Toon posts:

P5B en 4 gb snel geheugen .

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames mede Tweakers ,

Ik ben van plan mijn systeem enig sinds te upgraden .
Qua Vga kaart ben ik er ook niet helemaal uit ,
Wat ik in gedachten had is de 8800 GTS xxx van XFX 279.00 ongeveer .

Waaar ik nog tegen aan loop is het merk/type geheugen wat ik moet gaan plaatsen ...
4 gb , Kingston hyper x bijvoorbeeld , Dit wil ik rond de 200 euro houden.
Iemand tips ?

Ik wil dit system uiteraard gebruiken om mee te gamen :) en als het een beetje binnen budget blijft Crysis hoog spelen .

( Physics kaart? .. Kan hier net echt goeie verschillen in vinden iemand ervaring mee? )

De rest van het systeem is iets ouder.

Core 2Duo 6400
Moederbord : P5B
1 x 200 gb sata
1x 160 gb sata
Antec true power 550
Audigy 2
dvd speler en brander Samsung

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

nvmd

[ Voor 96% gewijzigd door M2M op 01-12-2007 12:07 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Kiezen is het probleem niet , alleen het moet wel goed werken , Kijk wanneer ik 2 x 2GB bestel , en de werking ervan is niet goed , onstabiel etc etc .. ik vroeg me af of er iemand was die een soort gelijke set had .

Verwijderd

PMG FAQ

En neem een 8800GT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Je pakt de handleiding van je moederbord (internet). Je kijkt welk geheugen daar in staat vermeldt als getest en werkend en dat koop je.
Een tip, koop met 4gb alsjeblieft een 64bits os. anders is het zonde van je geheugen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:07:
Kiezen is het probleem niet , alleen het moet wel goed werken , Kijk wanneer ik 2 x 2GB bestel , en de werking ervan is niet goed , onstabiel etc etc .. ik vroeg me af of er iemand was die een soort gelijke set had .
dat zeg ik, kiezen kun je zelf

elk ddr2 reepje gaat werken in je P5B, en tenzij je echt zwaar wilt overklokken moet je niet al te veel geld uit gaan geven aan je geheugen

reconsider ook even je videokaart en je bent er.

-_-

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Crysis op DX10 op alles very high is nog een utopie.
Crysis op DX9 op high is haalbaar met een 8800GTS.

Waarom kies je niet de 8800GT ipv de GTS, iets sneller, en ik zie hem al in de pricewatch voor ~200Eur.

Voor het geheugen geldt,

Lees de RAM FAQ,

Let dus op de bussnelheid van je mobo, bijvoorbeeld 1333Mhz is dus 1333/4 = 333Mhz * 8 bits* 2(ddr2, dus keer 2) = ~5300 snelheid, dus minimaal 5300 nodig, wil je overklokken neem dan 6400.

Neem gewoon merk geheugen, Kingston, Corsair etc, merken verschillen nauwelijks onderling.

Verwijderd

Topicstarter
Oke , duidelijk allemaal ,
8800 GT heb ik even vergeleken met de GTS maar de GTS is toch vaak net even weer sneller ,
helemaal de XXX Editie toch ?
Ik heb er nu tijdelijk een But kaartje in .
Wachten op de nieuwe Nvidia serie duurt nog lang ?

gr

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het is in dit soort gevallen, en zeker bij Asus, aan te raden geheugen te kopen dat wordt ondersteund door het moederbord om compatibiliteitsproblemen tot een minimum te beperken. Je hebt de P5B, dus klik je via de productpagina even door naar de Qualified Vendors List (QVL).

Probleem is alleen dat daar relatief weinig getestte geheugenconfiguraties in zijn opgenomen, dus zul je in principe een gok moeten wagen en kijken of de gekozen modules ook daadwerkelijk zullen werken.

Je budget is maximaal €200,-. Hoe klinkt 4x1GB van kwalitatief zeer goed geheugen voor €136,-?
Bestel twee kitjes van 2x1GB Crucial Ballistix PC2-5300 bij Komplett.nl. :)

Laat dit topic overigens niet te veel afdwalen naar de discussie over videokaarten. Ten eerste is daar een apart subforum voor en ten tweede vind je daar **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Zie voor meer informatie:
PMG FAQ » Welk geheugen moet ik nemen?
RAM FAQ » 4GB en desktop PC's
\[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 01-12-2007 12:20 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Áh dankjewel ,

Alleen er zitten iid weinig testen bij , En om te gokken is ook zoiets :P
strax zit ik hier met niet werkend geheugen ,

Ik ga het wel gewoon proberen.

Gr

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-03 09:05
Hier een link naar gehuegen wat ik zelf ook gebruik icm P5B Deluxe is een leuke aanbieding.

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=145021
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:47:
Áh dankjewel ,

Alleen er zitten iid weinig testen bij , En om te gokken is ook zoiets :P
strax zit ik hier met niet werkend geheugen ,

Ik ga het wel gewoon proberen.

Gr

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Verwijderd

Oke , duidelijk allemaal ,
8800 GT heb ik even vergeleken met de GTS maar de GTS is toch vaak net even weer sneller ,
helemaal de XXX Editie toch ?
Ik heb er nu tijdelijk een But kaartje in .
Wachten op de nieuwe Nvidia serie duurt nog lang ?

gr
Hahaha links please?

De 8800GT staat bekend al nét iets minder dan de 8800GTX, en de 8800GTS presteerd toch aanzienlijk minder dan de GTX. De 8800GT is dus ook een stuk sneller dan de GTS, enkele uitzonderingen daargelaten.

PS: Wat betreft de nieuwe lichting: in jan komt de 8800X2 deze zal niet in je budget passen, en de nieuwe architectuur komt in maart/april.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57
Antwoorden zijn al gegeven, check de diverse geposte links.

Dicht wegens FAQ en search :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.