Toon posts:

Montage vraag moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu maar eens een wat simpelere vraag voor jullie ;)

Heb sinds zaterdag een leuk bouwpakketje opgehaald, dit is uiteindelijk een pc
geworden, alles is naar tevredenheid gemonteerd, nergens tegen een probleem
aangelopen............dacht ik :|
Gelukkig geen groot probleem, maar de ledjes van de HDD en Power doen totaal niets, heb al
div. keren het boekje doorgelezen, maar kan geen fout ontdekken....wat doe ik fout??? 8)7

Specs.
MSI K9N Neo V2 moederbord
Spire kast

Er komt 1 platte kabel vanaf de ledjes en knoppen, de aan/uit & reset knop werken correct,
heb al zitten denken aan + & - omgedraaid ivm fase gevoeligheid ledjes, maar alle stekertjes
van de kast hebben een witte draad, dit zou de - moeten zijn, de rest heeft verschillende kleuren.
Als ik dus de + & - omgedraaid heb, dan zitten ze op de knoppen ook verkeerd, kan het dan wel
correct doen??
Ook niet onbelangrijk om te melden is, dat op de draden van de kast, op 1 witte draad de tekst staat:
power led -, op de gekleurde staat: powerled +, hoe simpel het leek te zijn....... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knopjes maken alleen maar een verbinding tussen de 2 pins, daarbij maakt het niet uit hoe ze erop zitten. Bij ledjes is dit wel van belang. Draai ze gewoon eens om.
en sloop die overbodige enters eens uit je tekst, die halve zinnen lezen vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:56:
Knopjes maken alleen maar een verbinding tussen de 2 pins, daarbij maakt het niet uit hoe ze erop zitten. Bij ledjes is dit wel van belang. Draai ze gewoon eens om.
Dat durfde ik dus niet echt aan, hij is nog geen week oud, maar als het dus alleen maar zwakstroom
is en de schakelaars niet fase-gevoelig zijn, dan ga ik dat wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Aan/uit knopjes hebben inderdaad geen plus of min, dus dat kan zeker geen kwaad.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
draait u maar om kan absoluut geen kwaad ;)
even stroom eraf voor het geval je mis prikt.

Heb het zelf vaak zat gedaan en dan is het owh shit verkeerdom.

Verder veel plezier met de nieuwe aankoop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de gerust stelling, klinkt mischien raar van iemand die al jaren in de techniek zit,
maar heb altijd geleerd dat je het volgens het boekje moet aansluiten.
Ga het vanavond even omdraaien, resultaat volgt nog>>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 12:58
Vergeet niet wat een LED is: Light Emiting Diode

Een diode dus. ene kant op sper, andere kant op doorlaat. plus-min verkeert om en het is (voorbehouden niet te grote spanning) zo goed als niet verbonden. Sluit hem andersom aan en je hebt (bij een LED) licht! Dus verkeert om aansluiten kan geen kwaad, zolang de spanning maar niet te hoog wordt en gezien dat in een pc eigenlijk niet het geval is, hoef je je geen zorgen te maken.

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie al voorspeld hadden, het is gelukt en werkt naar behoren.
Bedankt _/-\o_
Pagina: 1