Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 50.097 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Phoenix_X schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:45:
*knip*. .. blabla lulverhaal :P ...

Falcon, voel jij dan wel lucht trekken bij die roosters aan de onderkant? Ze leken mij ook voor aanzuigen maar ik voel niets....
Nee, ik voel ook niet echt lucht bewegen aan de onderzijde...
Misschien dat ik binnenkort ook maar es m'n notebook open maak voor een check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje.

Hoe kan ik snel zien of ik turbo memory heb? Ik weet niet meer of ik die er bij had besteld of niet, maar ik wil het toch graag weten.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn laptop in de toekomst te kunnen upgraden (nieuwere processor en betere grafische kaart). Waarmee moet ik rekening houden en hoe weet ik precies welke processor en grafische kaart ik kan bestellen?

Beetje noob vraagjes, maar ik ben niet zo'n computer expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
chrisO schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Mijn Zepto 6224 begon enige tijd geleden ook wel ERG warm te worden (110 - 115 graden) en viel dan uit bij de meeste spellen. Het gene dat ik ontdekte was dat de heatsink voor de GM8600GT wel erg minimaal contact maakt met de GM8600GT.... het 'clipje' dat de koeler op z'n plaats houd....drukt deze nauwelijks aan op de chip.
ik heb er 2 hele kleine ringentjes van schroefjes tussen gedaan en m'n temp is gedaald tot +/- 85 graden
Hoe heb jij je notebook open gemaakt? Ik heb aan de onderzijde de meeste schroefjes (behalve die van de cdrom/hd) los gehaald maar de behuizing geeft geen krimp...

M'n notebook is namelijk uitgevallen en ik zou graag willen zien hoe het met de koeling zit.

trouwens, nog wat recente links over de koelings problemen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=268315
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=271289

[ Voor 9% gewijzigd door falcon4ever op 12-07-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de kaartlezer op de 6224W (onder winXP)
Texas Instruments PCIxx12 Integrated FlashMedia Controller

Zowel microSD (2GB) als SD UltraII (2GB) worden niet gelezen
(deze computer loopt vast (totdat kaart er terug wordt uitgehaald))
deze kaartjes zijn van het mark SanDisk, en werken wel op een andere laptop

Kaartje Fujifilm SD 1GB werkt zonder problemen.

Heb beide drivers geprobeerd:
TI_xx21_x515_23_2004_XP.zip en TI_xx21_x515_23_2007A_XP.zip heeft zelfde effect.

De kaartjes zijn wel toegankelijk via het apparaat met usbkabel (HTC Tytn en Nikon D40)

Ben ik de enige met dit probleem? Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:41:
Een vraagje.

Hoe kan ik snel zien of ik turbo memory heb? Ik weet niet meer of ik die er bij had besteld of niet, maar ik wil het toch graag weten.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn laptop in de toekomst te kunnen upgraden (nieuwere processor en betere grafische kaart). Waarmee moet ik rekening houden en hoe weet ik precies welke processor en grafische kaart ik kan bestellen?

Beetje noob vraagjes, maar ik ben niet zo'n computer expert.
Nieuwe grafische kaart kan niet. Daarvoor moet je laptop een MXM kaart slot hebben. Dat heeft deze Zepto niet, de nieuwe...Nox volgens mij, heeft wel een MXM kaart.

Een nieuwe processor valt wel in te bouwen. Waarschijnlijk alleen maar de nieuwe generatie; Penryn. Dat zijn de T8100, T8300, T9300 en T9500. Als er later nog nieuwere CPU's uitkomen kun je die waarschijnlijk niet meer in bouwen. Sowieso zou ik er een beetje op letten, aangezien je toch wel enige kennis moet hebben wil je zelf een nieuwe CPU in je laptop zetten. Dat en je gooit je garantie er natuurlijk mee weg als die nog niet is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:22
falcon4ever schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:00:
[...]

Hoe heb jij je notebook open gemaakt? Ik heb aan de onderzijde de meeste schroefjes (behalve die van de cdrom/hd) los gehaald maar de behuizing geeft geen krimp...
Behuizing is ook één vast ding, volgens mij moet je het toetsenbord er uit halen om bij alle onderdelen te komen. (Ik heb hem zelf nog nooit geopend aangezien het bij allemaal wel lekker loopt maar als het op dezelfde manier is als andere laptops).
M'n notebook is namelijk uitgevallen en ik zou graag willen zien hoe het met de koeling zit.

Uitgevallen door oververhitting of door te ver ondervolten? Is het oververhitting probeer dan eens te ondervolten met rmclock (en testen met orthos), heb daar mijn processor temperatuur onder maximale stress verlaagt van 95 graden Celsius naar 62 graden Celsius. (Had er deze week eindelijk eens tijd voor. En mijn videokaart ging ook van 90 naar 75 maximaal.)
Is het door ondervolten probeer dan eens een hoger voltage. (Ik had mijn processor op de hoogste snelheid bij het laagste voltage en op het moment dat ik de test (maximale belasting een uur lang) beëindig valt mijn laptop uit.)
Pindanoot schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:57:
[...]
...
Een nieuwe processor valt wel in te bouwen. Waarschijnlijk alleen maar de nieuwe generatie; Penryn. Dat zijn de T8100, T8300, T9300 en T9500. Als er later nog nieuwere CPU's uitkomen kun je die waarschijnlijk niet meer in bouwen. Sowieso zou ik er een beetje op letten, aangezien je toch wel enige kennis moet hebben wil je zelf een nieuwe CPU in je laptop zetten. Dat en je gooit je garantie er natuurlijk mee weg als die nog niet is verlopen.
Ik heb voordat ik mijn laptop kocht geïnformeerd wat ik allemaal mocht vervangen zonder dat de garantie op de rest van het apparaat vervalt en dat was alles zolang je maar niks beschadigd. Het kan zijn dat een andere aanbieder een ander stelling erop nahoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
zaidoT schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Behuizing is ook één vast ding, volgens mij moet je het toetsenbord er uit halen om bij alle onderdelen te komen. (Ik heb hem zelf nog nooit geopend aangezien het bij allemaal wel lekker loopt maar als het op dezelfde manier is als andere laptops).

[...]

Uitgevallen door oververhitting of door te ver ondervolten? Is het oververhitting probeer dan eens te ondervolten met rmclock (en testen met orthos), heb daar mijn processor temperatuur onder maximale stress verlaagt van 95 graden Celsius naar 62 graden Celsius. (Had er deze week eindelijk eens tijd voor. En mijn videokaart ging ook van 90 naar 75 maximaal.)
Is het door ondervolten probeer dan eens een hoger voltage. (Ik had mijn processor op de hoogste snelheid bij het laagste voltage en op het moment dat ik de test (maximale belasting een uur lang) beëindig valt mijn laptop uit.)

[...]

Ik heb voordat ik mijn laptop kocht geïnformeerd wat ik allemaal mocht vervangen zonder dat de garantie op de rest van het apparaat vervalt en dat was alles zolang je maar niks beschadigd. Het kan zijn dat een andere aanbieder een ander stelling erop nahoudt.
Ik denk dat ie is uitgevallen door oververhitting, de uitgang linksboven was bloedheet. Ondervolten vind ik een beetje stom om te doen, dan ga je bewust je computer afknijpen naar lagere prestaties.

Hij viel uit toen ik Dreamfall aan 't spelen was. Op notebookreview forums heb ik al gezien dat je alleen het toetsenbord eraf hoeft te halen om bij de fan te komen. Ik vermoed dat er na 1 jaar wel een wat stof in de fan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
falcon4ever schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat ie is uitgevallen door oververhitting, de uitgang linksboven was bloedheet. Ondervolten vind ik een beetje stom om te doen, dan ga je bewust je computer afknijpen naar lagere prestaties.

Hij viel uit toen ik Dreamfall aan 't spelen was. Op notebookreview forums heb ik al gezien dat je alleen het toetsenbord eraf hoeft te halen om bij de fan te komen. Ik vermoed dat er na 1 jaar wel een wat stof in de fan zit.
Lager prestaties? Nee hoor. Mijn CPU draait op Hoge Prestaties (2.0 GHZ) standaard op 1,250 volt. Als je CPU dus volledig belast wordt gaat ie kruipend richting de 90 graden. Nu heb ik mijn CPU geundervolt, nog steeds draait ie gewoon op 2.0GHZ maar gaat ie onder echt 100% volle lading naar de 75 graden. In een spel wordt ie nog maar iets van 69 graden (een CPU intensief spel dan, Guild Wars is een GPU intensief spel en daar haalt ie met moeite 55 graden op de CPU)

Kortom, op prestatie verlies je niks. Op hitte behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Het leuke van ondervolten is dat je totale energie verbruik omlaag gaat waardoor je videokaart juist wat sneller kan zetten omdat je genoeg warmte afvoer over hebt. Ik heb nu mijn videokaart op 575Mhz draaien i.p.v. 475Mhz en de temperatuur is hetzelfde t.o.v. voor het ondervolten.

Enige nadeel is dat je een paar uur moet uittrekken om te controleren of je systeem stabiel is aangezien wanneer je over de grens gaat je systeem uit gaat met een BSOD. Gelukkig kan je terwijl je de stresstest draait gewoon internetten.

Ik heb nu een 18% hogere prestaties in 3dmark vantage wat betreft het GPU deel.
Nieuw -- Oud
3DMark Score
E4749 3DMarks -- E4240 3DMarks
CPU Score
3432 -- 3432
Graphics Score
5446 -- 4601

[ Voor 15% gewijzigd door zaidoT op 13-07-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software gebruiken jullie om te undervolten? Ik heb het op mijn oude P4 PC weleens gedaan, maar dat was een aantal jaren geleden, en ik herinner me de naam van de software niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
RMclock of notebookhardwarecontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
RMClock is inderdaad het beste voor undervolten.

Ik heb trouwens vermoedens dat die heatsink in mijn laptop niet echt goed is aangesloten. Was gisteren Anno 1701 aan het spelen, en mijn CPU werd 68 graden, mijn GPU 91 soms zelfs 94 (!) graden maar de lucht die aan de rechterkant eruit kwam was vrij...koud eigenlijk. Voordat ik undervolte werd mijn CPU weleens 80 graden en was de lucht ook echt bloedheet. Ik denk dus dat mijn GPU niet goed gekoeld wordt. Moet ik toch maar eens na gaan kijken.

Heb namelijk meer verhalen gelezen dat de mensjes bij Zepto weleens overdreven veel koelpasta op de chips willen smeren waardoor het dus niet goed warmte geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Zepto-ers

Regelmatig krijgen wij emails over onze online prijzen.
Zepto DK heeft ons verteld dat de prijzen landelijk gelijk zouden blijven. Diverse malen hebben wij aangekaart dat de prijzen in de shop niet kloppen. Helaas is Zepto DK daar wat traag mee om dit aan te passen. Niettemin deel ik jullie hierbij alvast mede dat wij dezelfde prijs hanteren als de onze andere collega reseller. Stuur ons gewoon een mailtje en het komt allemaal voor de bakker :)
zepto at denned.nl

P.S we hebben nog een paar 6625WD/6224W in de uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Heb Vista van m'n zepto afgegooid om schone installatie te doen.

Had Vista in het engels geinstalleerd. Kan alleen een Nederlandse CD vinden. Ligt het aan mij of kwam de Zepto met Vista in zowel het NL/Engels. Zo niet, iemand een idee hoe hem ik hem dan alsnog in het engels heb geïnstalleerd :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Ligt eraan waar je om had gevraagd. En als je de Nederlandse hebt, heb je misschien de Engelse van iemand geleend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik weet zeker dat ik hem gelijk heb geinstalleerd. Maargoed, hij komt natuurlijk maar met een taal, en mijn installatiedisc in Nederlands. Toch raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Misschien aan iemand uit geleend? (Vind het zelf onhandig dat je niet bij de installatie voor een taal kan kiezen.) Misschien de ultimate editie, daar kan je van taal veranderen.

[ Voor 21% gewijzigd door zaidoT op 21-07-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen van beide. Ben nu vista UK aan het *downloaden* en dan vul ik gewoon mijn vista NL key in, kijken of dat werkt.

Het maakt me normaal niet zoveel uit, maar in dit geval het ik via de "EASY transfer wizard" mijn bestanden op schijfjes gezet, en die wil ze niet overzetten naar Vista NL. Staan oa. aantal opdrachten en website (PSD/HTML) bestanden in die nogal belangrijk zijn :(

Overigens was het filesystem op mijn vorige installatie ook Engels. Zo stonden mijn documenten in "users/documents". Het was dus geen language pack oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:00:
[...]

Mijne ook uitgevallen.... Hij verloopt binnen 1 maand, de garantie. Ik maak me echt zorgen...

EDIT: juist pak van mijn hart, 24 maanden garantie olé!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Mijne ook uitgevallen.... Hij verloopt binnen 1 maand, de garantie. Ik maak me echt zorgen...

EDIT: juist pak van mijn hart, 24 maanden garantie olé!
2 jaar garantie?

oh helemaal vergeten, ik heb ook "24 Maneders Reklamationsret".

overigens begin ik me wel zorgen te maken over de GPU:
http://www.theinquirer.ne...l-models-defective-nvidia

Gisteren kon ik niet echt spelen want hij was bij idle al vrij warm (kamer temp was 29+ graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik ben aan het twijfelen tussen een 14 en 15 inch laptop voor m'n studie. Aangezien de zepto's waarover hier gesproken wordt zijn uitgerust met een 14,1 scherm met 1440x900 pixels (WXGA+) of een 15.4" scherm met 1680x1050 pixels (WSXGA+) hoop ik hier wat ervaringsdeskundigheid te vinden.

Er zijn drie punten die ik erg belangrijk vind:
1. mobiel;
2. ergonomisch;
3. twee vensters moeten naast elkaar passen.

Een 14,1 inch is natuurlijk iets mobieler dan een 15,4 en daarom gaat in eerste instantie mijn voorkeur uit naar een 14,1. Wat betreft ergonomie en de twee vensters heb ik echter wat twijfels en neig ik juist naar de 15,4. Ik zal vanavond eens richting de MM rijden om wat 14 inch laptops te bekijken, maar aangezien je pas echt een goed idee krijgt van een laptop als je er een tijdje mee hebt gewerkt wil ik graag wat ervaringen horen wat betreft een 14,1".

Daarover heb ik drie specifieke vragen:
1. 1440x900 pixels betekent widescreen, 16/9. 1680x1050 pixels betekent ook widescreen, 16/9. Maar dan snap ik niet dat een 1440x900 past in een 14,1 scherm terwijl de 1680x1050 in een 15,4 wordt geplaatst. Maw, 14,1 inch verwart mij. Is 14,1 met 1440x900 nu net zo widescreen als een 15,4? (De verwarring ontstaat omdat 15.1 niet widescreen is terwijl 15,4 dat wel is. Ik verwacht dan dus ook 14,3xxx inch).

2. Is een 14,1 laptop geschikt als je er uren achtereen op zit te werken in bv een tekstverwerker?

3. Kun je op een 14,1 1440x900 scherm makkelijk twee vensters naast elkaar plaatsen zodat je bv kunt lezen van het ene venster en typen op de andere? Ik zit nu achter een 15,4 1280x800 en daarop kan het eigenlijk net niet, je moet dan eerst de vensters verkleinen. Zodanig dat bv een word document niet meer 100% gezien kan worden.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-07-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
1. Widescreen is gewoon de verhouding tussen het aantal pixels en zolang pixels even hoog als breed zijn is de omvang van het scherm ook in die verhouding.
1440*900 : 16*10
1680*1050 : 16*10

2. Als je uren achter elkaar gaat typen kan ik (als 15.4" gebruiker) echt een los toetsenbord aanraden, puur omdat je dan tenminste niet de hele tijd op het touchpad komt, de toetsen ook van gewoon formaat zijn (plus dat de indeling handiger is en het ergonomischer is.

3. Sorry ik voel me op dit moment te lui om mijn resolutie lager te zetten en Word te starten. Maar op een 1680*1050 kan je twee pagina's tegelijk bekijken op 100% op een 1440*900 scherm zal je dan naar 85% moeten zoomen (100/(1680/1440)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 23:36
Zonet bij een winkel geweest waar wat showmodellen stonden, o.a. een 14 inch wxga (1280x800) en een 17 inch wxga+ (1440x900). Ik schrok een beetje van het 14 inch formaat. In positieve zin dat het toch wel een heel stuk meer portable aanvoelt dan een 15,4 en in negatieve zin dat ik het gevoel had dat ik m'n hoofd een beetje in die laptop moest drukken om het gevoel te hebben erachter te zitten. En dan heb je het dus over een 14 inch wxga, terwijl ik voor niet minder dan wxga+ een laptop koop. De wxga+ op de 17 inch leerde mij immers dat twee word documentjes naast elkaar eerst helemaal in elkaar moet worden geknutseld alvorens je ze beide tegelijk en dus zonder overlappig volledig kunt bekijken...

Mijn vervolgvraag is dan ook. Dit gevoel dat je wat dichter op die 14 inch moet kruipen om er rustig achter te kunnen zitten, is dat een bekend gegeven? Zelf ook ervaren in het begin? Hoe is dat op de lange termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Tommy The Cat schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:25:
Zonet bij een winkel geweest waar wat showmodellen stonden, o.a. een 14 inch wxga (1280x800) en een 17 inch wxga+ (1440x900). Ik schrok een beetje van het 14 inch formaat. In positieve zin dat het toch wel een heel stuk meer portable aanvoelt dan een 15,4 en in negatieve zin dat ik het gevoel had dat ik m'n hoofd een beetje in die laptop moest drukken om het gevoel te hebben erachter te zitten. En dan heb je het dus over een 14 inch wxga, terwijl ik voor niet minder dan wxga+ een laptop koop. De wxga+ op de 17 inch leerde mij immers dat twee word documentjes naast elkaar eerst helemaal in elkaar moet worden geknutseld alvorens je ze beide tegelijk en dus zonder overlappig volledig kunt bekijken...

Mijn vervolgvraag is dan ook. Dit gevoel dat je wat dichter op die 14 inch moet kruipen om er rustig achter te kunnen zitten, is dat een bekend gegeven? Zelf ook ervaren in het begin? Hoe is dat op de lange termijn?
Volgens mij is dat puur wennen, ik ben van een 15 inch 1024x768 naar een 14 inch widescreen 1440x900 zepto gegaan. Dat was toch wel een flink verschil, maar ik zou echt niet een kleinere bureaublad meer willen hebben. En het formaat 14 inch widescreen valt best mee.

Dus in tegenstelling tot het showmodel welke jij in de winkel hebt bekeken heeft deze zepto een hogere res dus je kunt lekker veel op het bureau kwijt. En documenten naast elkaar leggen gaat prima (bijv 2 pdfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:22
Hoe meten jullie de GPU temperatuur? Ik kan niets vinden die dat kan meten.

En idd, om bij de fan te komen, moet ik dan het keyboard loshalen? Schroefjes aan de onderkant los en dan het KB omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Phoenix_X schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:13:
Hoe meten jullie de GPU temperatuur? Ik kan niets vinden die dat kan meten.

En idd, om bij de fan te komen, moet ik dan het keyboard loshalen? Schroefjes aan de onderkant los en dan het KB omhoog?
Gebruike Google of GoT search om te weten hoe je de GPU temperatuur kan meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Als ik dat niet had geprobeerd had ik wel gezegd: "Ik weet niets dat dat kan meten" ;). Maar ik zeg dus dat ik het niet kan vinden :D.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd leest niet de GPU op mijn zepto. Dus is het handig om te weten wat jullie ervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
silmaril8 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:31:
[...]

Gebruike Google of GoT search om te weten hoe je de GPU temperatuur kan meten ;)
Bedankt voor de uitermate handige post die compleet geen nut had.

@ Phoenix: Download de laatste RivaTuner, daarmee kun je vrijwel alle temperaturen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Ik had een oudere versie (2.04) en daar werkte het niet mee. Maar nu wel! Thx :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Nu weet ik iig dat de GPU >100 graden komt tijdens een simpel potje WoW, en de CPU >90.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Pindanoot schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor de uitermate handige post die compleet geen nut had.

@ Phoenix: Download de laatste RivaTuner, daarmee kun je vrijwel alle temperaturen bijhouden.
Met alle respect, maar deze vraag is al tientallen keren (zo niet honderden keren) op GoT gesteld. Het antwoord staat onder andere ook in dit topic, maar een simpele Google of GoT search had hem al het antwoord gegeven. Op Tweakers wordt verwacht dat je een klein beetje inzet toont, en niet zomaar een vraag in een topic neerdumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Phoenix_X schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:21:
Nu weet ik iig dat de GPU >100 graden komt tijdens een simpel potje WoW, en de CPU >90.....
M'n GPU zit op 'idle' tussen de 70 en 80 graden, zodra ik begin te gamen (TF2) schiet hij naar 100 C - 110 C...

Overigens kan je ook nTune of Speedfan gebruiken... die werken beiden prima voor het meten van je temps.

[ Voor 14% gewijzigd door falcon4ever op 03-08-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De makers van het CPUID tooltje hebben ook een programmatje geschreven om temperaturen uit te lezen (moederbord, grafische kaart, harde schijf, ...). Dit fijn tooltje kan je vinden op http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
silmaril8 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

Met alle respect, maar deze vraag is al tientallen keren (zo niet honderden keren) op GoT gesteld. Het antwoord staat onder andere ook in dit topic, maar een simpele Google of GoT search had hem al het antwoord gegeven. Op Tweakers wordt verwacht dat je een klein beetje inzet toont, en niet zomaar een vraag in een topic neerdumpt.
Met alle respect maar dat had ik dus gedaan, en jouw aanname dat ik zomaar vragen dump stoort mij. In deze thread komen nTune en Speedfan naar boven. Dat is ook het gros van de Google results, met RivaTuner daar ook nog tussen.

Mijn probleem was dus dat die tools (behalve de allernieuwste RivaTuner blijkt nu) mij *geen* GPU temp geven. Vandaar mijn vraag aangezien mede-eigenaars hier dat blijkbaar wel lukt. Niet zo raar, toch?

[ontopic]
110 graden is dus niet meteen overdreven.... Toch valt de laptop soms uit. Ik heb het ding nog steeds niet uit elkaar gekregen, misschien ben ik te voorzichtig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:15

dread

Sluwe vlaming

silmaril8 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

Als je zo een regeltjesman bent, weet je vast wel dat het ongewenst is dat users elkaar hier op aanspreken.

Of geldt dat niet voor de wijsgeer van de week.

verder wil hij iets weten dat bij twee van de drie tools die bij deze searchs naar voren komen, niet werkt. En bij de laatste tool werkt het meten van de GPU alleen bij de laatste versie. Daar is een forum tenslotte voor. Om elkaar te helpen en niet met het regeltjesboek te wapperen. Dat is een ondankbare taak die de mods moeten verrichten.

Edit: en zowaar komt er weer een handige tip binnen die ik anders zou gemist hebben.
Ik gebruik altijd MBM (helaas stopgezet) maar ik ga nu eens kijken naar HWmonitor.

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 05-08-2008 14:57 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Ik heb Rivatuner na die tip ook ingewisseld voor HWmonitor. Draait goed, en doet precies wat ik wil. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@Phoenix and dread:
Phoenix zei dat eerst, alleen maar, dat ie niks kon vinden om de temperatuur te meten. Hij zei niet over wat ie allemaal al geprobeerd had. Dus dat het bij 2 van de 3 tools (volgens phoenix dan) niet werkte, had ie dus niet verteld. En aangezien het zelfs gewoon een pagina terug stond, is mijn opmerking niet onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Kun je met HW monitor ook tijdens een spel je temperatuur bekijken enzo? Ik heb mijn Rivatuner zo ingesteld, dat ik in een spel links bovenin het scherm dit krijg te zien:

CPU: [Temp CPU 1], [Temp CPU 2]
GPU: [Temp GPU], [Clocksnelheid GPU]
RAM: [RAM verbruik]
FPS: [Aantal FPS]

Dat en ik heb mijn page up knop ingesteld dat ik terwijl dat ik speel mijn GPU kan overclocken en met page down kan ik hem weer op de normale clock snelheid zetten. Is toch wel leuk.

@ Silmaril: Hij zei dat hij niks kon vinden. Dit houdt dus in dat hij gezocht heeft. Dat, en ik neem het hem niet kwalijk als hij de vorige pagina niet heeft gelezen en dat daarom heeft gemist. Je gaat niet 5 threads pagina voor pagina doorlezen.

Jullie moeten hier inderdaad eens wat minder met regelboekjes gaan wapperen en wat chiller worden zeg. In plaats van dat je zegt: "Met alle respect, maar deze vraag is al tientallen keren (zo niet honderden keren) op GoT gesteld. Het antwoord staat onder andere ook in dit topic, maar een simpele Google of GoT search had hem al het antwoord gegeven. Op Tweakers wordt verwacht dat je een klein beetje inzet toont, en niet zomaar een vraag in een topic neerdumpt."

Hiervoor heb je 332 toetsen in moeten drukken om hem wijs te maken dat jij er niet zo vrolijk van wordt, terwijl je ook gewoon "Rivatuner" had kunnen zeggen. Dat is een totaal van, ja ja: 9 toetsen. Dan hoef jij er verder geen tijd meer aan te verspillen, hij ook niet. Jij blij, hij blij, iedereen blij: probleem opgelost. Hoera voor een beetje oud hollandse vriendelijkheid, waar wij Nederlanders zo bekend om staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@pindanoot: dit is tweakers en geen beginnersweb.nl waar zoiets had gekund ja. Tweakers is toch wel van een iets ander niveau. Tweakers heeft op dit moment zo'n hoog niveau omdat dit geen vraag-en-antwoord forum is. In de reglementen staat trouwens ook dat je eerst de GoT search moet gebruiken: zo hou je het niveau hoog en krijg je geen simpel vraag-en-antwoord topics (deze worden dan ook altijd gesloten door de moderators). En zijn vraag over het meten van de temperatuur van een videokaart is nou eenmaal een supersimpele vraag die hij makkelijk zelf had kunnen oplossen met Google of met de GoT search of zelfs heel simpel binnen dit topic te zoeken.

En dan jouw sneer over hollandse vriendelijkheid: mijn antwoord was imo van een vriendelijke toon; ik vertelde hem vriendelijk hoe hij zelf aan het antwoord kon komen. Ik snauwde hem niet af en maakte hem niet uit voor luilak. Beetje jammer dat je zo reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Bedankt voor de steun, en ook voor het wijzen op de regels van die forum-op-niveau waar ik de eer heb deel van uit te mogen maken.
We kunnen concluderen dat ik a) had gezocht, b) het voor mij werkende antwoord niet had gevonden en dus c) het vroeg. Silmaril concludeerde echter dat ik niet gezocht had en wees mij op de regels die me overigens goed bekend zijn. Zullen we terug ontopic?

Ik heb mijn fan schoongemaakt, en flink wat stof van het luchtrooster verwijderd. Daarnaast nieuwe pasta op de GPU gedaan. Dat scheelt me 10-15 graden, en sindsdien (nog) geen shutdowns. Onderklokken wil ik ook nog wel proberen, maar onder Vista x64 is dat niet zo makkelijk tenzij je unsigned drivers gaat toestaan. Jammer dat het BIOS dat niet kan, maar je kan niet alles hebben :).
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Unsigned drivers? voor wat? Underclocken van de GPU bedoel je? Gewoon de laatste beta drivers installeren (kan ook als ze niet WHQL gecertificeerd zijn) en dan kun je underclocken. Of bedoel je undervolten? Is ook makkelijk te doen met RMClock.

Wou dat ik wist hoe je die pasta op je heatsink moet veranderen, wil dat best ook doen, maar ben toch een beetje bang dat ik dan de boel ga verpesten omdat ik zoiets nog nooit gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Sorry, bedoelde inderdaad undervolten. RMClock doet het niet onder Vista x64, tenzij je Driver Signature Enforcement uitzet, en dat wil ik eigenlijk niet. Het levert ook problemen op met UAC helaas.

Die pasta vervangen, daar was ik ook wat zenuwachtig over. Maar het is uiteindelijk heel simpel. Als je CLB's manier van openschroeven van je keyboard volgt, dan kan je zo de vier schroefjes van de sink van de fan, en het klemmetje van de GPU (rechts van de fan) eraf halen. Is echt heel simpel, en makkelijk weer in elkaar te zetten. Het viel mij echt alles mee (laat alleen die kleine schroefjes niet vallen ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Phoenix_X op 07-08-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
Er is een manier om met DSE, zonder warnings, en zonder UAC problemen RMVolt te draaien onder Vista x64. Uitleg hier.

Ik kan tot 1.10V gaan, en dat scheelt 15 graden op de CPU, en 15-20 op de GPU. Ik krijg geen framerate drops meer omdat de GPU niet meer zo heet wordt, en heb ook geen shutdowns meer gehad.

• chriroz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 17:03
Toen ik vanochtend mijn laptop opstarte kreeg ik de schrik van mijn leven. Dit was wat ik zag: Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/Chriroz/SK0inn__5vI/AAAAAAAAAaU/uo9HDX6cSs8/s144/DSC00792.JPG
Windows xp start in normale modus niet meer op; ik zie het windows laadscherm en daarna blijft het 5 min zwart en reboot hij zichzelf.
safe mode werkt nog gedeeltelijk maar het beeld is dubbel en maar half zichtbaar met vage kleurtjes.
Ik heb mijn laptop vanochtend nog normaal aangehad en normaal afgesloten. Nu 15 km fietsen verder op mijn stage (in speciale eastpak laptop rugzak) krijg ik dit...

mijn laptop is een zepto 6324 van 1 jaar en 10 dagen oud... (Ik hoop zooo dat ik de 2 jaar garantie heb aangeklikt...)

ik heb hier geen tijd om uit te zoeken wat er aan de hand is, maar als een van julie een idee heeft is dat hardstikke welkom. Ik heb mijn laptop echt heel erg hard nodig voor mijn stage en ook voor mijn studie die over 1 week weer begint. vanavond heb ik meer tijd om dingen uit te zoeken.

Bij voorbaat dank,

Chris

Verwijderd

Ohje.. dan wil ik ook nog een probleempje toevoegen.

Sinds een aantal weken blijft het beeld zwart bij het opstarten van mijn laptop. Gek genoeg kan ik dit fixen door mijn laptop 1 of 2 keer te resetten tot er weer beeld is.

Maar ik maak me toch zorgen waarom het beeld bij de eerste keer bij het opstarten zwart blijft :S . Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Voor mij is het inderdaad een bekend probleem. Ik durf bijna te wedden dat als je er een extern scherm aan hangt dmv VGA, en je zet het scherm aan, dat er daar wel beeld zal zijn. Dit was bij mij wel het geval.

@chirorz: Oh, dit is niet zo mooi, heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik denk dat je maar beter even contact kan opnemen met de mensen van Zepto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriroz
Ik heb net gesproken met de nederlandse helpdesk van zepto. Zij doen niks meer aan de support van 'oudere' zepto modelen zoals een 6324w. Volgens hen moet ik mijn zepto via uk.zepto.com terug laten sturen naar denemarken waar het wel eens 5 weken kan gaan duren voordat ik hem terug heb.

zoals jullie begrijpen heb ik daar absoluut geen zin en tijd voor aangezien mijn studie volgende week weer begint en er daar niet genoeg vaste computers zijn om op te kunnen werken (WB aan TUDelft)
Nu is mijn vraag aan jullie: vervalt mijn garantie als ik zelf de behuizing openmaak om te kijken wat er aan de hand is? ik heb veel verhalen gelezen over mensen die de behuizing open hebben gehad om bijvoorbeeld stof te verwijderen van de fannetjes.

Ik heb inmiddels gemerkt dat de 'beeld-vervorming' erger of minder erg word als ik wat met de behuizing speel. grote kans dus dat er gewoon ergens een connector los is geschoten tijdens het fietsen.

Verder had ik ook nog een ander probleem wat hier los van staat: Ik heb erg veel last van afdrukken van het toetsenbord op het scherm. Weet iemand een manier om dit te verhelpen of in iedergeval minder erg te maken? (anders dan er iets tussen leggen). Ik vind sowiso dat de behuizing wel eerug buigzaam is. Mischien dat ik daar binnenkort iets voor ga maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Heb je ook al met de mensen van www.denned.nl gepraat? Zijn ook officiële Zepto uitgevers en die willen je misschien wel helpen.

Verder vervalt je garantie niet als je je laptop voorzichtig open maakt, je kunt wel even proberen om naar je RAM blokjes te kijken, even kijken of ze er goed in zitten en desnoods er even eentje uithalen, ik heb wel vaker gehoord dat dat nog wel eens een probleem wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey pinda, hoe kan ik je een prive bericht sturen? Heb een vraag over het probleem dat ik heb.

• Baserk
  • Laatst online: 20:32
chriroz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:36:
Ik heb net gesproken met de nederlandse helpdesk van zepto. Zij doen niks meer aan de support van 'oudere' zepto modelen zoals een 6324w. Volgens hen moet ik mijn zepto via uk.zepto.com terug laten sturen naar denemarken waar het wel eens 5 weken kan gaan duren voordat ik hem terug heb.
Deze kerels hebben van notebook4all de hele bups overgenomen,
Daarmee ook alle contractuele verplichtingen die voortvloeien uit aankopen gedaan bij Notebooks4all (de toko van Joep en Remco).
Er is geen faillisement geweest waardoor dit soort wettelijke verplichtingen zijn komen te vervallen.
Alle garantie bepalingen die golden bij aankoop, gelden nu nog steeds.

Quote van de nieuwe Zepto Nox/Mythos pagina hier op GoT;
N4All, de voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot ZeptoShop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. !

De reeds gemaakte service- en garantieafspraken houden ook service&reparatie in via het Zepto service punt in Nederland, lijkt mij zo.
Service via Zepto UK klinkt nogal bizar.
Stuur anders even een mailtje naar Roelof Jan van Hoften (rj@zepto.com) van Zepto Denemarken en speel het even naar hem door.

Greetz, Baserk.

[ Voor 43% gewijzigd door Baserk op 01-09-2008 15:55 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een probleem, mijn scherm is gebroken en zie nu vlekken en strepen :'(. Ik wil deze vervangen en moet dus weten welk scherm het is. Ik heb het zo snel mogelijk nodig want ik heb mijn laptop voor mijn studie nodig.
Welk merk en welk model is het beeldscherm in de zepto 6625WD? Kan het zijn dat deze van samsung is?

EDIT:
Ok heb even uitgezocht van welk merk en welk model het scherm is:
Merk: Chi Mei
Model: N154Z1-L02 (L02 staat voor glanzend)

k kan deze gelukkig bestellen bij een winkel in de UK.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele rare vraag, maar aangezien de zepto a14 de opvolger zal worden van dit model is er uberhaupt al meer over dit model bekend. Ik heb ergens gelezen dat die hoogstwaarschijnlijk in October uit zal gaan komen, maar dat was een engels forum.

Verder zijn er nu wat leveringsproblemen met de 15" dus ik vraag me af of oktober dan wel realistisch is. Ik heb een krachtige notebook nodig voor mijn studie en mijn werk. Ik was eerst van plan om een apple te nemen, maar de compatibiliteit schijnt niet geweldig te zijn met sommige programma's.

Dus daarom zou ik graag willen weten of iemand al iets weet over de A14 en wanneer die uitkomt, want dan weet ik of het wachten waard is.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

heb een vraagje rond de Znote 6224W. Ik heb deze reeds 4,5 maand en gebruik hem dagelijks. Ook voor muziek af te spelen, het gevolg is dat de rechterluidspreker (bas en lage tonen) al een krakend geluid vertoont. Zolang ik onder een bepaald volume blijf is er geen probleem maar eens daarboven is het geluid niet echt aan te raden.

Ik heb Realtek HD Audio en heb overigens nooit het geluid op het maximum gebruikt. Het probleem is ontstaan nadat de laptop +- 4 uur muziek heeft gespeeld aan 50% van het maximum volume.

Is hier nog iets aan te doen buiten hem binnen te moeten doen voor de luidspreker te laten vervangen? Heeft er iemand anders ook problemen met de (volgens mij) te lichte luidsprekers?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb ook een 6224W gebruik echter de build in speakers nooit, check eens je instellingen; ik had ook eens zoiets bleek dat ik een "badkamer" aqualizer aan had :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die dingen staan allemaal uitgeschakeld =). Ik denk gewoon dat de boxen niet echt sterk genoeg zijn in verhouding tot de geluidskaart waardoor deze bij een tijdje zware bastonen spelen al kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Eigenlijk zijn die luidsprekers ook niet echt gebouwd om muziek goed (en al helemaal niet hard) weer te geven. Want zeg nou zelf, hoe groot zijn ze nou? 1~2 cm in doorsnee. Vergelijk dat met een goede koptelefoon (~4cm) of een losse geluidset (6~8 cm, en een bas-module 15~25 cm).

Daarom hebben sommige laptops (17"+) juist een extra speaker onder het apparaat zitten voor de bas-tonen.

Ik zie ze meer als een nood oplossing wanneer ik geen koptelefoon of andere extern audio systeem bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1 jaar en 3 maanden is mijn zepto 6224w aan het overlijden.
Ik heb precies hetzelfde probleem als Chris (zie vorige pagina).
De oorzaken zijn niet: stof (opengeschroefd), hitte (alles onder de 60 graden).
Heb gisteren ram vervangen, en tot mijn vreugde werkte die weer.
Echter begon de ellende een uur geleden weer.

Het lijkt erop dat de videokaart het probleem is. In veilige modus wordt de 8600m gt dan ook
niet herkent. Het is zeker een hardware matig probleem.

Chris heb jij het probleem al opgelost?
Ik heb weinig zin om mijn laptop naar Denemarken te sturen (zie spookverhalen op diverse forums)
In Nederland voeren ze geen reperaties uit.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:40:
Na 1 jaar en 3 maanden is mijn zepto 6224w aan het overlijden.
Ik heb precies hetzelfde probleem als Chris (zie vorige pagina).
De oorzaken zijn niet: stof (opengeschroefd), hitte (alles onder de 60 graden).
Heb gisteren ram vervangen, en tot mijn vreugde werkte die weer.
Echter begon de ellende een uur geleden weer.

Het lijkt erop dat de videokaart het probleem is. In veilige modus wordt de 8600m gt dan ook
niet herkent. Het is zeker een hardware matig probleem.

Chris heb jij het probleem al opgelost?
Ik heb weinig zin om mijn laptop naar Denemarken te sturen (zie spookverhalen op diverse forums)
In Nederland voeren ze geen reperaties uit.

Wie kan me helpen?
Zelfde verhaal hier, zojuist contact gehad met de zepto shop (over m'n hitte probleem van de gpu (110-115 C)). De medewerker heeft aangegeven dat alle garantie regelingen via zepto uk gaan (dus versturen naar denemarken). Zelf voeren ze dus geen reparaties uit.

In mijn situatie werd geadviseerd eerst even met de stofzuiger voorzichtig de fan/koelribben dien schoon te maken alvorens een RMA aanvraag te doen.
chrisO schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:18:
[...]

HD zit onder een apart klepje aan de onderkant, toetsenbord hoeft er niet voor uit.

ik heb gisteren de GPU van m'n zepto van nieuwe koelpasta voorzien...ding werd tijdens gamen kokend heet (110-115 graden :'( ) en viel na 5 minuten gamen uit...
ik kwam er achter dat het 'plaatje' dat het koelelement tegen de GPU moet aandrukken er nou niet echt voor zorgt dat het koelelement goed contact maakt met de GPU...
Met een kleine aanpassing, het verwijderen van wat stof en wat nieuwe koelpasten....en presto.... 90 graden max...54 graden zonder belasting (onder Windows Vista)... Dat is dus zelfs beter, dan toen die nieuw was :-)
Phoenix_X schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:39:
Sorry, bedoelde inderdaad undervolten. RMClock doet het niet onder Vista x64, tenzij je Driver Signature Enforcement uitzet, en dat wil ik eigenlijk niet. Het levert ook problemen op met UAC helaas.

Die pasta vervangen, daar was ik ook wat zenuwachtig over. Maar het is uiteindelijk heel simpel. Als je CLB's manier van openschroeven van je keyboard volgt, dan kan je zo de vier schroefjes van de sink van de fan, en het klemmetje van de GPU (rechts van de fan) eraf halen. Is echt heel simpel, en makkelijk weer in elkaar te zetten. Het viel mij echt alles mee (laat alleen die kleine schroefjes niet vallen ;) ).
@chrisO & Phoenix_X
Welk type koelpasta hebben jullie hiervoor gebruikt? (merk/type?)

[ Voor 30% gewijzigd door falcon4ever op 15-09-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
falcon4ever schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:01:
[...]
In mijn situatie werd geadviseerd eerst even met de stofzuiger voorzichtig de fan/koelribben dien schoon te maken alvorens een RMA aanvraag te doen.
Een busje met perslucht in combinatie met een stofzuiger met opzetstuk (met een smalle mond en grote/lange borstel) doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is het probleem wat Chris en ik hebben geen overhitting probleem. Mijn GPU is relatief koel.. Wat het probleem wel is weet ik niet.Zepto UK heeft iig geen haast met het bieden van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
falcon4ever schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:01:
[...]

@chrisO & Phoenix_X
Welk type koelpasta hebben jullie hiervoor gebruikt? (merk/type?)
beetje arctic silver lijkt me het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet iets soortgelijks gaande met de xps 1330 van Dell?? ik heb namelijk een keer in dat gedeelte van het forum gelezen dat er hardware problemen waren met de nvidia 8 serie voor notebooks.

Misschien is het iets waard om dat forum even te bekijken! veel sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:05:
Is er niet iets soortgelijks gaande met de xps 1330 van Dell?? ik heb namelijk een keer in dat gedeelte van het forum gelezen dat er hardware problemen waren met de nvidia 8 serie voor notebooks.

Misschien is het iets waard om dat forum even te bekijken! veel sterkte ermee.
Dat hardware probleem had meer te maken met het uitzetten/krimpen (waardoor de gpu op den duur kapot zou kunnen gaan), niet met het oververhitten van de gpu (uitvallen).

@Jcanton:
Ik had je qe-quote vanwege de zeptoshop (NextGenMobiles). Niet vanwege het hitte probleem maar puur het feit dat de zepto shop geen notebooks repareert en dat alle garantie afhandeling via Zepto UK moet (wat op zich wel vreemd is, ze hebben dacht ik alle taken van n4all overgenomen dus dat zou eigenlijk inclusief rma moeten zijn).

Volgens mij betaal je alleen het verschepen naar de zepto retailer. Zij zouden het dan naar zepto DK moeten sturen... Heb je Roelof Jan van Hoften al es gemailed? misschien heeft hij betere adviezen.

[ Voor 32% gewijzigd door falcon4ever op 15-09-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gpu is ook niet oververhit. Hij valt uit tijdens Ms word en bij temperaturen lager dan 60 graden. Gisteren de hele dag geen problemen. Vannochtend liep de Gpu vast, en iedere keer als ik boot krijg ik meteen een scherm met overal gekleurde pixels, tekens. Ook als de Gpu helemaal afgekoeld is.

Ik vermoed dat het probleem potentieel in een groot deel van de geforce 8600M GT's aanwezig is. Nu is dat bij HP, Dell, Apple niet zo'n probleem omdat ze een redelijke service bieden en het moederboard en videokaart vervangen.

Zepto heeft echter geen reperatiepunten in NL meer. Als je de laptop verzendt naar Denemarken ben je hem voor 2 maanden kwijt. Verder heb ik Carry in Garantie. Leek me weg prima omdat N4all zo'n goede service zou hebben. Maar nog binnen het gerantie termijn repareren ze geen zepto's meer. Betekent dit dat de Carry in garantie gepaard gaat met een retourtje Denemaken (>120 euro?)

Zepto 6224w, grootste miskoop die ik ooit gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het volgende email adres? rj@zepto.com
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:18:
Klopt het volgende email adres? rj@zepto.com
Bedankt voor de hulp!
Ik hoop dat die nog werkt.
Baserk in "Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelof Jan Van Hoften: rj@zepto.com of rj@zepto.dk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
Hey, ik heb net een 300n router aangeschaft omdat de 54mbps iets te traag was voor em data transfer.

Nu heb ik mijn router geforceerd N te gebruiken (kan ook een mix, maar dat terzijde) nu weigerd de Zepto 6224w verbinding te maken met de N router omdat de 'settings' niet compatable zijn (waarschijnlijk dus door de N setting). Ook als ik onder de wlan configuratie kijk bij taskmanager geeft hij nog steeds aan dat het een 54mb kaart it. Onder Device Manager staat ook een Atheros AR5008X Wireless Network Adapter. Als ik dan bij atheros kijk geven zij aan dat deze alleen maar werkt met een XSPAN netwerk??

Weet iemand hier iets meer van?

EDIT Links:
http://atheros.com/pt/AR50083NX.htm
en de router die ik gebruik:
Sitecom 300n router

Nog maals een EDIT: Als ik de wlan kaart deinstalleer en zeg dat hij de drivers weg moet gooien, en ik gebruik de driver CD die meegeleverd is installeerd deze een INTEL set. Echter na installatie meld de draadlose netwerk connecting menu dat er geen netwerk kaart geinstalleerd is..

[ Voor 23% gewijzigd door Killion op 16-09-2008 17:59 ]

• zaidoT
Wat je hebt geïnstalleerd is de chipset drivers. Je moet hier eens de goede versie downloaden: ftp://ftp.zepto.dk/wirelesslancards/ Je hebt in ieder geval een zepto kaart maar welke weet ik niet (zie je factuur o.i.d.).

• chriroz
Ik zie dat ik inmiddels niet meer de enige ben met deze problemen. Dus daarom even een kleine update over hoe het met mijn zepto is vergaan.

Ik heb m'n zepto uiteindelijk toch maar naar zepto gestuurd. Dit bleek al een hele opgave...

Het heeft mij na het invullen van het formulier 2.5 week, minimaal een uur aan de telefoon naar Engeland en HEEL veel frustratie gekost om überhaupt een UPS man aan de deur te krijgen. Toen ik belde waarom het zo lang duurde ben ik door de receptie wel DRIE keer weer naar die zelfde receptie doorverbonden, met daartussen elke keer een dik kwartier wachttijd zonder muziek! (echt waar!! :( :(). De laatste keer dat ik weer die vent aan de lijn kreeg sprong ik zowat uit m’n vel. Ik heb in dat gesprek niet eens een echte medewerker kunnen spreken. (m’n vader is later terug gebeld aangezien ik echt weg moest.) en nu is ie alleen nog maar in denemarken...

vanaf dat moment zou het nog 3 weken gaan duren voordat ie klaar is. Mijn RMA status staat nog steeds op "Arrived at Zepto DK, awaits repair 15-09-2008". Ik heb er een hard hoofd in dat ik m'n zepto binnen drie weken terug krijg als ik op andere verhalen af ga.

Voor mij is mijn laptop essentieel voor mijn studie! Op deze manier kan ik eigenlijk alles wat ik op de faculteit al had moeten doen thuis gewoon nog eens over doen :'( . Ik heb het inmiddels helemaal gehad met zepto. Volgende laptop zal van een ander merk zijn.

Chris

(Voor iedereen die nog naar zepto-UK gaat bellen bellen: doe de receptie de groeten van me…)

• falcon4ever
HammerT schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:40:
[...]

beetje arctic silver lijkt me het beste
Het is gelukt :9. Blijkbaar heeft het dus geen nut om aan de buitenkant met een stofzuiger de afvoer schoon te maken. Aan de binnenzijde zat zo'n dik tapijt dat je dat never nooit eruit zou kunnen krijgen. (En dit is dus na 1 jaar gebruik)

Omdat ik geen trek heb om m'n laptop een maand te moeten missen heb ik toch maar besloten het geheel te openen...

Pics: http://www.multigesture.net/articles/zepto-znote-6224w/

Idle lijkt de GPU nu rond de 65 C graden te zijn, tijdens het gamen zit de GPU rond de 96 C graden (en dan staat de fan nog niet op z'n hoogste stand).

• HammerT
Wow! Als ik dat stof zo zie is het niet zo gek dat hij te warm werd ;)

• Addow
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 12:12

Addow

Cogito ergo sum

Ik vermoed ook dat ze er geen probleem van maken als je welbepaalde zaken openschroeft. Toen ik mijn NB indertijd bestelde hadden ze het verkeerde toetsenbord meegeleverd. Via aftersales dan mijn correct toetsenbord laten leveren (was er bijzonder snel), en had ook toestemming om dit zelf te vervangen, dus gij hebt ook gewoon uw toetsenbord eruit gehaald en er weer ingestoken. No problemo wat de garantie betreft, kan ik dus bevestigen.

En nu wat stofvrijer werken é ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik wil vandaag ook m'n laptop (6324W) open gaan schroeven. Is er ergens een document waarin staat hoe ik dat precies moet doen (stappenplan met welke schroeven, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Jainoxi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:48:
Ik wil vandaag ook m'n laptop (6324W) open gaan schroeven. Is er ergens een document waarin staat hoe ik dat precies moet doen (stappenplan met welke schroeven, etc)?
CLB heeft ooit een stappen plan gepost geloofik.

Als je de 6x24 wilt open maken dan is dat vrij simpel. Je zult eerst de keyboard los moeten halen.

Dat zijn 3 schroeven aan de onderkant van je notebook (er staan icoontjes bij). Twee hiervan zijn zichtbaar, de 3e zit onder het paneel waar je geheugen zit. (Dus paneel los halen, 2 schroeven, en dan 1 schroef van de kb).

Vervolgens je notebook omdraaien en je keyboard naar boven 'schuiven' (hij zit geklemd).

Voor de rest spreekt 't voor zich, de koeler kan je verwijderen door de alleen bijbehorende schroeven los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een pluim voor Richard van Zeptoshop.nl - Eind mei 2008 een Zepto 6224 aangeschaft, XP erop gezet, euvel: scherm helemaal zwart tot eindelijk de desktop opbouwt. Vervolgens zelf 2 weken gestoeid met allerlei drivers, zelfs Ubuntu erop gezet, maar niets verhielp het. Vriend van me heeft toen mijn laptop meegenomen naar Den Bosch (ja, hij heeft dezelfde gekocht zonder dit rare probleem), vanwaar hij is opgehaald door Zepto en verscheept naar Denemarken ter reparatie. Probleemomschrijving: geen zichtbaar scherm gedurende cold boot. 6 Weken en aantal mailwisselingen later, ja, je leest het goed, mailtje van Zepto, niets gevonden, laptop komt terug. En inderdaad, de laptop kwam terug, met nog steeds het zelfde probleem, beschrijving van de monteur: 50 reboots, no problems found.

Enigszins moe van zoveel amateurisme weer eens gebeld met Zeptoshop, hij heeft vervolgens een barebone geregeld bij Zepto in Denemarken, mijn extra hardware overgezet, mij voorzien van koffie en een goed gesprek met als resultaat een fijn werkende Zepto.

Moraal van het verhaal, je kunt dan wel toffe laptops verkopen, maar de aftersales en ondersteuning moeten ook in orde zijn, wat op dat moment zeker niet in orde was bij Zepto Denemarken. Zeptoshop daarentegen heeft me erg goed geholpen en me het vertrouwen gegeven dat er ook nog mensen zijn die hart voor de zaak en klant hebben. Ik hoop dat Zepto in Denemarken zijn zaakjes voor elkaar krijgt, anders mogen we binnenkort op zoek naar een ander merk ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nu de meeste zepto's alweer een jaar oud of ouder zijn; hoe is het met jullie "kleine" accu. vooral de 6224w. mijne is toch sterk achteruit gegaan.

De "grote" doet het nog vrij lang; die heb ik destijds extra besteld. alleen die "klikt" niet vast :?

Edit; wat je niet moet doen bij de 6224 is zorgen dat er veel druk op het scherm komt....mijn vriendin heeft een keer stiekem iets in me das gedouwt waardoor ik nu een aantal letters/toetsen in me scherm gedrukt heb :(
ik verkoop hem over een tijdje wel aan haar ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Ghostrider op 10-10-2008 10:18 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik heb een 6214W, mijn accu houd het nog ongeveer 1,5 uur vol denk ik... Hoewel het ook minder kan zijn

Maar ik doe altijd een A4tje op me toetsenbord als ik hem dicht doe, ik heb namelijk ook al 1 kras op me scherm van een toets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addow
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 12:12

Addow

Cogito ergo sum

Na 1,5 jaar houdt mijn batterij (6224W - 6cell) het nog een schappelijke 2 uur uit. Nu moet ik wel zeggen dat ik van bij het begin de batterij nooit zwaar belast heb. Laptop fungeerde vooral als wandelende studentdesktop om zowel thuis, op stageplaats als in het e-lab op school mijn werk te kunnen doen, dus de adapter achtervolgde me ook haast voortdurend.

Alleen is het soms vervelend dat je tijdens vergaderingen (3 uur durend) plots uitvalt, maar toen we hem kochten anderhalf jaar terug wisten we al dat het batterijverhaal minder lang ging duren, dus ik maak me er weinig zorgen om. Ik ben al blij dat ik het scherm dicht/open zwartscherm avontuur heb kunnen stoppen. Dat was altijd schrikken ;)

/offtopic
Dju, die NOX ziet er zo lekker uit... _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Addow op 11-10-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Nou ik heb sinds vandaag dus een erg fijn probleem op mijn 6214: het scherm van de laptop doet het niet meer. Ik heb er een extern scherm op aangesloten en die doet het wel gewoon. Ook kan ik instellen dat het laptopscherm als extern aan gaat. Windows ziet het dan wel alsof ie aan is, maar er komt dus geen beeld op.

Ik had ook al een tijdje het probleem dat het scherm niet gelijk aangaat als je hem openklapt. Het lijkt wel alsof er een contactje los zit oid. Is dit makkelijk zelf te fixen want ik ga dus niet me laptop naar denemarken opsturen. Of is het totaal iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Je backlight kan ook stuk zijn, schijn er eens een zaklamp in als je laptop scherm aan hoort te zijn.

Evengoed is het niet iets dat je zelf kan fixen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nou heel vreemd, maar hij deed het gisteren na een tijdje weer. Ik blij, maar wel nog vreemd dat ie het even niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Wat ik wel eens merk is dat bij mij (wel de 6625) is dat het backlight onder sommige hoeken niet aan wil of aan wil blijven (Heel leuk als je in de trein over een wissels rijdt: aan-uit-aan-uit-...).

En over de accu, het ligt ook erg aan welke driver je gebruikt: Voordat ik crysis warhead (+ een up2date driver) had 2,5 uur nu 1,8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finally I'm back @ Tweakers.net :w
falcon4ever schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:03:
Dat klopt inderdaad... Was eigenlijk een keyboard-removal tutorial.. (heb ook nog 'n HDD-switch tutorial)

Over m'n batterijduur... Eigenlijk nog steeds 't zelfde als in 't begin... en dat is rond de 1,5 a 1,75 uur...
Ik gebruik m'n 6224W'je voornamelijk thuis waar die dan aan het netstroom hangt dus de batterij is nooit
lange periodes zwaar belast geweest en dat werkt denk wel in 't voordeel zo'n batterij en z'n capaciteiten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, hoe is het CLB?

Ik heb hier een zepto 6625WD te koop voor mensen die geintreseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met CLB is 't goed! Half jaartje weggeweest... but know I'm back!
Waarom ga je je 6625WD verkopen? Ik wacht trouwens zelf op de A14's van Zepto...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, goed om te horen.

ik ga hem verkopen omdat ik het niet meer nodig heb, ik gebruik het noch amper dus zonde om het maar naast de bureau te laten staan.
heb jij je zepto noch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes die heb ik nog ja... Zit nog te twijfelen...
Of in de verkoop en geld bewaren + bijleg andere laptop
Of niet in de verkoop, nieuwe kopen en deze 6224W als raglaptop gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar dacht ik dus ook aan en verkopen op dit moment lijkt mij tog het beste plan want over 5 maanden is het weer 400 euro minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
falcon4ever schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:03:
[...]
Ik heb CLB's post gevonden inderdaad, en het is erg makkelijk om het tobo los te halen, en de fan / koelblok open te halen om het stof eronder weg te halen. Er zat bij mij niet heel veel, maar wel op de plekken waar de airflow flink in de weg gezeten werd. Na schoonmaken is m'n 6324W een stuk stiller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:38:
Yes die heb ik nog ja... Zit nog te twijfelen...
Of in de verkoop en geld bewaren + bijleg andere laptop
Of niet in de verkoop, nieuwe kopen en deze 6224W als raglaptop gaan gebruiken...
En toch besloten om hem te verkopen... Dus hij staat in de V&A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
ajampaniki schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:14:
Nou ik heb sinds vandaag dus een erg fijn probleem op mijn 6214: het scherm van de laptop doet het niet meer. Ik heb er een extern scherm op aangesloten en die doet het wel gewoon. Ook kan ik instellen dat het laptopscherm als extern aan gaat. Windows ziet het dan wel alsof ie aan is, maar er komt dus geen beeld op.

Ik had ook al een tijdje het probleem dat het scherm niet gelijk aangaat als je hem openklapt. Het lijkt wel alsof er een contactje los zit oid. Is dit makkelijk zelf te fixen want ik ga dus niet me laptop naar denemarken opsturen. Of is het totaal iets anders?
ajampaniki schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:28:
Nou heel vreemd, maar hij deed het gisteren na een tijdje weer. Ik blij, maar wel nog vreemd dat ie het even niet deed.
Vandaag heeft ie er dus weer geen zin in. Kweet echt niet wat het is, lijkt toch een los contactje ofzo. Heeft iemand enig idee hoe het tegenwoordig met de garanties/reparaties zit? Ik heb hem ergens begin 2007 gekocht. Ik belde de huidige leverancier op en die wist te vertellen dat ie dus naar het hoge noorden (nee niet friesland) zou moeten voor reparatie. Dat lijkt me dus wel weer een beetje kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt idd echt opsturen naar Denemarken...
Ik weet trouwens niet of je dat zelf moet regelen met Zepto of dat Zepto NL 'm voor je doorstuurt.. G'luck!

Tevens heb ik weer is even naar GPU-drivers gekeken:

Videokaartdriver- , Benchmark- en OverClockingtabel CLB
Driver
Clock1
3D Mark '062
UT3 fps3
Crysis fps 4/5/6
101.08
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3329
X7
X
158.45
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3339
X
X
163.44
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3321
25fps
17 / 12fps
167.26
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3483
27fps
18 / 14fps
167.26
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3673
29fps
19 / 14fps
167.26
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3878
30fps
20 / 14ps
167.26
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4007
31fps
22 / 15fps
169.02
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
27fps
18 / 14fps
169.02
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3666
29fps
19 / 14fps
169.02
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3932
30fps
20 / 14ps
169.02
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4146
32fps
22 / 15fps
169.13
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3491
31fps
X
169.13
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4015
33fps
X
169.17
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
32fps
X
169.17
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4147
34fps
X
169.21
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3493
X
X
169.21
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4155
X
X
173.80
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3519
X
X
173.80
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3691
X
X
173.80
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3958
X
X
173.80
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4216
X
X
174.12
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3513
X
X
174.12
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4158
X
X
174.31
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
X
X
X
174.31
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4186
X
X
178.26
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3669
X
X
178.26
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4256
X
X
179.13
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3666
X
X
179.13
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4176
X
X
180.43
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3648
X
X
180.43
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4100
X
X

1 ==> Core Clock/ Shader Clock/ Memory Clock
2 ==> Getest op een resolutie van 1280x854
3 ==> Getest op een resolutie van 1440x900 met object- / worddetail op level 3 (vd 5)
4 ==> Getest op een resolutie van 1280x800 met alle instellingen op medium en AA niet aan
5 ==> 1ste fps is in de jungle/ 2de fps is tijdens gevechten
6 ==> Crysis is op DX9 en op DX10 getest en gaf dezelfde framerates.
Na aandachtig het Crysis topic gelezen te hebben kwam ik erachter dat DX10 pas merkbaar is vanaf 'very high'
instellingen en aangezien ik alles op medium heb staan, heb ik dus helemaal geen DX10 kunnen testen eigenlijk!
7 ==> X = Is niet gebenched, omdat ik deze drivers maanden terug gebruikt heb of de game niet meer heb.

* Test-device:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900/ nVidia GO 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 200GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW/ Integrated BT & Wi-Fi/ Windows Vista Home Premium x86

** Alle tests gedraaid op energieschema 'hoge prestaties'

163.44 is niet te OC'en en heeft wel slaapstand
167.26 is wel te OC'en en heeft geen slaapstand
169.02 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.13 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.17 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.21 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
173.80 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
174.12 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
174.31 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
178.26 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
179.13 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
180.41 is wel te OC'en en heeft geen slaapstand

Verder dan 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz kom ik niet :)
Als ik bijvoorbeeld 625/ 1250/ 475 instel of juist 600/ 1200/ 485 kan ik nog wel 3D Marken,
maar krijg ik maar 1100 puntjes ofzo dus ga ook niet kijken wat m'n precieze maximum is :)

Dus ik laat 178.26 er even opstaan en morgen gaan we testen: de game-prestaties :)

[ Voor 96% gewijzigd door CLB op 27-10-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Wel handig want kan dus me bon nergens vinden :(. Hopelijk doet ie het binnenkort weer en anders heb ik dus een laptop die ik nergens mee naartoe kan nemen. Nieuwe laptop zit er iig niet in binnenkort, en dan zou het er dus iig niet een worden die nederland uit moet voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

zaidoT schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:
Wat ik wel eens merk is dat bij mij (wel de 6625) is dat het backlight onder sommige hoeken niet aan wil of aan wil blijven (Heel leuk als je in de trein over een wissels rijdt: aan-uit-aan-uit-...).
Kabelbreuk tussen mobo en scherm. Vaak in de scharnierdeel is ergens een draadje kapot en tijdens openen maakt ie soms contact en soms niet. Dat wordt vervangen.
De driver voor backlight krijgt niet altijd stroom en zo zie je de raar effect van wel of niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 28-10-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mail Zeptoshop.nl even, om te kijken of je nog in 't systeem staat... Zal heus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zojuist 4gig geheugen eringezet 667, iig TF2 draait een stuk beter. zal later ffe wat andere games testen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zojuist Vista64 bits geinstalleerd, zepto64bits drivers stonden mooi op de FTP. enig probleem wat ik heb is dat Readyboost niet werkt. Hij wil niet van disabled af; iemand tips

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heeft mijn 6224W er de brui aan gegeven.

Symptomen: strepen en artifacts in het beeld, vastlopers na een aantal minuten in windows, andere vreemde dingen op het beeld, zwarte schermen etc.

In ieder geval is hij niet meer bruikbaar. Godzijdank is het me gelukt een backup te maken van de bestanden voor mijn opleiding :)

Mijn garantie zal niet meer van kracht zijn (laptop is al een jaar terug gevallen van de tafel), weet iemand hoe het zit met kosten ed.? Wat ik lees over de reparatietijden als hij naar Denemarken moet ziet er ook niet bijster vrolijk uit.

Zal waarschijnlijk wel aankomen op een nieuwe laptop kopen... 6 weken zonder is voor mij niet te doen. Als iemand ervaringen heeft met de regelingen hiervoor zou ik dat waarderen. Heb al een mailtje gestuurd naar zeptoshop, zal ze anders volgende week nog wel bellen.

Edit: Lijkt wel erg op dit probleem:
http://hothardware.com/Ne...U-Defect-in-MacBook-Pros/

Zelfde GPU, zelfde symptomen (behalve dat hij ook vastloopt/reboot)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 13:02 ]

• ajampaniki
Nou na de problemen met mijn laptop en het scherm is het nu helemaal gebeurd: graka stoek. Krijg wel het scherm maar zit vol met rode blokjes. Neem aan dat dit betekend dat hij gewoon stuk is dus. Kan de graka vervangen worden of is dit het einde van m'n laptop?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.