Agree! ^_^anthonycd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:05:
Of zoals ik ook heb gedaan, een hp w2207h aansluiten via HDMI. Zalig... en binnenkort lekker full HD kijkenik zeg.. HDMI op een laptop is nu wel een must...mits je het nodig hebt
Verwijderd
Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Acer 5920G-5A4.
Ik heb daarbij een bluetooth muis gekocht.
Alles aangezet en geinstalleerd. Echter geeft de comp aan dat er geen aparaat gedetecteerd wordt. Hoe kan dat? Wat doe ik fout.
Verder als ik ga zoeken naar bluetooth instelllingen kan ik deze nergens vinden.
Wat moet ik doen om e.a. te activeren danwel in te stellen?
Gr Jarb
Alles aangezet en geinstalleerd. Echter geeft de comp aan dat er geen aparaat gedetecteerd wordt. Hoe kan dat? Wat doe ik fout.
Verder als ik ga zoeken naar bluetooth instelllingen kan ik deze nergens vinden.

Gr Jarb
Verwijderd
Beste,
Ik heb gisteren een Acer Aspire 6920 aangeschaft.
Niet die met blu ray maar de andere versie.
Ik heb nu gelijk even cod4 geinstalleerd om te kijken hoe die draait op een GF 9500m GS en ik moet zeggen dat het wat tegenviel.
Ik haal maar 30-40 fps en dan staan alles nog niet eens op zijn hoogst ingesteld.
Kan dit liggen aan de drivers? Ik ben nu namelijk de drivers van nvidia aan het installeren. (videokaart)
Overiges waarom leveren ze een laptop met 4 GB ram met windows vista 32 ??? waarom nieut de 64bit versie want nu heb ik niks aan die 4 ram omdat het de 32 bits vista is.
Ik heb nu gelijk even cod4 geinstalleerd om te kijken hoe die draait op een GF 9500m GS en ik moet zeggen dat het wat tegenviel.
Ik haal maar 30-40 fps en dan staan alles nog niet eens op zijn hoogst ingesteld.
Kan dit liggen aan de drivers? Ik ben nu namelijk de drivers van nvidia aan het installeren. (videokaart)
Overiges waarom leveren ze een laptop met 4 GB ram met windows vista 32 ??? waarom nieut de 64bit versie want nu heb ik niks aan die 4 ram omdat het de 32 bits vista is.

Omdat met 4gb (2x 2gb) Dual-channel snellere overdracht geeft volgens mij. Ik ga ook een Acer Aspire 6920 aanschaffen, maar dan diegene met wel bluray+T8100+full hd resolutie.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:20:
Beste,
Hmmm weet iemand hoe ik de fanspeed van de laptop kan aanpassen? De 5920G maakt net iets teveel lawaai in 2d mode. Ik wil hem aan laten staan als ik slaap.
Dacht met Rivatuner te underclocken en fanspeed lager zetten maar zie nerger een optie daarvoor.
Ook grappig dat Acer alleen maar Vista drivers linkt... Iedereen gebruikt nog zowat XP. Gelukkig heb ik alle drivers kunnen vinden.
Dacht met Rivatuner te underclocken en fanspeed lager zetten maar zie nerger een optie daarvoor.
Ook grappig dat Acer alleen maar Vista drivers linkt... Iedereen gebruikt nog zowat XP. Gelukkig heb ik alle drivers kunnen vinden.
Een bluetooth muis heb ik zelf nog niet geprobeerd (al ben ik wel erg benieuwd of het luktVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:09:
Verwijderd
Overiges ziet Vista wel 4 GB dus denk dat het wel werkt dan.Sander1991 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Omdat met 4gb (2x 2gb) Dual-channel snellere overdracht geeft volgens mij. Ik ga ook een Acer Aspire 6920 aanschaffen, maar dan diegene met wel bluray+T8100+full hd resolutie.
Toen ikdeze laptop kocht wist ik niet dat er ook 1 met die andere opties was.
en deze was al boven me budget dus ben blij dat ik d ekeuze in de winkel niet had
Overigens wilt iemand een Acer Aspire 6920 topic maken? Ik heb er helaas geen tijd voor en om nu de hele tijd hier over de 6920 te gaan praten is ook niet toegestaan.

IddVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:30:
Overigens wilt iemand een Acer Aspire 6920 topic maken? Ik heb er helaas geen tijd voor en om nu de hele tijd hier over de 6920 te gaan praten is ook niet toegestaan.
Wat mij betreft mag je best een topic aanmaken en volgende week een TS bouwen, ook die hoeft er niet in 1 keer te staan. Verder kun je misschien deze TS ook grotendeels gebruiken (maar dat weet ik zo niet).
Edit: Nieuwe TS geregeld
[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 10-06-2008 17:01 ]
Weet iemand hoe ik de laptop speaker uitzet tijdens het gebruiken van HDMI? Ik heb hier Realtek als driver maar ik zie nergens in de audio manager hoe ik dit kan doen..
Nu heb ik op de TV geluid en op de laptop niet al te ideaal dus.

Verwijderd
Ik gebruik Vista x64 Ultimate, ben dus blij met de Vista drivers.TweakJerommeke schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:55:
Hmmm weet iemand hoe ik de fanspeed van de laptop kan aanpassen? De 5920G maakt net iets teveel lawaai in 2d mode. Ik wil hem aan laten staan als ik slaap.
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de fans, ze maken te veel lawaai! Ik heb de nieuwste bios. Ik heb de koelpasta op de GPU en CPU vervangen met Artic silver 5, de temps zijn nu wat lager maar de fans blijven als een gek draaien op volle toeren.
Ik word er gek van. Is er nog iets wat ik kan doen om het te verhelpen?
Kijk eens goed in de specs en op de sticker die op de laptop zit of er wel bluetooth op zit, want niet elke 5920 heeft een ingebouwde bluetooth module.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:09:
![]()
Gr Jarb
Update:
Volgens de specs die ik te vinden krijg hoort er helemaal geen bluetooth module in te zitten, dus deze moet je nog apart erbij kopen voordat je je muis kan gebruiken. Dat er een bluetooth knop op zit hoeft niet altijd te zeggen dat het er ook echt in zit.
[ Voor 16% gewijzigd door dennis112 op 03-06-2008 17:34 ]
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Ju kunt op alle Acer lappies altijd de speakers uitzetten met fn + f8 toetsencombi.TweakJerommeke schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:05:
Weet iemand hoe ik de laptop speaker uitzet tijdens het gebruiken van HDMI? Ik heb hier Realtek als driver maar ik zie nergens in de audio manager hoe ik dit kan doen..Nu heb ik op de TV geluid en op de laptop niet al te ideaal dus.
Als het goed is moet je tevens met het speaker symbooltje onder in de systemtray kunnen kiezen welke audio weergave het toestel gebruikt (weet zo ff niet hoe de tool heet)
Na overleg met CLB neem ik het overGENETX schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:50:
Edit: Nieuwe TS geregeld
Verwijderd
met welke dvd's heb ik succes om een dvd te branden?
tot nu toe heb ik nog geen schijfje kunnen fikken (in geen enkel programma), lijkt erop dat er een problematische brander in zit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=326929
tot nu toe heb ik nog geen schijfje kunnen fikken (in geen enkel programma), lijkt erop dat er een problematische brander in zit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=326929
Platinum al geprobeerd? Die zijn an sich vrij compatible met veel branders
Verwijderd
In de link staat dat sommigen daar geen succes mee hebben.DaMarcus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:20:
Platinum al geprobeerd? Die zijn an sich vrij compatible met veel branders
Wat ik graag zou willen weten dat welke schijven worden gebruikt en uit ervaring werken. Er moet toch iemand zijn die schijfjes brand met deze laptop en toevallig dit leest? (Niet echt een exotische laptop lijkt me dit)
Welk type HDD heb je en welke bios-versie? Zo schieten we natuurlijk niet op 
Vanwaar wordt de HDD niet herkend? Krijg je een foutmelding o.i.d.?
Vanwaar wordt de HDD niet herkend? Krijg je een foutmelding o.i.d.?
Wat vaak wel werkt is:
Nieuwe HD aan de pc/laptop koppelen met usb (in een case). En even goed formateren! Meestal pakt die hem dan wel weer op
Nieuwe HD aan de pc/laptop koppelen met usb (in een case). En even goed formateren! Meestal pakt die hem dan wel weer op
Ik gebruik Memorex/Imation DVD+R en DVD+RW voor films en Verbatim DVD-R voor de Wii. Goede merken werken altijd. Je kan beter een paar euro meer op een spindel van 25 of 50 stuks uitgeven voor iets goeds dan voor Platinum/Artita/Mediarange en andere troep gaan.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:30:
[...]
In de link staat dat sommigen daar geen succes mee hebben.
Wat ik graag zou willen weten dat welke schijven worden gebruikt en uit ervaring werken. Er moet toch iemand zijn die schijfjes brand met deze laptop en toevallig dit leest? (Niet echt een exotische laptop lijkt me dit)
ik heb nog geen een schijfje gehad, die die niet pakte! Ik heb Arita van de Opusshop en wat Sony DVD+RW. Maar doet het perfect hoor!
Philips DVD's werken er ook goed op. Weet niet precies welke dat waren.
Verwijderd
Hmm dan ik het gevoel dat mijn brander echt stuk is. Ik heb juist die Arita dingen van de Opusshop.Jordy van e schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:53:
ik heb nog geen een schijfje gehad, die die niet pakte! Ik heb Arita van de Opusshop en wat Sony DVD+RW. Maar doet het perfect hoor!
Ik zal eens wat suggesties proberen van de andere reacties. Ik ben benieuwd!
(Ik ga de laptop niet laten repareren ofzo, heb geen zin om hem 3 weken kwijt te zijn...)
vdomme...mijn 5920 is naar de knoppen
heb wel die 3 jaar garantie op de laptop, maar die is dus europees (zit in australie). En om nu een paar weken zonder pc te zitten is ook wat
als ik hem opstart:
lampjes gaan aan, fan ook
HD wil aanslaan, maar net daarvoor kapt de hele laptop ermee
Tijdens opstarten ook geen beeld
HD wil aanslaan, dus ik neem aan dat de CPU nog goed is, maar geen beeld en niet doorstarten lijkt mij een Grafka probleem. Over een paar weken in Nederland maar Acer bellen en laten vervangen.
Heb nu een andere laptop gekocht: ASUS m51....leuk ding (stukken sneller). T9300, 320 GB HD, Nvidia 9500M 512 mb en heel veel extratjes (tas, muis, vista ultimate, afstandbediening en tv tuner met DVB antenne)
kost alleen wel 1800 laffe Aussie Dollars!
BTW vraagje: wat voor een module zit er in de 5920? is het een MXM I videokart of een MXMII kaart? Ik kan ze op ebay wel voor een redelijke prijs vinden
(zelfs de acer versies!)
Nu kan ik wel HD tv kijken hier
als ik hem opstart:
HD wil aanslaan, dus ik neem aan dat de CPU nog goed is, maar geen beeld en niet doorstarten lijkt mij een Grafka probleem. Over een paar weken in Nederland maar Acer bellen en laten vervangen.
Heb nu een andere laptop gekocht: ASUS m51....leuk ding (stukken sneller). T9300, 320 GB HD, Nvidia 9500M 512 mb en heel veel extratjes (tas, muis, vista ultimate, afstandbediening en tv tuner met DVB antenne)
BTW vraagje: wat voor een module zit er in de 5920? is het een MXM I videokart of een MXMII kaart? Ik kan ze op ebay wel voor een redelijke prijs vinden
[ Voor 10% gewijzigd door DjVe op 16-06-2008 02:10 ]
Ik neem aan dat je al een externe monitor hebt aangesloten? Mocht je geen beeld krijgen, is helaas je GPU op sterven geslagen.
Over MXM: de 5920G beschikt over een MXM-II slot
Over MXM: de 5920G beschikt over een MXM-II slot
uiteraard heb ik een externe monitor eropaan gesloten 
heb net ook nog even google geraadpleegd, die geeft aan dat MXM-I meestal wel werkt als de maten hetzelfde zijn. Nu zie ik op ebay een 8600GS voor 140 dollar (incl verzenden), met acer bios erin. Maar ik zal eerst eens kijken wat Acer zegt als ik weer in nederland ben. Al gaat er een 8400GS in, hij moet wel weer gaan werken, zodat ik die kan verpatsen (of kan afschuiven naar me vriendin)
heb net ook nog even google geraadpleegd, die geeft aan dat MXM-I meestal wel werkt als de maten hetzelfde zijn. Nu zie ik op ebay een 8600GS voor 140 dollar (incl verzenden), met acer bios erin. Maar ik zal eerst eens kijken wat Acer zegt als ik weer in nederland ben. Al gaat er een 8400GS in, hij moet wel weer gaan werken, zodat ik die kan verpatsen (of kan afschuiven naar me vriendin)
Nee, dat is toch echt MXM-II anders zou de 8600M GT ook niet werken
Misschien kun je ff het geheugen eruit halen en even 1 geheugen bankje erin doen. Als die het dan nog niet doet dan die andere. En als die het dan wel doet dan is die ene geheugenmodule kapot.Jordy van e schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:07:
vdomme...mijn 5920 is naar de knoppenheb wel die 3 jaar garantie op de laptop, maar die is dus europees (zit in australie). En om nu een paar weken zonder pc te zitten is ook wat
![]()
als ik hem opstart:
Heb nu een andere laptop gekocht: ASUS m51....leuk ding (stukken sneller). T9300, 320 GB HD, Nvidia 9500M 512 mb en heel veel extratjes (tas, muis, vista ultimate, afstandbediening en tv tuner met DVB antenne)kost alleen wel 1800 laffe Aussie Dollars!
BTW vraagje: wat voor een module zit er in de 5920? is het een MXM I videokart of een MXMII kaart? Ik kan ze op ebay wel voor een redelijke prijs vinden(zelfs de acer versies!)
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
die Nvidia 8600MGT, is die volwaardig genoeg om BF2 en cod2 te spelen? heb wel een benchmark bekeken, maar inmiddels is er ook een variant met de 9500 (ofzo, weet exacte niet), met 256mb. welke van de 2 is dan het meest geschikt?
De 9500M GS is sneller, maar beide zijn snel genoeg om BF2 en CoD2 met respectabele reso en detail settings af te spelen.stijnovinchi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:32:
die Nvidia 8600MGT, is die volwaardig genoeg om BF2 en cod2 te spelen? heb wel een benchmark bekeken, maar inmiddels is er ook een variant met de 9500 (ofzo, weet exacte niet), met 256mb. welke van de 2 is dan het meest geschikt?
mijn ervaring nu is: de 8600GT 256 Mb is snel zat om (met aangepaste drivers) COD4 op hoogste settings zonder AA te spelen. Met een Overclock van de GPU naar 550Mhz en het geheugen naar 440 Mhz is crysis op medium speelbaar. Temperatuur blijft steady tegen de 90 graden bij volle belasting. Idle tegen de 60 (dacht ik
)
De 9500GS 512 Mb is ongeveer even snel als de 8600GT, maar je merkt wel dat er door de 512 Mb iets meer uit te halen is. Zo kan ik nu bij COD4 ook de AA op 4x zetten en vloeiend spelen, zonder aangepaste drivers. Hij word wel een stuk minder warm! Ik heb nog niet echt gekeken hoe warm...ben eerst mijn nieuwe laptop op orde aan het maken voor ik ga kijken wat die kan.
/edit typo's
De 9500GS 512 Mb is ongeveer even snel als de 8600GT, maar je merkt wel dat er door de 512 Mb iets meer uit te halen is. Zo kan ik nu bij COD4 ook de AA op 4x zetten en vloeiend spelen, zonder aangepaste drivers. Hij word wel een stuk minder warm! Ik heb nog niet echt gekeken hoe warm...ben eerst mijn nieuwe laptop op orde aan het maken voor ik ga kijken wat die kan.
had ik ook al gedaan...geen effectMisschien kun je ff het geheugen eruit halen en even 1 geheugen bankje erin doen. Als die het dan nog niet doet dan die andere. En als die het dan wel doet dan is die ene geheugenmodule kapot.
/edit typo's
[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 18-06-2008 01:17 ]
Heeft iemand al een normale afstandsbediening werkend met de winbond IR ontvanger?
Homey — Critics are those without skills to create.
ff vraagje,
Acer Aspire 5920G-602G25HN vanaf: € 868,70
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, HD-DVD, Vista Ultimate
In dat model zit dus een HD-DVD drive, kan ik hiermee wel gewoon (DL) DVD's branden of is dit puur om HD-dvd's af te lezen? Ik kan hierover op de acer site zelf ook niks vinden, iemand die dit model misschien heeft?
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, HD-DVD, Vista Ultimate
In dat model zit dus een HD-DVD drive, kan ik hiermee wel gewoon (DL) DVD's branden of is dit puur om HD-dvd's af te lezen? Ik kan hierover op de acer site zelf ook niks vinden, iemand die dit model misschien heeft?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Nog een vraagje, wordt de laptop standaard zonder netsnoer geleverd??
Met de brander kun je HD-DVD's lezen en DL-DVD's branden.Burning_Tyre schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:03:
ff vraagje,
Een lader wordt meegeleverd.Burning_Tyre schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:45:
Nog een vraagje, wordt de laptop standaard zonder netsnoer geleverd??
voor die prijs kan je er geen buil op vallen...870 euro voor een T7500 met 8699GT 512je...moet prima prestaties geven. Geheugen zal dan de bottleneck zijn. Als je dat nog opgooit naar 3 gb, zou je nog wat winst kunnen halen
Vista Ultimate is toch wel wat leuker als Home Premium.Ik heb zelfs zonder problemen mijn Vista Ultimate van Engels naar Nederlands kunnen omzetten
HD-drive...tja heb je weinig aan...zie het maar gewoon als een DVD brander
Vista Ultimate is toch wel wat leuker als Home Premium.Ik heb zelfs zonder problemen mijn Vista Ultimate van Engels naar Nederlands kunnen omzetten
Geheugen zal de bottleneck niet zijn hoor. 2 Gig volstaat prima met de meeste huidige software..Jordy van e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:13:
voor die prijs kan je er geen buil op vallen...870 euro voor een T7500 met 8699GT 512je...moet prima prestaties geven. Geheugen zal dan de bottleneck zijn. Als je dat nog opgooit naar 3 gb, zou je nog wat winst kunnen halen![]()
Ik denk eerder dat de harde schijf de bottleneck is (5400 rpm). Is hier in ieder geval wel zo. Volgende laptop wordt er ook 1 met 7200 rpm denk ik...
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
* WeeJeWel heeft zijn HN voor € 700 gehaaldJordy van e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:13:
voor die prijs kan je er geen buil op vallen...870 euro voor een T7500 met 8699GT 512je...moet prima prestaties geven.

Goedkoopste in pricewatch nu 739,-.
Denk dat ik voor deze flaptop ga dan.... Wou zo ie zo voor de 5920 serie kiezen, maar daarin zijn ook weer zoveel verschillende modellen.
Ik had als eisen:
Core 2 Duo T7300/T7500
8600 GT videokaart
2 a 4gig geheugen
Dvd brander
Wlan 802.11n!
prijs max €800,-.
Volgens mij kom ik dan het best bij de 602G25HN uit, met 250Gb als HD..... of zijn er andere suggesties?
Denk dat ik voor deze flaptop ga dan.... Wou zo ie zo voor de 5920 serie kiezen, maar daarin zijn ook weer zoveel verschillende modellen.
Ik had als eisen:
Core 2 Duo T7300/T7500
8600 GT videokaart
2 a 4gig geheugen
Dvd brander
Wlan 802.11n!
prijs max €800,-.
Volgens mij kom ik dan het best bij de 602G25HN uit, met 250Gb als HD..... of zijn er andere suggesties?
Als je een Microsoft MCE afstandsbediening onder "normaal" verstaat wel !WeeJeWel schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:20:
Heeft iemand al een normale afstandsbediening werkend met de winbond IR ontvanger?
Maar er zit geen 'leer'-mogelijkheid in vanaf de laptop's kant? Bijv dat ik die van mijn tc gebruik, en vertel dat knopje X dit doet etc?
mijn harmony 525 deed het prima op de laptop
gewoon uit de database Acer kiezen en alle knopjes die niet werken (of waar je niks aan hebt) verwijderen
Ok, ik heb Windows XP MCE 2005 nu eindelijk goed draaien.
Kreeg de standby functie maar niet goed, ondanks alle drivers geïnstalleerd te hebben.
Had de nieuwste bios. Na een downgrade van de bios komt hij netjes uit standby zonder te crashen.
Hier nog een linkje voor alle XP drivers.
Kreeg de standby functie maar niet goed, ondanks alle drivers geïnstalleerd te hebben.
Had de nieuwste bios. Na een downgrade van de bios komt hij netjes uit standby zonder te crashen.
Hier nog een linkje voor alle XP drivers.
Ik ga denk ik ook de HN kopen. Waar heb je hem voor €700 gehaald?WeeJeWel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:10:
[...]
* WeeJeWel heeft zijn HN voor € 700 gehaald
heb hem gister zelf besteld bij 4launch, daar issie nu in prijs gedaalt voor 725,-.luuk2005 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Ik ga denk ik ook de HN kopen. Waar heb je hem voor €700 gehaald?
Ik had hem net in het dal bij frieslandcomputers gehaald, puur gelukluuk2005 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Ik ga denk ik ook de HN kopen. Waar heb je hem voor €700 gehaald?
bij 4lauch was hij 2 wekej geleden ook 699. maar zit er dan 64bit vista bij? anders ziet hij toch maar een deel..
Nee, dit zal Vista 32-bits zijn.stijnovinchi schreef op zondag 22 juni 2008 @ 09:11:
bij 4lauch was hij 2 wekej geleden ook 699. maar zit er dan 64bit vista bij? anders ziet hij toch maar een deel..
Kan je toch zo nieuwe vista opknallen lijkt me?
Wat is het voordeel van een 64-bits besturingssysteem? (XP/VISTA)
Als ik hem vandeweek binnen krijg, wil ik best ander besturingssysteem erop zetten... welke is het beste/snelste ?
Ik zou gewoon lekker vista erop laten. Als je 64 bits wilt zal die dus wel de volledige 4 GB aan ram kunnen gebruiken, maar verwacht niet dat het allemaal vlekkeloos werkt in het begin. Meestal heb je toch wel wat driver issues
Als jij >= 4GB in je laptop gaat prikken heb je wat aan 64 bits, anders gewoon 32 bits erop laten. Scheelt je een hoop moeite met drivers etc.
Overigens werkt deze laptop prima met Vista, maar zelf prefereer ik XP. Het is maar wat je er mee wil doen
Overigens werkt deze laptop prima met Vista, maar zelf prefereer ik XP. Het is maar wat je er mee wil doen
Verwijderd
Ik heb zelf ook de aspire 5920G, ik vind het een prima laptop, alleen de temperaturen van de grafische kaart en processor zijn naar de hoge kant.
Maar ik heb een vraagje, ik heb op de laptop een dual boot gemaakt met vista en xp.
Nu heb ik een probleem in xp begint soms wanneer ik cod4 speel, mijn scherm helemaal blauw te worden en soms zwart enzo... Sommige dagen gebeurt dit helemaal niet en speelt cod4 in xp vlekkeloos. Het heeft ook niets met de temperaturen te maken want het is al veel voorgevallen dat dit verschijnsel pas optreedt wanneer de grafische kaart nog koud staat. Ik speel nu voor te testen cod4 al een paar dagen in vista en daar geeft hij blijkbaar nooit problemen? Maar mijn vraag is nu, waarom komt dit voor in mijn xp, ligt het misschien aan de drivers, of is er werkelijk iets defect aan de grafische kaart ?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Maar ik heb een vraagje, ik heb op de laptop een dual boot gemaakt met vista en xp.
Nu heb ik een probleem in xp begint soms wanneer ik cod4 speel, mijn scherm helemaal blauw te worden en soms zwart enzo... Sommige dagen gebeurt dit helemaal niet en speelt cod4 in xp vlekkeloos. Het heeft ook niets met de temperaturen te maken want het is al veel voorgevallen dat dit verschijnsel pas optreedt wanneer de grafische kaart nog koud staat. Ik speel nu voor te testen cod4 al een paar dagen in vista en daar geeft hij blijkbaar nooit problemen? Maar mijn vraag is nu, waarom komt dit voor in mijn xp, ligt het misschien aan de drivers, of is er werkelijk iets defect aan de grafische kaart ?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Update in ieder geval je drivers even ja.
nu heb ik gister even logje gedraaid van mijn temps tijdens gamen (CoD4, stalker en nfs pro street). Mijn 9500 GS 512 MB komt gewoon boven de 90 graden (piek was 94!
). Mijn 8600GT 256 kwam nooit boven de 90 (zelfs niet in een 100mhz OC).
De 8600GT zit dus in de 5920, de 9500GS in mijn Asus M51.
Nu mijn vraag: hebben die aangepaste drivers ook invloed op de temps? ik ben er nu een beetje huiverig voor. Ik gebruik mediacenter nu erg veel (heb DVB tuner), maar verlies ik niet een hoop functionaliteiten als ik overstap op die geoptimaliseerde drivers?
edit:// Ik ben bang dat ik mijn 8600GT zelf om zeep heb geholpen
Ik heb er net even goed naar gegeken en ik zag een piepklein drupje atric silver op de printplaat zitten...ik denk dat die daarom ineens opgehouden is
....Ik heb een nieuwe Grafka besteld voor US 150 dollar (incl verzenden). Het is welliswaar een 8600GT van Asus (c90 serie, maar wel 512 MB DDR2). Die zal ik dan moeten flashen naar een acer bios om hem werkend te krijgen....leuk projectje 
Ze hadden ook een 8600GT 512 DDR3 model van ASUS, maar die zat op US 240 dollar.
Voor geintreseerde:
De 8600GT MXMII module
http://www.excaliberpc.co...Z/partinfo-id-579488.html
Een "how-to flash your Asus to Acer" (wordt zelfs een 5920G in gebruikt
)
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=160237
De 8600GT zit dus in de 5920, de 9500GS in mijn Asus M51.
Nu mijn vraag: hebben die aangepaste drivers ook invloed op de temps? ik ben er nu een beetje huiverig voor. Ik gebruik mediacenter nu erg veel (heb DVB tuner), maar verlies ik niet een hoop functionaliteiten als ik overstap op die geoptimaliseerde drivers?
edit:// Ik ben bang dat ik mijn 8600GT zelf om zeep heb geholpen
Ze hadden ook een 8600GT 512 DDR3 model van ASUS, maar die zat op US 240 dollar.
Voor geintreseerde:
De 8600GT MXMII module
http://www.excaliberpc.co...Z/partinfo-id-579488.html
Een "how-to flash your Asus to Acer" (wordt zelfs een 5920G in gebruikt
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=160237
[ Voor 43% gewijzigd door DjVe op 24-06-2008 05:09 ]
Stel ik wil in mijn AS5920G-302G16N een grotere harde schijf zetten. Zijn er gebruikers die met succes een 320GB of zelfs een 500GB schijf hebben geplaatst in deze laptop?
Hier lees ik van problemen 320GB.
Op google heb ik tot op heden niets gevonden wat duidelijk verschaft.
Hier lees ik van problemen 320GB.
Op google heb ik tot op heden niets gevonden wat duidelijk verschaft.
Ik heb zinds een paar weken ook deze laptop gehaald. Het is een prima laptop, maar heb er wel meteen XP opgezet. Het enige probleem dat ik heb zijn lags en framedrops tijdens het spelen van bijvoorbeeld CS source, TF2 of World of Warcraft. Ik heb al meerdere drivers geprobeert uit laptopvideo2go maar dat hielp niets. Verder heb ik de koelpasta vervangen bij zowel de cpu als de gpu.
De temps tijdens het spelen zijn rond de 80 graden bij beiden, dus dit zou ook het probleem niet moeten zijn. Heeft iemand hier ook last van? Weet iemand waar het verder aan zou kunnen liggen?
De temps tijdens het spelen zijn rond de 80 graden bij beiden, dus dit zou ook het probleem niet moeten zijn. Heeft iemand hier ook last van? Weet iemand waar het verder aan zou kunnen liggen?
weet iemand iets meer over de 5920G-604G32Mi?
link naar product (salland automatisering)
Het eerste type nummer komt overal voor maar 604G32Mi is zelfs niet op de acer site terug te vinden.
wat mij er anders aan lijkt is een iets betere grafische kaart nvidia 9500GS en 320gb harde schijf.
link naar product (salland automatisering)
Het eerste type nummer komt overal voor maar 604G32Mi is zelfs niet op de acer site terug te vinden.
wat mij er anders aan lijkt is een iets betere grafische kaart nvidia 9500GS en 320gb harde schijf.
Ik zit al een tijdje te kijken naar de HN versie van de 5920g, maar nu zie ik dat de 302G25Mi een heel stuk goedkoper is. Er zijn een paar verschillen tussen deze versies, zo heeft de HN een T7500 processor en de 8600GT en heeft de Mi een T7300 en 8600GS.
Ik weet weinig (bijna niks
) van hardware en ik vraag me af of dit verschil nou groot is en of het die 200 euro meer waard is voor de HN. De laptop zal voor studie gebruikt worden maar ook om op te gamen (vooral Team Fortress 2).
Ik weet weinig (bijna niks

De 8600M GT is toch beduidend sneller dan de 8600M GS. Uit toekomstperspectief zou voor een 8600M GT kiezen.
Het verschil T7300 versus T7500 zal minder invloed hebben. Je HDD zal uiteindelijk de bottleneck zijn.
Precies. Ik heb zelfs bij sommige spellen dat het beeld af en toe stottert omdat de HDD het even niet kan bijhouden. Terwijl de grafische kaart zich lekker rustig houdtDaMarcus schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:06:
De 8600M GT is toch beduidend sneller dan de 8600M GS. Uit toekomstperspectief zou voor een 8600M GT kiezen.
Het verschil T7300 versus T7500 zal minder invloed hebben. Je HDD zal uiteindelijk de bottleneck zijn.
De HDD zal zeker de bottleneck zijn idd.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
naar mijn quest naar een MXMII module stuitte ik ook op een 8600GT met 256 DDR3 geheugen *kwijl* (Kost los zon 240 US Dollar). Een goede videokaart is zeker te merken, een t7300 naar T7500, is niet zo belangrijk. Ik heb een 5920 met een T7300 en een ASUS m51 met T9300 en het verschil in CPU merk je niet, want (zoals de heren hierboven zeggen) de HD is bottleneck
Daarom wil ik dus een andere schijf in mijn AS5920G-302G16N plaatsen.Jordy van e schreef op maandag 30 juni 2008 @ 03:21:
naar mijn quest naar een MXMII module stuitte ik ook op een 8600GT met 256 DDR3 geheugen *kwijl* (Kost los zon 240 US Dollar). Een goede videokaart is zeker te merken, een t7300 naar T7500, is niet zo belangrijk. Ik heb een 5920 met een T7300 en een ASUS m51 met T9300 en het verschil in CPU merk je niet, want (zoals de heren hierboven zeggen) de HD is bottleneck
Zat te denken aan de Western Digital Scorpio Black 320GB (7200RPM/16MB) harde schijf.
Maar durf het niet, want elders in het topic las ik dat iemand 320GB niet aan de praat kreeg?
wat ik kan doen....ik ben over 9 dagen weer in NL en ga dan een middagje lekker knutselen (als mijn MXMII 8600GT binnen is uit de USA). Ik moet toch een clean install doen van vista op mijn M51 en 5920, dus ik zou eens kunnen proberen of de 5920 mijn 320 schijf uit de m51 pakt!
Ik zal dan de bevindingen hier posten
Verwijderd
De storing op het beeldscherm komt nu ook voor in windows vista. Het is iets heel raars omdat het niets te maken heeft met de temperatuur van de GPU. De storing op het beeldscherm komt niet alleen voor tijdens het gamen. Maar ook gewoon tijdens het gebruik van eenvoudige software. Sommige dagen merk je helemaal geen storing en dan opeens weer wel. Ik denk dat ik hem ga binnensturen in garantie? Is dit niet de beste oplossing?
Mvg
Mvg
Ik neem aan dat op de Acer Aspire 5920G-5A3G25Mi gewoon wireless functionaliteit zit (internet)? beetje verwarrend op de Acer site zelf zeggen ze van wel en in de Pricewatch staat van niet..
Iemand toevallig met een 5A3G25Mi die dit kan bevestigen?
mocht ik iets over het hoofd hebben gezien excusus hiervoor..
Edit: Ja het zit er dus wel op net toevallig gevonden...
Tnx DaMarcus
Iemand toevallig met een 5A3G25Mi die dit kan bevestigen?
mocht ik iets over het hoofd hebben gezien excusus hiervoor..
Edit: Ja het zit er dus wel op net toevallig gevonden...

[ Voor 11% gewijzigd door Nyazzin op 30-06-2008 15:07 ]
Ja, alle 5920G-modellen zijn voorzien van een WLAN-module
Geweldig, bedankt alvast!Jordy van e schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:37:
wat ik kan doen....ik ben over 9 dagen weer in NL en ga dan een middagje lekker knutselen (als mijn MXMII 8600GT binnen is uit de USA). Ik moet toch een clean install doen van vista op mijn M51 en 5920, dus ik zou eens kunnen proberen of de 5920 mijn 320 schijf uit de m51 pakt!
Volgens de leverancier komt de WD schijf rond die tijd ook binnen, dus zou mooi zijn als het werkt.
Ik heb deze laptop aangesloten op mijn plasma tv via hdmi.
Films kijken gaat perfect zolang ik de deksel niet sluit,als ik dat wel doe
gaan de films haperen.
Het lijkt net of de processor niet voor de volle 100% benut word als de deksel is gesloten.
Iemand een oplossing?
Actie als het deksel sluit, staat op geen actie ondernemen.
Films kijken gaat perfect zolang ik de deksel niet sluit,als ik dat wel doe
gaan de films haperen.
Het lijkt net of de processor niet voor de volle 100% benut word als de deksel is gesloten.
Iemand een oplossing?
Actie als het deksel sluit, staat op geen actie ondernemen.
Volgens mij kun je dat in het nvidia paneel instellen onder Mobile > Powermizer settings
Volgens mij is dat alleen voor Nvidia chipsets.
Deze laptop heeft een intel chipset, toch bedankt
Deze laptop heeft een intel chipset, toch bedankt
Verwijderd
Ik heb ook een Acer 5920G gekocht, en ik heb al succesvol Windows XP geïnstalleerd, na m'n bios te updaten en SATA-mode op IDE te zetten. Tot hier is dus alles perfect gelukt (waarvoor dank).
Maar nu probeer ik de SATA-mode terug te zetten naar AHCI, omdat het volgens jullie betere prestaties geeft. Dus ik heb eerst al Intel_Chipset_v8.2.0.1010 geïnstalleerd, zoals in het stappenplan van op pagina 7 in dit topic stond. De volgende stap is volgens jullie de SATA driver installeren, maar als ik dat doe, dan krijg ik bij opstarten een BSOD (in IDE én AHCI-mode). Hetzelfde gebeurt wanneer ik de AHCI driver installeer (ook in IDE én in AHCI-mode).
Volgens mij installeer ik het dus verkeerd. Ik heb een screen genomen van m'n apparaatbeheer. Nu is mijn vraag; bij welk apparaat moet ik de SATA/AHCI drivers installeren? Ik heb het al geprobeerd door ze te installeren bij het geselecteerde apparaat, maar toen kreeg ik dus altijd een BSOD in IDE en in AHCI-mode.
PS: waar vind ik de drivers voor de overige apparaten? Het onbekende apparaat heeft als locatie op Intel(R) ICH8M-E LPC Interface Controller - 2815 (en nochtans heb ik de Intel chipset driver dus wel geïnstalleerd)
Maar nu probeer ik de SATA-mode terug te zetten naar AHCI, omdat het volgens jullie betere prestaties geeft. Dus ik heb eerst al Intel_Chipset_v8.2.0.1010 geïnstalleerd, zoals in het stappenplan van op pagina 7 in dit topic stond. De volgende stap is volgens jullie de SATA driver installeren, maar als ik dat doe, dan krijg ik bij opstarten een BSOD (in IDE én AHCI-mode). Hetzelfde gebeurt wanneer ik de AHCI driver installeer (ook in IDE én in AHCI-mode).
Volgens mij installeer ik het dus verkeerd. Ik heb een screen genomen van m'n apparaatbeheer. Nu is mijn vraag; bij welk apparaat moet ik de SATA/AHCI drivers installeren? Ik heb het al geprobeerd door ze te installeren bij het geselecteerde apparaat, maar toen kreeg ik dus altijd een BSOD in IDE en in AHCI-mode.

PS: waar vind ik de drivers voor de overige apparaten? Het onbekende apparaat heeft als locatie op Intel(R) ICH8M-E LPC Interface Controller - 2815 (en nochtans heb ik de Intel chipset driver dus wel geïnstalleerd)
Ik twijfel over de aanschaf van deze laptop. Ik heb nooit eerder een laptop gehad, en weet niet helemaal zeker of acer wel een goede keus is omdat er nogal verschillend over dit merk wordt gedacht. Bovendien vraag ik mij af wanneer acer met een centrino 2 laptop komt.
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Dat is volgens mij je Intel Turbo Memory. Werkt alleen in VistaVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:32:
Hier kan je alle xp drivers vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door Kozz op 07-07-2008 18:08 ]
Weet je zeker dat et alle drivers zijn?Kozz schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:05:
[...]
Dat is volgens mij je Intel Turbo Memory. Werkt alleen in Vista
Hier kan je alle xp drivers vinden.
Niet te vergeten, die downloads gaan vet langzaam
trouwens ik kan geen nieuwe bios vinden die je nodig hebt om XP te installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door Negaiido op 08-07-2008 07:25 ]
Verwijderd
Nog even terugkomend op een clean install (vanaf retail DVD) van Vista en de activatie op een Acer (of ander merk).
Ik heb verschillende malen gelezen op dit forum dat na een telefoontje met MS, de install geactiveerd is echter na een (aantal) reboots toch weer niet.
Ik heb nog een andere (legale) methode gevonden (ik weet niet of deze al genoemd is, ik heb alles proberen te lezen maar kan iets gemist hebben):
Wat je doet is (ik heb hetzelf nog niet geprobeerd aangezien ik mijn laptop net een dag in huis heb en eerst wil zien af alles naar behoren functioneert op de orginele install):
Activation Backup & Restore Program (2.2mb)
Windows Upgrade Anytime DVD or retail vista DVD
Recovery DVD(s) for your computer
USB Flash drive, external hard drive, or second internal hard drive
Device Drivers for your computer
The best place to find the most up to date drivers is the support or download area of your computer manufacturer's website. You will need drivers for your display, network card, wireless card, touchpad or mouse, chipset, modem, card reader, etc.
** Do NOT proceed unless you have recovery disk(s) and any data you want to keep backed up! **
Instructions
Download the Activation Backup and Restore program above.
Open the file and copy the ABR folder to your USB flash drive, external drive, or second internal hard drive.
Double click activation_backup.exe. This will open a cmd window and extract the OEM Vista key. If all goes OK you will see two new files in the ABR folder.
backup-cert.xrm-ms: Backed up activation
backup-key.txt: Backed-up product key
Insert the Vista Anytime Upgrade DVD.
Reboot your computer. Your computer should boot to CD/DVD. If not change the option in your BIOS
Choose your language, Time/Currency, and country. Click Next.
Click on Install Now
The next screen is for your Vista key. DO NOT enter anything in this box. Be sure to UNCHECK the activate box. Click Next. The installation program won't believe you, so it will ask you again if you want to enter your key. Choose NO.
You will be asked which version of Vista you have purchased. Highlight the version that came with your computer. Check the box that says "I have selected the edition of Windows that I purchased". Click Next.
Accept Microsoft's license terms. Click Next.
Choose Custom (Advanced) Installation.
Choose where you want to install Vista.
Disk 0 is your primary drive and where you should install.
If your manufacturer has included a recovery partition you will see Disk 0 Partition 1 and Disk 0 Partition 2. Choose Partition 1.
Highlight Disk 0 Partition 1 (should be the first choice.
Click on Drive Options (Advanced).
Choose Format. This will completely erase your old installation, including all bloatware!
The default settings for formatting will be fine. This will take some time depending on the size of your drive.
More experienced users my delete the recovery partition and gain back the 10GB of space.
If your computer did not come with recovery disks DO NOT remove the recovery partition unless you have burnt the disks yourself!
The installation program will now begin copying files.
The installation program will reboot the computer. You can remove the DVD from the drive now.
Choose a username and password.
Choose a computer name and desktop background.
Choose an automatic updates option. Choose a time zone, set date and time.
The gears of Vista will whirl for a few moments and Vista will start! Go to Control Panel>System and Maintenance>System. You will see that Vista is NOT activated. Close this window.
Insert your USB flash drive and navigate to activation_restore.exe. Double click the file to start.
A cmd window will open and you will see it doing it's thing. It should say "Successful". Close the cmd window.
Go to Control Panel>System and Maintenance>System again. Notice the difference?
Install the device drivers you downloaded before. You will probably be asked to reboot and it is OK to do so. Be careful not to install any bloatware, or unnecessary helper applications.
Open Control Panel>System and Maintenance>System again. Click on Windows Experience Index half way down the window.
This will open the Windows Experience Index window. Click Update My Score. Vista uses this score to determine if it will be able to handle the Aero interface.
There you have it! A fresh, clean Vista installation with NO extra crap. Guaranteed to make for a faster and more enjoyable computing experience! I know the instructions are lengthy, but it really on takes a fraction of the time you would spend removing the extra crap manufacturers add to a new computer.
Ik ga bovenstaande komende week uitvoeren en zal de resultaten posten.
Ik heb verschillende malen gelezen op dit forum dat na een telefoontje met MS, de install geactiveerd is echter na een (aantal) reboots toch weer niet.
Ik heb nog een andere (legale) methode gevonden (ik weet niet of deze al genoemd is, ik heb alles proberen te lezen maar kan iets gemist hebben):
Wat je doet is (ik heb hetzelf nog niet geprobeerd aangezien ik mijn laptop net een dag in huis heb en eerst wil zien af alles naar behoren functioneert op de orginele install):
Activation Backup & Restore Program (2.2mb)
Windows Upgrade Anytime DVD or retail vista DVD
Recovery DVD(s) for your computer
USB Flash drive, external hard drive, or second internal hard drive
Device Drivers for your computer
The best place to find the most up to date drivers is the support or download area of your computer manufacturer's website. You will need drivers for your display, network card, wireless card, touchpad or mouse, chipset, modem, card reader, etc.
** Do NOT proceed unless you have recovery disk(s) and any data you want to keep backed up! **
Instructions
Download the Activation Backup and Restore program above.
Open the file and copy the ABR folder to your USB flash drive, external drive, or second internal hard drive.
Double click activation_backup.exe. This will open a cmd window and extract the OEM Vista key. If all goes OK you will see two new files in the ABR folder.
backup-cert.xrm-ms: Backed up activation
backup-key.txt: Backed-up product key
Insert the Vista Anytime Upgrade DVD.
Reboot your computer. Your computer should boot to CD/DVD. If not change the option in your BIOS
Choose your language, Time/Currency, and country. Click Next.
Click on Install Now
The next screen is for your Vista key. DO NOT enter anything in this box. Be sure to UNCHECK the activate box. Click Next. The installation program won't believe you, so it will ask you again if you want to enter your key. Choose NO.
You will be asked which version of Vista you have purchased. Highlight the version that came with your computer. Check the box that says "I have selected the edition of Windows that I purchased". Click Next.
Accept Microsoft's license terms. Click Next.
Choose Custom (Advanced) Installation.
Choose where you want to install Vista.
Disk 0 is your primary drive and where you should install.
If your manufacturer has included a recovery partition you will see Disk 0 Partition 1 and Disk 0 Partition 2. Choose Partition 1.
Highlight Disk 0 Partition 1 (should be the first choice.
Click on Drive Options (Advanced).
Choose Format. This will completely erase your old installation, including all bloatware!
The default settings for formatting will be fine. This will take some time depending on the size of your drive.
More experienced users my delete the recovery partition and gain back the 10GB of space.
If your computer did not come with recovery disks DO NOT remove the recovery partition unless you have burnt the disks yourself!
The installation program will now begin copying files.
The installation program will reboot the computer. You can remove the DVD from the drive now.
Choose a username and password.
Choose a computer name and desktop background.
Choose an automatic updates option. Choose a time zone, set date and time.
The gears of Vista will whirl for a few moments and Vista will start! Go to Control Panel>System and Maintenance>System. You will see that Vista is NOT activated. Close this window.
Insert your USB flash drive and navigate to activation_restore.exe. Double click the file to start.
A cmd window will open and you will see it doing it's thing. It should say "Successful". Close the cmd window.
Go to Control Panel>System and Maintenance>System again. Notice the difference?
Install the device drivers you downloaded before. You will probably be asked to reboot and it is OK to do so. Be careful not to install any bloatware, or unnecessary helper applications.
Open Control Panel>System and Maintenance>System again. Click on Windows Experience Index half way down the window.
This will open the Windows Experience Index window. Click Update My Score. Vista uses this score to determine if it will be able to handle the Aero interface.
There you have it! A fresh, clean Vista installation with NO extra crap. Guaranteed to make for a faster and more enjoyable computing experience! I know the instructions are lengthy, but it really on takes a fraction of the time you would spend removing the extra crap manufacturers add to a new computer.
Voor de geinteresseerden, ik verwacht vanmiddag een 3.5mm -> toslink kabel, om mijn 5.1 set (Z5500) te testen. Is die mythe ook direct uit de wereld geholpen
Weet niet of het al gelukt is, maar je moet inderdaad het geselecteerde apparaat hebben en dan de Intel AHCI Driver v7.5.0.1017 (van de Aspire 5315) geforceerd installeren volgens deze methode.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:32:
bij welk apparaat moet ik de SATA/AHCI drivers installeren?
Mooi verhaal hier, iemand die al een Montevina Acer 5930 heeft geleverd gekregen, terwijl deze nog onder NDA is:
Intel Core 2 Duo P9400 Processor (2.53GHz) & Nvidia GeForce 9600M-GT – that sounds just like a Montevina Notebook. A user from our German forum got in touch to tell us that he has bought an Acer 5930G from Atelco (online retailer) and already has it at home. This is a curious one since Intel has an NDA for the Montevina Platform. This means that dealers can only start supplying this device from 6am on the 15th of July.
http://www.notebookjournal.com/news/976
Intel Core 2 Duo P9400 Processor (2.53GHz) & Nvidia GeForce 9600M-GT – that sounds just like a Montevina Notebook. A user from our German forum got in touch to tell us that he has bought an Acer 5930G from Atelco (online retailer) and already has it at home. This is a curious one since Intel has an NDA for the Montevina Platform. This means that dealers can only start supplying this device from 6am on the 15th of July.
http://www.notebookjournal.com/news/976
Ik heb een vraag, ik ben nu de drivers aan het installeren van mn 5920.
Maar een driver lukt mij niet en dat is die van de video controller(vga compatible), als ik namelijk Nvidia vga(v 101.38) probeer te installeren zegt die dat hij geen compatible hardware kan vinden voor de driver
En ik heb toch echt de XP driver
Maar een driver lukt mij niet en dat is die van de video controller(vga compatible), als ik namelijk Nvidia vga(v 101.38) probeer te installeren zegt die dat hij geen compatible hardware kan vinden voor de driver
En ik heb toch echt de XP driver
Weet niet welke 5920 versie je hebt? Zag er laatst één bij Mediamarkt met een Intel videokaart...Negaiido schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:57:
geen compatible hardware
hmm ik heb 5920G?Kozz schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:52:
[...]
Weet niet welke 5920 versie je hebt? Zag er laatst één bij Mediamarkt met een Intel videokaart...
hoe bedoel je versie? Ik heb een met 9500 GS
[ Voor 9% gewijzigd door Negaiido op 09-07-2008 09:10 ]
@Negaiido
Ok, wel nVidia dus. Probeer anders eens de nieuwe v175.61 van Acer op laptopvideo2go, want die v101.38 drivers zijn aardig gedateerd. De nieuwe drivers ondersteunen de kaart zeker.
Ok, wel nVidia dus. Probeer anders eens de nieuwe v175.61 van Acer op laptopvideo2go, want die v101.38 drivers zijn aardig gedateerd. De nieuwe drivers ondersteunen de kaart zeker.
Ja hij doet etKozz schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:44:
@Negaiido
Ik werd al bijna hopeloos.
Nu nog dat ene met AHCI controller want die guide helpt niet echt helemaal
Even voor de zekerheid: ik wil de 5400 rpm schijf vervangen door een 7200, ik moet kijken naar een SATA harde schijf ?
<Zinloze tekst hier>
Hier is een screenshot van de controllers die ik heb en nou heb ik geen idee hoe ik verder moet.
Ik heb naar die guide gekeken maar die helpt me niet helemaal.
http://img92.imageshack.us/img92/3248/controllerslb2.jpg
Ik heb naar die guide gekeken maar die helpt me niet helemaal.
http://img92.imageshack.us/img92/3248/controllerslb2.jpg
@ Negaiido
Op welk punt van de guide gaat het fout?
Op welk punt van de guide gaat het fout?
Ik heb die AHCI 7.5.3.1001 driver en dan moet ik (een?) van de controllers updaten, welke?.
Ik weet alleen niet welke ik moet updaten en naar welke ik die moet veranderen, in de guide staat namelijk: "Now you should have a list of controllers, for the Acer 5315-2153 choose Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Storage Controller, hit Next"
Welke moet ik dan nemen?
Ik heb volgensmij ook nie de SATA driver geinstalleerd, ik weet ook nie precies hoe dat zit en dit maakt me al helemaal gek
@ Negaiido
Je moet die "Inter(R) ICH8M 3 port Serial ATA Storage Controller - 2828" vervangen met de "Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Storage Controller".
Vervolgens opnieuw opstarten en in de bios op AHCI zetten.
Edit: ik heb de AHCI Driver v7.5.0.1017 driver van de 5315 gebruikt en die werkt.
Je moet die "Inter(R) ICH8M 3 port Serial ATA Storage Controller - 2828" vervangen met de "Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Storage Controller".
Vervolgens opnieuw opstarten en in de bios op AHCI zetten.
Edit: ik heb de AHCI Driver v7.5.0.1017 driver van de 5315 gebruikt en die werkt.
[ Voor 30% gewijzigd door Kozz op 09-07-2008 11:08 ]
Ok dankje ik ga et proberen 
Maar moet ik trouwens nog een SATA driver installeren? zo ja, welke en waarmee moet ik em vervangen?
Maar moet ik trouwens nog een SATA driver installeren? zo ja, welke en waarmee moet ik em vervangen?
Nee, is niet nodig. Die is trouwens al geïnstalleerd volgens je screenshot.Negaiido schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:11:
Ok dankje ik ga et proberen
[ Voor 16% gewijzigd door Kozz op 09-07-2008 11:30 ]
hartstikke bedanktKozz schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:20:
[...]
Je bedoelt die Ultra ATA controller zeker? Nee, die kan je laten staan.
[ Voor 24% gewijzigd door Negaiido op 09-07-2008 11:49 ]
Verwijderd
Inmiddels een fresh install gedaan volgens de methode die ik eerder beschreven had, Vista netjes geactiveerd, zelfs na een flink aantal reboots (en SP1 install).Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:46:
......
@ Negaiido
Fijn om te lezen dat het gelukt is!
@sjacie040
Bedankt voor de tip. Mocht ik ooit terug willen naar Vista zal dat handig zijn.
Fijn om te lezen dat het gelukt is!
@sjacie040
Bedankt voor de tip. Mocht ik ooit terug willen naar Vista zal dat handig zijn.
Verwijderd
Yes, AHCI werkt bij mij nu ook. Ik selecteerde nooit "Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Storage Controller"... 
Nu heb ik een volgend probleempje xD. Ik speel matroska files af op m'n HDTV en in het begin geeft dit geen problemen. Ik krijg m'n sound en beeld perfect erdoor via HDMI. Na een minuutje echter (zonder dat er iets veranderd is) stopt het geluid van de matroska file met spelen op de TV (op de laptop speelt het wel gewoon door). Ik heb al geprobeerd vanalle settings te veranderen in het Realtek HD configuratiescherm, maar het geluid blijft wegvallen na ongeveer een minuutje.
Het rare is dat XviD files dan weer wel perfect werken en ook gewoon muziek afspelen werkt...
Nu heb ik een volgend probleempje xD. Ik speel matroska files af op m'n HDTV en in het begin geeft dit geen problemen. Ik krijg m'n sound en beeld perfect erdoor via HDMI. Na een minuutje echter (zonder dat er iets veranderd is) stopt het geluid van de matroska file met spelen op de TV (op de laptop speelt het wel gewoon door). Ik heb al geprobeerd vanalle settings te veranderen in het Realtek HD configuratiescherm, maar het geluid blijft wegvallen na ongeveer een minuutje.
Het rare is dat XviD files dan weer wel perfect werken en ook gewoon muziek afspelen werkt...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 15:56 ]
Ben van plan om de Acer Aspire 5920G-5A4G25BN aan te schaffen, enige minpunt vind ik dat er een ata-100 schijf inzit en geen sata schijf!
Iemand al ervaringen met dit typenummer? heb er nog niks over gelezen in dit topic
Iemand al ervaringen met dit typenummer? heb er nog niks over gelezen in dit topic
@ Bambino11
Is dat met alle mkv's en welke codec (AC3, CoreAVC, Divx etc) gebruik je nog meer?
Heb je de laatste Acer nVidia v175.61 en de nieuwste Realtek HD Audio drivers??
Is dat met alle mkv's en welke codec (AC3, CoreAVC, Divx etc) gebruik je nog meer?
Heb je de laatste Acer nVidia v175.61 en de nieuwste Realtek HD Audio drivers??
Dit topic is gesloten.