Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen om de schijf op TV aan te sluiten. Ik heb een verloopplug gekocht om op een SCART aan te sluiten, maar ik krijg geen beeld als ik hem op AV zet (heb de menuvoorkeuren wel naar AV aangepast).

Dan probeer ik de rood/groen/blauwe aansluiten via m'n DVD recorder. Ik krijg echter enkel zwart-wit beeld en geen geluid.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
faahrev schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:55:
Vandaag het kastje binnen gekregen en aangesloten.
Tot nu toe tevreden, echter een aantal zaken staan niet in de handleiding waar ik wel naar op zoek ben.

1. Marinus: vertel eens meer over avi's en ondertitels. Ik krijg er geen een in beeld. De knop subtitles geeft een weigerend vingertje in beeld. De srt heeft dezelfde naam als de avi. Maakt het verschil of er spaties worden gebruikt of niet? Heeft de lengte van de bestandsnaam invloed?

2. Marinus: Hoe heb je de DVD op de HDD van de speaky geplaatst? In een aparte map en in VIDEO_TS formaat of is het een ISO van de DVD?

3. Weet iemand of je de Speaky kunt benaderen vanaf een PC? Andersom lukt prima. Mar van PC naar Speaky zou ideaal zijn. Op IP-adres al geprobeerd, maar geen reactie.

Ik heb geen idee wat m'n firmware versie is. De optie zoals de handleiding het beschrijft werkt niet.
Sorry voor de late reactie.

zeno46 en Faahrev

1: Als je een AVI wilt afspelen met een los ondertitelings bestand dan moet je de AVI film en ondertiteling
in de zelfde map hebben staan. Ook moet de naam van de AVI ( bv: Ben-Hur.AVI) precies gelijk zijn aan
de ondertitel ( namelijk Ben-Hur.SRT) Daarna ga je met je pijltjestoets naar de map waarin je de AVI en
SRT bestand hebt opgeslagen en selecteerd deze. vervolgens selecteer je (middels de OK knop) eerst
het srt bestand (bv. Ben-Hur.SRT) en en pas daarna start je de film (Ben-Hur.AVI) op.
voor alle duidelijkheid: ondertitels van het formaat SUB worden niet ondersteund op de speaky.

2: Ik heb voor mij zelf voor DVD films een aantal mappen aangemaakt
(o.a. TV Serie - Oorlogs films - wester films - en overige DVD films.) - daarnaast heb ik nog wat mappen
gecreeerd voor muziek / foto's / AVI films.
In zo een map maak je dan een sub-map aan met de naam van de DVD film. (bv. Ben Hur)
Hierin zet je vervolgens de twee DVD mappen: VIDEO_TS & AUDIO_TS
in de eerste copieer je dan de DVD bestanden en in de tweede de evt. extra audio bestanden.
Maar 99 van de 100 keer is de audio map dus gewoon leeg. Nu selecteer je via de pijltjes toets de
dvd map die je wil afspelen, en drukt druk je dan op de play dvd toets. (let op! dus niet eerst de map
waarin de DVD mappen zich bevind openene en vervolgens de VIDEO_TS map opstarten)
Als de film opstart kun je eventueel via een aanwezig menu een andere taal of ondertiteling selecteren.
Is dit menu er niet dan kun je als de film eenmaal speelt dit nog wijzigen via de SUB knop. Dit moet je
dan pas tijdens het afspelen van de hoofdfilm wijzigen.

3: formuleer vraag die eens opnieuw. Wat wil je hier nu precies mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:57 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:02:
hallo,
ben sinds enkele weken ook in het bezit van de So Speaky 500 de eerste maal heb ik het ding eens aan de tv aangesloten om te kijken of alles werkte. Als ik hem nu terug aan de tv bevestig vind mijn hd tv hem blijkbaar niet meer heb al vanalles geprobeerd en opgezocht op internet en nu zit ik hier. Mijn vraag is welke mappen zouden er op de SP500 moeten staan buiten Music, Photo en Movie ik heb hier nog een autorun staan met volgende vermelding
[autorun]
icon=de.ico
label=Dane-elec
is dit voldoende want ik denk dat er iets verloren is gegaan pc heeft dit eenmaal aangegeven;
exterene schijf is niet correct afgesloten met mogelijk verlies van data
is er iemand die dit ook heeft voor gehad en me mss kan helpen
alvast bedankt voor de moeite

mvg
Buiten de door jou aangegeven drie mappen en het autorun bestandjes, moet er verder nog een DE.ICO bestandje staan. Overigens doet het auto-run bestandje eigenlijk niets, omdat deze er alleen maar op staan om in de verkenner van je PC een mooi icoontje bij je schrijf te toveren (Zwart plaatje met oranje DE)
Meer of minder doet dit niet. Ik dacht dat ik er in het begin ook nog een mapje met de naam data op de schrijf had staan, maar hierin stonden alleen maar een paar pdf file met de handleiding in drie talen.
Die die heb ik dus meteen gepoetst. Maar met andere woorden - volgens mij ben je niets kwijt.

Verder ben je zelf helemaal vrij in het aanmaken en de benaming van de mappen. Een logische indeling van de mappen is echter wel aan te raden. Want als je er bijvoorbeeld heel veel muziek albums op je player wilt zetten of losse nummers dan wordt dit bijvoorbeeld in de map muziek alleen maar op alfabetische volgorde geplaatst. Dus dan is Abba snel terug te vinden, maar voor ZZ-Top moet je dus elke keer de hele lijst doorscrollen. Maar nogmaals hierin heeft ieder zijn eigen voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:39 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:38:
Ik heb problemen om de schijf op TV aan te sluiten. Ik heb een verloopplug gekocht om op een SCART aan te sluiten, maar ik krijg geen beeld als ik hem op AV zet (heb de menuvoorkeuren wel naar AV aangepast).

Dan probeer ik de rood/groen/blauwe aansluiten via m'n DVD recorder. Ik krijg echter enkel zwart-wit beeld en geen geluid.
Ja je moet namelijk via de afstandsbediening ook kiezen voor het juiste uitgaande video signaal.
(is het knopje Video of source) op de So-Speaky afstandsbediening Want vermoedelijk zit je nu via je
DVD recorder naar een afwijkend "b.v. NTSC" signaal te kijken.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Maakt het veel uit dat hij geen HDMI uitgang heeft?
Dit is de enige reden waarom ik nog twijfel om dit apparaat te kopen.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de dane elec so speaky en hij werkt prima maar sinds gisteren heb ik het volgende probleem.
Als ik een Dvd wil kijken en als ik die dan gestart heb blijft halverwege de film hangen en krijg ik een disk error.Wat is er aan de hand of heb ik iets verkeerds gedaan met het over zetten naar van pc naar de dane elec?
Ik kopieer de map video ts naar de dane elec en dat ging altijd goed maar sinds gisteren niet meer.Staan er mischien teveel films op? (37 films)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een So Speaky PVR dus met recorder aan te schaffen ter vervanging van de irritante UPC mediabox met hd recorder.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier ervaring met het opnemen van TV met de So Speaky? Kan dit bijvoorbeeld ook analoog, of moet je daar voor digitale tv decoder hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om de 1TB HDMI te kopen, iemand ervaring met deze Dane Elec? Jammer dat hij geen MKV-files aankan, ben vooral benieuwd of dit apparaat vlekkeloos HD films afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien teveel betaald voor de 1 TB versie. gelukkig zijn de kinderziektes eruit want voorlopig weinig last van traagheid of dergelijke. Wel vraag ik me af of het mogelijk is om de schijf als netwerkschijf vanaf je pc te zien. Of dat je verplicht hem aan je pc moet hangen of via de functie bestanden kopieeren op de PVR de bestanden over kan zetten.

Bij voorbaat dank voor enig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 09:55
Heb de so speaky 320G net een paar dagen in bezit. Alles werkt goed tot nu toe. Overigens alleen divx-en afgespeeld en dat werkte allemaal perfect. Ik heb wel een paar vragen.
  • Is het mogelijk om het beeld in te zoomen/ uit te strechen? Bij veel divx zie ik nu grote zwarte balken?
  • Is de schijf te vervangen door een 1 Tb schijf of werkt het geheel dan niet meer? Wellicht handig voor in de toekomst?
Voor diegene die twijfelen. De 320 versie is goed met totaal niks spannends of extra's erop. Verwacht geen extra opties. Je kan een divx aanzetten, vooruit spoelen en stoppen. Ondertiteling srt werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de manuel staat in een pdf file op de harddisk van de dane elec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
Heb 't apparaat ook aangeschaft, werkt in principe prima, echter:

Verbinding maken vanaf de player naar 't netwerk is geen probleem. Andersom krijg ik dit niet voor elkaar. Dus van pc via netwerk verbinding maken om bestanden over te zetten.. (da's zoveel makkelijker dan iedere keer meenemen naar pc). Heeft iemand misschien tips om te proberen of heeft iemand dit al, met succes, geprobeerd??

Via ftp, http en verkenner heb ik 't al geprobeerd en 't ding is niet beschikbaar, echter wanneer ik 'm ping reageert ie prima.

zie net dat dit inmiddels hierboven ook gepost is..

[ Voor 4% gewijzigd door thorretje op 18-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Dane Elec So Speaky 640 GB aangeschaft. Er was geen software op geinstalleerd, er zat wel een CDROM bij met daarop Backup My PC, Easy Archive, PcTools en Windows 98 Driver.

De computer (Vista) herkende hem direct en ik heb 3 mappen aangemaakt, Photo, Video en Audio. De foto's en video's die ik erop heb gezet doen het goed op de PC.

Als ik hem aansluit op de TV krijg ik alleen een beeld met daarin Bibliotheek en Root. Daarbinnen kan ik niets openen. Op de Dane Elec website word ik niet wijzer en in de gebruiksaanwijzing ook niet.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandokan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Is het mogelijk dit apparaat ook met SCART op je TV aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ja, je kunt dit apparaat via scart aansluiten, ik weet alleen niet meer of de adapter meegeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb dus sinds een paar dagen ook dit apparaat in huis. "So Speaky PVR 500GB"
Ik kan met de afstandsbediening van de Dane_Elec wel mijn computer benaderen incl. de gedeelde mappen. Maar vanaf mijn computer via het netwerk kan ik de Dane_Elec niet benaderen.
Kan wel pingen naar de Dane-Elec.
Subnetmask is ook ingevoerd.
Standaard Gataway is ook ingevuld.
Heb een netwerk met 5 computers, snap het ff niet meer.
Wie heeft een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
Hallo allemaal

Ik heb net de Dane Elec So Speaky gekocht.
maar 2 dingen lukken nog niet

- Internet

- opnemen

ik heb de utp kabel in het apparaat gestopt maar het lampje vooraan gaat niet branden?

Het opnemen wil me ook niet lukken.

iemand enige idee alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Laatst online: 22-09 08:34
Hallo,

Ik wil deze ook gaan kopen (1 TB nu bij de Macro voor 153 euro) maar wat ik me afvraag:
Kan/mag deze ook liggend geplaatst worden, of moet hij altijd rechtop staan zoals ik op elke foto zie.
Ik kan hem dan namelijk precies kwijt in het kastje bovenop de dvd speler.

Ik kan het ook niet vinden op de site van dane-elec, in de gedownloade manuals etc.

Groeten fritske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleereerst is het misschien verstandig om de harde schijf te formatteren. Deze staat op fat32 maar is heel gemakkelijk om te zetten naar NTFS. Dan kan je ook bestanden groter dan 4 gb overbrengen naar de pvr. als je wilt opnemen op de pvr zet dan niet meer dan 70% van de harde schijf om in NTFS.
Jammer van het apparaat dat hij geen Hd afspeeld maar voor de rest een makkelijk apparaat.
Voor degene die hem op max 5 meter van de pc hebben staan, doe er een 5meter usb kabel aan en zet dan de films over, fluitje van een cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Hallo allemaal,

Ik heb er dus ook 1 van 750 gig maar ik heb wel een probleem,met sommige dvd's lukt het niet om via de knop dvd play de film te beginnen en moet ik dus een video bestand echt selecteren om de film te starten wat het probleem brengt dat ik niet in de dvd menu kan komen om bv de ondertitels aan te zetten.
heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

ik heb hetzelfde probleem als wehave. Bij films kan ik gewoon gebruik maken van de dvdplay knop, het werkt dan ook prima, maar bij series op dvd formaat werkt de dvdplay knop niet. (bijvoorbeeld Lost / Greys Anatomy - in ieder geval meerdere afleveringen per dvd / disc). Ik kom dan niet in het menu voor afleveringselectie / ondertitels etc. :'(

Heeft iemand ditzelfde probleem of een oplossing?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

het geluid wat bij de dvd's hoort of bij de mp3's hoort is er niet. Het lijkt net of hij de muziek software niet heeft.
ook bij het scherm configuratie staat er geen muziek bij en wel video en foto. de map Audio_TS is er ook niet? zou dit aan het installeren kunnen liggen, want de cd die ik heb geintstalleerd op de computer. die stuurt niks naar de so speaky, zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic krijgt voor nu een schopje naar Themaforum: Mediaspelers.

Modbreak:Als iemand zich geroepen voelt om over deze apparaten een goede topicstart te maken, laat het even weten, dit topic mist een echt goede TS namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een soort gelijk probleem, alleen ten 1e ik heb maar 1 map (manuel) en daar staan alleen een paar foto's van het kastje en afstandsbediening.. En daarnaast staat er een bestandje van dat autorun, en daar naast alleen nog het logo van DE.. Omdat ik niet wist waar ik anders een film in zou moeten zetten heb ik het er maar naast gezet, en daarna ben ik hem gelijk gaan uitproberen, dus ik deed hem aan alleen er gebeurde verder niks, alleen het aanknopje brandde oranje.. ik heb vele dingen geprobeerd, en ook knopjes op de ab, alleen ik kwam geen stap verder..
Iemand met suggesties?

gr Quido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze schijf nu 1 dag en wat me opvalt is dat de je de ventilator wel erg goed hoort. Vreemd genoeg hoor ik hier niets over. Ben ik de enige die zich daaraan stoort? :?

Met name als ik 's-avonds in bed nog wat wil kijken en het geluid dan uiteraard niet zo haard staat, vind ik dat storend.

Is daar iets aan te doen??

Grt

Verwijderd

Hoi allemaal : :) .
Zelf heb ik de Dane Elec So Speaky 1TB net aangeschaft (149,00 excl)

Ik heb al vaker gelezen dat men zich aan de ventilator stoort, iemand had de ventilator zelfs losgekoppeld, maar volgens mij zit die koeling er niet voor niets, jammer van de ruis, maar ik ben tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding.

Ik ken ook multimediaplayers die na slechts 3 submappen al aangeven dat het "Pad" te lang is en je dus genoodzaakt bent om de hele bubs er los in te smijten waardoor je een grote chaos op je externe schijf kijgt en niets terug kan vinden.
De Dane elec kan vele submappen in de diepte aan waardoor je snel via de browser naar de gewenste map kan scrollen ..

Ik heb 5 mappen geplaatst met daarin submappen.
01.Mp3's, 02.Foto's, 03.Concerten, 04.Homevideo's en 05.Speelfilms.
Als je een fotopresentatie wil bekijken van b.v. een vakantie dan kun je muziekachtergrond in de config instellen, je moet dan even een aantal geselecteerde nummers (mp3) in de zelfde fotomap van die presentatie plaatsen (b.v. 2009_Vakantie Frankrijk) en dan heb je achtergrondmuziek bij de diavoorstelling, helaas zoals het wordt beschreven werkt dat nog niet.

Er is overigens nieuwe firmware te downloaden via de site van Dane Elec incl. duidelijke install. handleiding. nu is het scherm b.v. ook in het Nederlands, playlists etc..
Heb de 2e update en installatie poging van het apparaat gedaan en het is gelukt, je moet de bestanden wel uit de map halen en op een SD kaart zetten (dus niet in de uitgepakte map laten staan, dat werkt niet..

http://www.danedigital.co...ves/9-faq-et-support.html
Hier vind je alle niet beantwoorde vragen ook hoe je b.v. een playlist moet aanmaken

Groeten Arnold

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb vandaag ook de 1TB versie gehaald, deze is sinds vandaag bij de Makro in de reclame voor 141 euro en een paar cent inclusief BTW.

Ik moet zeggen, leuk apparaatje dat het goed doet. En ik vind de ventilator niet echt veel lawaai maken, bij het opstarten maakt de schijf wel wat geluid, maar ik heb er verder weinig problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:33:
hai paar keer eerder hier de vraag gelezen maar nog geen antwoord hierop: kun je met dit apparaat (op een of andere manier) vanaf tv opnemen?
Als deze vraag gaat over de standaard So Speaky, dan moet iIk je teleur stellen,
maar dat is niet mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:52:
Alleereerst is het misschien verstandig om de harde schijf te formatteren. Deze staat op fat32 maar is heel gemakkelijk om te zetten naar NTFS.
Denk dat henkie hier een goed advies geeft, alleen dit niet verwarren met de standaard zo speaky - waar hier de meeste vragen over gaan - Bij deze So Speaky moet je dus nooit je harde schrijf formateren naar NTFS.
Ten eerste ondersteund de hardware/firmware dit niet, en ten tweede ben je dan ook je garantie volgens de Dana-Elec kwijt. Ik zie overigens ook niet in wat het voordeel zou zijn van deze actie, daar de software toch geen iso bestanden ondersteund. En een normale dvd is meestal opgebouwd uit meerde +/- 1 GB bestanden dus je zal niet snel tegen een max. bestands waarde aanlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:01:
Hallo,
Ik heb een soort gelijk probleem, alleen ten 1e ik heb maar 1 map (manuel) en daar staan alleen een paar foto's van het kastje en afstandsbediening.. En daarnaast staat er een bestandje van dat autorun, en daar naast alleen nog het logo van DE.. Omdat ik niet wist waar ik anders een film in zou moeten zetten heb ik het er maar naast gezet, en daarna ben ik hem gelijk gaan uitproberen, dus ik deed hem aan alleen er gebeurde verder niks, alleen het aanknopje brandde oranje.. ik heb vele dingen geprobeerd, en ook knopjes op de ab, alleen ik kwam geen stap verder..
Iemand met suggesties?

gr Quido.
Om de boel overzichtelijk te houden moet je eerst zelf even een paar mappen
via de PC aanmaken. denk bijvoorbeeld aan namen als: DIVX, DVD, MUZIEK, FOTO
En daarin copieer je vervolgens je bestanden naar de doelmappen op de speaky.

DVD films zet ik dan overigens ook weer elk in een eigen sub-map (in de hoofdmap) DVD.
In deze sub-map (bv - zomerhitte) plaats ik dan de mappen: VIDEO_TS en AUDIO_TS
In de video_ts zit dan de daadwerkelijke film, en de audio_ts is doorgaans een lege map.

Dus dan heb je de volgende situatie: ROOT / DVD / ZOMERHITTE / VIDEO_TS & AUDIO_TS
Dan sluit je de speaky aan op de TV en ga je na het opstaten met de cursor
(via de afstandsbediening) op de map DVD staan en klikt op OK, Daarna op de submap: zomerhitte,
en vervolgens druk je op het knopje (DVD-PLAY) van je afstandsbediening.
Daarna kun je eventueel altijd nog switchen tussen de diverse (mits aanwezig) ondertitels middels
de knop: SUB-T.

Onderbreken en stoppen gaat via de normale video knoppen.

DIVX/AVI bestanden afspelen is iets anders geregeld.
Dan moet je eerst het bijbehorenden .SRT bestand selecteren voor een eventuele ondertiteling
en vervolgens de avi file openen middel de OK knop.

Muziek idem als DIVX / echter zonder eerst de ondertiteling te kiezen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:02:
hey,

Maakt het veel uit dat hij geen HDMI uitgang heeft?
Dit is de enige reden waarom ik nog twijfel om dit apparaat te kopen.

grtz
De oude versie heeft geen HDMI uitgang, en de nieuwe versie heeft HDMI uitgang wel.

Maar....
Als je de speaky aansluit op een TV zonder HDMI ingang, dan maakt het niet veel uit.
Als je alleen naar AVI of DVIX bestanden wilt kijken dan maakt het niet veel uit.
Als je alleen naar DVD bestanden wilt kijken die doormiddel van dvd-srhink zijn aangemaakt dan ..
Wil je alleen muziek afspelen op je geluidsinstallatie. dan maakt het niets uit.

Maar wil je overwegend alleen HD (blu ray rip's) bestanden afspelen die niet gecomprimeerd zijn !!!
Dan lukt dit zo ie zo niet op de oude versie, maar wel op de nieuwe (HDMI) versie.
En ja dan maakt het inderdaad iets uit.

Dus bepaal aan deze voorwaarde wat je wilt doen of gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dit topic helemaal nagelezen, maar ik blijf eigenlijk nog met 2 vragen zitten:

a) Heeft de nieuwe versie van deze doos een volwaardig HDMI signaal (dus MET -liefst dolby- audio??)
b) Kan ik nu wel of niet bestanden via het netwerk van de pc naar de So Speaky kopieren? Of moet ik hem iedere keer op mijn pc aansluiten?

Gr.
Weird Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de so speaky pvr 500 gb nu 4 dagen in huis. ik heb een paar dingen niet begrepen,graag antwoord van een kenner op de volgende vragen :

1. speelt deze nou wel hd of niet ?
2. ik heb een aantal films er op gezet die ik van een vriend heb gekregen (via externe hd),met .mp4 aan het einde, als ik deze selecteer krijg ik een melding onbekend formaat/bestand.

hij hoort deze wel af te spelen,als het goed is.

heeft iemand hier ervaring mee ?

mvg

serdar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de goed heilig man komt niet langs mijn huis... maar hij zij wel dat ik lief was geweest dus heb ik mezelf beloond met de Dane-Elec SO-Speaky HDMI+ 500 GB

Maar.....

nu heb ik hem thuis... paar films erop gezet.. aangesloten op me tv.. en daar zegt hij dat er geen bestande op staan. hij ziet wel de folders die ik heb aangemaakt. maar zegt dat die leeg zijn... terwijl ik er al wel 50Gb aan verschillende types films op heb staan (video_ts / MKV / m2ts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een So-Speaky HDMI 750 gekocht.

Nu merk ik dat bij sommige films het geluid niet helemaal synchroon loopt, dit is makkelijk op te lossen door de film eventjes 4x vooruit te spoelen, even op pauze te zetten en dan even af te spelen, als het geluid dan goed loopt weer even terug naar waar het geluid niet meer lekker liep en je kan weer met plezier kijken.
Dit is een niet zo'n extreem probleem, en lekker snel en makkelijk op te lossen.

Nu heb ik een tweede probleem, en die is een stuk serieuzer.
Ik heb er een aantal films opstaan die ca 2:30 duren, en bij dit soort films kapt de So-Speaky er na ca 2:05 minuten de film af. Ik heb dit met alle films die langer duren dan ca 2:05 uur.
Als ik de film gewoon via usb afspeel (op de pc dus) dan speelt de film tot het einde af.
Ook heb ik geprobeerd de film er opnieuw op te zetten (zelfs na opnieuw encoden) zonder enig succes.

Voor dit probleem heb ik helaas nog geen oplossing kunnen vinden, en ik zit al meer dan 9 dagen te wachten op reactie van Dane Elec (FAAL).

Heeft iemand anders het zelfde probleem, en (nog belangrijker) heeft iemand er reeds een oplossing voor (aub niet van dat slappe geleuter van koop een ander oid).

Verder ben ik best tevreden over het doosje van D.E., alleen jammer dat ik dit probleem ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gisteren de mediaplayer recorder So Speaky PVR 500GB. aangeschaft alleen ik kan er niet mee opnemen.

In de QuickGuide staat dat er een adapter (scartblokje met audio/video ingang) nodig is of een set top box.

Wat is de opname kwaliteit, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dane-Elec So Speaky HDMI (1TB) aangeschaft.

Hier lees ik een aantal postings waarin mensen een link naar de site v. Dane-Elec hebben geplaatst
om de firmware te downloaden.
Ik zoek mij een ongeluk op die site, maar vind tot nu toe geen firmware.

Kan iemand mij berichten waar ik die firmware kan vinden?
(Dane is gemailed, maar dat gaat blijkbaar duren.....)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op de franse website van daneelec
Vreemd dat hij niet op de nederlandse staat.

http://www.danedigital.com/mp-HDD/sospeakyhdmi_fr.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:04:
Hij staat op de franse website van daneelec
Vreemd dat hij niet op de nederlandse staat.

http://www.danedigital.com/mp-HDD/sospeakyhdmi_fr.html
Dank je lopac42!!
Inmiddels (toch wel snel) een reactie van Dane_elec gehad.
In een mailtje ook de bijlage met de firmware.
(Blijft vreemd idd dat op de nl site je tevergeefs een ongeluk kan zoeken..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware erop gezet: die van '091103'.
Nog steeds zie ik de bestanden op de HD niet (wel die van een SD-kaart).

Een tip van iemand anders; partitioneren de HD.
Heb ik gedaan; ik zie nu 2 HD's, maar nog steeds geen bestanden op de HD's.

Iemand nog een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:08:
Nieuwe firmware erop gezet: die van '091103'.
Nog steeds zie ik de bestanden op de HD niet (wel die van een SD-kaart).

Een tip van iemand anders; partitioneren de HD.
Heb ik gedaan; ik zie nu 2 HD's, maar nog steeds geen bestanden op de HD's.

Iemand nog een tip voor mij?
Zit er nog iets nieuws in die firmware die je van hun gehad hebt ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:25:
de goed heilig man komt niet langs mijn huis... maar hij zij wel dat ik lief was geweest dus heb ik mezelf beloond met de Dane-Elec SO-Speaky HDMI+ 500 GB

Maar.....

nu heb ik hem thuis... paar films erop gezet.. aangesloten op me tv.. en daar zegt hij dat er geen bestande op staan. hij ziet wel de folders die ik heb aangemaakt. maar zegt dat die leeg zijn... terwijl ik er al wel 50Gb aan verschillende types films op heb staan (video_ts / MKV / m2ts)
Volgens mij kan hij geen MKV bestanden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:28:
[...]

Zit er nog iets nieuws in die firmware die je van hun gehad hebt ?.
Helaas, lopac42, kan ik dat niet vertellen.
Omdat ik nauwelijks iets zie, zie ik ook geen verschillen. :-(
Het heeft nog steeds 13 talen (dat zie ik aan de naamgeving).

Als iemand geïnteresseerd is de nieuwe firmware wil ik met alle plezier
deze ergens uploaden en de link hier plaatsen.

Ik heb overigens van de 'helpdesk' van Dane-Elec een reactie gekregen dat
deze player geen partities zou ondersteunen!!

Ik draai dat wel terug, maar ik heb ze (de helpdesk) wel gemailed hoe ze dan mijn
probleem kunnen oplossen.

Wordt vervolgt...... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:40:
[...]

Ik heb overigens van de 'helpdesk' van Dane-Elec een reactie gekregen dat
deze player geen partities zou ondersteunen!!

Ik draai dat wel terug, maar ik heb ze (de helpdesk) wel gemailed hoe ze dan mijn
probleem kunnen oplossen.
Inmiddels v.d. helpdesk vernomen dat de HD in FAT32 zou moeten staan.
Verbazing want uit de doos was de HD op NTSF.
Ik heb de HD omgezet naar FAT32 (met een partitiemanager).
Met bijgeleverde software 'Back-up....', een kopy van de HD teruggezet.
Nieuwe firmware erop gezet.
Nu zie ik op de TV mijn diverse mappen (wat voorheen niet lukte), maar de afstandsbediening
en de knoppen op de Speaky zelf weigeren te werken. Ik kan dus niet bladeren.
In de FAQ wordt gewaarschuwd dat je niet moet formatteren omdat dat de software
van de Speaky zou vernaggelen. Mogelijk is dat gebeurd.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/herstellen?
(Dit probleem ook voorgelegd aan de helpdesk....)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:43:
[...]
Nu zie ik op de TV mijn diverse mappen (wat voorheen niet lukte), maar de afstandsbediening
en de knoppen op de Speaky zelf weigeren te werken. Ik kan dus niet bladeren.
In de FAQ wordt gewaarschuwd dat je niet moet formatteren omdat dat de software
van de Speaky zou vernaggelen. Mogelijk is dat gebeurd.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/herstellen?
(Dit probleem ook voorgelegd aan de helpdesk....)
Reactie v.d. helpdesk; U apparaat is wss defect, terugsturen naar de verkoper.
(Beetje magere reactie.)

Ik ben zelf gaan lezen in de FAQ van andere apparaten, en kwam een soort van reset tegen.
De reset die daar beschreven werd 'pastte' niet bij mijn knoppen.
(Vreemd dat van dit model nergens een reset beschreven staat.)
Maar ik heb de Speaky uitgezet en vervolgens met ingedrukt houden van de 'setup-knop' op
de afstandsbediening, de power weer aangedaan.

En wat denk je? Yes..... ik kan nu vrolijk met de 'verkenner' bladeren!!!
Zelfs DVD's worden correct afgespeeld middels 'DVD-Play'.

Tot nader order ben ik helemaal happy!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo voor een ieder die dit leest,

Ik heb een vraag, ben sinds kort in het bezit van een Dane-elec so speaky pvr 500 gb.
Heb hem draaiend gekregen, enkele muziek en film bestanden er op gezet en aangesloten aan mijn Philips TV toestel en het werkt prima, (de ventilator maakt wel veel geluid).
Ik heb hem tevens in mijn netwerk geplaatst, maar ik kan geen enkele PC of map van een PC zien laat staan benaderen.
Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Mijn besturings systeem op mij PC is Windows 7 Ultimate, ik weet in de handleiding indows XP en Vista.

Graag een reactie of dit aan het besturingssysteem ligt of anders.

PS firewall staat uitgeschakeld en de mappen zijn gedeeld

Groet
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de dane elec so speaky 1.5 TB HDMI multimedia hard disk gekocht maar heb een probleem ik zet er een dvd op vb map Ben hur met een audio TS en een video TS submap ik druk op dvd play alles goed ik krijg het menu film loopt maar dan na één hoofdstuk springt de film telkens naar het begin van de film dus naar begin eerste hoofdstuk heeft iemand nog dit probleem en weet iemand een oplossing en de repeat chapter functie staat af Als ik de film gewoon van men pc speel loopt alles perfect dus ligt aan de so speaky.
.Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:14:
heb net de dane elec so speaky 1.5 TB HDMI multimedia hard disk gekocht maar heb een probleem ik zet er een dvd op vb map Ben hur met een audio TS en een video TS submap ik druk op dvd play alles goed ik krijg het menu film loopt maar dan na één hoofdstuk springt de film telkens naar het begin van de film dus naar begin eerste hoofdstuk heeft iemand nog dit probleem en weet iemand een oplossing en de repeat chapter functie staat af Als ik de film gewoon van men pc speel loopt alles perfect dus ligt aan de so speaky.
.Alvast bedankt
Als je in de video-ts map bovenaan op dvd play (play op je afstandbediening)drukt moet hij de hele film doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een so speaky hdmi gekocht. Deze heb ik via de rode/ gele en witte kabel op mijn tv aangesloten. Enkel krijg ik geen beeld. In de handleiding staat vermeld dat ik dan de video ( of source) knop moet gebruiken. Maar op mijn ab staan deze niet vermeld. Kan iemand mij helpen? Op mijn andere tv met hdmi aansluiting doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb net een so speaky hdmi+ 1tb gekocht,als ik films via een usb stick wil overzetten duurt dat geweldig lang en stopt hij na de 2e film,het is net of de verbinding verbroken wordt.is er geen betere manier om films over te zetten?of moet ik hem telkens aan mijn pc aansluiten?en hoe kan ik hem via mijn netwerk aansluiten?
dank u

negeer dit bericht,heb hem geruild voor een so speaky pvr 1tb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:22:
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb net een so speaky hdmi+ 1tb gekocht,als ik films via een usb stick wil overzetten duurt dat geweldig lang en stopt hij na de 2e film,het is net of de verbinding verbroken wordt.is er geen betere manier om films over te zetten?of moet ik hem telkens aan mijn pc aansluiten?en hoe kan ik hem via mijn netwerk aansluiten?
dank u
Ik heb dezelfde Speaky op dezelfde wijze aangesloten op een oude (15 jr) Philips TV.
Ik kan op de ab v.d. Philips kiezen tussen beeld van: extern-1, extern-2 en front.
Via de laatste (front) komt mijn Speaky in beeld.
Misschien heb je er wat aan hopelijk?

Edit: Sorry 'tall guy', mijn reply was bedoeld voor 'aansumo'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:02:
Ik heb recent een so speaky hdmi gekocht. Deze heb ik via de rode/ gele en witte kabel op mijn tv aangesloten. Enkel krijg ik geen beeld. In de handleiding staat vermeld dat ik dan de video ( of source) knop moet gebruiken. Maar op mijn ab staan deze niet vermeld. Kan iemand mij helpen? Op mijn andere tv met hdmi aansluiting doet ie het wel.
Ik heb dezelfde Speaky op dezelfde wijze aangesloten op een oude (15 jr) Philips TV.
Ik kan op de ab v.d. Philips kiezen tussen beeld van: extern-1, extern-2 en front.
Via de laatste (front) komt mijn Speaky in beeld.
Misschien heb je er wat aan hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem aan een 5 meter lange usb kabel hangen gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg laatst een mailtje dat ze met nieuwe firmware voor de so speaky hdmi+ bezig zijn.

We will make a new firmware soon.

Best regards

Technical Department

Dane-Elec Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:43:
[...]

Als je in de video-ts map bovenaan op dvd play (play op je afstandbediening)drukt moet hij de hele film doen
hallo

Heb ik ook al geprobeerd speelt steeds het eerste hoofdstuk en blijft dit eindeloos herhalen iemand enig raad (en de repeat chapter functie staat uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een So Speaky van Dane-elec (Dane Digital).
Nu was ik gisteren iets aan het overzetten op het apparaat, en toen liep de boel vast.
Aangezien het apparaat niet meer naar behoren functioneerde heb ik 'm geformatteerd.
Helaas ben ik er pas later achtergekomen dat dit niet de bedoeling was.
Wat is nu het probleem?
De computer (zowel mijn laptop als mijn desktop) reageren niet meer als ik het apparaat aansluit.
Als ik 'm op de tv aansluit krijg ik wel gewoon keurig het menu, maar aangezien er niets meer opstaat kan ik er natuurlijk niets mee. Wat moet ik doen?
Ik ben al oplossingen tegengekomen als 'ga naar compmgmt.msc en selecteer dan de So Speaky harddisk', maar die staat daar niet tussen.
Ik wil 'm ook wel opnieuw formatteren oid, maar dat gaat moeilijk als geen computer 'm herkend.
Wat te doen, wie helpt....??? O ja, ben een behoorlijke leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:54:
Ik heb sinds kort een So Speaky van Dane-elec (Dane Digital).
Nu was ik gisteren iets aan het overzetten op het apparaat, en toen liep de boel vast.
Aangezien het apparaat niet meer naar behoren functioneerde heb ik 'm geformatteerd.
Helaas ben ik er pas later achtergekomen dat dit niet de bedoeling was.
Wat is nu het probleem?
De computer (zowel mijn laptop als mijn desktop) reageren niet meer als ik het apparaat aansluit.
Als ik 'm op de tv aansluit krijg ik wel gewoon keurig het menu, maar aangezien er niets meer opstaat kan ik er natuurlijk niets mee. Wat moet ik doen?
Ik ben al oplossingen tegengekomen als 'ga naar compmgmt.msc en selecteer dan de So Speaky harddisk', maar die staat daar niet tussen.
Ik wil 'm ook wel opnieuw formatteren oid, maar dat gaat moeilijk als geen computer 'm herkend.
Wat te doen, wie helpt....??? O ja, ben een behoorlijke leek...
Misschien kan je de firmware (er is nu iets van 03-11-2009 uit) op een SD kaart zetten met de computer.
Vervolgens stop je deze kaart in de Speaky. Als je de Seaky dan opstart dan gaat die de firmware erop zetten.
Ik weet het niet maar misschien valt er dan iets te redden?
Ik heb mijn Speaky (HDMI - 1TB) geconverteerd van NTSF (zo was die geleverd) naar FAT32 en toen ook
de nw firmware erop gezet.
Op de site van Dane-Elec kan je de nw firmware downloaden en lezen hoe je die installeerd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, maar dat heb ik al geprobeerd. Nieuwe firmware werkt geweldig via de tv, maar via de pc/laptop kan ik nog steeds niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer vaags... Als ik mijn So Speaky aansluit aan de computer registreert wel dát er iets wordt aangesloten, maar er verschijnt niets in de Verkenner (in tegendeel, die loopt vast...) Als ik PC Inspector gebruik ziet die dat er een extra schijf van 953 GB is, maar ik kan er verder niets mee. (het is wel een physical drive, maar geen optical drive). Verder in Apparaatbeheer geen kruisjes of uitroeptekens... Wat is er aan de hand, ik wordt gek 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik hier ook af en toe last van onder windows 7 .In het begin werkte het perfect op beide front usb aansluitingen. Nu werkt het alleen nog maar op de rechter front usb poort de computer ziet wel de harde schijf in systeem maar niet in de verkenner. na een paar keer aansluiten ziet hij hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt er een nieuwe firmware voor de So Speaky hdmi+ (deze is niet het zelfde als de gewone hdmi versie).

Hoop dat deze firmware deze problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:43:
Als het goed is komt er een nieuwe firmware voor de So Speaky hdmi+ (deze is niet het zelfde als de gewone hdmi versie).

Hoop dat deze firmware deze problemen oplost.
HDMI+ ???
Op de site van Dane-Elec kan ik deze niet vinden.
Heb je link naar dit apparaat?

Verwijderd

bij werkt hij prima, alleen krijg ik dvd's niet in breedbeeld weet iemand hoe dit moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de so speaky hdmi hier staan ( van mijn oom ) nu had ik deze geformatteerd naar ntfs voor ik had gekeken voor eventuele iso-support en of dat de speler wel ntfs ondersteund. nu heb ik de schijf weer geformatteerd naar fat32 en krijg ik met geen mogelijkheid beeld. alles wat in dit topic staat is geprobeerd. ik ben geen leek. eerst had ik wel beeld met menu, alleen stond er dan alleen ROOT 000/000 e.d. toen ik de gehele schijf formatteerde naar FAT32 gaf die geen beeld meer, ook niet als ik op "video" druk

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een so speaky pvr van 1tb aangeschaft,als ik een file via het "file copy" scherm op de mediaplayer wil overzetten van mijn pc naar de multiplayer via netwerk, moet ik mij aanmelden via een gebruiker en wachtwoord ,heb dat ingegeven maar krijg steeds de melding "fout aanmelden".wat doe ik verkeerd?

zelfs als ik via mijn guestaccount op mijn pc ben aangemeld,blijft de pvr een gebruikersnaam en wachtwoord vragen als ik op het netwerk wil! ik snap er niets meer van,iemand raad?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte lezer,

Ik heb een vraag over deze "Dane-elec So Speaky".
Ik vroeg me namelijk af of dit een goed systeem is om audio op af te spelen via een centraal audiosysteem.
Het is ook belangrijk dat er makkelijk playlists gemaakt kunnen worden en er tussen artiesten gewisseld kan worden.
Het systeem Alsac, dat in menig kroeg wordt gebruikt, is eigenlijk het ideale systeem maar dit is financieel niet haalbaar. De opzet van dit systeem is dus wel iets wat ik zoek.

Ik hoop dat jullie me er meer over kunnen vertellen.

Met vriendelijke groet,
Loek Berkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:25:
Ook ik heb de so speaky hdmi hier staan ( van mijn oom ) nu had ik deze geformatteerd naar ntfs voor ik had gekeken voor eventuele iso-support en of dat de speler wel ntfs ondersteund. nu heb ik de schijf weer geformatteerd naar fat32 en krijg ik met geen mogelijkheid beeld. alles wat in dit topic staat is geprobeerd. ik ben geen leek. eerst had ik wel beeld met menu, alleen stond er dan alleen ROOT 000/000 e.d. toen ik de gehele schijf formatteerde naar FAT32 gaf die geen beeld meer, ook niet als ik op "video" druk
Even format32 downloaden dan moet het gewoon weer werken .

http://www.chiligreen.com...s&k=MediaDisk%5F1%5CTools

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een dane-elec so speaky 500 gb aangeschaft.
Heb m nu eindelijk aan de praat gekregen, maar als ik wil opnemen krijg ik 'geen signaal'
Wat doe ik fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last dat het beeld af en toe blijft hangen tijdens een film op de so speaky hdmi+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:
Heb ook een dane-elec so speaky 500 gb aangeschaft.
Heb m nu eindelijk aan de praat gekregen, maar als ik wil opnemen krijg ik 'geen signaal'
Wat doe ik fout????
Opnemen met een so speaky hdmi ?? dat gaat toch niet of bedoel je de PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Steeds maar haperend beeld bij het bekijken van films. Heel erg irritant.
Kan een firmware upgrade dat oplossen? Of ligt het gewoon aan de HD die er in zit, is die te traag?

Denk er nu aan om er een snellere externe HD aan te hangen, maar die wordt op dit moment niet herkent door het systeem ..... iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:06:
Ik heb hetzelfde probleem. Steeds maar haperend beeld bij het bekijken van films. Heel erg irritant.
Kan een firmware upgrade dat oplossen? Of ligt het gewoon aan de HD die er in zit, is die te traag?

Denk er nu aan om er een snellere externe HD aan te hangen, maar die wordt op dit moment niet herkent door het systeem ..... iemand daar een oplossing voor?
Er zou een firmware update komen maar ik heb nog niets gezien op de site .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRT-ondertiteling kan ik inmiddels aan de film koppelen, maar ik blijf een probleem houden met menu's in de films. Als ik die wil bedienen start de film direct: het lukt me niet om de subtitles aan te zetten. Als ik op de knop sub-t druk verschijnt er zo'n handje. Doe ik iets fout, of is de 500g sospeaky er gewoon niet toe in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem als pmarty. Ik ben dagen bezig. Echt om van uit het raam te springen.
Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe firmware, opnieuw formateren in de computer op ntfs en vervolgens op de tv 50% FAT32 en 50%NTFS. Vervolgens op de pc aangesloten en 1 film als test erop gezet. Ik kon nu inderdaad 2 harde schijven op de tv herkennen met de film erin. Ook bij mij werd de film op een gegeven moment afgekapt en kon ik opnieuw beginnen. Ik dacht dat te hebben opgelost met de tv instelling niet meer op HDMIauto in te stellen maar op PAL.
Toen ik hem vervolgens weer op de pc aansloot om meer films over te zetten kwam de so speaky pvr niet meer op de pc in beeld.
Na wel keer 20x of zo opnieuw aansluiten kwam hij op de pc in beeld met 2 schijven een op Fat 32 en een in NTFS zoals ik hem ook geformateerd had via de tv. Ik kon er zelfs films op overzetten. Ik was zo blij. Totdat de schijf opeens met een vrolijk "ping" weer uit de pc verdween. Op de laptop wordt hij trouwens maar als een schijf gezien waar niets op staat.
Ook de aan/uitknop heeft nukken reageert niet op een keer indrukken, wel op 2x kort.

Wie weet raad met de herkenning van de schijf op de PC. Of toch maar terug naar de winkel
Alvast dank van een wanhopig mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb ook zo'n ding ( So Speasky PVR met 1 TB) gekocht.
Ook niet herkennen door de PC, opnieuw formatteren , nieuwe software (trouwens, de huidige firmware bekijken door op VIDEO-in en stop en play te drukken, werkt bij mij ook niet, ik krijg geen regeltje te zien)
Op de site FAQ staat dat wel NTSF wordt ondersteund, ergens anders staat weer van niet.
Wat is dat voor meuk??

Dane_Elec gemaild, maar denk je dat je antwoord krijgt??, forget it. Nu 4 x een mail gestuurd maar geen eens een ontvangstbevestiging.
Spijt als haren op mijn hoofd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Laatst online: 18-07 07:54
Ik heb eindelijk een link van een firmware voor de So Speaky HDMI gevonden, er staat alleen niet precies bij wat er allemaal veranderd/verbeterd :S Ik zal hem straks eens proberen.

http://www.danedigital.co...RMWARE_SO_SPEAKY_HDMI.zip

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orandajin schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:44:
Ik heb eindelijk een link van een firmware voor de So Speaky HDMI gevonden, er staat alleen niet precies bij wat er allemaal veranderd/verbeterd :S Ik zal hem straks eens proberen.

http://www.danedigital.co...RMWARE_SO_SPEAKY_HDMI.zip
De HDMI versie kun je gewoon bij dane-elec downloaden .De HDMI+ versie is anders dan de gewone hdmi versie dus kijk eerst goed wel apparaat je hebt.
+ of gewoon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de So Speaky hdmi 1tb ook RM/RMVB files kan afspelen? Of anders of dit apparaat een Realtek chipset heeft? Ik heb begrepen dat Realteks wel met real media files overweg kunnen ook als het niet in de gebruiksaanwijzing staat vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 04:01:
weet iemand of de So Speaky hdmi 1tb ook RM/RMVB files kan afspelen? Of anders of dit apparaat een Realtek chipset heeft? Ik heb begrepen dat Realteks wel met real media files overweg kunnen ook als het niet in de gebruiksaanwijzing staat vermeld
Als je het gewoon even probeerd ? is de makelijkste weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Als je het gewoon even probeerd ? is de makelijkste weg .
:S ik heb het apparaat niet...
ik wil hem aanschaffen als hij met real media files overweg kan dus vandaar mijn vraag aan gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze So Speaky van 500GB gisteren bij de marko gekocht. Leuk apparaat alleen mis ik de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen. Upscaling van beeld naar 1080i is leuk, maar kom niet verder als DVD 9 formaat die ik vooraf eerst moet omzetten vanaf blueray discs.

Firmware change naar ook support voor mkv bestanden zou echt ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:31:
Ik heb deze So Speaky van 500GB gisteren bij de marko gekocht. Leuk apparaat alleen mis ik de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen. Upscaling van beeld naar 1080i is leuk, maar kom niet verder als DVD 9 formaat die ik vooraf eerst moet omzetten vanaf blueray discs.

Firmware change naar ook support voor mkv bestanden zou echt ideaal zijn.
Weet iemand waar ik de nieuwste Firmware kan downloaden en ook hoe je die moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ben ook opzoek naar firmware bij dane elec op de site krijg ik steeds een fout melding dat hij er niet is ben op zoek naar firmware van de so speaky pvr 1 tb
grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt customer support van Dane Elec zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had een mail gestuurd met dat het niet wou en dit aangaf
Not Found
The requested URL /UserFiles/File/HDD/FW/SO_SPEAKY_PVR/Last_Firmware_So_Speaky_PVRv1.33.zip was not found on this server.

Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.danedigital.com Port 80

wat ik hier aan kon doen of ze een andere plek hadden waar ik weg kon halen
hun antwoord
dane-elec.com
meer niet hier was ik zelf ook al achter dat dit niet werkte heb weer een mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht om 1 of andere redenen dat ze de goedkopere versie niet willen upgraden. Wel jammer, had afspelen van MKV bestanden wel willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo goedkoop vond ik de mijne niet vind het ook jammer dat het zo moet maar hij is nog geen jaar oud dus ik lever hem gewoon ter reparatie in kijken wat ze doen vind het alleen jammer van al mijn films die er op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu een aanrader om te kopen of niet?

Ik twijfel wel wat, kan een 1TB versie kopen , maar is het een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel issues mee. Sommige dvd's leest hij totaal niet (iso) en soms loopt hij gewoon vast op een willekeurige scene. Moet wel zeggen dat hij een klap heeft gehad, maar muziek enz speelt verder prima af. :P

Wel jammer dat niet alles ondersteund wordt en de support van Dane Elec verder ook weinig aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, dan zoek ik even verder. Ik vind het wel verdacht dat zoveel mensen hier klagen over wat vage problemen en dat is voor mij persoonlijk niet erg, vind het leuk om ergens aan te knutselen, maar mijn vrouw moet er ook mee overweg kunnen en die kan hier absoluut niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook verder kijken ben de mijne zo zat ga hem morge ter rep, laten opsturen hij loopt na 5 min vast van klantenservice van dane elec krijg je ook geen normaal antwoord nou ja dan maar 750 aan films formateren en opsturen kreeg ze er ook niet meer vanaf kut app. laatste dane elec product wat ik ooit gekocht heb
gr ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem terug gebracht naar mediamarkt ter reparatie half jaar oud alle films kwijt kreeg er niks meer af mog ik een nieuwe uitzoeken ook ander merk beter
heb nu een medi8er med500x snel erg makkelijk in gebruik geluids arm geen straaljager die opstijgt zoals de dane-elec mooi van dat .....apperaat af
gt ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met vastlopende films is opzich op te lossen door snel op Fast Forward (vooruitspoelen) te klikken en weer op play, teminste bij mij is dat het geval. Alleen veel DVD's geven dit soort grapjes waardoor je sommige stukken mist.

Nu zocht ik dus een firmware maar nergens op de website van Dane Elec kom je iets tegen -O- 2 jaar na dato mag je toch wel verwacht hebben dat ze iets updaten ... Blijkbaar vind je nergens nog wat erover, alleen sites met veelzijdige user reviews waar je niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb een dane-elec so speaky black diamond 1tb.
ik heb alleen een probleem, steeds als ik een dvd afspeel begint hij na iedere "track" weer vooraan de film opnieuw te spelen. :?
Ik moet dus steeds op de knop drukken vooruit spelen.
heb de mappen al op verschillende manieren geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar, weet iemand misschien een oplossing!! :)

gr yvonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzthefox
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-03-2024
kan er iemand mij meedelen waar ik mijn dan-elec so speaky HDMI+ kan updaten en hoe ik dit moet doen?

sorry als deze vraag niet op de goede plaats staat,ik ben nieuw op deze site en weet niet waar ik mijn vraag moet plaatsen ? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens de Firmware versie v.1.33 voor de SO Speaky PVR gedownload (640GB versie), daarna is er nooit meer een update te vinden geweest van dit device.

Ik heb mail contact gehad met Dane-Elec support over 2 punten:

1: Ook ik kocht dit apparaat net voor/toen MKV op kwam dus vroeg ik "Gaat er ooit MKV ondersteuning komen?"
-> Volgens Dane-Elec is de processor die hier in zit niet sterk genoeg om MKV af te spelen.

2: Het device draait op Linux :-) Aangezien ik de hele site doorgespit hebt en de software in de SP Speaky PVR onder de GPL valt heb je het recht op de complete source code op te vragen (en te krijgen). Mijn vraag aan Dane-Elec "Omdat de firmware onder de GPL valt wil ik graag de firmware development files ontvangen zodat ik deze zelf kan aanpassen".
-> Dane-Elec wil me 'graag' de firmware leveren, maar of ik dan wel even een voldoende aan mezelf gefrankeerde enveloppe wil sturen en € 25,- voor de kosten van de DVD en de arbeid enz. :(

Misschien ga ik alsnog wel die enveloppe sturen en ze vragen of ik die firmware kan krijgen, zullen ze vast leuk vinden >:)

Het positieve is dat er iets in zit wat lijkt op een JTAG achtige connector oid op zit, maar eens de meter en scope er aan gooien en kijken wat er uit komt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo,

ik zoek een firmware update voor mn DANE-ELEC SO SPEAKY HDMI PLUS. De sites van Dane-Elec zijn offline... Ik heb last van haperend afspelen. Ik hoop hem weer te kunnen gebruiken met een magische firmware update :)
Pagina: 1 2 Laatste