Toon posts:

[nieuw systeem] Barbone, wijs idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zit met het volgende 'probleem':

Ik ben een nieuw huis-tuin-en -keuken systeempje aan het samenstellen. De hardware heb ik inmiddels wel aardig uitgedokterd.
Dat gaat er als volgt uit zien:

-Core 2 Duo E2180
-2x Kingston 1024mb DDR2
-MSI RX2600XT (passief gekoeld)
-Western Digital Caviar SE16, 500 GB (SATA)
-1x DVD rewriter, 1x DVD speler (beide SATA)

En dan het volgende: Behuizing + moederbord + voeding --> http://www.asus.com/produ...522&l1=1&l2=1&l3=380&l4=0

Is dit een goed idee? Het gaat erom dat het een compact, stil systeempje wordt, vandaar de barebone. Maar gaat de voeding het trekken? En past het fysiek enigszinds?

Zien jullie voor de rest nog eventuele problemen?
Aan 2x casefan + wat extra kabels (SATA + SATA voeding) heb ik gedacht.
Ik hoor het graag!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
PMG FAQ

Tevens vraag ik me af wat je zelf opgezocht hebt? Afgezien van het uitkiezen van de componenten blijkt namelijk uit niets dat je enig voorwerk verricht hebt. Bezoek de websites van de fabrikanten van die componenten eens op en zoek zelf uit of het fysiek past. Verder is het onmogelijk voor ons te kiezen of dit een goed systeem voor je is, immers je vertelt er namelijk niets over waar het voor gebruikt wordt, en zelfs dan nog kun alleen jijzelf dat beslissen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik opgezocht of het allemaal compatibel is. Er zijn soms alleen wel eens van die kleine dingetjes die je vergeet. En dat is de intentie van mijn vraag. Het is niet zo fijn als je voor een hoop geld onderdelen bestelt, het achteraf blijkt dat het om een domme reden toch niet werkt.
In de beschrijving van de barebone staat ook wel dat het past, maar dat wil nog niet zeggen dat het handig is... Misschien wordt het wel enorm proppen, of wordt het veel te heet met zo'n combinatie van hardware.
Verder vroeg ik ook niet of het een goed systeem is voor me, (daar was ik al over uit) ik vroeg of jullie mogelijk nog aanvullingen of verbeteringen zien.
Concluderende vraag:
Zie ik mogelijke nog iets over het hoofd? En is de keuze voor een micro atx barebone wel handig?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

GoT doet niet aan boodschappenlijstjeskeuring :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.