Ik help mijn zus naar het zoeken van een laptop, maar ik heb er een aantal vragen over. Ze hoeft geen high-tech laptop te hebben voor het bewerken van bijvoorbeeld video's. Ik heb haar even een lijstje laten maken wat ze erop wilt hebben, en dat is:
- breedbeeld (15,4" of 17")
- ruime hardeschijf voor foto's, muziek en filmpjes van een fotocamera
- brander
En ze wil er dit op doen:
- msn
- foto's kijken
- films kijken (DVD's / divx)
- misschien ook ooit skype
Zoals je ziet dus niet veel bijzonders. Maar het geen waar ik tegenwoordig geen kaas meer van gegeten heb is, wat voor processor kan ze het beste kan nemen met hoeveel geheugen? Ik verwacht dat ze er toch ooit Windows Vista op zal willen hebben dus daar zal ook rekening gehouden moeten worden. Ik heb zelf in mijn laptop 1gb geheugen (ik draai overigens geen vista) en vind dit in princiepe genoeg (heb geen ervaring met 2gb in mijn laptop). Maar ik lees her en der dat het verstandig is om minimaal 2gb geheugen te hebben wanneer je vista gebruikt. Dus wat raden jullie aan? Is 1GB genoeg? Of is het toch aan te raden 2GB te nemen?
En wat voor processor kan ze het beste nemen?
Curo 2 duo / Dual Core <-- dit zijn beide 2 processoren? Wat is het verschil?
Core duo <-- is dit dan maar een enkele processor? Wat is hiervan het verschil met een "normale" processor?
T64 <-- dit kom ik ook vaak tegen. Is dit ook iets van 2 processoren of wat houdt het in?
Cel-M 520 / Cel-M 530 <-- dit is denk ik de gewone processor zoals "vroeger"?
Welke processor kan ze minimaal het beste nemen?
Ik heb al een hoop topic gelezen hier op tweakers maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden.. Dus als jullie mij hiermee willen helpen.
- breedbeeld (15,4" of 17")
- ruime hardeschijf voor foto's, muziek en filmpjes van een fotocamera
- brander
En ze wil er dit op doen:
- msn
- foto's kijken
- films kijken (DVD's / divx)
- misschien ook ooit skype
Zoals je ziet dus niet veel bijzonders. Maar het geen waar ik tegenwoordig geen kaas meer van gegeten heb is, wat voor processor kan ze het beste kan nemen met hoeveel geheugen? Ik verwacht dat ze er toch ooit Windows Vista op zal willen hebben dus daar zal ook rekening gehouden moeten worden. Ik heb zelf in mijn laptop 1gb geheugen (ik draai overigens geen vista) en vind dit in princiepe genoeg (heb geen ervaring met 2gb in mijn laptop). Maar ik lees her en der dat het verstandig is om minimaal 2gb geheugen te hebben wanneer je vista gebruikt. Dus wat raden jullie aan? Is 1GB genoeg? Of is het toch aan te raden 2GB te nemen?
En wat voor processor kan ze het beste nemen?
Curo 2 duo / Dual Core <-- dit zijn beide 2 processoren? Wat is het verschil?
Core duo <-- is dit dan maar een enkele processor? Wat is hiervan het verschil met een "normale" processor?
T64 <-- dit kom ik ook vaak tegen. Is dit ook iets van 2 processoren of wat houdt het in?
Cel-M 520 / Cel-M 530 <-- dit is denk ik de gewone processor zoals "vroeger"?
Welke processor kan ze minimaal het beste nemen?
Ik heb al een hoop topic gelezen hier op tweakers maar ik kan het eerlijk gezegd niet vinden.. Dus als jullie mij hiermee willen helpen.