faahrev schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:55:
Vandaag het kastje binnen gekregen en aangesloten.
Tot nu toe tevreden, echter een aantal zaken staan niet in de handleiding waar ik wel naar op zoek ben.
1. Marinus: vertel eens meer over avi's en ondertitels. Ik krijg er geen een in beeld. De knop subtitles geeft een weigerend vingertje in beeld. De srt heeft dezelfde naam als de avi. Maakt het verschil of er spaties worden gebruikt of niet? Heeft de lengte van de bestandsnaam invloed?
2. Marinus: Hoe heb je de DVD op de HDD van de speaky geplaatst? In een aparte map en in VIDEO_TS formaat of is het een ISO van de DVD?
3. Weet iemand of je de Speaky kunt benaderen vanaf een PC? Andersom lukt prima. Mar van PC naar Speaky zou ideaal zijn. Op IP-adres al geprobeerd, maar geen reactie.
Ik heb geen idee wat m'n firmware versie is. De optie zoals de handleiding het beschrijft werkt niet.
Sorry voor de late reactie.
zeno46 en Faahrev
1: Als je een AVI wilt afspelen met een los ondertitelings bestand dan moet je de AVI film en ondertiteling
in de zelfde map hebben staan. Ook moet de naam van de AVI ( bv: Ben-Hur.AVI) precies gelijk zijn aan
de ondertitel ( namelijk Ben-Hur.SRT) Daarna ga je met je pijltjestoets naar de map waarin je de AVI en
SRT bestand hebt opgeslagen en selecteerd deze. vervolgens selecteer je (middels de OK knop) eerst
het srt bestand (bv. Ben-Hur.SRT) en en pas daarna start je de film (Ben-Hur.AVI) op.
voor alle duidelijkheid: ondertitels van het formaat SUB worden niet ondersteund op de speaky.
2: Ik heb voor mij zelf voor DVD films een aantal mappen aangemaakt
(o.a. TV Serie - Oorlogs films - wester films - en overige DVD films.) - daarnaast heb ik nog wat mappen
gecreeerd voor muziek / foto's / AVI films.
In zo een map maak je dan een sub-map aan met de naam van de DVD film. (bv. Ben Hur)
Hierin zet je vervolgens de twee DVD mappen: VIDEO_TS & AUDIO_TS
in de eerste copieer je dan de DVD bestanden en in de tweede de evt. extra audio bestanden.
Maar 99 van de 100 keer is de audio map dus gewoon leeg. Nu selecteer je via de pijltjes toets de
dvd map die je wil afspelen, en drukt druk je dan op de play dvd toets. (let op! dus niet eerst de map
waarin de DVD mappen zich bevind openene en vervolgens de VIDEO_TS map opstarten)
Als de film opstart kun je eventueel via een aanwezig menu een andere taal of ondertiteling selecteren.
Is dit menu er niet dan kun je als de film eenmaal speelt dit nog wijzigen via de SUB knop. Dit moet je
dan pas tijdens het afspelen van de hoofdfilm wijzigen.
3: formuleer vraag die eens opnieuw. Wat wil je hier nu precies mee.
[
Voor 16% gewijzigd door
Marinus-Roro op 06-03-2009 20:57
]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *