Fatsoenlijk regels afbreken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Naar aanleiding van het onzinnige haiku-festijn van Mokje vraag ik me af of het niet eens een keer tijd wordt voor een regel met betrekking tot het fatsoenlijk afbreken van regels (of deze regel toepassen). Had beste Mokje nu 1 of 2 posts gemaakt, dan had ik er geen beef mee gehad, maar hij blijkt het nodig te vinden een heel topic vol te spammen met nutteloze discussies en geblaat. Ook na de modbreak komt nog een zeer nutteloze post in dezelfde haiku-vorm.

Het liefst zou ik een optie zien om heel Mokje uit React te filteren (en andere users om mij eruit te filteren :+ ), maar een dergelijke regel (breek niet zonder enige logica en voor het einde van de regel je zin 20 keer af) zou ik wel erg fijn vinden.

Is het wellicht een goed idee ? Ja / nee :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even voor de goede orde, je bedoelt dus dit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:35:
Even voor de goede orde, je bedoelt dus dit?
Inderdaad.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het je irriteert, maak dan gewoon een TR aan. Mods hebben genoeg mogelijkheden om een user erop aan te spreken.
Ik ben het met je eens dat het irritant is, maar de mods spreken hier vaak genoeg users op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Brrrr wat een irritant ventje.. maar om daar nou een regel voor in het leven te roepen lijkt me een klein beetje overbodig, dit is de eerste keer dat ik het zie.
Verder geldt voor deze alsmede andere ergernissen van wat voor aard ook: gewoon een TR doen en dan neem ik aan dat de mods de juiste actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
Dat heb ik gerust wel gedaan, maar ik krijg niet de indruk dat hij ook maar iets aan zijn postgedrag gaat veranderen. Daarom denk ik dat een regel (als die er nog niet is, anders kan dit hele topic naar /dev/null) voor gevallen als dit behoorlijk handig kunnen zijn. Dit gedrag bevordert de leesbaarheid van het topic niet, om maar een understatement neer te zetten. :D
Geen care voor mensen met een 320x240 resolutie.

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 27-11-2007 22:49 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Voor de duidelijkheid was er al een topic hierover: [IH] Postgedrag user Mokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jungian: wat is nu precies je punt, een regel voor het correct plaatsen van tekst of een klacht over de gebruiker Mokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:49:
Voor de duidelijkheid was er al een topic hierover: [IH] Postgedrag user Mokje
Voor de duidelijkheid : daar kan niet op gereageerd worden en die modbreak is al geweest :+

@hierboven
Het bestrijden van hinderlijk typgedrag. Een klacht over Mokje had ik hier niet neergezet natuurlijk. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 27-11-2007 22:52 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jungian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:50:
[...]
@hierboven
Het bestrijden van hinderlijk typgedrag. Een klacht over Mokje had ik hier niet neergezet natuurlijk. ;)
Die klacht blijkt anders duidelijk genoeg uit het feit dat ik moet navragen waar het je precies om gaat in dit topic ;)

Users staan iig niet ter discussie in LA, daarvoor kan wel een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) worden aangemaakt bij het topic waarin iemand zich misdraagt.

Wat de regel betreft geef ik je weinig kans. Bijna iedereen hier zal zeggen dat er behoorlijk wat regels zijn op GoT en om er daar nu een aan toe te voegen voor iets wat bijna nooit voorkomt...

En zelfs dan nog, ik zie het probleem niet met de afgekapte postings die je aanhaalt. Het is dat je het vermeld, anders was het mij iig niet opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
SmartDoDo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:57:
En zelfs dan nog, ik zie het probleem niet met de afgekapte postings die je aanhaalt. Het is dat je het vermeld, anders was het mij iig niet opgevallen :)
-O- Zoals te zien was viel het niet alleen mij op, maar goed ik skip wel alle topics waar dit typgedrag in voorkomt dan. ;(
offtopic:
En nee, voor de rest ben ik geen taalpurist. Ik heb alleen maar een scherm dat meer kan weergeven dan 320x240. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Jungian op 27-11-2007 23:07 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jungian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:02:
[...]

-O- Zoals te zien was viel het niet alleen mij op, maar goed ik skip wel alle topics waar dit typgedrag in voorkomt dan. ;(
Ik vind het ook zwaar hinderlijk, en het valt imho ook wel onder de netiquette, de ongeschreven regels van het posten op internet. Onnodig gebruik van de Enter-toets wordt hierin ook gehekeld. En niet alleen door mij... Ik heb geen idee hoeveel TR's er voor het betreffende topic zijn geplaatst betreffende het onnodige entergebruik van de in dit topic aangehaalde user, maar count me in :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vind het ook vrij hinderlijk, temeer omdat je zinnen gewoon niet in 1 stuk door kunt lezen en je daardoor snel geen idee meer hebt waar het over gaat. Ander voorbeeld is bijvoorbeeld dit topic: Montage vraag moederbord (niet zozeer deze user specifiek, maar soortgelijke dingen kom ik vaker tegen). Die zinnen zijn echt niet meer leesbaar, denk je dat hij een nieuwe zin begint is dat niet zo.

Ik vind dat als het erg storend gebruikt wordt een mod daar best eens wat van mag zeggen, natuurlijk heeft iedereen z'n eigen poststijl, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat het leesbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:13:
Ik vind dat als het erg storend gebruikt wordt een mod daar best eens wat van mag zeggen, natuurlijk heeft iedereen z'n eigen poststijl, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat het leesbaar blijft.
Wanneer users via bijvoorbeeld een TR kenbaar maken zich ergens aan te storen, dan kan de crew dat oppakken en er iets mee doen. Lijkt mij ook een stuk praktischer dan bijvoorbeeld een regel toevoegen waarnaar gewezen kan worden door diezelfde modererende crew.

We gaan uit van netiquette, lastig leesbare postings horen daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SmartDoDo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:16:
[...]
Wanneer users via bijvoorbeeld een TR kenbaar maken zich ergens aan te storen, dan kan de crew dat oppakken en er iets mee doen. Lijkt mij ook een stuk praktischer dan bijvoorbeeld een regel toevoegen waarnaar gewezen kan worden door diezelfde modererende crew.

We gaan uit van netiquette, lastig leesbare postings horen daar ook bij.
Dat bedoelde ik dus ook, nog een regel heeft geen zin, gezien die eigenlijk al binnen een van de andere regels valt. Maar ik bedoelde dat het best irritant kan zijn zoals er af en toe gepost wordt en dat mods daar tegenoptreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zover ik weet wordt er bij een (constante) storende poststijl in principe opgetreden, alleen is het wel soms noodzakelijk dat de crew daar via een tr/sm even op gewezen wordt :) .

DM!

Pagina: 1