
Hij steekt wel wat eruit, maar minder als die bluetooth stick dat eerder geplaatst is hier. In de muis zelf zit nog een opbergvakje voor de ontvanger.

edit: hier enkele foto's
Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/37162/2002754782771216869_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/36769/2002711070617962740_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu05.webshots.com/image/37764/2002725667897935204_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/38988/2002754521662641032_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/38874/2002721205906616586_th.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 16:18 ]

• Palomar
  • Niet online
thnx :) Maar zoals ik al een beetje verwachtte sluit ie idd niet helemaal mooi aan op de behuizing. Heb daarom ondertussen (ook vanwege de prijs, 20 euro goedkoper) toch maar een VX Revolution gekocht. Weliswaar met een grotere ontvanger, maar die kun je in de muis zelf steken om op te bergen. Ik verwacht nl. dat ik als ik die Nano had gekocht hem toch uit voorzorg telkens zou uitpluggen, dus dan is het voordeel een beetje weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 27-12-2007 16:43 ]

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Nergens, dat was 1 van de eerste prototypes, heeft zelfs nog een bluetooth icoontje op de F10 toets.

• CLB
  • Niet online

CLB

Inmiddels was ik daar wel achter ;)

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Mooi :)

Ik heb even mijn bestelling bij Qbitonline veranderd, 9 euro extra voor 11-13 dagen bezorging ipv. 21 dagen. Ze doen nu ook standaard aan 'gift'-verzending, met een lagere waarde op het pakje... goede service!

Verwijderd

FlashBang schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:50:
Mooi :)

Ik heb even mijn bestelling bij Qbitonline veranderd, 9 euro extra voor 11-13 dagen bezorging ipv. 21 dagen. Ze doen nu ook standaard aan 'gift'-verzending, met een lagere waarde op het pakje... goede service!
toch maar wel gedaan?! ;)

ik hoop dat ik hem morgen of zaterdag binnenkrijg. hoewel die vrouw van de tnt post me vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik hem pas in het nieuwe jaar ontvang.

en dan te bedenken dat hij al vanaf maandag op schiphol ligt |:( 8)7 :X

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:27:
[...]

toch maar wel gedaan?! ;)

ik hoop dat ik hem morgen of zaterdag binnenkrijg. hoewel die vrouw van de tnt post me vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik hem pas in het nieuwe jaar ontvang.

en dan te bedenken dat hij al vanaf maandag op schiphol ligt |:( 8)7 :X
offtopic; TNT werkt gewoon vandaag, morgen, zaterdag en maandag, dus ik denk dat je hem nog wel zult hebben voor de jaarswisseling. ;)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Op veel plaatsen lees ik over een lancering van een 8.9 inch EEE variant. Volgens geruchten zal dit nieuwe model niet al te lang meer op zich wachten, we hebben het over januari. Ik vind dit persoonlijk nogal dichtbij voor een compleet nieuw model, zeker als je ziet dat de EEE nu pas mondjesmaat beschikbaar wordt in de EU en dat landen zoals Japan nog helemaal geen EEE zelf verkopen. Tevens heeft Asus erg vaak gezegd dat ze vooralsnog geen EEE's met grotere schermen gaan lanceren binnenkort. Dus, waarschijnlijk niets om aandacht aan te besteden.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Gebeurt niet.

Ze verwachten al binnen notime een miljoen EEE's te verkopen. Gaan ze echt niet hun eigen ruiten ingooien door een duurdere versie te releasen.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Zeker niet al in januari, wat een onzin.

• logt001
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-11-2020
Als ik de topics hierzo lees, dan is de EEE PC van Asus bijzonder polulair, en terecht, want hij is gaaf!!! Maar hij kost minstens €299,-, meestal €350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die €429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is. En als er dan ook nog een EEE PC uitkomt met een groter scherm, meer geheugen en een grotere harddisk (SSD), dan moet de prijs wel boven een budget laptop uitkomen, wat ik persoonlijk heel jammer vind, want ik wil er ook graag 1 hebben.
Maar ik ben heel nieuwsgierig wanneer de 'nieuwe' EEE PC uit gaat komen, wat deze moet gaan kosten en wat de specs gaan zijn, want ik wil er graag 1 uiterijk in april gaan kopen.
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten....

• Roamor
  • Niet online
logt001 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:52:
Als ik de topics hierzo lees, dan is de EEE PC van Asus bijzonder polulair, en terecht, want hij is gaaf!!! Maar hij kost minstens €299,-, meestal €350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die €429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is.
*Zucht*, niet wéér die compleet misplaatste vergelijking hé? Als je het topic leest, zie je genoeg redenen waarom je die vergelijking niet mag maken.

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:28:
[...]

offtopic; TNT werkt gewoon vandaag, morgen, zaterdag en maandag, dus ik denk dat je hem nog wel zult hebben voor de jaarswisseling. ;)
dat zou wel heeeeeel relaxed zijn 8)

Verwijderd

Wat ik mij nog steeds afvraag en nergens een duidelijk antwoord kan vinden
of je er nu wel? of niet? een externe HDD op de EEE kan aansluiten?

en dan hep ik nog een vraag, hoe krijg je die windows xp er op? moet je de CD kopieren op een memory stick?

(alleen ja of nee is voldoende, hoef geen uitgebreide uitleg)

wil hem zekker gaan kopen als de er een extrene HDD op kan.. dan kan downloaden en uploaden via de EEE met mijn adsl lijn en kan ik online gamen op mijn desktop pc via kabel.. :+

• paQ

paQ

ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
het heeft me minstens 15 uur bij elkaar gekost om nergens te komen uiteindelijk.

En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
Daarom heb ik ook een usb -> ide adapter aangeschaft. :D

Ik heb overigens geen idee, er zijn talloze manieren om het voor elkaar te krijgen blijkbaar maar de meeste mensen hebben er nog behoorlijk wat problemen mee om het voor elkaar te krijgen. :X
Ik zou de makkelijkste weg kiezen en een adaptertje halen. :Y

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:04:
Wat ik mij nog steeds afvraag en nergens een duidelijk antwoord kan vinden
of je er nu wel? of niet? een externe HDD op de EEE kan aansluiten?

en dan hep ik nog een vraag, hoe krijg je die windows xp er op? moet je de CD kopieren op een memory stick?

(alleen ja of nee is voldoende, hoef geen uitgebreide uitleg)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888
wil hem zekker gaan kopen als de er een extrene HDD op kan.. dan kan downloaden en uploaden via de EEE met mijn adsl lijn en kan ik online gamen op mijn desktop pc via kabel.. :+
Natuurlijk kan je een externe HDD aansluiten. Er zitten 3 USB2 poorten op dus ruimte zat.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logt001 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:52:
...Maar hij kost minstens €299,-, meestal €350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die €429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is. En als er dan ook nog een EEE PC uitkomt met een groter scherm, meer geheugen en een grotere harddisk (SSD), dan moet de prijs wel boven een budget laptop uitkomen...
Je moet hem dan ook niet vergelijken met een lomp grote (normale) laptop, maar met andere mini-laptopjes, waar ik toch al vaker verlekkerd naar heb staan kijken. Deze zijn tot nu toe altijd erg duur geweest, €1500,- +, en daarbij vergeleken is de EEE erg goedkoop, waarschijnlijk mede dankzij dat compacte schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:43:
[...]

Daarom heb ik ook een usb -> ide adapter aangeschaft. :D

Ik heb overigens geen idee, er zijn talloze manieren om het voor elkaar te krijgen blijkbaar maar de meeste mensen hebben er nog behoorlijk wat problemen mee om het voor elkaar te krijgen. :X
Ik zou de makkelijkste weg kiezen en een adaptertje halen. :Y
maar dan heb je er weer met en zonder voeding, waarvan die met voeding ongeveer de prijs raken van een externe DVD brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen....
...En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.
Dat is het probleem met Windows in het algemeen: de meeste handelingen kun je op tig verschillende manieren uitvoeren, ook het installeren.

Waar het op neerkomt is het volgende: je moet kunnen booten met 'iets' en vervolgens bij de installatiesource kunnen.
Er zijn 2 installatie-mogelijkheden:
- winnt.exe: voor installatie vanaf een dos omgeving.
- winnt32.exe: voor installatie vanaf een 32bits windows omgeving.

Dos kan zijn: 5.01 en hoger, dus ook de Dos boot van W98 bijvoorbeeld. Vanuit PCdos zal het wellicht ook lukken. (niet zeker)
Windows kan zijn de bootloader van een originele cd of Windows PE.
Bij gebruik van PE is 2.0 het meest logisch, deze is immers vrij te gebruiken, in ieder geval voor ontwikkel-doeleinden.

De truc is dus om op de één of andere manier te booten met Dos of PE.
En ook dat kan weer op verschillende manieren:
- booten van netwerk (PXE)
- booten van USB stick
- booten van SD card
- booten van losse HD

Iedereen heeft dus zijn eigen voorkeur.

De volgens mij meest eenvoudige (maar dat is dus persoonlijk) is een 1GB of groter USB stick pakken, deze Fat(32) formatteren en bootable maken met behulp van 'een' tooltje. Vervolgens i386 folder vanaf XP cd kopiëren naar stick.
Zorg dat ook himem.sys en smartdrive beschikbaar zijn.
Stick in EEE, booten, smartdrive starten, naar i386 folder bladeren en winnt.exe uitvoeren.

Mijn persoonlijk favoriete is gebruik maken van een netwerkboot. Dat kan natuurlijk met WDS, waarbij je een volledige automatische installatie. Hiervoor heb je wel een Windows 2003 server nodig. Het kan ook vanaf XP met een product als Brain Force SystemSetup, maar daar heb je dan weer licenties voor nodig. Er zijn wellicht ook gratis varianten beschikbaar, daar zou je eens naar kunnen zoeken. Veel bedrijven hebben de beschikking over een automatische installatie van werkplekken, dus misschien als je eens lief bij je systeembeheerder langs gaat dat die je ook wel kan helpen. (indien van toepassing)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
[...]
maar dan heb je er weer met en zonder voeding, waarvan die met voeding ongeveer de prijs raken van een externe DVD brander
Incl. voeding, 12,90 excl. verzendkosten
http://www.perfect-system...ic-usb-ide-converter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

heb er eentje opgepikt voor 17,80
hatchibatchi Gembird.
ook incl voeding en voor sata.

ik ga meteen testen, want ik word helemaal teut van dat xandros linux.
Geef mij het gebruikersgemak van windows maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
[...]

Was zelf 25,- kwijt omdat ik er snel eentje wilde hebben maar ze zijn online voor ongeveer 10,- te bestellen als je wat geduld hebt. ;)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)