Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Triplehead bureaumod

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n twee en een half jaar heb ik er over gedaan, maar nu dan eindelijk een topic over deze tft- en bureaumod in een.

Dit soort plaatjes begonnen me destijds inspiratie te geven;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/multi-monitor.jpg

Drie schermen gekocht, alleen die randjes ertussen mochten van mij best wel wat smaller. Dus de behuizing moest eraf, en er moest een ander soort ophanging komen.
De nieuwe ophanging was toch wel de grootste klus. kolomboormachine gekocht, overpeinzen hoe en waar, precies afmeten.
Ik heb gemerkt dat het handig is om een duidelijk idee te hebben, maar dat een uitgewerkt detailplan zonde van de moeite is. als ik dan eens wat uitwerkte bedacht ik toch pas tijdens het proces de beste oplossingen. Alles is met boutjes en moertjes vastgezet en dus volledig (de)montabel.

De protofase;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-aanbouw.jpg
Het bureaublad zit vast aan een rechthoekige balkconstructie welke met twee grote planksteunen aan de muur is bevestigd. De vloer onder het bureau wou ik beweegbaar houden en dus zie je een ketting naar het plafon lopen. Mja, voor het zweefeffect alleen al had ik ook gedaan :).

Zoals je ziet zijn de schermen aan vierkante buis gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-aanbouw4.jpg
Vierkante buis van 20mm. binnenruimte 16mm, minus 6mm bout voor schermmontage is er net genoeg ruimte om het over 10mm schroefdraad te schuiven;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-aanbouw2.jpg

Voor wat contrastvermindering een paar 12v E10 lampjes aan de achterkant;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-aanbouw3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-aanbouw5.jpg
en middels de bovenplank klemt het allemaal precies op z'n plek

Werkplek in actie;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-fin.jpg

Meer foto's heb ik niet echt, ik kan natuurlijk nog wel bijnemen. Ondertussen ben ik verhuist en woon ik tijdelijk bij een vriend. tijdelijk omdat ik binnenkort een flinke tijd in Australie ga doorbrengen.

Actuele opstelling;
Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/media/mods/bureau-temp.jpg
Ja, dat is een Toshiba Libretto U100 :9~

Questionss? :)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Heel mooi gedaan, heel simpel maar toch stevig (neem ik aan). Ik wil zelf ook nog een keer een dualhead opstelling bouwen, triple wordt me wat teveel :P

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Heb ik ook eens geprobeerd te doen, alleen dan wou ik WoW en een of andere site open hebben... dat lukte dus niet omdat de muis dan niet meer uit het spel kwam. Maar zeker mooi gedaan, alleen een vraag. Hoe kan je drie schermen te gelijk aan hebben? Want een videokaart heeft toch maar 2 uitgangen, of ben ik nou gek?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:39:
Heb ik ook eens geprobeerd te doen, alleen dan wou ik WoW en een of andere site open hebben... dat lukte dus niet omdat de muis dan niet meer uit het spel kwam. Maar zeker mooi gedaan, alleen een vraag. Hoe kan je drie schermen te gelijk aan hebben? Want een videokaart heeft toch maar 2 uitgangen, of ben ik nou gek?
Met een Matrox triplehead2go kan het. Of een triplehead videokaart, alleen dit zijn vaak professionele dure kaarten (FireGL, Quadro, Matrox).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42
2 videokaarten. Sommige kaarten hebben 3 aansluitingen overigens.

Roomba E5 te koop

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
heel mooi gedaan, ik ben bezig met een scherm die uit het bureau omhoog komt, mss voor een volgende project, 3 schermen uit het bureau omhoog. hahah.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komt er nog een behuizing om die monitoren heen, of laat je ze zo kaal? Vind ze namelijk niet echt heel mooi afgewerkt op deze manier.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Whew, nice! En wat doe je zoal met die 3 schermpjes? :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 12:21
Ik gok van niet

Dus eigenlijk, je hebt er nu 2 en half jaar aan gewerkt en verkoopt hem maar meteen? :P
Nouja, uit de advertentie begreep ik al dat je voor een lange tijd naar Australië gaat, dus ik begrijp het wel.

Ik vond je oude bureau eigenlijk mooier trouwens, maar goed, die randen zijn inderdaad niet fijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Aapenootjes op 30-11-2007 19:36 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:39:
Heb ik ook eens geprobeerd te doen, alleen dan wou ik WoW en een of andere site open hebben... dat lukte dus niet omdat de muis dan niet meer uit het spel kwam.
Als je WoW windowed draait is er niks aan het handje :+

En wel een geinige mod, maar mist toch ergens de afwerking. Misschien omdat het gewoon wat rommelig is, maarja da's een kwestie van smaak he :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

2,5 jaar werk en niet eens netjes afgewerkt? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet twee en een half jaar aan gewerkt, ik heb er twee en een half jaar over gedaan om er een topic over te produceren. En mja, ik hou wel van rouw, efficientie, doeltreffendheid.
Bepaalde afwerking ben ik niet aan toegekomen. dacht nog aan de tft-randjes zwart maken met tape oid. en aan diy-ambilight :9~. maarja..

edit;
TKing schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:30:
Whew, nice! En wat doe je zoal met die 3 schermpjes? :)
Video- en beeldbewerking, muziek mixen, schrijven, research etc. Eenmaal drie schermen gaat het allemaal al snel beter dan met 1 of 2 schermen :*). af en toe gamen..
Ik stuur ze overigens alle drie aan met een Matrox Millenium P750, draai Ubuntu linux met de Enlightenment 17 window manager (Elbuntu dus eigenlijk).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 22:15 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik snap eigenlijk niet waarom je dit gedaan hebt, kun je dat uitleggen?

De waarde van je TFT schermen is minimaal met de helft gezakt door deze aanpassing. Je had bijna hetzelfde kunnen bereiken door alle schermen naast elkaar op een plank te zetten :? Je kijkt recht op de electronica, niet echt mooi imo. Als je het nou mooi dichtgetimmerd had zou het er wel stoer uit zien.

Overigens is het wel verslavend zoiets, ik zit nu op 2x 19 inch, en als ik dat zo zie is dat eigenlijk ook wel leuk :P het is eigenlijk nooit genoeg, vooral als je bedenkt dat de meeste van ons op een enkele 14/15 inch zijn begonnen, al dan niet monochroom :o

Verwijderd

Het idee is erg goed. Alleen de uitvoering valt me een beetje tegen :+

Het had met een klein beetje meer werk veel mooier kunnen zijn, en wat is het een rotzooi daar zeg :9

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:04
hij staat trouwens op V&A, had ik gister gezien... wel zonde eigenlijk

Verwijderd

Ik vind erg lelijk gedaan, erg lomp bevestigd en niet netjes afgewerkt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Terw_Dan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:27:
Komt er nog een behuizing om die monitoren heen, of laat je ze zo kaal? Vind ze namelijk niet echt heel mooi afgewerkt op deze manier.
Daarnaast lijkt het alsof het scherm in het midden niet hetzelfde model is als de twee links en rechts :?

Zelf kijk ik trouwens hier tegenaan :
Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/22429/img_0500.jpg
19" CRT en 2 maal 1600x1200@75 Hz :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik vind het concept leuk de afwerking minder.
Vind de opstelling op de 1e afbeelding strakker

Verwijderd

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:11:
ik snap eigenlijk niet waarom je dit gedaan hebt, kun je dat uitleggen?
a) omdat er zo slechts 2 cm rand tussen de pixeloppervlakten zit
b) omdat er zo meer bureauruimte is (geen standaarden)
c) om de schermen zo mooi op ooghoogte hangen
d) omdat ik het er zo mooier uit vind zien.
nero355 schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:31:
[...]

Daarnaast lijkt het alsof het scherm in het midden niet hetzelfde model is als de twee links en rechts :?
Dat klopt. Middelste is ander type scherm (met zowel VGA als DVI aansluiting). de kleurweergave is dan ook niet 100% gelijk (al heb ik nooit geprobeerd de instellingen te verbeteren).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 01:02 ]

Pagina: 1