Toon posts:

Moderatie is zinloos

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn mening deponeren over het moderatiesysteem

Vanmorgen ontdek ik dat mijn moderatieopties zijn uitgezet. Ik vroeg me af of ik misschien iets heel erg had gedaan maar als reden krijg ik "Je mening wijkt teveel af van het gemiddelde".

Mooi is dat. Je bent dus, als je modereert, alleen maar klapvee. Je mag meelopen met de massa maar verder niet. Een tweaker is kritisch. Ik werk al 20 jaar in de ICT, ben ook wat ouder dan de gemiddelde bezoeker (loop tegen de 40) vermoed ik.

Dus op zich niet onlogisch dat ik de dingen soms iets anders zie dan een 20 jarige die graag knutselt aan zijn systeem.

Mijn reacties krijgen vaak zeer hoge waarderingen via het moderatiesysteem. Dus kennelijk stellen sommigen toch wel prijs op mijn mening.

Als ik reacties als een van de weinige waardeer/afkeur heeft mijn moderatie niet veel invloed, maar mag mijn stem alsjeblieft wel gehoord worden ? Willen we meningen of willen we eenheidsworst ? Dat is de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op TMF zou je topic een stuk beter tot z'n recht komen. Alleen ben je dan niet de eerste

Speciaal voor jouw soort klachten bestaat dit topic: ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) . Zou je deze kunnen doorlezen om een indruk te krijgen wat er nu precies van je verwacht wordt als moderator en dat je reactievermogen an sich (laat staan je 20 jaar ICT-ervaring) er niet veel mee van doen hebt?

* Delerium zal vanavond een kijken, als klikvee zijnde.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 17-12-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb 1 tip en 1 opmerking:
Modereren gaat niet op basis van een mening. Je moet zo goed mogelijk een objectieve beoordeling geven bij een reactie. Het moet dus niet zo zijn dat je een hogere beoordeling geeft, omdat je het ermee eens bent of niet.

Tip:
Lees de andere topics in Tweakers.net Moddereter Forum eens door (daar had dit topic ook moeten staan). Het hele mening-modereren is daar al heel vaak naar voren gekomen.
Eigenlijk had je hier het beste kunnen posten: ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )
En als je ziet dat er verkeerd wordt gemod kan je ze het beste hier aangeven. Het kleine-mismoderatietopic deel IV

Verder moet er gemod worden met de modfaq als leidraad. reviews: Tweakers.net moderatie faq

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat krijg ik terug ? FA > TMF ? Mijn reactie daarop: WTF ?

En dan de hoofdprijs "Modereren gaat niet op basis van een mening".

Wil je me dan ook zeggen wel instrument ik WEL moet gebruiken voor modereren ? En ja, ik heb echt wel het e.e.a. doorgelezen over modereren.

Onzinnige reacties als "MS is prut" en verder niks zet ik op -1 ook al vind ik zelf dat MS idd prut is. Maar het is een zinloze reactie.

Als iemand een goed beargumenteerd betoog houd waarom MS geen prut is en geen feitelijke onjuistheden geeft zal ik hem een +1 geven, ook al ben ik het er nog altijd niet mee eens (met de inhoud). Het gaat er mij dan om dat iemand zijn standpunt wel goed naar voren brengt.

Omdat ik dus niet met de gebruikelijke flame/trolls meega kickt het systeem mij als mod. Ik denk dat men er goed aan zou doen nou eens te kijken waar precies op gemod wordt en misschien eens te screenen want heel vaak worden goede reacties weggebashed.

Wat ik bedoel als ik zeg dat ik 20 jaar ervaring heb is dat ik wel redelijk wat bagage heb en dus een reactie die leuk opgesteld is maar feitelijk gebakken lucht kan herkennen. Ik denk dat heel veel mensen die modden dat simpelweg niet kunnen omdat ze nog maar net komen kijken en die bagage missen. Ook zie ik vaak goede reacties rood staan omdat ze niet meedoen aan de gebruikelijke bashings terwijl. Product X van bedrijf Y is waardeloos ! gewoon ongemod in beeld blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

FA>TMF is gewoon om aan te geven dat je topic is verplaatst. De FA mensen hebben hier niks mee te maken :P

Het instrument die je wel moet gebruiken is de modfaq. Ecteinascidin kijkt vanavond of de 'ban' terecht was of niet. Eventueel kan je zelf even kijken waar de grootste afwijkingen liggen dmv van deze link: http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance.

Als ik jou laatste stukje lees lijkt het erop dat je mensen die een fout maken in hun post een -1 geeft. Dit is gewoonlijk ook niet de bedoeling, behalve als ze hun mening als feit willen doordrukken (meestal op een vervelende manier). Fouten maken kan best en via een reactie zou je ze kunnen verbeteren. Fouten zijn meestal geen reden voor een slechte moderatie.

Mismoderaties kunnen iig hier: Het kleine-mismoderatietopic deel IV

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 17-12-2007 11:41 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even heel snel voor je gekeken, maar ik zie toch wat dingen die ik niet helemaal kan passen bij je betoog:

Waarom is dit +2 waard?
Lightning502 in 'nieuws: 'SP3 krikt snelheid Windows XP op met 10 procent''
M-Opensource in 'nieuws: 'SP3 krikt snelheid Windows XP op met 10 procent''
Verwijderd in 'nieuws: Bond en Isoc pleiten voor prijssplitsing hardware en software'

Hier een +1, terwijl het sowieso onwenselijk is op moderatie in te gaan in de reacties en er bovendien een flinke flame bijzit.
Destralak in 'nieuws: Windows en x86 steeds populairder voor servers'

Waarom is dit ongewenst?
Sinned123 in 'nieuws: Bond en Isoc pleiten voor prijssplitsing hardware en software'

Dit is op een totaal van 15 moderaties in de afgelopen maand, en als ik globaal kijk ook bij de andere moderaties die minder afwijken, zie ik toch echt een hoog gehalte aan positieve moderaties voor anti-windows posts en negatieve moderaties voor posts die windows niet afbranden.

Ik kan er niet anders van maken dan dat ik je statement over het waarderen op argumenten en niet op mening, niet terugzie in je moderaties. Dat je vervolgens zegt je wel geinformeerd te hebben over hoe moderatie dan zou moeten werken, maar wel je topic in het verkeerde forum plaatst met een dergelijke (onder)toon laat bij mij een erg vieze smaak in de mond achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga maar gauw spoelen dan die mond !

(dit krijgt vast een +10 waardering)

En ja.. dit heet ironie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Als je op deze manier reageert op iemand die probeert uit te leggen waarom hij denkt dat je moderatiemogelijkheden uitgezet zijn, denk je dan dat er veel mensen zin hebben om nog op een constructieve wijze in discussie te gaan :) ? Ik denk dat je een stuk verder zou komen als jij ingaat op de moderaties die Floppus aanhaalt..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met TS, het huidige moderatie systeem is puur afhankelijk van de eerste die een reactie mod. De rest mag alleen nog maar meelopen, anders worden je modrechten uitgeschakeld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

slindenau: Als nummer 2 en 3 substantieel last hebben van nummer 1, dan heeft die er toch juist last van :? . Daar komt nog bij dat de 'expert' en 'pro' mods een stuk hogere wegingsfactor hebben, en dat je moderatie dus (als het goed is) vooral vergeleken wordt met die van mensen die aangetoond hebben goed te kunnen modereren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Roit, aangezien je niet inhoudelijk in lijkt te willen gaan op de punten die Floppus aandraagt en omdat we een collectief topic ( ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) ) hebben voor dit soort zaken doe ik dit topic hier op slot.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.