Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157936

Ik heb sinds kort ook een Touch en probeer nu een internetverbinding via Bluetooth op te zetten.
Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik wil dus niets via GPRS doen, maar via het Bluetooth stickje, achterin mijn PC. In hoofdstuk 10.10 wordt hierop ingegaan in de handleiding: Het toestel gebruiken als Bluetooth modem.

Is het dan zo, dat wanneer ik op mijn normale PC een PAN maak, dat ik me daar met mijn Touch kan aanmelden om zo te internetten?

Vraag 2: bestaat er ook een AVG versie of een andere virusscanner voor de Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Havocnl schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:59:
Fijne afhandeling bij Brando op de vraag waar de rest van mijn bestelling (VAN 17 NOVEMBER) blijft...

[...]
nog steeds niet binnen?

Ik dus ook nog niet :S ben benieuwd waar die pakjes zijn blijven steken dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104726

ik heb nog een klein probleempje met mijn HTC Touch. bij het bellen van een servicenummer, kom je vaak in een keuzemenu en moet je dus een keuze toetsen. hoe tover ik nu een toetsenbord naar boven om die keuze in te kunnen toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104726

antwoord vraag 2: windows mobile heeft een eigen virusscanner. staat als het goed is op je cdrom die erbij zit. anders wel te downloaden van live.mobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Anoniem: 104726 schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:21:
ik heb nog een klein probleempje met mijn HTC Touch. bij het bellen van een servicenummer, kom je vaak in een keuzemenu en moet je dus een keuze toetsen. hoe tover ik nu een toetsenbord naar boven om die keuze in te kunnen toetsen?
Voor de zoveelste keer, dit forum heeft een ZOEK functie, en als je die had gebruikt was je DIT tegengekomen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
vraagje:

In het tweede filmpje van de startpost zie je dat de Touch ''stottert'' wanneer de music player op de achtergrond draait, de cube draait niet meer zo smooth rond etc. Ik ga ervan uit dat die touch niet 'overgeklokt' is. Dus mijn vraag is dan ook; is dit nog steeds zo als je de Touch geklokt hebt op de snelheden die in de startpost staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 10:06
Viasco schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:13:
Is de Touch Enhanced al wat beter verkrijgbaar?
Ik heb hem alleen nog maar op eXpancys gezien maar daar vragen ze er gewoon 400 euro voor, terwijl HTC heeft aangegeven dat de nieuwe versie niet duurder zou worden als de "oude" Touch.
Niemand?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 157936 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:10:
Ik heb sinds kort ook een Touch en probeer nu een internetverbinding via Bluetooth op te zetten.
Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik wil dus niets via GPRS doen, maar via het Bluetooth stickje, achterin mijn PC. In hoofdstuk 10.10 wordt hierop ingegaan in de handleiding: Het toestel gebruiken als Bluetooth modem.

Is het dan zo, dat wanneer ik op mijn normale PC een PAN maak, dat ik me daar met mijn Touch kan aanmelden om zo te internetten?
Precies andersom volgens mij: met die optie internet je via de verbinding van je Touch zelf.

Overigens, ik heb zelf een vraag, die ik dus echt niet zo 1-2-3 beantwoord krijg. Ik krijg namelijk de HTC Touch over een paar dagen thuisgestuurd inclusief een nieuwe simkaart. Nu moet ik nummers gaan overzetten van mijn Nokia N73. Hoe doe ik dit in godsnaam zo makkelijk mogelijk? Echt een heel stom probleem, maar ik kan niets praktisch bedenken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246034

Ik krijg hem vanmiddag binnen, ben dus ook benieuwd.

Bij de meeste telefoons kan je de oude simkaart erin doen, alle nummers naar de telefoon kopieren, dan de nieuwe simkaart erin doen, en de nummers van de telefoon naar de nieuwe simkaart terugkopieren :)

Aangezien de HTC touch simlockvrij is (bij mij staat dat er iniedergeval bij) moet dat gewoon lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

LiquidT_NL schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:07:
[...]

Precies andersom volgens mij: met die optie internet je via de verbinding van je Touch zelf.

Overigens, ik heb zelf een vraag, die ik dus echt niet zo 1-2-3 beantwoord krijg. Ik krijg namelijk de HTC Touch over een paar dagen thuisgestuurd inclusief een nieuwe simkaart. Nu moet ik nummers gaan overzetten van mijn Nokia N73. Hoe doe ik dit in godsnaam zo makkelijk mogelijk? Echt een heel stom probleem, maar ik kan niets praktisch bedenken.
Met Nokia PC Suite al je contacten syncen met je Outlook adresboek, en dan met ActiveSync de contacten op je Touch plaatsen? Als je namelijk eerst je contacten naar je SIM kopieert verlies je de uitgebreide informatie als adressen, extra telefoonnummers, e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 24-12-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Anoniem: 246034 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:07:
Ik krijg hem vanmiddag binnen, ben dus ook benieuwd.

Bij de meeste telefoons kan je de oude simkaart erin doen, alle nummers naar de telefoon kopieren, dan de nieuwe simkaart erin doen, en de nummers van de telefoon naar de nieuwe simkaart terugkopieren :)

Aangezien de HTC touch simlockvrij is (bij mij staat dat er iniedergeval bij) moet dat gewoon lukken :)
Kan met de Touch dus ook (Als hij inderdaad simlockvrij is !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
AtleX schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:12:
[...]

Met Nokia PC Suite al je contacten syncen met je Outlook adresboek, en dan met ActiveSync de contacten op je Touch plaatsen? Als je namelijk eerst je contacten naar je SIM kopieert verlies je de uitgebreide informatie als adressen, extra telefoonnummers, e.d.
ontzettend bedankt, ik gebruikte nooit de outlook sync functie, maar voor de touch maak ik graag een uitzondering :D

@De andere oplossing: die gebruikte ik eerst ook, maar dan moet ik mijn halve contactenlijst leeghalen, en daar word ik knettergek van. Daarnaast maakte hij hierbij van lange namen een kortere naam en /h erachter ofzo.

Ontzettend bedankt :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
How-To 4Sided op HTC Touch

Voor iedereen die 3 zijdes niet genoeg vind, hier de handleiding om 4 zijdes op je HTC Cube te krijgen. Let op om alle te kunnen uitvoeren moet je jezelf wel registreren op XDA en PPCGeeks forum, of je neemt dit ene zipje dat ik heb gemaakt HTC_Touch_4Side_Cube.zip

Dingetjes om te weten:
  • De cube wordt alleen opnieuw geladen bij opstarten (of na soft-reset), wijzingen worden dan dus ook pas toegepast.
  • De nieuwe cube werkt niet meer PNG plaatjes, maar met BRN plaatjes. Let hiermee op bij het uitzoeken van andere icoontjes.
  • De 6side verschilt in theorie heel weinig van de 4side. Ik gok (don't schoot me) dat je hiervoor hetzelfde proces moet doorlopen als wat ik hier beschrijf, en alleen bij het aanpassen, niet 2 schermpjes hebt die je moet vullen, maar 4.
Om te starten, upgraden:
Er moeten een paar dingen geupgrade worden wil alles werken. Je moet je 3side cube upgraden naar de variant die ook op de HTC Touch Enhanced draait. De files die je daarvoor nodig hebt vind je in deze post: http://forum.xda-develope...p?p=1741167&postcount=128 Je moet hier het zipje Files4GSM.zip hebben. Kopieer dit zipje (of de inhoud) naar je Touch.

Hierin staan 3 files, kopieer de 2 files APLauncher.exe, Biotouch.exe uit dit zip mbv een goede file explorer (niet de standaard dus) naar je \windows map. LET OP! Hiermee overschrijf je de oude files. Backup ze eerst als je ze niet kwijt wil.(En stuur ze even naar mij door, ik ben ze kwijt :+ ) Ik zou na het vervangen van de bestanden even een soft-reset doen om te controleren of alles nog werkt ;)

4side cube installeren:
Nu hebben we de geupdate 3side cube draaien en gaan we daar 4side van maken. Op het PPCGeeks forum heeft de user Polen een 4side en een 6side ("vista") cube gemaakt voor de Touch Enhanced (aka Touch Vogue aka Sprint Touch). Deze werkt na de aanpassingen die we net gedaan hebben ook op de normale touch! (eh das leuk voor ons :9 ) Dit alles is te vinden in dit topic: http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?t=12798

Uit dit topic heb je voor de 4side cube allen de volgende file maar nodig, VistaCubeDefaults4Sides.zip. Kopieer deze cabfile naar de touch en installeer hem. Hierna voer je weer een soft-reset uit om alles te initialiseren. Je zult nu merken dan je cube veranderd is naar een 4side cube waar de QuickDial is zoals hij was, alleen met andere icoontjes, je MediaHubMini (die met die brede stroken) was en werkt zoals het was, en er daarnaast nog 2 schermen zijn die leeg zijn. Het oude launch schermpje met Email,SMS,Internet,Taken,Comm Manager en Agenda is verdwenen.

Aangezien wij maar een 4side cube willen zijn er een paar bestanden die je kunt verwijderen: APLauncher3.exe en APLauncher4.exe. Deze zijn te vinden in je \Windows map. Deze heb je alleen maar nodig als je de 6side cube wil hebben.

4side cube aanpassen voor gebruik:
Die gaan we nu eens terug toveren en het 2e extra knoppen scherm inrichten. Je hebt om deze dingen aan te passen verschillende programma's, sommige voor de 3side op de Touch (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=324556) (hiermee kun je wel de "nieuwe" MediaHub aanpassen) en sommige voor 4side op de Enhanced (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=348418). Maar helaas voor onze wonderlijke configuratie heb ik er nog geen gevonden die ook echt werkt :'( . Daarom moeten we dus zelf in het registry gaan zitten werken. Dit is echt niet zo gevaarlijk als het lijkt, en al helemaal niet als je het secuur doet.

Gebruik een registry editor (zoals PHM RegEdit) om je registry te bewerken. De waardes die we moeten aanpassen bevinden zich onder \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\BioTouch. Hier vind je alles dat betrekking heeft op je ActionScreen (als je deze hebt), je APlauncher (de 6 knops schermen) en de MediaHubMini(het 3 knops scherm).

Het eerste wat we gaan doen is ff puin ruimen, gooi de register mappen van APLauncher3 en APLauncher4 weg. Die hebben we toch niet nodig voor de 4side. Als we nu naar APLauncher en APLauncher2 kijken zien we een paar verschillen, dit verklaart ook gelijk waarom niet alles werkt.

In de oude APLauncher werden andere register waardes gebruikt dan in de nieuwe, je moet dus van de APLauncher de nieuwe waardes van APLauncher2 invoegen of de oude waardes aanpassen. Ook nog een verschil met de nieuwe APLauncher is dat deze alleen BRN bestanden ondersteund en niet meer de PNG bestanden die in de oude APLauncher gebruikt werden. Je moet dus je bestaande icoontjes omzetten willen ze nog werken.

Om de plaatjes om te zetten van het oude formaat (PNG) naar het nieuwe formaat (BRN) is er een gemakkelijk windows XP tooltje, BrnConvert. Die is te vinden in dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351551 Het programma kan BMP plaatjes (dus geen PNG plaatjes) omzetten naar BRN plaatjes, en ook meerdere tegelijk. Dit hebben we dus nodig. En ben je op zoek naar andere leuke icoontjes, kijk ook dat topic eens door. Daar staan veel leuke icons in, en ze worden zo goed als allemaal in BMP, PNG en BRN formaat gepost. Ook om zelf icoontjes te maken zijn daar de blanco originele plaatjes te vinden, dus photoshop een eindje weg 8)

Terug naar het registry, als je alle plaatjes die je wilt hebben als BRN plaatje hebt en in je \windows map of een map naar keuze (Mag ook op je geheugenkaart) hebt gezet dan gaan we verder alles aanpassen. (Ik gebruik de map \Icon in de volgende voorbeelden, standaard is \Windows). Als je je plaatjes op je geheugenkaart zet, spaart dit redelijk wat ruimte uit op je interne geheugen.

Even ter informatie, in \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\BioTouch\BioTouch\ kun je zien hoeveel APLaunchers er gestart gaan worden en welke applicaties ("Appx") daarbij horen. Daaronder staan ook de "Cubex" variabelen, deze hexadecimale waarden zijn een stuk ingewikkelder en daarom zou ik deze ook niet aanpassen. Hierin staan ook de "Pathxx" variabelen dat de plaatjes zijn van de animatie die je krijgt. (Vooral deze nemen veel ruimte in beslag) Wil je dit aanpassen, kijk eens in dit topic voor meer uitleg over de verschillende icons en hoe je de animatie aan kunt passen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=325424

Om alles goed te zetten voor normaal gebruik zorg ervoor dat:
  • In der hoofdmap van ieder launcher pagina (APLauncher of APLauncher 2) de waarde background in staat met bijv de waarde:"\Icon\AL_Bkgd.brn".
  • In de mappen APLauncher en APLauncher2 moeten de mappen App0 t/m App5 staan. Hernoem in APLauncher dus de oude mappen naar de nieuwe namen. Note: 0 is linksboven, 1 daaronder... 5 rechtsonder
  • In elke App map moeten de volgende waarden staan, de vaste waardes heb ik al ingevoerd:
    Height105
    IconPathPad naar icon, bijv. \Icon\AL_01.brn
    IconPressPathPad naar ingedrukt icon, bijv. \Icon\AL_01_HL.brn
    NameWat in je scherm komt, bijv. E-mail
    ParamParameters voor programma, bijv. -service "ActiveSync"
    PathHet programma, bijv. \Windows\tmail.exe
    Type0
    Width119
    xPosX positie in je scherm
    yPosY positie in je scherm

X,Y Posities
    0,0121,0
    0,107121,107
    0,214121,214
  • Om de waardes in te voeren die je niet hebt een DWORD waarde voor een getal en een string waarde voor een bestandspad.
  • APLauncher2 is in principe al goed ingesteld, maar dit zijn allemaal plaatjes zonder icons en er is nog geen verwijzing naar een programma gemaakt. Hier moet je dus alleen de icoontjes vervangen met degene die jij wil en het programma met eventuele parameters invullen.
Pas dus op deze manier APLauncher1 aan en APLauncher2 waar je dit wil. Als al je plaatjes in de goede mappen staan in BRN formaat, zou nu alles moeten kunnen werken.

Doe nog een soft-reset en hierna zal je 4side cube werken. Bij de eerste gebruik na iedere softreset is de cube iets langzamer omdat deze op dat moment de plaatjes gaat inladen. Als dit eenmaal gebeurt is zal hij een stuk sneller zijn.

Zijn er nog dingen onduidelijk, post ze hier en ik zal deze post aanpassen of uitleg in een andere post geven.

Succes d:)b

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je mij de bestanden mailt wil ik ze wel hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

k heb mn spullen binnen :D
alles tegelijk _O_accu, 3,5mm adapter, telescoopje voor de camera :D
geinig ding is dat :P

fijne dagen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
marcel-o schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:18:

fijne dagen allemaal
Er is nog hoop voor mijn spullen 8) Ik wacht met smart af!

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik had nog een vraagje naar aanleiding van enkele users hier, waarvan ik helaas geen e-mail adres heb kunnen vinden om ze persoonlijk te benaderen:

Ik heb veel gehoord over scummvm op de Touch, en het blijkt wel redelijk goed te werken, maar hoe zit het met de VGA games? Curse of Monkey Island is volgens mij bijvoorbeeld 640x480, terwijl de Touch maar een kwart van dit aantal pixels kan weergeven. Hoe erg is het downscalen op een QVGA scherm van een VGA game? Is Full Throttle overigens wel QVGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
Ik heb het een tijdje gedraaid (o.a. alle Monkey Islands, Day of the Tentacle en de wat zwaardere Full Throttle). Ik kan je verzekeren dat het prachtig wordt weergegeven, echt leuk om die games weer eens te spelen.

Wie weet hoe je het beste de screen-protector kunt plaatsen? Ik heb zo'n 10 dollar ding van Brando besteld en binnengekregen. Hoe kan ik deze het beste plaatsen? Ik verwijder de oude meegeleverde en wil m'n Touch schoonmaken, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
smeerbartje schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:57:
Ik heb het een tijdje gedraaid (o.a. alle Monkey Islands, Day of the Tentacle en de wat zwaardere Full Throttle). Ik kan je verzekeren dat het prachtig wordt weergegeven, echt leuk om die games weer eens te spelen.
Ook Monkey Island 3? (curse of monkey island)
Hoe is de ondertiteling weergeven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wie weet hoe je het beste de screen-protector kunt plaatsen? Ik heb zo'n 10 dollar ding van Brando besteld en binnengekregen. Hoe kan ik deze het beste plaatsen? Ik verwijder de oude meegeleverde en wil m'n Touch schoonmaken, maar hoe?
Badkamer deur open, naar binnen met Touch en protector, deur dicht, raam dicht, warme kraan aan en eventjes lekker laten stomen. Zo heb je geen, of zo min mogelijk, stofdeeltjes in de lucht. Verder gewoon zorgen dat je scherm helemaal schoon, met water lijkt me dat wel te doen. Afdrogen, schone handdoek lijkt me geen probleem. En anders kan het altijd nog weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

ik had die van mij direct verziekt door m achterstevoren er op te doen :X de vuiltjes en stofjes kan je er t best met plakband afhalen :)
past die van jou er wel precies op? mijne was net iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Muthas schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:55:
[...]

Badkamer deur open, naar binnen met Touch en protector, deur dicht, raam dicht, warme kraan aan en eventjes lekker laten stomen. Zo heb je geen, of zo min mogelijk, stofdeeltjes in de lucht. Verder gewoon zorgen dat je scherm helemaal schoon, met water lijkt me dat wel te doen. Afdrogen, schone handdoek lijkt me geen probleem. En anders kan het altijd nog weer opnieuw.
wtf :D
ingenieus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik wil het er verder niet over hebben :). Ik heb 'm verprutst; er zit nu een blijvende 'deuk' in. Maar ach, dit zie je alleen maar als de telefoon op stand-by staat en 9 van de 10 keer zit ie dan in m'n zak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 29-05 23:05
Even een vraagje.

Is het mogelijk om hogere resolutie filmpjes te maken? Nu is het maximum iets van 150x100 (of zoiets), maar kan ik daar bijvoorbeeld 640x480 van maken via een achterdeurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik weet dat je een aantal dingen via het registry kan tweaken, je loopt echter al snel tegen de max van de CPU aan. Zoek even op XDA of duik in je registry met zoekwoorden als camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238935

Hoe kan het dat m'n PCM toetsenbord ineens het niet meer doet (trail periode voorbij??). Ik lees hier namelijk niets over en ik dacht dat het freeware was. ???

Iemand downloadlinks van die VGA-games (Monkey Island, Full Throttle etc?). Alvast bedankt :D

En wat een openbaring is Opera Mini!!!! Echt 100x betere mobiel internetervaring dankzij Opera, dit ga ik heeel veel mensen nog aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Anoniem: 238935 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:19:
Hoe kan het dat m'n PCM toetsenbord ineens het niet meer doet (trail periode voorbij??). Ik lees hier namelijk niets over en ik dacht dat het freeware was. ???

Iemand downloadlinks van die VGA-games (Monkey Island, Full Throttle etc?). Alvast bedankt :D

En wat een openbaring is Opera Mini!!!! Echt 100x betere mobiel internetervaring dankzij Opera, dit ga ik heeel veel mensen nog aanraden.
PCM keyboard heeft een bepaalde gebruikstijd, dan zul je waarschijnlijk een oude variant hebben.
Even de nieuwe installeren en je kunt er weer tegenaan! :) (zie startpost voor link)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 07:14
Daar heb ik ook naar zitten kijken. En ik aangezien ik nu lees dat jij hem al hebt vroeg ik mij het volgende af.

Hoe nauwkeurig is hij af te stellen op de touch?
Zit hij (redelijk) stevig gemonteerd?
Hoe is de zoom kwaliteit?

Ik ben zeer nieuwsgierig naar je reactie.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat er ook al een NL versie van het programma PocketCM??

Dit is echt een gave skin op de bestaande contactenlijst!

Te downloaden hier: http://www.pocketcm.com/

Ik zou hem graag in het NL willen hebben!

Ik wil graag externe roms proberen, cq. testen, maar wil dan wel eerst mijn huidige ROM opslaan. Hoe kan ik de rom welke nu in mijn Touch zit, opslaan? Mocht er dan iets misgaan, dan kan ik altijd terug naar de basis instellingen in de, door de fabrikant meegeleverde, rom.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 25-12-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 238935 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:19:

Je zou ze toch echt moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:13
Als je access hebt tot Usenet, daar is van de week een hele shitload op gezet. Iets van 3 GB aan games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
marcel-o schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:18:

fijne dagen allemaal
3,5mm adapter, is het wat? Ik had destijds voor mijn n73 ook zoiets, maar dat was een verschrikkelijk groot en dik ding, en maakte 9/10 keer geen verbinding waardoor iedereen in de trein plotseling mee kon genieten (klote-aansluitingen van nokia ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226399

Ja hoor, 3,5 adapter werkt prima. Ik heb een heel goedkoop dingetje via Ebay gekocht. Aan de ene kant een mini-USB en aan de andere kant een mini-USB én een 3,5 adapter. Dat is voor mij handig, want dan kan ik de Touch in m'n auto aansluiten op m'n autoradio (podcasts luisteren) en tegelijk opladen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=018

Maar gebruik hem voorlopig nog niet in de auto :P

En voor 4,20 incl verzending :D

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-12-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

BPP

Hallo,

Ik heb een HTC Touch met 1 GB, maar ik wil daar een film op zetten. Maar ik kom via ActiveSync neit in mn geheugenkaart. iemand idee hoe ik daar kom zodat ik er wat filmpjes op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Hoi allemaal,

Ik stelde in deel 4 al een vraag hoe ik mijn contacts kan managen en ik ze via mijn laptop kan ingeven, wijzigen, verwijderen. Ik kreeg toen snel het antwoord om dit te gaan syncen met Outlook. Ik gebruik outlook enkel op afstand, via remote desktop, dus dat lukt niet, is daar toch een manier om deze te organiseren via een soort van contacts manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
BPP schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:37:
Hallo,

Ik heb een HTC Touch met 1 GB, maar ik wil daar een film op zetten. Maar ik kom via ActiveSync neit in mn geheugenkaart. iemand idee hoe ik daar kom zodat ik er wat filmpjes op kan zetten?
Heb je niet iets als een cardreader? Is imho namelijk toch het fijnst :)
baico schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:48:
Hoi allemaal,

Ik stelde in deel 4 al een vraag hoe ik mijn contacts kan managen en ik ze via mijn laptop kan ingeven, wijzigen, verwijderen. Ik kreeg toen snel het antwoord om dit te gaan syncen met Outlook. Ik gebruik outlook enkel op afstand, via remote desktop, dus dat lukt niet, is daar toch een manier om deze te organiseren via een soort van contacts manager?
Je kan ook syncen met Outlook Express, die zit standaard op elke XP installatie :)

[ Voor 42% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-12-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

LiquidT_NL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:
[...]

Heb je niet iets als een cardreader? Is imho namelijk toch het fijnst :)

[...]

Je kan ook syncen met Outlook Express, die zit standaard op elke XP installatie :)
He ik helaas niet, misschien toch het overwegen waard. maar er is dus wel een mogelijkheid zonder dat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Laatst online: 26-10-2024
LiquidT_NL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:

Vista :) niet te vinden hieronder :( andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
BPP schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:52:
[...]

He ik helaas niet, misschien toch het overwegen waard. maar er is dus wel een mogelijkheid zonder dat? O-)
ik heb mijn HTC nog niet binnen, maar ik kan me voorstellen dat je via blauwtand of een usb kabel wel het eea kan overzetten icm HTC software. Maar cardreader is veel sneller en makkelijker imho.
baico schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:54:
[...]

Vista :) niet te vinden hieronder :( andere opties?
Je gebruikt Outlook via remote desktop. Zet dan outlook ook op je eigen PC en sync gewoon met die outlook. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
BPP schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:37:
Hallo,

ActiveSync - verkennen - storage card. Hoort altijd te kunnen.

Gaat echter tergend langzaam, USB 1.1 snelheid denk ik, je kan beter je SD kaart in een card reader, als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Muthas schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:06:
[...]

Gaat echter tergend langzaam, USB 1.1 snelheid denk ik, je kan beter je SD kaart in een card reader, als je die hebt.
Ik zie het dank je? Maar is het Storage card of de Opslagkaart? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 21:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Muthas schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:06:
[...]

Tip (misschien ook handig voor de OP): met het progje WM5Storage maak je van de pda een usb-flashdrive die automatisch herkend wordt in elke pc & elk OS, en met dit progje gaat data-overdracht wel op volle snelheid. Bijkomend voordeel is dat alle besturingssystemen hier goed mee overweg kunnen, dus dan kan je easy bestanden uitwisselen tussen je apple of (in mijn geval) linux systeem.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik als autolader ook een "gewone" mini USB kabel (van mijn digitale camera) gebruiken, icm. met een plug voor in de sigarettenaansteker?

heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:35

Halfkakkende

Vandring

Toevallig zat ik vandaag met hetzelfde. Bij mijn GPS muis zat een auto lader met USB aansluiteing. Ik sloot hier mijn mini usb kabel van mijn PS3 controller op aan en vervolgens de andere kant op mijn Touch en het werkte perfect. Neem aan dat elke willekeurige kabel met USB->mini usb werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Halfkakkende op 25-12-2007 20:59 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb ook gewoon een variabele sigaretten aansteker plug met een lange mini usb kabel aangesloten op mijn touch, gps ontvanger, psp, etc. En alles op 5,5 volt, werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
Halfkakkende schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:58:
Toevallig zat ik vandaag met hetzelfde. Bij mijn GPS muis zat een auto lader met USB aansluiteing. Ik sloot hier mijn mini usb kabel van mijn PS3 controller op aan en vervolgens de andere kant op mijn Touch en het werkte perfect. Neem aan dat elke willekeurige kabel met USB->mini usb werkt.
Het enige waar je ff op moet letten is de oplaadstroom.
De touch heeft 1000mA adapter. Als je een 500mA adapter erop aansluit, duurt het opladen wat langer :)

edit: verledentijd van sluiten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246393

weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn msn contacten worden toegevoegd aan het adresboek als ik inlog in windows live messenger mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Anoniem: 246393 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:11:
weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn msn contacten worden toegevoegd aan het adresboek als ik inlog in windows live messenger mobile?
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Anoniem: 246393 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:11:
Als je nou gewoon de startpost leest.. :O
Muthas schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:55:

:? Als ik met MSN inlog krijg ik alle contacten in mijn contactpersonen, hoe voorkom ik dit?
Gebruik Pocket MSN, of installeer de nieuwste Live Messenger.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 26-12-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230537

Sjoerd001 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:37:
Als je access hebt tot Usenet, daar is van de week een hele shitload op gezet. Iets van 3 GB aan games.
weet wel dat het hier niet hoort.... maarrrrr }) hoe krijg ik die acces tot usenet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 30-03 21:26
HetWonder schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:43:
[...]

Tip (misschien ook handig voor de OP): met het progje WM5Storage maak je van de pda een usb-flashdrive die automatisch herkend wordt in elke pc & elk OS, en met dit progje gaat data-overdracht wel op volle snelheid. Bijkomend voordeel is dat alle besturingssystemen hier goed mee overweg kunnen, dus dan kan je easy bestanden uitwisselen tussen je apple of (in mijn geval) linux systeem.
leuke tip. ook een 2006 editie of een WM6Storage oid? Nog niet gezocht maar mss dat je dat al weet :)

aangezien er op mijn/deze/onze/ van ons allemaal :D htc wm6 staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cardo op 26-12-2007 13:46 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 30-03 21:26
Anoniem: 230537 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:41:
[...]

weet wel dat het hier niet hoort.... maarrrrr }) hoe krijg ik die acces tot usenet??
Binaries4all.nl meer kan ik je niet helpen :P

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246382

Ik heb gisteren Opera Mini 4 op mijn Touch gezet, nu vraagt hij iedere keer als ik naar een andere webpagina ga of hij verbinding mag maken met het internet (Ik zit dan op Thuis netwerk via WiFi).

Verder als ik in google surf dan krijg ik de pagina heel klein te zien en is lezen onmmogelijk, heb de zoom functie al geprobeerd. maar werkt niet echt. Kan Opera niet zoals Internet Explorer alles aanpassen zodat het op het beeldscherm van de Touch past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230537

Cardo schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:46:
[...]

Binaries4all.nl meer kan ik je niet helpen :P
Dank je wel!
Ga lekker lezen, dan gaat het vast lukken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Hallo,

Ik wil graag Opera mini 4 op mn HTC zetten, maar ik heb geen midlet manager of iets dergelijks erop zitten. Iemand een link ernaar voor mij? Of zit die er standaard op? Want bij programmas staat ie niet.

Mvg,

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

BPP schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:32:
Hallo,

Ik wil graag Opera mini 4 op mn HTC zetten, maar ik heb geen midlet manager of iets dergelijks erop zitten. Iemand een link ernaar voor mij? Of zit die er standaard op? Want bij programmas staat ie niet.

Mvg,
Opera Mini kan je hier downloaden. Hier staat het beschreven voor de HTC Touch.

[ Voor 3% gewijzigd door ibmos2warp op 27-12-2007 00:05 . Reden: Link vergeten ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Anoniem: 218954

Een vraag mbt bluetooth en een batterij-ikoon verhaal:

- Na wat probeerseltjes qua skins (icube, dialpads enzo) merk ik dat mijn batterij-icoon in de statusbar bovenin niet meer verandert. Ook al is m'n accu bijna leeg, dan nog geeft íe 'vol' aan... Alleen met batterystaus kan ik de werkelijke status zien. Iemand suggesties?

- Ik gebruik een GPS bluetooth receiver van ADAPT
?Afbeeldingslocatie: http://www.pocketz.nl/catalog/images/adapt_btgps.jpg
, werkt op zich prima. Na m aangemeld te hebebn op mijn touch en een poort toegewezen te hebben start ik Tomtom op, die ziet 'm en rijden maar! Als ik later nog een keer tomtom opstart ziet deze 'm niet meer. Moet ik 'm opnieuw aanmelden op mijn touch, andere poort toewijzen, ect... Hierna ziet tomtom hem ook weer. Is een beetje omslachtig zo. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

En misschien een tip voor de OP: Een lijst met bekende registry-tweaks

Anoniem: 218954

X-GeaR schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:47:
Even een vraagje.

Is het mogelijk om hogere resolutie filmpjes te maken? Nu is het maximum iets van 150x100 (of zoiets), maar kan ik daar bijvoorbeeld 640x480 van maken via een achterdeurtje?
Check dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=346858
en dit:
http://forum.xda-develope...light=increase+resolution

Anoniem: 111114

Hoi,

ik sedert kerst zo'n htc touch. Rom flashen enzo is me al gelukt. Heb hem al goed kunnen aanpassen naar mijn voorkeuren. Wat ik wel nog wil doen is makkelijk mijn google calendars syncen. Iemand die daarvoor een eenvoudige en gratis manier heeft?

Bedankt!

• Muthas
  • Niet online
Cardo schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:45:
[...]

leuke tip. ook een 2006 editie of een WM6Storage oid? Nog niet gezocht maar mss dat je dat al weet :)

aangezien er op mijn/deze/onze/ van ons allemaal :D htc wm6 staat.
WM5Storage werkt perfect ;) Andere bestaan ook niet :Y)

Muthas schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:15:
[...]

WM5Storage werkt perfect ;) Andere bestaan ook niet :Y)
Over dat programma had ik nog niets gehoord. Maar lijkt me ideaal om vlug wat bestanden over te zetten naar m'n touch als ik in linux zit, hoef ik niet meer een virtual machine met windows te starten.

Hey,

Ik heb mijn touch nu een aantal dagen, echter ben ik 1 probleempje tegen gekomen.

Als ik muziek aan het luisteren ben, en iemand belt mij, dan wordt diegene doorgeschakeld naar mijn voicemail, terwijl de telefoonfunctie e.d. gewoon aan staan. Is er misschien een instelling die ervoor zorgt dat ik dan niet gebeld kan worden ofzo?

Ik heb al gezocht maar niet echt veel wijzer geworden.

Mvg, :)

• Timple
  • Laatst online: 07:44

Timple

Anoniem: 246034 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:17:
Hey,

Ik heb mijn touch nu een aantal dagen, echter ben ik 1 probleempje tegen gekomen.

Als ik muziek aan het luisteren ben, en iemand belt mij, dan wordt diegene doorgeschakeld naar mijn voicemail, terwijl de telefoonfunctie e.d. gewoon aan staan. Is er misschien een instelling die ervoor zorgt dat ik dan niet gebeld kan worden ofzo?

Ik heb al gezocht maar niet echt veel wijzer geworden.

Mvg, :)
Bluetooth aanstaan?

http://www.allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=1561

• Timple
  • Laatst online: 07:44

Timple

Dag mensen,

Heeft iemand al trackr en tomtom naast elkaar aan de praat gekregen?

Heb al keurig deze handleiding gevolgt, maar zonder succes.

Gebruik de adapt gps ontvangen uit de OP, baudrate 9600 als ik me niet vergis.

Alvast bedankt _/-\o_

Yo, bedankt, maar nee. :) Ik heb bij comm manager alleen ''Telefoon'' en ''Gegevensverbinding'' (GPRS Zorgeloos Internet) aanstaan. (ook ''Beltoon'' natuurlijk).

Iemand enig idee, dit is echt heel vervelend ;)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
Heb me Cradle en extra accu van Brando ontvangen, 4 december had ik besteld dus mooie levertijd.

Heb een witte T-Mobile MDA Touch XL (dus met 128/256 MB geheugen) en al meteen een engelse ROM erin gezet via XDA speciaal voor de Touch XL, had eerst per ongeluk de normale Touch ROM geflashed, toen vond die 64/128 MB geheugen, dus dat was wel ff schrikken, maar door de juiste ROM te flashen werkt t weer helemaal als een zonnetje, accu gaat langer mee en met de nieuwste radio rom ook beter signaal en geluidskwaliteit.

Tot zover ben ik dik tevreden ermee, heb m ook lichtelijk overgeclocked met batterystatus naar 247mhz en idle op 99.

Zo ziet me huidig Setup eruit, programma's die je ziet draaien zijn Batterystatus pro, LG plugin en met HTC Home Customizer de icoontjes aangepast. ( alle tmobile troep is erdoor de ROM en ext-ROM flash nu helemaal eraf _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5402/screen001cj5.png

Eigenlijk niet echt heel boeiend, maar ik dacht ik meld mijn positieve ervaring die ik heb met de Touch XL.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Is het de moeite waard om de enhanced versie van de Touch te nemen als je behalve outlook sync alleen nog TomTom erop zou zetten en voor de rest er alleen mee belt / smst en (push)mailt/WiFi'd?

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
  • Laatst online: 05-12-2021
Turismo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:04:
Zo ziet me huidig Setup eruit, programma's die je ziet draaien zijn Batterystatus pro, LG plugin

alle tmobile troep is erdoor de ROM en ext-ROM flash nu helemaal eraf _/-\o_ )
Zijn de LG plugin buttons fixed?

En welke rom heb je nu?

En wie heeft er ervaring met deze van Bram: Touch Surface 1.31 WWE/NLD // 2.21.707.1b // NLD version online!

[ Voor 31% gewijzigd door The Stranger op 28-12-2007 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
The Stranger schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:07:
[...]

En welke rom heb je nu?

En wie heeft er ervaring met deze van Bram: Touch Surface 1.31 WWE/NLD // 2.21.707.1b // NLD version online!
Nee het is helaas nog een directe port van de LG telefoon, sommige applicaties verwijzen nergens naar, maar de meeste doen het (de belangerijkste) dus goed genoeg voor mij voorlopig.

En welke rom heb je nu?

Onderstaande ROM, is Engels (wat ikzelf prefereer), mijn Touch werd er ook heel wat sneller van, maar volgens mij ook doordat de ext-ROM van T-mobile weg is (alle extra zooi van T-Mobile dus).
Uit dit topic van xda dus http://forum.xda-develope...php?p=1676118&postcount=1
Wel eerst de CID unlock draaien uiteraard, en alles op eigen risico.

De nieuwste Touch keyboard en Keypad zit hier ook in, die draait wel erg fijn _/-\o_

HTC Touch (Soft Black& Pure White) ROM Code (2.20.707.1B WWE)

Description:

ROM version: 2.20.707.1B WWE
ROM date: 10/02/07
Radio version: 03.07.90
Protocol version: 4.1.13.51
ExtROM version: 2.20.707.101

Updates:
1) Availability of the new input methods, Touch Keyboard and Touch Keypad.
2) This update includes all prior updates.

Note:
1. This ROM is applicable for (Soft Black and Pure White) only.

Deze ROM is dus niet geschikt voor de Touch XL en vice versa ook niet natuurlijk, kans is dat wanneer je dit doet je de Touch bricked, bij mij ging het goed maar schijnt dat als je een XL Rom op een normale Touch flashed die wel gebricked word!
Raenius schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:51:
Is het de moeite waard om de enhanced versie van de Touch te nemen als je behalve outlook sync alleen nog TomTom erop zou zetten en voor de rest er alleen mee belt / smst en (push)mailt/WiFi'd?
Eigenlijk is het imho altijd de moeite aangezien applicaties veel sneller starten en draaien als het direct vanaf het geheugen komt, en de standaard touch heeft niet zoveel geheugen vanzichzelf, getuige de roms die de rom-size vergroten.
Zeker omdat de XL versie niet zoveel extra kost, en de nieuwste updates en mogelijkheden zitten er uiteraard ook in verwerkt, aangezien het nieuwere batches betreft.
Wat dat betreft zou een 400mhz processor ook niet mistaan, maar het geheugen geeft m toch net dat beetje meer waardoor het allemaal wat lekkerder draait, en je niet de hele tijd het interne geheugen in de gaten hoeft te houden, want zodra die te vol is gaat het zo traag als dikke stront.

[ Voor 35% gewijzigd door Turismo op 28-12-2007 08:18 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb even 2 vraagjes mbt e-mail op de telefoon/Touch.
1. Ik heb een planet adres, en als ik die instel op 2 PC's, dan ontvangt maar 1 van de 2 PC's het en wordt het van de server afgeknikkerd. Daarom kan ik maar op 1 PC mijn planet bekijken via een prog als Outlook (express) of Thunderbird. Hou zit dat als je de mail account instelt in een progje van mijn telefoon? Ik wil namelijk het liefst al mijn planet e-mail OOK thuis in mijn outlook express hebben.

2. Kan ik hotmail ontvangen via een mail programma of een extra stukje software, of wordt dat browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

The Stranger schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:07:
[...]
Ja hier, ben er erg enthousiast over!
Werkt ontzettend snel, erg handige tools voor geïnstalleerd(Quickmenu, totalcmd, het actiemenu en advanced configuration om maar eens wat te noemen).
Verder heb je ten opzichte van de default installatie een zee van ruimte over voor het installeren van andere meuk. Ik ben er iig erg blij mee :)

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157936 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:02:
Bestaat er ook al een NL versie van het programma PocketCM??

Dit is echt een gave skin op de bestaande contactenlijst!

Te downloaden hier: http://www.pocketcm.com/

Ik zou hem graag in het NL willen hebben!

Ik wil graag externe roms proberen, cq. testen, maar wil dan wel eerst mijn huidige ROM opslaan. Hoe kan ik de rom welke nu in mijn Touch zit, opslaan? Mocht er dan iets misgaan, dan kan ik altijd terug naar de basis instellingen in de, door de fabrikant meegeleverde, rom.
iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PocketCM moet kunnen in het nederlands. Zie maar eens op hun forum. Daar zijn bestanden gepost die voor vertaling zorgen.

Om je huidige rom te backup moet je eens kijken op wiki.xda-developers.com. Daar staat het uitgelegd. Had ik dat zelf eerder geweten dan had ik nu ook een backup liggen van mijn rom.

Niemand hier van Belgie die een htc touch gekocht heeft bij Belcompany die eens zijn rom wil backuppen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
LiquidT_NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:21:
1. Ik heb een planet adres, en als ik die instel op 2 PC's, dan ontvangt maar 1 van de 2 PC's het en wordt het van de server afgeknikkerd. Daarom kan ik maar op 1 PC mijn planet bekijken via een prog als Outlook (express) of Thunderbird. Hou zit dat als je de mail account instelt in een progje van mijn telefoon? Ik wil namelijk het liefst al mijn planet e-mail OOK thuis in mijn outlook express hebben.

2. Kan ik hotmail ontvangen via een mail programma of een extra stukje software, of wordt dat browsen?
1.
Waar jij naar op zoek bent is een provider die IMAP (wiki) ondersteund. Dat doet planet volgens mij niet. Je zou kunnen overstappen naar Gmail en met je Gmail-account je Planet-mail ophalen. Gmail ondersteunt wel IMAP, dus die kun je dan instellen op je Touch. Nadeel is dan wel dat je geen mail kan versturen met als afzender @planet.nl vanaf je Touch.

2.
Je kan Windows Live installeren op je Touch. Hiermee kun je msn-en en je hotmail ophalen zonder te browsen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Vandaag mijn cradle binnengehad van de Brando.hk shop, was 1 december verzonden, dus heeft er eventjes over gedaan..Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Turismo schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:05:
[...]
Nee het is helaas nog een directe port van de LG telefoon, sommige applicaties verwijzen nergens naar, maar de meeste doen het (de belangerijkste) dus goed genoeg voor mij voorlopig.
Er is in dat topic op XDA waar die LG plugin wordt aangeboden iemand geweest die hem heeft vertaald naar het Nederlands en alle programma-koppelingen heeft gefixt. Zie dat topic dus, zou wel willen linken maar XDA is weer is offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
funk-e schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:56:
[...]

1.
Waar jij naar op zoek bent is een provider die IMAP (wiki) ondersteund. Dat doet planet volgens mij niet. Je zou kunnen overstappen naar Gmail en met je Gmail-account je Planet-mail ophalen. Gmail ondersteunt wel IMAP, dus die kun je dan instellen op je Touch. Nadeel is dan wel dat je geen mail kan versturen met als afzender @planet.nl vanaf je Touch.
Dat laatste boeit me niet. Hoe kan je eigenlijk mail ophalen van bijvoorbeeld planet via Gmail? Nog nooit van gehoord tbh.
funk-e schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:56:
2.
Je kan Windows Live installeren op je Touch. Hiermee kun je msn-en en je hotmail ophalen zonder te browsen.
dank je :)

nog een laatste vraag: ik heb een verschrikkelijk moeilijke WPA code op het netwerk thuis. Kan ik dit in een textfile gewoon sturen naar mijn telefoon, en hem vervolgens kopieeren plakken? Of werkt kopieeren plakken niet goed (of wel, maar niet tussen 2 verschillende applicaties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Probeer het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
eigenlijk heb je ook wel gelijk ja... Ik denk dat het zenuwen is, omdat ik niet kan wachten tot ik dat ding in huis heb, en dan wil je zo veel mogelijk weten.

Maar ik heb nog wel een vraag die ik niet zo 1-2-3 kan proberen. Is er namelijk een snelle manier om tussen landscape en portrait mode te switchen, of moet het echt in het home menu bij tabblad starter? Ik kon namelijk niets hierover vinden (behalve via starter) in de handleiding (jaja, de handleiding van de HTC site gedownload en gelezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Er zijn allerlei manieren voor, koppeling in startmenu, binden aan je cameratoets, weet ik veel. Als ik jou was zou ik gewoon wachten totdat je hem hebt, want je stelt nu allerlei nutteloze vragen. :> Ik wissel zelf nooit naar landscape, de enigste momenten dat ik dat gebruik is met de camera, of camera-album, en dan gebeurd het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Zijn er al nieuwe "witte" mda touches hier ? ik heb de mijne net besteld, bij een abbo verlenging via t-mobile.
Zijn er nog verschillen in de stock roms qua software tov de "oude" touch ?

[ Voor 8% gewijzigd door LoneWolf op 28-12-2007 12:10 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik dacht dat portrait mode wel makkelijk zou zijn met PocketCM. Maar ik zal inderdaad wachten tot ik hem in mijn klauwtjes heb :P

ik vraag nu vooral:
Dat laatste boeit me niet. Hoe kan je eigenlijk mail ophalen van bijvoorbeeld planet via Gmail? Nog nooit van gehoord tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
LiquidT_NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:31:
[...]

[...]

dank je :)

nog een laatste vraag: ik heb een verschrikkelijk moeilijke WPA code op het netwerk thuis. Kan ik dit in een textfile gewoon sturen naar mijn telefoon, en hem vervolgens kopieeren plakken? Of werkt kopieeren plakken niet goed (of wel, maar niet tussen 2 verschillende applicaties)?
Ik heb een word bestandje op de touch staan met daarin een aantal wachtwoorden, inlog codes, wap codes etc. etc.
Even copy en paste en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228918

LoneWolf schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:06:
Zijn er al nieuwe "witte" mda touches hier ? ik heb de mijne net besteld, bij een abbo verlenging via t-mobile.
Zijn er nog verschillen in de stock roms qua software tov de "oude" touch ?
Zeer zeker.... de witte is vaak de Touch XL / Elfin... dus pas op wanneer je wilt gaan flashen dat je de juiste rom pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
LiquidT_NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:21:
Ik ontvang ook planet mail met de Touch, en dan blijven de mailtjes wel netjes op de server staan.

En wat betreft 2 PC's, gewoon op 1 PC instellen dan de mail op de server moet blijven staan. Heb Outlook even niet bij de hand, anders had ik je wel kunnen vertellen waar dat moet.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:19:
[...]

Ik ontvang ook planet mail met de Touch, en dan blijven de mailtjes wel netjes op de server staan.

En wat betreft 2 PC's, gewoon op 1 PC instellen dan de mail op de server moet blijven staan. Heb Outlook even niet bij de hand, anders had ik je wel kunnen vertellen waar dat moet.
dank je, dan ga ik thuis even rommelen. Mijn Touch ligt nu in het sorteercentrum in Amsterdam, en moet naar Leiden. Volgens postplaza (barcode nummer ontfutselt van Hi shop klantenservice) is hij er de volgende dag, maar de ervaring leert dat hij er vaak nog dezelfde dag is. Anders hopen dat ze zaterdag ook nog leveren bij TNT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb vorige week een MDA Touch besteld, de witte vanwege het extra geheugen. Alleen ben ik zo dom geweest om dat via de telefoon te doen, en niet via de website van T-Mobile. Als je via de telefoon besteld mag je 3 weken wachten, via de website heb je 'm de volgende dag in huis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
AtleX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:12:
Ik heb vorige week een MDA Touch besteld, de witte vanwege het extra geheugen. Alleen ben ik zo dom geweest om dat via de telefoon te doen, en niet via de website van T-Mobile. Als je via de telefoon besteld mag je 3 weken wachten, via de website heb je 'm de volgende dat in huis. :(
ik had hem ook al gisteren kunnen hebben als ik via de Hi Shop had besteld, maar ik belde om te vragen wanneer mijn contract af zou lopen, en heb hem meteen besteld in de veronderstelling dat ze telefonisch dezelfde policy zouden hebben. Maar dat is niet (helemaal) zo. Via de shop belt de koerier dus ook wanneer je je pakket het liefst bezorgd wil hebben. Dat kan ik wel weer vergeten, dus het is nog maar de vraag (ALS hij vandaag nog komt) of er iemand thuis is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

AtleX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:12:
Ik heb vorige week een MDA Touch besteld, de witte vanwege het extra geheugen. Alleen ben ik zo dom geweest om dat via de telefoon te doen, en niet via de website van T-Mobile. Als je via de telefoon besteld mag je 3 weken wachten, via de website heb je 'm de volgende dag in huis. :(
Echt niet :o
Ik heb mijn mda touch afgelopen zaterdag besteld, maar die is nog niet binnen hoor. Ze zeggen dat het wel tien werkdagen kan duren voor dat ie er is. Waarschijnlijk gaat het telefoonisch even snel als via de website.
Hopen dat ie snel komt *O*.

Edit:
LiquidT_NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:31:
Jazeker kan dat. Je moet dan wel gmail op Amerikaans Engels hebben ingesteld, hier staat het uitgelegd. Als je gmail op Amerikaans Engels hebt ingesteld krijg je altijd de nieuwste functie's (hier staat ook nog wat over imap).

[ Voor 32% gewijzigd door ibmos2warp op 28-12-2007 17:33 ]

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231179

ik heb inmiddels die home van de lg draaien, en dat werkt toch wel erg lekker, en hij loopt ook lekker soepel. Je kunt er voor kiezen om je htc home ernaast de draaien, maar dan heb je wel erg veel zaken dubbelop. Dus ik heb de htc home vervangen door een grote analoge klok. Daarnaast heb ik men bottombar niet verwijderd zodat ik daarnog 2 functies kan houden die ik erg vaak gebruik (actionscreen/contacts). Ziet er allemaal erg fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ibmos2warp schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:29:
[...]

Echt niet :o
Ik heb mijn mda touch afgelopen zaterdag besteld, maar die is nog niet binnen hoor. Ze zeggen dat het wel tien werkdagen kan duren voor dat ie er is. Waarschijnlijk gaat het telefoonisch even snel als via de website.
Hopen dat ie snel komt *O*.
Mijn moeder heeft vorige week vrijdag op de site een W880i besteld, en zaterdag was hij er al. Vorig jaar heb ik via de site een Nokia 6233 besteld, die had ik ook binnen 3 dagen. Een kennis van mij nam 2 weken terug een Vario III via de site, op donderdag besteld en op woensdag binnen. De helpdesk vertelde me ook dat als je via de telefoon besteld je gewoon veel langer op je telefoon moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Laatst online: 28-11-2021
Heej hoi iedereen,

Een probleempje: Heb nu een aantal maanden de HTC Touch. Sinds vandaag een probleem (het eerste pas, dus valt mee (hoop dat dit probleem wel meevalt)):

De kleurweergave is plots op een bepaald moment niet goed meer. Lijkt net alsof er iets met het scherm aan de hand is. Wit is lichtblauw geworden en als ik bv. een foto bekijk, lijkt het net of het aantal kleuren drastisch is verminderd. Ook vlekken de kleuren uit naar plaatsen waar ze helemaal niet moeten zijn.

Mijn Touch werkt voor de rest nog wel prima, tis dus alleen de weergave van de kleuren.
Heb ook al een hard-reset gedaan, maar dat heeft niets opgeleverd.

Iemand dit probleem ook al gehad? En toevallig iemand hier die de Touch als een terug heeft moeten sturen naar GSMweb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

AtleX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:13:
[...]
Mijn moeder heeft vorige week vrijdag op de site een W880i besteld, en zaterdag was hij er al. Vorig jaar heb ik via de site een Nokia 6233 besteld, die had ik ook binnen 3 dagen. Een kennis van mij nam 2 weken terug een Vario III via de site, op donderdag besteld en op woensdag binnen. De helpdesk vertelde me ook dat als je via de telefoon besteld je gewoon veel langer op je telefoon moet wachten.
-O-
Hmm... Maar het is natuurlijk wel een geliefde telefoon (volgens mij). In princiepe zou hij inderdaad al de volgende dag er kunnen zijn, dus dat zou gister of vandaag al zijn geweest. Naja, ik zie wel... :9~
Misschien dat me pa volgende week wat van de helpdesk ofzo kan ontfutselen, als ie er dan nog niet is.

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goed nieuws...
Later vanavond komt CooTek TouchPal v2 uit. bron
Deze heeft ook een Nederlandse T9 functie.
'k Ben enorm benieuwd.... :9~ 't Lijkt me super toetsenbord.

- edit -

Hij werkt prima, er zit een enorm goed NL woordenboek in.
De freeware versie heeft dan misschien geen autocorrectie, maar die heb ik ook amper nodig, typt heerlijk. Echt het proberen waard ! link

Dit toetsenbord heeft ook een ingebouwde SIPchange, dus die kan je uitschakelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Chris.nl op 29-12-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik heb mijn mda touch (zwart) vandaag binnen gehad, heb hem woensdag avond besteld. Dus kan wel degelijk de volgende dag in huis zijn:P. Ben hem nu nog aan het verkennen, god wat kun je er veel mee. Heb nu nog de orginele rom erop zitten, iemand tips voor een rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Vond net deze (mooie en uitgebreide) review op Mobile-Review.com
Die site ken ik al vrij lang, maar nu de site is vernieuwd zie ik pas dat hij ook pda's reviewed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Laatst online: 30-05 06:56
Hallo,

Ik wil zeg maar spelletjes op mijn HTC touch zetten

Zoals

Fifa 2008
Juiced 2
Brain training

Hoe kan ik deze java games op mijn htc touch zetten? ( en kopen/downloaden )

- ROel C
( komt niet echt wijs uit google )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

vlijmen schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:15:
[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken. En ik aangezien ik nu lees dat jij hem al hebt vroeg ik mij het volgende af.

Hoe nauwkeurig is hij af te stellen op de touch?
Zit hij (redelijk) stevig gemonteerd?
Hoe is de zoom kwaliteit?

Ik ben zeer nieuwsgierig naar je reactie.
Alvast bedankt.
zow.. ben ff hier niet geweest :>
uhm, zit wel redelijk stevig, maar als ie beetje naar t midden toe zit, drukt ie je 4punts toets in. das minder
de focus is goed in te stellen, en zoomen gaat niet, het is één stand, t is wel n heel groot verschil.
ik raad wel aan om de processor stuk hoger te zetten, omdat t zo ingezoomd is, is de opname wat donkerder en dat probeert ie te verlichten(wat rekenkracht kost.)
voorbeeld:
zonder:
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6sjgriv.jpg

met:
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/871vg1s.jpg

t verschil is wel groot, dat wel :P

sorry voor de grote plaatjes :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Roberttt schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:39:
Ik heb mijn mda touch (zwart) vandaag binnen gehad, heb hem woensdag avond besteld. Dus kan wel degelijk de volgende dag in huis zijn:P. Ben hem nu nog aan het verkennen, god wat kun je er veel mee. Heb nu nog de orginele rom erop zitten, iemand tips voor een rom?
lucky bastard. Kijk hoe krom mijn order gaat:
code:
1
2
3
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco    25-12-2007      Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum    27-12-2007  Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum    29-12-2007  Amsterdam , intern transport pakketten

Wat een klootzakken zeg :S En dan is die klantenservice vandaag nog wel dicht. Gister wisten ze mij te vertellen dat ik vandaag mijn pakket zou ontvangen, maar ik hoop het voor hun. Waarom hij 2x in het sorteercentrum terechtkomt is mij een raadsel. Anders ga ik maandag bellen, dit is geen stijl. Ik had hem met een fiets al kunnen halen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Statusmeldingen van: "Hé, mijn Touch is nu onderweg", "K*t, de postbode is langs geweest, maar ik ben er niet" of "Ja, ik heb `m ook besteld" zijn niet nodig. Als we zo door gaan krijgen we hier een TNT Track & Trace systeem die beter is dan die van hunzelf.....

Ontopic dus, please