Gewoon een vraag, al geprobeerd met een extern scherm?ajampaniki schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:48:
Nou na de problemen met mijn laptop en het scherm is het nu helemaal gebeurd: graka stoek. Krijg wel het scherm maar zit vol met rode blokjes. Neem aan dat dit betekend dat hij gewoon stuk is dus. Kan de graka vervangen worden of is dit het einde van m'n laptop?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem (zie 3 posts terug). Zeptoshop rekent 55 ex. BTW onderzoekskosten, en indien het moederbord wordt vervangen ong. 450 inc. BTW extra voor de reparatie. Tenzij je nog garantie hebt natuurlijk.
Maargoed, zorg er eerst maar voor dat je zeker weet waar het aan ligt.
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met SSD in zepto`s? 6224W bijvoorbeeld?
Ben heel benieuwd of het mogelijk is en of het sneller danwel gelijk is aan een HDD. Heb het namelijk helemaal gehad met HDD, die dingen zijn niet gemaakt om met je laptop te gaan lopen, en ik ben er echt niet lomp mee. (gewoon in standby zetten en dan lopend naar de volgende presentatie.) Maar ik heb nu al 2 hardeschijven versleten en bij de laatste is zelfs 3 maanden werk volledig weg, is echt niet eenvoudig meer te backuppen! (recovery > €500,-)
Ben heel benieuwd of het mogelijk is en of het sneller danwel gelijk is aan een HDD. Heb het namelijk helemaal gehad met HDD, die dingen zijn niet gemaakt om met je laptop te gaan lopen, en ik ben er echt niet lomp mee. (gewoon in standby zetten en dan lopend naar de volgende presentatie.) Maar ik heb nu al 2 hardeschijven versleten en bij de laatste is zelfs 3 maanden werk volledig weg, is echt niet eenvoudig meer te backuppen! (recovery > €500,-)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 23:00 ]
En jij hebt 'n 6324W?Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:45:
Zeptoshop rekent 55 ex. BTW onderzoekskosten, en indien het
moederbord wordt vervangen ong. 450 inc. BTW extra voor de reparatie.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@janheinw; altijd eerst wachten tot je laptop in standby is alvorens hem te verplaatsen.
Je notebook in standby zetten en tegelijkertijd hem bewegen is vrij funest.
(Mijn 2e ssd in mijn 901 is vorige week ook kapot gegaan... die dingen hebben ook niet het eewige leven)
Je notebook in standby zetten en tegelijkertijd hem bewegen is vrij funest.
(Mijn 2e ssd in mijn 901 is vorige week ook kapot gegaan... die dingen hebben ook niet het eewige leven)
Asus Zenbook i7 256gb
ik heb zelf een 6625wd maar ik kan geen extern scherm aansluiten. fn toets werkt prima en het ijkt ook of hij het scherm herkent Bij de 2de keer fn toets om hem in een groot bureaublad te krijgen, gaat hij opeens op de schermresolutie van de monitor staan (15 inch). maar geen beeld?
een idee waar dat aan ligt?
ook met het nvidia configuratiescherm doet hij niets
een idee waar dat aan ligt?
ook met het nvidia configuratiescherm doet hij niets
[ Voor 8% gewijzigd door dread op 28-11-2008 17:33 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
sluit eens een tv aan tegelijk, misschien stuurt hij het signaal over de tv-out.
Verwijderd
Weet iemand of het een probleem is als je een sata II 300 harde schijf zoals de WD Scorpio Black 320 gb 7200 rpm 16 mb
in je Zepto 6224w zet? Neem aan van niet, maar oorspronkelijk zijn de laptopies met een ouder type uitgerust..
Kies overigens tijdelijk toch maar voor een HDD, met een betere schok protectie (had een 7200 rpm 120 gb 16 mb hitachi), in plaats van een SSD aangezien die nu zo prijzig zijn als je een goede wil en de betrouwbaarheid met heel veel schrijven (operating system) ook niet 100% is. Wacht wel tot er wat betere SSDs komen en de prijzen ook wat zakken. Die western digitals zijn volgens mij wel goede schijven?
@ Ghostrider: thx voor je reactie, zal er inderdaad beter op letten (kan idd zijn dat ik hem al oppak voordat hij volledig in standby staat) en niet meer lopen met een laptop als die aan staat (ook al houd ik hem rechtop) en ik ga veel back ups maken!..
@ CLB (hieronder): thx
Kies overigens tijdelijk toch maar voor een HDD, met een betere schok protectie (had een 7200 rpm 120 gb 16 mb hitachi), in plaats van een SSD aangezien die nu zo prijzig zijn als je een goede wil en de betrouwbaarheid met heel veel schrijven (operating system) ook niet 100% is. Wacht wel tot er wat betere SSDs komen en de prijzen ook wat zakken. Die western digitals zijn volgens mij wel goede schijven?
@ Ghostrider: thx voor je reactie, zal er inderdaad beter op letten (kan idd zijn dat ik hem al oppak voordat hij volledig in standby staat) en niet meer lopen met een laptop als die aan staat (ook al houd ik hem rechtop) en ik ga veel back ups maken!..
@ CLB (hieronder): thx
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 18:37 ]
Onee hoor is geen enkel probleem! Gewoon letten op 2,5" en SATA aansluiting!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
met de tv out doet hij het wel ja. Maar dit weekend hebben we een fullhd tv inhuis met een ingang voor een vga kabel. Lijkt mij eeuwige zonde om de tv out te gebruiken.zaidoT schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:47:
sluit eens een tv aan tegelijk, misschien stuurt hij het signaal over de tv-out.
Volgens mij is hij reeds stuk vanaf aanschaf. Heb hem nooit werkende gekregen namelijk. Maar als ik de horrorverhalen hier zo lees ga ik hem niet terugsturen en het euvel maar voor lief nemen.
Maar iedereen hier heeft geen problemen en kan zo een externe monitor aansluiten?
Is hier een externe mogelijkheid voor? Heb even zitten googelen en naast veel vragen geen antwaaorden met betrekking tot pcmcia naar dvi of liever zelf pcmcia naar vga. Laat staan waar ze te koop zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door dread op 01-12-2008 09:41 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ja, komt dus hetzelfde beeld op jammer genoeg.zaidoT schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:24:
[...]
Gewoon een vraag, al geprobeerd met een extern scherm?
Ik heb hem in februari 2007 gekocht, dus ik zou nog net op tijd zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:45:
Ik heb precies hetzelfde probleem (zie 3 posts terug). Zeptoshop rekent 55 ex. BTW onderzoekskosten, en indien het moederbord wordt vervangen ong. 450 inc. BTW extra voor de reparatie. Tenzij je nog garantie hebt natuurlijk.
Ik heb dus de 20e oid een mail gestuurd via de UK site, alleen nog automated berichten terug gehad dat het ontvangen was, en later nog dat ze het nogal druk hebben, dus kan wat langer gaan duren. Khad de 25e al een tweede mail gestuurd, vandaag nog maar een keer doen. Ik wil nou wel een keer een levend persoon hebben die wat terug schrijft.
Moi, via VGA-kabel naar m'n Ilyama scherm is geen probleem en werkt gewoon op 1280x1024 pixels dandread schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:33:
[...]
Maar iedereen hier heeft geen problemen en kan zo een externe monitor aansluiten?
Ja was te verwachtenCLB schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:30:
[...]
Moi, via VGA-kabel naar m'n Ilyama scherm is geen probleem en werkt gewoon op 1280x1024 pixels dan
Wel klote. Had het eigenlijk nooit geprobeerd maar nu werkt het dus niet. Het klote is dat er geen externe mogelijkheden voor zijn. Dus ik zal nooit een monitor kunnen aansluiten of ik moet hem ter reparatie terugsturen. En met alle verhalen die ik hier hoor begin ik daar zelf niet aan.
Jammer voor zepto maar op die manier koop ik geen zepto meer. Helaas want het is wel een prachtmachine.
Net maar even een mailtje gestuurd naar de zepto shop, want nog steeds geen normale mail terug gehad, alleen maar geautomatiseerde troep. En als ik het zo lees hier zal het ook nog wel even duren.
Het volgende is ook wel lekker misleidend:
Als ze me trouwens de keus zouden geven om een deel van de aankoop prijs terug te krijgen, dan zou ik dat nog liever doen eigenlijk. Maargoed, die kans is verwaarloosbaar klein lijkt me.
Het volgende is ook wel lekker misleidend:
Dit komt dus van de zepto shop site. Hieruit concludeer ik dus dat zij de reparaties uitvoeren, wat dus gewoon niet zo is.Garantie op produkten
Op produkten geleverd door Zepto Shop is de standaard fabrieksgarantie van toepassing.
Welke vormen zijn er ?
(1) Carry in
Carry in garantie houdt in dat uzelf het produkt aanbied/opstuurt(franko) naar ons adres (zie bedrijfsinformatie), het produkt wordt door ons na reparatie weer bij u thuis bezorgd.
(2) Pickup & Delivery
Pickup & Delivery houdt in dat het produkt bij u afgehaald wordt door een van onze vervoerders en het produkt na reparatie weer bij u thuis bezorgd wordt.
Het is bij ons mogelijk om Pickup & Delivery garantie bij te kopen tot wel 5 jaar !!. U kunt deze garantie-uitbreidingen vinden onder bij de produktspecificaties "GARANTIE-UITBREIDINGEN" van het betreffende produkt.
Alle door ons gedane aanpassingen en wijzigingen in produkten worden door onze Technische dienst afgehandeld.
Als ze me trouwens de keus zouden geven om een deel van de aankoop prijs terug te krijgen, dan zou ik dat nog liever doen eigenlijk. Maargoed, die kans is verwaarloosbaar klein lijkt me.
Jouw machine is gekocht in de tijd dat N4All alle business rekende...
Zeptoshop kan hierdoor geen garantie gaan verlenen aan deze notebooks en ze moeten dus eerst naar DK.
Zeptoshop kan hierdoor geen garantie gaan verlenen aan deze notebooks en ze moeten dus eerst naar DK.
En het volgende geldt dus gewoon niet?CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:01:
Jouw machine is gekocht in de tijd dat N4All alle business rekende...
Ik wacht wel even het antwoord van zeptoshop af en anders mail ik wel direct even naar Roelof, die had me toendertijd ook geholpen toen de wachttijden zo lang waren.Baserk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:00:
[...]
Deze kerels hebben van notebook4all de hele bups overgenomen,
Daarmee ook alle contractuele verplichtingen die voortvloeien uit aankopen gedaan bij Notebooks4all (de toko van Joep en Remco).
Er is geen faillisement geweest waardoor dit soort wettelijke verplichtingen zijn komen te vervallen.
Alle garantie bepalingen die golden bij aankoop, gelden nu nog steeds.
Quote van de nieuwe Zepto Nox/Mythos pagina hier op GoT;
N4All, de voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot ZeptoShop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. !
De reeds gemaakte service- en garantieafspraken houden ook service&reparatie in via het Zepto service punt in Nederland, lijkt mij zo.
Service via Zepto UK klinkt nogal bizar.
Stuur anders even een mailtje naar Roelof Jan van Hoften (rj@zepto.com) van Zepto Denemarken en speel het even naar hem door.
Greetz, Baserk.
Dat zou trouwens wel heel erg zijn ja als Zeptoshop jouw garantiegeval niet behandelt. Dat betekent dat, als je een Zepto koopt, je nooit zeker bent van je garantieafwikkeling (niemand wil natuurlijk dat de laptop naar Denemarken wordt opgestuurd, kost teveel tijd) want de huidige Zeptoshop kan natuurlijk dan ook gewoon over een tijdje hiermee stoppen.ajampaniki schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:18:
[...]
En het volgende geldt dus gewoon niet?
[...]
Ik wacht wel even het antwoord van zeptoshop af en anders mail ik wel direct even naar Roelof, die had me toendertijd ook geholpen toen de wachttijden zo lang waren.
Ik vind het nog nieteens heel erg dat hij naar denemarken moet, maar het is echt geen service om mij te verwijzen naar de UK website om daar maar een formuliertje in te vullen. Als het dus nog langer gaat duren met die UK site dan moet ik zeker naar de uk gaan bellen, met de nodige kosten.silmaril8 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:23:
[...]
Dat zou trouwens wel heel erg zijn ja als Zeptoshop jouw garantiegeval niet behandelt. Dat betekent dat, als je een Zepto koopt, je nooit zeker bent van je garantieafwikkeling (niemand wil natuurlijk dat de laptop naar Denemarken wordt opgestuurd, kost teveel tijd) want de huidige Zeptoshop kan natuurlijk dan ook gewoon over een tijdje hiermee stoppen.
Daar durf ik me niet over uit te laten...
Op NoteBookReview zwerft een UK-Zepto'er rond die je gewoon kunt mailen wat betreffende je klachten / garantieafwikkeling en dergelijke, zodoende hoef je alvast niet te bellen wat inderdaad leidt tot extra kosten!
Op NoteBookReview zwerft een UK-Zepto'er rond die je gewoon kunt mailen wat betreffende je klachten / garantieafwikkeling en dergelijke, zodoende hoef je alvast niet te bellen wat inderdaad leidt tot extra kosten!
Dit gaat om Zepto's gekocht bij N4All, dus niet bij Zeptoshop zelfsilmaril8 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:23:
[...]
Dat zou trouwens wel heel erg zijn ja als Zeptoshop jouw garantiegeval niet behandelt.
Dat betekent dat, als je een Zepto koopt, je nooit zeker bent van je garantieafwikkeling
[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 02-12-2008 13:36 ]
Ok das handig, die gaak dan maar ff zoeken.CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:35:
Daar durf ik me niet over uit te laten...![]()
En als zeptoshop het hele zooitje overgeeft aan een volgende eigenaar, dan zitten de zeptoshop klanten dus met dezelfde problemen.[...]
Dit gaat om Zepto's gekocht bij N4All, dus niet bij Zeptoshop zelf
Ja, maar als je nu een Zepto koopt bij Zeptoshop kan het dus ook gewoon zijn dat het bedrijf welke de garantie op dit moment afwikkelt (nu dus Zeptoshop - dochter van NextGenMobiles) ermee stopt en er weer een andere winkel komt. En dan krijg je weer hetzelfde aangezien deze nieuwe winkel dan ook zal zeggen dat ze niet de garantie afwikkeling doen van Zeptos gekocht bij N4All en Zeptoshop....CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:35:
Daar durf ik me niet over uit te laten...![]()
[...]
Dit gaat om Zepto's gekocht bij N4All, dus niet bij Zeptoshop zelf
Zepto moet gewoon een eigen vestiging hier openen. Zolang dat niet zo is, ben je nooit zeker van je garantieafwikkeling als je een Zepto koopt.
Spuit 11
Doe ik wel voor je: http://forum.notebookreview.com/member.php?u=63578ajampaniki schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:40:
[...]
Ok das handig, die gaak dan maar ff zoeken.
Weer iets waar ik niks over durf te zeggen...[...]
En als zeptoshop het hele zooitje overgeeft aan een volgende eigenaar,
dan zitten de zeptoshop klanten dus met dezelfde problemen.
Dat klopt, kom maar op, ik wil die winkel wel runnen, no problem en 'n kleine droom!silmaril8 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:43:
[...]
Zepto moet gewoon een eigen vestiging hier openen. Zolang dat niet zo is,
ben je nooit zeker van je garantieafwikkeling als je een Zepto koopt.
Maarja ikzelf kan niks zeggen over N4All --> Zeptoshop en garantie-afwikkelingen...
Dat kunnen alleen deze bedrijven zelf..
[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 02-12-2008 13:47 ]
Moet je wel ff snel doen dan, scheelt mij weer opsturenCLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:45:
[...]
Doe ik wel voor je: http://forum.notebookreview.com/member.php?u=63578
[...]
Weer iets waar ik niks over durf te zeggen...
[...]
Dat klopt, kom maar op, ik wil die winkel wel runnen, no problem en 'n kleine droom!
Maarja ikzelf kan niks zeggen over N4All --> Zeptoshop en garantie-afwikkelingen...
Dat kunnen alleen deze bedrijven zelf..
Ik heb even op notebookreview gekeken en kon daar alleen die ZeptoUSA gast vinden. Was dit degene die je bedoelde?
Nee echt ZeptoUK: mcfluffy20[@]hotmail.co.uk, staat in z'n profiel...
Nou heb hem gemailed, ben benieuwd of ik wat terug krijg. Zou trouwens misschien beter zijn om hem op ze zepto adres te mailen. Denk dat ie daar vaker op kijkt dan een hotmal adres, iig tijdens werkuren.CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:09:
Nee echt ZeptoUK: mcfluffy20[@]hotmail.co.uk, staat in z'n profiel...
Verwijderd
Heb een nieuwe schijf voor mijn zeptootje gekocht (WD Scorpio Black 320gb met free fall sensor), meteen ff de koelingpasta`s vervangen van cpu en gpu voor nieuwe arctic silver 5.
zal alleen nog wel moeten inwerken de eerste dagen.
En voor de zekerheid maar een laptopstand met koeler erin erbij gekocht.. (ZM-NC1000 ziet er wel strak uit!)
Voor foto`s van het vervangen van de koelingpasta cpu en gpu:
[img=http://img229.imageshack.us/img229/9219/02122008129fk9.th.jpg]
Hier had ik al wat weggehaald, het was een zooitje overal zat pasta..
[img=http://img146.imageshack.us/img146/8790/02122008132vq1.th.jpg]
schoongemaakt met wasbenzine
[img=http://img146.imageshack.us/img146/8993/02122008134uf3.th.jpg]
en de heatsink(?) er weer op, voor cpu moet je wat meer losschroeven..
Wat is eigenlijk die chip(?) rechts naast de cpu (onder gpu) zat geen pasta op ofzo.
Oh en ik heb nu de oudste vga driver (101,08) gekozen aangezien ik de laatste tijd met veel nieuwere drivers problemen had met externe beeldschermen, als ik opstarten met vga erin dan kon ik wel switchen etc maar deed ik de vga connector er pas in als ik opgestart was dan gebeurde er telkens niks. Aangezien ik meer presentaties geef dan game is dat onhandig, had wel een nieuwere driver die het wel deed maar weet niet meer welke versie (voor de 170 serie in ieder geval, die gaven allemaal problemen). Zijn er meer mensen die dit ervaren met nieuwe drivers?
En voor de zekerheid maar een laptopstand met koeler erin erbij gekocht.. (ZM-NC1000 ziet er wel strak uit!)
Voor foto`s van het vervangen van de koelingpasta cpu en gpu:
[img=http://img229.imageshack.us/img229/9219/02122008129fk9.th.jpg]
Hier had ik al wat weggehaald, het was een zooitje overal zat pasta..
[img=http://img146.imageshack.us/img146/8790/02122008132vq1.th.jpg]
schoongemaakt met wasbenzine
[img=http://img146.imageshack.us/img146/8993/02122008134uf3.th.jpg]
en de heatsink(?) er weer op, voor cpu moet je wat meer losschroeven..

Wat is eigenlijk die chip(?) rechts naast de cpu (onder gpu) zat geen pasta op ofzo.
Oh en ik heb nu de oudste vga driver (101,08) gekozen aangezien ik de laatste tijd met veel nieuwere drivers problemen had met externe beeldschermen, als ik opstarten met vga erin dan kon ik wel switchen etc maar deed ik de vga connector er pas in als ik opgestart was dan gebeurde er telkens niks. Aangezien ik meer presentaties geef dan game is dat onhandig, had wel een nieuwere driver die het wel deed maar weet niet meer welke versie (voor de 170 serie in ieder geval, die gaven allemaal problemen). Zijn er meer mensen die dit ervaren met nieuwe drivers?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 16:58 ]
Vandaag weer een berichtje terug gekregen van zepto, mooi standaard dingetje dat het langer gaat duren. Ook van zeptoshop nu een mailtje terug na een tweede mail van mijn kant, waarin ze aangaven dat ze zepto zelf gemailed hebben. Ik ben benieuwd iig. Ik verwacht niet dat ik voor nieuwjaar nog op me laptop kan.
Kan iemand mij vertellen wat de bron is van het volgende stukje uit de SP:
En moeten de mensen die hun laptop via zeptoshop hebben gekocht ook hun laptop via de uk site naar denemarken sturen voor reparaties?
Want dit houd dus gewoon in dat zeptoshop netjes mijn verzending naar dk moet afhandelen en dat ik niet via de UK site moet zitten klooien.N4All, de voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot ZeptoShop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. !p
En moeten de mensen die hun laptop via zeptoshop hebben gekocht ook hun laptop via de uk site naar denemarken sturen voor reparaties?
[ Voor 10% gewijzigd door ajampaniki op 03-12-2008 19:49 ]
Iemand die je dit kan vertellen... Misschien ik wel, aangezien ik die TS gemaakt heb..?
Stond toendertijd op de site van N4All
Ik heb contact gehad met Zeptoshop over deze issue en zij vinden 't zelf ook irritant zat.
Zepto zelf heeft besloten om de laptops in te nemen en dit niet over te laten aan de Zeptoshop.
Achter de UK-site, zit Zepto DK zelf, dus je laptop gaat niet via Engeland naar Denemarken, naar Engeland,
naar Nederland, maar gelijk via Nederland naar Denemarken zelf en gelijk weer terug naar Nederland
En als je contact opneemt met de Zeptoshop, willen zij 't heus wel voor je fixen hoor, dat is 't probleem niet.
Dat 't lang duurt weet ik wel ja, toendertijd een Zepto gereviewed en wat irritant met
Ik heb contact gehad met Zeptoshop over deze issue en zij vinden 't zelf ook irritant zat.
Zepto zelf heeft besloten om de laptops in te nemen en dit niet over te laten aan de Zeptoshop.
Achter de UK-site, zit Zepto DK zelf, dus je laptop gaat niet via Engeland naar Denemarken, naar Engeland,
naar Nederland, maar gelijk via Nederland naar Denemarken zelf en gelijk weer terug naar Nederland
En als je contact opneemt met de Zeptoshop, willen zij 't heus wel voor je fixen hoor, dat is 't probleem niet.
Dat 't lang duurt weet ik wel ja, toendertijd een Zepto gereviewed en wat irritant met
Ik snap wel dat zij het ook lastig vinden, is nl niet echt goede reclame voor hun (ookal is het niet direct hun schuld). En ik snap ook wel dat me laptop niet eerst naar Engeland gaat. Maar waarom kan het niet rechtstreeks via zeptoshop geregeld worden ipv via de UK site? Ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe het gaat als een huidige klant van zeptoshop een defecte laptop heeft. Gaat dat via de Uk site of gewoon via zeptoshop?CLB schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:55:
Iemand die je dit kan vertellen... Misschien ik wel, aangezien ik die TS gemaakt heb..?![]()
naar Nederland, maar gelijk via Nederland naar Denemarken zelf en gelijk weer terug naar Nederland![]()
Durf ik niet te zeggen
Neem aan naar DK, aangezien 't anders wel heel scheef is
Ze hebben gewoon weinig tot geen spareparts op voorraad voor zover ik begreep.
Neem aan naar DK, aangezien 't anders wel heel scheef is
Nee mijn vraag is of de nieuwe klanten ook via de Uk site hun rma moeten regelen zodat ie opgehaald word en naar denemarken verstuurd, of dat ze het via zeptoshop regelen en dat die de rma naar DK regelen.CLB schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:18:
Durf ik niet te zeggen![]()
Neem aan naar DK, aangezien 't anders wel heel scheef is![]()
Aaah sorry, ook werkelijk geen idee...
Zeptoshop kan alles afhandelen imho.. gekocht bij N4All of bij Zeptoshop...
Zeptoshop kan alles afhandelen imho.. gekocht bij N4All of bij Zeptoshop...
Ik heb net maar even een verse installatie gedaan en tijdens het copieren van de zag het er eerst hoopvol uit, maar dat verdween al weer snel bij het eigenlijke installatie scherm. Gewoon weer rechthoekige gekleurde balkjes in beeld. Het is net alsof ie bepaalde kleuren niet kan weergeven. Het windows blauw doet ie namelijk wel perfect.
Ik heb de oplossing voor de RMA-problemen...
Ga naar http://nl.zepto.com en dan zie je linksonderaan 'live chat' staan.
Dit houdt in dat je rechtstreeks met Zepto medewerkers kan chatten wat betreffende je (aankomende) RMA.
Houdt dus al je gegevens, bonnen, facturen, papieren bij de hand en zij nemen in een uurtje tijd je RMA op.
(ze werken van 09.00 tot 16.30 dus ze zijn niet altijd online uiteraard)
Mocht het zo zijn, dat je nog steeds irritaties / opmerking hebt..
Speel ze aan mij door en 't gaat rechtstreeks naar Zepto!
Ze zeggen in ieder geval dat al het geklooi met RMA's nu voorbij moet zijn, dus ik ben benieuwd!
Dit houdt in dat je rechtstreeks met Zepto medewerkers kan chatten wat betreffende je (aankomende) RMA.
Houdt dus al je gegevens, bonnen, facturen, papieren bij de hand en zij nemen in een uurtje tijd je RMA op.
Ze zeggen in ieder geval dat al het geklooi met RMA's nu voorbij moet zijn, dus ik ben benieuwd!
Das heel mooi geregeld, hoop dat het een beetje werkt. Zal het maandag gaan proberen. Had nu trouwens ook mail gekregen van zeptoshop om het te gaan regelen, dus hoop dat het een beetje vlot zal gaan (ook de reparatie zelf).CLB schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:40:
Ik heb de oplossing voor de RMA-problemen...
Ik vraag me nu alleen af of het vervoer naar en van denemarken vergoed word onder de standaard garantie. Ik heb nl geen pick up and return bijgekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door ajampaniki op 05-12-2008 16:55 ]
Laat dat hier even weten, aangezien ik dat zelf ook niet heb.
Verwijderd
Is alweer even geleden dat ik op dit forum heb gekeken
Maar om op het bovenstaande te reageren:
Voor zover ik weet worden alleen bij pick up & return garantie de verzendkosten vergoed.
Twee maanden terug heb ik contact opgenomen met Zepto voor een 4e (!) RMA opdracht, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen... Mijn laptop moest terug wegens een defect aan het scherm (stofdeeltjes tussen beschermlaag en tft) en ik kreeg hem terug met een kapot scharnier
Van alle RMA opdrachten is er geen één vlekkeloos verlopen. Vanwege deze slechte service komt er bij mij geen Zepto meer in
De man die destijds trouwens verantwoordelijk was voor de RMA afhandeling in Nederland is Roelof Jan van Hoften rj@zepto.com
Voor zover ik weet worden alleen bij pick up & return garantie de verzendkosten vergoed.
Twee maanden terug heb ik contact opgenomen met Zepto voor een 4e (!) RMA opdracht, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen... Mijn laptop moest terug wegens een defect aan het scherm (stofdeeltjes tussen beschermlaag en tft) en ik kreeg hem terug met een kapot scharnier

Van alle RMA opdrachten is er geen één vlekkeloos verlopen. Vanwege deze slechte service komt er bij mij geen Zepto meer in
De man die destijds trouwens verantwoordelijk was voor de RMA afhandeling in Nederland is Roelof Jan van Hoften rj@zepto.com
Destijds ja, zeg je goedVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:24:
De man die destijds trouwens verantwoordelijk was voor
de RMA afhandeling in Nederland is Roelof Jan van Hoften rj@zepto.com
Moest je toen voor de verzending betalen? Of zat dat bij jou wel in je garantie?Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:24:
Is alweer even geleden dat ik op dit forum heb gekekenMaar om op het bovenstaande te reageren:
Twee maanden terug heb ik contact opgenomen met Zepto voor een 4e (!) RMA opdracht, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen... Mijn laptop moest terug wegens een defect aan het scherm (stofdeeltjes tussen beschermlaag en tft) en ik kreeg hem terug met een kapot scharnier![]()
![]()
Van alle RMA opdrachten is er geen één vlekkeloos verlopen. Vanwege deze slechte service komt er bij mij geen Zepto meer in![]()
Nou net even gechat met 1 van de mensen van zepto en die zou binnen een uur me ups verzendding mailen. Weet iemand hoe dat in ze werk gaat? Ik neem aan dat je een hele zooi papieren krijgt om zeker te zijn dat straks je laptop niet "verdwijnt".
Hij wist me trouwens ook te vertellen dat bij mijn standaard 2 jarige garantie ook pick up and return zit, dus das wel erg netjes.
Hij wist me trouwens ook te vertellen dat bij mijn standaard 2 jarige garantie ook pick up and return zit, dus das wel erg netjes.
Ik heb al sinds enige tijd een probleem met mijn zepto. Ik heb hem gekocht in het n4all tijdperk. Die lui zaten in Ijsselstein en dat is hier om de hoek, dat is de reden dat ik geen pick-up and return garantie erbij heb gekocht omdat ik toch altijd even langs kon hoppen. Ze hebben ook een keer een nieuw toetsenbordje erop gezet omdat een toets het niet deed, echt prima geregeld.
Maar nu ratelt mijn ventilator bij het opstarten nogal ernstig, ik heb het stof aan de binnenkant van de notebook al weggehaald (gewoon dat ding opengeschroefd). Het hielp niets, hij ratelt trouwens alleen de eerste 30 seconden bij het opstarten nadat ie een tijd uitgestaan heeft. Het neemt af nadat ie een tijdje aan heeft gestaan zegmaar. Maargoed, nu heb ik nog garantie en het is enorm irritant want ik kan hem tijdens colleges niet gebruiken ivm die ratel
Ik zit er dus absoluut niet op te wachten dat ik hem naar Denemarken moet opsturen om dit te laten verhelpen, is er niet ergens een shop waar je zon ventilatortje kan kopen en het zelf vervangen? Zon tripje naar Denemarken en terug duurt toch al snel een paar weken en daar komen de verzendkosten voor mij dus nog bij.
Iemand tips of ervaringen?
Maar nu ratelt mijn ventilator bij het opstarten nogal ernstig, ik heb het stof aan de binnenkant van de notebook al weggehaald (gewoon dat ding opengeschroefd). Het hielp niets, hij ratelt trouwens alleen de eerste 30 seconden bij het opstarten nadat ie een tijd uitgestaan heeft. Het neemt af nadat ie een tijdje aan heeft gestaan zegmaar. Maargoed, nu heb ik nog garantie en het is enorm irritant want ik kan hem tijdens colleges niet gebruiken ivm die ratel
Ik zit er dus absoluut niet op te wachten dat ik hem naar Denemarken moet opsturen om dit te laten verhelpen, is er niet ergens een shop waar je zon ventilatortje kan kopen en het zelf vervangen? Zon tripje naar Denemarken en terug duurt toch al snel een paar weken en daar komen de verzendkosten voor mij dus nog bij.
Ik weet niet of je nog garantie heb, maar als je daar nog binnen zit dan is de verzending ook gewoon gratis.Qoning schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:06:
Ik heb al sinds enige tijd een probleem met mijn zepto. Ik heb hem gekocht in het n4all tijdperk. Die lui zaten in Ijsselstein en dat is hier om de hoek, dat is de reden dat ik geen pick-up and return garantie erbij heb gekocht omdat ik toch altijd even langs kon hoppen. Ze hebben ook een keer een nieuw toetsenbordje erop gezet omdat een toets het niet deed, echt prima geregeld.
Ik heb zelf dus vandaag via die live chat een rma aangevraagd, was gelijk verstuurd. Ook gelijk ups gebeld en die hebben niet het pakketje opgehaald. Supersnel dus eigenlijk. Wel jammer dat het 3 weken duurde voordat het zover was.
Nou kom ik er alleen net achter dat ik die service sheet niet ondertekend heb, ik weet niet of dat een heel groot probleem is? Wel beetje eng trouwens, even een laptop van 1400 euri aan een vreemde meegeven zonder eigenlijk enig bewijs dat het ontvangen is door hun (behalve dan een papiertje met een krabbeltje van de chauffeur).
Hmm lekker ajam!
Ja die nieuwe livechat werkt dus supergoed. Ik denk dat als je dus nu een probleem hebt je het gewoon binnen 1 dag kan aanvragen en gelijk versturen. Die man was heel vriendelijk, ook met mijn domme vragen. Over zeptoshop ben ik echter wat minder positief, want ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mails gehad. Alleen mijn eerste werd beantwoord, waarin hij zei dat hij zepto zou contacten. Latere mails werden dus niet beantwoord.CLB schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:25:
Hmm lekker ajam!
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt, ik reken erop dat ik hem voor 2009 niet terug heb. Als ik die man van zeptoshop mag geloven moet het hele moederbord vervangen worden. Volgens mij kunnen ze beter gelijk een hele nieuwe sturen. Als ze me zouden mailen dat ze een deel van de aankoopprijs terug zouden geven dan zou ik daar ook nog wel mee akkoord gaan. Dat zit er alleen niet in denk ik.
Haha denk 't niet nee... Met 'n nieuwe mobo mag je ook wel blij zijn in garantietijd, kost je snel 500,-
En als ik de helft zou krijgen van m'n 6224W zou ik 't idd ook wel weten, maarja dat is helaas dromen dromen.
En als ik de helft zou krijgen van m'n 6224W zou ik 't idd ook wel weten, maarja dat is helaas dromen dromen.
zoo als ik dit allemaal lees en de verhalen hoor over de nederlandse zepto shops, kan het wel eens heel erg snel gedaan zijn met zepto hier in Nederland. Ik koop geen Zepto meer (helaas). En ik denk dat er nog wel enkele zijn hier. Erg jammer maar ja een merk zonder snelle technische ondersteuning is gewoon waardeloos.
Nou als het voortaan zo snel gaat als bij mij gisteren (hoewel dit wel bijna 3 weken duurde omdat die chat toen nog niet bestond) dan valt het opzich wel mee. Ik moet natuurlijk nog maar zien hoelang het duurt voordat me laptop weer terug is. Ze hadden gezegd 2-3 weken, maar ik reken erop dat ik hem voor 2009 niet meer zie. Ik weet niet hoe dat bij andere bedrijven zit als ze hem naar het buitenland moeten sturen?dread schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:48:
zoo als ik dit allemaal lees en de verhalen hoor over de nederlandse zepto shops, kan het wel eens heel erg snel gedaan zijn met zepto hier in Nederland. Ik koop geen Zepto meer (helaas). En ik denk dat er nog wel enkele zijn hier. Erg jammer maar ja een merk zonder snelle technische ondersteuning is gewoon waardeloos.
Wat ik niet snap is waarom ze niet een serviceshop hebben in nederland. Zijn toch wel een aantal zepto resellers hier, dus als 1 daarvan alle reparaties regelt moet dat toch best wel haalbaar zijn.
Ik ben het met dread eens hoor, mooie machines maken ze, maar als het kapot gaat duurt het gewoon 2 maanden voordat je hem weer terug hebt
zie: HammerT in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2" (uiteindelijk had ik hem 20 september terug)
En vooral met van die laptops waar van die zware hardware in zit is het allemaal nogal kritisch en wil het nog wel eens stuk gaan heb ik het idee. En dan ben ik toch meer content met goede support
En vooral met van die laptops waar van die zware hardware in zit is het allemaal nogal kritisch en wil het nog wel eens stuk gaan heb ik het idee. En dan ben ik toch meer content met goede support
Uiteindelijk heeft het dus een maand geduurd voordat je hem terug had, als je rekent vanaf het moment dat ie naar DK verstuurd is. Is niet super snel, maar als je al in totaal een week rekent voor het heen en weer onderweg zijn duurt de reparatie dus 3 weken.HammerT schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16:
Ik ben het met dread eens hoor, mooie machines maken ze, maar als het kapot gaat duurt het gewoon 2 maanden voordat je hem weer terug hebtzie: HammerT in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2" (uiteindelijk had ik hem 20 september terug)
Eigenlijk wel vreemd dat het 3 weken zou duren. Dat betekend dat ze of 3 weken bezig zijn met 1 laptop, wat natuurlijk niet zo is, of dat ze een achterstand hebben die ze nooit inhalen en dat ie 2 weken op een plank heeft gelegen. Ik neem aan dat ze op een dag niet meer laptops binnen krijgen dan ze op een dag kunnen repareren, anders zou de achterstand steeds groter worden.
Tsjaa koop jij er geen een, zal Zepto ook niet erg wakker van liggendread schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:48:
Ze zijn ook relatief nieuw op de markt (hier in NL) en dan loopt niet alles gelijk vlekkeloos.
Ikzelf heb nu in 2 jaar, 2 Zepto laptops gehad (half jaar 6214W / 1,5 jaar 6224W) en dat gaat tot nu toe
Als ik 'm dan ooit op moet gaan sturen, hoop ik idd wel dat 't redelijk snel gaat gebeuren natuurlijk, maar als ik dan hoor dat mensen hun Acer, Asus 4x op moeten sturen ofzo voor telkens 'n ander euvel is dat bij mij ook snel gedaan. Tevens telt voor mij de exclusiviteit ook redelijk hoog mee en wil ik niet met 'n standaard lappie lopen.
Zo heeft ieder z'n beweegredenen tot aanschaf van 'n laptop en als jij geen Zepto meer wilt / neemt, so be it!
Dat is dus het euvel met Zepto DK, die alle garantie-afhandelingen zelf, intern wil verwerken.ajampaniki schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:32:
[...]
Wat ik niet snap is waarom ze niet een serviceshop hebben in nederland. Zijn toch wel een aantal zepto resellers hier, dus als 1 daarvan alle reparaties regelt moet dat toch best wel haalbaar zijn.
Zeptoshop wil best Zepto's repareren, nakijken, checken als er wat niet goed is, maar dat wordt niet toegelaten.
Er moet gewoon een fysieke winkel komen van Zepto hier in NL, waar CLB de shopmanager in wordt
Maar voor zover ik weet heeft Zepto nergens ter wereld fysieke winkels, en NL is maar 'n erg kleine markt voor Zepto.
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 09-12-2008 14:02 ]
Go for it CLB.[b][message=31173618,noline]
Er moet gewoon een fysieke winkel komen van Zepto hier in NL, waar CLB de shopmanager in wordt![]()
Maar voor zover ik weet heeft Zepto nergens ter wereld fysieke winkels, en NL is maar 'n erg kleine markt voor Zepto.
Ben verder wel erg tevreden over de zepto hoor en de kwaliteit is subliem maar tja als hij stuk gaat. Toch ik vind dat Zepto wel wakker mag liggen over een goede dienstverlening naar klanten toe. Met snelle reparatie en mensen netjes op de hoogte houden.
[ Voor 15% gewijzigd door dread op 09-12-2008 14:27 ]
Als hij nu stuk gaat, moet 't redelijk snel gefixed zijn...
Als hij vorige maand stuk ging, of daarvoor was je idd wel de pineut
Wat idd helemaal niet netjes is..
Als hij vorige maand stuk ging, of daarvoor was je idd wel de pineut
Dus nu gaat het allemaal vanzelfsprekend om onder garantie dingen te herstellen?CLB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:27:
Als hij vorige maand stuk ging, of daarvoor was je idd wel de pineutWat idd helemaal niet netjes is..
Ik zit zelf met een vga poort die het nooit gedaan heeft. Wou hem niet opsturen maar dat komt vanaf nu wel goed dus?
Heb even mijn factuur erbij gezocht. Ik heb hem op 5 dec 2007 gekocht bij N4ALL. Hoelang geldt de garantie?
[ Voor 10% gewijzigd door dread op 09-12-2008 14:36 ]
Volgens mij wordt nu nog steeds de laptop verstuurd naar Denemarken? Dat kost nog steeds teveel tijd. Zepto moet gewoon alle garantiegevallen laten maken in Nederland, zoals vrijwel elke andere laptopfabrikant.CLB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:27:
Als hij vorige maand stuk ging, of daarvoor was je idd wel de pineutWat idd helemaal niet netjes is..
2 jaar bij Zeptodread schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:31:
[...]
Heb even mijn factuur erbij gezocht. Ik heb hem op 5 dec 2007 gekocht bij N4ALL.
Hoelang geldt de garantie?
Dat zeg ik toch net:silmaril8 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:33:
[...]
Volgens mij wordt nu nog steeds de laptop verstuurd naar Denemarken? Dat kost nog steeds teveel tijd. Zepto moet gewoon alle garantiegevallen laten maken in Nederland, zoals vrijwel elke andere laptopfabrikant.
Het is maar een relatief klein bedrijf, dus de mogelijkheden tot in NL repareren zijn er gewoon niet.CLB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:57:
Dat is dus het euvel met Zepto DK, die alle garantie-afhandelingen zelf, intern wil verwerken.
Zeptoshop wil best Zepto's repareren, nakijken, checken als er wat niet goed is, maar dat wordt niet toegelaten.
en Dell ofzo repareert ook niet in NL als 'n servicemonteur 'm niet kan fixen hierzo
Als Zepto DK per se die notebooks in-house wil repareren dan moeten ze dit binnen een redelijke periode afhandelen en anders een vervangend product aanbieden gedurende de tijd dat het hun kost. Een maand+ vind ik onredelijk.
Ik repareer het dan liever zelf, met alle risicos van dien.. Heeft iemand enig idee waar ik zon onderdeel los kan bestellen? Betreft een znote6224w fan.
Ik ga namelijk echt niet een maand zonder pc zitten.
Dat kén niet
Ik repareer het dan liever zelf, met alle risicos van dien.. Heeft iemand enig idee waar ik zon onderdeel los kan bestellen? Betreft een znote6224w fan.
Ik ga namelijk echt niet een maand zonder pc zitten.
Jij vind dat onredelijk en zij doe hun uiterste best...
Je kan natuurlijk blijven vitten
Je kan natuurlijk blijven vitten
Ik vind het nog wel redelijk dat het wat langer kan duren, maar ik vind het wel raar dat bvb zeptoshop op z'n website aangeeft dat zij de laptop innemen en als ik het zo lees ook dat ze het zelf repareren. Er word niks vermeld over verzending naar Denemarken.CLB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
Jij vind dat onredelijk en zij doe hun uiterste best...
Je kan natuurlijk blijven vitten![]()
Ik heb het dus over dit stukje van hun website:
Misschien lees ik het verkeerd, maar hier staat toch echt dat ze het zelf repareren en dat het product naar hun shop verzonden moet worden en dus niet met UPS naar Denemarken.Op produkten geleverd door Zepto Shop is de standaard fabrieksgarantie van toepassing.
Welke vormen zijn er ?
(1) Carry in
Carry in garantie houdt in dat uzelf het produkt aanbied/opstuurt(franko) naar ons adres (zie bedrijfsinformatie), het produkt wordt door ons na reparatie weer bij u thuis bezorgd.
(2) Pickup & Delivery
Pickup & Delivery houdt in dat het produkt bij u afgehaald wordt door een van onze vervoerders en het produkt na reparatie weer bij u thuis bezorgd wordt.
Het is bij ons mogelijk om Pickup & Delivery garantie bij te kopen tot wel 5 jaar !!. U kunt deze garantie-uitbreidingen vinden onder bij de produktspecificaties "GARANTIE-UITBREIDINGEN" van het betreffende produkt.
Alle door ons gedane aanpassingen en wijzigingen in produkten worden door onze Technische dienst afgehandeld.
[ Voor 52% gewijzigd door ajampaniki op 09-12-2008 16:16 ]
Ik vind 't allemaal best
Heb nog 1x gebeld met de Zeptoshop om alles op te klaren en daarna bespreek ik 't zelf niet meer:
Laptops gekocht bij N4All gaan altijd direct naar Zepto DK. Zeptoshop kan hier helaas niks aan doen, omdat Zepto van hogerhand heeft geregeld dat alle RMA's (van N4All) rechtstreeks door hun gechecked moeten worden.
Laptops gekocht bij de Zeptoshop zelf zullen eerst worden nagekeken bij de Zeptoshop en mocht er iets kapot zijn wat niet hier gerepareerd kan worden, moeten ze, ze toch naar Zepto DK sturen. Dit omdat Zepto DK geen spareparts wil / kan afleveren. Waarom? Geen idee, maar dat ligt dus aan Zepto DK en niet aan de Zepstoshop...
Denken jullie dat zij zelf geen reparaties uit willen voeren om zo nog meer klanttevredenheid te scoren..?
EDIT @ hieronder:
Net of reparties in NL altijd sneller zijn, dan verzending naar 't buitenland, reparatie en terugzending...
En dan meld je dat toch bij Zeptoshop? Van kijk is naar je A.V. ofzo? ipv hier te spitten en te spitten..?

Heb nog 1x gebeld met de Zeptoshop om alles op te klaren en daarna bespreek ik 't zelf niet meer:
Laptops gekocht bij N4All gaan altijd direct naar Zepto DK. Zeptoshop kan hier helaas niks aan doen, omdat Zepto van hogerhand heeft geregeld dat alle RMA's (van N4All) rechtstreeks door hun gechecked moeten worden.
Laptops gekocht bij de Zeptoshop zelf zullen eerst worden nagekeken bij de Zeptoshop en mocht er iets kapot zijn wat niet hier gerepareerd kan worden, moeten ze, ze toch naar Zepto DK sturen. Dit omdat Zepto DK geen spareparts wil / kan afleveren. Waarom? Geen idee, maar dat ligt dus aan Zepto DK en niet aan de Zepstoshop...
Denken jullie dat zij zelf geen reparaties uit willen voeren om zo nog meer klanttevredenheid te scoren..?
EDIT @ hieronder:
Net of reparties in NL altijd sneller zijn, dan verzending naar 't buitenland, reparatie en terugzending...
En dan meld je dat toch bij Zeptoshop? Van kijk is naar je A.V. ofzo? ipv hier te spitten en te spitten..?
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 09-12-2008 16:20 ]
Dan zou ik dit er toch wel even bijzetten, iets in de vorm van: als wij het niet kunnen fixen gaat ie naar Denemarken en ben je hem minstens 3 weken kwijt. Wel zo eerlijk lijkt me. Zullen genoeg mensen afhaken omdat ze hun laptop niet zolang kwijt willen zijn en er zullen er ook genoeg zijn die dus denken dat het altijd snel gefixed word omdat hun product in nederland blijft.
Verwijderd
Is al wat oud en ja heb al wat gegoogled maar zie geen eenduidig antwoord.
Zit te denken aan eentje voor deels readyboost en deels interne backup voor als er weer eens iets fout gaat(alleen noodzakelijke documenten).
Ik heb ervaring ja! Door middel van die nieuwe driver wordt SDHC ook ondersteund, no problemo!
Ik neem aan dat dit niet voor de 6214 geldt?CLB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:44:
Ik heb ervaring ja! Door middel van die nieuwe driver wordt SDHC ook ondersteund, no problemo!
Dat heb ik toendertijd niet uit kunnen testen aangezien SDHC toen nog niet bestond, dus geen idee
Je zou eens kunnen kijken naar de hardware van de cardreader en de daarvoor vernieuwde drivers..?
Je zou eens kunnen kijken naar de hardware van de cardreader en de daarvoor vernieuwde drivers..?
even voor de duidelijkheid. bij de 6625wd kun je niet in het bios aangeven of hij de externe vgs uitgang kan gebruiken? Heb even gezocht maar vond niets terug.
Heeft iemand trouwens een docking station te koop voor de 6625wd? Heb even geïnformeerd bij zepto.nl maar die hadden ze niet meer. Iemand die hem niet gebruikt?
Heeft iemand trouwens een docking station te koop voor de 6625wd? Heb even geïnformeerd bij zepto.nl maar die hadden ze niet meer. Iemand die hem niet gebruikt?
[ Voor 34% gewijzigd door dread op 11-12-2008 16:04 ]
Klein vraagje voor de mensen met een 6214: wat is de maximale resolutie als je de laptop op een extern scherm aansluit? Ik wilde namelijk een nieuw scherm aanschaffen en een 24" zou een maximale resolutie hebben van 1920x1200. Vroeg me af of de 6214 dit aan kan.
Ja hoor wrijf het er nog maar even in!!!ajampaniki schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:20:
Klein vraagje voor de mensen met een 6214: wat is de maximale resolutie als je de laptop op een extern scherm aansluit? Ik wilde namelijk een nieuw scherm aanschaffen en een 24" zou een maximale resolutie hebben van 1920x1200. Vroeg me af of de 6214 dit aan kan.
@ajampaniki ik draai 1680x1080 op mijn 22inch (6224) maar volgens mij is 1920x1200 dan ook gewoon mogelijk; er is immers genoeg videogeheugen!
Asus Zenbook i7 256gb
Nou is eigenlijk niet meer nodig aangezien ik waarschijnlijk een nieuw type krijg (nexus of nox). Die zullen het dan ook wel aan kunnen.Ghostrider schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:34:
@ajampaniki ik draai 1680x1080 op mijn 22inch (6224) maar volgens mij is 1920x1200 dan ook gewoon mogelijk; er is immers genoeg videogeheugen!
Verwijderd
Weet er iemand of het mogelijk is de videokaart in de 6224W te vervangen door een andere waardoor ik een hdmi uitgang kan gebruiken?
Not possible =)
VGA - HDMI converter? (als die bestaan en je beeld is nog steeds niet digitaal)
Heeft iemand misschien de service manual van de Zepto Znote 6324W ? Het slot van het scherm gaat namelijk erg stroef de laatste tijd dus zou ik dit graag willen proper maken. Het is me alleen niet duidelijk welke schroeven er nu precies uit moeten om daaraan te kunnen.
alstu: Service Manual 6224W / 6324W
(staat toch ook gewoon op de cd?)
En ik wil m'n 6224W upgraden met:
4GB PC6400 800MHz RAM
320GB 7200rpm HDD of 'n equivalente 500GB 5400rpm HDD (qua snelheid)
Iemand aanraders uit de PriceWatch?
Wat me zelf wel leuk lijkt zijn:
Kingston KTA-MB800K2/4G - 43,90
Is 't enige betaalbare PC6400 geheugen wat ik kon vinden met CL 4.5
In de CL 5.0 categorie zijn er nog 10 setjes vergelijkbaar RAM te vinden. CL 4.0 is niet te betalen
Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG - 81,56
Momenteel de snelste 320GB 7200rpm'er die er bestaat..
Of een 500GB 5400rpm HDD die qua snelheden niet onderdoet aan 'n 7200rpm'er
en 180GB meer ruimte heeft:
Hitachi Travelstar 5K500 HTS545050KTA300 - 108,50
Samsung Spinpoint M6 HM500LI - 95,58
Seagate Momentus 5400.6 ST9500325ASG - 105,76
Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT - 97,37
Maar hier kan ik geen goede benches over vinden... Iemand ervaringen?
(staat toch ook gewoon op de cd?)
En ik wil m'n 6224W upgraden met:
4GB PC6400 800MHz RAM
320GB 7200rpm HDD of 'n equivalente 500GB 5400rpm HDD (qua snelheid)
Iemand aanraders uit de PriceWatch?
Wat me zelf wel leuk lijkt zijn:
Kingston KTA-MB800K2/4G - 43,90
Is 't enige betaalbare PC6400 geheugen wat ik kon vinden met CL 4.5
In de CL 5.0 categorie zijn er nog 10 setjes vergelijkbaar RAM te vinden. CL 4.0 is niet te betalen
Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG - 81,56
Momenteel de snelste 320GB 7200rpm'er die er bestaat..
Of een 500GB 5400rpm HDD die qua snelheden niet onderdoet aan 'n 7200rpm'er
en 180GB meer ruimte heeft:
Hitachi Travelstar 5K500 HTS545050KTA300 - 108,50
Samsung Spinpoint M6 HM500LI - 95,58
Seagate Momentus 5400.6 ST9500325ASG - 105,76
Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT - 97,37
Verwijderd
M'n adapter is eraan... levert niet eens meer genoeg stroom om m'n batterij op te laden, laat staan de laptop zelf te booten... Straks eens mailtje sturen of die niet onder garantie valt, anders doe ik 'em open.
Niemand?
Geen goede benchmarks? Even dezelfde pakken die ik heb gebruikt: http://www.tomshardware.c...sfer-Performance,675.htmlCLB schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:18:
....keuze mogelijkheden...
Weet niet wat voor jou de doorslag geeft (energie consumptie of performance of opslag dus je zal even moeten kijken:http://www.tomshardware.c...od[2027]=on&prod[2026]=on
Zou wat betreft het geheugen gaan voor degene die je al aangaf.
Die van mij viel binnen de garantie (sta je vreemd te kijken als je net wat te eten hebt gehaald en je laptop staat uit).Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:20:
M'n adapter is eraan... levert niet eens meer genoeg stroom om m'n batterij op te laden, laat staan de laptop zelf te booten... Straks eens mailtje sturen of die niet onder garantie valt, anders doe ik 'em open.
Één van de twee topics dat ik hier op GoT nog in de gaten hou en niet eens dagelijks.
[ Voor 8% gewijzigd door zaidoT op 07-01-2009 00:16 ]
De laptop zelf heeft toch niet meer baat bij 800 in tegenstelling tot 677 geheugen
Ben benieuwd hoeveel sneller die 500gig schijf is in tegenstelling tot de std 200gig schijf...en of je het uberhaupt merkt
Asus Zenbook i7 256gb
Danku, hiermee wordt de keuze gereduceerd tot:zaidoT schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:13:
[...]
Weet niet wat voor jou de doorslag geeft (energie consumptie of performance of opslag dus je zal even moeten kijken:http://www.tomshardware.c...\[2027]=on&prod\[2026]=on
320GB 7200rpm'er : Seagate Momentus 7200.3
500GB 5400rpm'er: Western Digital Scorpio Blue
Denk 't ook ja... Er zijn wel 4GB kitjes PC6400 met CL5.0 voor 3 euro minder, maarja klinkt wel stoerZou wat betreft het geheugen gaan voor degene die je al aangaf.
Jawel, de doorvoersnelheden ofzo zijn toch iets rapper met PC6400 RAM en qua prijs scheelt 't niksGhostrider schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:43:
[...]
De laptop zelf heeft toch niet meer baat bij 800 in tegenstelling tot 677 geheugen
Achja RAM kost niet zoveel meer... 4 tientjes voor 4GB en de huidige latjes verkoop ik, heb ik 20,- = 4GBik draai nu al een tijdje met 4gig gaat lekker welke cas het heeft heb ik geen idee
kon er vrij goedkoop aankomen
Ik heb geen standaard 200GB schijfje, heb zelf al geupgradet van 7K100 naar 7K200..Ben benieuwd hoeveel sneller die 500gig schijf is in tegenstelling tot de std 200gig schijf...
En de schijven van tegenwoordig zijn alweer aanzienlijk sneller dan deze 7K200, die toen 't snelste was:
Benchmark: Seagate Momentus 7200.3 (snelste 7200rpm'er) Western Digital Scorpio Blue (snelste 5400rpm'er) Hitachi Travelstar 7K200 (toendertijd snelste 7200rpm'er)
Denk 't wel dusen of je het uberhaupt merkt
Dat is wel waar... Zit alleen nog te twijfelen wat ik NU wil, aangezien ik m'n laptop of:kwa grootte zijn 2,5" nu wel mooi goedkoop
- Binnen 'n jaar weer ga verkopen, omdat ik een andere high-end notebook wil
- Of helemaal gebruik totdat die total loss en gaar is
- En 't scheelt toch weer 2 tientjes qua aanschafkosten
Zojuist ook nog besteld:

Ben benieuwd of ik 'm aan de praat krijg icm m'n Zepto Znote 6224W, en anders tsjaa ziet 't er leuk uit
Ben benieuwd of ik 'm aan de praat krijg icm m'n Zepto Znote 6224W, en anders tsjaa ziet 't er leuk uit
Vanmorgen Windows 7 64-bit erop gezet:

De installatie ging soepel, alle drivers lijken automatisch te worden geinstalleerd (zelfs voor de mobile videokaart). Alleen valt bij de test de HD iets tegen (Er zit nu een Hitachi 200GB 7200 rpm schijf in de laptop...)
Gamen gaat ook prima alleen zie ik in Team Fortress 2 geen echte verbetering (qua performance) maar slechter dan Vista x64 is het ook weer niet.

De installatie ging soepel, alle drivers lijken automatisch te worden geinstalleerd (zelfs voor de mobile videokaart). Alleen valt bij de test de HD iets tegen (Er zit nu een Hitachi 200GB 7200 rpm schijf in de laptop...)
Gamen gaat ook prima alleen zie ik in Team Fortress 2 geen echte verbetering (qua performance) maar slechter dan Vista x64 is het ook weer niet.
[ Voor 13% gewijzigd door falcon4ever op 11-01-2009 16:05 ]
Verwijderd
Ik heb een Znote 6224w, maar de accu is erg slecht aan het worden. Hij gaat hooguit no een kwartier mee ofzo. Nu was ik op zoek naar een 12 cell accu maar ik kan zelfs geen normale 6 cell accu vinden.
Iemand een idee waar ik nog een accu kan vinden?
Ahh tof, misschien paar screenies?falcon4ever schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:03:
Vanmorgen Windows 7 64-bit erop gezet.
Alleen valt bij de test de HD iets tegen (Er zit nu een Hitachi 200GB 7200 rpm schijf in de laptop...)
Dezelfde HDD scoort een 5,3 in Windows Vista 32 bit (bij mij dus)
Zepto zelf even contacten? Zepto NL? Zepto DK? Of misschien via de Global site?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:37:
Hoe check jij je batterij dan? Heb 't idee dat de mijne nog redelijk goed presteert na 1,5 jaar...
Ik zit een beetje met het zelfde probleem, ik had zeptoshop gemaild maar die 12-cell hebben ze niet meer. Verder heb ik niet voor een normale accu gekeken eigenlijk.
Ik zal 't even vragen aan m'n connecties met Zepto (uit 't buitenland)
nog meer screenies? van wat danCLB schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:47:
[...]
Ahh tof, misschien paar screenies?![]()
Dezelfde HDD scoort een 5,3 in Windows Vista 32 bit (bij mij dus)

De HDD rating viel me wat tegen (voor zover ik weet hebben we dezelfde 200gb schijf).
hmm zie nu net dat je een 320 gb hebt

[ Voor 8% gewijzigd door falcon4ever op 16-01-2009 20:14 ]
zo te zien komt dat omdat je win7 een partitie van 18Gb hebt gegevenfalcon4ever schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13:
[...]
nog meer screenies? van wat daner zijn er al talloze in 't win7 topic
.
De HDD rating viel me wat tegen (voor zover ik weet hebben we dezelfde 200gb schijf).
hmm zie nu net dat je een 320 gb hebt...
Gewoon van WXGA+ resolutiefalcon4ever schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13:
nog meer screenies? van wat daner zijn er al talloze in 't win7 topic
.
Die is besteldhmm zie nu net dat je een 320 gb hebt...
Verwijderd
Hej CLB, heb je deze al aangekregen? En aan de praat gekregen? Ik krijg mijn HP pavillion remote maar niet werkende met m'n zeptoCLB schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:03:
Zojuist ook nog besteld:
[afbeelding]
Noopz nog niet, I'm still waiting..
Er bestaat zoiets qua software als intellimote / intelremote / intelliremote.. Dat al geprobeert?
Net de 185.20 driver geinstalleerd, met tot nu toe de hoogste 3D Mark '06 results @ 1280x800
Driver is dus wel te OC'en, alleen heeft hij geen slaapstand...
Ik kijk morgen nog even naar de laatste WHQL-certified driver: 181.20
En als die ook geen slaapstand heeft ga ik weer terug naar 178.26, bevalt met tot nu toe erg goed!
EDIT: 181.20 is geinstalleerd, maar nog niet gebenched, geen tijd gehad, hij heeft wel slaapstand!
Er bestaat zoiets qua software als intellimote / intelremote / intelliremote.. Dat al geprobeert?
Net de 185.20 driver geinstalleerd, met tot nu toe de hoogste 3D Mark '06 results @ 1280x800
185.20 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3766 | |||
185.20 | 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz | 4373 |
Driver is dus wel te OC'en, alleen heeft hij geen slaapstand...
Ik kijk morgen nog even naar de laatste WHQL-certified driver: 181.20
En als die ook geen slaapstand heeft ga ik weer terug naar 178.26, bevalt met tot nu toe erg goed!
EDIT: 181.20 is geinstalleerd, maar nog niet gebenched, geen tijd gehad, hij heeft wel slaapstand!
[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 18-01-2009 20:24 ]
Inmiddels weer lekker terug naar 178.26, aangezien 181.20 soms niet uit slaapstand kwam...
178.26 functioneert nog steeds erg goed, heeft slaapstand en doet 't goed in games...
Scoorde er net 7455 punten mee in 3D Mark 06 (wel op 'n resolutie van 320x200 pixels
)
178.26 functioneert nog steeds erg goed, heeft slaapstand en doet 't goed in games...
Scoorde er net 7455 punten mee in 3D Mark 06 (wel op 'n resolutie van 320x200 pixels
Nu nog werkend krijgen:

Alleen ik heb geen infrarood in m'n 'apparaatbeheer' staan?

Hij had dat wel: http://forum.notebookrevi...php?p=2350550&postcount=5
Ik heb deze twee drivers voor Infrarood geinstalleerd voor zover ik weet...
WPC876xL_CIRDrivers_1002
SetFir
The Readme van de CIRDrivers:
Date: April 2007
1. PACKAGE CONTENTS
This zip file contains the following files:
- setup.exe - The setup application.
- CIRPort_Installer.msi - MSI installation package.
- winbondhidcir.inf - The HID CIR Driver information file
- winbondhidcir.cat - The HID CIR Driver catalog file
- winbondcir.inf - The MCE CIR Port Driver information file
- winbondcir.cat - The MCE CIR Port Driver catalog file
- i386\*.* - The Drivers system files for the Vista x32 platform
- amd64\*.* - The Drivers system files for the Vista x64 platform
- This Release Letter.
2. DESCRIPTION
This product contains drivers to support CIR functionality for the WPC876xL.
The WPC876xL MCE CIR Port Driver is a 32/64-bit Windows(R) Vista(R) Driver for the
Winbond WPC876xL CIR modules. The driver implements both Receive-Only MCE
functionality for system without TV tuner (BIOS PnP ID - WEC1020) and Receive,
Learning, and Transmit MCE functionality for system with TV tuner (BIOS PnP ID - WEC1021).
The WPC876xL HID CIR Driver is a 32/64-bit Windows(R) Vista(R) Driver for the
Winbond WPC876xL CIR modules. The driver implements receive functionality
for system with non-RC6 remote control (BIOS PnP ID - WEC1023).
The Windows drivers is designed to work with the WPC876xL firmware, which
implements MCE CIR support. See Section 3 for details.
This drivers is released in Alpha quality for the WPC876xL chip.
3. REQUIREMENTS
Operating System:
32/64-bit Windows Vista RTM (build 6000).
Hardware:
A platform containing a Winbond Electronics WPC876xL device with
appropriate firmware and PnP BIOS.
The WPC876xL firmware should support MCE CIR functionality, according to
CEIR_MCE_FW_driver version 3.0.0. This firmware driver is provided in a
separate package.
For a detailed description of the firmware driver, see its documentation.
4. INSTALLING SOFTWARE COMPONENTS
To install, extract the zip file to a directory of your choice on a system with
an on-board Winbond WPC876xL device.
You must have administrator privileges to install/update the driver.
Installation procedure:
1. Boot Windows or select "scan for hardware changes" in the Device Manager.
2. The window "Found New Hardware" appears
-> Close this window.
3. Execute CIRPort_Installer.msi
5. CHANGES FROM THE PREVIOUS RELEASE
The drivers supportes 32/64-bit Windows Vista
6. FIXED ISSUES
None.
7. KNOWN ISSUES
None.
The ReadMe van SetFir:
Fast IR (FIR) Setting utility.
This tool will help user to configure the Fast IR.
Please run this utility after operating system was installed, and it
only need to run once before OS changed or Fast IR setting was changed.
If Fast IR is already under correct setting, this tool will do nothing.
System should be restarted to make new settings take affect.
Supported Operating System:
Windows XP
Windows XP x64
Windows Vista*
Windows Vista x64*
* in Vista, the utility must be run as administrator, and user could
change the priority manually.
Iemand enige ideeen?

Alleen ik heb geen infrarood in m'n 'apparaatbeheer' staan?

Hij had dat wel: http://forum.notebookrevi...php?p=2350550&postcount=5
Ik heb deze twee drivers voor Infrarood geinstalleerd voor zover ik weet...
WPC876xL_CIRDrivers_1002
SetFir
The Readme van de CIRDrivers:
Date: April 2007
1. PACKAGE CONTENTS
This zip file contains the following files:
- setup.exe - The setup application.
- CIRPort_Installer.msi - MSI installation package.
- winbondhidcir.inf - The HID CIR Driver information file
- winbondhidcir.cat - The HID CIR Driver catalog file
- winbondcir.inf - The MCE CIR Port Driver information file
- winbondcir.cat - The MCE CIR Port Driver catalog file
- i386\*.* - The Drivers system files for the Vista x32 platform
- amd64\*.* - The Drivers system files for the Vista x64 platform
- This Release Letter.
2. DESCRIPTION
This product contains drivers to support CIR functionality for the WPC876xL.
The WPC876xL MCE CIR Port Driver is a 32/64-bit Windows(R) Vista(R) Driver for the
Winbond WPC876xL CIR modules. The driver implements both Receive-Only MCE
functionality for system without TV tuner (BIOS PnP ID - WEC1020) and Receive,
Learning, and Transmit MCE functionality for system with TV tuner (BIOS PnP ID - WEC1021).
The WPC876xL HID CIR Driver is a 32/64-bit Windows(R) Vista(R) Driver for the
Winbond WPC876xL CIR modules. The driver implements receive functionality
for system with non-RC6 remote control (BIOS PnP ID - WEC1023).
The Windows drivers is designed to work with the WPC876xL firmware, which
implements MCE CIR support. See Section 3 for details.
This drivers is released in Alpha quality for the WPC876xL chip.
3. REQUIREMENTS
Operating System:
32/64-bit Windows Vista RTM (build 6000).
Hardware:
A platform containing a Winbond Electronics WPC876xL device with
appropriate firmware and PnP BIOS.
The WPC876xL firmware should support MCE CIR functionality, according to
CEIR_MCE_FW_driver version 3.0.0. This firmware driver is provided in a
separate package.
For a detailed description of the firmware driver, see its documentation.
4. INSTALLING SOFTWARE COMPONENTS
To install, extract the zip file to a directory of your choice on a system with
an on-board Winbond WPC876xL device.
You must have administrator privileges to install/update the driver.
Installation procedure:
1. Boot Windows or select "scan for hardware changes" in the Device Manager.
2. The window "Found New Hardware" appears
-> Close this window.
3. Execute CIRPort_Installer.msi
5. CHANGES FROM THE PREVIOUS RELEASE
The drivers supportes 32/64-bit Windows Vista
6. FIXED ISSUES
None.
7. KNOWN ISSUES
None.
The ReadMe van SetFir:
Fast IR (FIR) Setting utility.
This tool will help user to configure the Fast IR.
Please run this utility after operating system was installed, and it
only need to run once before OS changed or Fast IR setting was changed.
If Fast IR is already under correct setting, this tool will do nothing.
System should be restarted to make new settings take affect.
Supported Operating System:
Windows XP
Windows XP x64
Windows Vista*
Windows Vista x64*
* in Vista, the utility must be run as administrator, and user could
change the priority manually.
Iemand enige ideeen?
[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 23-01-2009 18:40 ]
Hmm afstandsbediening werkt nog steeds niet, maar daar kijk ik morgen wel weer naar...
Morgen wil ik namelijk een 64 bit Vista Home Premium* op m'n Zepto Znote 6224W plempen...
Ik heb nog wel 'n driver-cd, maar die is al anderhalf jaar oud en de drivers staan niet meer op de FTP?
Het liefst heb ik gewoon alle recente versies van alle drivers tot m'n beschikking natuurlijk...
GPU-drivers zijn geen probleem, die haal ik wel van laptopvideo2go.com af, maar de andere drivers? Idee'tjes?
Voor de rest wil ik een dual-boot creeeren met Windows 7 (Home Premium 64 bit UK beta-versie)
en wil daarvoor deze walkthrough gaan gebruiken: http://maketecheasier.com...with-windows-7/2009/01/11
Iemand nog tips? Betere walkthroughs of niet?
* Heb hier gewoon een legale Windows Vista Home Premium 32 bit OEM key,
die kan ik toch gebruiken om die 64 bit Windows Vista Home Premium te installeren?
Morgen wil ik namelijk een 64 bit Vista Home Premium* op m'n Zepto Znote 6224W plempen...
Ik heb nog wel 'n driver-cd, maar die is al anderhalf jaar oud en de drivers staan niet meer op de FTP?
Het liefst heb ik gewoon alle recente versies van alle drivers tot m'n beschikking natuurlijk...
GPU-drivers zijn geen probleem, die haal ik wel van laptopvideo2go.com af, maar de andere drivers? Idee'tjes?
Voor de rest wil ik een dual-boot creeeren met Windows 7 (Home Premium 64 bit UK beta-versie)
en wil daarvoor deze walkthrough gaan gebruiken: http://maketecheasier.com...with-windows-7/2009/01/11
Iemand nog tips? Betere walkthroughs of niet?
* Heb hier gewoon een legale Windows Vista Home Premium 32 bit OEM key,
die kan ik toch gebruiken om die 64 bit Windows Vista Home Premium te installeren?
Drivers staan nog op de de FTP:
ftp://zepto.dk/Notebooks/...25WD/Drivers/Vista/64bit/ (6625WD)
ftp://zepto.dk/Notebooks/...224W/Drivers/Vista/64Bit/ (6224W)
zijn alleen niet veel up2dater. Gewoon even website van de fabrikanten bezoeken lijkt mij (intel meuk met name, realtek) gewoon naar de namen van de oude versies kijken.
Wat betreft infrarood, al in het BIOS gekeken of hij wel aanstaat? Bij staat er namelijk een "IrDa Fast Infrared Port" in apparaatbeheer.
ftp://zepto.dk/Notebooks/...25WD/Drivers/Vista/64bit/ (6625WD)
ftp://zepto.dk/Notebooks/...224W/Drivers/Vista/64Bit/ (6224W)
zijn alleen niet veel up2dater. Gewoon even website van de fabrikanten bezoeken lijkt mij (intel meuk met name, realtek) gewoon naar de namen van de oude versies kijken.
Wat betreft infrarood, al in het BIOS gekeken of hij wel aanstaat? Bij staat er namelijk een "IrDa Fast Infrared Port" in apparaatbeheer.
[ Voor 10% gewijzigd door zaidoT op 24-01-2009 18:45 . Reden: linkje extra ]
Ahh top dan zijn ze er weer opgezet! En ik zal de websites idd langslopen!
En IR niet in de BIOS bekeken nee, doe ik gelijk even.. Als ik 't kan vinden...
Toevallig ook antwoord op 64 bit install met 32 bit key antwoord?
Was toch al eens voorbij gekomen in één van de eerdere delen? Gebruik de searchCLB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:48:
Ahh top dan zijn ze er weer opgezet! En ik zal de websites idd langslopen!
Maar als ik het me goed herinner was het niet mogelijk met een OEM-key (of was het met de retailkey niet mogelijk) om die bij de andere bit versie te gebruiken.
IR was inderdaad disabled in de BIOS, waarom zouden ze dat doen joh?
Nu nog even snel kijken naar die afstandsbediening, moet eigenlijk weg
En of ik 'm kan installen met die key zie ik morgen wel dan... Hmm moet toch wel lukken..
[Vista] Met een 32-bit serial de 64-bit legaal gebruiken?*
Vista Ultimate64 Retail activeren met Vista Ultimate 32 OEM?
Nu nog even snel kijken naar die afstandsbediening, moet eigenlijk weg
En of ik 'm kan installen met die key zie ik morgen wel dan... Hmm moet toch wel lukken..
[Vista] Met een 32-bit serial de 64-bit legaal gebruiken?*
Vista Ultimate64 Retail activeren met Vista Ultimate 32 OEM?
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 24-01-2009 19:06 ]
Dit topic is gesloten.