Take me down to the paradise city
Where the grass is green
And the girls are pretty
Oh, won't you please take me home
Ik heb net even een kleine 20 minuutjes de Trial gespeeld (ga geen full installeren als me bestelling nog onderweg is) en de eerste indrukken zijn echt erg goed!
Na een klein intro-tje wordt je meteen het spel ingegooid en kan je eigenlijk meteen gaan rijden. Gaandeweg je nieuwe dingen tegenkomt dan wordt het spel even op pauze/super-slomo gezet en krijg je uitleg over dat event of die shortcut e.d.
De graphics zien er ook erg goed uit en het loopt echt heel erg netjes. Er zit wel een frame-cap op van 60FPS ... maar dat mag niemand iets uitmaken

Mijn mijn specs speel ik het op alles high, 2x AA en SSAO uit (SSAO is een flinke FPS-vreter) en de FPS lopen dan gewoon in de 60.
Het geluid ben ik ook zeker wel over te spreken. Goede soundtrack (GNR

) en verder de andere nummer nog geen, voor mij dan, bekende nummers nog tegengekomen.
De besturing is ook echt helemaal super. Ik heb zelf een 360 controller aan de PC hangen en die wordt gewoon perfect gebruikt. De knoppen die je in het scherm ziet in het menu en tijdens de uitleg verspringen ook als je een muis/tobo combo gebruikt of een controller. Heel erg goed en gebruiksvriendelijk en tot nu toe nog maar in 1 ander spel gezien (GTAIV).
Nu ik toch GTAIV even aanhaal, de installatie gaat erg gemakkelijk. Je kan het zonder problemen installeren, de EA download manager aanbevolen voor patches e.d.. Ingame wordt je wel gevraagd om een EA account aan te maken, maar dit gaat ook erg gemakkelijk en is eigenlijk te simpel voor woorden in tegenstelling tot GTAIV waar die toch eigenlijk gewoon erg gebruikersonvriendelijk was.
Ik kan nu niet wachten totdat ik de full-game kan unlocken zodat ik ook echt verder kan spelen. In de trial heb ik nu 2 of 3 events gedaan en meer mocht niet meer. Je kan wel nog gewoon blijven rondrijden en alles ontdekken. Stunt-jumps en short-cuts worden er ook maar een klein aantal van opgenomen in de trial en de rest moet je echt de full voor hebben.
Wie nu nog twijfelt of het zijn 30€ waard is moet nog wel even wachten of de officiële trial download maar die zal vast heel binnenkort beschikbaar zijn.
Voor wie een goede arcade races zoekt waar genoeg te ontdekken valt ... kopen
Minpunten heb ik nog niet ontdekt