waterkoeling kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-03 08:06
ey mensen...

ik zat even met een vraag/probleem..

ik wil graag overgaan op waterkoeling om zo mijn pc wat mindere temps te geven.. (overklok forst hem tot over de 60 graden stressed..)

nu heb ik een mooie gevonden, namelijk de Thermaltake CL-W0121 Big Water 760i..
alleen nu maakt die best veel lawaai had ik gelezen.. dat is natuurlijk niet de bedoeling..

kunnen jullie mij een waterkoeling systeem aanraden die intern is, of in iedergeval niet groot is.. zoja welke is dat.. en hebben jullie een linkje voor me voor de specs en eventueel de prijs..

greetz furian

p.s. kom niet aan met de topics die hier rond dwaalen.. ik heb ze doorgelezen.. en ik snap er nog steeds de ballen amper van.. ik heb zo veel verschillende dingen gelezen dat ik niet meer weet welke ik nou moet kopen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

wat kon je daar precies niet vinden? Daarbij kan je daar de vraag ook stellen

• furian88
ik snap er gewoon geen fuck van.. veel ste uitgebreid.. ben 3 uur bezig geweest vanochtend.. en dan kan ik wel zoals veel aanraden het helemaal zelf in elkaar gaan zetten.. maar of dat nou weer een slim plan is...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sorry, maar hier kan niemand iets mee.
Wat wil je gaan koelen ? CPU/GPU/NB ? En welke CPU heb je ?

Welke kast heb je en waar kan je de radiator kwijt ? Wat is je budget ?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verwijderd

Heb je belang aan stilte...enz. :)

Verwijderd

Sowieso meer info indd,
ik kan je van te voren iig alvast aangeven dat als je voor echt goeie temps gaat,
Dat Tt verre van de beste oplossing is.

• furian88
budget is + - 200 euro..

ik wil graag inderdaad stilte hebben (ga hiervoor nog een andere voeding aanschaffen)

cpu alleen.. videokaart hoor ik toch niet..

de kast.. poeh.. zal het zo even posten..

http://www.neoseeker.com/...ware/Reviews/aerocoolee3/

mijn systeem nu trouwens...

E6600 @ 3.37ghz, temp najah over de 60 stressed..
ECS Geforce 8800GTS 320mb coreclock: 582 shader: 1320 memoryclock: 868
OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Rev2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz (op dit moment weet ik ff niet hoe snel hij draait.. :P)
najah en 1.zoveel terabyte hd.. niet echt belangenrijk :p

[ Voor 53% gewijzigd door furian88 op 19-12-2007 17:20 ]

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 14:54
nieuws: Prestaties lucht- en waterkoeling vergeleken

volgens die review kan je onder de 300 euro beter een goeie luchtkoeler kopen dan waterkoeling .

Nu zullen de meningen hier waarschijnlijk over verdeeld zijn , maar als iemand het er niet mee eens is zou diegene dan waterkoelingsset willen aanwijzen die het tegendeel bewijst ?

En dat zelf made zal ook wel beter zijn , maar om nou te gaan klussen met autoradiatoren enzo.. vind ik vrij ver gaan .

ik zit er zelf ook namelijk aan te denken om betere koeling te kopen voor me vga en cpu :)

• PilatuS
  • Niet online
@Timba-. Die 2 setjes die getest zijn hebben beide een vrij kleine radiator. Dat is de reden waarom ze niet erg goede temps geven. Er zijn setjes te maken onder de 200 euro met een 3x120mm rad. Met zo'n radiator zijn de temps 100% zeker beter als met luchtkoeling.

@TS. Wat heb je zelf al uitgezocht en waar loop je tegen aan ? Wij kunnen je hier best helpen maar je mag zelf ook wel wat uitzoeken. Nu vraag je gewoon aan ons om alles te doen terwijl er verwacht wordt dat je zelf ook dingen uit zoekt.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 14:54
Misschien is het wat om een waterkoeling ervaringen topic te openen .
Zou voor mij in ieder geval wel heel intressant zijn .

• furian88
haha neej zo erg is het niet pilatus..

ik heb zelf ondertussen ook al wat rond gezocht.. en heb even een lijstje gemaakt.. zou dit een beetje goed werken??

Processor koelblok:
DD7752 Danger Den MC–TDX 775
Resevoir:
DDR07 Danger Den dual 5,25 bay reservoir
Pomp:
CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp
Radiator:
LC–RADI240 Magicool 240MM radiator Pro black

[ Voor 5% gewijzigd door furian88 op 19-12-2007 17:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
Timba- schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:42:
Misschien is het wat om een waterkoeling ervaringen topic te openen .
Zou voor mij in ieder geval wel heel intressant zijn .
Die is er al een tijdje.

[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

@furian88. Dat ziet er wel goed uit. Al zal ik zelf voor een ander reservoir gaan. Zo'n bay res is wel leuk maar niet echt handig met vullen en ontluchten. Een goed reservoir is de Swiftech Micro.

Edit: Zie nu pas dat het een Dual bay is. In dat geval kan het wel prima mits je er bovenin goed bij kan.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 19-12-2007 17:52 ]

• furian88
mjah ik kan mijn dvd-rom speler wel omlaag doen.. waardoor ik dus er mooi bij kan komen :) of ik laat de dvd-rom bovenin.. bedenk me net ik heb 4 sloten xD

• furian88
wat moet ik eigenlijk doen met die LC–RADI240 Magicool 240MM radiator Pro black...

waar zou ik die het beste kunnen plaatsen?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

furian88 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:03:
wat moet ik eigenlijk doen met die LC–RADI240 Magicool 240MM radiator Pro black...

waar zou ik die het beste kunnen plaatsen?
Op de bodem of evt. achteraan je kast hangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.extrememhz.com/AeroCool/ExtremEngine/extremengine-pic20.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• PilatuS
  • Niet online
2 keer achter elkaar posten is niet nodig, daar is de edit-knop voor.

Misschien past de rad ook wel tussen de voeding bovenin. Zou je even moeten meten of het past. Anders idd op de bodem of achter op de kast hangen.

• furian88
bodem is eventueel wel een optie.. maar ik zit wel met mijn 8800gts.. die cooler is dik :p + dan is het gebruiken van extra sloten wel weer een probleem :O maar misschien dat ik het rad idd ergens anders kan plaatsen..

Verwijderd

furian88 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:43:
haha neej zo erg is het niet pilatus..

ik heb zelf ondertussen ook al wat rond gezocht.. en heb even een lijstje gemaakt.. zou dit een beetje goed werken??

Processor koelblok:
DD7752 Danger Den MC–TDX 775
Resevoir:
DDR07 Danger Den dual 5,25 bay reservoir
Pomp:
CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp
Radiator:
LC–RADI240 Magicool 240MM radiator Pro black
Ik blijf het overal verkondigen :P
Neem een cooltek radiator ;)
Cheap en is op een na beste rad wat er te krijgen is!

Verwijderd

Jaa daar zijn de cooltek fanaten :P, proud to be one of em :)
Alleen wel jammer dat ze niet meer bij aquatuning te halen zijn...
Ik zou voor cpu blok een dtek fusion nemen of een EK supreme (als dat de naam is) want de EK was net iets beter las ik ergens. En voor pomp Laing, en voor resevoir het swiftech micro res natuurlijk.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Net setup Furian, over het CPU blok kan ik kort zijn : deze is super. Ik zelf heb nog de oude revisie van de 775 TDX, maar de nieuwe blijkt nog beter te zijn. Zelf heb ik mijn Dual Bay res (ook DD) zelf niet meer in de loop zitten, maar vullen / ontluchten daarmee is wel ideaal. Ik werk inmiddels met een TLine wat nog prettiger is voor me.

Pomp is netjes, maar ik raad je aan om een Laing DDC (oid) te nemen. Radiator blijken de coolteks goed tezijn , idd.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Volgens mij worden de dangerden pompjes door Laing gemaakt toch?
of zie ik nou iets verkeerd 8)7

• furian88
ok om een paar dingen duidelijk te maken..

cpu block: blijfthetzelfde of moet ik een dtek fusion of ek supreme nemen.. zoja links? prijzen.. :s
radiator: Cooltek Exstream van 42.90? (lijkt me wel)
pomp zo laten? of een laing? laing is namelijk duurder.. en danger den pompt meer per uur (prijsvergelijking.. goedkoopste laing is al duurder dan de danger den)

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
EK surpreme lijkt me de beste keuze. Kost bij bg-computers €46
Presteert volgens de eerste berichten net iets beter dan de Fuzion van €62. Keuze lijkt me makkelijk gemaakt: nieuwste, beste en goedkoopste. Of je moet 'm natuurlijk verschrikkelijk lelijk vinden en daar veel waarde aan hechten. Die TDX is al een "oud" blokje en zal zeker op quad procs minder presteren.

Bij die pompen moet je zozeer kijken naar hoeveel liters ze per uur kunnen pompen. Bij waterkoeling is de opvoerhoogte veel belangrijker. Een Laing DDC-1T heeft een opvoerhoogte van 3.7mtr en een doorvoersnelheid van 420 liter. Het DD pompje heeft een opvoerhoogte van 2mtr en bij aquatuning kost die DD even veel als de laing.

• furian88
ok ik heb het volgende besloten:

cpublock: EK Supreme van 46:00
pomp: Laing DDC-1T van 51:00
resevoir: Danger Den van 36:00
radiator: Cooltek Extreme van 42:90

kom ik uit op : 175.90

mis ik nog iets.. zoja laat het aub even weten :)

p.s. een videokaart blockje kan ik altijd nog kopen voor het geval dat...

welke fitting moet ik erbij kopen :S het cpu blockje wordt zonder fitting geleverd.. :O

staat bij het product;
Het waterblok is voorzien van een 1/4 inschroefdraad.

heb het volgende al besteld:

pomp, resevoir, radiator.. alleen cpu block moet nog.. met extra's zoals slangen, water en fittingen blijkbaar xD

[ Voor 32% gewijzigd door furian88 op 20-12-2007 12:15 ]

Verwijderd

Fittingen kan je vast wel vinden in een ander topic...
Ik zal dan toch maar weer even zeggen...
Slang: tygon, deze is meestal 11/8 dus zoek daar fittingen bij die dezelfde maat hebben. Er is geen 'merk' fittingen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een vraag waarbij je gewoon zelf het een en ander moet gaan lezen en uitzoeken. Verder kan je naar ervaringen vragen in [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.