Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale TV onder Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 1.769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo Allemaal,

Ik ben uitgebreid op onderzoek geweest naar ondersteuning voor digitale TV in media center. Er zijn bijna geen duidelijke en concrete antwoorden waar ik wat mee kan.

Wat wil ik:

Digitale Tuner (kabel, etrher, satelliet)
Apparte CI interface aanwezig
DUBBELE tuner met 1 enkele chipkaart
Werkend onder Vista Media Center (met BDA driver model dus)

Wie weet producten die hoer onder werken?

Ik weet dat floppyDTV van DigitalEverywhere prima werkt maar geen dubbele tuner heeft. Twinhan is onduidelijk (er zijn BDA drivers maar alle verkopers zeggen dat het niet kan), Terratec wellicht (1200 serie?).

Welke werkende configuraties hebben jullie?

Gr, FT

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:41

tim427

Turbulence!

fishtank schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:57:
Hallo Allemaal,

Ik ben uitgebreid op onderzoek geweest naar ondersteuning voor digitale TV in media center. Er zijn bijna geen duidelijke en concrete antwoorden waar ik wat mee kan.

Wat wil ik:

Digitale Tuner (kabel, etrher, satelliet)
Apparte CI interface aanwezig
DUBBELE tuner met 1 enkele chipkaart
Werkend onder Vista Media Center (met BDA driver model dus)

Wie weet producten die hoer onder werken?

Ik weet dat floppyDTV van DigitalEverywhere prima werkt maar geen dubbele tuner heeft. Twinhan is onduidelijk (er zijn BDA drivers maar alle verkopers zeggen dat het niet kan), Terratec wellicht (1200 serie?).

Welke werkende configuraties hebben jullie?

Gr, FT
Ik heb zelf de FireDTV (cable versie met multikabel digitaal), dit werkt super (onder vista ultimate (in MCE dus)). Ik heb ook nog een anaoge kaart (hauppauge MCE150) er bij. Dit samen werkt gewoon goed!

Wat is eigenlijk jouw probleem; "ik wil er 1 met 2 tuners op 1 chip". Waarom niet gewoon nog zo'n tweede erbij :?

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
tim427 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:40:
[...]

Ik heb zelf de FireDTV (cable versie met multikabel digitaal), dit werkt super (onder vista ultimate (in MCE dus)). Ik heb ook nog een anaoge kaart (hauppauge MCE150) er bij. Dit samen werkt gewoon goed!

Wat is eigenlijk jouw probleem; "ik wil er 1 met 2 tuners op 1 chip". Waarom niet gewoon nog zo'n tweede erbij :?
Issue is dat als je 2 apparte kaarten hebt je ook 2 chipkaarten nodig hebt. En goedkoper wordt het er ook niet op....

Iemand ervaringen met Twinham?

• tim427

tim427

Turbulence!

Dus het gaat puur om de kosten :?

Want twee chips moet geen probleem zijn.. Vista ondersteunt er 4 of 4 tuners... dus 2x een dubbele moet werken maar ook 4x een enkele. (maar pin me er niet op vast ;) )

• tim427

tim427

Turbulence!

fishtank schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:27:
[...]
Iemand ervaringen met Twinham?
Ik heb eventjes bij het Multikabel Gebruikers Vereniging gekeken (daar zit ik bij).

http://mgv.quicknet.nl/ph...ums&file=viewtopic&p=7970
[message]Arvendi schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 0:29[/message]:
scrippie schreef:
ArChie schreef:
ngebouwde DVB-C tuner en Common Interface zijn in combinatie met de AlphaCrypt 3.05 Conditional Access Module getest en werken in de kabelgebieden van Multikabel, Essent en Casema waar Irdeto 2 als coderingssysteem gebruikt wordt.

Dan denk ik dat het ook werkt met een Twinhan DTV kaart met CI slot.

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de AlphaCrypt en de Irdato cam's? (buiten de software)

Ik heb de TwinhanDTV Cab-CI Digitale kabel PCI kaart met de Alphacrypt CI module v3.05 en ontvang hier Multikabel digitale televisie mee. Ik heb enkel de Twinham drivers geupdate vanaf hun website.

Ervaring:
- Ik vind het geheel is nog niet stabiel genoeg (op een Pentium 4 Windows XP pro sp2 machine).
- Ik heb alle zenders behalve Ned 1-2-3! (kan nergens de frequenties vinden)
- Als ik de vanuit Configuration de Common Iinterface opvraag krijg ik regelmatig een "Session closed or CI Module error"

Conclusie:
Zo'n setje kost toch 240 euro! Zijn er andere mogelijkheden om 100% digitaal te kijken? Settopbox met dvi/hdmi uitgang bijv.

Binnenkort toch maar eens testen op een MediaCenter

Groeten,
Rob.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er loopt al een apart topic m.b.t. de vraag gesteld dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2007 12:21 ]

Testing, one, two ...

• tim427

tim427

Turbulence!

Ja ik ben lekker op dreef :P

http://www.twinhan.com/product_AD-CP400.asp

Dat is een HD-tuner en een apparte CI-module...

"It is also compatible with Windows XP and Vista that makes AD-TU400 (2040) one of the most powerful yet user friendly DVBC-Card available in the market. "

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik heb zelf een MCE server opgezet met 4 FireDTV kaarten, welke middels een SmartWi gevoed worden door één decoder kaart.

Werkt heerlijk. Kan 4 programma's tegelijk opnemen en/of bekijken. Wordt ook veelvuldig gebruik van gemaakt op dit systeem en 2 xbox 360 extenders.

Ik zie alleen nog de volgende nadelen:
  • Kosten
  • Vind niet alle kanalen (Net 5, RTL-8)
  • Geen HD ondersteuning in MCE
  • Provider kan met signaalwijziging hele systeem nutteloos maken
Eigenlijk vind ik het debiel dat je zulke kunstgrepen uit moet halen om een prettig werkend systeem te krijgen. Door de macht die de kabelboeren over het sigaal hebben zullen er ook geen grote fabrikanten te vinden zijn die een dergelijk systeem op de markt willen zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 08-01-2008 09:56 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb de volgende setup een Floppy DTV met AlphaCrypt (nog niet ingebruik, moet nog een smartcard halen) module. Als ik kanalen zoek in Maastricht (Ziggo) dan vindt hij 384 kanalen echter echt gevonden zijn alleen Ned, Nic, Humax32 en het zender overzicht, heeft hier iemand een oplossing voor??

Verwijderd

we zijn inmiddels klein jaartje verder en er zijn inmiddels nieuw producten op de markt.

onder andere een Dual tuner van Terratec (Cinergy DT XS Diversity)
deze wordt met BDA drivers geleverd (voor MCE)
Ook bouwt Terratec een CI module. In principe kun je hiermee Digitenne kijken.

Iemand praktijk ervaring met deze setup?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:18:
we zijn inmiddels klein jaartje verder en er zijn inmiddels nieuw producten op de markt.

onder andere een Dual tuner van Terratec (Cinergy DT XS Diversity)
deze wordt met BDA drivers geleverd (voor MCE)
Ook bouwt Terratec een CI module. In principe kun je hiermee Digitenne kijken.

Iemand praktijk ervaring met deze setup?
Misschien bied dit topic al wat meer gewenste info?

Testing, one, two ...

Pagina: 1